De rundvleeskofte. Een potje rogan josh wasr je maar twee eetlepels uit gebruikt.quote:Op zondag 30 december 2012 21:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik merk dat met kooktijden van rijst of pasta ook wel. Ik denk dat Jamie er vanuit gaat dat je je echt aan die 15 minuten houdt. Als de rest klaar is, is je rijst ook klaar volgens die logica.
Ben nog geen recepten tegengekomen met potjes die gelijk leeg moeten eigenlijk.
Dat is nou juist het punt: op het potje staat direct gebruiken. Het is ook niet echt een pasta. Meeste andere Pataks kunnen wel een tijdje in de koelkast.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik dacht dat het aan mij lag met die vreemde nasmaak Lien! Mijn vriend proefde niets namelijk.
En ach, zo'n potje currypasta kan je maanden in de koelkast goed houden hoor.
Ik heb alle filmpjes inmiddels op mijn pc staan, ik zal ze binnenkort eens gaan kijken. Ik geef het na die ene mindere recept niet op
SPOILER: recept sizzling steakOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De varkensmedaillons waren heerlijk trouwens!
Wat klopt er dan niet?quote:Op zondag 6 januari 2013 10:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
De recepten zijn idd leuk en prima, maar de vertaling (en dus eindredactie?) verpesten het echt voor mij. Als je een boek uitgeeft, zeker onder die vlag, moet het gewoon allemaal kloppen en dat doet het niet.
Eerste recept wat ik maakte stond ineens iets van zet de pan terug op het vuur oid... Terwijl er nog nooit een pan of een vuur was geweestquote:
Nou ja, daar kun je niet op rekenen dus. Ik vind het ook niet zo gek dat hij niet al z'n recepten gratis op zn website zet...quote:Op zondag 6 januari 2013 10:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar die kun je in dit geval op andere wijze ook krijgen.
Iemand die dit recept zou willen posten?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
De Zweedse balletjes zijn echt geniaal. Lekker apart, echt iets voor ons. We moeten er nog een en ander aan tweaken maar dat komt helemaal goed. Zelfs met de wat te zoete bosvruchten/cranberryjam was het prima.
Hoeveel 'couscous' eters zie jij couscous halen bij de ah?quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, de lamb kofte, pitta and Greek salad was geen succes. Het gehakt was wel heerlijk, echt een goed idee met de honing en pistachenoten.
Mijn Griekse salade is vele malen lekkerder en in dit geval zie ik de logica van het raspen van ui en komkommer totaal niet, het maakt de salade alleen maar snotterig. En wie perst er nou een hele citroen uit in zo'n klein beetje yoghurt? Ik ben gek op zuur maar je kunt ook overdrijven. De couscous was totaal niet lekker maar misschien is de couscous van AH gewoon inferieur.
Was jouw ui niet bitter geworden door het raspen?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:57 schreef Pendergast het volgende:
Gister de ‘Lamb kofte, pitta & greek salad’ gemaakt. De volgende keer ga ik het recept iets aanpassen (sorry, Jamie). De couscous geef ik na afloop nog een ‘drizzle’ goede olijfolie, schep ’m in een diep bord met daaroverheen de kofte (en misschien een extra kneepje honing). Het pitabrood vervang ik door knapperig Turks brood.
Nee, want ik heb het op aanraden van jou niet geraspt... En gewaarschuwd heb ik ook maar een paar kneepjes citroen aan de yoghurt toegevoegd. Het bevalt me eigenlijk niet zo dat Jamie de laatste tijd voor zo veel gemak kiest: alles gaat in één klap in de keukenmachine (‘don’t bother peeling’) en hele potten kant-en-klare saus gaan erdoorheen. Laatst zag ik hem zelfs een pakje voorgekookte rijst aan iets toevoegen, want voor gewone rijst koken ontbrak de tijd. Je kunt het natuurlijk ook overdrijven.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Was jouw ui niet bitter geworden door het raspen?
Knoflooktenen pel of plet ik toch maar weer en hak ik vaak fijn i.p.v. in knoflookpers doen. Laatst 2 ongepelde tenen in die pers gedaan, moest zo hard knijpen dat de knoflookprut in mijn oog en op mijn kleding terecht kwam #onhandig.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben op zich wel van het 'flikker maar allemaal erin en doe niet te ingewikkeld maar wel creatief' maar ik stond wel een beetje te kijken dat ik pas een paar lepels Patak's currypasta moest gebruiken.
Ik heb wel van Jamie geleerd dat je een teen knoflook niet hoeft te pellen voor hij door de knoflookpers gaat
En ik heb van hem geleerd dat je rijst op smaak kunt brengen als je een halve onuitgeknepen citroen/limoen meekookt. Na afloop een paar kneepjes erover en het smaakt heerlijk fris. Truc werkt ook perfect in curryschotels.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb wel van Jamie geleerd dat je een teen knoflook niet hoeft te pellen voor hij door de knoflookpers gaat
Geperst smaakt milder dan geplet dus het ligt er bij mij aan of ik hak of rasp. Weet alleen niet meer van wie ik dat geleerd hebquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:01 schreef foodlover het volgende:
[..]
Knoflooktenen pel of plet ik toch maar weer en hak ik vaak fijn i.p.v. in knoflookpers doen. Laatst 2 ongepelde tenen in die pers gedaan, moest zo hard knijpen dat de knoflookprut in mijn oog en op mijn kleding terecht kwam #onhandig.
Nou had ik al een blender en die gebruik ik geregeld. Maar waar gebruik jij met name de keukenmachine voor?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
![]()
Beste aankoop van 2011: een keukenmachine/blender/citruspers(miskoop: de sapcentrifuge die er ook bij hoort).
Aha. Voor deeg en beslag heb ik zo'n Kitchenaid (maar dan van Kenwood). En kaas raspen doet mijn vriend met de hand.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voornamelijk bij bakken maar ook vaak bij het raspen van een groot stuk parmesan. Of bij het maken van pastadeeg.
Goede tip!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:26 schreef Turbomuis het volgende:
Tis zo'n ding (de linkse):
[ afbeelding ]
Je doet 1 (of veel) teentjes knof in het bakje, andere deel erop, paar keer draaien en voila, geperste knof.
Werkt dat wel goed?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:26 schreef Turbomuis het volgende:
Tis zo'n ding (de linkse):
[ afbeelding ]
Je doet 1 (of veel) teentjes knof in het bakje, andere deel erop, paar keer draaien en voila, geperste knof.
Werkt geweldig!quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Werkt dat wel goed?
Het lijkt trouwens een beetje op zo'n grinder voor wiet.
Goed dat je kookt hoor, daar hoor je mij niet overquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mager, daarom later opgezet.
Maar ik mag eigenlijk niet klagen. Ik was al lang blij dat ik iets fatsoenlijks heb weten te koken na een week junkfood.
Als ik naar mijn omgeving kijk is het meestal al een klein wonder als een stel samen kan kokenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:06 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bij mij doet mijn vriendin dat juist
Mijn vriendin en ik ervaren een weinige aan stress wanneer we samen koken, of wanneer we samen zouden verhuizen of wanneer we op vakantie gaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als ik naar mijn omgeving kijk is het meestal al een klein wonder als een stel samen kan koken
Professionele keukens werken ook niet democratisch. Het kan wel, maar dan moet je je normale verhouding even los laten en doen wat de ander zegt, of de ander 'orders' geven, en vooraf weten wie welke rol heeft.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als ik naar mijn omgeving kijk is het meestal al een klein wonder als een stel samen kan koken
Eensquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
. Liever droge gehaktballen dan babi pangang!
Iedereen die wil weten hoe prof keukens functioneren raad ik 2 boeken aan te lezen.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Professionele keukens werken ook niet democratisch. Het kan wel, maar dan moet je je normale verhouding even los laten en doen wat de ander zegt, of de ander 'orders' geven, en vooraf weten wie welke rol heeft.
Herkenbaarquote:Op zondag 27 januari 2013 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Precies, mijn vriend heeft gewoon geleerd om niet te denken in de keuken en puur te functioneren als mijn snij- en afwasbitch
En nu hij koken zelf echt leuk is aan vinden geldt die rolverdeling nog steeds maar overleggen we gewoon eerst hoe we de dingen aanpakken. Kwestie van gebruik maken van elkaars krachten en zwakten.
yeah!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |