http://www.scriptgirl.nl/(...)jaar-erger-dan-ooit/quote:Expeditie Robinson 2012: "Het is dit jaar erger dan ooit."
Heilig ontzag heb ik voor de deelnemers van Expeditie Robinson. Je zult maar ergens op een exotische locatie gedropt worden zonder enige vorm van luxe, eten of ander gemak. Dan dien je ook nog eens muggen en vervelende mede-kandidaten van je af te slaan en wedstrijdjes te winnen. En guess what, volgens nieuwbakken presentator Dennis Weening wordt het dit jaar erger dan ooit. Dat kunnen we vanaf donderdag 30 augustus met eigen ogen zien op RTL5.
Hoge kijkcijfers Expeditie Robinson
Maar dat is misschien ook precies de reden waarom zoveel kijkers ieder jaar weer afstemmen op het programma. Met gemak scoort Expeditie Robinson zomaar wel eens meer dan een miljoen kijkers. Bijzonder netjes voor een wat kleinere zender als RTL5.
De kijkers worden ook dit jaar niet teleurgesteld. Tenminste, dat wil presentator Dennis Weening ons laten geloven in een interview met Veronica Magazine. Al is het alleen maar omdat hij zelf ook ooit een keer meedeed aan het programma ( al maakte hij niet écht een goede indruk als survivor).
Eerste heftige proef
Maar wat maakt het dit jaar dan zo heftig? Het begint meteen al goed met een heftige eerste proef in een mangrovebos in Maleisië. Die proef maakt trouwens ook gelijk duidelijk wie in welk team zit. Het team dat de proef wint, gaat naar een prachtig strand. En moesten sommige deelnemers zich vorig jaar nog staande houden in een grot, dit maal moet het verliezende team zien te overleven in de mangrove.
Mangrove
Voor de duidelijkheid: de mangrove is een soort platform tussen de bomen op water. Denk aan een kust met grote struiken met enorme wortels. En ja, dat staat constant onder water en wordt belaagd door honderdduizenden muggen plus andere rare beesten. Laat staan dat er fatsoenlijk voedsel is. En dat is nog maar het begin .
Intriges en verraad
Want volgens Weening is niet alleen de mangrove geestdodend, maar zijn de intriges en het verraad tussen de kandidaten onderling ook niet van de lucht. "Niemand kan een ander vertrouwen, er worden continu messen in elkaars ruggen gestoken. Het is dit jaar erger dan ooit!" laat Weening dan ook weten.
Kandidaten
Stiekem is het ieder jaar dan toch weer een wonder dat de makers dan toch weer met nieuwe kandidaten op de proppen komen. Dat zijn rapper Willie Wartaal en presentatrice Tess Milne ( bekend van Sterren Springen), Fatima Moreira de Melo, Ruud Feltkamp, The Voice finalist Paul Turner, Fajah Lourens, Peggy Vrijens en tuinman Lodewijk Hoekstra.
En omdat Expeditie Robinson samen met de Vlamingen wordt gemaakt, zijn de acht Vlaamse kandidaten: Min Hee Bervoets, Joke Van de Velde, Gene Thomas, Zoë van Gestel, Aagje Vanwallghem, Matthias De Meulder, Christophe De Meulder en Olivier Bisback.
Zij liever dan ik. Dat staat als een paal als boven water. Maar kijken doe ik dan wel. En dat vind ik eerlijk gezegd al spannend genoeg.
Expeditie Robinson is vanaf vanaf donderdag 30 augustus om 20.30 op RTL te zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Redefine op 08-11-2012 21:47:38 ]Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
quote:Op donderdag 8 november 2012 21:24 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Nee, NEE, te voorspelbaar.
Hier heb je een pannenkoek, nu mag je niet op ons stemmen.
quote:Op donderdag 8 november 2012 21:29 schreef Redefine het volgende:
Wat een verschil ook! Fatima, je doet iets minder pijn aan mijn ogen
De eindproef is dit jaar geen brandende pijl in een roos schieten. Nee de eerste met een royal flush is de winnaar.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:29 schreef roos85 het volgende:
Bij de regie zijn ze de pokeraars wel erg goed gezind![]()
quote:Op donderdag 8 november 2012 21:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
Chris nu janken terwijl ze zelf Lodewijk zo smerig hebben gepakt.
Maar toen hebben ze niet gelachen hèquote:Op donderdag 8 november 2012 21:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
Chris nu janken terwijl ze zelf Lodewijk zo smerig hebben gepakt.
Een hypocrietquote:Op donderdag 8 november 2012 21:33 schreef ZaZoe het volgende:
Chris is een smiecht van het zuiverste ras
Wie gaat hij affakkelen?quote:Op donderdag 8 november 2012 21:34 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Paul kan nog voor een verassing zorgen
Er werd altijd wel wat gevraagd en gestuurd door de presentator, maar het duurt tegenwoordig alleen maar langer.quote:
quote:Op donderdag 8 november 2012 21:35 schreef Greys het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tegenvallertje. Bah.
Ik had hem hoog zitten, maar dit vind ik zwak.
Vast nietquote:Op donderdag 8 november 2012 21:35 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Is Fatma haar immuniteit nu ook kwijt?
Dat hoop ik welquote:Op donderdag 8 november 2012 21:35 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Is Fatma haar immuniteit nu ook kwijt?
Bullshit.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:35 schreef rene90 het volgende:
Tering...waarom stappen altijd mensen op. Bij onbekende Nederlanders gebeurd dit nooit.
Lodewijk had een eigen industrie opgezet daar als hij er nog zatquote:Op donderdag 8 november 2012 21:35 schreef rene90 het volgende:
Tering...waarom stappen altijd mensen op. Bij onbekende Nederlanders gebeurd dit nooit.
Natuurlijk niet, zag je die teleurgestelde kop van d'r.quote:
Dit ze moeten weer terug naar de onbekende Nederlanders, dan ga ik winnen!quote:Op donderdag 8 november 2012 21:35 schreef rene90 het volgende:
Dit. Bij Survivor gaan mensen soms bijna dood en die moeten het spel uitgesleept worden...quote:Op donderdag 8 november 2012 21:35 schreef rene90 het volgende:
Tering...waarom stappen altijd mensen op. Bij onbekende Nederlanders gebeurt dit nooit.
Ja erg he. D'r kop vertelt niet het zelfde verhaal als d'r muil.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:36 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, zag je die tleurgestelde kop van d'r.
hypocriete teksten nu
Onzin, bijna elk jaar was er wel iemand die zelf opstapte. Alleen niet zo laat in het spel.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:35 schreef rene90 het volgende:
Inderdaad, was nu ongeveer met kanon bezig geweest om op Fatima te schietenquote:Op donderdag 8 november 2012 21:36 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Lodewijk had een eigen industrie opgezet daar als hij er nog zat
Die had een mooie boomhut gebouwdquote:Op donderdag 8 november 2012 21:36 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Lodewijk had een eigen industrie opgezet daar als hij er nog zat
En dan is het inderdaad niet alleen om een gekneusde enkel of iets, maar echt levens bedreigende zaken.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:36 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dit. Bij Survivor gaan mensen soms bijna dood en die moeten het spel uitgesleept worden...
quote:Op donderdag 8 november 2012 21:38 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat zou echt dom zijn. Die is imuun.
Ze denkt in ieder geval alleen in de ik-vormquote:Op donderdag 8 november 2012 21:38 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Spreekt Fatima ook wel eens in de "ik" vorm?
Naast al die groente wil je idd weleens een stukje varkensvlees, dan is Fatima de goede keuze om op te gaan schieten ja.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:37 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Inderdaad, was nu ongeveer met kanon bezig geweest om op Fatima te schieten.
Sorry, ik bedoel Fajahquote:Op donderdag 8 november 2012 21:38 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat zou echt dom zijn. Die is imuun.
Precies. Zwaarverbrand, hele erge infecties, dat soort dingen.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:38 schreef rene90 het volgende:
[..]
En dan is het inderdaad niet alleen om een gekneusde enkel of iets, maar echt levens bedreigende zaken.
Benieuwd wat Joke doet...quote:Op donderdag 8 november 2012 21:39 schreef IMShuuul het volgende:
Er zijn nu weer 2 groepen.. Fajah against Peggy
quote:Op donderdag 8 november 2012 21:39 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Precies. Zwaarverbrand, hele erge infecties, dat soort dingen.
Ik denk dat hij ook onder ander weg is gegaan doordat hij het echt niet meer wist.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:39 schreef Redefine het volgende:
Ik was eigenlijk wel benieuwd op wie Paul zou hebben gestemd als hij niet was weggegaan.
Grote wichelroede, andere kant op.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:42 schreef charmed_angel het volgende:
Wat was die nieuwe hint eigenlijk? Die heb ik gemist
quote:Op donderdag 8 november 2012 21:41 schreef Greys het volgende:
Maar idd, dan zal zij die munt wel vinden, lang leve de regie
Een grote wichelroede wijst exact de verkeerde kant op.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:42 schreef charmed_angel het volgende:
Wat was die nieuwe hint eigenlijk? Die heb ik gemist
Ruud denk ik.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:42 schreef Redefine het volgende:
Aan wie irriteert Min Hee zich? Ruud, Chris of Gene? Ik vrees de eerste, want ze hadden vandaag al strubbelingen.
Zal wel de eerste zijn, en ik denk dat Min Hee dan misschien ook wel overgaat en Ruud, Fajah en die belg de sjaak zijn.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:42 schreef Redefine het volgende:
Aan wie irriteert Min Hee zich? Ruud, Chris of Gene? Ik vrees de eerste, want ze hadden vandaag al strubbelingen.
Ruud denk ikquote:Op donderdag 8 november 2012 21:42 schreef Redefine het volgende:
quote:Op donderdag 8 november 2012 21:43 schreef kurk_droog het volgende:
Het gaat om rijst en dan komt China in opstand he
Ik denk dat je er heel ver naast gaat zitten.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:42 schreef ZaZoe het volgende:
Peggy volgende week de sjaak, kamp Fatima ten dode opgeschreven
Die heeft nog muntenquote:Op donderdag 8 november 2012 21:43 schreef Ace1 het volgende:
Waarom stemmen op Peggy en niet op die Chris
quote:Op donderdag 8 november 2012 21:43 schreef kurk_droog het volgende:
De cameraman loopt per ongeluk tegen die boomstronk aan, waarna de munt pardoes voor haar voeten in het zand valt.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:41 schreef Greys het volgende:
Maar idd, dan zal zij die munt wel vinden, lang leve de regie
Die blijft ie houden zolang er niet op hem gestemd wordt.. Als ze 5 op hem stemmen issie als ie al z'n munten inzet alles kwijt in 1 keer.quote:
Godver.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:43 schreef kurk_droog het volgende:
quote:
SPOILER: Survivor seizoen 25Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die heeft opgegevenquote:
Ik denk dat ie ER niet zo vaak gezien heeft en dus wellicht dacht dat het om allemaal individuele stemmen ging, niet dat het zóveel in kampen zou zijn dat er gestemd zou worden.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:03 schreef iAvani het volgende:
Pff...
Paul die er uit stapt omdat "hij niet op mensen wilt stemmen". Waarom doe je dan überhaupt mee aan een spel waar het draait om mensen eruit te stemmen?Hij was wel veel leuker dan verwacht.
Haha ja joh. Volgende keer toch kijken met je gehoorapparaat aan. Veel hypocrieter dan die twee maak je niet snel mee.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:03 schreef iAvani het volgende:
Pff...
Begin steeds meer voor Chris+Fatima te zijn, die spelen het spel tenminste en geven het nog toe ook...
Inderdaad, stelletje gluiperds.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:11 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
[..]
Haha ja joh. Volgende keer toch kijken met je gehoorapparaat aan. Veel hypocrieter dan die twee maak je niet snel mee.
Englighten me..quote:Op donderdag 8 november 2012 22:11 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
[..]
Haha ja joh. Volgende keer toch kijken met je gehoorapparaat aan. Veel hypocrieter dan die twee maak je niet snel mee.
Heb je net dat gehuil van Chris niet gezien?quote:Op donderdag 8 november 2012 22:13 schreef iAvani het volgende:
[..]
Englighten me..
Geef maar wat voorbeelden van wat ik dan gemist zou moeten hebben
Het verhaal over "Ik ga de gene elimineren die mijn broer heeft ge-elimineerd"? Opzich lijkt me dat vrij logisch om zo te gaan redeneren. Ik vond Faja meer zeiken, zeggen dat het een hatende zin is terwijl elimineren het juiste woord is. (Eliminatieproef?)quote:Op donderdag 8 november 2012 22:13 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Heb je net dat gehuil van Chris niet gezien?
Haha heb je haar facebook wel eens gezien? Vol met spam en haat berichten.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:14 schreef Moira. het volgende:
Ik ben benieuwd wat Fatima voor reacties krijgt in haar omgeving (mensen die haar op straat tegenkomen etc).
Ik denk namelijk dat haar aanzien en respect in Nederland (onder de ER-kijkers) echt een duikvlucht heeft gemaakt...
Zo kan meedoen aan Expeditie Robinson dus ook een zware domper voor je carrière worden, treurig..
Lodewijk is het duidelijkste voorbeeld! duh.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:13 schreef iAvani het volgende:
[..]
Englighten me..
Geef maar wat voorbeelden van wat ik dan gemist zou moeten hebben
Haha ongelovelijk he? Ik ga het niet eens uitleggen. Voelt een beetje aan alsof ik nu moet gaan vertellen dat 1 + 1 toch echt 2 is en niet 3.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:13 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Heb je net dat gehuil van Chris niet gezien?
Vetquote:Op donderdag 8 november 2012 22:17 schreef IMShuuul het volgende:
[..]
Haha heb je haar facebook wel eens gezien? Vol met spam en haat berichten.![]()
triest, maar wel grappig dat mensen zich zo laten meeslepen.
Als je een mooie ervaring wilt boek je maar een vakantie naar zo'n eiland. Expeditie Robinson is een spel dat kapot gaat door bekende Nederlanders/Belgen die mee doen "om zichzelf tegen te komen" maar niet om dit spel te winnen...quote:Op donderdag 8 november 2012 22:21 schreef Moira. het volgende:
[...]
Hup, Fatima en Chris eruit en dan kunnen ze in ieder geval weer wat van de mooie ervaring genieten.
Natuurlijk moet er dan nog gestemd worden, maar dan is het in ieder geval niet meer de hele tijd met die vreselijke complotten die mislukken.
[...]
Wat dacht je van die belgen?quote:Op donderdag 8 november 2012 22:23 schreef iAvani het volgende:
[..]
Als je een mooie ervaring wilt boek je maar een vakantie naar zo'n eiland. Expeditie Robinson is een spel dat kapot gaat door bekende Nederlanders die mee doen "om zichzelf tegen te komen" maar niet om dit spel te winnen...
quote:Op donderdag 8 november 2012 21:58 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]Jup kijk het nieuwe seizoen ookSPOILER: Survivor seizoen 25Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja oke. Maar de hele tijd dat gezeik met die complotten vind ik ook niks. Dat moet voor op het laatst bewaard worden; strijden tot op het botquote:Op donderdag 8 november 2012 22:23 schreef iAvani het volgende:
[..]
Als je een mooie ervaring wilt boek je maar een vakantie naar zo'n eiland. Expeditie Robinson is een spel dat kapot gaat door bekende Nederlanders die mee doen "om zichzelf tegen te komen" maar niet om dit spel te winnen...
Tanja Dekkers ging vol voor de winst en werd er als een van de eerste uitgestemtquote:Op donderdag 8 november 2012 22:26 schreef Moira. het volgende:
Edit: BTW. Vorig jaar was ook met bekende Nederlanders en Belgen. En Tanja Dexters ging vanaf dag 1 voluit voor de winst. Ook terecht gewonnen. Dus het bestaat wel
En heeft doorgezet (ik geloof serieus wel dat 9 dagen in zo'n grot echt afzien isquote:Op donderdag 8 november 2012 22:29 schreef iAvani het volgende:
[..]
Tanja Dekkers ging vol voor de winst en werd er als een van de eerste uitgestemt
Ze hebben ergens in het begin zelfs een visnet gekregen. Maar dit soort kandidaten denkt dat dat is om retro aan het plafond te hangen.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:31 schreef Moira. het volgende:
[..]
En heeft doorgezet (ik geloof serieus wel dat 9 dagen in zo'n grot echt afzien isen verder heeft iedereen die in die grot terecht kwam ook opgegeven, maar zij wilde per se blijven omdat ze wou winnen) en alsnog gewonnen
Ik kijk btw dat seizoen nu pas (moet nog een paar afleveringen maar weet al dat Tanja wint).
Maar man oh man, hoe is dat eigenlijk nog een expeditie te noemen?
Een eiland wat vol staat met hutjes (van beton!) voorzien van bestek en kookgerei, overal bomen en planten met vruchten, en kruiden om nog lekker mee te koken ook, een zee vol vis, en iedere proef valt er ook nog eens eten te winnen.
Dat vind ik wel echt jammerlijk...
Als je dan halal slager bent heb je wel een goede kans op de top 3quote:Op donderdag 8 november 2012 22:42 schreef Coos het volgende:
[..]
Ze hebben ergens in het begin zelfs een visnet gekregen. Maar dit soort kandidaten denkt dat dat is om retro aan het plafond te hangen.![]()
Dus a.u.b. weer onbekende Nederlanders en Belgen.
Tien Nederlanders en tien Marokkanen mag ook.
Nou inderdaadquote:Op donderdag 8 november 2012 22:42 schreef Coos het volgende:
[..]
Ze hebben ergens in het begin zelfs een visnet gekregen. Maar dit soort kandidaten denkt dat dat is om retro aan het plafond te hangen.![]()
Dus a.u.b. weer onbekende Nederlanders en Belgen.
Tien Nederlanders en tien Marokkanen mag ook.
95% van de aflevering gaat over complotten, echt niet leuk.quote:Op donderdag 8 november 2012 23:00 schreef Breekfast het volgende:
Ik vind dit trouwens best een leuk seizoen. Veel complotten en rivaliteit/afgunst tussen bepaalde kandidaten![]()
Fajah
Eensquote:Op vrijdag 9 november 2012 01:12 schreef tech4u het volgende:
Hoop dat Ruud eruit wordt gestemd. Ruud
Eerst Christophe, dan Ruud. Ik erger me om de een of andere reden ook aan Ruud.quote:Op vrijdag 9 november 2012 01:12 schreef tech4u het volgende:
Hoop dat Ruud eruit wordt gestemd. Ruud
quote:Op vrijdag 9 november 2012 03:57 schreef BDIL het volgende:
Echt fucking dom van Joke dat ze niet liegt over de 1e aanwijzing naar het gouden muntDan heb jezelf sws een voorsprong en kan het pokerduo toch niks
Omdat Ruud zo fucking koppig is en niet Min hee + Gene voor zich heeft proberen te winnen komen ze in de volgende aflevering in de problemen nog ook
Hopen dat Fajah volgende proef wint en Gene + Joke en Ruud meeneemt naar winnaars eiland anders zie ik het somber in
Het lijkt me een type dat snel voor spanningen zorgt in een groep. Tamelijk vermoeiend. Maar ze heeft natuurlijk volkomen gelijk tegenover die schijnheil Cris. Hoe die met veel pathos de familiekaart speelde, met dat-ie z'n broertje ging wreken. En hoe hij Fajah dingen kwalijk nam die hij zelf al vanaf dag één doet. Niet cool.quote:Op vrijdag 9 november 2012 01:29 schreef Vijf_voor het volgende:
Fajah heeft een irritant karakter als je er geen klik mee hebt.
Wilde ik ook net posten inddquote:Op donderdag 8 november 2012 23:00 schreef Breekfast het volgende:
Ik vind dit trouwens best een leuk seizoen. Veel complotten en rivaliteit/afgunst tussen bepaalde kandidaten![]()
En vorige jaren was het weer niet goed want toen ging het te weinig over complotten en was het alleen maar gezellig en leuk en "oh ik heb zo'n honger boehoe".quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:24 schreef tralalala het volgende:
[..]
95% van de aflevering gaat over complotten, echt niet leuk.
Maar ik blijf wel kijken.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:28 schreef Kingleon het volgende:
Ze loog ook nog zelfs.
<...>
Ik vind het pokerduo inmiddels, wel tof. Die spelen het spel om te winnen. En liegen en draaien horen daarbij. Its part of the game. En het houdt het spannend.
Ze hebben het nu juist gezellig en leuk en dat met al die complotten die spelen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:13 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Wilde ik ook net posten inddleuk seizoen
[..]
En vorige jaren was het weer niet goed want toen ging het te weinig over complotten en was het alleen maar gezellig en leuk en "oh ik heb zo'n honger boehoe".....
En dan is het zo jammer dat juist de toffe kandidaten ( Willie, Lodewijk en Fajah ) meteen de lul zijnquote:Op donderdag 8 november 2012 22:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nou inderdaad
Aan de andere kant vind ik het ook wel erg leuk als er mensen in zitten die je herkent.
Maar kan me ook voorstellen dat je dan eisen kan stellen als BN'er "Oh, jij wil mij graag in jouw programma? Dat is prima, maar dan wil ik niet te veel honger en pijn lijden, dus mij gewoon twee broodjes kaas voor lunch en niet te veel zwoegen!".
En dat maakt het hele spel een stuk minder leuk, dan dat er mensen écht gaan voor die geldprijs en dus echt alles willen doorstaan om dat te krijgen.
Beter kijken, ze hebben bidons met een houtkleur/houtbekleding bij zich. Daarin zit vers water. En dat is onbeperkt beschikbaar.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:16 schreef Waaghals het volgende:
Ik heb nog nooit iemand water zien drinken in ER.
Hebben ze ergens [ afbeelding ] staan?
dan had Lodewijk moeten winnenquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:24 schreef -Vaduz- het volgende:
De vraag: wie is een echte Robinson? hoor je steeds minder. Jaren geleden was dat wel anders. Het is verworden tot een tactische slangenkuil.
Het is wel doorgeslagen ja.Dat een Lodewijk of Nicolas er al zó vroeg uitliggen, dat botst met het fundament van het programma. De uitdaging voor de programmamakers is dan ook om de balans weer terug te vinden. Want taktiek hoort er natuurlijk óók bij, het is een spelelement dat het goed doet op tv. Alleen is taktiek te belangrijk geworden, waardoor fysiek en mentaal sterke, sociale survivors gewipt kunnen worden door een paar gehaaide samenzweerders.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:24 schreef -Vaduz- het volgende:
De vraag: wie is een echte Robinson? hoor je steeds minder. Jaren geleden was dat wel anders. Het is verworden tot een tactische slangenkuil.
Die was mentaal behoorlijk sterk, maar sociaal wat minder vaardig.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:18 schreef zeeuws jongetje het volgende:
[..]
hoe is het met Klaar eigenlijk?
Heb je wel opgelet? Christoph wil Faya er zo snel mogelijk uit hebben, als wraak op Matthias. Verder vertrouwt Faya hen voor geen meter.quote:Op zaterdag 10 november 2012 03:29 schreef Nober het volgende:
Tijd dat Fajah en Ruud samen met Fatima en Christophe die 3 Belgen wegstemmen waarna Peggy ook naar huis kan en dan zijn ze nog met vier.
Ruud kreeg te horen dat Gene niet meer mee ging stemmen met Fajah en Ruud dus wat moeten ze anders doen dan zich bij Fatima en Christophe aansluiten? Christophe komt heus wel over het verlies van z'n broertje heen, je kan daar later ook nog wel wraak op nemen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 03:41 schreef Morera het volgende:
[..]
Heb je wel opgelet? Christoph wil Faya er zo snel mogelijk uit hebben, als wraak op Matthias. Verder vertrouwt Faya hen voor geen meter.
Wel 2 proeven, maar niet 1 voor winnaarseiland.quote:Op zondag 11 november 2012 21:45 schreef Madame_Paon het volgende:
Christophe.![]()
Schijnheilig figuur.
Fatima kan beter een badpak aantrekken ... the camera adds 10 pounds.
Misschien was dit de aflevering waarin Dennis zijn been brak?
Volgend seizoen moeten ze écht weer teruggaan naar 2 proeven per aflevering: 1 voor immuniteit en 1 voor winnaarseiland. En dan geen 2-sterrenhotel zoals vorig seizoen ...
Na het zien van dit interview heb ik toch wel het idee dat Fatima en Chris (of was het nou Matti die er nog in zit) erg ver gaan komen. Mede doordat ze dus door de spullen van anderen gaan struinen en er zo achter komen wie immuniteit heeft.quote:
Denk het ook, al heb ik het idee dat Fajah en vooral Ruud niet altijd even slim zullen zijn.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik denk dat Minhee Joke en Gene het verkutten deze aflevering.
Ruud of Fajah denk ikquote:Op donderdag 15 november 2012 20:34 schreef TheVulture het volgende:
Nou ik ben benieuwd nu... ik wil Fatima naar huis zien gaan maar iets zegt me dat dat niet gaat gebeuren
Zelfde leeftijd als Fatima ongeveer. Maar naïeviteit is van alle leeftijden, al is het bij jongere mensen wel meer.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:33 schreef Chai het volgende:
Terwijl Joke toch een stuk ouder is of niet?
Ik acht de kans heel groot dat ze in de finale staat.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:34 schreef TheVulture het volgende:
Nou ik ben benieuwd nu... ik wil Fatima naar huis zien gaan maar iets zegt me dat dat niet gaat gebeuren
echt niet normaal, zo domquote:Op donderdag 15 november 2012 20:36 schreef IMShuuul het volgende:
Joke, niet te vertrouwen en zó naïef!
Yep.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:37 schreef KwadeAfdronk het volgende:
huh was tochjuist tegenovergestelde richting van die wichelroede?
O dus toch! Ik dacht al dat ze het verkeerd zei tegen Minhee. Dat is dan dus expres. Nou mmm...quote:Op donderdag 15 november 2012 20:37 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Yep, ze houd nog een klein addertje in eigen handquote:Op donderdag 15 november 2012 20:37 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ruud heeft volkomen gelijk, maar het is niet handig in het spel.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:39 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ruud is wel een baas maar helaas verneukt hij het.
Ze doen er inderdaad van alles aan om die twee er in te houden ja.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Fatima en Chris gaan gewoon door. Is beter voor het 'spel' vindt de regie.
quote:Op donderdag 15 november 2012 20:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik denk dat Minhee Joke en Gene het verkutten deze aflevering.
Da's altijdquote:Op donderdag 15 november 2012 20:44 schreef IMShuuul het volgende:
Fajah of Ruud eruit sowieso, Robinson is echt saai dit keer, alle sterke vliegen eruit en de zwakke blijven over...
Ja klopt maar normaal is het nog wel een beetje spannend maar als je kijkt naar de kandidaten die straks overblijven is het echt 3x niks.. als Fajah, Ruud en Fatima eruit vliegen dan..quote:
Min Hee en Joke niet nee. Maar ik heb het idee dat Gene gewoon de meest tactische weg speelt. Hij wil volgens mij ook niet met de pokeraars mee gaan, maar het komt hem misschien wel beter uit.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:43 schreef TheVulture het volgende:
Gene, Min Hee en Joke gaan dus nu met team Fatima... hebben ze niet in de gaten dat ze ook gewoon gebruikt worden
Dat is nog een ding, maar ik vind het vooral erg matig dat ze het spel wel heel erg hebben gestuurd met de extra ontbijt plek op het winnaarseiland vorige week.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:45 schreef IMShuuul het volgende:
[..]
Ja klopt maar normaal is het nog wel een beetje spannend maar als je kijkt naar de kandidaten die straks overblijven is het echt 3x niks..
Al dat zand werkt goed als schuurmiddelquote:Op donderdag 15 november 2012 20:46 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Krijgen ze nou allemaal zulke witte tanden op dat eiland of hadden ze die al?
Geen troep meer zoals; chocola, drop, vettigheid of sigarettenquote:Op donderdag 15 november 2012 20:46 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Krijgen ze nou allemaal zulke witte tanden op dat eiland of hadden ze die al?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |