abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 november 2012 @ 09:46:57 #51
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_119007125
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 08:14 schreef LXIV het volgende:
Het is smakeloos om de ouders van die jongen, die helemaal niks met de vete tussen die columnist en die mevrouw de Haas te maken hebben, op deze manier ongevraagd hierbij te betrekken.

Verder is het erg laf en volstrekt onzinnig van de metro om te roepen dat zij er niks mee te maken hebben wat in hun vodje gepubliceerd wordt. Dat hebben ze natuurlijk wel! Ik ga meteen mijn abonnement opzeggen!
je bedoeld denk ik, ik pak hem nooit meer mee als ik op het station ben?

voor de rest helemaal eens. ;)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_119007152
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:37 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De column is geinig in de zin dat hij mensen wel weet te bereiken met zijn pennestreken maar dat het gros van de mensen de boodschap niet oppikt.
Moet luuk maar zijn collums in jip en janneke taal gaan schrijven, dan begrijpt het gros van de mensen het wel. Het gros van de mensen zou eens wat meer aan zelfreflectie moeten doen.
pi_119007948
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 07:45 schreef Ringo het volgende:
Wat een kwestie hè mensen. Wel even een fijne afleiding na alle gedoe over de inkomensafhankelijke ziektekostenpremie!
Koelman = Rutte..... :o
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119010154
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 november 2012 05:19 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Er is niets mis met Luuk Koelman , hij is absoluut leuk en uniek in dit genre :P
Naja voor iemand die mentally retarded is doet ie het best aardig ja
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_119010323
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:19 schreef TLC het volgende:

[..]

Naja voor iemand die mentally retarded is doet ie het best aardig ja
Baseer je dat alleen op deze column of lees je ze allemaal?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119014000
Hoewel die Mariska natuurlijk een verwerpelijk mens van de hoogste klasse is, vind ik de column smakeloos. Dat had ook gekund zonder de familie van Tim erbij te misbruiken, al had het dan minder aandacht gehad, dat is waar.
pi_119014157
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
MariskaOrban twitterde op donderdag 08-11-2012 om 12:24:10 Columnisten zijn redelijk vrij maar dit gaat veel te ver. Pijnlijk voor mij, voor alle nabestaanden maar vooral voor de moeder van die homo. reageer retweet
:') is ze ziek in haar hoofd dan :')
'van die homo'. :')
Wat een mens nep dus.
pi_119014362
Mensen die doodsbedreigingen uiten aan het adres van Koelman zijn geen haar beter dan de pesters van Ribberink. Hypocriete fatsoenrakkers. :r
pi_119014395
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mensen die doodsbedreigingen uiten aan het adres van Koelman zijn geen haar beter dan de pesters van Ribberink. Hypocriete fatsoenrakkers. :r
Ik kan dat ook niet begrijpen. Doodsverwensingen vanwege een column. :') Het is niet netjes, maar mensen maken zich er weer veel te druk om. En hij heeft er niet eens hele bevolkingsgroepen voor hoeven beledigen.
  † In Memoriam † vrijdag 9 november 2012 @ 13:33:29 #60
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_119014653
Ook echt impliceren dat het mogelijk is om homo te 'worden' :')
:')
pi_119015522
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:29 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bron: http://www.metronieuws.nl(...)rZlkh!s7GjsprDDie9c/

Dat Koelman dit vooraf niet kon bedenken, dat de ouders er niet op zitten te wachten dat hun net overleden zoon wordt misbruikt door Koelman om een punt te maken over een ander persoon :{

Daarnaast, was Tim Ribberink überhaupt homo?
Ten eerste is het helemaal niet relevant of Tim wel of niet homo was. Wat relevant is, is het gegeven dat hij erom gepest werd. De misvatting die ik de afgelopen 36 uur het vaakst heb gelezen, is dat de column over Tim of zijn ouders gaat. Onzin: ze figureren slechts in het verhaal.

De column gaat in werkelijkheid over herhaaldelijke uitlatingen van Mariska Orban-de Haas en hoe zulke uitlatingen bijdragen aan een klimaat van onverdraagzaamheid. Door de gekozen vorm (een brief aan de moeder van Tim) is dat helaas onvoldoende uit de verf gekomen. De columnist had zich moeten realiseren dat half Nederland zwakzinnig is en niet in staat is om zo'n column op de juiste manier te interpreteren....
pi_119016133
Gezeik allemaal zeg! Krijgt weer veels te veel aandacht dit!
Zonder wrijving geen glans
pi_119016330
Prima column, want het beoogde effect is bereikt.

Go Luuk! _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_119016616
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:59 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ten eerste is het helemaal niet relevant of Tim wel of niet homo was. Wat relevant is, is het gegeven dat hij erom gepest werd. De misvatting die ik de afgelopen 36 uur het vaakst heb gelezen, is dat de column over Tim of zijn ouders gaat. Onzin: ze figureren slechts in het verhaal.

De column gaat in werkelijkheid over herhaaldelijke uitlatingen van Mariska Orban-de Haas en hoe zulke uitlatingen bijdragen aan een klimaat van onverdraagzaamheid. Door de gekozen vorm (een brief aan de moeder van Tim) is dat helaas onvoldoende uit de verf gekomen. De columnist had zich moeten realiseren dat half Nederland zwakzinnig is en niet in staat is om zo'n column op de juiste manier te interpreteren....
De column zelf en het doel er van snap ik prima. De columnist is echter te zwakzinnig geweest om te begrijpen dat door 'gebruik' te maken van dit voorval hij niet alleen een punt maakt naar Mariska de Haas toe, maar dat hij ook de gevoelens raakt van de nabestaanden van Tim Ribberink. Hij heeft de plank totaal misgeslagen door dit voorval hiervoor te misbruiken, dat heeft niks met zwakzwinnigheid van de lezers te maken (al waren er wel zwakzinnige lezers die niet begrepen dat deze column niet echt van Mariska de Haas zelf was).

Daarnaast vind ik het wel enigzins relevant of Tim Ribberink wel of niet homo was. Luuk Koelman wil in eigen woorden laten zien waar homo's pesten en buitensluiten toe kan leiden, terwijl nergens uit blijkt dat Tim Ribberink daadwerkelijk homo was (op 1 scheldreactie na dan). Nu wordt het onderwerp teruggebracht tot homo-acceptatie, terwijl dat mogelijk helemaal niks met de zelfmoord te maken heeft.

Prima dat Luuk Koelman Mariska de Haas wil aanvallen, prima dat Luuk Koelman homo-acceptatie aan wil kaarten, maar hij was te zwakzinnig om dit voorval daar voor te gebruiken.
pi_119016806
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:30 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De column zelf en het doel er van snap ik prima. De columnist is echter te zwakzinnig geweest om te begrijpen dat door 'gebruik' te maken van dit voorval hij niet alleen een punt maakt naar Mariska de Haas toe, maar dat hij ook de gevoelens raakt van de nabestaanden van Tim Ribberink. Hij heeft de plank totaal misgeslagen door dit voorval hiervoor te misbruiken, dat heeft niks met zwakzwinnigheid van de lezers te maken (al waren er wel zwakzinnige lezers die niet begrepen dat deze column niet echt van Mariska de Haas zelf was).

Daarnaast vind ik het wel enigzins relevant of Tim Ribberink wel of niet homo was. Luuk Koelman wil in eigen woorden laten zien waar homo's pesten en buitensluiten toe kan leiden, terwijl nergens uit blijkt dat Tim Ribberink daadwerkelijk homo was (op 1 scheldreactie na dan). Nu wordt het onderwerp teruggebracht tot homo-acceptatie, terwijl dat mogelijk helemaal niks met de zelfmoord te maken heeft.

Prima dat Luuk Koelman Mariska de Haas wil aanvallen, prima dat Luuk Koelman homo-acceptatie aan wil kaarten, maar hij was te zwakzinnig om dit voorval daar voor te gebruiken.
Goed verwoord! ^O^
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_119017005
quote:

[..]

Er zijn nog steeds Facebookers die denken dat die doos de column zelf heeft geschreven. :N

Verder helemaal mee eens.
pi_119018001
Iemand zwakzinnig blijven noemen getuigt ook niet echt van veel inlevingsvermogen.

Wat is dit land de laatste tien jaar toch een huilie-land geworden met een enorm misplaatst gevoel van normen en waarden wanneer het men uitkomt.
pi_119018029
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:40 schreef MightyMightyM het volgende:

[..]

Er zijn nog steeds Facebookers die denken dat die doos de column zelf heeft geschreven. :N
Beter, want het zijn wel grotendeels haar woorden. :9 Missie geslaagd.
pi_119018262
quote:

De columnist heeft een ongelukkige vorm gekozen voor zijn column; verder niet. Dat hij de gevoelens van Tim's nabestaanden raakt, is bijzonder vervelend en zowel ongewenst als onbedoeld. We hebben echter wel aan te tekenen dat die mensen zélf de publiciteit hebben opgezocht door die rouwadvertentie zo te plaatsen en door vervolgens een persconferentie te laten houden waar ze een verklaring omtrent pesten lieten voorlezen. Met daarin ook nog eens een expliciete oproep aan de politiek. Daarmee hebben ze zichzelf - en voor het aspect van pesten - onderdeel gemaakt van het publieke debat.

De columnist doet niets anders dan een rol in dat publieke debat op zich nemen. Dat doet hij op een manier die van columnisten verwacht mag worden: prikkelen, mensen aan het denken zetten, etc. De brief gaat feitelijk helemaal niet over Tim. De columnist kruipt in de huid van Orban-de Haas en laat haar dingen zeggen die ze eens of herhaaldelijk zo heeft gezegd.

Of Tim werkelijk homo was, is niet relevant. Relevant is dat hem dat wel werd nagedragen. Zijn vermeende homo-zijn werd als argument gebruikt om hem te pesten. De anonieme opmerking in het gastenboek getuigt daarvan: "Ik ben een loser en een homo". Zijn werkgever Martina zei er het volgende over in het AD:

quote:
'Tim was heel zorgzaam en had zo zijn maniertjes, waardoor we ons afvroegen of hij misschien homo was. Maar dat hebben we hem nooit gevraagd,' zegt Martina. De meisjes in de zaak hadden volgens haar meer lef. 'Ze zeiden wel eens 'geef nou maar toe dat je homo bent want wij vinden homo's veel liever'. Daar maakte Tim dan een geintje over. Als hij al homo was, dan heeft ie het nooit willen weten.'
Dat Koelman een link legt met homo-acceptatie is dus zo raar niet. Mensen reageren over-emotioneel en verschuilen zich achter het leed dat de familie van Tim heeft te verwerken. De werkelijke discussies worden daardoor niet gevoerd. Net zoals ze ook niet werden gevoerd daags nadat Orban-de Haas bij Pauw & Witteman de liefde van twee lesbische moeders voor hun kind had vergeleken met liefde voor een hond. Iedereen ging schouderophalend over tot de orde van de dag.

De opvolgers van Tim zullen zich beslist gesterkt weten door de slappe houding van zo veel Nederlanders. Het volk dat alles bij elkaar krijst als een columnist de grenzen opzoekt, maar dat geen krimp geeft wanneer zo'n Orban-de Haas de meest bizarre uitlatingen doet op tv. Hypocrisie ten top.
pi_119018307
quote:

[..]

True true, maar om dat 2 dagen na iemands dood/zelfmoord te doen, is natuurlijk ook wel op het randje. Je had kunnen weten dat het dan nog veel te veel impact had.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_119018352
quote:

[..]

Ze heeft inderdaad verwerpelijke opvattingen, maar de column bestond uit een verzameling van uitspraken van haar zonder context. Niet helemaal eerlijk dus.
En de helft van Nederland zwakzinnig? Dat valt dan mee!
pi_119018357
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:14 schreef Boldface het volgende:
Het volk dat alles bij elkaar krijst als een columnist de grenzen opzoekt, maar dat geen krimp geeft wanneer zo'n Orban-de Haas de meest bizarre uitlatingen doet op tv. Hypocrisie ten top.
De kern van de zaak bij de ballen.*

*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_119018451
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:14 schreef Boldface het volgende:

[..]

De opvolgers van Tim zullen zich beslist gesterkt weten door de slappe houding van zo veel Nederlanders. Het volk dat alles bij elkaar krijst als een columnist de grenzen opzoekt, maar dat geen krimp geeft wanneer zo'n Orban-de Haas de meest bizarre uitlatingen doet op tv. Hypocrisie ten top.
Nederlanders, die massaal de andere kant op kijken als er gepest wordt.
pi_119018480
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:19 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Nederlanders, die massaal de andere kant op kijken als er gepest wordt.
Of dat gepest is ingebeeld, dat kan ook natuurlijk. :')

pi_119018689
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:16 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

True true, maar om dat 2 dagen na iemands dood/zelfmoord te doen, is natuurlijk ook wel op het randje. Je had kunnen weten dat het dan nog veel te veel impact had.
Niet dat het veel aan de situatie verandert, maar Tim is op 1 november overleden. Dus de column is niet 2, maar 7 dagen na zijn overlijden verschenen. Dat iets impact heeft, hoeft geen reden te zijn om het na te laten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:17 schreef stekelzwijn het volgende:
Ze heeft inderdaad verwerpelijke opvattingen, maar de column bestond uit een verzameling van uitspraken van haar zonder context. Niet helemaal eerlijk dus.
En de helft van Nederland zwakzinnig? Dat valt dan mee!
Natuurlijk waren die uitspraken niet zonder context... - En ja, de over-emotionele reacties van velen (waaronder doodsbedreigingen aan het adres van zowel Koelman als Orban-de Haas) vind ik ronduit zwakzinnig. Het lijkt wel of mensen het vermogen tot helder nadenken verliezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')