Het antwoord is: nee.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:36 schreef Sanoro het volgende:
Zou ik recht hebben op een uitkering?
quote:Op donderdag 8 november 2012 17:36 schreef Sanoro het volgende:
Werk zoeken ben ik al mee bezig maar ik denk met alleen havo en een hbo propedeuse dat werkgevers niet om je staan te springen om deze tijd.
Ik sta niet te springen om werk te zoeken. Zou ik recht hebben op een uitkering?
Komt ie "kontje verkopen achter het station?"quote:Op donderdag 8 november 2012 17:53 schreef Sanoro het volgende:
Ik ben al een jaar bezig met het vinden van een bijbaan en heb misschien in totaal wel 50 sollicitatiebrieven verstuurd en kreeg maar van 10% een reactie. Ik neem aan dat het met een fulltime baan niet veel anders is
Ah! Ben jij die ene Nederlander die het tof vindt dat we óók betalen voor mensen die van alles kunnen, maar een uitkering wel prettig vinden?quote:
ts heeft nu studiefinanciering, dus wat is het verschil met de bijstand? het is allebei van de staat?quote:Op donderdag 8 november 2012 18:45 schreef Janneke141 het volgende:
1. Sinds de afschaffing van de WIJ heeft TS helaas wel weer recht op een bijstandsuitkering. Toch een fijne gedachte voor de mensen die wel gewoon werken.
2. TS, als je maar op 10 % van je sollicitatiebrieven een reactie krijgt is het misschien idee om nog eens goed naar je brieven te kijken. Of naar je CV.
3. Je neemt voor het gemak maar aan dat ze niet op je zitten te wachten. Als je écht werk wil hebben, zou ik die instelling maar eens heel snel gaan veranderen.
4. En ik weet niet hoe je band met je ouders is, maar het lijkt me niet een situatie waarin je veel te willen hebt. Financieel is het op een moment als dit wel aantrekkelijk om even terug te keren naar huis.
Studiefinanciering geven aan een student die er uiteindelijk een diploma aan overhoudt is een investering. Bijstand geven aan iemand die ook gewoon kan gaan werken is weggegooid geld.quote:Op donderdag 8 november 2012 18:49 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ts heeft nu studiefinanciering, dus wat is het verschil met de bijstand? het is allebei van de staat?
ts leeft op het moment van studiefinanciering en studeert er op het moment niet voor, dus wat is het verschil in deze situatie?quote:Op donderdag 8 november 2012 18:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Studiefinanciering geven aan een student die er uiteindelijk een diploma aan overhoudt is een investering. Bijstand geven aan iemand die ook gewoon kan gaan werken is weggegooid geld.
Ik neem aan dat TS zich uitschrijft voor zijn opleiding, op dat moment stopt ook de stufi.quote:Op donderdag 8 november 2012 18:55 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ts leeft op het moment van studiefinanciering en studeert er op het moment niet voor, dus wat is het verschil in deze situatie?
en ik neem aan dat TS nog ingeschreven staat, maar niet meer studeert en zich thuis zit af te vragen wat hij gaat doen met zijn leven...quote:Op donderdag 8 november 2012 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat TS zich uitschrijft voor zijn opleiding, op dat moment stopt ook de stufi.
en dan? moet ie zelf weten... stufi is niet gratis vriend, als hij idd niet leert, betaalt hij het mooi terug. bovendien praten we over bedragen die je met een krantenwijk per week ook kunt krijgen, daar leeft ts zeker niet van.quote:Op donderdag 8 november 2012 19:14 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
en ik neem aan dat TS nog ingeschreven staat, maar niet meer studeert en zich thuis zit af te vragen wat hij gaat doen met zijn leven...
ohnee vriend?quote:Op donderdag 8 november 2012 19:24 schreef chrisje013 het volgende:
[..]
en dan? moet ie zelf weten... stufi is niet gratis vriend, als hij idd niet leert, betaalt hij het mooi terug. bovendien praten we over bedragen die je met een krantenwijk per week ook kunt krijgen, daar leeft ts zeker niet van.
los hiervan, blijf ik het raar vinden dat mensen nooit "werk" vinden. van de zomer had ik zo een baan, omdat ik wilde. een ik ben een buitenlander, dus tjah...
De TS vroeg expliciet naar een uitkering hequote:Op donderdag 8 november 2012 18:45 schreef Janneke141 het volgende:
1. Sinds de afschaffing van de WIJ heeft TS helaas wel weer recht op een bijstandsuitkering. Toch een fijne gedachte voor de mensen die wel gewoon werken.
quote:Op donderdag 8 november 2012 17:39 schreef zatoichi het volgende:
Je kan je kapotschamen omdat je je afvraagt of je een uitkering kan krijgen, en dan gewoon een simpel baantje zoeken waar genoeg werk te vinden is en vervolgens een leuke reis gaan maken.
Er vanuit gaande dat TS ouder is dan 18, dus wel (bijstand, dus).quote:Op donderdag 8 november 2012 22:20 schreef ikbenschipper het volgende:
Nee op een uitkering heb je geen recht.
Op bijstand heb je met jou leeftijd ook geen recht.
Ja maar wel met meer eisen dan bij iemand van 27 jaar en ouderquote:Op donderdag 8 november 2012 22:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat TS ouder is dan 18, dus wel (bijstand, dus).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |