abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118985608
Ik zit nu in het 2e jaar van mijn HBO opleiding Bedrijfseconomie en heb mijn propedeuse binnen. Nu wil ik stoppen met de opleiding en volgend jaar naar de universiteit. Probleem is dus echter dat ik gewoon meer dan een half jaar niks te doen heb. Ik woon nu op kamers en wil liever niet weer terug naar mijn ouders want ik raak mijn OV en Stufi kwijt.

Werk zoeken ben ik al mee bezig maar ik denk met alleen havo en een hbo propedeuse dat werkgevers niet om je staan te springen om deze tijd. Zou ik recht hebben op een uitkering?
pi_118985689
Je kan je kapotschamen omdat je je afvraagt of je een uitkering kan krijgen, en dan gewoon een simpel baantje zoeken waar genoeg werk te vinden is en vervolgens een leuke reis gaan maken.
pi_118985857
Nou ja kijk uitkeringen zijn er voor als je echt in de shit komt of zit.

Niet omdat het beter uitkomt in je leven.

Ik zou toch kijken naar baantjes.
pi_118985936
En zoiets wil dan naar de universiteit :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_118985965
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:36 schreef Sanoro het volgende:
Zou ik recht hebben op een uitkering?
Het antwoord is: nee.
pi_118985996
van je luie reet af komen en gaan werken
pi_118986062
Ik ben al een jaar bezig met het vinden van een bijbaan en heb misschien in totaal wel 50 sollicitatiebrieven verstuurd en kreeg maar van 10% een reactie. Ik neem aan dat het met een fulltime baan niet veel anders is
pi_118986088
TS is vast ook langharig. Genoeg werk te vinden. Als je maar aanpakt.
Bud, where is Bud?
pi_118986312
Uitzendbureau? Post lopen? Mensen om je heen vragen of zij een baan weten/ hebben.
In een winkel staan? Brieven sturen naar (te) toffe baantjes helpt niet.
Bud, where is Bud?
  donderdag 8 november 2012 @ 18:02:12 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118986355
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:36 schreef Sanoro het volgende:

Werk zoeken ben ik al mee bezig maar ik denk met alleen havo en een hbo propedeuse dat werkgevers niet om je staan te springen om deze tijd.
Ik sta niet te springen om werk te zoeken. Zou ik recht hebben op een uitkering?
pi_118986617
Post NL zoekt constant postbezorgers. ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_118986618
4 sollicitaties per maand versturen stelt dan ook niets voor he.

Toen ik nog moest sollicteren waren het er 30 per week. (of 40 weet niet meer)
pi_118987172
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:53 schreef Sanoro het volgende:
Ik ben al een jaar bezig met het vinden van een bijbaan en heb misschien in totaal wel 50 sollicitatiebrieven verstuurd en kreeg maar van 10% een reactie. Ik neem aan dat het met een fulltime baan niet veel anders is
Komt ie "kontje verkopen achter het station?" :')

Of anders "Wajong" :')
I want some NASTY !!!
pi_118987447
moraalridders united :`)
  donderdag 8 november 2012 @ 18:45:38 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_118987598
1. Sinds de afschaffing van de WIJ heeft TS helaas wel weer recht op een bijstandsuitkering. Toch een fijne gedachte voor de mensen die wel gewoon werken.

2. TS, als je maar op 10 % van je sollicitatiebrieven een reactie krijgt is het misschien idee om nog eens goed naar je brieven te kijken. Of naar je CV.

3. Je neemt voor het gemak maar aan dat ze niet op je zitten te wachten. Als je écht werk wil hebben, zou ik die instelling maar eens heel snel gaan veranderen.

4. En ik weet niet hoe je band met je ouders is, maar het lijkt me niet een situatie waarin je veel te willen hebt. Financieel is het op een moment als dit wel aantrekkelijk om even terug te keren naar huis.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 8 november 2012 @ 18:49:26 #16
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_118987720
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 18:41 schreef JoPiDo het volgende:
moraalridders united :`)
Ah! Ben jij die ene Nederlander die het tof vindt dat we óók betalen voor mensen die van alles kunnen, maar een uitkering wel prettig vinden?

Geinig :)

Adopteer TS; jij blij, TS blij O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_118987731
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 18:45 schreef Janneke141 het volgende:
1. Sinds de afschaffing van de WIJ heeft TS helaas wel weer recht op een bijstandsuitkering. Toch een fijne gedachte voor de mensen die wel gewoon werken.

2. TS, als je maar op 10 % van je sollicitatiebrieven een reactie krijgt is het misschien idee om nog eens goed naar je brieven te kijken. Of naar je CV.

3. Je neemt voor het gemak maar aan dat ze niet op je zitten te wachten. Als je écht werk wil hebben, zou ik die instelling maar eens heel snel gaan veranderen.

4. En ik weet niet hoe je band met je ouders is, maar het lijkt me niet een situatie waarin je veel te willen hebt. Financieel is het op een moment als dit wel aantrekkelijk om even terug te keren naar huis.
ts heeft nu studiefinanciering, dus wat is het verschil met de bijstand? het is allebei van de staat?
  donderdag 8 november 2012 @ 18:51:00 #18
346939 Janneke141
pi_118987775
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 18:49 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

ts heeft nu studiefinanciering, dus wat is het verschil met de bijstand? het is allebei van de staat?
Studiefinanciering geven aan een student die er uiteindelijk een diploma aan overhoudt is een investering. Bijstand geven aan iemand die ook gewoon kan gaan werken is weggegooid geld.
pi_118987933
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 18:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Studiefinanciering geven aan een student die er uiteindelijk een diploma aan overhoudt is een investering. Bijstand geven aan iemand die ook gewoon kan gaan werken is weggegooid geld.
ts leeft op het moment van studiefinanciering en studeert er op het moment niet voor, dus wat is het verschil in deze situatie?
pi_118988099
Staat leuk op je CV, een uitkering. Beter ga je dan actief vrijwilligerswerk doen om de boel nog een beetje op te leuken.
  donderdag 8 november 2012 @ 19:04:21 #21
346939 Janneke141
pi_118988417
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 18:55 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

ts leeft op het moment van studiefinanciering en studeert er op het moment niet voor, dus wat is het verschil in deze situatie?
Ik neem aan dat TS zich uitschrijft voor zijn opleiding, op dat moment stopt ook de stufi.
pi_118988879
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat TS zich uitschrijft voor zijn opleiding, op dat moment stopt ook de stufi.
en ik neem aan dat TS nog ingeschreven staat, maar niet meer studeert en zich thuis zit af te vragen wat hij gaat doen met zijn leven...
pi_118989420
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:14 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

en ik neem aan dat TS nog ingeschreven staat, maar niet meer studeert en zich thuis zit af te vragen wat hij gaat doen met zijn leven...
en dan? moet ie zelf weten... stufi is niet gratis vriend, als hij idd niet leert, betaalt hij het mooi terug. bovendien praten we over bedragen die je met een krantenwijk per week ook kunt krijgen, daar leeft ts zeker niet van.

los hiervan, blijf ik het raar vinden dat mensen nooit "werk" vinden. van de zomer had ik zo een baan, omdat ik wilde. een ik ben een buitenlander, dus tjah...
pi_118989434
Van minimumloon kan je toch wel leven in je kamer? Waar maak je je druk om? Ongeschoold full-time, jong persoon. Dat moet gewoon kunnen.
Een uitkering! Kom op zeg. Ga dan desnoods in een callcenter zitten.
pi_118989672
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:24 schreef chrisje013 het volgende:

[..]

en dan? moet ie zelf weten... stufi is niet gratis vriend, als hij idd niet leert, betaalt hij het mooi terug. bovendien praten we over bedragen die je met een krantenwijk per week ook kunt krijgen, daar leeft ts zeker niet van.

los hiervan, blijf ik het raar vinden dat mensen nooit "werk" vinden. van de zomer had ik zo een baan, omdat ik wilde. een ik ben een buitenlander, dus tjah...
ohnee vriend?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')