abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118979950
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

bedoel je hiermee dat die rare rooms-katholieke dame ok alles mag roepen over anderen die wel of niet voor abortus zouden _mogen_ zijn volgens haar?
of hoe zij persoonlijk denkt over homoseksualiteit als waardeoordeel op andere personen betrekken?

jouw 'rechtvaardiging' voor Koelman's tekst kan je evengoed omvormen tot 'die rare enge roomskatholieke dame moet dat dus ook maar allemaal zo mogen zeggen, immers Koelman mocht dat ook'
Ik hoef dat laatste niet te doen, want we kunnen gewoon vaststellen dat christenfundamentalisten bijna alles kunnen zeggen wat ze willen. Legio voorbeelden; een paar zijn in dit topic al genoemd. Dus wat jij als laatste oppert, zie ik als feit, als een bestaande situatie.

En aangezien die fundamentalisten dat mogen, mag Koelman dat dus ook. Maar ja, inmiddels heeft de censuur het alweer gewonnen.
pi_118979988
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:03 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik hoef dat laatste niet te doen, want we kunnen gewoon vaststellen dat christenfundamentalisten bijna alles kunnen zeggen wat ze willen. Legio voorbeelden; een paar zijn in dit topic al genoemd. Dus wat jij als laatste oppert, zie ik als feit, als een bestaande situatie.

En aangezien die fundamentalisten dat mogen, mag Koelman dat dus ook. Maar ja, inmiddels heeft de censuur het alweer gewonnen.
Fundamentalisten neemt niemand serieus, echter van een columnist verwacht men meer niveau.

Daar zit 't 'm meer in.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 8 november 2012 @ 15:05:54 #213
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_118980026
quote:

[..]

Nogmaals, dat fundamentalisten iets 'mogen' betekent nog niet dat Koelman het ook 'mag'.

Als mijn buurman zijn vrouw de hersens inslaat, mag ik dat dan ook?

Verantwoordelijkheid ligt bij jezelf, niet bij een ander.
  donderdag 8 november 2012 @ 15:09:56 #214
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_118980173
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:39 schreef Boldface het volgende:

[..]

Twee interessante opmerkingen. Ten eerste: ook al was er in heel Nederland maaf één gelovige "zo grof als Koelman", dan al had Koelman het volste recht om net zo grof terug te doen.
Je blijft maar hét belangrijkste missen en dat is de familie Ribberink hier ook ongewild bij betrokken wordt, want de column is niet voor niets op hun verzoek verwijderd.

Heeft de familie Ribberink ook iets grofs gedaan tegen Koelman of zo?
pi_118980209
quote:
3s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:16 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zo ernstig is het nou ook weer niet, ik kom ook uit die regio en nooit gepest om m'n geaardheid. Ook niet op de katholieke basisschool en voortgezet onderwijs.
Daar gaat het niet om. Het doet zélfs niet eens ter zake of Tim nou wel of niet homo was. Het gaat om de beeldvorming die bestond over die jongen. Uit de berichtgeving komt het beeld naar voren van een zachtaardige, tengere, vriendelijke jongen, van wie sommigen dachten dat hij homo was en die er afwijkende hobby's op nahield ten opzichte van leeftijdsgenoten. Noem het excentriek of zonderling... geef er een naam aan.

Er zijn aanwijzingen dat het pestgedrag was mede was gebaseerd op de veronderstelling dat Tim homo was. En dat gegeven heeft Koelman voor zijn column benut.

quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:16 schreef Xa1pt het volgende:

Het is nog maar zeer de vraag of het katholieke milieu er primair voor heeft gezorgd dat Tim dusdanig werd gepest. Ook buiten de christelijke contreien is homo een scheldwoord.
Dat laatste heb ik nooit ontkend. Ik wijs er in dit verband slechts op dat de uitlatingen van Orban-de Haas in het maatschappelijke debat allesbehalve bervordelijk zijn voor de positie van homo's, in welke kring dan ook.
pi_118980227
:')

Domme gelovigen. Niets nieuws te zien.
Conscience do cost.
pi_118980254
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:10 schreef Boldface het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het doet zélfs niet eens ter zake of Tim nou wel of niet homo was. Het gaat om de beeldvorming die bestond over die jongen. Uit de berichtgeving komt het beeld naar voren van een zachtaardige, tengere, vriendelijke jongen, van wie sommigen dachten dat hij homo was en die er afwijkende hobby's op nahield ten opzichte van leeftijdsgenoten. Noem het excentriek of zonderling... geef er een naam aan.

Er zijn aanwijzingen dat het pestgedrag was mede was gebaseerd op de veronderstelling dat Tim homo was. En dat gegeven heeft Koelman voor zijn column benut.

[..]

Ja, met welk doel?

Dat Christenen er rare meningen op nahouden moge duidelijk zijn, maar Tim heeft zelfmoord gepleegd omdat hij gepest werd naar het schijnt. Dat heeft weinig uit te maken met een of andere fundamentalistische roeptoeter vrouw die er niks mee te maken heeft. Dan 'gebruik' je gewoon die jongen voor je eigen agenda, en gezien de 'versheid' van wat er gebeurt is kan dat wel onsmakelijk genoemd worden.

Niemand trekt in twijfel dat die vrouw er middeleeuwse gedachten op nahoud, maar dat kan je ook wel anders duidelijk maken, zonder Tim of z'n ouders erbij te betrekken.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118980287
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:10 schreef Boldface het volgende:
Dat laatste heb ik nooit ontkend. Ik wijs er in dit verband slechts op dat de uitlatingen van Orban-de Haas in het maatschappelijke debat allesbehalve bervordelijk zijn voor de positie van homo's, in welke kring dan ook.
Dan ga je er vanuit dat mevrouw de Haas veel invloed heeft op jongeren. Ik weet wel zeker van niet en daarmee is de column van Luuk Koelman niets meer dan ordinair mevrouw de Haas willen bashen. Over de rug van een jongen die zelfmoord heeft gepleegd.
  donderdag 8 november 2012 @ 15:13:05 #219
335452 cricket
cricket from space
pi_118980295
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:04 schreef Voorschrift het volgende:
Fundamentalisten neemt niemand serieus, echter van een columnist verwacht men meer niveau.
Het probleem is dat er mensen zijn die fundamentalisten juist wel serieus nemen. En ook dat er fundamentalisten zijn waarvan niet (meteen) duidelijk is dat het fundamentalisten zijn.
Als je die een weerwoord wil geven werkt dat alleen als je manier van communiceren aansluit bij de manier waarop ze dat zelf ook doen. Hij had ook een hele zoetsappige column kunnen schrijven maar op deze manier is de kans dat het argument duidelijker overkomt een stuk groter.
pi_118980325
Waarom wordt het nou weer verwijderd?

walgelijk zelfcensuur.. :r
There are only 151 Pokémon.
pi_118980344
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:13 schreef cricket het volgende:

[..]

Het probleem is dat er mensen zijn die fundamentalisten juist wel serieus nemen. En ook dat er fundamentalisten zijn waarvan niet (meteen) duidelijk is dat het fundamentalisten zijn.
Als je die een weerwoord wil geven werkt dat alleen als je manier van communiceren aansluit bij de manier waarop ze dat zelf ook doen. Hij had ook een hele zoetsappige column kunnen schrijven maar op deze manier is de kans dat het argument duidelijker overkomt een stuk groter.
Ja, en hoe reageert Nederland?

Juist ja, op een klein groepje mensen na vind iedereen het onsmakelijk. Terwijl de meeste mensen in Nederland niet een fundamentalistische mening zijn toebedeeld. Iedereen is het eens met kritiek op strenge Christenen en hun visie op de maatschappij, dus waarom op zo'n manier iedereen tegen het been schoppen?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118980350
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:13 schreef cricket het volgende:

[..]

Half Nederland slaat over de manier waarop hij zijn column geschreven heeft. Denk je dat dit nu zorgt voor enige vorm van discussie binnen de reformatorische contreien? Na-ah. Die schrijven het ook af als belachelijk, ongepast et cetera.
pi_118980354
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:19 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Kinderen en jongeren pesten elkaar sowieso, heeft weinig met religie uit te staan. Als je rood haar hebt, een bril hebt, iets dikker bent, noem maar op. Homo is maar een van vele redenen, die niet per se iets te maken heeft met religie maar meer met dat je niet zoals de rest bent.
Absoluut waar. Maar het is voor de situatie van roodharigen of kinderen met bril nog nooit bevorderlijk geweest wanneer één of andere zelfbenoemde profeet ze op tv door het slijk haalt, omdat ze zijn wie ze zijn...
pi_118980381
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:14 schreef Boldface het volgende:

[..]

Absoluut waar. Maar het is voor de situatie van roodharigen of kinderen met bril nog nooit bevorderlijk geweest wanneer één of andere zelfbenoemde profeet ze op tv door het slijk haalt, omdat ze zijn wie ze zijn...
Volgens mij heeft de mevrouw in kwestie ook helemaal niet op tv Tim door het slijk gehaald.

Als je dan een column wil schrijven over hoe belachelijk het is dat Tim zo behandeld is, doe dat dan ook, maar niet door er factoren met de haren bij te slepen die er niks mee te maken hebben. Schrijf dan een column over pesten, pesters, weet ik veel wat. Of spreek steun uit voor homo's, maar niet in een semi-grappige manier namens een ander zeggen dat ze gecastreerd dienen te worden.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118980426
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:15 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de mevrouw in kwestie ook helemaal niet op tv Tim door het slijk gehaald.

Als je dan een column wil schrijven over hoe belachelijk het is dat Tim zo behandeld is, doe dat dan ook, maar niet door er factoren met de haren bij te slepen die er niks mee te maken hebben. Schrijf dan een column over pesten, pesters, weet ik veel wat.
Precies.
pi_118980451
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, al die gristenfundi's die iedere dag homo's de dood in wensen en pesten. Daar moet heul snel een einde aan komen!
Niet zo zeer dat, maar hun walgelijke levensbeeld opdringen aan de maatschappij en dat op de meest walgelijke manieren kracht bijzetten, zoals ze dat ook bijvoorbeeld deed bij de miskraam van Jeanine Hennis. Dan wordt er nu op een vrij harde wijze even een spiegel voorgehouden, prima gedaan door koelman.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_118980454
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:20 schreef Junkie het volgende:
BN’ers woedend om column over zelfmoord
Nou, nou... de devaluatie van het begrip Bekende Nederlander is ook wel een feit zeg... :N

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:20 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Je bedoelt diezelfde ouders die van de dood van hun zoon een mediaspektakel maken om de discussie op gang te brengen? Ik zeg missie geslaagd.

Jammer dat Metro de column heeft verwijderd. Waarom plaatsen ze het dan in eerste instantie?
Een tikje hypocriet vind ik het inderdaad ook wel ja, al wil ik het die ouders gezien hun situatie zeker niet aanrekenen. Feit is wel dat ze zelf nadrukkelijk de publiciteit hebben gezocht op deze manier. Of althans: ze konden redelijkerwijs weten dat die publiciteit zou ontstaan....
pi_118980459
Ik had eigenlijk helemaal geen moeite met de inhoud. Het is ook bekend dat sommige gelovigen moeite hebben met homo's. Ik had meer moeite met dat hij met een column met een dergelijk vormgeving even heel populair wilde worden over de dooie rug van een ander. Als Tim nog leefde en geholpen werd, dan had ik er minder moeite mee.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_118980500
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:17 schreef Harlon het volgende:

[..]

Niet zo zeer dat, maar hun walgelijke levensbeeld opdringen aan de maatschappij en dat op de meest walgelijke manieren kracht bijzetten, zoals ze dat ook bijvoorbeeld deed bij de miskraam van Jeanine Hennis. Dan wordt er nu op een vrij harde wijze even een spiegel voorgehouden, prima gedaan door koelman.
Wat hebben gristenfundi's in godsnaam met de dood van Tim Ribberink te maken?
pi_118980517
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:24 schreef Xa1pt het volgende:
Waarmee je suggereert dat men liever niet de discussie over het onderwerp homofobie aangaat. Onzin. :)
Het lijkt erop dat veel mensen die discussie uit de weg willen.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:24 schreef Xa1pt het volgende:
Tja, wellicht had Luuk Koelman zich op een andere manier moeten uitlaten. Had weer een hoop gezeik gescheeld.
Dat soort oordelen wordt zelden geveld over vooraanstaande religieuze opiniemakers, stel ik slechts vast.
  donderdag 8 november 2012 @ 15:21:19 #231
335452 cricket
cricket from space
pi_118980591
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:14 schreef Voorschrift het volgende:
Ja, en hoe reageert Nederland?

Juist ja, op een klein groepje mensen na vind iedereen het onsmakelijk. Terwijl de meeste mensen in Nederland niet een fundamentalistische mening zijn toebedeeld. Iedereen is het eens met kritiek op strenge Christenen en hun visie op de maatschappij, dus waarom op zo'n manier iedereen tegen het been schoppen?
Dat is standaard wat je krijgt als iemand terug gaat scheeuwen tegen een scheeuwlelijk, dan wordt er geklaagd over het lawaai en niet over de inhoud. Over de oorspronkelijke scheeuwlelijk wordt wellicht ook geklaagd, al dan niet door dezelfden, maar daardoor houden ze niet op met schreeuwen. Door terugschreeuwen misschien ook niet, maar de kans daarop is in ieder geval al weer een stukje groter dan alleen maar erover klagen.

Degenen die alleen kijken naar de vorm waarop het wordt gebracht zijn in dit geval simpelweg niet de doelgroep van de boodschap.
pi_118980598
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat hebben gristenfundi's in godsnaam met de dood van Tim Ribberink te maken?
Je mist deels 't punt. Wat die gristenfundi's vaak doen is op de meest walgelijke manier hun eigen waanbeelden kracht bijzetten. Daarvoor werd ze nu even een spiegel voorgehouden. Aan de andere kant spreken ze zich ook regelmatig uit tegen openbare homoseksualiteit, dat het iets abnormaals is en dat mensen die homo zouden zijn dus abnormaal zijn. Dat draagt wel degelijk bij aan pesterijen tegen homo's. Dat wil uiteraard niet zeggen dat ze dus direct schuld hebben bij de pesterijen tegen Tim. Maar dat was dan ook niet mijn punt :)
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_118980621
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:21 schreef cricket het volgende:

[..]

Dat is standaard wat je krijgt als iemand terug gaat scheeuwen tegen een scheeuwlelijk, dan wordt er geklaagd over het lawaai en niet over de inhoud. Over de oorspronkelijke scheeuwlelijk wordt wellicht ook geklaagd, al dan niet door dezelfden, maar daardoor houden ze niet op met schreeuwen. Door terugschreeuwen misschien ook niet, maar de kans daarop is in ieder geval al weer een stukje groter dan alleen maar erover klagen.

Degenen die alleen kijken naar de vorm waarop het wordt gebracht zijn in dit geval simpelweg niet de doelgroep van de boodschap.
Prima, maar ik als homo wens niet op een dergelijke manier 'verdedigd' te worden.

Ondanks waarschijnlijke goede bedoelingen.

Maak dan een casus wat ook echt te maken heeft met homofobie en de kerk, en betrek niet het leed van de familie Ribberink erbij. Dit is hetzelfde als PvdA'ers die moslims wensen te beschermen door de meest idiote dingen erbij te trekken, hetgeen ze meer schaadt dan wat anders wat.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118980639
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en precies dat gedraai is best wel ergerlijk...
De ene domme uitlatingen en iemand die een domme mening geeft op een idiote en kwetsende manier, zoals die idiote roomskatholieke dame met haar gezwam over abortus en homoseksuelen is iets wat mensen stoort (en terecht)..

maar de volgende domme schrijfwijze en iemand die een mening in een verkeerde vorm gaat uitten is dan opeens 'goed' omdat hete en mening is die iemand an sich ook zelf wel deelt en hierin opeens het gaat 'om de boodschap die er achtersteekt'...

punt is gewoon dat het nooit een excuus is of de 'bedoeling achter een bepaalde vorm wel of niet goed is omdát het een 'mening' is, als die bewust gekozen vorm al nodeloos kwetsende en beledigend is voor anderen.
Het recht om beledigd en gekwetst te zijn, wordt in Nederland hoofdzakelijk door strenggelovigen opgeëist. Die zijn doorgaans al vrij snel in hun wiek geschoten. Je zou dan bijna niks meer kunnen schrijven.
  donderdag 8 november 2012 @ 15:24:04 #235
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_118980699
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:15 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dat is inderdaad erg triest en getuigt vooral van een niet al te hoog intelligentieniveau.
Maar niet bijzonder raar, aangezien Koelman er álles aan heeft gedaan om te laten doen blijken dat het echt van Órban-De Haas afkomstig was.

Deze tweet bijvoorbeeld:

LuukKoelman twitterde op donderdag 08-11-2012 om 09:08:23 Voor mij geen Metro-column vandaag. In plaats daarvan Mariska de Haas met open brief aan de moeder van Tim Ribberink: http://t.co/XWRK35cT reageer retweet
pi_118980726
Ik snap ergens de neiging van Koelman wel om figuren als mevrouw De Haas cynisch te parodiëren om een standpunt te maken.

Maar ik mag hopen dat hij vooraf de betreffende moeder van Tim heeft gesproken en hij heeft gewaarschuwd voor de tekst, of zelfs goedkeuring heeft gevraagd. Anders is het echt te crue voor hen om te lezen, omdat de intentie van de column niet meteen duidelijk is. (Al verraden veel zinnen in de column het al wel).
pi_118980737
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:19 schreef Boldface het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat veel mensen die discussie uit de weg willen.
Zwengel die discussie dan op een constructieve manier aan. Nu gebeurt precies hetzelfde als wat gristenfundi's verweten wordt; door de insteek van de column is een gesprek niet meer mogelijk omdat alle energie gestoken wordt in het afkeuren van de toon.

quote:
Dat soort oordelen wordt zelden geveld over vooraanstaande religieuze opiniemakers, stel ik slechts vast.
Dat is dan toch een goed teken omdat ze een stuk minder serieus genomen worden dan Luuk Koelman.
pi_118981114
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:39 schreef Xa1pt het volgende:
En dat is essentieel anders dan ze doodwensen of doodpesten.
Nee, dat is het niet. Beiden gaan uit van dezelfde gedachte. Zie quote #3.

quote:
Je schreef dat Luuk Koelman dat recht zou hebben als zelfs maar één christen zich op die manier zou uitlaten. Dan is de conclusie dat - nu nog geen enkele christen zich op die manier heeft uitgelaten - Luuk Koelman dat recht niet heeft toch een vrij logische gedachte op?
De suggesties die Koelman wekt, wekt hij binnen de kaders van een column. De grenzen zijn dan ruimer, omdat lezers het als satire kunnen herkennen. Overigens hebben we het over iemand die een aantal miskramen al aangreep om een brief te schrijven naar een kamerlid, om vervolgens te ageren tegen abortus.

quote:
Tja, doe je vrij weinig aan.
En dit is nou juist de kern van waar het om gaat. Zolang er nog zo op gereageerd wordt, hoop ik dat er nog vele, gelijksoortige columns volgen (uiteraard niet naar aanleiding van even zo veel trieste zelfmoordacties, dat moge duidelijk zijn).

quote:
Het neefje van mijn vriendin is homo en groeit op in een omgeving die allesbehalve christelijk is zeg maar, maar het is niet dat als hij uit de kast gaat komen iedereen hem met open armen opwacht.
Ik heb nooit beweerd dat homofobie exclusief een religieus probleem is, dus ik snap de relevantie van deze opmerking niet.
  Admin donderdag 8 november 2012 @ 15:35:31 #239
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_118981163
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:06 schreef Boldface het volgende:
Bizar, al die verbolgen reacties. Mensen die vinden dat Metro onmiddellijk Luuk Koelman moet ontslaan, mensen die hun walging niet onder stoelen of banken steken. Allemaal over-emotionele reacties van mensen die de (maatschappelijke) functie van een columnist negeren en die bovendien de tekst niet goed hebben gelezen.

Want de 'brief aan de moeder van Tim' is natuurlijk slechts de vorm waarin de column is gegoten. Het is niet écht een brief aan de moeder van Tim, het niet écht een brief die per post bij de familie Ribberink op de deurmat valt. Nee, het is een column in een krant. Bestemd voor de lezers ervan; niet direct voor de moeder van Tim.

En wat doet Koelman? Die redeneert gewoon op de manier die Mariska Orban-de Haas herhaaldelijk in het openbaar heeft laten zien; niks meer en niks minder. Eén van de redenen waarom Tim zo werd gepest, was de veronderstelling dat hij homo zou zijn. Zo werd hij door de pestkoppen gezien. En dat was voor die pestkoppen (mede) reden om Tim het leven zuur te maken.

Dat homo-zijn ongewoon of onwenselijk is, is een opvatting die door publieke figuren als Orban-de Haas kracht wordt bijgezet. Ze treedt publiekelijk op met dit soort standpunten. Liefhebbers doen er goed aan om haar recente uitlatingen bij Pauw & Witteman (in een debat met Claudia de Brey) nog eens terug te kijken.

Wat Koelman doet, is de houding van figuren als Orban-de Haas aan de kaak stellen. Je kunt twisten over de gekozen vorm en de smakeloosheid daarvan, maar het trekt zo wél de aandacht. En de inhoud draagt dan weer bij aan het maatschappelijk debat. Want laten we het maar eens hebben over de opvattingen van Orban-de Haas, die bijdragen aan een haatklimaat tegen homo's én die jongeren in een hoek drukken.

Kortom: prima gedaan, Luuk Koelman. ^O^
Ik ben het eens een keer met je eens.
( unicum?)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_118981202
quote:

[..]

als mensen dat 'mogen' (en ja, dat 'mag' allemaal) betekent dat nog niet dat iets ook 'net of 'ethisch' is...

en dat is nu net het punt..

Wat die idiote roonskatkoliek zwamt over homo's of abortus-plegende mensen is gewoon niet net en beledigend voor de betreffende individueen..

maar, als je dat afkeurt, kun je hetzelfde van meneer Koelman niet opeens 'moet ook kunnen' vinden (of ontkennen dat het gewoon kwetsend en beledigend is), omdat je dan eigenlijk juist het punt om die column te schrijven weghaalt, namelijk zijn verontwaardiging over wat die rare roomskatholiek allemaal denkt te mogen zeggen...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')