Ik hoor allerlei berichten, op Twitter enzo, dat de oudste stad van Nederland zonet door een enorme explosie is verwoest. Zijn er getuigen die dit kunnen bevestigen?quote:Explosie bij energieleverancier Electrabel in Nijmegen
In Nijmegen is bij energieleverancier Electrabel een ontploffing geweest in een ketel van de stroomcentrale. Er zijn geen gewonden of vermisten, melden de politie en de gemeente Nijmegen. Ook zijn er geen schadelijke stoffen vrijgekomen.
Volgens een medewerker van het bedrijf was er net een wisseling van de ploegendienst aan de gang, waardoor er niemand in het ontplofte compartiment aanwezig was. Alle medewerkers zaten in een controleruimte toen de explosie gebeurde.
Beschadigd
Er kwam meteen veel stoom uit de ketel, die gebruikt wordt bij de opwekking van elektriciteit. Dat veroorzaakte een hard suizend geluid dat in de wijde omgeving was te horen.
Het gebouw is flink beschadigd. Een deel van de zijkant van de centrale is weggeblazen, zegt verslaggever Matthijs Holtrop. Ook komt er stoom uit het dak van het gebouw. De elektriciteitscentrale is inmiddels afgesloten.
Ontruiming
Over het hele terrein ligt isolatiemateriaal op de grond. Bedrijven in de omgeving zijn ontruimd en bouwwerkzaamheden aan de nieuwe Waalbrug zijn stilgelegd. De eerdere waarschuwing om ramen en deuren dicht te houden is ingetrokken.
quote:Dit klinkt echt heel fout! Wat een explosie!!! En nog steeds een vreselijk lawaai uit die hoek
30x30?quote:Op donderdag 8 november 2012 07:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[ afbeelding ]
er zou een gat van 30 bij 30 meter in de zijwand van de hal zitten. Je kijkt naar binnen.
EDIT: of kijk je gewoon tegen een kleiner gebouw aan?
Dat. Mijn baken vertelt me dat ik bijna thuis benquote:Op donderdag 8 november 2012 07:47 schreef Pheno het volgende:
Iets zegt me dat we over een tijdje even geen rookpluim meer gaan zien. Mijn horizon van Nijmegen, wat doe je?
Wilde ook net postenquote:Op donderdag 8 november 2012 07:50 schreef Pheno het volgende:
Mensen vermist? http://www.omroepgelderla(...)ffing-Electrabel.htm
quote:Op donderdag 8 november 2012 07:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[ afbeelding ]
er zou een gat van 30 bij 30 meter in de zijwand van de hal zitten. Je kijkt naar binnen.
EDIT: of kijk je gewoon tegen een kleiner gebouw aan?
Ik zag het net te laatquote:Op donderdag 8 november 2012 07:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het gat zit aan de kant van de stad want de schoorsteen staat aan de kant van Weurt
of wat?quote:
Dat is nu eenmaal het dialect.quote:Op donderdag 8 november 2012 08:09 schreef B.ertha het volgende:
Verslaggeefster Omroep Gelderland is bijna onverstaanbaar.
Dat accent versta ik ook nooit goed idd.quote:Op donderdag 8 november 2012 08:09 schreef B.ertha het volgende:
Laat ze is goede telefoons nemenquote:Op donderdag 8 november 2012 08:09 schreef B.ertha het volgende:
Je mag je huis niet uit vriendquote:Op donderdag 8 november 2012 08:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Laat ze is goede telefoons nemen. Maar ik wen al aan de straaljager in mijn achtertuin. Moet ik nu nog wel naar de uni
.
Ik vrees het ergste voor ze, grote knal en stoom.quote:Op donderdag 8 november 2012 08:13 schreef raptorix het volgende:
5 tot 7 mensen vermist volgens omroep gelderland.
Ik ga wel naar de Uni hoorquote:Op donderdag 8 november 2012 08:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wel een mooie reden om lekker een dagje te niksen thuis
Als je ramen en deuren gesloten moet houden is het toch niet de bedoeling dat je naar buiten gaat?quote:Op donderdag 8 november 2012 08:15 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik ga wel naar de Uni hoor. Het is wel lekker rustig op de oranjesingel
.
Dat is alleen nog niet bevestigd door de politie volgens nos. Omroep Gelderland site is niet bereikbaar meer op het werk. Site is wat overspoeld met bezoekers gok ik.quote:Op donderdag 8 november 2012 08:13 schreef raptorix het volgende:
5 tot 7 mensen vermist volgens omroep gelderland.
Voor direct omwonenden, ik heb ook geen SMS gehadquote:Op donderdag 8 november 2012 08:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je ramen en deuren gesloten moet houden is het toch niet de bedoeling dat je naar buiten gaat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |