Ja sorry hoor, ik werd met uit bed gebeld door de bofrost meneer. Is het al facking 12 uur voordat ik op ben. Exit fiscaal bestuursrecht wg voor mijquote:Op donderdag 8 november 2012 11:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
T
[..]
Je bedoelt schade aanrichten aan de man. Een soort van risicoaansprakelijkheid.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 8 november 2012 11:57 schreef Yreal het volgende:
Hoe heb ik ooit een 8 gehaald voor contractenrechtik heb echt 4 a4tjes aantekeningen gemaakt ofzo
het antwoord lag in boek 6quote:Op donderdag 8 november 2012 11:58 schreef N0rah het volgende:
O, in art. 3:219 lid 2 staat: "zolang het aanbod niet is aanvaard en evenmin een mededeling, houdende aanvaarding is verzonden".
Dus het gaat om wanneer de aanvaarding is verzonden en niet wanneer de andere partij de aanvaarding heeft ontvangen?
Uh ja ik bedoel boek 6 uiteraard, geen boek 3. Ja dus ontvangsttheorie geldt niet, het gaat erom wanneer de aanvaarding is verzonden.quote:Op donderdag 8 november 2012 11:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
het antwoord lag in boek 6
Artikel 219
1. Een aanbod kan worden herroepen, tenzij het een termijn voor de aanvaarding inhoudt of de onherroepelijkheid ervan op andere wijze uit het aanbod volgt.
2. De herroeping kan slechts geschieden, zolang het aanbod niet is aanvaard en evenmin een mededeling, houdende de aanvaarding is verzonden. Bevat het aanbod de mededeling dat het vrijblijvend wordt gedaan, dan kan de herroeping nog onverwijld na de aanvaarding geschieden.
3. Een beding waarbij één der partijen zich verbindt om, indien de wederpartij dit wenst, met haar een bepaalde overeenkomst te sluiten, geldt als een onherroepelijk aanbod.
Geldt wel. De aanvaarding geldt immers pas zodra A de brief heeft ontvangen. Dit beperkt enkel zijn mogelijkheid tot herroepen. Pas op 8 komt het contract tot stand.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:00 schreef N0rah het volgende:
[..]
Uh ja ik bedoel boek 6 uiteraard, geen boek 3. Ja dus ontvangsttheorie geldt niet, het gaat erom wanneer de aanvaarding is verzonden.
Ok ok dank u.
Ja, ok.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geldt wel. De aanvaarding geldt immers pas zodra A de brief heeft ontvangen. Dit beperkt enkel zijn mogelijkheid tot herroepen. Pas op 8 komt het contract tot stand.
Oh zo bedoel ik het niet. Gewoon interesse. Ze zit beter in de materie dan dat ik zat voorafgaande aan.quote:
Op een vrijdagavond ook, wie verzint zoietsquote:
meteen na afloop feestenquote:Op donderdag 8 november 2012 12:06 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Op een vrijdagavond ook, wie verzint zoiets
Na een drie uur durend tentamen ben ik vaak zodanig gesloopt dat ik enkel verlang naar mijn bedquote:
Wat zijn dat nou voor tijdenquote:Op donderdag 8 november 2012 12:11 schreef N0rah het volgende:
Dank je Yreal.![]()
Ik moet werken na het tentamen. Van 23:00 tot 5:30.
Horeca, wat is dat arbeidsrechtelijk gezien een puinhoopquote:
Lekker dichtbij huisquote:Op donderdag 8 november 2012 13:02 schreef Yreal het volgende:
Nou mensen, wat suggesties.
Waarom wil ik voor de gemeente zoetermeer werken?
Wel meteen hoog gegrepen. Zou je niet wat lager inzetten om ervaring op te doen?quote:Op donderdag 8 november 2012 13:02 schreef Yreal het volgende:
Nou mensen, wat suggesties.
Waarom wil ik voor de gemeente zoetermeer werken?
Het juridisch loket in moerwijk?quote:Op donderdag 8 november 2012 13:14 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wel meteen hoog gegrepen. Zou je niet wat lager inzetten om ervaring op te doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |