abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119203040
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:22 schreef HD9 het volgende:

[..]

verkleurt het gras
nee, dan staan leugenaars met hun broek omlaag... :)
pi_119203285
quote:
Starterslening huizenkoper ook in 2013

DEN HAAG - Startersleningen voor huizenkopers kunnen ook in 2013 nog worden afgesloten. Dat schrijft minister Stef Blok van Wonen woensdag aan de Tweede Kamer.

De rente van een starterslening van het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting Nederlandse gemeenten (SVn) kan ook onder de nieuwe hypotheekregels van de belasting worden afgetrokken.

Het fonds kondigde eerder deze maand opschorting van de leningen aan tot er meer duidelijkheid zou zijn.

Blok zegt nu dat de startersleningen in 2013 onder de huidige voorwaarden blijven bestaan. Daarvoor heeft het kabinet 20 miljoen euro uitgetrokken.

Blok roep het fonds dan ook op 'het loket voor de leningen' weer open te stellen.

Duidelijkheid

"De SVn heeft nu de duidelijkheid gekregen waarom ze heeft gevraagd", zo stelt Blok in een reactie naar NU.nl.

Blok noemt het van belang "snel de onduidelijkheid op te lossen omdat woningmarkt op slot zit. Wie een starter helpt, helpt de gehele woningmarkt."

Restschuld

De rente van een restschuld moet niet vijf jaar aftrekbaar zijn, maar tien jaar. Dat vinden VVD en PvdA. VVD-Kamerlid Helma Neppérus bevestigde woensdag berichtgeving hierover in het Reformatorisch Dagblad.

Volgens de coalitiepartijen kunnen de kosten van de verlenging worden betaald doordat de overheid een rentemeevaller heeft van 15 miljoen euro door het vrijgeven van levenslooptegoeden.

Aftrekken

Blok en staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) besloten vorige week dat mensen die met een restschuld blijven zitten na de verkoop van hun huis, de rente over die schuld vijf jaar mogen aftrekken.

De regeling is bedoeld om mensen tegemoet te komen van wie het huis 'onder water' staat en om te stimuleren dat mensen hun schulden sneller aflossen.

Blok geeft woensdag in een reactie aan de regeling met betrekking tot de restschuld met terugwerkende kracht in te laten gaan op het moment waarop het regeerakkoord werd gepresenteerd. "Ik wil voorkomen dat mensen gaan afwachten tot regeling op 1 januari in gaat."
jippie nog eens 20 miljoen om mensen eigenlijk teveel te laten lenen. Als we ervan uitgaan dat de gemiddelde starterslening 10.000 euro is, kunnen we deze wederom verstrekken aan 2000 starters.
  woensdag 14 november 2012 @ 17:41:36 #203
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_119206702
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

jippie nog eens 20 miljoen om mensen eigenlijk teveel te laten lenen. Als we ervan uitgaan dat de gemiddelde starterslening 10.000 euro is, kunnen we deze wederom verstrekken aan 2000 starters.
of de banken hoeven minder te lenen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 14 november 2012 @ 19:51:12 #204
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119211300
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:55 schreef Basp1 het volgende:
Startersleningen zorgen ervoor dat "starters" zich dieper in de schulden steken, en dat verkopers een bail-out krijgen. Meer schulden lost een schuldencrisis niet op. Ik zou willen voorstellen om de startersleningen te vervangen door een restschuldlening! Dat heeft meerdere voordelen:
-verkopers met restschuld kunnen alsnog verkopen en vervolgens daadwerkelijk gaan aflossen
-starters komen niet met extra hoge schulden te zitten vanwege de "erfenis uit het verleden" van bubbels op de huizenmarkt
-de totale schuld (en dus het risico) neemt af
-de kosten worden gelegd bij degene die in het verleden gegokt (en verloren) heeft i.p.v. bij nieuwe instappers

(Dit plan had ik vorige week al op Tweakers gepost, en tot mijn verbazing kreeg dit bijval van "beide kanten"!)
censuur :O
pi_119211929
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:29 schreef michaelHD9 het volgende:
Ik ben met LXIV, als iedereen azijn pist, dan..... :)
Gaan de huizenprijzen weer omhoog?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_119212214
ik hoorde op bnr dat er mensen zijn die nog juist nu even flink willen lenen voor de aftrek minder wordt en de regels strenger. darwin awards in the make ^O^
  woensdag 14 november 2012 @ 21:39:24 #207
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_119217029
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik hoorde op bnr dat er mensen zijn die nog juist nu even flink willen lenen voor de aftrek minder wordt en de regels strenger. darwin awards in the make ^O^
hangt er van af of met terugwerkende kracht regels gewijzigd gaan worden, is wel waarschijnlijk geef ik toe
pi_119217597
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
En zo is het. ^O^ :D

Je kunt natuurlijk beter de komende 10 jaar 5% per jaar huursverhoging krijgen, dan nu even 10% boven het door het Nibud vastgestelde bedrag lenen. Want als het Nibud zegt dat je het niet kunt betalen, dan is het natuurlijk zo. En dat je van het Nibud dan wel 60% meer kunt betalen omdat je naar de vrije sector huur moet, is een bijkomstigheid.

Zelf rekenen. Niet aan het Nibud overlaten. :W
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_119217688
Dat wil de goegemeente niet horen, bvz
pi_119218349
quote:
18s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat wil de goegemeente niet horen, bvz
Te confronterend denk je?

Bij deze dan: sorry allemaal... :D
pi_119218364
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:28 schreef RemcoDelft het volgende:
@LXIV: Die daling van 30% naar 21% uitgave aan wonen is vooral leuk voor alle mensen die hier riepen dat de betaalbaarheid minder wordt bij dalende prijzen (hoe verzinnen ze het |:( )... Dinosr, kom er maar in :W
De stelling was dat huizen goedkoper zouden worden als de rente stijgt. Wat ik, en anderen, stelden was dat de betaalbaarheid in dat geval slechter zou worden, omdat de rentelast sneller zou stijgen dan de prijzen zouden dalen. Niet meer, en niet minder is beweerd. En dat klopt nog steeds :)

Overigens kan de betaalbaarheid ook bij stijgende huizenprijzen verbeteren. Het wordt namelijk gemeten als quote van je inkomen. Als inkomen sneller stijgt dan huizenprijzen, verbetert de betaalbaarheid. Woonkosten gedeeld door inkomen. Woonkosten hebben een zekere samenhang met prijzen, maar daar zit wel een component tussen (vereist rendement van de verhuurder cq. hypotheekrente voor de financiering). (gezins)Inkomen staat daar los van. Dat kan dus alle kanten op, en dat blijkt ook wel.
pi_119221059
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_119221490
quote:
6s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
[...]
Fictie doet het altijd leuk. ^O^

(Wel typerend dat alleen in het allerlaatste frame te zien is: 'gesponserd door Kim Jong-un')
  donderdag 15 november 2012 @ 00:31:03 #214
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_119233105
quote:
UTRECHT - Steeds meer bedrijven raken betrokken bij de financiële problemen van hun personeel en dat heeft ook vergaande financiële gevolgen voor de ondernemingen. Vier van de vijf bedrijven (79 procent) hebben medewerkers in geldnood.

http://www.nu.nl/geldzake(...)eel-in-geldnood.html
4 van 5? Zegt natuurlijk niks over het aantal mensen.
  donderdag 15 november 2012 @ 12:50:32 #216
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119235450
Mooi plaatje van Tweakers waar alles in zit:
pi_119235910
het loopt nu geloof ik wel storm op de woningmarkt.

ik denk dat we een flinke opleving gaan zien in het aantal verkochte woningen in Q4.
wat natuurlijk weer helemaal instort in 2013 tot een niveau ver beneden 2012
  donderdag 15 november 2012 @ 13:11:15 #218
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119235969
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:09 schreef Artimunor het volgende:
ik denk dat we een flinke opleving gaan zien in het aantal verkochte woningen in Q4.
wat natuurlijk weer helemaal instort in 2013 tot een niveau ver beneden 2012
Dat verwacht ik ook. Plus als bonus de verwachting dat deze mensen enkele maanden later al doorhebben dat ze veel te veel betaald hebben...
  Moderator donderdag 15 november 2012 @ 13:12:32 #219
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_119236006
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat verwacht ik ook. Plus als bonus de verwachting dat deze mensen enkele maanden later al doorhebben dat ze veel te veel betaald hebben...
Waarom is dat een bonus, vraag ik me af?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_119236013
waar heb je dat plaatje van tweakers vandaan, wordt daar ook over de huizenmarkt gepraat?
(op mss een wat meer technische manier dan hier?)

quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]
Plus als bonus de verwachting dat deze mensen enkele maanden later al doorhebben dat ze veel te veel betaald hebben...
dat verwacht ik dan weer niet, iet met een aandoening uit stockholm en iets met on-harmonieuze congnitie enzo..

men zal het voor zichzelf rechtpraten met: maar mijn maandlasten zijn toch laag?
en dit zou helemaal 100% waar zijn zelfs als ze binnen nu en 30 jaar komen te overlijden, en niemand hebben om iets aan na te laten.

de extra bonus zal niet zijn de lucht die al voor een (groot?) gedeelte uit de markt is gelopen, maar de slechte economie, en het hoge aantal ontslagen onder de oudere mensen die moeilijk weer werk kunnen vinden... binnen een paar jaar zijn die op bijstands niveau en niet meer in staat te participeren in de kopersmarkt.
dat hakt er flink in met zulke hoeveelheden, daar moet een hele heftige inflatie tegenoverstaan om daarvoor te compenseren.
de vraag is: gaan we die krijgen?

[ Bericht 82% gewijzigd door Artimunor op 15-11-2012 13:20:21 ]
pi_119236116
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom is dat een bonus, vraag ik me af?
Omdat sommige mensen hier van leedvermaakt houden en ze dan achteraf kunnen zeggen told you so. :')

Als bonus heb ik vanwege mijn kopen en afbetalen al veel minder woonlasten als de gemiddelde huurder, dat is pas een bonus. ^O^
  Moderator donderdag 15 november 2012 @ 13:23:55 #222
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_119236375
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat sommige mensen hier van leedvermaakt houden en ze dan achteraf kunnen zeggen told you so. :')

Als bonus heb ik vanwege mijn kopen en afbetalen al veel minder woonlasten als de gemiddelde huurder, dat is pas een bonus. ^O^
Oh toch? Ik vermoedde dat al, maar goed, iedereen pretendeert hier objectief over de huizenmarkt te praten, maar stiekem, net onder de oppervlakte, schuilt schijnbaar toch die frustratie. Wel vermakelijk op zich :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_119236486
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh toch? Ik vermoedde dat al, maar goed, iedereen pretendeert hier objectief over de huizenmarkt te praten, maar stiekem, net onder de oppervlakte, schuilt schijnbaar toch die frustratie. Wel vermakelijk op zich :)
Algehele objectiviteit bestaat niet, zeker in zaken waar ook emotie betrokken zijn. En aangezien in financiele transacties altijd een emotie zit zal er nooit een objectiviteit kunnnen zijn zowel niet bij huren als bij kopen.
  donderdag 15 november 2012 @ 13:29:02 #224
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_119236524
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:50 schreef RemcoDelft het volgende:
Mooi plaatje van Tweakers waar alles in zit:
[ afbeelding ]
dat zijn dezlfde mensn die 10 jaar terug te goedkoop verkochtten en nu al drie jaar wachtten
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_119236532
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

niet correct. omdat het hier zo hard tegen hard gaat, van het ene uiterste in het andere, dat men dingen maar keihard absoluut stelt ook al weten ze best goed dat er vele nuances zitten.
maar jah als huizenbezitter zeggen: ik ben echt zon grote failure is niet iets dat de gemiddelde mens zou doen. dus dan maar goedpraten.
niemand zou dat je eigenlijk ook kwalijk moeten nemen, maar toch vind ik het wel jammer dat er van bijde kanten niet genuanceerder over gepraat kan worden.

ik kan niet geloven dat de mensen achter deze forum posts ECHT heilig ervan overtuigd zijn dat ze
a) vinden dat ze het zo ontzettend goed voor elkaar hebben met hun huis ook al is de huizenmarkt aan het crashen
b) het geweldig vinden dat de helft van het land in de problemen gaat komen door het crashen van die huizenmarkt, wat onvermijdelijk terugslag gaat hebben op het hele land, alles en iedereen.

mensen kunnen het nog zo dom hard rondroepen hier, ik geloof het gewoon niet.
meer een soort van struisvogelpolitiek maar dan anders; een soort van uitkraaiende-koekoek-struisvogel politiek ofzo, van beide kanten.

of congnitieve-uitkraaiende-oslo-koekoek-struisvogel-syndroom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')