abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:22:33 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118916818

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

De laatst geshowde haaksels uit 't vorige topic:

SpaceInvaders ketting:

Dottey's Schaap, gemaakt van pure trouwschaapwol. Dat kunnen er niet veel zeggen!

Muck's ponchootje:

en nog een schattig wintersetje van Oeroekloeroe:

[ Bericht 1% gewijzigd door trui op 07-11-2012 00:08:20 ]
in de haak.
pi_118917325
SpaceInvaders, hij is echt gaaf geworden. Waar heb je het patroon ook alweer vandaan?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_118917364
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:46 schreef Dottey het volgende:
ik heb wel eens een padma voorzien van vilten oogjes omdat hetzelfde probleem.. misschien een idee..

http://www.ravelry.com/projects/Dottey/daddy-padma
http://www.ravelry.com/projects/Dottey/padma
Ah dat is idd ook nog een idee! Morgen is op zoek gaan of ik nog vilt kan vinden.
Jouw daddy padma is trouwens ook erg schattig!
ik heb je trouwens gelijk als vriend uitgenodigd op ravelry :)
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_118917381
Die ketting heb ik toch even gemist....effe terug. :P Schaapje is ook leuk en poincho ook maar iets te klein model voor mij persoonlijk. :+ I
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_118917537
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:31 schreef J0ycie88 het volgende:
SpaceInvaders, hij is echt gaaf geworden. Waar heb je het patroon ook alweer vandaan?
Via etsy! Even linkje zoeken.
http://www.etsy.com/listi(...)pattern-only-wrapped

Sorry voor de grootte. Ik heb hem mobiel geupload dus gepriegel met die maten enzo, zal er de volgende keer op letten.

Ja ik vind m wel goed gelukt binnen een dag :D ik draag nooit kettingen of andere sieraden maar dit vind ik dan wel weer leuk om te dragen :Y
pi_118918282
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:31 schreef SunshineFlower het volgende:

[..]

Ah dat is idd ook nog een idee! Morgen is op zoek gaan of ik nog vilt kan vinden.
Jouw daddy padma is trouwens ook erg schattig!
ik heb je trouwens gelijk als vriend uitgenodigd op ravelry :)
ik zag het. welkom vriendje ^^.

Ja, ik moet eigenlijk nog steeds een mama-padma maken :D

hahahah trouwschaapwol idd O+ leuke dingen maken we allemaal zeg :D eigenlijk blijft het mij verbazen hoeveel variaties je wel niet met een gek stuk draad en een haak of naalden kunt maken.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_118924336
Dot, ik vind wel dat dat trouw-schaap voortaan tussen jullie in, of allicht in bed moet slapen hoor :D

Leuke (winterse) dingen weer gemaakt mensen! Aan de haakprojectjes kan je zo zien wat voor weer het gaat worden haha.

Ik heb de afgelopen dagen wel meegelezen maar weinig gereageerd vanwege kuchkuchhoesthoeststikstiksnottersnotter, ook wel bekend als een verkoudheid. Die overigens nog láng niet over is maar moet nu echt terug naar stage anders gaat alles in de soep lopen hehe :o Spannende dag of ik überhaupt alweer kan praten.

Maargoed, klaar met het geklaag en op naar een verkoudheidsvrij topic! :)
pi_118924676
Geweldig mooie dingen weer meiden!

Ik las trouwens in de nieuwsbrief van Creamijn dat er wat nieuwe kleuren Catania gaan komen en ook een nieuwe soort Catania, wat dikker dan de gewone... ben heel benieuwd hoe die wordt en wat ie gaat kosten.

quote:
De volgende nieuwe kleuren zijn in januar 2013 verkrijgbaar:

280 Neon groen
281 Oranje een tussenkleur tussen 209 en 189
282 Phlox jewel
383 Donkergoud
384 Capri/iris Blauw

Hier een foto die ik snel even heb gemaakt van de stalenkaart van de vertegenwoordiger:

Ook komt er een nieuwe lijn van de Catania, de Catania Grande met 18 kleurtjes.
Dit is een dikkere katoen voor pendikte 4-5 met 66mtr per 50 gram.
Deze komt ook in januari 2013 uit.

Voor wie alvast een preview wil van de kleuren mag mij mailen.
*O*
pi_118924833
quote:
6s.gif Op woensdag 7 november 2012 07:36 schreef kirsten. het volgende:
Dot, ik vind wel dat dat trouw-schaap voortaan tussen jullie in, of allicht in bed moet slapen hoor :D

Leuke (winterse) dingen weer gemaakt mensen! Aan de haakprojectjes kan je zo zien wat voor weer het gaat worden haha.

Ik heb de afgelopen dagen wel meegelezen maar weinig gereageerd vanwege kuchkuchhoesthoeststikstiksnottersnotter, ook wel bekend als een verkoudheid. Die overigens nog láng niet over is maar moet nu echt terug naar stage anders gaat alles in de soep lopen hehe :o Spannende dag of ik überhaupt alweer kan praten.

Maargoed, klaar met het geklaag en op naar een verkoudheidsvrij topic! :)
we hangen er al mee op de bank.

beterschap!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_118925305
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:26 schreef NijntjesUk het volgende:
Die deken en dat schaap zijn echt geweldig!
Zijn de japanse haaknaalden al binnen bij anderen die ze ook besteld hadden? (die set voor 2.80 ofzo)
ik heb ze ook nog niet binnen hoor!! :( vind het idd ook wel erg lang duren :/
had toen ook borduurpakketje gekocht, is ook nog steeds niet binnen en die kwam zelfs uit Nederland :/ ... volgens mij ligt het soms ook aan of de verkoper het al heeft opgestuurd of niet ;)
  woensdag 7 november 2012 @ 09:13:40 #11
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_118925435
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:32 schreef trovey het volgende:
Die ketting heb ik toch even gemist....effe terug. :P Schaapje is ook leuk en poincho ook maar iets te klein model voor mij persoonlijk. :+ I
Haha, voor mij ook hoor trovey :D
Maar voor mijn nichtje issie groot zat :P
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 7 november 2012 @ 09:47:52 #12
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_118926076
Tis niet fijn voor de anderen dat ze bij jullie nog niet binnen zijn, maar toch ook wel, omdat ik ze ook nog niet heb. Snappie? ;)
pi_118926095
Bedoelen jullie met die Japanse haaknaalden die haaknaalden van eBay? Dat kan zo een maand duren, geen paniek! Anders gewoon de seller mailen, geld terug vragen en nieuwe bestellen :Y
pi_118926342
Ja die van mij waren toen ook al vrij snel opgestuurd, maar ik had ze de 18e besteld en nog steeds niks van gezien. En omdat ik de tip vanaf hier had, dacht ik, ik vraag even of ze hier al iets hebben ontvangen haha. :)
pi_118926356
Zou van dat dikke textielgaren leuk zijn om iets als een col van te maken? Of is dat echt meer voor kleedjes, tasjes en manden?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_118926622
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:58 schreef Mirjam het volgende:
Zou van dat dikke textielgaren leuk zijn om iets als een col van te maken? Of is dat echt meer voor kleedjes, tasjes en manden?
Ik denk dat dat te stijf wordt. Een col die recht overeind staat ofzo _O-
Maar het kan goed wel lukken hoor :Y
  woensdag 7 november 2012 @ 10:13:55 #17
112545 Muck
pi_118926753
quote:
17s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:08 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ik denk dat dat te stijf wordt. Een col die recht overeind staat ofzo _O-
Maar het kan goed wel lukken hoor :Y
Wel handig tegen het in slaap vallen voor de tv, zo'n stijve col :7
pi_118926758
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:13 schreef Muck het volgende:

[..]

Wel handig tegen het in slaap vallen voor de tv, zo'n stijve col :7
Een nekkraag :')
  woensdag 7 november 2012 @ 10:19:11 #19
112545 Muck
pi_118926903
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:14 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Een nekkraag :')
Maar dan wel een vrolijk gekleurde :+
  woensdag 7 november 2012 @ 10:19:14 #20
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_118926906
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:58 schreef Mirjam het volgende:
ik weet niet wat je hebt? meer dat zachte als zpagetti of RibbonXL??
Het in ieder geval wel met RibbonXL, als je het met een heeele grote naald doet, maar volgens mij wordt het beter als je het breit. Vriendinnetje heeft er zo'n wikkelshawl mee gebreid en die is heel fijn en zacht :)

Oh die ketting is trouwens leuk!! :D ik ben zelf gewoon niet zo'n kettingdrager, maar vind zoiets wel stoer!
pi_118926919
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:19 schreef EsseEi het volgende:

[..]

ik weet niet wat je hebt? meer dat zachte als zpagetti of RibbonXL??
Het in ieder geval wel met RibbonXL, als je het met een heeele grote naald doet, maar volgens mij wordt het beter als je het breit. Vriendinnetje heeft er zo'n wikkelshawl mee gebreid en die is heel fijn en zacht :)
Nog niks, ik zat te overwegen dat spul van de action mee te nemen, maar wil dat niet meenemen zonder doel eigenlijk
pi_118930857
Geïnspireerd door de mooie muts van Oeroekloeroe heb ik er de afgelopen dagen zelf ook ééntje gemaakt.
Nog niet helemaal af, want bovenop wil ik nog zo'n pompon maken en aan de oorflapjes gevlochten touwtjes om onder je kin vast te maken (net zoals bij mijn gekochte muts).
Het resultaat tot nu toe:

Maar ik wil de binnenkant van een laagje fleece voorzien, ik heb het stukje fleece al in huis maar weet niet hoe het moet. Het is hier al een paar keer voorbij gekomen, hoe moest het ook alweer? (ik heb het nog niet terug kunnen vinden in oude topics)

Het patroon komt hier vandaan.
http://creatiesvankokosnoot.blogspot.com
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 12:45:20 #23
382129 crew  Donna
pi_118931648
Is dat textielgaren van de Action meer vergelijkbaar met zpagetti of met RibbonXL? Ik hoor namelijk wel dat de 'goedkope' textielgaren wat minder stug enzo zijn, dat zou wel fijn zijn!

[ Bericht 38% gewijzigd door Donna op 07-11-2012 13:29:20 ]
pi_118933337
Ikwil een dekentje maken om te gebruiken als ik op de bank zit/lig.
Iemand een suggestie hoeveel bollen zeeman royal/wibra saskia ik dan nodig heb? Kan het niet echt vinden bij patronen :(

edit: met granny squares

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2012 13:37:52 ]
  woensdag 7 november 2012 @ 13:51:36 #25
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118934065
quote:
17s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:36 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ikwil een dekentje maken om te gebruiken als ik op de bank zit/lig.
Iemand een suggestie hoeveel bollen zeeman royal/wibra saskia ik dan nodig heb? Kan het niet echt vinden bij patronen :(

edit: met granny squares
Hoe groot moet het worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')