quote:
Op zaterdag 10 november 2012 11:00 schreef 2cv het volgende:Zo te zien is hij op wat op de foto de onderkant is gestuiterd ? Krijg je de bouten nu nog wel door de gaten of is er een boormachientje aan te pas gekomen ?
Gestuiterd? Nee joh, hoort zo
quote:
Op zaterdag 10 november 2012 15:45 schreef BaraCuda het volgende:[..]
Mooi spul

Ik zou er persoonlijk geen 1 miljoen voor neer tellen maar toch
Waarom hebben ze nou uiteindelijk mensen uit Nederland nodig. Omdat jij zo'n ding wel heel kan verplaatsten en de locals niet? Hoe ben je aan die job gekomen? Is dat via je eigen contacten of een uitzendkracht verhaal?
Zijn speciale afsluiters, deze blijven altijd bedienbaar doordat in de tank bovenop altijd druk blijft staan, dus als er een powerout is kunnen ze hem gewoon nog dicht doen met de hand, is een heel gesmurrel van leidinkjes en klepjes die erop zitten, ding is bijna niet aan te pikken zonder schade, laat staan kantelen, en dan ook nog over 2 assen draaien om hem op de goede manier in de kraan te krijgen. Maandag moet ik er weer eentje doen, zal wel effe kijken of het te doen is om er een filmpje ofzo van te maken, of iig een paar foto's.
Ik werk met regelmaat voor een detacheerder die alleen machinisten doet, en ik was toevallig precies op de goede tijd klaar met mijn vorige klus, beetje mazzel dus
Is een lang verhaal over het hoe en wat.. in het kort is het een nederlandse tankbouwer die dit werk had uitbesteed aan een italiaans bedrijf, die er een zooitje van heeft gemaakt, dus die hebben ze weggestuurd en de machines zijn blijven staan, dus daar moesten ze machinisten voor hebben. Normaliter huren ze indien mogelijk lokale kranen met de machinisten erbij, maar dat is hier wat lastiger omdat het allemaal ouwe meuk is, en de amerikanen eisen gecertificeerde machines, en die huur je hier niet zomaar 'eventjes' in de regio.
Beetje samenloop van omstandigheden en een beetje mazzel dus