abonnement Unibet Coolblue
pi_118898188


Bekende Yugo's

Yuri_Boyka BiH Sarajevo
100% Tukker Srpska Novi Beograd
Your_mother_in_law SFRJ (BiH) Banja Luka
ecktebaas BiH Sarajevo
Shalimar BiH Zenica
Opa_Vertelt BiH Sarajevo
33 BiH Modrica
ACT-F Macedonië
LukaLaban Srpska, plaats onbekend
Mirel Modrica
If not now, then when.
pi_118898192
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:12 schreef Manke het volgende:
[ afbeelding ]
:P
Goeie. :P
If not now, then when.
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:25:31 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118908262
Zo!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118928356
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
Zo!
Dank!
If not now, then when.
pi_118966660
Voelen jullie je eigenlijk (nog) verbonden (met de term) Joegoslavië? Waarom?
  donderdag 8 november 2012 @ 07:10:00 #6
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_118966708
nee, en ook niet met bosnië of nederland
When all else fails, you always have delusion.
pi_118966766
Wat of waar dan wel mee? Met 'niets' lijkt me zo... mja, eenzaam. (Mocht het antwoord 'familie' en antwoorden die daarop lijken zijn: er is verschil tussen levende en niet-levende objecten. :P Ik vraag naar dat tweede.)
  vrijdag 9 november 2012 @ 00:29:57 #8
236125 33
the exploding psychology
pi_119003746
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 06:53 schreef zarGon het volgende:
Voelen jullie je eigenlijk (nog) verbonden (met de term) Joegoslavië? Waarom?
Nee. De term Joegoslavië is zo ver weg voor mij; het lijkt meer op een sprookje o.i.d. dan op het feit dat het ooit daadwerkelijk heeft bestaan. Maar goed, ik ben relatief jong, wat meespeelt.

Met Bosnië voel ik me ook niet echt verbonden, nooit gehad ook. Ik ga er graag heen voor een paar dagen, maar dat is het dan ook.
pi_119033667
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 07:22 schreef zarGon het volgende:
Wat of waar dan wel mee? Met 'niets' lijkt me zo... mja, eenzaam. (Mocht het antwoord 'familie' en antwoorden die daarop lijken zijn: er is verschil tussen levende en niet-levende objecten. :P Ik vraag naar dat tweede.)
stranac ovde, stranac tamo ?
pi_119034035
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 00:29 schreef 33 het volgende:

[..]

Nee. De term Joegoslavië is zo ver weg voor mij; het lijkt meer op een sprookje o.i.d. dan op het feit dat het ooit daadwerkelijk heeft bestaan. Maar goed, ik ben relatief jong, wat meespeelt.

Met Bosnië voel ik me ook niet echt verbonden, nooit gehad ook. Ik ga er graag heen voor een paar dagen, maar dat is het dan ook.
Hm. Kijk, ik kan je volgen tot op bepaalde hoogte; ik (Turkse afkomst) zit er ook een beetje tussenin. Maar ja, ik weet niet of het komt doordat ik een Turk ben (Turken zijn gemiddeld nationalistischer) of omdat ik Turkije (en verwante zaken aan Turkije) leuk vind, ik voel me toch wel verbonden met Turkije.

Al voel ik me zowel daar als hier niet helemaal 'op mijn plek', zeg maar.
pi_119037454
Ik denk dat ik mij hier in Nederland meer thuisvoel, maar meer verbonden ben met Bosnie, tenminste dat is altijd een beetje dat geromantiseerde beeld dat je hebt van je eigen land. Het enige wat ik in Nederland minder vind is de 'stress' en de drukte, daar is alles wat meer laid-back met minder 'zorgen'.

Als ik in Bosnie ben dan voel ik mij echter niet thuis, maar meer een buitenlander en dat is altijd wel een naar gevoel. Maarja, whatcha gonna do about it.
If not now, then when.
pi_119039430
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:27 schreef jisba het volgende:

[..]

stranac ovde, stranac tamo ?
Google vertaalt dit als 'vreemdeling hier, vreemdeling daar'. Klopt dat?

Er is een Turks gezegde:
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:28 schreef zarGon het volgende:

[..]

Er is een Turks gezegde. "Almanya'da yabancı, Türkiye'de alamancı."

'Buitenlander in Duitsland (Europa), Duitser (Europeaan) in Turkije.'

'Wij' horen nergens voor de volle 100% thuis. Niet in Nederland, niet in Turkije. We worden altijd wel raar aangekeken.
Zoiets bedoel je?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2012 23:04:19 ]
pi_119039539
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik denk dat ik mij hier in Nederland meer thuisvoel, maar meer verbonden ben met Bosnie, tenminste dat is altijd een beetje dat geromantiseerde beeld dat je hebt van je eigen land. Het enige wat ik in Nederland minder vind is de 'stress' en de drukte, daar is alles wat meer laid-back met minder 'zorgen'.

Als ik in Bosnie ben dan voel ik mij echter niet thuis, maar meer een buitenlander en dat is altijd wel een naar gevoel. Maarja, whatcha gonna do about it.
Hm, herkenbaar. Ik wil het geen identiteitscrisis noemen, maar het is toch wel zonde (dat we niet gewoon één land hebben waar we 100% voor kunnen gaan zeg maar).
  vrijdag 9 november 2012 @ 23:06:14 #14
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_119039560
Vergeet niet dat je een vakantieganger bent in de Balkan, je werkt daar niet voor een laag loon. Hoe jij je tijdens de vakantie daar voelt is misschien niet hetzelfde gevoel die een persoon die daar woont heeft.

quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 07:22 schreef zarGon het volgende:
Wat of waar dan wel mee? Met 'niets' lijkt me zo... mja, eenzaam. (Mocht het antwoord 'familie' en antwoorden die daarop lijken zijn: er is verschil tussen levende en niet-levende objecten. :P Ik vraag naar dat tweede.)
Waarom eenzaam? Ik zie de wereld als een speelplek met heel veel plekken die ik mooi vind en graag (een keer) heen wil. Ik ga niet het ene stuk grond verkiezen boven het andere omdat ik daar toevallig geboren ben. Dat vind ik maar een raar en kinderachtig idee.

Wat betreft waar ik me thuis voel hangt voor mij af van de mensen. Ik voel me het meest mezelf als ik onder bepaalde soort mensen ben met gelijksoortige interesses of studies, kwam ik 4 jaar geleden achter. En dat kan overal ter wereld zijn, of nou ja, tot nu toe Nederland, heb nog plekken om af te reizen :P Anyhoo, ik kom ze het meest tegen in Utrecht, en ik zou kunnen zeggen dat ik me het meest thuis voel in Utrecht, netzoals sommige mensen zich thuis voelen in hun land van afkomst, of stad of whatever. Het is wel een reden dat ik daar naar verhuist ben.

Maar ik kan natuurlijk mezelf niet thuis voelen in een crapwijk zoals Kanaleneiland of een saaie woonwijk zoals Lunetten, maar wel in het centrum of de Amsterdamse Straatweg. Dus ik snap niet zo dat mensen zich thuis kunnen voelen in HEEL land, als er binnen dat land zoveel verschillende aspecten en dingen zijn waar ze wel of niet verbonden zijn op wat voor manier dan ook.

Sinds ik een beetje uitgevogeld heb met welk soort mensen ik het meest kan opschieten, ben ik nog nooit zo gelukkig geweest, dus ik denk dat het vooral aan de mensen kan liggen, en niet aan de plek waar ze wonen. Vaak is er een connectie (cultuur), maar dan nog, zoveel verschillen mensen niet van elkaar, op een gegeven moment kom je daar wel achter.

HOI
When all else fails, you always have delusion.
pi_119039917
Wat jij noemt vind ik niet zo relevant. Ik wil ook graag naar allemaal andere plekken in de wereld maar dat heeft meer met een reislust te maken en graag dingen beleven, een gevoel van vrijheid en kunnen gaan waar je wilt gaan.

Een land van oorsprong bepaald uiteindelijk wel wie jij bent. Als jij je in dat land een vreemde voelt, dan is dat naar.
If not now, then when.
pi_119042172
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:03 schreef zarGon het volgende:

[..]

Google vertaalt dit als 'vreemdeling hier, vreemdeling daar'. Klopt dat?

Er is een Turks gezegde:

[..]

Zoiets bedoel je?
Ja, dit, stranac kan ook buitenlander betekenen, dus wat ermee bedoelt wordt is, je voelt je buitenlander in NL, en buitenlander daar waar je vandaan komt/roots.

Denk dat veel tweede/derde generatie allochtonen, vooral uit gemende huwelijken dit wel herkennen. Maar om eerlijk te zijn, denk dat in NL toch het meest vreemd opgekeken wordt als je je achternaam moet spellen voor ze. ;-)
  zaterdag 10 november 2012 @ 10:31:35 #17
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_119048077
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat jij noemt vind ik niet zo relevant. Ik wil ook graag naar allemaal andere plekken in de wereld maar dat heeft meer met een reislust te maken en graag dingen beleven, een gevoel van vrijheid en kunnen gaan waar je wilt gaan.

Een land van oorsprong bepaald uiteindelijk wel wie jij bent. Als jij je in dat land een vreemde voelt, dan is dat naar.
De (sociale) omgeving waarin je opgevoed wordt bepaalt wie je bent. Tenminste, dat zeggen m'n sociologie boeken :P Ik ben het er wel mee eens.
When all else fails, you always have delusion.
pi_119058447
Ikzelf voel me niet verbonden met Joegoslavië, maar ik voel me dan ook met geen enkel land ''echt'' verbonden, beetje zoals Mirel. Maar dan heb ik het niet dat ik me met niets verbonden voel, maar eerder met alles, ik zal jullie de communistische propaganda besparen....

Of toch niet...


Verder moet ik wel zeggen dat mijn ouders zich altijd nog ex- Joegoslaven noemen, en niet ''Bosniërs'', en daarnaast gewoon Nederlands, omdat het moet :P
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_119188744
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 06:53 schreef zarGon het volgende:
Voelen jullie je eigenlijk (nog) verbonden (met de term) Joegoslavië? Waarom?
Totaal niet. Maar ik ben hier dan ook opgegroeid.
En zoals iemand anders hier al zei: het is toch een ander gevoel als je er op vakantie bent dan dat je er daadwerkelijk woont. Iets wat ik toch liever niet zou willen.
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.
pi_121534066
Dus, ondergetekende heeft een vakantie geboekt om na 3 jaar met zijn Nederlandse matties 10 dagen naar Split te gaan en hen ook kennis te laten maken met het glorieuze Moederland.

Iemand nog tips etc. wat een stel jongeren (17/18) in Split kunnen doen? We zijn sowieso van plan om keer naar Brac of Lastovo te gaan, en tussendoor misschien naar Slatine, daar kan je blijkbaar strandbuggy's en ATV's huren om mee rond te cruisen. En verder wat je van jongeren kan verwachten op zo'n vakantie... :P

En daarnaast nog mensen die midden juli in die omgeving zitten? :)
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
  maandag 14 januari 2013 @ 09:23:42 #21
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_121536631
Probeer shit te doen die je niet ook in Spanje of Kreta of whatever kan doen. Strand is leuk maar probeer ook zoveel mogelijk cultuur te checken. En aan het einde van zo'n soort dag nog even op het strand is imo chiller dan er de hele dag liggen bakken. Ik weet niet specifiek wat, ben er nooit geweest maar volgens mij is er genoeg van de Romeinen over om te bekijken, dat en het Kroatische :) Ik was wel in Ciovo, wat ernaast ligt. Reed met quads zo'n eiland helemaal rond en op een zo'n uithoek had je een klein kerkje tegen een stijle rotswand zitten, was een schuilplek tegen de Ottomanen vroeger. Het uitzicht was trouwens Split :)

Als je Bosnië bedoelt, dan sowieso Mostar en dat bergachtige gebied daar ergens, iets meer zuidelijker. Dat voelde voor mij totaal buitenlands aan, zelfs niet Europees :P Ergens daar heb je ook mooie watervallen, straks even zoeken waar :)

Oh ja, ook nog eten checken, is een grotere deel van de cultuur dan dat het bij Nederlanders is, maar zorg er niet voor dat je elke dag in een ander restaurant jezelf zit vol te mesten :D
When all else fails, you always have delusion.
pi_121537937
Wat vinden jullie van de Val van Srebrenica?
  maandag 14 januari 2013 @ 11:08:56 #23
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_121539168
Tja, wat denk je zelf :P Je kan beter specifiekere vragen stellen, of juist niet, wordt dit topic weer zo'n zinloze politieke discussie.
When all else fails, you always have delusion.
pi_121543202
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:08 schreef Mirel het volgende:
Tja, wat denk je zelf :P Je kan beter specifiekere vragen stellen, of juist niet, wordt dit topic weer zo'n zinloze politieke discussie.
Dat weet ik niet. Daarom stel ik de vraag ook. Is er nog steeds een animositeit tussen serviërs en moslim bosniërs? Hebben de serviërs nog steeds een schuldgevoel omwille de afslachting van 8000 bosnische moslims?


Enne... Waarom staat KOSOVO er niet bij? :S

[ Bericht 3% gewijzigd door selen op 14-01-2013 13:14:50 ]
pi_121557147
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 13:09 schreef selen het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Daarom stel ik de vraag ook. Is er nog steeds een animositeit tussen serviërs en moslim bosniërs? Hebben de serviërs nog steeds een schuldgevoel omwille de afslachting van 8000 bosnische moslims?

Enne... Waarom staat KOSOVO er niet bij? :S
Of er animositeit is, dat hangt er volledig vanaf met wie je praat.
Schuldgevoel bij Serviërs omtrent Srebrenica zal je niet snel tegenkomen.
Meeste mensen hier erkennen Kosovo niet als een apart land.

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 09:23 schreef Mirel het volgende:
Probeer shit te doen die je niet ook in Spanje of Kreta of whatever kan doen. Strand is leuk maar probeer ook zoveel mogelijk cultuur te checken. En aan het einde van zo'n soort dag nog even op het strand is imo chiller dan er de hele dag liggen bakken. Ik weet niet specifiek wat, ben er nooit geweest maar volgens mij is er genoeg van de Romeinen over om te bekijken, dat en het Kroatische :) Ik was wel in Ciovo, wat ernaast ligt. Reed met quads zo'n eiland helemaal rond en op een zo'n uithoek had je een klein kerkje tegen een stijle rotswand zitten, was een schuilplek tegen de Ottomanen vroeger. Het uitzicht was trouwens Split :)

Als je Bosnië bedoelt, dan sowieso Mostar en dat bergachtige gebied daar ergens, iets meer zuidelijker. Dat voelde voor mij totaal buitenlands aan, zelfs niet Europees :P Ergens daar heb je ook mooie watervallen, straks even zoeken waar :)

Oh ja, ook nog eten checken, is een grotere deel van de cultuur dan dat het bij Nederlanders is, maar zorg er niet voor dat je elke dag in een ander restaurant jezelf zit vol te mesten :D
Inderdaad Mirel, dat gaan wij dus ook doen, op dat eiland eens goed rondrijden, schijnt geweldig te zijn :)

Verder qua voedsel enzo weet ik wat ik natuurlijk kan verwachten, dus zal de rest zo goed mogelijk proberen te integreren :P

En natuurlijk gaan wij ook veel cultuur checken, wij zijn ook niet zo van de hele dag op het strand bakken, maar gewoon overdag wat doen, eilanden checken, natuur/cultuur en hier en daar naar het strand, s'avonds stad in en maar zien wat je vind.
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')