quote:
Op dinsdag 6 november 2012 14:29 schreef Mirjam het volgende:Wat een held.

En al die mensen die vinden dat het een overgevoelige jongen was en dat het vast wel meeviel

Je stond niet in zijn schoenen, je ging niet naar bed al malend over wat die mensen je aandeden.
In ZIJN beleving was het erg en intens genoeg om uit het leven te stappen. dan hebben we het niet over 1 of 2 plagerijtjes, nooit. Bagatelliseer dit dan ook niet.
De menselijke geest is een geval apart, dingen kunnen bij mensen véél harder aankomen dan je denkt. Hij was erdoor gesloopt, dus voor HEM was het een levensgroot probleem. Letterlijk.
Jammer dat hij geen hulp heeft kunnen krijgen.
Het uitgangspunt moet natuurlijk wel objectief bepaalbaar zijn. Het gaat er dus niet om hoe e.e.a. wordt beleefd, maar wat er nu feitelijk is gebeurd en in hoeverre dat verwijtbaar is.
Zo kan iemand helemaal van de leg raken als hij genegeerd wordt. Maar het lijkt mij niet iets om te verwijten aan de mensen die hem negeren. Immers, dat schijnt gewoon te mogen. Je bent niet verplicht om sociaal om te gaan met eenieder (gelukkig niet zeg), al is het wel zo netjes om als je constateert dat iedereen een specifiek persoon negeert daar wat mee te doen.
Het zal best kunnen dat er zaken zijn geweest die niet door de beugel kunnen, maar dat moet je dus wel beoordelen aan de hand van objectieve kenmerken. Ook als mensen normaal met elkaar omgaan kan iemand zichzelf aangetast voelen in zijn eer, van de leg raken of zelfs suïcidaal worden. Om dat op voorhand uit te sluiten lijkt mij niet zo'n best idee.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.