abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118874373
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen.

MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 5 november 2012 @ 23:45:56 #2
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_118875028
Inhalende vrachtwagens zijn net als bejaarden op de weg een blijvende irritatie.
Evenals slecht inparkerende Audi Q7's (of hoe dat logge Humvee wannabee apparaat ook heet) die het voor elkaar kreeg om in zn eentje 3 (!) parkeerplekken op te eisen. :{

Ha; FIPO; eat that b$#@&es :6
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  FOK!fotograaf dinsdag 6 november 2012 @ 00:05:01 #3
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118875552
Met als enige verschil dat een vrachtwagen meestal na het inhalen weer naar rechts gaat terwijl een bejaarde links blijft hangen...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_118876157
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 00:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Met als enige verschil dat een vrachtwagen meestal na het inhalen weer naar rechts gaat terwijl een bejaarde links blijft hangen...
Ook dat nog eens, word eens tijd dat al die zeikers eens zelf een ritje gingen maken in een vrachtwagen.
Denk dat er dan heel anders tegen ze word aangekeken. :@

Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt. :W
  dinsdag 6 november 2012 @ 01:16:15 #5
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_118876688
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 00:33 schreef practics het volgende:

Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt. :W
Ga ik verhuizen dan? :? :? :?
pi_118876772
Ik snap nog steeds niet waarom mensen je de weg gaan blokkeren wanneer je ze wilt in halen.
Of dan ineens wel harder gaan rijden om je er niet voorbij te laten gaan.

En dan hun hele audi, bmw volvo etc de tering trekken in het rode.
Om er rustig voorbij te karren. Met de brommer dan.
Ik zwaai naar dieren.
pi_118876866
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 01:16 schreef Winterman het volgende:

[..]

Ga ik verhuizen dan? :? :? :?
Dat is je eigen kortzichtigheid, probeer het nog eens. _O- :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118876981
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 01:24 schreef Geerd het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom mensen je de weg gaan blokkeren wanneer je ze wilt in halen.
Of dan ineens wel harder gaan rijden om je er niet voorbij te laten gaan.

En dan hun hele audi, bmw volvo etc de tering trekken in het rode.
Om er rustig voorbij te karren. Met de brommer dan.
Omdat die "brommers" vreselijk irritant voor je neus zijn. En daarbij mag jij een beste "brommer" hebben wil je audi/bmw/bla bla bla het rood in moeten laten trekken. Daarnaast (vind ik dan) altijd prettiger als ze achter me rijden of zo hard rijden dan ze bij me uit de buurt verdwijnen, al was het maar om de veiligheid. (alles wat achter mij rijd kan ik niet aanrijden, zelfde geld voor alles wat ver voor me rijd.)
  dinsdag 6 november 2012 @ 03:19:56 #9
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_118877553
Haat tegenover inhalende vrachtwagens :')
Waar gaat het heen met Nederland...

Dan hadden jullie kantoorhomo's maar 10 sec. eerder moeten vertrekken naar jullie werk.
Of stel je gewoon niet aan doe gewoon rustig aan met jullie Audi. Stelletje zeikers.
pi_118877686
Ik heb weinig problemen met inhalende vrachtwagens in het algemeen, maar wel met inhalende vrachtwagens tijdens een inhaalverbod. Vaak zijn dat namelijk de chauffeurs die toch al vrij lomp rijden. Dezelfde categorie die zo dicht op zijn voorganger rijdt dat je niet meer van de linkerbaan maar rechts kan om bijvoorbeeld een afslag te nemen.
pi_118877742
Nee, op een provinciale weg vlak voor een bocht proberen een lzv-combinatie in te halen, dat is zeker wel goed?
Omdat ik 75 reed? Omdat meneer superogen heeft en om de hoek kan kijken? omdat ik zo tergent langzaam optrek?
Let wel, als er een tegenligger was opgedoken was inhalende bosmongool gewoon de lul, samen met de tegenligger die er niets aan kan doen, bomen aan de ene kant, vrachtauto aan de andere kant, nul uitwijkmogelijkheden. En ik kan er dan ook niets meer aan doen.

Waarschijnlijk was het dan nog mijn schuld geweest...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_118878142
O ja voorrang opeisen: in Leeuwarden heb je een hele bekende situatie waar een 2 baans weg is vlak voor een groot verkeersplein. Paralel aan die weg is een fietspad waar je met de auto overheen mag (parkeren bewoners) maar die weg wordt gebruikt als sluiproute voor mensen die geen geduld hebben om te wachten totdat ze aan de beurt zijn dus vliegen ze daaroverheen om 10 auto voor het verkeersplein weer op de weg te duiken.

Gister was er weer zo'n figuur die de laatste meters dan ineens weer heel onschuldig langzaam gaat rijden, richting gaat aangeven zo van: mag ik er aub tussen?

Omdat ik hem al op de korrel had ben ik steevast achter mijn voorganger blijven hangen en dat soort mensen gaan uit van de onzekerheid van de mens dat ik hem voorlaat...wat ik dus niet deed. Hij schrikken, bovenop zijn rem..vingertje opsteken.

Heb een kusgebaar gemaakt en mijn weg vervolgd.
  dinsdag 6 november 2012 @ 08:12:54 #13
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118878365
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:27 schreef Marco001 het volgende:

[..]
Besides OEM, knappe vent die van achter een vrachtwagen kan zien dat hij inloopt en in gaat halen..
Ik moet zeggen dat ik het in 9 van de 10 gevallen al van tevoren zie dat een vrachtwagen wil inhalen.

quote:

[..]

Ook dat nog eens, word eens tijd dat al die zeikers eens zelf een ritje gingen maken in een vrachtwagen.
Vroeger vaak zat meegereden in een vrachtwagen en nee, ik kijk er nog steeds niet anders tegenaan.

quote:
Want dat pleit ze vrij van asociaal gedrag op de weg? "U haalt hier in tijdens een inhaalverbod" "Ow, maar ik mag dat want ik vervoer spullen die u misschien wel nodig zult hebben" Ik vind dat altijd zo'n hersenloze dooddoener. Juist daarom zouden ze eens een keer het goede voorbeeld moeten geven.
Don't let my username fool you...
pi_118878399
quote:

[..]

Wat is dit nou weer voor achterlijke beredenatie :')
pi_118878563
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 05:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb weinig problemen met inhalende vrachtwagens in het algemeen, maar wel met inhalende vrachtwagens tijdens een inhaalverbod. Vaak zijn dat namelijk de chauffeurs die toch al vrij lomp rijden. Dezelfde categorie die zo dicht op zijn voorganger rijdt dat je niet meer van de linkerbaan maar rechts kan om bijvoorbeeld een afslag te nemen.
wat is er mis met voorsorteren? Ik zie ze ook steeds, van die automobilisten die van totaal links naar de uitvoegstrook gaan. Ja, een beetje tussenafstand is wel zo veilig, maar aan de andere kant is de snelweg dwars oversteken ook geen voorbeeldig stukje weggedrag.
pi_118878735
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 01:39 schreef practics het volgende:

[..]

Omdat die "brommers" vreselijk irritant voor je neus zijn. En daarbij mag jij een beste "brommer" hebben wil je audi/bmw/bla bla bla het rood in moeten laten trekken. Daarnaast (vind ik dan) altijd prettiger als ze achter me rijden of zo hard rijden dan ze bij me uit de buurt verdwijnen, al was het maar om de veiligheid. (alles wat achter mij rijd kan ik niet aanrijden, zelfde geld voor alles wat ver voor me rijd.)
:') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_118879326
Ik dacht dat vrouwen erg waren, maar jullie mannen kennen het fenomeen katten ook _O-.

* Anne merkt dat ze zich wel meer ergert op de motor aan andere weggebruikers dan in de auto.

Maar dat zal wel met de snelheid te maken hebben en het feit dat mensen je op de motor nog wel eens niet (willen) zien.
  dinsdag 6 november 2012 @ 09:58:12 #18
11102 knep
Mountainfreak
pi_118880112
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 05:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hier ben ik het helemaal mee eens.
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:01:25 #19
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118880183
Ik op weg naar vriendinlief.
Reed een motor wat nogal op een politiemotor leek zo in het donker, incl helm.
Iedereen zich ineens netjes aan de 120 houden.
Ik rustig met 140 op de linkerbaan voorbij.

rijd gewoon door ofzo, alsof 1 zo een motor achter een auto aangaat die een beetje doorrijd.
160+ is een ander verhaal natuurlijk
pi_118880187
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:37 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Nou nee. Vrachtwagenchauffeurs zijn zich dondersgoed bewust van de consequenties van hun handelen.
Een vrachtwagenchauffeur heeft een grote verantwoordelijkheid op de weg. Als zij zich bewust zijn van hun actie en dat het gevaarlijk is, dan zijn ze dus een gevaar op de weg.

quote:
En het is niet alleen een kwestie van een klant wel of niet halen, het kan zelfs een kwestie zijn van wel of niet binnen de rij-uren thuis komen.
Dit kun je ook omdraaien naar een vertegenwoordiger die zijn afspraken moet halen en 20x voor een vrachtwagen moet remmen.

quote:
Die vertraging van die tien auto's is vervelend, maar die lopen dat, als ze willen wel weer in.
Dus een vrachtwagen heeft prioriteit boven tientallen anderen die ook tijdgebonden zijn ?

quote:
En het is chauffeur en niet chaffeur. :s)
Ah typefoutje, bedankt voor het constateren ;)
pi_118880304
quote:

[..]

Dus omdat ze spullen van a naar b brengen moeten we het tolereren dat ze gevaarlijk of onnodig inhalen ? Nee, dat is geen reden.
pi_118880914
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 08:32 schreef Ridocar het volgende:

[..]

wat is er mis met voorsorteren? Ik zie ze ook steeds, van die automobilisten die van totaal links naar de uitvoegstrook gaan. Ja, een beetje tussenafstand is wel zo veilig, maar aan de andere kant is de snelweg dwars oversteken ook geen voorbeeldig stukje weggedrag.
Waarom maak je de aanname dat ik niet voorsorteer? Ik probeer 300 meter voor de afslag op de rechter baan te zitten. Meestal lukt dat, maar het gebeurt soms dat de vrachtwagens zo dicht op elkaar zitten dat je er gewoon niet tussen komt.
pi_118881515
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Waarom maak je de aanname dat ik niet voorsorteer? Ik probeer 300 meter voor de afslag op de rechter baan te zitten. Meestal lukt dat, maar het gebeurt soms dat de vrachtwagens zo dicht op elkaar zitten dat je er gewoon niet tussen komt.
Is zo inderdaad. A73 richting Venlo; standaard een rijtje van een stuk of 20 vrachtwagens waar je als auto gewoonweg niet tussen past (en ik blijf mij er nog steeds over verbazen hoe dicht ze allemaal op elkaar rijden, absurd). Dan zou je dus al heeel erg ruim van tevoren moeten bedenken dat je een afslag gaat nemen.
pi_118882854
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat op een stuk van een kilometer ofzo helemaal geen ruimte is om er tussen te komen. En anders doet een richtingaanwijzer ook wonderen...
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:42:19 #25
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118882945
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:39 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat op een stuk van een kilometer ofzo helemaal geen ruimte is om er tussen te komen. En anders doet een richtingaanwijzer ook wonderen...
Jij hebt zeker nog nooit op de A67 tussen Venlo en Eindhoven gereden? Als je dan net één gaatje vindt waar je (net) tussen past met je auto, word je ook nog "bedankt" door de vrachtwagen achter je door geknipper met groot licht. En ja, dat gebeurt gewoon met je richtingaanwijzer aan...
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')