Ook dat nog eens, word eens tijd dat al die zeikers eens zelf een ritje gingen maken in een vrachtwagen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Met als enige verschil dat een vrachtwagen meestal na het inhalen weer naar rechts gaat terwijl een bejaarde links blijft hangen...
Ga ik verhuizen dan?quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:33 schreef practics het volgende:
Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt.
Dat is je eigen kortzichtigheid, probeer het nog eens.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat die "brommers" vreselijk irritant voor je neus zijn. En daarbij mag jij een beste "brommer" hebben wil je audi/bmw/bla bla bla het rood in moeten laten trekken. Daarnaast (vind ik dan) altijd prettiger als ze achter me rijden of zo hard rijden dan ze bij me uit de buurt verdwijnen, al was het maar om de veiligheid. (alles wat achter mij rijd kan ik niet aanrijden, zelfde geld voor alles wat ver voor me rijd.)quote:Op dinsdag 6 november 2012 01:24 schreef Geerd het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom mensen je de weg gaan blokkeren wanneer je ze wilt in halen.
Of dan ineens wel harder gaan rijden om je er niet voorbij te laten gaan.
En dan hun hele audi, bmw volvo etc de tering trekken in het rode.
Om er rustig voorbij te karren. Met de brommer dan.
Ik moet zeggen dat ik het in 9 van de 10 gevallen al van tevoren zie dat een vrachtwagen wil inhalen.quote:Op maandag 5 november 2012 23:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Besides OEM, knappe vent die van achter een vrachtwagen kan zien dat hij inloopt en in gaat halen..
Vroeger vaak zat meegereden in een vrachtwagen en nee, ik kijk er nog steeds niet anders tegenaan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:33 schreef practics het volgende:
[..]
Ook dat nog eens, word eens tijd dat al die zeikers eens zelf een ritje gingen maken in een vrachtwagen.
Denk dat er dan heel anders tegen ze word aangekeken.![]()
Want dat pleit ze vrij van asociaal gedrag op de weg? "U haalt hier in tijdens een inhaalverbod" "Ow, maar ik mag dat want ik vervoer spullen die u misschien wel nodig zult hebben" Ik vind dat altijd zo'n hersenloze dooddoener. Juist daarom zouden ze eens een keer het goede voorbeeld moeten geven.quote:Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt.
Wat is dit nou weer voor achterlijke beredenatiequote:Op dinsdag 6 november 2012 00:33 schreef practics het volgende:
[..]
Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt.
wat is er mis met voorsorteren? Ik zie ze ook steeds, van die automobilisten die van totaal links naar de uitvoegstrook gaan. Ja, een beetje tussenafstand is wel zo veilig, maar aan de andere kant is de snelweg dwars oversteken ook geen voorbeeldig stukje weggedrag.quote:Op dinsdag 6 november 2012 05:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb weinig problemen met inhalende vrachtwagens in het algemeen, maar wel met inhalende vrachtwagens tijdens een inhaalverbod. Vaak zijn dat namelijk de chauffeurs die toch al vrij lomp rijden. Dezelfde categorie die zo dicht op zijn voorganger rijdt dat je niet meer van de linkerbaan maar rechts kan om bijvoorbeeld een afslag te nemen.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 01:39 schreef practics het volgende:
[..]
Omdat die "brommers" vreselijk irritant voor je neus zijn. En daarbij mag jij een beste "brommer" hebben wil je audi/bmw/bla bla bla het rood in moeten laten trekken. Daarnaast (vind ik dan) altijd prettiger als ze achter me rijden of zo hard rijden dan ze bij me uit de buurt verdwijnen, al was het maar om de veiligheid. (alles wat achter mij rijd kan ik niet aanrijden, zelfde geld voor alles wat ver voor me rijd.)
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 6 november 2012 05:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb weinig problemen met inhalende vrachtwagens in het algemeen, maar wel met inhalende vrachtwagens tijdens een inhaalverbod. Vaak zijn dat namelijk de chauffeurs die toch al vrij lomp rijden. Dezelfde categorie die zo dicht op zijn voorganger rijdt dat je niet meer van de linkerbaan maar rechts kan om bijvoorbeeld een afslag te nemen.
Een vrachtwagenchauffeur heeft een grote verantwoordelijkheid op de weg. Als zij zich bewust zijn van hun actie en dat het gevaarlijk is, dan zijn ze dus een gevaar op de weg.quote:Op maandag 5 november 2012 21:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou nee. Vrachtwagenchauffeurs zijn zich dondersgoed bewust van de consequenties van hun handelen.
Dit kun je ook omdraaien naar een vertegenwoordiger die zijn afspraken moet halen en 20x voor een vrachtwagen moet remmen.quote:En het is niet alleen een kwestie van een klant wel of niet halen, het kan zelfs een kwestie zijn van wel of niet binnen de rij-uren thuis komen.
Dus een vrachtwagen heeft prioriteit boven tientallen anderen die ook tijdgebonden zijn ?quote:Die vertraging van die tien auto's is vervelend, maar die lopen dat, als ze willen wel weer in.
Ah typefoutje, bedankt voor het constaterenquote:En het is chauffeur en niet chaffeur.![]()
Dus omdat ze spullen van a naar b brengen moeten we het tolereren dat ze gevaarlijk of onnodig inhalen ? Nee, dat is geen reden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:33 schreef practics het volgende:
[..]
Ook dat nog eens, word eens tijd dat al die zeikers eens zelf een ritje gingen maken in een vrachtwagen.
Denk dat er dan heel anders tegen ze word aangekeken.![]()
Waarom maak je de aanname dat ik niet voorsorteer? Ik probeer 300 meter voor de afslag op de rechter baan te zitten. Meestal lukt dat, maar het gebeurt soms dat de vrachtwagens zo dicht op elkaar zitten dat je er gewoon niet tussen komt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
wat is er mis met voorsorteren? Ik zie ze ook steeds, van die automobilisten die van totaal links naar de uitvoegstrook gaan. Ja, een beetje tussenafstand is wel zo veilig, maar aan de andere kant is de snelweg dwars oversteken ook geen voorbeeldig stukje weggedrag.
Is zo inderdaad. A73 richting Venlo; standaard een rijtje van een stuk of 20 vrachtwagens waar je als auto gewoonweg niet tussen past (en ik blijf mij er nog steeds over verbazen hoe dicht ze allemaal op elkaar rijden, absurd). Dan zou je dus al heeel erg ruim van tevoren moeten bedenken dat je een afslag gaat nemen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waarom maak je de aanname dat ik niet voorsorteer? Ik probeer 300 meter voor de afslag op de rechter baan te zitten. Meestal lukt dat, maar het gebeurt soms dat de vrachtwagens zo dicht op elkaar zitten dat je er gewoon niet tussen komt.
Ik kan mij niet voorstellen dat op een stuk van een kilometer ofzo helemaal geen ruimte is om er tussen te komen. En anders doet een richtingaanwijzer ook wonderen...quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waarom maak je de aanname dat ik niet voorsorteer? Ik probeer 300 meter voor de afslag op de rechter baan te zitten. Meestal lukt dat, maar het gebeurt soms dat de vrachtwagens zo dicht op elkaar zitten dat je er gewoon niet tussen komt.
Jij hebt zeker nog nooit op de A67 tussen Venlo en Eindhoven gereden? Als je dan net één gaatje vindt waar je (net) tussen past met je auto, word je ook nog "bedankt" door de vrachtwagen achter je door geknipper met groot licht. En ja, dat gebeurt gewoon met je richtingaanwijzer aan...quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat op een stuk van een kilometer ofzo helemaal geen ruimte is om er tussen te komen. En anders doet een richtingaanwijzer ook wonderen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |