Zoals ik al zei weet ik dat. Ik kan het echter ook niet zo maar "laten gaan". Is dat tegenstrijdig? Ja!quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kan niet iedereen redden en als zijn lijden van chronische aard is, dan moet je dat ook niet willen. Al ligt daar vaak de crux, vaststellen of iets chronisch of slechts van tijdelijke aard is, zoals in dit geval het gemis van een geliefde. Wordt het draaglijker? Als Faustino denkt van niet dan kun je alleen hopen dat dat een juiste inschatting is, want de kans dat je hem kan redden is klein. Dat kan niet als iemand zo overtuigd is.
Maar als iemand die weet hoe erg het is om dat als nabestaande mee te maken, hoe voel je je er dan bij dat jij mogelijk iemand anders datzelfde aan gaat doen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:45 schreef FAUSTINO het volgende:
De mensen waar ik mee bevriend was van de vijf beste maatjes zijn er drie op de manier zoals in dit topic overleden en buitenom nog wel meer en daar heb ik er ook een tweetal van mogen vinden. Dus hoe wrang ook voor mij is dat anders dan iemand die het nooit van heel dichtbij heeft meegemaakt. Kijk het is niet alleen het missen van een geliefde natuurlijk speelt er veel meer maar het missen van staat wel erg centraal de rest drijft erom heen ergens.
Dat is geen overhaaste aanname... Dat is gemerkt hebben dat mensen uit een heel, heel, heel diep dal in de loop der jaren weer kunnen opkrabbelen en zelf door willen, als hadden ze dat op het diepste donkerste punt NOOIT voor mogelijk gehouden...quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:53 schreef leeell het volgende:
genoeg
en zeggen dat het leven het altijd waard is vind ik ook een overhaaste aanname
quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:47 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Hoi,
mag ik vragen hoe oud je bent?
25 jaar.quote:
quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kan ook niks feitelijk doen, dat realiseer ik me best. Als iemand na vol beraad met zichzelf een besluit heeft genomen, heeft die persoon dat besluit genomen. Basta.
Desalnietttemin waag ik toch pogingen.. Want jij bent de moeite waard en het leven is ondanks alles ook de moeite waard.
Die poging deed ik ooit ook eens mislukte en dat trek ik mij persoonlijk aan en dan krijg je te horen dat moet je niet doen. Toch doe ik het en sterker nog uit ik het ook nog eens op een bepaalde manier en daar komen dan weer reacties op waar je niet op zit te wachten. Natuurlijk ergens wil ik door maar dat lukt gewoon al zolang niet meer.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kan ook niks feitelijk doen, dat realiseer ik me best. Als iemand na vol beraad met zichzelf een besluit heeft genomen, heeft die persoon dat besluit genomen. Basta.
Desalnietttemin waag ik toch pogingen.. Want jij bent de moeite waard en het leven is ondanks alles ook de moeite waard.
Daardoor neem ik mij de tijd om de contacten langzaam maar zeker af te sluiten dan te verhuizen waar niemand mij kent en dan een netter manier vinden daar denk ik echt wel aanquote:Op dinsdag 6 november 2012 00:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar als iemand die weet hoe erg het is om dat als nabestaande mee te maken, hoe voel je je er dan bij dat jij mogelijk iemand anders datzelfde aan gaat doen?
Zoals ik het lees heeft hij geen potentiële nabestaanden waar hij een nauwe band mee heeftquote:Op dinsdag 6 november 2012 00:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar als iemand die weet hoe erg het is om dat als nabestaande mee te maken, hoe voel je je er dan bij dat jij mogelijk iemand anders datzelfde aan gaat doen?
Amen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:03 schreef Fides het volgende:
Interessant gevalletje van massahysterie, al die aandacht voor deze overleden jongen. Feit is hij heeft zelfmoord gepleegd, en als rationalisering heeft hij in zijn afscheidsbrief "pesten" gebruikt.Het lijkt me eens handig om vast te stellen dat deze jongen nou echt zo enorm gepest werd, wie weet zat hij "gewoon" (helaas net als vele andere zelfmoordenaars) flink in de psychische knel zat door een veelvoud van problemen.
Ik las iets over 5 beste maatjes waarvan er nog 2 leven. Vandaar.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zoals ik het lees heeft hij geen potentiële nabestaanden waar hij een nauwe band mee heeft
Dus je snapt iig dat ik het doe? Probeer liever.. En dat is eigenlijk sowieso niet te doen als je iemand persoonlijk niet kent...quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:56 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
[..]
25 jaar.
[..]
[..]
Die poging deed ik ooit ook eens mislukte en dat trek ik mij persoonlijk aan en dan krijg je te horen dat moet je niet doen. Toch doe ik het en sterker nog uit ik het ook nog eens op een bepaalde manier en daar komen dan weer reacties op waar je niet op zit te wachten. Natuurlijk ergens wil ik door maar dat lukt gewoon al zolang niet meer.
[..]
Daardoor neem ik mij de tijd om de contacten langzaam maar zeker af te sluiten dan te verhuizen waar niemand mij kent en dan een netter manier vinden daar denk ik echt wel aan
Dat lijkt me eerder bijna een oorzaak..quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik las iets over 5 beste maatjes waarvan er nog 2 leven. Vandaar.
Ook overleden ik weet hoe raar dat overkomt nu.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik las iets over 5 beste maatjes waarvan er nog 2 leven. Vandaar.
Snappen zeker. Genoeg mensen op FOK! die hier binnen zijn geweest hoorquote:Op dinsdag 6 november 2012 00:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus je snapt iig dat ik het doe? Probeer liever.. En dat is eigenlijk sowieso niet te doen als je iemand persoonlijk niet kent...
Dat is wel 'netjes' van je al kan je nooit helemaal voorkomen dat je er anderen mee raakt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:56 schreef FAUSTINO het volgende:
Daardoor neem ik mij de tijd om de contacten langzaam maar zeker af te sluiten dan te verhuizen waar niemand mij kent en dan een netter manier vinden daar denk ik echt wel aan
Blij dat je snapt dat ik bezorgd ben en het goed bedoel.quote:Op dinsdag 6 november 2012 01:05 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Ook overleden ik weet hoe raar dat overkomt nu.
[..]
Snappen zeker. Genoeg mensen op FOK! die hier binnen zijn geweest hoorBen ook weleens actief in FHF
![]()
Kijk ik verzamel poppen en foto's en allemaal schilderijtjes en dat zijn allemaal jongetjes dan zegt men ben je een pedo of wat? Nou... nee ligt een beetje heel anders die verzamel ik vanwege een achterliggende reden
Pfff, je hebt zeker je portie tegenslagen wel te voortduren gekregen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 01:05 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Ook overleden ik weet hoe raar dat overkomt nu.
En euthanasie?quote:Op dinsdag 6 november 2012 01:12 schreef De_Ilias het volgende:
Zelfmoord is voor de wanhopigen en zwakkelingen, maar nooit goed te keuren.
Klets niet zo domquote:Op dinsdag 6 november 2012 01:12 schreef De_Ilias het volgende:
Ik heb ook weleens dat ik het na een wedstrijd niet eens ben met de arbitrage.quote:Op dinsdag 6 november 2012 01:12 schreef De_Ilias het volgende:
Helemaal voorkomen niet maar daarom zal ik ook niet voor een trein springen ik zoek een manier om er net uit te zien of ik slaap dus geen touw om mijn nek of allemaal kwijl en de ogen wijd open of allemaal bloed dat moet niet de laatste persoon die ik vond zag er zowel uit. Ben ik nu te open zeg het mij evenquote:Op dinsdag 6 november 2012 01:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is wel 'netjes' van je al kan je nooit helemaal voorkomen dat je er anderen mee raakt.
Als je mensen op dergelijke wijze verloren hebt snap ik dat het je dagelijks achtervolgt, maar denk je niet dat je met hulp het ooit toch een plekje kunt geven? Zoiets is moeilijk voor te stellen als je dagelijks wakker wordt met die verschrikkelijke gevoelens, maar een depressief iemand zal tijdens een depressie ook niet het gevoel hebben dat het beter gaat worden, zelfs als dat wel kan. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je al hulp hebt gehad voor je trauma's, zowel het pesten als rouwverwerking. Zo niet, misschien de moeite waard om te proberen, de hemel wacht wel.
En nooit een probleem geweest tot iets meer dan 18 maanden terug kon tot ie tijd alles aan en nu bij het minste geringste gaat het mis en ook goed misquote:Op dinsdag 6 november 2012 01:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Pfff, je hebt zeker je portie tegenslagen wel te voortduren gekregen.
slaap zachtquote:Op dinsdag 6 november 2012 01:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar ik duik mijn mandje in dus, heb ook daar verantwoordelijkheden
Bizar.quote:Familie overleden Tim Ribberink doet aangifte
De familie van de 20-jarige Tim Ribberink heeft aangifte gedaan tegen een onbekend persoon die onder naam van Tim valse verklaringen heeft gedaan op internet. Dat schrijft De Telegraaf.
Tim uit Tilligte kon het niet meer aan dat hij langdurig werd gepest en buitengesloten en stapte zelf uit het leven. Zijn nabestaanden willen nu dat wordt uitgezocht wie tot twee keer toe onder naam van Tim berichten heeft gezet op de recensiewebsite DinnerJudge.nl voor horecagelegenheden.
'Loser en homo'
De anonieme schrijver schreef in 2010 lasterlijke zaken over de werkgever van Tim, ijssalon Happy Days in Denekamp, weet het dagblad. Deze zomer schilderde de schrijver Tim af als 'een loser en een homo'. 'Ik werk hier en ik ben een loser en homo', luidt één van de online haatberichten aan het adres van de student. Via de beoordelingssite probeerden de treiteraars hem zwart te maken.
Uitbaters van de ijssalon, Henk en Martina Knol, werden vorig jaar geattendeerd op grievende teksten over Tim op een recensiesite voor bezoekers van hun ijssalon. De Knols deden er niets mee. 'De teksten waren waarschijnlijk van iemand die Tim wilde pesten of zwartmaken, maar we zouden niet weten wie. Tim kon met iedereen goed opschieten', zegt de uitbaatster aangedaan in het AD.
Magerder
Henk en Martina Knol noemen Tim hun 'meest trouwe werknemer', die ze beschouwden als hun zoon. Martina: 'We hebben dit niet zien aankomen. Het viel ons wel op dat Tim het afgelopen jaar bedachtzamer en in zichzelf gekeerd was. Hij voelde zich opgejaagd, vertelde hij, zonder in detail te treden', vertelt Martina. Tim werd volgens haar ook steeds magerder, waardoor zijn broeken niet meer pasten terwijl hij al 'zo klein en iel was'. Daar maakten haar man en zij zich zorgen over, zegt Martina Knol. 'Net als over zijn trillende handen, waar Tim al sinds zijn jeugd last van had. Maar waarvoor artsen geen oplossing hadden.'
Geaardheid
Het uitbatersstel omschrijft Ribberink als een heel lieve jongen die stapel was op zijn ouders, oma en jackrusselterriër Lucky. 'Tim was heel zorgzaam en had zo zijn maniertjes, waardoor we ons afvroegen of hij misschien homo was. Maar dat hebben we hem nooit gevraagd,' zegt Martina. De meisjes in de zaak hadden volgens haar meer lef. 'Ze zeiden wel eens 'geef nou maar toe dat je homo bent want wij vinden homo's veel liever'. Daar maakte Tim dan een geintje over. Als hij al homo was, dan heeft ie het nooit willen weten.'
Tim was een tweedejaars student aan de Lerarenopleiding Geschiedenis op de hogeschool Windesheim in Zwolle. Zijn ouders geven dinsdagmiddag om 16.30 uur een persconferentie in het gemeentehuis. Zij geven daar onder meer tekst en uitleg over de rouwadvertentie in De Twentsche Courant Tubantia die nogal veel stof deed opwaaien.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-doet-aangifte.dhtml
bronquote:Zelfmoord gepeste Tim (20) schokt zijn omgeving
Te lief voor het leven
TILLIGTE/ZWOLLE, dinsdag
Het afscheidsbriefje van Tim, nog maar net 20 jaar oud, gaat door merg en been. „Lieve pap en mam. Ik ben mijn hele leven bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten. Jullie zijn fantastisch. Ik hoop dat jullie niet boos zijn. Tot weerziens, Tim.”
In een openlijke aanklacht tegen alle treiteraars besloten de ouders van Tim Ribberink het briefje gisteren te laten opnemen in een grote rouwadvertentie. „De pestkoppen hebben hem de dood ingejaagd”, zegt een familielid. „Tims ouders wilden wat losmaken”, weet oom Theo. „En dat is gelukt. In dit geval is internet eens op een goede manier gebruikt. En niet tégen Tim. Zo zou hij het hebben gewild.” Volgens de oom is onduidelijk wie er precies verantwoordelijk waren voor de treitercampagne die ook via internet werd gevoerd. „Wisten we dat maar.”
Zijn hele leven was Tim al een buitenbeentje. Anders dan de andere jongens in het nog geen duizend zielen tellende Tilligte, vlek op het Twentse platteland. Hij dronk geen bier, hield niet van de mensenmenigtes in discotheken en had geen verkering. „Al heeft hij heus wel vriendinnetjes gehad”, zegt oom Theo.
Dat Tim ietwat uit de toon viel, was voor veel leeftijdsgenoten aanleiding hem links te laten liggen. Maar op de roomskatholieke basisschool Nesch zeggen ze daar nooit iets van te hebben gemerkt. Een nader onderzoek is volgens Jan Morsink, woordvoerder van de school, niet aan de orde. „Neemt niet weg dat we deze trieste zaak gaan bespreken. Ook om te leren voor de toekomst. Weliswaar hadden we een jaar of tien geleden geen pestprotocol zoals we dat nu kennen, maar dat wil niet zeggen dat we geen oog hadden voor dergelijke problemen.”
De ouders hebben de zelfdoding van hun zoon volgens oom Theo niet zien aankomen. „Van de buitenkant hebben we weinig aan hem gemerkt. Al heeft hij wel eens tegen zijn ouders gezegd: ’Ik wil jullie niet lastigvallen met mijn problemen’. Tim was kennelijk te zacht en te lief. Maakte geen vuist tegen zijn kwelgeesten. Hij had wel wat vrienden, maar dat waren voornamelijk ouderen. Veertigers, vijftigers. En hij kon fantastisch met kinderen omgaan. Dat was ook zijn grote drijfveer. Hij wilde het onderwijs in: om te laten zien hoe het wél moet. Als leraar geschiedenis. Want dat was zijn grote passie. Met de Tweede Wereldoorlog in het bijzonder.”
De bekende zangeres Marga Bult was zo ongeveer buurvrouw van Tim. „Hij woonde hemelsbreed drie kilometer verderop. Wat een afschuwelijk verhaal. Dit snijdt door de ziel van dit kleine dorp, waar iedereen elkaar kent. Het enige positieve ervan is dat dit binnenkomt in het hart. Dat men beseft dat dit de gevolgen kunnen zijn van pesten. Laten we hopen dat mensen hier lering uit trekken. Mijn kinderen kennen hem. Een van mijn zoons zit op judo, net als Tim. De judoleraar liet Tim vechten tegen zijn grootste kwelgeesten. Puur om hem weerbaarder te maken. Maar blijkbaar heeft het onvoldoende geholpen.”
In ijssalon Happy Days in hartje Denekamp zit een huilende eigenaresse Martina. Op tafel staat een laptop met de rouwadvertentie van Tim. Haar man Henk Knol vecht tegen zijn tranen. Tim werkte hier als oproepkracht. „Hij was echt onze steun en toeverlaat”, zegt Marina. „Een ongelooflijk aardige jongen. We hebben hem nooit één dag chagrijnig gezien. Dat hij wat anders was dan de rest? Ja, Tim was lief, aardig en begaan met anderen. Op een manier zoals je dat niet vaak bij jongeren ziet. Ging bijvoorbeeld jaarlijks met zijn oma naar de dierentuin. Of ze deden samen een dagje Westerbork.”
Tim werkte als enige jongeman tussen de meiden. „We zeiden wel eens tegen ze: ’Toe, neem Tim mee naar de disco’. Maar daar deed je hem geen plezier mee. We hebben Tim ook wel eens gevraagd of hij wellicht homoseksueel was. En zeiden meteen dat dat voor ons niets zou uitmaken. Maar daar lachte hij om. Hij had de grootste lol met de meiden. En met één meisje in het bijzonder. Als zijn ouders hier dan een ijsje kwamen halen, zei Tim tegen haar: ‘Kijk, dit zijn jouw toekomstige schoonouders’.”
„Zijn klasgenoten en docenten hebben vandaag met één vraag continu geworsteld: hadden we dit kunnen voorkomen of kunnen zien aankomen? Maar we zijn samen tot de conclusie gekomen dat het antwoord op deze vraag ’nee’ moet zijn”, zegt de aangeslagen directeur lerarenopleidingen Lex Stomp van Windesheim in Zwolle, terwijl hij vol verbijstering naar de rouwadvertentie kijkt. „Niemand kon deze afloop voorzien, iedereen zit helemaal stuk…”
Hij leek zo vrolijk tijdens de uitreiking van zijn propedeuse, enkele maanden geleden. Tim Ribberink had zijn punten voor het eerste jaar zonder enig probleem gehaald. Klasgenoten en docenten die hem goed kenden, schetsen een beeld van een enthousiaste en bovenal aardige student. „Hij was geen opvallende leerling. Er waren geen incidenten, maar hij sprong er ook niet bovenuit. Vaststaat dat hij grote interesse had in geschiedenis. Een collega van mij heeft nog niet zo lang geleden urenlang met hem gesproken over geschiedenisonderwerpen. Ook weet ik van medescholieren dat hij dolgraag leraar wilde worden”, stelt de aangeslagen Stomp.
Dat Ribberink gepest werd of het moeilijk had? „Daar wisten we niets van. Iedereen is eigenlijk enorm verbijsterd. Eerst aangeslagen door het bericht van zijn overlijden, en op dit moment van slag nu we deze rouwadvertentie hebben gezien.”
„Bij ons weten is hij hier op school nooit gepest”, zegt de directeur stellig. „Zijn familie heeft me na zijn dood ook verteld dat hij zich hier op Windesheim op zijn gemak voelde. Dat hij er tijdens die uitreiking van de propedeuse erg gelukkig uitzag en werd geaccepteerd door zijn klasgenoten.”
Voor de overleden student is een rouwplek ingericht en voor medewerkers en scholieren is hulp beschikbaar. „Tijdens zo’n lerarenopleiding wordt veel uitgelegd over hoe je moet omgaan met pesten. Heel schrijnend dat we nu rechtstreeks met zo’n verhaal te maken krijgen. We gaan hier ongetwijfeld tijdens de opleiding vaker bij stilstaan, maar nu zijn we vooral bezig met rouwen.”
Zoals eerder hier vermeld: pesten komt op alle leeftijden en tot het bejaardentehuis aan toe voor helaas.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik ben ook erg gepest vroeger. Thuis was het ook niet fijn bij m'n ouders dus heb me jarenlang overal onveilig gevoeld.
Toen ik een jaar of 15 was hield het op. Maar tot de dag van vandaag heb ik er nog last van.
Deze jongen is nog vele jaren langer door gepest. Als je 20 bent moet het onderhand toch eens afgelopen zijn, dan ben je toch allemaal volwassen mensen.
Ja, ik weet dat het op alle leeftijden voorkomt. Maar vind het bij volwassenen kwalijker dan bij kinderen. Dan moet je toch echt beter weten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zoals eerder hier vermeld: pesten komt op alle leeftijden en tot het bejaardentehuis aan toe voor helaas.
Dat je er nog last van hebt is heel rot, maar helaas normaal. Mensen onderschatten die gevolgen nog steeds helaas.
quote:
quote:De bekende zangeres Marga Bult was zo ongeveer buurvrouw van Tim. „Hij woonde hemelsbreed drie kilometer verderop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |