abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118948454
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je gaat toch niet de verzekering van je partner betalen, lijkt me nogal raar. Het is je eigen keuze om aanvullende zorgverzekeringen te nemen.
Eigen keuze? Sommige mensen zijn nu eenmaal niet 100% gezond. Dat hebben ze zelf niet gekozen hoor. Lijkt mij nogal raar om het niet doen.

quote:
Het is daarom wel dat de ene partner een veel grotere terugval kan krijgen als de andere door die idiote nivelleringsmaatregelen.
Dat ligt dus meer aan je gezinssituatie dan aan de maatregelen. Dat blijkt wel.

En dan nog. Je mag mij best 300,- afpakken als dat betekent dat mijn partner er 600,- bij krijgt. Mag je zelfs 100 x doen. Graag zelfs.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 7 november 2012 @ 19:50:45 #92
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118948751
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Eigen keuze? Sommige mensen zijn nu eenmaal niet 100% gezond. Dat hebben ze zelf niet gekozen hoor. Lijkt mij nogal raar om het niet doen.

[..]

Dat ligt dus meer aan je gezinssituatie dan aan de maatregelen. Dat blijkt wel.

En dan nog. Je mag mij best 300,- afpakken als dat betekent dat mijn partner er 600,- bij krijgt. Mag je zelfs 100 x doen. Graag zelfs.
dan mag jij op een houtje bijten, terwijl je partner allemaal dure spullen voor zichzelf kan kopen. lijkt me ook niet gezond.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 7 november 2012 @ 19:51:40 #93
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_118948807
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dan mag jij op een houtje bijten, terwijl je partner allemaal dure spullen voor zichzelf kan kopen. lijkt me ook niet gezond.
Het lijkt me al niet gezond als jij en je partner niet met elkaar delen...
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_118948881
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik geloof niet dat jij de begrippen 'relatie' en 'samen' helemaal begrijpt.
  woensdag 7 november 2012 @ 19:53:11 #95
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118948901
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:51 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het lijkt me al niet gezond als jij en je partner niet met elkaar delen...
daar heb je de gezamelijke rekening voor waar je ieder 50% van de lasten op stort, de rest is eigen verantwoording. Als de 50% niet betaald kan worden, bouwt de ene partner een schuld op bij de andere. Lijkt me allemaal vrij logisch.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 7 november 2012 @ 19:53:49 #96
379943 Paper_Tiger
pi_118948935
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

daar heb je de gezamelijke rekening voor waar je ieder 50% van de lasten op stort, de rest is eigen verantwoording. Als de 50% niet betaald kan worden, bouwt de ene partner een schuld op bij de andere. Lijkt me allemaal vrij logisch.
Wij pakken gewoon uit de grote hoop wat we nodig denken te hebben.
  woensdag 7 november 2012 @ 19:55:58 #97
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118949045
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:53 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wij pakken gewoon uit de grote hoop wat we nodig denken te hebben.
dan moet die hoop wel heel groot zijn, anders is het geld op voordat de maand om is. Dit is precies de reden dat men in bedrijven ook afdelingen budgetverantwoordelijk maakt. Dit is om te voorkomen dat er geld verbrast wordt. Zo ook met partners.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 7 november 2012 @ 20:16:06 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118950144
quote:
Koopkrachtplaatjes bekend: gevolgen desastreus

Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - Meer dan een miljoen huishoudens gaan er onder het kabinet Rutte-Asscher tussen de vijf en tien procent op achteruit. Zo’n 220.000 huishoudens gaan er zelfs meer dan tien procent op achteruit. Dit schrijft minister Asscher (Sociale Zaken) vandaag aan de Tweede Kamer. De koopkrachtplaatjes pakken daarmee veel erger uit dan de coalitie van VVD en PvdA tot nu toe heeft laten zien. De cijfers zijn na aandringen van de oppositie openbaar gemaakt en raken zo miljoenen mensen. Een huishouden staat voor 2,2 personen.

De hardste klappen vallen bij alleenverdieners met kinderen die meer dan 66.000 euro per jaar verdienen en bij alleenstaande aow’ers met een aanvullend pensioen. Zij mogen van VVD en PvdA opgeteld gemiddeld maar liefst 6,25 procent inleveren over de periode 2013-2017. Ook alleenstaanden zonder kinderen die 66.000 euro of meer verdienen en alleenstaande ouders met een uitkering zijn de klos. Zij gaan er ruim vijf procent op achteruit.
Spekkoper van de nivelleringsoperatie zijn alleenstaande ouders met een minimuminkomen. Zij gaan er bijna zeven procent op vooruit.
Uitschieters
In de koopkrachtplaatjes ontbreken de uitschieters van 10, 20 en 30 procent aan koopkrachtverlies die de afgelopen dagen in de media verschenen. Dat komt omdat de cijfers van Sociale Zaken gemiddelden zijn. De extreme gevallen zijn er dus wel degelijk, zo heeft ook premier Rutte eerder deze week bevestigd tegen de Telegraaf. De coalitie heeft beloofd in te grijpen als ’grote groepen’ hier mee te maken krijgen. Hoe groot een groep moet zijn blijft evenwel onvermeld. De VVD-fractie vond een koopkrachtdaling van maximaal 4 procent over de hele periode aanvaardbaar.
In de cijfers is een sloot aan maatregelen verwerkt die het nieuwe kabinet de komende jaren wil nemen plus de maatregelen die grotendeels door het Lenteakkoord al zijn genomen. Dan gaat het onder meer om het invoeren van de inkomensafhankelijke zorgpremie , het afschaffen van de gratis schoolboeken en de beperking van de hypotheekrenteaftrek .
Nivellering
Een aantal ingrepen zijn nog niet meegenomen in de cijfers omdat volgens het kabinet niet te zeggen is welke groepen huishoudens in welke mate daarvan de pijn moeten lijden. Het gaat dan onder meer om het schrappen van de huishoudelijke hulp voor midden en hogere inkomens en de invoering van een sociaal leenstelsel voor studenten.
In de brief schrijft Asscher dat de koopkrachtcijfers het resultaat zijn van de uitgangspunten van het regeerakkoord, waar lage- en middeninkomens moeten worden ontzien en dat van de hoge inkomens een bijdrage wordt gevraagd. Er wordt met geen woord gerept over nivelleren, terwijl de inkomensafhankelijke zorgpremie voor de schatkist geen cent oplevert. Het gaat om een pure herverdeling van inkomen, hetgeen een PvdA-wens was.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 7 november 2012 @ 20:16:33 #99
379943 Paper_Tiger
pi_118950164
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dan moet die hoop wel heel groot zijn, anders is het geld op voordat de maand om is. Dit is precies de reden dat men in bedrijven ook afdelingen budgetverantwoordelijk maakt. Dit is om te voorkomen dat er geld verbrast wordt. Zo ook met partners.
Ons inkomen is al 20 jaar hoger dan de uitgaven en we zijn schuldenvrij.

Werken met budgetten in bedrijven en bij de overheid is altijd fout. Ik zou in het bedrijf iedereen laten pleiten voor zijn uitgaven per investering/uitgave. Behoudens kleine verbruiksartikelen.
  woensdag 7 november 2012 @ 20:17:49 #100
379943 Paper_Tiger
pi_118950232
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nou Piet. Als je in Duitsland woont dan moet je dus ook zien dat je daar je inkomen geniet.
  woensdag 7 november 2012 @ 20:21:48 #101
45206 Pietverdriet
pi_118950461
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nou Piet. Als je in Duitsland woont dan moet je dus ook zien dat je daar je inkomen geniet.
Ga de boel maar naar zwitserland of lichtenstein verplaatsen
  woensdag 7 november 2012 @ 20:24:51 #102
379943 Paper_Tiger
pi_118950649
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga de boel maar naar zwitserland of lichtenstein verplaatsen
Heb je een bedrijf?
  woensdag 7 november 2012 @ 20:31:52 #103
45206 Pietverdriet
pi_118951089
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:24 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Heb je een bedrijf?
Ook
  woensdag 7 november 2012 @ 21:18:15 #104
379943 Paper_Tiger
pi_118954310
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ook
www.hjc.nl
pi_118955300
Was het nou niet veel eenvoudiger geweest om het belastingdeel van de eerste schijf van de inkomstenbelasting te schrappen? Dan geef je mensen direct geld in handen en kun je voor een aanzienlijke groep de zorgtoeslag schrappen. Dit zou een eerste begin kunnen zijn om het omverdeelcircus te hervormen.
pi_118955967
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:32 schreef lyolyrc het volgende:
Was het nou niet veel eenvoudiger geweest om het belastingdeel van de eerste schijf van de inkomstenbelasting te schrappen? Dan geef je mensen direct geld in handen en kun je voor een aanzienlijke groep de zorgtoeslag schrappen. Dit zou een eerste begin kunnen zijn om het omverdeelcircus te hervormen.
Dat betekent dus dat de mensen die zorgtoeslag kregen voor het verdwijnen ervan gecompenseerd worden, en de mensen die geen recht hadden op zorgtoeslag die dan indirect alsnog krijgen en er dus op vooruit gaan. Toch?

Dat kost de staat dus alleen maar veel meer.... (Als in: iedereen de maximale zorgtoeslag...)
  woensdag 7 november 2012 @ 21:51:14 #107
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118956559
waaro
quote:
2s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een vent moet z'n kinderen dus gewoon in de steek kunnen laten zonder financiële consequenties en verantwoordelijkheden?

Denk dar aan voor je je leuter in een vrouw steekt...
Maar ook hier, ieder kind kost grosso modo hetzelfde per maand. Het kan dan niet zo zijn dat de ene duizenden euro;s aan alimentatie moet betalen en de andere niets.

Een kind kost ongeveer 200 euro per maand om te onderhouden (alle kosten meegerekend, dit is wat ik zelf ondervind) dat betekent dat alimentatie nooit hoger zou moeten zijn dan 100 euro per partner, ONGEACHT de verdiensten van de scheidende partners.. Partneralimentatie moet sowieso afgeschaft worden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_118956857
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat betekent dus dat de mensen die zorgtoeslag kregen voor het verdwijnen ervan gecompenseerd worden, en de mensen die geen recht hadden op zorgtoeslag die dan indirect alsnog krijgen en er dus op vooruit gaan. Toch?

Dat kost de staat dus alleen maar veel meer.... (Als in: iedereen de maximale zorgtoeslag...)
Het scheelt de staat ook een hoop uitvoeringskosten. Ik denk namelijk dat het nogal een dure aangelegenheid is om al die modaalverdieners een paar euro per maand te gaan overmaken. En het is vooral een debiele aangelegenheid om mensen met belastinggeld een uitkering te geven, daarop weer belasting in te houden, om ze vervolgens via de belasting weer te compenseren voor de zorgpremie, om ten slotte het jaar erop te moeten gaan vaststellen of ze het geld terecht hebben ontvangen. Nutteloos rondpompen van geld en verspilling van dure ambtenarenuren.
pi_118957025
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is toch ook wat nu gebeurt met de zorgpremie?
pi_118957498
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:54 schreef lyolyrc het volgende:
Het scheelt de staat ook een hoop uitvoeringskosten. Ik denk namelijk dat het nogal een dure aangelegenheid is om al die modaalverdieners een paar euro per maand te gaan overmaken. En het is vooral een debiele aangelegenheid om mensen met belastinggeld een uitkering te geven, daarop weer belasting in te houden, om ze vervolgens via de belasting weer te compenseren voor de zorgpremie, om ten slotte het jaar erop te moeten gaan vaststellen of ze het geld terecht hebben ontvangen. Nutteloos rondpompen van geld en verspilling van dure ambtenarenuren.
Dat is iets heel anders. JIJ stelt dat door het afschaffen/verlagen van de eerste schijf je de zorgtoeslag kunt compenseren. En ja, dat kan ook. Je vergeet alleen dat dan iedereen, ook de mensen met 200K+, dan ook profiteren van die verlaagde eerste schijf, en dus ook gecompenseerd gaan worden voor een tot dan toe niet aanwezige zorgtoeslag. Oftewel, jouw 'oplossing' kost nog veel meer...
pi_118957543
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:57 schreef poemojn het volgende:
Dat is toch ook wat nu gebeurt met de zorgpremie?
Of jij begrijpt mij niet, of ik jou niet. Leg eens uit wat je bedoelt?
pi_118958309
Nominale premie omlaag van 1280 naar 255 komt toch neer op: iedereen de maximale zorgtoeslag? Nog een beetje meer zelfs ook.

vandaar dat sommigen een basisinkomen willen, en daarboven vlaktaks.

En bovendien: niet iedereen die zorgtoeslag kreeg, krijgt nu een lagere zorgpremie. Reken maar s uit voor een alleenverdienersgezin met een jaarinkomen van 55-66k (want zorgtoeslag werd gebaseerd op verzamelinkomen, en zorgpremie alleen op bruto jaarsalaris).

Een gezin met 55.000 inkomensten en 8.000 hypotheekrenteaftrek krijgt nu zo'n 300 euro per jaar zorgtoeslag.
pi_118958463
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:13 schreef poemojn het volgende:
Nominale premie omlaag van 1280 naar 255 komt toch neer op: iedereen de maximale zorgtoeslag? Nog een beetje meer zelfs ook.
Als je inderdaad maar de helft van de maatregel meetelt heb je gelijk. Maar de maatregel bestaat uit 2 delen. Een nominaal deel, en een inkomensafhankelijk deel. Dus je argumentatie raakt kant noch wal.
pi_118958675
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:13 schreef poemojn het volgende:
Een gezin met 55.000 inkomensten en 8.000 hypotheekrenteaftrek krijgt nu zo'n 300 euro per jaar zorgtoeslag.
OK, ingevuld:

Alleenverdiener, 55K, 8K HRA -> U gaat er in 2014 ongeveer 164 euro per jaar op vooruit

Op vooruit he... Dat is inclusief (!) het verlies aan zorgtoeslag.
pi_118958727
Waar heb je dat ingevuld? Ik kom op: 750 achteruit. :)
pi_118958788
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:08 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Met die tandartsen is gewoon veel te snel de handdoek in de ring gebeurt. Kijk bij de notarissen waar vrije vestiging en het afschaffen van vaste tarieven toe heeft geleid.
geloof mij, marktwerking in de zorg werkt niet. Dit omdat het om mensen hun gezondheid gaat en dat meer waard is dan welk geld dan ook. Het boeit patienten doorgaans niet hoe duur de zorg is als ze het nodig hebben.

En daarmee bedoel ik onder andere dat het ziekenhuis 100 km verderop misschien goedkoper is, maar dat 80-jarige opa-lief daar echt niet naartoe gestuurd wordt door zijn familie als hij daar totaal sociaal geisoleerd is
pi_118958812
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:19 schreef poemojn het volgende:
Waar heb je dat ingevuld? Ik kom op: 750 achteruit. :)
Hier: http://www.belastingen2014.nl/index.php
pi_118958875
Ja, maar die klopt niet. Ze vergelijken daar met de situatie van na de wet uniformering loonbegrip.
pi_118959020
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:22 schreef poemojn het volgende:
Ja, maar die klopt niet. Ze vergelijken daar met de situatie van na de wet uniformering loonbegrip.
Ik zie alleen maar dat ze 2012 met 2014 vergelijken. Maar goed, waar heb jij het ingevuld dan?
  woensdag 7 november 2012 @ 22:24:56 #120
45206 Pietverdriet
pi_118959110
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:20 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

geloof mij, marktwerking in de zorg werkt niet.
wat is een beter alternatief?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')