Laat wel zien dat jij het verschil niet snapt tussen Nivelleren, Bezuinigen en Lastenverzwarenquote:Op maandag 5 november 2012 15:54 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ben het niet altijd met hem eens hoor, maar dit stukje over de VVD vond ik wel treffend. En terecht ook.
quote:Op maandag 5 november 2012 16:07 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
TS, als de onderklasse staakt stopt de wereld pas echt met draaien. Waar halen mensen met een goede baan en dito inkomen toch het idee vandaan dat ZIJ degene zijn die tekort worden gedaan?
Het is simpelweg niet waar!
De bejaarden, bijstandstrekkers, werklozen, en wao-ers wajong-ers die gaan staken.quote:
Ik snap dat verschil prima. Het nivelleren van inkomens staat haaks op VVD-opvattingen, maar is iets wat de VVD heeft geslikt in de onderhandelingen met de PvdA. Het hogere doel: het op orde brengen van de overheidsfinanciën.quote:Op maandag 5 november 2012 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat wel zien dat jij het verschil niet snapt tussen Nivelleren, Bezuinigen en Lastenverzwaren
We gaan niet muggenziften over het voorstel alsof er ook maar iets goeds aan is. Geld afpakken met geen ander doel dan het aan een ander geven moet met vuur en zwaard bestreden worden. Teeven heeft het zelfs goedgekeurd om geweld te gebruiken.quote:Op maandag 5 november 2012 16:29 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik snap dat verschil prima. Het nivelleren van inkomens staat haaks op VVD-opvattingen, maar is iets wat de VVD heeft geslikt in de onderhandelingen met de PvdA. Het hogere doel: het op orde brengen van de overheidsfinanciën.
Wat jij niet schijnt te snappen, is de manier waarop de nivellering vorm lijkt te krijgen. Ik geef even de zorgpremie met voorbeeldbedragen
inkomen 10.000 euro, premie: 20 euro per maand
inkomen 30.000 euro, premie: 100 euro per maand
inkomen 50.000 euro, premie: 250 euro per maand
inkomen 70.000 euro, premie: 400 euro per maand
inkomen 100.000 euro, premie: 400 euro per maand
inkomen 200.000 euro, premie: 400 euro per maand
inkomen 1.000.000 euro, premie: 400 euro per maand
Tegelijkertijd wordt de inkomstenbelasting met 2-3 procent verlaagd. Wie profiteren daarvan het hardst? Juist, de mensen met de allerhoogste inkomens. Relatief gezien betalen de hogere middeninkomens de grootste prijs. Ze krijgen een forse premieverhoging voor de kiezen en profiteren relatief beperkt van de lagere inkomstenbelasting.
Kortom: de allerrijksten komen hier goed mee weg en worden ontzien. Als je dat weigert te snappen, moet ik echt gaan twijfelen aan je verstandelijke vermogens...
Omdat het systeem op zijn knieën moet. Als iedereen blijft gehoorzamen dan kan de overheid alles doen wat ze wil. De enige manier om een dictator ten val te brengen is stoppen met gehoorzamen. Ondernemers zijn ook belastinginners tegen wil en dank.quote:Op maandag 5 november 2012 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom wil je per se ondernemers laten lijden terwijl je boos bent op de overheid?
Gast, je krijgt je zin niet. We gaan het libertarisme niet massaal omarmen.quote:Op maandag 5 november 2012 16:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Omdat het systeem op zijn knieën moet. Als iedereen blijft gehoorzamen dan kan de overheid alles doen wat ze wil. De enige manier om een dictator ten val te brengen is stoppen met gehoorzamen. Ondernemers zijn ook belastinginners tegen wil en dank.
Je zou juist blij moeten zijn. Van de allerrijksten wordt heel weinig afgepakt.quote:Op maandag 5 november 2012 16:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
We gaan niet muggenziften over het voorstel alsof er ook maar iets goeds aan is. Geld afpakken met geen ander doel dan het aan een ander geven moet met vuur en zwaard bestreden worden. Teeven heeft het zelfs goedgekeurd om geweld te gebruiken.
Ik geniet van mijn peukje en borrel en vind het zwaar vervelend om in de winter door de regel te stoempen op m'n fietsje.quote:Op maandag 5 november 2012 16:39 schreef Boldface het volgende:
[..]
Je zou juist blij moeten zijn. Van de allerrijksten wordt heel weinig afgepakt.
Oja, wat Rutte naaien betreft:
- Stoppen met roken en drinken
- Zo veel mogelijk op de fiets naar het werk
Hoe lijkt het met die boze facebookpagina? Staat er al een mooie vergelijking op?quote:Op maandag 5 november 2012 16:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Omdat het systeem op zijn knieën moet. Als iedereen blijft gehoorzamen dan kan de overheid alles doen wat ze wil. De enige manier om een dictator ten val te brengen is stoppen met gehoorzamen. Ondernemers zijn ook belastinginners tegen wil en dank.
Ik denk dat je op veel sympathie kan rekenen wanneer je belasting betalen gaat vergelijken met loverboy-slachtoffertjes.quote:Op maandag 5 november 2012 16:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe lijkt het met die boze facebookpagina? Staat er al een mooie vergelijking op?
Och, TS heeft maar 2 truckjes; koken en roepen dat de overheid kleiner moet.quote:Op maandag 5 november 2012 16:29 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik snap dat verschil prima. Het nivelleren van inkomens staat haaks op VVD-opvattingen, maar is iets wat de VVD heeft geslikt in de onderhandelingen met de PvdA. Het hogere doel: het op orde brengen van de overheidsfinanciën.
Wat jij niet schijnt te snappen, is de manier waarop de nivellering vorm lijkt te krijgen. Ik geef even de zorgpremie met voorbeeldbedragen
Tegelijkertijd wordt de inkomstenbelasting met 2-3 procent verlaagd. Wie profiteren daarvan het hardst? Juist, de mensen met de allerhoogste inkomens. Relatief gezien betalen de hogere middeninkomens de grootste prijs. Ze krijgen een forse premieverhoging voor de kiezen en profiteren relatief beperkt van de lagere inkomstenbelasting.
Kortom: de allerrijksten komen hier goed mee weg en worden ontzien. Als je dat weigert te snappen, moet ik echt gaan twijfelen aan je verstandelijke vermogens...
Ik wacht met smart op de bijbehorende woedende huisvrouwenfotoshop van iets.quote:Op maandag 5 november 2012 16:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat je op veel sympathie kan rekenen wanneer je belasting betalen gaat vergelijken met loverboy-slachtoffertjes.
Wij gebruiken de auto haast niet meer. Een paar elektrische fietsen brengen ons snel Amsterdam of Haarlem binnen en parkeren is gratis. Roken en drinken doe ik niet. Een elektrische auto zou leuk zijn maar wat nu geen bijtelling kent heeft het zomaar morgen wel dus daar investeer ik helaas voorlopig niet in.quote:Op maandag 5 november 2012 16:39 schreef Boldface het volgende:
[..]
Je zou juist blij moeten zijn. Van de allerrijksten wordt heel weinig afgepakt.
Oja, wat Rutte naaien betreft:
- Stoppen met roken en drinken
- Zo veel mogelijk op de fiets naar het werk
Je computer uitzetten, kan ook helpen.quote:Op maandag 5 november 2012 16:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wij gebruiken de auto haast niet meer. Een paar elektrische fietsen brengen ons snel Amsterdam of Haarlem binnen en parkeren is gratis. Roken en drinken doe ik niet. Een elektrische auto zou leuk zijn maar wat nu geen bijtelling kent heeft het zomaar morgen wel dus daar investeer ik helaas voorlopig niet in.
Ik ga niet mijn leven verpesten omdat jullie boos zijn op Rutte.quote:Op maandag 5 november 2012 16:14 schreef lyolyrc het volgende:
Voor degenen met een studieschuld: niet te veel gaan werken, zodat de overheid de schuld moet afschrijven.
Je kunt ook versneld aflossen, dan loopt de overheid rente mis. Daar ben ik al mee bezig.quote:Op maandag 5 november 2012 17:09 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik ga niet mijn leven verpesten omdat jullie boos zijn op Rutte.
Daar ben ik al mee klaarquote:Op maandag 5 november 2012 17:49 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je kunt ook versneld aflossen, dan loopt de overheid rente mis. Daar ben ik al mee bezig.
De overheid loopt rente mis?quote:Op maandag 5 november 2012 17:49 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je kunt ook versneld aflossen, dan loopt de overheid rente mis. Daar ben ik al mee bezig.
Trickle down economics hè, lijkt het heel klein beetje op de belastingplannen van George Bush jr destijds.quote:Op maandag 5 november 2012 16:29 schreef Boldface het volgende:
[..]
Vijftien jaar annuïtair aflossen betekent dat je meer rente betaalt dan als je sneller aflost.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toejuicht? Ik vind het zeer kwalijk, kan ik als PvdA-kiezer zeggen. Wat mij betreft wordt de pijn voor middeninkomens wat verzacht in ruil voor een minder forse daling van de inkomstenbelasting.quote:Op maandag 5 november 2012 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk hoe de PvdA aanhang hier het toejuicht dat middengroepen meer betalen dan de topverdieners
Wat zou er met de economie gebeuren als we allemaal minder belasting zouden gaan betalen?quote:Op maandag 5 november 2012 19:10 schreef Boldface het volgende:
[..]
Toejuicht? Ik vind het zeer kwalijk, kan ik als PvdA-kiezer zeggen. Wat mij betreft wordt de pijn voor middeninkomens wat verzacht in ruil voor een minder forse daling van de inkomstenbelasting.
Die zou compleet instorten, omdat collectieve voorzieningen dan niet meer worden bekostigd, mensen aan hun lot worden overgelaten en verzuipen. Kijk naar landen waar het innen van belastingen slecht is geregeld of waar groepen rijke mensen op slinkse wijze de belastingen ontduiken. De rest draait ervoor op. Griekenland is een uitstekend voorbeeld.quote:Op maandag 5 november 2012 22:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat zou er met de economie gebeuren als we allemaal minder belasting zouden gaan betalen?
Haha hoe haal je dat eruit?quote:Op maandag 5 november 2012 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk hoe de PvdA aanhang hier het toejuicht dat middengroepen meer betalen dan de topverdieners
Hoezo zouden de rijken het meest profiteren van een verlaging van de middenschijven?quote:Op maandag 5 november 2012 16:29 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het is de hoogste schijf die omlaag gaat, van 52 naar 49 procent.quote:Op maandag 5 november 2012 23:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoezo zouden de rijken het meest profiteren van een verlaging van de middenschijven?
Uhu, in 2017 op zijn vroegst volgens de voorlopige raming. Of wil je nou beweren dat er patsboem 3% vanaf gaat?quote:Op maandag 5 november 2012 23:04 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het is de hoogste schijf die omlaag gaat, van 52 naar 49 procent.
Nee, maar de allerrijksten gaan daar hard van profiteren, terwijl hun bijdrage aan de hogere zorgpremie relatief gering is, in vergelijking tot hoge middeninkomens.quote:Op maandag 5 november 2012 23:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uhu, in 2017 op zijn vroegst volgens de voorlopige raming. Of wil je nou beweren dat er patsboem 3% vanaf gaat?
Dat ben ik met je eens, maar het compromis zal wel zijn dat die verlaging van de baan gaat en het tarief voor de middeninkomens daalt.quote:Op maandag 5 november 2012 23:09 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nee, maar de allerrijksten gaan daar hard van profiteren, terwijl hun bijdrage aan de hogere zorgpremie relatief gering is, in vergelijking tot hoge middeninkomens.
Als dit waar is, waarom is er dan zoveel ophef over? De zwakste en de financieel succesvolle mensen leveren weinig in. Dat lijkt mij een prima insteek. Sociaal: de zwakkeren niet teveel door bezuinigen laten lijden. En succes niet teveel afstraffen: de zorgpremie voor de hogere inkomens stijgt niet meer en men krijgt op termijn een verlaging vd hoogste belastingschijf.quote:Op maandag 5 november 2012 16:29 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het zit je hoog hè Tijger dat jij minder te besteden hebt doordat niet iedereen kan werken?quote:Op maandag 5 november 2012 16:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De bejaarden, bijstandstrekkers, werklozen, en wao-ers wajong-ers die gaan staken.
Het is inderdaad niet leuk om in een land van profiteurs te wonen. Mensen die het als de normaalste zaak van de wereld beschouwen dat als ze niets meer hebben ze dat bij een ander gaan halen. Niet door ze in de bosjes op te wachten en te beroven zoals dat vroeger ging maar heel beschaaft via de staat.quote:Op dinsdag 6 november 2012 01:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zit je hoog hè Tijger dat jij minder te besteden hebt doordat niet iedereen kan werken?
Wat houdt je tegen om te emigreren naar de USA? Maar dan niet terugkomen zo gauw je daar geen baan meer hebt, een ongeluk krijgt waardoor je niet meer kan werken, omdat je oud wordt enzovoorts.
Dan niet gaan klagen als je straks ineens een beroerte krijgt en als gevolg daarvan een tien keer zo'n hoge premie moet betalen voor een medische verzekering. Dan niet klagen over de vele slechte wegen.
...
De eerste keer dat ik er achter kwam dat jij het libertarisme predikt stelde ik dat het een rechtsere vorm is van het rechtse liberalisme (VVD). Jij ontkende dat. Waar denken mensen bij de VVD aan? De partij van en voor de rijken, mensen die graag meer zelf willen overhouden en dus minder willen geven voor noodzakelijke en soms minder noodzakelijke voorzieningen.
Jij hebt inmiddels wel aangetoond dat het jou precies om dat te doen is en in sterkere mate dan de VVD-achterban.
Het libertarisme wil niet alleen een kleinere overheid, het wil de overheid volledig wegsnijden. Voor 99% van de mensen gaat dat geen feest zijn, de overige 1% sluit zich op in omheinde villawijken. De gewone man of vrouw werkt 60 uur per week voor een salaris waarmee hij net een appartementje kan huren, en dan nog komt hij net rond aan het einde van de maand. Wat een fantastische samenleving zeg.
I beg your pardon?quote:Op dinsdag 6 november 2012 05:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
Als er geen arbeid meer tegenover geld staat verliest het alle waarde.
Dat denk ik dus niet. Ik denk dat de economie gaat groeien en dus ook de inkomsten van de overheid. In de VS heeft dat ook prima gewerkt. Niet mensen pakken als ze werken en verdienen maar juist aanmoedigen. Voor mij in 2014 nu ook het minimumloon.quote:Op maandag 5 november 2012 22:51 schreef Boldface het volgende:
[..]
Die zou compleet instorten, omdat collectieve voorzieningen dan niet meer worden bekostigd, mensen aan hun lot worden overgelaten en verzuipen. Kijk naar landen waar het innen van belastingen slecht is geregeld of waar groepen rijke mensen op slinkse wijze de belastingen ontduiken. De rest draait ervoor op. Griekenland is een uitstekend voorbeeld.
Met Libertarisch beleid haalt Nederland Griekenland in sneltreinvaart in. Onze samenleving wordt net zo'n puinhoop als die van de Grieken en we komen mogelijk zelfs nog in veel grotere problemen, gezien de torenhoge hypotheekschuld van 114% BBP.
Ons systeem draait op profiteren van anderen, waar heb je het over? Denk je serieus dat ons systeem binnen de eigen kringen zulke lovende kritieken had ontvangen als we de derde wereld niet hadden kunnen leegroven?quote:Op dinsdag 6 november 2012 05:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet leuk om in een land van profiteurs te wonen.
hij zegt simpel dat als persoon A geld kan ontvangen zonder ervoor te werken, persoon B zich gaat afvragen waarom hij er wel voor moet werkenquote:Op dinsdag 6 november 2012 05:51 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
I beg your pardon?
Maak je je hier nu hard voor hogere lonen voor kutwerk?
En ik zeg heel simpel dat als persoon A t/m Y hard werken en persoon Z 5 keer zoveel vangt als A t/m Y bij elkaar, A t/m Y zich met recht bekocht voelen en weinig geven om dergelijke praat.quote:Op dinsdag 6 november 2012 05:57 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
hij zegt simpel dat als persoon A geld kan ontvangen zonder ervoor te werken, persoon B zich gaat afvragen waarom hij er wel voor moet werken
Ontwaakt verworpenen der aarde...quote:Op dinsdag 6 november 2012 05:59 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
En ik zeg heel simpel dat als persoon A t/m Y hard werken en persoon Z 5 keer zoveel vangt als A t/m Y bij elkaar, A t/m Y zich met recht bekocht voelen en weinig geven om dergelijke praat.
Ah. Dus jij mag klagen, mensen die het minder treffen niet?quote:Op dinsdag 6 november 2012 06:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ontwaakt verworpenen der aarde...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |