Laat wel zien dat jij het verschil niet snapt tussen Nivelleren, Bezuinigen en Lastenverzwarenquote:Op maandag 5 november 2012 15:54 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ben het niet altijd met hem eens hoor, maar dit stukje over de VVD vond ik wel treffend. En terecht ook.
quote:Op maandag 5 november 2012 16:07 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
TS, als de onderklasse staakt stopt de wereld pas echt met draaien. Waar halen mensen met een goede baan en dito inkomen toch het idee vandaan dat ZIJ degene zijn die tekort worden gedaan?
Het is simpelweg niet waar!
De bejaarden, bijstandstrekkers, werklozen, en wao-ers wajong-ers die gaan staken.quote:
Ik snap dat verschil prima. Het nivelleren van inkomens staat haaks op VVD-opvattingen, maar is iets wat de VVD heeft geslikt in de onderhandelingen met de PvdA. Het hogere doel: het op orde brengen van de overheidsfinanciën.quote:Op maandag 5 november 2012 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat wel zien dat jij het verschil niet snapt tussen Nivelleren, Bezuinigen en Lastenverzwaren
We gaan niet muggenziften over het voorstel alsof er ook maar iets goeds aan is. Geld afpakken met geen ander doel dan het aan een ander geven moet met vuur en zwaard bestreden worden. Teeven heeft het zelfs goedgekeurd om geweld te gebruiken.quote:Op maandag 5 november 2012 16:29 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik snap dat verschil prima. Het nivelleren van inkomens staat haaks op VVD-opvattingen, maar is iets wat de VVD heeft geslikt in de onderhandelingen met de PvdA. Het hogere doel: het op orde brengen van de overheidsfinanciën.
Wat jij niet schijnt te snappen, is de manier waarop de nivellering vorm lijkt te krijgen. Ik geef even de zorgpremie met voorbeeldbedragen
inkomen 10.000 euro, premie: 20 euro per maand
inkomen 30.000 euro, premie: 100 euro per maand
inkomen 50.000 euro, premie: 250 euro per maand
inkomen 70.000 euro, premie: 400 euro per maand
inkomen 100.000 euro, premie: 400 euro per maand
inkomen 200.000 euro, premie: 400 euro per maand
inkomen 1.000.000 euro, premie: 400 euro per maand
Tegelijkertijd wordt de inkomstenbelasting met 2-3 procent verlaagd. Wie profiteren daarvan het hardst? Juist, de mensen met de allerhoogste inkomens. Relatief gezien betalen de hogere middeninkomens de grootste prijs. Ze krijgen een forse premieverhoging voor de kiezen en profiteren relatief beperkt van de lagere inkomstenbelasting.
Kortom: de allerrijksten komen hier goed mee weg en worden ontzien. Als je dat weigert te snappen, moet ik echt gaan twijfelen aan je verstandelijke vermogens...
Omdat het systeem op zijn knieën moet. Als iedereen blijft gehoorzamen dan kan de overheid alles doen wat ze wil. De enige manier om een dictator ten val te brengen is stoppen met gehoorzamen. Ondernemers zijn ook belastinginners tegen wil en dank.quote:Op maandag 5 november 2012 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom wil je per se ondernemers laten lijden terwijl je boos bent op de overheid?
Gast, je krijgt je zin niet. We gaan het libertarisme niet massaal omarmen.quote:Op maandag 5 november 2012 16:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Omdat het systeem op zijn knieën moet. Als iedereen blijft gehoorzamen dan kan de overheid alles doen wat ze wil. De enige manier om een dictator ten val te brengen is stoppen met gehoorzamen. Ondernemers zijn ook belastinginners tegen wil en dank.
Je zou juist blij moeten zijn. Van de allerrijksten wordt heel weinig afgepakt.quote:Op maandag 5 november 2012 16:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
We gaan niet muggenziften over het voorstel alsof er ook maar iets goeds aan is. Geld afpakken met geen ander doel dan het aan een ander geven moet met vuur en zwaard bestreden worden. Teeven heeft het zelfs goedgekeurd om geweld te gebruiken.
Ik geniet van mijn peukje en borrel en vind het zwaar vervelend om in de winter door de regel te stoempen op m'n fietsje.quote:Op maandag 5 november 2012 16:39 schreef Boldface het volgende:
[..]
Je zou juist blij moeten zijn. Van de allerrijksten wordt heel weinig afgepakt.
Oja, wat Rutte naaien betreft:
- Stoppen met roken en drinken
- Zo veel mogelijk op de fiets naar het werk
Hoe lijkt het met die boze facebookpagina? Staat er al een mooie vergelijking op?quote:Op maandag 5 november 2012 16:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Omdat het systeem op zijn knieën moet. Als iedereen blijft gehoorzamen dan kan de overheid alles doen wat ze wil. De enige manier om een dictator ten val te brengen is stoppen met gehoorzamen. Ondernemers zijn ook belastinginners tegen wil en dank.
Ik denk dat je op veel sympathie kan rekenen wanneer je belasting betalen gaat vergelijken met loverboy-slachtoffertjes.quote:Op maandag 5 november 2012 16:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe lijkt het met die boze facebookpagina? Staat er al een mooie vergelijking op?
Och, TS heeft maar 2 truckjes; koken en roepen dat de overheid kleiner moet.quote:Op maandag 5 november 2012 16:29 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik snap dat verschil prima. Het nivelleren van inkomens staat haaks op VVD-opvattingen, maar is iets wat de VVD heeft geslikt in de onderhandelingen met de PvdA. Het hogere doel: het op orde brengen van de overheidsfinanciën.
Wat jij niet schijnt te snappen, is de manier waarop de nivellering vorm lijkt te krijgen. Ik geef even de zorgpremie met voorbeeldbedragen
inkomen 10.000 euro, premie: 20 euro per maand
inkomen 30.000 euro, premie: 100 euro per maand
inkomen 50.000 euro, premie: 250 euro per maand
inkomen 70.000 euro, premie: 400 euro per maand
inkomen 100.000 euro, premie: 400 euro per maand
inkomen 200.000 euro, premie: 400 euro per maand
inkomen 1.000.000 euro, premie: 400 euro per maand
Tegelijkertijd wordt de inkomstenbelasting met 2-3 procent verlaagd. Wie profiteren daarvan het hardst? Juist, de mensen met de allerhoogste inkomens. Relatief gezien betalen de hogere middeninkomens de grootste prijs. Ze krijgen een forse premieverhoging voor de kiezen en profiteren relatief beperkt van de lagere inkomstenbelasting.
Kortom: de allerrijksten komen hier goed mee weg en worden ontzien. Als je dat weigert te snappen, moet ik echt gaan twijfelen aan je verstandelijke vermogens...
Ik wacht met smart op de bijbehorende woedende huisvrouwenfotoshop van iets.quote:Op maandag 5 november 2012 16:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat je op veel sympathie kan rekenen wanneer je belasting betalen gaat vergelijken met loverboy-slachtoffertjes.
Wij gebruiken de auto haast niet meer. Een paar elektrische fietsen brengen ons snel Amsterdam of Haarlem binnen en parkeren is gratis. Roken en drinken doe ik niet. Een elektrische auto zou leuk zijn maar wat nu geen bijtelling kent heeft het zomaar morgen wel dus daar investeer ik helaas voorlopig niet in.quote:Op maandag 5 november 2012 16:39 schreef Boldface het volgende:
[..]
Je zou juist blij moeten zijn. Van de allerrijksten wordt heel weinig afgepakt.
Oja, wat Rutte naaien betreft:
- Stoppen met roken en drinken
- Zo veel mogelijk op de fiets naar het werk
Je computer uitzetten, kan ook helpen.quote:Op maandag 5 november 2012 16:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wij gebruiken de auto haast niet meer. Een paar elektrische fietsen brengen ons snel Amsterdam of Haarlem binnen en parkeren is gratis. Roken en drinken doe ik niet. Een elektrische auto zou leuk zijn maar wat nu geen bijtelling kent heeft het zomaar morgen wel dus daar investeer ik helaas voorlopig niet in.
Ik ga niet mijn leven verpesten omdat jullie boos zijn op Rutte.quote:Op maandag 5 november 2012 16:14 schreef lyolyrc het volgende:
Voor degenen met een studieschuld: niet te veel gaan werken, zodat de overheid de schuld moet afschrijven.
Je kunt ook versneld aflossen, dan loopt de overheid rente mis. Daar ben ik al mee bezig.quote:Op maandag 5 november 2012 17:09 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik ga niet mijn leven verpesten omdat jullie boos zijn op Rutte.
Daar ben ik al mee klaarquote:Op maandag 5 november 2012 17:49 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je kunt ook versneld aflossen, dan loopt de overheid rente mis. Daar ben ik al mee bezig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |