abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 november 2012 @ 13:53:02 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_118846562
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Ik zei in het vorige topic:

Tien minuten gesprekken zijn hier al geweest :)

Hier vanaf kwart over acht de deur open trouwens :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118846958
Tien minuten gesprekken nog niet gehad...
Hier is vanaf kwart over 8 de juf/meester in de klas, dan kan je ze ook al de klas in brengen, half 9 beginnen ze.
Fake it till you make it...
pi_118848071
Thies <3 wat een mooi gedicht voor opa en oma!

Hier zijn ze meestal rond kwart over acht op school. Ze mogen niet naar binnen gebracht worden. Groep 1 en 2 wel. Maar omdat het zo is, is er ook geen moeite mee. Soms loop ik zelf wel even naar binnen om bv. iets van Maud weg te leggen.

10 minuten gesprekken zijn hier ook echt 10 minuten. eierwekkers staan dan naast de juf of meester.

En leren lezen is zoooo super. Ook hier veilig leren lezen en ook Maud vind het prachtig. Ze leest ook zoveel mogelijk alles wat ze ziet. Spellend en wel probeert ze dan te ontdekken wat er staan. En ze gaat zo hard. Ik denk nog te vaak dat ze boekjes nog niet kan lezen om vervolgens te horen dat ze dat al samen met d'r tutor (jongen uit groep 8) heeft gelezen. En de dame telt af...nog maar 11 nachtjes en dan is ze jarig! Dan is ze net als de rest van de klas: Eindelijk ook 6 mama! Dan ben ik dus helemaal geen Kleuter meer!. Nou, dat was ze voor mij allang niet meer....een kleine lieve wijsneus dat is ze wel.

Fleur heeft van de week haar eerste toets....topo! De provincies en de hoofdsteden. Ze kan ze dromen, zingen en vertellen welke provincie waar ligt. Dus denk dat het wel goed komt.
pi_118961601
Oh het lijkt me zo leuk als ze echt gaan lezen. Hier maken ze in groep 2 al kennis met letters en ze moeten bepaalde letters ook al kennen voordat ze naar groep 3 gaan.

En maandag hebben we hier ook de 10-minuten gesprekken. Ben zo benieuwd. Op de vorige school hebben we in het begin van het jaar een gesprek gehad en aan het eind, maar dat laatste was niet zo boeiend want juf wist dat we gingen verhuizen en was zelf bijna aan haar zwangerschapsverlof toe :') Die deed er voor mijn gevoel niet zoveel moeite meer voor helaas. Maar volgens mij zit het allemaal wel goed want ze heeft het op deze nieuwe school erg naar haar zin.

En ze zijn afgelopen week naar de tv opnames van een school-tv programma geweest met de klas. Heel spannend en heel leuk. We horen nog wanneer het op tv komt. :)
  donderdag 8 november 2012 @ 12:44:47 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_118974683
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:04 schreef Stiemie het volgende:
Oh het lijkt me zo leuk als ze echt gaan lezen. Hier maken ze in groep 2 al kennis met letters en ze moeten bepaalde letters ook al kennen voordat ze naar groep 3 gaan.

En maandag hebben we hier ook de 10-minuten gesprekken. Ben zo benieuwd. Op de vorige school hebben we in het begin van het jaar een gesprek gehad en aan het eind, maar dat laatste was niet zo boeiend want juf wist dat we gingen verhuizen en was zelf bijna aan haar zwangerschapsverlof toe :') Die deed er voor mijn gevoel niet zoveel moeite meer voor helaas. Maar volgens mij zit het allemaal wel goed want ze heeft het op deze nieuwe school erg naar haar zin.

En ze zijn afgelopen week naar de tv opnames van een school-tv programma geweest met de klas. Heel spannend en heel leuk. We horen nog wanneer het op tv komt. :)
In groep 2 moet je 15 letters kennen, herkennen, schrijven en dergelijke :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118974885
Ik dacht dat het hier 18 letters was, en kunnen hakken-plakken..

Stiemie, wat leuk zo'n opname!

Hier hadden ze gisteren vossenjacht omdat school x jaar bestaat. Alle leraren verkleed in de binnenstad, en de kinderen in groepjes van 6 op zoek (gemengde leeftijd en met een ouder).
Vandaag stond er ook alweer een vraagteken op het bord, voor een verrassingactiviteit. Morgen ook nog studiedag. Dus niet zoveel echte les deze week :P
  donderdag 8 november 2012 @ 12:52:30 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_118974966
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik dacht dat het hier 18 letters was, en kunnen hakken-plakken..

Stiemie, wat leuk zo'n opname!

Hier hadden ze gisteren vossenjacht omdat school x jaar bestaat. Alle leraren verkleed in de binnenstad, en de kinderen in groepjes van 6 op zoek (gemengde leeftijd en met een ouder).
Vandaag stond er ook alweer een vraagteken op het bord, voor een verrassingactiviteit. Morgen ook nog studiedag. Dus niet zoveel echte les deze week :P
Wettelijk gezien zijn het er 15 ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118975117
Staat dat in de wet, serieus? Nou, dat zal me de vergadering wel geweest zijn :P
  donderdag 8 november 2012 @ 12:58:46 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_118975188
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Staat dat in de wet, serieus? Nou, dat zal me de vergadering wel geweest zijn :P
Ik gok dat in de wet staat dat er aan bepaalde voorwaarden moet voldoen en dat die voorwaarden ergens anders vastliggen, maar je snapt wel wat ik bedoel ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118975266
Ik snap het.. Zal wel ergens een advies zijn, hier is het montessori, dus die wijken toch al vaker af van de standaarden...
  donderdag 8 november 2012 @ 13:01:56 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_118975296
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik snap het.. Zal wel ergens een advies zijn, hier is het montessori, dus die wijken toch al vaker af van de standaarden...
Naar boven afwijken zal geen probleem zijn, naar beneden krijg je problemen met de inspectie gok ik.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118975382
Ik weet dat er individuele gevallen zijn die wel eerder over gingen dan de standaard eis. Maar daar was dan de verwachting dat ze het in zouden lopen in het begin van volgend jaar. En dat gebeurde dan ook.
Bijv kind dat in alles goed meeliep of voor, alleen in taal een stuk achter. Dat hebben ze naar groep 3 gestuurd en daar liep ze halverwege het jaar alweer bij.
  donderdag 8 november 2012 @ 16:53:16 #13
386633 Adnap
I love Life !
pi_118984145
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_118984325
Haai !
Hier gaan we van SO naar PW naar Hoofdstuktoets. Mannen doen beide retegoed hun best alleen moet de jongste wel even leren dat huiswerk echt huiswerk is en dat je dat niet afraffelt. Maar goed dat komt ook wel weer goed.

tien minuten gesprekken zijn hier begeleid door de schoolbel, dus nooit langer dan 10 minuten.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_118984356
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:29 schreef chacama het volgende:

Hier zijn ze meestal rond kwart over acht op school. Ze mogen niet naar binnen gebracht worden. Groep 1 en 2 wel. Maar omdat het zo is, is er ook geen moeite mee. Soms loop ik zelf wel even naar binnen om bv. iets van Maud weg te leggen.

10 minuten gesprekken zijn hier ook echt 10 minuten. eierwekkers staan dan naast de juf of meester.

En leren lezen is zoooo super. Ook hier veilig leren lezen en ook Maud vind het prachtig. Ze leest ook zoveel mogelijk alles wat ze ziet. Spellend en wel probeert ze dan te ontdekken wat er staan. En ze gaat zo hard. Ik denk nog te vaak dat ze boekjes nog niet kan lezen om vervolgens te horen dat ze dat al samen met d'r tutor (jongen uit groep 8) heeft gelezen. En de dame telt af...nog maar 11 nachtjes en dan is ze jarig! Dan is ze net als de rest van de klas: Eindelijk ook 6 mama! Dan ben ik dus helemaal geen Kleuter meer!. Nou, dat was ze voor mij allang niet meer....een kleine lieve wijsneus dat is ze wel.

Fleur heeft van de week haar eerste toets....topo! De provincies en de hoofdsteden. Ze kan ze dromen, zingen en vertellen welke provincie waar ligt. Dus denk dat het wel goed komt.
Fleur succes !!!

Maud wat ben je een kanjer en een kleuter ?? dat ben je niet meer als je in groep 3 zit hoor !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2012 @ 17:10:05 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118984687
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 19:56:47 #17
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118991144
*O* L was vandaag bij de ggd en is officieel 1.54 m. verklaard *O*
het gaat ineens hard hier :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2012 @ 20:00:56 #18
13151 crew  Rewimo
pi_118991350
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:56 schreef lady-wrb het volgende:
*O* L was vandaag bij de ggd en is officieel 1.54 m. verklaard *O*
het gaat ineens hard hier :D
Geef je hem Pokon tegenwoordig? ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 20:02:03 #19
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118991401
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Geef je hem Pokon tegenwoordig? ^O^
t is een puber he? en pubers haten regenpakken.
hij regent nogal nat de laatste tijd, groeizaam weer dus!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2012 @ 20:03:08 #20
13151 crew  Rewimo
pi_118991458
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:02 schreef lady-wrb het volgende:
t is een puber he? en pubers haten regenpakken.
hij regent nogal nat de laatste tijd, groeizaam weer dus!
Ah, is dat het hem? :D Die van mij is nu even groot als ik :o 1,64 dus (ze hebben mij gisteren gemeten)
pi_118991475
Groeispurtje gehad lady?

Die nachtmerries van Chris zijn ook weer voorbij lijkt het.. Nu al een week niks mee gehad. Het zou fijn zijn!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2012 @ 20:04:14 #22
13151 crew  Rewimo
pi_118991520
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Groeispurtje gehad lady?

Die nachtmerries van Chris zijn ook weer voorbij lijkt het.. Nu al een week niks mee gehad. Het zou fijn zijn!
Dat is goed nieuws *G*
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 20:04:49 #23
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118991555
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Groeispurtje gehad lady?

:Y eentje van 4 cm. kan ik straks al die broeken 146/152 de deur uitdoen :{
hij moet nu even stoppen hoor, t is nu geen uitverkoop :{w
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2012 @ 20:07:27 #24
13151 crew  Rewimo
pi_118991698
Ja zeg, daar kan ie wel even rekening mee houden }:|
  zaterdag 10 november 2012 @ 06:20:18 #25
386633 Adnap
I love Life !
pi_119046820
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:04 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

:Y eentje van 4 cm. kan ik straks al die broeken 146/152 de deur uitdoen :{
hij moet nu even stoppen hoor, t is nu geen uitverkoop :{w
Oh ik ga juist de kast uitmesten, alle 158/164 die ik over hou zal ik die bewaren?
I live life, i love life
  † In Memoriam † zaterdag 10 november 2012 @ 08:43:17 #26
37843 lady-wrb
kortaf
pi_119047126
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 06:20 schreef Adnap het volgende:

[..]

Oh ik ga juist de kast uitmesten, alle 158/164 die ik over hou zal ik die bewaren?
voor broeken houd ik me aanbevolen. het bovenwerk gaat voorlopig nog wel, denk ik. hij krijgt opvallend lange benen (voor iemand die vroeger juist korte pootjes had :P )
  zondag 11 november 2012 @ 15:49:33 #27
386633 Adnap
I love Life !
pi_119087456
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 08:43 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

voor broeken houd ik me aanbevolen. het bovenwerk gaat voorlopig nog wel, denk ik. hij krijgt opvallend lange benen (voor iemand die vroeger juist korte pootjes had :P )
Ik gooi het in een zak, wat je kunt gebruiken gebruik je en de rest geef je maar aan wie het kan gebruiken of een goed doel
I live life, i love life
pi_119156403
Gisteren de 10-minuten gesprekken op school gehad en het gaat zo goed met mijn kleuter *O* Alles was goed of ruim voldoende. Op de vorige school deed ze een heel jaar niet veel meer dan kleuren dus was ik bang dat ze wat achter zou lopen, maar de juf was meer dan tevreden. Eigenlijk was er helemaal niets dat negatief was. Ze is een voorbeeldige leerling, luistert goed en heeft veel vriendinnetjes O+

En het allerbelangrijkste is wel dat ze tegenwoordig met veel plezier naar school gaat!
pi_119156541
Fijn Stiemie!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 november 2012 @ 10:29:12 #30
13151 crew  Rewimo
pi_119156627
Klinkt goed, Stiemie :)
  dinsdag 13 november 2012 @ 10:29:30 #31
386633 Adnap
I love Life !
pi_119156636
Stiemie wat fijn !!
I live life, i love life
pi_119156982
Wat fijn stiemie! Krijgt ze nu meer uitdaging of is het hier gewoon fijner op school?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_119157551
Ze krijgt hier veel meer uitdaging. :Y Hierdoor gaat ze ook met veel meer plezier naar school. Als ze nu eens niet wil, ligt dat vaak aan dat ze niet lekker of moe is.

Op de vorige school heeft ze over het hele jaar misschien 10 knutselwerkjes gemaakt en zo'n 100 tekeningen. Hier heeft ze werkboekjes waar ze speelse opdrachten uit moet maken en allerlei knutselopdrachten. En omdat ze beginnen met Dalton onderwijs, mag ze veel zelf kiezen en dat vindt ze ook heel fijn. Natuurlijk is er op school ook nog genoeg tijd om lekker te spelen. ;)

Ik vond het wel bijzonder om het niveauverschil van de scholen ook te zien. Op de vorige school deden ze alsof ze een soort hoogbegaafd was en nu komt ze gewoon lekker makkelijk mee met de rest. Gewoon omdat het niveau van de andere school blijkbaar lager lag :D

En hele geruststelling voor ons O+
pi_119157950
Mijn kleuter is gister de klas uitgezet :')

Best netjes voor een 4 jarige... Ze zat op het kantoortje van de directrice en mocht worden opgehaald, was niets meer mee te bereiken...

Mijn rare meiske...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119158403
Wat goed stiemie! Fijn dat ze hier beter op haar plek is. Misschien voor haar ook fijn dat het verschil tussen haar en de klasgenootjes niet zo groot is..

Tico :o
Hoe krijgt ze dat voor elkaar?
Bij Chris is er wel een jochie dat soms even af moet koelen, maar na 10 minuten is hij wel weer bij..
pi_119158448
Stiemie, zo fijn om te zien als ze hun draai kunnen vinden in de klas.
M zit ook op een dalton school en tot nu toe heb ik het idee dat het wel goed bij haar past.
Ze hebben een bord met taakjes, die moeten die week af en dat regelt ze zelf volgens mij. Leuk om te zien!

Ticootje, weet ze dan zelf wel wat er is? Gewoon haar dag niet ofzo?
pi_119158708
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:37 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat goed stiemie! Fijn dat ze hier beter op haar plek is. Misschien voor haar ook fijn dat het verschil tussen haar en de klasgenootjes niet zo groot is..

Tico :o
Hoe krijgt ze dat voor elkaar?
Bij Chris is er wel een jochie dat soms even af moet koelen, maar na 10 minuten is hij wel weer bij..
Ze was al een uurtje aan het gillen op een apart kamertje...

Waarom? Ze wilde haar schoenen niet aandoen...

Maar ik vraag me dus serieus wel af, wat zich daarvoor heeft afgespeeld.. Misschien wilde ze nog iets afmaken, of eerst dr popje pakken, of weet ik veel... Bovendien, als ze thuis een daram zou maken van schoenen aandoen, dan doe je ze toch niet aan? Prima..
Het zal een combi zijn van iets wat zij wilde en de manier waarop er is geprobeerd haar te kalmeren of te sussen... Ik snap dat je Jen niet in de klas kunt laten als ze zich zo gedraagt, maar een time-out maakt het wel erger.. Dus er liggen kansen open voor de school hoe ze dat willen aanpakken.
  dinsdag 13 november 2012 @ 11:52:10 #38
386633 Adnap
I love Life !
pi_119158950
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar ik vraag me dus serieus wel af, wat zich daarvoor heeft afgespeeld.. Misschien wilde ze nog iets afmaken, of eerst dr popje pakken, of weet ik veel... Bovendien, als ze thuis een daram zou maken van schoenen aandoen, dan doe je ze toch niet aan? Prima..
Het zal een combi zijn van iets wat zij wilde en de manier waarop er is geprobeerd haar te kalmeren of te sussen... Ik snap dat je Jen niet in de klas kunt laten als ze zich zo gedraagt, maar een time-out maakt het wel erger.. Dus er liggen kansen open voor de school hoe ze dat willen aanpakken.
ik zou me er toch wel zorgen om gaan maken als dit nu al zo is.......
Want school is nu eenmaal doen wat je gezegd wordt en je eigen regels kun je daar niet bepalen...
I live life, i love life
pi_119158998
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:52 schreef Adnap het volgende:

[..]

ik zou me er toch wel zorgen om gaan maken als dit nu al zo is.......
Want school is nu eenmaal doen wat je gezegd wordt en je eigen regels kun je daar niet bepalen...
Ach... Het CB roept al jaren dat het gewoon normaal gedrag is...
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:00:58 #40
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119159209
quote:

[..]

jemig! heftig hoor, lijkt me ook schrikken als ze je zo even bellen.
En ik begrijp uit je CB zegt dat het normaal is opmerking dat het wel meer speelt dus? ik vind het een heel heftige reactie voor zo'n klein meiske. Wat gaat er nu verder gebeuren?

Stel me voor dat school ook handvatten nodig heeft om dit niet weer te laten gebeuren?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:12:08 #41
386633 Adnap
I love Life !
pi_119159544
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:00 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

jemig! heftig hoor, lijkt me ook schrikken als ze je zo even bellen.
En ik begrijp uit je CB zegt dat het normaal is opmerking dat het wel meer speelt dus? ik vind het een heel heftige reactie voor zo'n klein meiske. Wat gaat er nu verder gebeuren?

Stel me voor dat school ook handvatten nodig heeft om dit niet weer te laten gebeuren?
dat laatste vooral, want normaal is het in mijn ogen zeker niet. Vreemd dat het CB dit normaal vind, kan me toch voorstellen dat je je als moeder zorgen maakt en toch hulp gaat zoeken
I live life, i love life
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:15:15 #42
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119159659
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:12 schreef Adnap het volgende:

[..]

dat laatste vooral, want normaal is het in mijn ogen zeker niet. Vreemd dat het CB dit normaal vind, kan me toch voorstellen dat je je als moeder zorgen maakt en toch hulp gaat zoeken
het komt op mij over dat Tico dit aangegeven heeft maar geen gehoor vind? En misschien is ze wel "slechts" temperamentvol. maar dan nog heb je toch als school betere mogelijkheden dat het kind helemaal van de rel laten raken?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:31:48 #43
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_119160203
Linus is 2 weken bij mij :) jippie :) co-ouderschap is mogelijk de beste regeling maar het blijft toch soms verdomds zwaar ... vooral zo de eerste dagen als hij er niet is. Ik heb een open woning deuren die er zijn staan altijd open en wordt toch regelmatig wakker dat ik denk van damn ik hoor hem niet ademen ;) maar nu dus 2 weken bij mij omdat de mama een drukke agenda heeft. Verder ... gaat lezen stukken beter. Toen men mij in september zei dat hij tegen kerst de krant mee kon lezen had ik zo iets van jaja dat zal wel ... maar effectief ... we zijn nu november en hij begint zinnetjes te lezen.

Hij is wel niet altijd even gemotiveerd om te lezen dus ik ben van plan om interactiever te oefenen ... ik ga eens kijken of ik niks kan programmeren dat hij op mijn grote computer mag spelen en lezen ... samen met mij ... als hij goed leest komt er iets positiefs op het scherm wat hij leuk vind ... filmpje of zo :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:37:47 #44
386633 Adnap
I love Life !
pi_119160388
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:15 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

het komt op mij over dat Tico dit aangegeven heeft maar geen gehoor vind? En misschien is ze wel "slechts" temperamentvol. maar dan nog heb je toch als school betere mogelijkheden dat het kind helemaal van de rel laten raken?
Ja en dan hulp bieden ipv het kind gewoon op laten halen door ouders.
Hopelijk krijg je snel hulp tico
I live life, i love life
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:39:14 #45
386633 Adnap
I love Life !
pi_119160437
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:31 schreef HaerdenC het volgende:
Linus is 2 weken bij mij :) jippie :) co-ouderschap is mogelijk de beste regeling maar het blijft toch soms verdomds zwaar ... vooral zo de eerste dagen als hij er niet is. Ik heb een open woning deuren die er zijn staan altijd open en wordt toch regelmatig wakker dat ik denk van damn ik hoor hem niet ademen ;) maar nu dus 2 weken bij mij omdat de mama een drukke agenda heeft. Verder ... gaat lezen stukken beter. Toen men mij in september zei dat hij tegen kerst de krant mee kon lezen had ik zo iets van jaja dat zal wel ... maar effectief ... we zijn nu november en hij begint zinnetjes te lezen.

Hij is wel niet altijd even gemotiveerd om te lezen dus ik ben van plan om interactiever te oefenen ... ik ga eens kijken of ik niks kan programmeren dat hij op mijn grote computer mag spelen en lezen ... samen met mij ... als hij goed leest komt er iets positiefs op het scherm wat hij leuk vind ... filmpje of zo :)
Wat heerlijk ze !! En vaak is de donald duck samen lezen erg leuk of een samen lees boek.... ken je die ? HIj een regel, jij een stukje
I live life, i love life
pi_119160478
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:15 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Eerst was het peuterpubertijd die misschien wat eerder aandiende... Het heftigste punt zou dan wel bereikt zijn.. Daarna konden ze natuurlijk zeggen dat het gewoon peutergedag was... Daarna werd het karakter...

Oh ja! We hebben 1x een mevrouw van het CB gehad, toen we net uit elkaar waren... Toen werden de buien natuurlijk wat heftiger... Die mevrouw die belde mij eerst op en trok meteen te conclusie dat het probleem toch primair bij mij lag... (zonder ook ons ook maar gezien te hebben..) Toen ze langskwam werd uiteraard alles op de scheiding gegooid...
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:42:21 #47
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_119160538
Ja inderdaad nu ik heb gemerkt dat de schoolstof vrij technisch is en heel erg toegespitst is op leestechniek ... de zinstructuren zijn daarom soms echt belachelijk. Ook zitten er woorden tussen die je gewoon nooit gebruikt bv het woord "peen" dat is in Belgie praktisch niet gebruikt.

Ik heb een pak boeken liggen met bv 3d vouwdingen en zo in over onderwerpen die hem heel erg liggen zoals landbouw, tractoren, machienes, treinen, etc ... daar lezen we ... hij volgt mee en zegt als ik iets fout lees ... als hij het niet door heeft zeg ik iets in de aard van "oei was dat wel juist".

Iedere tijd van een opgroeiend kind heeft wel iets ... en kleutertijd was heel leuk maar deze tijd vind ik ook echt super :) gewoon zien hoe hij echt praktische dingen leert, heel erg handig wordt.
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2012 @ 12:49:02 #48
37843 lady-wrb
kortaf
pi_119160727
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:42 schreef HaerdenC het volgende:
Ja inderdaad nu ik heb gemerkt dat de schoolstof vrij technisch is en heel erg toegespitst is op leestechniek ... de zinstructuren zijn daarom soms echt belachelijk. Ook zitten er woorden tussen die je gewoon nooit gebruikt bv het woord "peen" dat is in Belgie praktisch niet gebruikt.

Ik heb een pak boeken liggen met bv 3d vouwdingen en zo in over onderwerpen die hem heel erg liggen zoals landbouw, tractoren, machienes, treinen, etc ... daar lezen we ... hij volgt mee en zegt als ik iets fout lees ... als hij het niet door heeft zeg ik iets in de aard van "oei was dat wel juist".

Iedere tijd van een opgroeiend kind heeft wel iets ... en kleutertijd was heel leuk maar deze tijd vind ik ook echt super :) gewoon zien hoe hij echt praktische dingen leert, heel erg handig wordt.
lastig is dat he, als ze niet willen lezen.
ik heb hier ook zo'n portret. gek op rekenen, technische dingetjes en computers.
lezen is corvee voor hem.

ik zou als ik jou was, niet helpen bij het voorlezen van die dingen, laat het hem zelf maar doen. samen, hij leest en jij bent erbij om hem eventueel te helpen.

hier hebben we in het begin veel met robbie konijn gedaan (spelletje op de pc)
later gingen we samen boekjes lezen, om de beurt een bladzij.

nederlands is hier overigens nog steeds een crime. maar om de een of andere reden, gaat engels juist weer heel goed :?
(ik vermoed dat het toch met het computergedoe te maken heeft)
pi_119162113
Tico, jammer dat ze op school dit niet konden oplossen. Als een kindje echt flipt, is in de klas blijven ook niet handig. Maar naar huis sturen is ook wel heftig. Nu weet ze ook dat ze gewoon herrie moet schoppen om naar huis te mogen.
Hopelijk kan school volgende keer het beter aanpakken. Of misschien kun je nu via school wel hulp krijgen?

HaerdenC. Fijn dat hij weer 2 weekjes bij je is!
pi_119162204
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Tico, jammer dat ze op school dit niet konden oplossen. Als een kindje echt flipt, is in de klas blijven ook niet handig. Maar naar huis sturen is ook wel heftig. Nu weet ze ook dat ze gewoon herrie moet schoppen om naar huis te mogen.
Hopelijk kan school volgende keer het beter aanpakken. Of misschien kun je nu via school wel hulp krijgen?

HaerdenC. Fijn dat hij weer 2 weekjes bij je is!
In feite hebben ze haar inderdaad beloont, want papa kwam halen... Ik weet niet of ze het ook echt als beloning heeft gezien...
pi_119162718
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:29 schreef chacama het volgende:
En de dame telt af...nog maar 11 nachtjes en dan is ze jarig!
Ik ken er nog een die al weken naar dezelfde datum aftelt. Ze leeft alleen nog voor der verjaardag. Zo lief!
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:29:43 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_119163756
ik denk niet dat Jen het als een beloning heeft gezien. Voor een kind is het ook niet leuk om zo over de rode te raken. Ik ben het met Ticootje eens dat je dat beter kunt voorkomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:34:30 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119163901
quote:

[..]

Maar dan, na dat prima? Stel nou dat het gaat om schoenen aan om buiten te spelen, ze kunnen haar dan toch moeilijk zonder schoenen mee naar buiten laten gaan?
Of zou jij dan opperen dat ze dan maar binnen moet blijven?
Hebben ze bij Oscar overigens wel eens gedaan op het kdv, maar daar heb je dan het voordeel dat hij even naar een andere groep kon, ik weet niet of die optie er ook zou zijn op school. Je kan haar toch ook moeilijk helemaal overstuur alleen in school laten toch?
pi_119163970
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:34 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar dan, na dat prima? Stel nou dat het gaat om schoenen aan om buiten te spelen, ze kunnen haar dan toch moeilijk zonder schoenen mee naar buiten laten gaan?
Of zou jij dan opperen dat ze dan maar binnen moet blijven?
Hebben ze bij Oscar overigens wel eens gedaan op het kdv, maar daar heb je dan het voordeel dat hij even naar een andere groep kon, ik weet niet of die optie er ook zou zijn op school. Je kan haar toch ook moeilijk helemaal overstuur alleen in school laten toch?
Geen schoen = niet naar buiten.. Klopt.
Het was aan het eind van de dag, dus ze zou naar de nso gaan... Ik had haar inderdaad ergens op de grond laten liggen tot ze klaar zou zijn met janken en als ze dan tot bedaren is nog eens vragen of ze de schoenen aan kan doen zodat ze naar de nso kan.... Doet ze dat niet, kun je ook niet naar de opvang.
pi_119164012
Als ik om 6 uur langs school loop, dan zijn er ook nog mensen... Meestal is het gewoon 1 malig uitproberen en dan wie de langste adem heeft. Een volgende keer weet ze gewoon dat het geen zin heeft en luistert ze wel...
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:41:34 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119164101
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:38 schreef Ticootje het volgende:
Als ik om 6 uur langs school loop, dan zijn er ook nog mensen... Meestal is het gewoon 1 malig uitproberen en dan wie de langste adem heeft. Een volgende keer weet ze gewoon dat het geen zin heeft en luistert ze wel...
Ja, maar op zich is het natuurlijk geen consequentie dan voor haar. Ok ze gaat niet naar de nso maar ze zou op school blijven, daar heeft zij weinig last van denk ik.
Daar heb je school meer mee dan zijzelf gok ik. En school kan en mag die verantwoordelijkheid wrsch ook helemaal niet nemen, dus ik snap in die zin wel dat zij in een lastige positie zitten dan.

Wel een rotsituatie, want daar waar jij idd je poot gewoon stijf zou houden kan school daar mss niet altijd in mee gaan.
pi_119164225
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Geen schoen = niet naar buiten.. Klopt.
Het was aan het eind van de dag, dus ze zou naar de nso gaan... Ik had haar inderdaad ergens op de grond laten liggen tot ze klaar zou zijn met janken en als ze dan tot bedaren is nog eens vragen of ze de schoenen aan kan doen zodat ze naar de nso kan.... Doet ze dat niet, kun je ook niet naar de opvang.
Zit de opvang in hetzelfde gebouw?
Bij ons (=werk) worden de kinderen om 15.00 door de taxi opgehaald, en die taxi, waar dus ook andere kinderen zitten, gaat op gegeven moment gewoon weg.
Dus dan zit je kind gewoon op school te kijken. Dat moet je ook niet willen.

Btw. Ik als leerkracht hou er niet van als kinderen op school hun schoenen uittrekken. Tenzij ze echt helemaal nat zijjn of wat dan ook, zie ik niet in waarom ze ze zouden uittrekken. Ook niet bij de kleuters.
pi_119164570
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:41 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar op zich is het natuurlijk geen consequentie dan voor haar. Ok ze gaat niet naar de nso maar ze zou op school blijven, daar heeft zij weinig last van denk ik.
Daar heb je school meer mee dan zijzelf gok ik. En school kan en mag die verantwoordelijkheid wrsch ook helemaal niet nemen, dus ik snap in die zin wel dat zij in een lastige positie zitten dan.

Wel een rotsituatie, want daar waar jij idd je poot gewoon stijf zou houden kan school daar mss niet altijd in mee gaan.
Daar zit gewoon het probleem... Ik weet het soms ook gewoon niet...
En ik word nergens gehoord, nou prima, eindelijk dat het er dan nu eens uitkomt... Ze weten het vanaf het kinderdagverblijf al, op de opvang zelf is ze ook al eens goed uit dr plaat gegaan...

Ik gaf vorig jaar al aan dat ze 5 dagen school niet trok, want het werd alleen maar erger. Dan krijg je het verhaal, ja misschien moet ze dan tussen de middag lekker thuis eten.. JA god, als dat kon zat ze niet op de overblijf he? Wat een briljant idee... En ondertussen maar pushen dat ze ook de woensdagochtend en de hele vrijdag moest komen... En een ex die zegt het gedrag niet te herkennen en dus meegaat in het gedram van de juf...

Maar prima, na de zomer 5 dagen naar school en de boel klapt. Wat dan natuurlijk weer wordt gegooid op dat de school net begonnen is. Dat ik dus een gesprek heb aangevraagd om haar toch die vrijdagmiddag thuis te houden, en als dat na haar 5e verjaardag nog niet lukt dat ze helemaal nog niet volledig leerplichtig is.. (oh is dat zo?)

Elke keer dat ik aangeef dat het een situatie is die gewoon niet normaal is, bedenken anderen weer een reden waarom ze zich zo zou gedragen.. Oh fase, oh spanning, oh sinterklaas, oh school net begonnen... Noem maar op... In plaats van dat er nu eens iemand zegt, misschien ligt het toch wel voor een deel bij Jen zelf en laten we daar eens mee aan de slag gaan... Nee... Die conclusie is nog steeds niet getrokken..

En nee, ik hoef geen sticker, ik denk ook helemaal niet dat er echt een sticker op hoeft. Maar als er nu gewoon eens een coach ofzo bijkomt, zodat we met zn allen een zelfde lijn kunnen hanteren, iemand die gewoon ervaring heeft met dit soort situaties, die je handvaten kan geven hoe je het beste in een dergelijke situatie kan handelen...

Nee, ondertussen is het gesprek met school alweer een paar weken geleden, en ze zullen het meenemen met de leerlingbespreking... Geen haast.. Geen nood..
pi_119164657
Oh en helemaal irritant vind ik het dan, toen de school weer net begon, er elke dag zo nadrukkelijk werd gezegd hoe goed het ging.. Of te wel, je zit er helemaal naast, kind kan het prima handelen.. En eigenlijk nog niet eens bij de auto begon het drama dan al...

En nu heb ik gewoon gezegd, ze komt niet meer op vrijdagmiddag, daar doen we gewoon niemand een plezier mee, vooral Jen niet. Opeens komen er dan signalen, ja ze is inderdaad wel moe...
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:57:35 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119164685
Nou ja, makkelijk lullen vanaf hier, maar al jouw verhalen, opmerkingen en de paar keer dat ik haar wel IRL gezien heb denk ik echt ook wel dat het idd helemaal geen overbodige luxe is dat er eens een keer iemand echt met je mee kijkt. En dan niet één middagje bij het CB oid, maar een paar keer. Ook eens zonder jou etc. etc. Niet voor een sticker idd, maar wel om te kijken of er dingen mss op een andere manier aangepakt moeten/kunnen worden.

Wel heel vervelend dat je ex het gedrag niet herkent, dan had je iig nog samen met je vuist op tafel kunnen slaan.
Heb je al eens geprobeerd contact op te nemen met een Centrum voor Jeugd en Gezin oid? Dus een stap verder dan het CB?
pi_119164752
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:57 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, makkelijk lullen vanaf hier, maar al jouw verhalen, opmerkingen en de paar keer dat ik haar wel IRL gezien heb denk ik echt ook wel dat het idd helemaal geen overbodige luxe is dat er eens een keer iemand echt met je mee kijkt. En dan niet één middagje bij het CB oid, maar een paar keer. Ook eens zonder jou etc. etc. Niet voor een sticker idd, maar wel om te kijken of er dingen mss op een andere manier aangepakt moeten/kunnen worden.

Wel heel irritant dat je ex het gedrag niet herkent, dan had je iig nog samen met je vuist op tafel kunnen slaan.
Heb je al eens geprobeerd contact op te nemen met een Centrum voor Jeugd en Gezin oid? Dus een stap verder dan het CB?
Oh maar gelukkig had de dame vanmorgen eindelijk een aanvaring met papa... Eindelijk.

Maar dan krijg ik, wat is er het weekend gebeurd.... AAAAARCH!!! NEE dit is gewoon Jen, dit is hoe ze zich gedraagt... Dit gebeurt er als ze haar zin niet krijgt...
pi_119164905
Oh maar ik moet er wel bij zeggen, er zijn dan ook weer hele dagen dan gaat het zo fijn en gezellig.. Het lijkt gewoon alsof ze af en toe even kijkt of dezelfde regels nog steeds gelden, en dan hebben we dus een boutdag... Maar als dat gewoon weer even is rechtgezet, dan heb je echt geen kind aan dr.

Ik kan bijvoorbeeld op vrijdag gewoon even boven gaan liggen, en dan gaat mn dame beneden heerlijk kleuren... Soms wel een uur lang dat je haar echt niet hoort.. Dan is ze gewoon heerlijk bezig.
Of een spel spelen, als Leyla slaapt, dat ze even heerlijk zelf aandacht krijgt.

Wat haar dan triggert om vanaf op staan meteen dr kont tegen de kribben te gooien en dat een volledige dag kan volhouden... Ja zeg het maar..
pi_119165884
Hier is voor dit soort gevallen 'VTO vroeghulp' voor kinderen van 0-7 jaar. Dit is eerstelijns en kan dus zelf aangevraagd worden, zonder tussenkomst van school, huisarts of cb.

Zit ook in jullie regio, maar heet dan net anders http://www.integralevroeg(...)s&sub=showpage&id=12

Het is er niet alleen voor ontspoorde kinderen of kansloze gezinnen ofzo, maar gewoon voor iedereen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_119167610
Tico, wat beroerd dat je het wel aangeeft en niet gehoord wordt. En wat klinkt het bekend, tegen die muur aanlopen.
Ik heb dan de "mazzel" gehad dat via mij het balletje aan het rollen is gegaan. En toen bleek er dus inderdaad iets aan de hand te zijn. Als je als moeder dat gevoel hebt en wilt dat ernaar gekeken wordt, waarom gebeurd er dan niks mee... Ik kan daar zo boos om worden.
Hier bij het CB was het ook normaal, huisarts vond dat ik me niet zo druk moest maken. En dan ben je de overbezorgde moeder en bla bla bla...
Misschien is die tip van McLaura helemaal niet verkeerd. Steek er eens je licht op, wie weet luisteren zij wel en kunnen zij beter duiden wat "normaal" is en wat "anders" is.
pi_119169029
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:57 schreef Brighteyes het volgende:

Heb je al eens geprobeerd contact op te nemen met een Centrum voor Jeugd en Gezin oid?
Dat dus. Daar zijn ze voor. Om je te helpen met opvoedingsvragen. Om te kijken welke weg te bewandelen. Samen uit te zoeken wat voor hulp nodig/gewenst is.

En nee, school zal een lijn moeten trekken. Ik snap best dat een kind, ook al is het een kleuter, dat zich zo gedraagt uit de klas wordt gehaald. Hoe zuur ook. Als het de LK niet lukt om een kind te kalmeren (en dat kan zijn door onervarenheid, maar ook door extreem gedrag van het kind) dan kan daar niet de hele klas onder te lijden hebben.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_119169138
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:07 schreef Nijna het volgende:
Als je als moeder dat gevoel hebt en wilt dat ernaar gekeken wordt, waarom gebeurd er dan niks mee... Ik kan daar zo boos om worden.

Nah, je kunt ook zélf stappen nemen.
Wij voelden indertijd ook aan dat er 'iets' was met Thies. En we zijn er zelf achteraan gegaan om te laten uitzoeken wat en hoe.
Niet alles komt aanwaaien...
pi_119170022
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:41 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nah, je kunt ook zélf stappen nemen.
Wij voelden indertijd ook aan dat er 'iets' was met Thies. En we zijn er zelf achteraan gegaan om te laten uitzoeken wat en hoe.
Niet alles komt aanwaaien...
Tuurlijk kan je zelf stappen nemen. Maar ik kreeg bij het CB en de huisarts geen gehoor en wist ook niet zo goed meer waar ik dan heen moest.
Niet alles komt aanwaaien, maar het is ook niet altijd duidelijk waar je wel terecht kan met je vragen...
  dinsdag 13 november 2012 @ 17:08:58 #68
386633 Adnap
I love Life !
pi_119170171
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:05 schreef Nijna het volgende:

[..]

Tuurlijk kan je zelf stappen nemen. Maar ik kreeg bij het CB en de huisarts geen gehoor en wist ook niet zo goed meer waar ik dan heen moest.
Niet alles komt aanwaaien, maar het is ook niet altijd duidelijk waar je wel terecht kan met je vragen...
en soms krijg je ook geen antwoord op vragen....das nog frustrerender...
I live life, i love life
pi_119170405
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:05 schreef Nijna het volgende:

[..]

Mijn vorige berichtje kwam wat vinniger over dan ik bedoel. :)
pi_119171724
Is je vergeven hoor Moonah :)

idd Adnap
pi_119172249
Vanaf welke leeftijd is Geronimo Stilton?

Tico :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_119172321
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:14 schreef Vicky het volgende:
Vanaf welke leeftijd is Geronimo Stilton?

Tico :*
Ik denk al vanaf een jaar of 7?
Ik was laatst met groep 4 in de bieb, en die kinderen hadden het ook allemaal over Geronimo.
Zijn wel leuke boeken. Maar echt om zelf in te lezen, ik vind ze persoonlijk niet zo geschikt om uit voor te lezen.
pi_119172451
Ik zal er binnnkort een halen uit de bieb.. eens kijken of Amber ht leuk vindt.
Tijdj geleden Mathilda van Roald Dahl gehaald maar die was nog te moeilijk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 13 november 2012 @ 18:36:19 #74
37150 livelink
pi_119172970
Geronimo is heel verschillend qua niveau. Je hebt er boeken bij voor kleinere kinderen, maar ook voor oudere kinderen. Ik lees ze wel voor en het is soms echt wel af en toe te moeilijk voor kleinere kinderen. Vooral de reizen door de tijd is echt voor de oudere kinderen.
pi_119173319
Oke thnx Livelink!

Pffff waarom luistert mijn dochter niet?? Ik heb net 4x netjes gevraagd of mevrouw zich uit wilde gaan kleden. Luisteren, no way. Mevrouw ging op dr gemakkie een reclameblaadje zitten lezen. Toen verhief ik mijn stem en schrok ze behoorlijk met als gevolg 10 minuten janken om niks...

Sws huilt mevrouw steevast als ze haar zin niet krijgt of als het niet gaat zoals zij het zou willen. Ik word daar zo moe van.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_119173695
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:36 schreef livelink het volgende:
Geronimo is heel verschillend qua niveau. Je hebt er boeken bij voor kleinere kinderen, maar ook voor oudere kinderen. Ik lees ze wel voor en het is soms echt wel af en toe te moeilijk voor kleinere kinderen. Vooral de reizen door de tijd is echt voor de oudere kinderen.
De boeken die ik heb gezien, hebben van die rare bladzijden, ik persoonlijk vind dat niet prettig voorlezen.
Dit idee zeg maar

hoewel een op een lezen natuurlijk wel kan, als je samen in het boek kunt kijken. Ik had mijn juffenpet op en bekeek het anders, aan een klas dit voorlezen schiet denk ik niet op.
pi_119173733
Je hebt ook de zus van geronimo. thea ofzo?
Hier in de bieb hebben ze het makkelijk lezen plein (voor kinderen die lezen moeilijk vinden) en daar stonden de boeken van die Thea (of hoe ze dan ook heet) tussen.
  dinsdag 13 november 2012 @ 18:59:39 #78
37150 livelink
pi_119173753
Ik lees het gewoon voor, het is jammer dat Job al die visuele dingetjes mist, maar daar is goed doorheen te lezen voor mij.

Helaas ben ik nu weer veroordeeld tot Pinkeltje en ik vind Pinkeltje pas echt erg om voor te lezen :X
pi_119173792
Ik zie op de site van de bieb dat deze vanaf 7jr is Vicky.
http://www.bol.com/nl/p/h(...)19/1001004002730839/
pi_119173807
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:59 schreef livelink het volgende:
Ik lees het gewoon voor, het is jammer dat Job al die visuele dingetjes mist, maar daar is goed doorheen te lezen voor mij.

Helaas ben ik nu weer veroordeeld tot Pinkeltje en ik vind Pinkeltje pas echt erg om voor te lezen :X
Das wel balen dan.
pi_119174096
Oeh, Pinkeltje... :{
En Geronimo Stilton vind ik ook echt he-le-maal niks. Maar ja, kinderen, die lopen ermee weg....
  dinsdag 13 november 2012 @ 20:09:19 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_119176667
Het vervelende is wel dat als je echt wat wilt doen, dat dan ook papa goedkeuring moet geven. En als papa niet inziet dat er wat mis is en het verband legt met het weekend of wat anders, dan kan je alsnog niets.

En tuurlijk is zo'n scheiding heftig, maar alles op de scheiding afschuiven is ook niet reeel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 13 november 2012 @ 20:20:16 #83
37150 livelink
pi_119177291
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:09 schreef Moonah het volgende:
Oeh, Pinkeltje... :{
En Geronimo Stilton vind ik ook echt he-le-maal niks. Maar ja, kinderen, die lopen ermee weg....
Vertel mij wat. Ik heb kasten vol hele mooie kinderboeken en ik loop nu alsnog op rommelmarkten naar Pinkeltje te zoeken. Ik vond het als kind al vreselijke boeken en ik ben het nu nog steeds hartgrondig met mezelf eens op dat punt.
Geronimo is ook niet leuk, nee. Het voordeel van Geronimo is dat de kinderen er nog wel iets van opsteken en dat ze iets mee krijgen van wat grotere boeken uit de literatuur.

Zelf heb ik laatst op aanraden van het boekentopic 'Ik en de rovers' voorgelezen en dat was wel leuk. En ik heb laatst ook 'De piraten van hiernaast' en 'De ninja's van de overkant' voorgelezen en dat was ook wel een feest.
En zo probeer ik langzaam wat variatie aan te brengen tussen Paul van Loon, Geronimo en Pinkeltje.
pi_119177742
Ik heb een.hoop ebooken van. Paul van Loon.. Ben benieiwd of Amber dat wat vindt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_119178794
Wat is er mis met Pinkeltje? :o

De GVR is ook tof :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:00:36 #86
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_119179124
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 20:54 schreef Vlindur het volgende:
Wat is er mis met Pinkeltje? :o

De GVR is ook tof :Y
Heb je het al eens voorgelezen?!
Pinkeltje vond ik het ergste om voor te lezen, dat doe ik niet meer. Ik hou best van voorlezen, ik lees ze zelfs de oudste nog regelmatig voor. Heb wel gezegd dat ik daarmee stop als ik het boek uit heb (dik boek: alle delen van Narnia, dus ik heb nog even te gaan).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:01:20 #87
37150 livelink
pi_119179160
Ik vind Pinkeltje gewoon heel slecht geschreven. En het is natuurlijk nu echt vreselijk oudbollig, maar dat terzijde.
pi_119179750
ik was als kind dol op pinkeltje, wat is er zo erg aan pinkeltje dan? ( :@ clueless hier)

tico, selene zou zo'n schema als dat van jullie echt nevernooitniet aankunnen. dat zou echt veel te druk zijn voor haar. ze hebben hier maandagen, woensdagen en vrijdagen enkel de ochtenden, dinsdag en donderdag hebben ze 's ochtends en 's middags. vlak na start deden we aan speelafspraken, maar sinds de herfstvakantie heb ik dat allemaal gestopt (tot ongenoegen van de andere moeders). ik merkte aan haar gedrag dat het haar allemaal teveel was. ze mag ook niet overblijven. vreemd genoeg ervaart ze het geren (ze is om 12 uur uit, dan zijn we kwart over 12 thuis en uiterlijk kwart voor 1 weer de deur uit) niet als vervelend, ze eet zelfs snelsnel 2 boterhammen :Y) ^O^

ik vergat gym. op vrijdag moet ze van 1 tot kwart voor 2 gymmen. dat is echte gym trouwens, ter voorbereiding op turnen :)

en nja, dat is het eigenlijk wel verder. in het weekend doen we op zaterdag boodschapjes en verder nog 1 'ding' en meer niet. heel saai allemaal, maar we varen er allemaal wel bij. zodra het meer wordt, dan worden dingen al snel lastig met muitende kinderen.

nja, ik hoop dat jullie de hulp krijgen om een goede oplossing te vinden!
:*

[ Bericht 3% gewijzigd door simmu op 13-11-2012 21:42:36 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 november 2012 @ 21:15:50 #89
13151 crew  Rewimo
pi_119179895
Pinkeltje heeft Christan ook nooit kunnen bekoren :D Ik las ze vroeger zelf wel. Maar ik las alles wat los en vast zat dus dat telt niet echt.

Vandaag waren er oudergesprekken op school. qltel moest er deze keer alleen heen. Gelukkig was de klasseleraar heel tevreden over Christan. Hij doet het goed, hij moet alleen georganiseerder werken. We controleren nu heel streng zijn huiswerk en agenda en nu gaat het goed. De klasseleraar zag de laatste tijd ook verbetering, dus dat gaat de goede kant op ^O^
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 november 2012 @ 21:27:45 #90
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_119180603
Isa is dol op Dolfje Weerwolfje en om voor te lezen is Pippi Langkous favoriet op het moment. Ik heb een paar keer met Geronimo Stilton in handen gestaan, maar persoonlijk trekt het mij niet.

Vrijdag rapport hier, ben eens benieuwd...

Tico, ik zou twee kanten op denken. Een rustiger schema voor Jen en begeleiding, hier gaan jullie allemaal aan onderdoor, lijkt me.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_119182458
Rustiger voor jen was ik inderdaad al mee bezig. We hebben bij mij dodelijk saaie routine, elke dag elk moment is hetzelfde op dezelfde tijden enz. Dat gaat ook gewoon goed.
Weekenden doen we de ene keer iets meer dan de anders keer. Standaard boodschappen en dan zien we wel.
pi_119183023
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:00 schreef Grijs het volgende:

[..]

Heb je het al eens voorgelezen?!
Pinkeltje vond ik het ergste om voor te lezen, dat doe ik niet meer. Ik hou best van voorlezen, ik lees ze zelfs de oudste nog regelmatig voor. Heb wel gezegd dat ik daarmee stop als ik het boek uit heb (dik boek: alle delen van Narnia, dus ik heb nog even te gaan).
Nee :D Rienk is nog niet van de hele verhaaltjes, we lezen nu vier boekjes voor en hij kan elke zin afmaken O+ :') Vaste volgorde en hij pakt ze zelf. De Pinkeltje boeken liggen bij m'n ouders, zal ze binnenkort eens verhuizen naar onze boekenkast.
pi_119183060
Pinkeltje, ik heb ze volgens mij allemaal gelezen. Ik vond ze echt heel erg leuk.
pi_119183162
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:13 schreef -Spring het volgende:
Ik ook. En Wolkewietje. <3
Jaa <3 ik vond ze geweldig!! We hebben volgens mij best wel veel boeken thuis O+
pi_119183169
En later die griezelboeken kippevel. En je had die soort thriller serie?
pi_119183314
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:14 schreef Ticootje het volgende:
En later die griezelboeken kippevel. En je had die soort thriller serie?
Ja! Die had ik ook, alleen geeeeen idee meer hoe ze heten. Ik had ook een boek ver een meisje, Valentijn ofzo? Ook met vampieren en heksen?

Edit: dit!! :D

http://www.griezel.net/?pid=3001&ID=86

(iPad, kan niet plaatjes posten)
pi_119183557
Boeken van rl stine!!
pi_119183683
Oooh jaaaa de Kippenvel boeken!! Had ik ook!
( En ik las wekelijks 7 boeken bij de bieb :') )
En had thuis ook megaveel O+
Sommige waren écht eng _O-
pi_119183774
Ik vond de griezelbus te eng om te lezen.
pi_119183855
Die weet ik niet meer. De delen erna heb ik sws niet meer gelezen. Daar was ik al te oud voor vond ik :P
pi_119183925
En god, de babysittersclub. Wel 30 boeken thuis en alle allemaal ook allemaal gelezen :')
pi_119183952
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik vond de griezelbus te eng om te lezen.
Ik ook :D

Mijn moeder heeft ook zo'n hekel aan pinkeltje :D
Maar dat zelf beslissen wat je voor moet lezen gaan dus niet meer over ;(
pi_119184025
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:31 schreef Vlindur het volgende:
En god, de babysittersclub. Wel 30 boeken thuis en alle allemaal ook allemaal gelezen :')
Meerdere keren :D
pi_119184090
Luistersprookjes. Ik denk dat ik ze maar ga kopen voor Jenny als ze een beetje kan meelezen.
Ik kan echt niet hardop lezen. Vet sneu voor m'n meiden, maar ik haat echt voorlezen.
pi_119184134
ik voel me opeens oud. ik ben opgegroeid met pinkeltje, afke's tiental en zelfs pitty (http://nl.wikipedia.org/wiki/Pitty_%28boekenreeks%29)
pi_119184305
Vlindur, er is ook een film van de GVR
Flitspoppers enzo O+

Ik vond Pinkeltje vroeger wel leuk... Het versje van de bibelobonseberg is me helemaal bijgebleven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_119184464
Afke's tiental heb ik ook gelezen, maar dat is sowieso een megaoud boek :D
En pitty heb ik niet gelezen, maar wel andere enid blytons. Maar dat is ook oud :P
pi_119184497
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:35 schreef simmu het volgende:
ik voel me opeens oud. ik ben opgegroeid met pinkeltje, afke's tiental en zelfs pitty (http://nl.wikipedia.org/wiki/Pitty_%28boekenreeks%29)
Oh! Pitty! Geweldig vond ik die! Sowieso.. Enid Blyton O+ en kostschoolverhalen... De Dolle Tweeling had je ook nog geloof ik, en 'De vijf"...
/me sluipt weer weg... ik hoor hier helemaal nog niet
pi_119184500
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:33 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Meerdere keren :D
Ik ook! Jemig, niemand kent dit, maar jij dus ook ? Wauw *O*

En de film van de GVR is briljant!! En ja, Afkes tiental <3
pi_119184506
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:38 schreef Vicky het volgende:
Vlindur, er is ook een film van de GVR
Flitspoppers enzo O+

Ik vond Pinkeltje vroeger wel leuk... Het versje van de bibelobonseberg is me helemaal bijgebleven.
Is dat van pinkeltje joh :D
pi_119184620
En oh, die serie met dat paard. Ramona? Romana?

Nou ja, ik ben van '84 en ik las *veel* :Y
pi_119184627
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:42 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik ook! Jemig, niemand kent dit, maar jij dus ook ? Wauw *O*
Ja :D
Serieus niemand die t kent :o hebben wat gemist.
Ik zou nog zo al die personages wéten..nou werden ze ook wel uitgebreid beschreven :')
pi_119184644
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:44 schreef Vlindur het volgende:
En oh, die serie met dat paard. Ramona? Romana?
Romana en ragebol O+
pi_119184723
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:44 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ja :D
Serieus niemand die t kent :o hebben wat gemist.
Ik zou nog zo al die personages wéten..nou werden ze ook wel uitgebreid beschreven :')
Ik zat het net te Googelen, er is zelfs een film!! Uit 1995 _O-
Zal ik durven downloaden? :D
pi_119184725
ik las toen ook van tanith lee, die heeft ook kinderboeken geschreven O+
pi_119184882
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:46 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik zat het net te Googelen, er is zelfs een film!! Uit 1995 _O-
Zal ik durven downloaden? :D
Die heb ik wel eens gezien :D
pi_119184887
waar ik trouwens ook van genoot, waren die dikke meisjesstripboeken. van tina enzo was dat geloof ik? heel veel over paarden en vriendjes op een leuke manier. oma had die altijd in de kast liggen voor ons O+
pi_119184935
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:49 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Die heb ik wel eens gezien :D
Had jij de griezelserie ook?
pi_119185127
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:50 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Had jij de griezelserie ook?
Uhm welke bedoel je? Kan me dat niet herinnere.. Wel kippenvel, die rl stine boeken enzo.
Oh en hotel rozebottel O+
  dinsdag 13 november 2012 @ 22:56:52 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119185253
Mijn jongste was dol op Geronimo maar is nu over op Harry Potter. :D Pinkeltje, geronimo, echt een hel om voor te lezen. Roald Dahl lees ik graag voor. We hebben ook de hele griezelbus serie maar die heeft alleen oudste gelezen. De rest vindt ze echt te eng.
Maar diezelfde oudste leest nu Stephen King :D die houdt gewoon van griezelen.

Wat middelste leuk vond was een serie de 6 ofzo? Speelt jn Zeeland, en die kinderen lossen allemaal raadsels op.
pi_119185413
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:54 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Uhm welke bedoel je? Kan me dat niet herinnere.. Wel kippenvel, die rl stine boeken enzo.
Oh en hotel rozebottel O+
Nee, de babysittersclub hadden ook griezelboekjes!
De eerste was dat ze van een een of andere sportdag terug kwamen en pech onderweg kregen ofzo. En dan slapen in een heel groot eng huis _O-

http://boeken.marktplaats(...)ersclub-mystery.html
  woensdag 14 november 2012 @ 09:10:59 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119191392
De bende van vijf buuf?

Hier is momenteel favoriet wipneus en Pim O+. En roald dahl :)! Ze las de big friendly giant , Mathilda en Charlie's chocolate factory !

Pikkeltje staat hier ook nog.. Van mij vroegah :+

Verder vond ik vroeger leuk: Paul biegel , het malle ding van bobbistiek ( oid) Astrid lindgren boeken , Jacques vriens boeken :) bonje in het bonshotel was/is echt te leuk
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119191416
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:00 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nee, de babysittersclub hadden ook griezelboekjes!
De eerste was dat ze van een een of andere sportdag terug kwamen en pech onderweg kregen ofzo. En dan slapen in een heel groot eng huis _O-

http://boeken.marktplaats(...)ersclub-mystery.html
Ooooh die :D
Ja die had ik ook :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 november 2012 @ 09:41:32 #125
13151 crew  Rewimo
pi_119191952
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:35 schreef simmu het volgende:
Ik ook. Je bent niet het enige oudje hier ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 november 2012 @ 09:45:03 #126
13151 crew  Rewimo
pi_119192012
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:10 schreef _evenstar_ het volgende:
De bende van vijf buuf?

Hier is momenteel favoriet wipneus en Pim O+. En roald dahl :)! Ze las de big friendly giant , Mathilda en Charlie's chocolate factory !

Pikkeltje staat hier ook nog.. Van mij vroegah :+

Verder vond ik vroeger leuk: Paul biegel , het malle ding van bobbistiek ( oid) Astrid lindgren boeken , Jacques vriens boeken :) bonje in het bonshotel was/is echt te leuk
Het malle ding van Bobbistiek O+ Zo'n leuk boek! Ik heb het een poosje geleden op de kop getikt, ik heb het vroeger zo vaak gelezen :D

En Roald Dahl verslond ik ook O+
  woensdag 14 november 2012 @ 11:15:47 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119194383
dat Bobbistiekboek ligt hier ook nog, van een boekenmarkt op school. is 't leuk ja? ik ben blij dat de Geronimo hype bij ons weer wat gezakt is, wat een stomme boeken vind ik dat.

Mathilda zijn we met Cato aan 't lezen (voor alleen lezen vindt ze het wat te spannend). zij is zelf meer into suskes & wiskes op het moment.
in de haak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 november 2012 @ 14:14:34 #128
13151 crew  Rewimo
pi_119200073
Bobbistiek is leuk ja :) Ik heb het met veel plezier nogmaals gelezen :D
  woensdag 14 november 2012 @ 14:33:28 #129
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119200660
Ja is echt leuk O+
pi_119202946
ken ik niet bobbistiek
pi_119233618
Boeken....Fleur leest nu alle dolfijnenseries, is gek van Dolfje en leest Thea Stilton ook graag. Kan niet wachten tot ze overstapt naar Thea Beckmann...

Die kleine leest nu nog maan,roos,vis maar heeft de eerste leeslijn van Paul van Loon ook ontdekt. Ben blij dat ze het allebei zo leuk vinden om te lezen.

En we tellen af: nog 1 nachtje slapen en dan is Maud 6! 6 jaar geleden lag ik in het ziekenhuis met vage weeën...nu kan ik enkel concluderen dat ik een prachtig meisje heb op zien groeien in de afgelopen jaren die naast een sterke wil ook een ontzettend groot hart heeft. Een eigenwijze knuffelkont.

@Tico, ik hoop echt dat je nu eindelijk gehoord word. Ik herken je omschrijving wel van de aanvallen van Maud. Vermoeidheid en gestoord worden in haar gedachtenstroom zijn triggers hier. Maar soms komen ze ook uit onverwachte hoek....waarna het uiteindelijk toch ook weer naar iets is terug te leiden dat met één van de twee te maken heeft.

Vorige week is ze nog enorm uit d'r stekker gegaan (geen land mee te bezeilen). Ze mocht van mij alleen naar huis lopen om 4 uur na blokfluitles. Dat doet ze tussendemiddag ook, dus het is bekend. De muziekjuf begreep het echter niet goed en vertelde Maud dat ze er nog 'te klein' voor is. Die twee woorden schoten helemaal verkeerd bij d'r. Want als je iets niet tegen d'r moet zeggen is het wel dat ze 'te klein' is. Ze is in lengte al klein en dat voelt ze al te vaak (ergens niet bijkunnen). Als ze dan ook nog gezegd wordt dat ze 'te klein' is om dit te kunnen, dan is het lontje niet kort, maar gewoon niet aanwezig. Maar voordat ik dat eruit had, waren we al weer een paar uur verder. Uiteindelijk met d'r afgesproken dat we het duidelijker gaan zeggen tegen de juf en dat ze inderdaad niet klein is...in elk geval niet in denken en doen.
pi_119233680
Ik zoek nog een leuk 'elke avond een verhaaltje' boek voor een meisje van 6. Type meisje-meisje, dus prinsessen, dieren, etc allemaal prima. Van die verhaaltjes die je in een paar minuutjes voorleest voor het slapen gaan. De meeste die ik zie zijn echt van die hele truttige. Iemand een tip op dat vlak?
pi_119233722
quote:
7s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:53 schreef Luigi het volgende:
Ik zoek nog een leuk 'elke avond een verhaaltje' boek voor een meisje van 6. Type meisje-meisje, dus prinsessen, dieren, etc allemaal prima. Van die verhaaltjes die je in een paar minuutjes voorleest voor het slapen gaan. De meeste die ik zie zijn echt van die hele truttige. Iemand een tip op dat vlak?
De boeken van de witte boekhandel vind ik altijd wel lekker weglezen. Elven, sprookjes ect. Ik heb zelf het sprookjes boek van Marianne Brusser. Die leest erg lekker en is ook leuk. De verhaaltje zijn wel langer, maar goed op te knippen.
pi_119234322
quote:
7s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:53 schreef Luigi het volgende:
Knofje
moffel en piertje
Kolletje

maar is voor 6 jaar (en groep 3 neem ik aan?) dan niet een ecth boek en iedere dag een hoofdstuk, leuker? De meeste losse verhaaltjes boeken zijn wel echt gericht op kleuters.

Of de serie voorleesboeken van arend van dam
lang geleden..
een hele kunst..
in een land hier ver vandaan..
overal en nergens

Niet specifiek voor meisjes, maar over geschiedenis, nederland, kunst etc. Korte voorleesverhalen.
pi_119234572
Moffel en Piertje is inderdaad denk ik al voor wat jonger denk ik. Die lees ik hier tenminste voor aan mijn peuter. Kleuter vindt ze al wat kinderachtig worden (al luistert ze wat graag stiekem mee hoor.)

Hier is het sprookjesboek van Chaca ook favoriet O+
pi_119236809
Jip en Janneke is hier favoriet voor de oudste.

Chaca, wat worden ze dan alweer groot! 6 jaar alweer!
pi_119237157
Jip en Janneke hebben we net uit, vandaar ;). En we zijn nu bezig in Winnie de Poeh, het echte originele boek dus, maar dat is vrij lastig opknippen (en toch ook wel een vrij lastig - en lang - verhaal met al die taaltruukjes erin) merk ik. Elke dag een hoofdstuk is wel prima denk ik :).
pi_119237180
als jip en janneke nog in de smaak valt dan is pluk van de petteflet ook leuk, en floddertje.
  donderdag 15 november 2012 @ 13:50:13 #139
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119237184
Boeken van Disney? Wij hadden ze vroeger van de disney boeken club. Lion king, assepoester etc. erg leuke verhalen.
Verder weet ik t ook niet...

[ Bericht 71% gewijzigd door PureEvil op 15-11-2012 14:38:14 ]
pi_119237459
Die van Marianne Busser zien er ook leuk uit ja. Krijgen ook goede reviews op bol.com enzo. :). Thanks! Hier kan de Sint, eh, papa, wat mee :P.
  donderdag 15 november 2012 @ 14:13:55 #141
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119237972
Wipneus en Pim? Arwen vind die erg leuk :)
  donderdag 15 november 2012 @ 15:43:56 #142
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119241061
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:13 schreef p_iglet het volgende:
Of de serie voorleesboeken van arend van dam
lang geleden..
een hele kunst..
in een land hier ver vandaan..
overal en nergens
hier hebben we er daar ook een paar van, maar vooralsnog vindt Willem daar (nog?) niet zoveel aan.

wipneus en pim hebben ze hier een tijdje geleden ook wel aardig verslonden ja. je lacht je rot om de ouderwetse formuleringen trouwens. jip & janneke hebben ze nooit echt heel leuk gevonden (op een verhaal over een zieke takkie na).
in de haak.
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2012 @ 16:06:07 #143
37843 lady-wrb
kortaf
pi_119241955
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:46 schreef Vicky het volgende:
Oke thnx Livelink!

Pffff waarom luistert mijn dochter niet?? Ik heb net 4x netjes gevraagd of mevrouw zich uit wilde gaan kleden. Luisteren, no way. Mevrouw ging op dr gemakkie een reclameblaadje zitten lezen. Toen verhief ik mijn stem en schrok ze behoorlijk met als gevolg 10 minuten janken om niks...

Sws huilt mevrouw steevast als ze haar zin niet krijgt of als het niet gaat zoals zij het zou willen. Ik word daar zo moe van.
probeer het eens anders?
zet een kookwekkertje op bijv. 10 minuten en spreek af dat ze rustig dr reclameblaadje mag lezen maar als het wekkertje gaat gaat ze ... vul actie in.....
en een vet compliment als het goed gaat natuurlijk
pi_119241958
De Eekhoorn en de Mier verhaaltjes van Toon Tellegen!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  donderdag 15 november 2012 @ 16:14:04 #145
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119242280
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:06 schreef elvy het volgende:
De Eekhoorn en de Mier verhaaltjes van Toon Tellegen!
ja, die zijn leuk! O+
in de haak.
  donderdag 15 november 2012 @ 16:36:42 #146
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119243114
kijk nou! Mn jongens hebben pietenmutsen gemaakt....heel VEEL pietenmutsen }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119244316
Hahaha PE, creatief hoor! En waar gaan ze al die pieten vandaan halen om de mutsen op te zetten?

Toon Tellegen O+ (nou ja, zn verhaaltjes dan)
  donderdag 15 november 2012 @ 17:23:19 #148
386633 Adnap
I love Life !
pi_119244744
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:36 schreef PureEvil het volgende:
kijk nou! Mn jongens hebben pietenmutsen gemaakt....heel VEEL pietenmutsen }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha nou die heb je niet nodig voorlopig, wel papier ;)
ze waren lekker crea bezig :P
I live life, i love life
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 november 2012 @ 18:00:14 #149
13151 crew  Rewimo
pi_119246059
Ziet er vrolijk uit al die mutsen :D
pi_119248081
quote:
7s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:49 schreef Luigi het volgende:
Jip en Janneke hebben we net uit, vandaar ;). En we zijn nu bezig in Winnie de Poeh, het echte originele boek dus, maar dat is vrij lastig opknippen (en toch ook wel een vrij lastig - en lang - verhaal met al die taaltruukjes erin) merk ik. Elke dag een hoofdstuk is wel prima denk ik :).
n
ik lees nu met Eva de kleuters van de grote beer. Die gaat over gr 1/2
En zo heb je vlgns mij over dezelfde kinderen, die dan in gr 3 zitten, 'ik lust een hele boekenkast. Etc
  donderdag 15 november 2012 @ 19:36:12 #152
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119249582
Ik heb toen Pluk van de Petteflat voorgelezen denk ik. En daarna Pluk redt de dieren. Dat is echt geweldig voorlezen al zijn de hoofdstukken wat aan de lange kant.
Otje, Floddertje vonden ze hier wat minder, maar zal een meisje misschien wel meer aanspreken. Mijn jongste vond dingen in dichtvorm erg leuk.
De gruwelijke rijm van Roald Dahl was met 6 denk ik nog wat te hoog gegrepen. (t is wel héél gruwelijk voor tere zielen. ;) )
Ook fijn voorlezen is De Reuzenperzik, De heksen, en wat later Daantje de wereldkampioen, Mathilda en die verhalen.
En Dolfje Weerwolfje was hier een doorslaand succes vanaf net leren lezen.
pi_119252616
Jen zat vandaag weer bij de directrice.

MAAR! Ze kwam thuis en het eerste wat ze vraagt is, is de baby al geboren. Zou ze daar zo druk mee zijn?

Hoe ga ik dat opvangen? Meer betrekken, boekjes lezen over baby's? Laten voelen?

Of juist niet, dat niet alles om die stomme baby gaat draaien?
pi_119252690
Misschien kun je vragen wat ze gaat doen als de baby er is?
En of ze het spannend vindt, of juist leuk.
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2012 @ 21:03:30 #155
37843 lady-wrb
kortaf
pi_119253447
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:00 schreef amaranta het volgende:

[..]

n
ik lees nu met Eva de kleuters van de grote beer. Die gaat over gr 1/2
En zo heb je vlgns mij over dezelfde kinderen, die dan in gr 3 zitten, 'ik lust een hele boekenkast. Etc
die serie is leuk ja. ik heb hier alle delen nog staan.
eigenlijk moet er een hele zooi boeken uit. er wordt niet meer naar omgekeken.
maar ik kan er zo slecht afstand van doen :@
hoe doen jullie dat?
  donderdag 15 november 2012 @ 21:03:41 #156
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119253458
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:43 schreef Ticootje het volgende:
Jen zat vandaag weer bij de directrice.

MAAR! Ze kwam thuis en het eerste wat ze vraagt is, is de baby al geboren. Zou ze daar zo druk mee zijn?

Hoe ga ik dat opvangen? Meer betrekken, boekjes lezen over baby's? Laten voelen?

Of juist niet, dat niet alles om die stomme baby gaat draaien?
ik heb dat wel gedaan ja. Want hoe je het ook wendt of keert, alles zál straks om die baby draaien. that's what babies do...

Wij hadden een boek over de bibabolle buik? geen idee. iemand van hier heeft m overgenomen toen. Was met flapjes en wel duidelijk maar toch speels. véél uitleggen. zou ik doen. over dat zij dan wel naar papa gaat, en dat de baby dan bij mama blijft. maar dat die ook weer wacht tot grote zus weer thuiskomt ofzo. iig bij haar de gedachte wegnemen dat het vervanging is?
je kan het iig niet negeren. misschien een aftelkalender?
pi_119253552
Jen heeft uiteraard ook een baby in d'r buik.
pi_119253857
Tico, ik heb een baby'tje op komst hier liggen, stuur ik zo naar je op.

Het is een afgeschreven boek van de bieb, dus ziet er niet piekfijn uit. Het gaat uit van bv, cosleeper, draagzak. Al met al best herkenbaar voor Jen denk ik. Gaat in op de leuke dingen, maar ook gevoelens van jaloezie enzo.
  donderdag 15 november 2012 @ 21:59:27 #159
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119256116
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:11 schreef Nijna het volgende:
Hahaha PE, creatief hoor! En waar gaan ze al die pieten vandaan halen om de mutsen op te zetten?

Als een piet zn muts kwijtraakt dan liggen er hier reserve mutsen ;)

Wesley zei dat ie nu wel een groot kado verwacht in zn schoen als ie de mutsen daarbij legt zaterdag......
Heb maar gezegd dat grote kadootjes helemaal niet in de schoenen passen! :P

en Jordy zei dat Cristel ook haar schoentje moet zetten O+
pi_119266582
Tico, het kan best dat ze er meer mee bezig is. Ik was vorig jaar eind dec uitgerekend van Daan, en Chris was sinds die zomer naar school. En dan al die nieuwe indrukken, sinterklaas en kerst waardoor er allerlei dingen op school anders gingen, en dan ook nog een baby op komst.

Hij is veel mee geweest naar de controles bij de VK, ook thuis af en toe even voelen, maar niet gedwongen, alleen op zijn aangeven. Boekjes deed hem dan weer niet veel, hij hoorde liever mijn verhalen over de baby in de buik. Lachen omdat de baby ondersteboven zit, of omdat hij je weer eens schopt als je je wang tegen de buik legt..

Ik heb een kalender gemaakt van de feestdagen. En gezegd dat de baby niet komt voordat Sinterklaas weg is. Dat scheelde in ieder geval die periode even. Naarmate we dichter bij eind december kwamen werd het wel lastig. Ik kon minder (niet meer met zijn favo treinbaan op de grond spelen, minder tillen), en ik kon niet meer duidelijk aangeven hoelang het nog zou duren (verwachting was begin januari, aangezien Chris 8 dagen te laat was). Uiteindelijk is het hier zo redelijk goed gegaan, Daan kwam 4 dagen voor de datum, dus voor ons ook een verrassing. Daarna lekker 2 weken kerstvakantie, dus lekker wennen aan de baby, en daarna ging het ook weer beter.

En nou is Chris niet ze expressief, dus dat kwam er alleen thuis uit, en dan nog wel goed te doen. Maar een karaktertje als Jen, kan ik me voorstellen dat het af en toe even flipt in het bovenkamertje.
pi_119266823
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 21:03 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hoe doen jullie dat?
niet. ik koop meer boekenkast :+ *)
  vrijdag 16 november 2012 @ 10:57:28 #162
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119268994
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 21:03 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hoe doen jullie dat?
in dozen op zolder, en wachten tot je ooit kleinkinderen krijgt :P

Hier staan alle kinderboeken in de kast bij de jongens, tzt zullen er wel een aantal naar de kamer van Cristel gaan. Maar voor nu heeft ze daar nog niks aan ;)
  zaterdag 17 november 2012 @ 18:29:13 #163
37150 livelink
pi_119318395
Hier heb ik vandaag een heleboel (nog mooie) kinderboeken naar de kringloop gebracht. Daarvoor had ik er een paar op Marktplaats gezet, maar dat was me toch te veel werk voor het geld dat het opbrengt. En ik had ze allemaal wel willen houden, maar ik kreeg zo langzamerhand ruzie met mijn wederhelft.
Dus met pijn in mijn hart een paar mooie prentenboeken weggedaan. Maar de stapel boeken die ik heb gehouden is nog te groot, dus ik zal binnenkort weer een schifting moeten maken.

Vandaag hebben we de verjaardag van Job gevierd en het is een goede dag geweest. Eigenlijk hebben we het aangekleed alsof het een heel groot feest was (met veel slingers, balonnen en een spongebobtaart), maar alleen mijn ouders en de buren waren uitgenodigd. Wel heel karig voor een kinderverjaardag, maar het is niet anders en Job zei net dat hij een superleuke verjaardag had gehad. HIj is heel blij met zijn 3 kadootjes. Van ons heeft hij de WII Skylander Giants starterpakket gehad, van opa en oma lego en van de buren een leuk spel.

Hopelijk geeft dit ook weer wat rust voor de komende periode. Vanavond ook nog de schoen zetten, maar verder is Sinterklaas tot nog toe volledig aan ons voorbij gegaan. Misschien dat ik vanavond als alles tot rust is gekomen nog even de Sinterklaasjournaals ga terugkijken.
pi_119320898
Fijn om te leven livelink!
  zaterdag 17 november 2012 @ 19:53:06 #165
37150 livelink
pi_119321193
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:45 schreef Nijna het volgende:
Fijn om te leven livelink!
Mooie typo, Nijna ;) O+
pi_119321453
Dat nou net ik die maak... :{. Maar ik vind het wel fijn om te lezen :*
pi_119323695
Question..... Gebruiken jullie voor de kinderen multivitamines? Meike heeft zo weinig weerstand, ze is zo vaak ziek....daarbij eet ze superslecht, 1 soort fruit, geen groente (ze zit altijd voor spek en bonen aan tafel savonds) dat ik dus een drankje had gehaald van dagravit, maar ze vindt het zooooo vies....ik Heb zelf geproefd, en ze heeft wel gelijk.... Maar wat is dan wel weg te krijgen?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_119323769
Fijn dat job een leuke dag had zo livelink, wat fijn dat jullie precies aanvoelen hoe het voor hem het beste is...
pi_119323794
Ik.niet.
Heb ze wel in huis, multivitamine voor kids van kruidvat. Vergeet het steeds.

Eet ze ook.geen komkommer of tomaatjes?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_119323939
Nee, alleen appel. En aardbei in de zomer. O en perzik uit blik (maar dat is ook niet heel gezond volgens mij, qua toegevoegde suikers)
pi_119323975
Wij hebben Kindermulti van Optimax (staat een beer voorop en het zijn kauwtabletjes in de vorm van beertjes) aardbei smaak. En ze krijgen echinaforce junior (smiles met sinaasappelsmaak) van dr Vogel. Die gaan er allebei goed in bij de meiden.
Het slechte eten is erg herkenbaar!
pi_119323995
Dribkt ze wel goed?
Misschien een shake maken met fruit/wortel erin
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_119324269
Het is bij meik al jarenlang een drama met eten, ook weleens aangekaart bij het cb destijds, was volgens hun een fase, niks op doen blablabla, maar het is wel een jarenlange fase, en als ze nou wat over had...langzamerhand word ik er wel een beetje moedeloos van. We maken nooit strijd aan tafel, als ze niet wil eten...zelf weten. Als ze maar aan tafel blijft tot iedereen klaar is met eten. Alleen jammer dat die tactiek niet werkt

[ Bericht 9% gewijzigd door XXXKarinXXX op 17-11-2012 21:16:19 ]
  zaterdag 17 november 2012 @ 21:07:59 #174
37150 livelink
pi_119324463
Ik geef niks extra's aan mijn kinderen. Maar ja, ze eten redelijk groente en krijgen elke dag fruit mee naar school. Daarnaast nog regelmatig snoeptomaatjes en paprika, komkommer en zo.
  zaterdag 17 november 2012 @ 22:29:43 #175
37150 livelink
pi_119327564
Zo, de schoenen zijn gezet en van cadeautjes voorzien, dus ik kan eindelijk naar bed.
  zaterdag 17 november 2012 @ 22:34:05 #176
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119327776
Schoenen zijn hier ook gezet...Maar ik kan niet bij de kadootjes, die liggen op onze kamer, en Jordy slaapt in ons bed ...ALS ie slaapt tenminste....hij heeft een enge film gekeken :{
En ik kan het sintpapier niet vinden |:(
  Licht Ontvlambaar zondag 18 november 2012 @ 00:48:55 #177
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_119332438
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 20:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Question..... Gebruiken jullie voor de kinderen multivitamines? Meike heeft zo weinig weerstand, ze is zo vaak ziek....daarbij eet ze superslecht, 1 soort fruit, geen groente (ze zit altijd voor spek en bonen aan tafel savonds) dat ik dus een drankje had gehaald van dagravit, maar ze vindt het zooooo vies....ik Heb zelf geproefd, en ze heeft wel gelijk.... Maar wat is dan wel weg te krijgen?
ik weet niet of je een beetje into VSM (homeopathie) bent... Isa heeft een tijd lang VSM Caltrivat weerstandstabletjes gehad. En nu Mega Kid Multi van Source Naturals en omega 3 omdat ze vrij weinig vis eet.
pi_119332577
De kauwtabletten van Albert Heijn hebben we hier. Ca 5 euro per potje.
pi_119335647
Hier tabletjes van Davitamon en extra vitamine D druppels. Voor beiden.
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 09:27:20 #180
37843 lady-wrb
kortaf
pi_119335993
fruit is hier nog steeds dik drama, maar sinds ik smoothies heb ingevoerd, gaat het ineens een stuk beter. tot en met ananas en mango aan toe.

en qua vitamines hadden we jarenlang de spongebob multivitamines, maar tegenwoordig gewoon de dagravit totaal
  zondag 18 november 2012 @ 11:03:26 #181
35189 Troel
scherp en bot
pi_119336983
Davitamon junior kauwtabletten hier. Van die zonnetjes in verschillende smaken verkrijgbaar, zowel 1+ als 3+.
En vitamine D tabletjes er naast. Overigens wel enkel kopen in goede aanbiedingen en dergelijke, want die krengen zijn vies duur. Regelmatig acties met tweede pot gratis :) Dan zijn ze nog duur, maar ze worden gegeten en dat is niet bij alle vitamines zo helaas. Ook de verschillende smaken kun je op die manier afwisselen. De omega3 visoliecapsules werden hier niet op prijs gesteld :)

Hier eten ze wel veel fruit, qua groenten eigenlijk enkel tomaat(jes) en komkommer. Dat laatste gaat er hier dus in giga hoeveelheden doorheen. Allebei beginnen ze nu meer en meer weer te proeven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119338193
Hier krijgen ze allebei de 3+ variant. Als ik lees op m'n supradin forte dat het vanaf 1 ook gegeven kan worden dan maak ik me weinig druk over dat de 3+ hoger gedoseerd is dan de 1+. Bovendien, wat je teveel krijgt plas je toch uit en tegenwoordig haal je al lang niet meer alle vitamine en mineralen uit groente en fruit. Leyla laat toch vaak haar tabletje liggen, dus ik ga geen aparte pot voor de meiden kopen.
En vitamine D hebben we wel van de etos. Die hoef je maar 5 druppels van en smaakt naar sinaasappel.

J en ik nemen allebei supradin forte en vitamine D als de meiden er zijn.
pi_119338225
Oh en qua dure en goedkope voedingssupplementen. Het is wel zo dat de duurdere varianten meestal betere verbindingen hebben en daardoor ook beter worden opgenomen. Daarom kiezen wij echt bewust voor een merk en geen huismerk.
pi_119339124
Geef een gil van te voren livelink, kom ik bij je shoppen! Ik mag nog even. ;)

Goed aangepakt de verjaardag btw.

Sinterklaas is zo leuk. Ze is helemaal dol en hyper. Wel erg druk, ook nog veel vriendinnetjes jarig, maar ook zo fijn. O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 14:07:41 #185
37843 lady-wrb
kortaf
pi_119341301
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:10 schreef Ticootje het volgende:
Hier krijgen ze allebei de 3+ variant. Als ik lees op m'n supradin forte dat het vanaf 1 ook gegeven kan worden dan maak ik me weinig druk over dat de 3+ hoger gedoseerd is dan de 1+. Bovendien, wat je teveel krijgt plas je toch uit en tegenwoordig haal je al lang niet meer alle vitamine en mineralen uit groente en fruit. Leyla laat toch vaak haar tabletje liggen, dus ik ga geen aparte pot voor de meiden kopen.
En vitamine D hebben we wel van de etos. Die hoef je maar 5 druppels van en smaakt naar sinaasappel.

J en ik nemen allebei supradin forte en vitamine D als de meiden er zijn.
niet alle vitamines plas je uit.
pi_119341892
Thanks all voor de input, wat een boel verschillende soorten zijn er!
Morgen maar eens even weer kijken bij de apotheek/drogist
  zondag 18 november 2012 @ 14:55:02 #187
35189 Troel
scherp en bot
pi_119343139
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:07 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Klopt, maar een overdosering bij normaal gebruikt van kindervitamines bij kinderen, is ook zeer onwaarschijnlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 15:15:17 #188
37843 lady-wrb
kortaf
pi_119343995
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 14:55 schreef Troel het volgende:

[..]

Klopt, maar een overdosering bij normaal gebruikt van kindervitamines bij kinderen, is ook zeer onwaarschijnlijk.
maar daar reageer ik ook niet op. ik reageer op de bewering: wat je teveel inneemt, plas je uit.
en dat is dus niet bij alle vitamines zo. sterker nog een overdosering van bepaalde vitamines, kan juist ongezond zijn (maar dan moet je het wel heel bont maken)
  zondag 18 november 2012 @ 15:18:44 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_119344120
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:15 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

maar daar reageer ik ook niet op. ik reageer op de bewering: wat je teveel inneemt, plas je uit.
en dat is dus niet bij alle vitamines zo. sterker nog een overdosering van bepaalde vitamines, kan juist ongezond zijn (maar dan moet je het wel heel bont maken)
Klopt, maar om te voorkomen dat iedereen nu denkt "ow, ik kan dus beter een pilletje minder geven", gaf ik dus die toevoeging :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 18 november 2012 @ 16:18:19 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119346216
Hier krijgen ze meestal niks.
Soms vraag Sasha om een beertje, die hij dan uiteraard mag, maar ik denk er eigenlijk niet aan. :@
Gelukkig eten ze beide prima, dus ik maak me niet enorm druk over tekorten hoewel ik wel weet dat ik eig die vit D wel zou moeten geven.
Ik ga meteen het potje weer even in beeld zetten. :@ :Y
pi_119346445
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:07 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Idd. K, D en E niet. Maar laten dat nu net ook de vitamines zijn die zo beetje iedereen te kort krijgt. 80% van de volwassenen heeft bijvoorbeeld een vitamine D tekort.
pi_119346512
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 16:18 schreef Brighteyes het volgende:
Hier krijgen ze meestal niks.
Soms vraag Sasha om een beertje, die hij dan uiteraard mag, maar ik denk er eigenlijk niet aan. :@
Gelukkig eten ze beide prima, dus ik maak me niet enorm druk over tekorten hoewel ik wel weet dat ik eig die vit D wel zou moeten geven.
Ik ga meteen het potje weer even in beeld zetten. :@ :Y
Zelf kun je ook prima vitamine D nemen. Misschien dat als het in jouw routine zit om in te nemen dat je de kinderen sneller meeneemt daarin?

Bij ons staan de potjes op tafel bij het ontbijt. Staat in hetzelfde kastje als de hagelslag en vlokken, dus pakken we automatisch mee met dekken.
  zondag 18 november 2012 @ 16:28:56 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119346602
Wij dekken de tafel niet v h ontbijt. :+ ;)
Maar het staat nu in het zicht op het aanrecht, ipv achterin het keukenkastje. ;) In de zomer vind ik D niet zo nodig (ja, eigenwijs) en dus was het wat uit het zicht geraakt.
  Licht Ontvlambaar zondag 18 november 2012 @ 17:36:28 #194
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_119348921
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 16:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Idd. K, D en E niet. Maar laten dat nu net ook de vitamines zijn die zo beetje iedereen te kort krijgt. 80% van de volwassenen heeft bijvoorbeeld een vitamine D tekort.
vitamine A ook niet overigens
  zondag 18 november 2012 @ 18:13:48 #195
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_119350141
Ik heb altijd k a d e gekeerd als ezelsbruggetje over van welke vitamines je niet teveel binnen moet krijgen. Maar zoals gezegd, teveel heb je niet zomaar hoor. K a d e worden iig niet door het lichaam afgevoerd en kan dus schadelijk zijn bij herhaald teveel inname.
  zondag 18 november 2012 @ 18:32:27 #196
386633 Adnap
I love Life !
pi_119350869
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 18:13 schreef mikoxx het volgende:
Ik heb altijd k a d e gekeerd als ezelsbruggetje over van welke vitamines je niet teveel binnen moet krijgen. Maar zoals gezegd, teveel heb je niet zomaar hoor. K a d e worden iig niet door het lichaam afgevoerd en kan dus schadelijk zijn bij herhaald teveel inname.
Klopt, dat ezelsbruggetje leren wij ze nog steeds. Vitamine B, C, plas je weer uit maar te veel is nooit goed en kan even goed schade aan de nieren of lever opleveren.
I live life, i love life
pi_119350912
Hoezo leren jullie dat? Want vitamine K kent geen max. dosis. ( het hoort wel bij E ,D en A omdat het een vetoplosser is en dus niet oplosbaar ) maar het heeft dan weer geen max dosis. (met uitzondering van mensen die bloedverdunners gebruiken.
  zondag 18 november 2012 @ 18:36:38 #198
386633 Adnap
I love Life !
pi_119351003
quote:
2s.gif Op zondag 18 november 2012 18:33 schreef Pvoesss het volgende:
Hoezo leren jullie dat? Want vitamine K kent geen max. dosis. ( het hoort wel bij E ,D en A omdat het een vetoplosser is en dus niet oplosbaar ) maar het heeft dan weer geen max dosis. (met uitzondering van mensen die bloedverdunners gebruiken.
en laatdat nu een doelgroep van mijn leerlingen zijn.... dus vandaar. Ze lopen nl stage in oa verzorgingscentra en thuiszorg
I live life, i love life
pi_119351135
Maar mensen die bloedverdunners gebruiken kun je toch niet vergelijken met mensen die dat niet doen.
Het zal inderdaad van invloed zijn van de opname.
pi_119351163
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:36 schreef Adnap het volgende:

[..]

en laatdat nu een doelgroep van mijn leerlingen zijn.... dus vandaar. Ze lopen nl stage in oa verzorgingscentra en thuiszorg
Dat is prima maar die groep is niet de gehele bevolking,
Vitamine K hoort niet bij de vitamines die een max. dosis hebben volgens onze gezondheidsraad.
Zo staat er ook op etiketten en bij de ADH geen maximum.
pi_119351240
Ik denk dat je behoorlijk wat tabletjes moet wegwerken wil je echt een overdosis aan vitamines krijgen.

Zeker van de kinderkauwtabletjes.
pi_119352684
Ik geef zelfs geen vitamine D....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Licht Ontvlambaar zondag 18 november 2012 @ 19:30:10 #203
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_119353499
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 19:12 schreef Vicky het volgende:
Ik geef zelfs geen vitamine D....
en dat zou misschien wel een goed idee zijn. De ESFA heeft de ADH pasgeleden verdubbelt, in de winter krijgt bijna niemand voldoende vit. D binnen.
  zondag 18 november 2012 @ 19:31:10 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119353545
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:43 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat je behoorlijk wat tabletjes moet wegwerken wil je echt een overdosis aan vitamines krijgen.

Zeker van de kinderkauwtabletjes.
Dat vraag ik me af hoor, het gaat ten slotte om de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid en die zal voor kinderen ook lager liggen dan voor volwassenen.
Maar goed, als je ze slikt volgens het voorschrift op de verpakking kan er weinig mis gaan.

Toch had ik een bijna toxisch hoge waarde vit B6 na het, volgens verpakking, slikken van StJanskruid. Het kan dus wel. Maar die marges zullen bij kindertabletjes wellicht nog wat ruimer liggen.
  Licht Ontvlambaar zondag 18 november 2012 @ 19:37:35 #205
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_119353822
De marges liggen heel ruim BE, maar voorzichtigheid en goed inlezen is altijd slim.
pi_119353868
be, nu noem je ook iets waar mensen echtechtecht mee uit moeten kijken! st janskruid is niet iets om mee te klooien. waar dacht je dat ze bv antidepressivia van maken? maar goed; ik heb me ooit langlang geleden verdiept in de werking en dosering van kruiden en dat is geen kattenpis zogezegd. maakt me trouwens ook voorzichtig met suplementen. mijn spul eet doorgaans prima, dus die krijgen geen extra dingen, behalve dat ravi nog wel vitamine d druppels krijgt, want die is nog geen 4.
pi_119354305
D is nou echt iets waar ik ook mee door zou gaan na de 4 jaar.
Maar ik heb dan ook een mega vitamine D tekort en daar heel erg veel last van :X
pi_119354456
dan is dat iets wat getest moet worden bij de huisarts en dan via hem :)

edit; dit is met inachtneming dat mijnessen goed eten, vrijwel nooit ziek zijn en voldoende en op de propere tijden buiten komen.
  Licht Ontvlambaar zondag 18 november 2012 @ 19:55:20 #209
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_119354697
Vitamine D aanmaken via de zon/huid likt alleen in de zomer als de zonkracht sterk genoeg is, jammer genoeg.
pi_119354716
Ik ben zelf ook maar weer aan de multivitamines... mijn D was van de zomer te laag, ik verwacht niet dat dat nu anders is... En B12 zat ik ook laag mee...
pi_119355252
als je daadwerkelijk een vitamine d deficientie hebt is de dosering zoals op die potjes en flesjes staat onvoldoende om die weg te werken trouwens. daarnaast krijg je het tegenwoordig niet alleen van zon. hell, het zit nog toegevoegd in onze ontbijtgranen
  zondag 18 november 2012 @ 20:08:26 #212
11682 Moonah
Jolie femme
pi_119355399
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 20:05 schreef simmu het volgende:
als je daadwerkelijk een vitamine d deficientie hebt is de dosering zoals op die potjes en flesjes staat onvoldoende om die weg te werken trouwens. daarnaast krijg je het tegenwoordig niet alleen van zon. hell, het zit nog toegevoegd in onze ontbijtgranen
En in marga-/halvarine.

Ik ben ook niet van het zomaar slikken van allerlei supplementen. Ik ben dan ook verbaasd over het gemak waarmee daarover wordt gepraat hier. :o
Maar goed, mijn kind is dan ook een goede gevarieerde eter, nooit ziek. Net als zijn ouders. *klopt af...
pi_119355497
Ik heb ook nog nooit iets gegeven aan supplementen. Beide kinderen eten goed en zijn eigenlijk nooit ziek. Zelf heb ik ook nooit iets gehad trouwens.
  Licht Ontvlambaar zondag 18 november 2012 @ 20:12:25 #214
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_119355650
Onze voeding bevat veel minder vitaminen en mineralen dan pakweg 50 jaar geleden, met een gevarieerde voeding ben je er vaak nog niet.
  zondag 18 november 2012 @ 20:12:43 #215
35189 Troel
scherp en bot
pi_119355673
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 20:05 schreef simmu het volgende:
Dat dus. Ik krijg op regelmatige basis 200.000 internationale eenheden ingespoten om het op peil te houden en zelfs dan zie je het gewoon omlaag gaan :P
Maar ik eet dan ook nauwelijks ontbijtgranen, laat staan dat ik het daaruit opneem. En aangezien ik niet naast mijn zonnepanelen op het dak lig, valt het vies tegen met wat je zelf aanmaakt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119355980
Die van mij krijgen optimax mulitvitamine. De oudste eet nagenoeg geen fruit omdat hij ivm allergieen een angst heeft gekregen. Ze krijgen genoeg groenten binnen maar of het echt genoeg is? Ze zijn tegenwoordig eigenlijk nooit ziek meer *afklopt*
pi_119356615
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 16:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zelf kun je ook prima vitamine D nemen. Misschien dat als het in jouw routine zit om in te nemen dat je de kinderen sneller meeneemt daarin?

Bij ons staan de potjes op tafel bij het ontbijt. Staat in hetzelfde kastje als de hagelslag en vlokken, dus pakken we automatisch mee met dekken.
Hier ook de Kindermulti van Optimax in berenvorm en ik eet ze zelf dan ook. Voordeel is dat de dames het berensnoepjes noemen en er dus ook zelf naar vragen :D
pi_119361313
Geloof dat ik die beren ook maar haal. Geef ik er een flip de beer draai aan...moet lukken haha! Hopelijk helpt het haar om wat minder snel ziek te worden.
pi_119362632
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 20:12 schreef Sjeen het volgende:
Onze voeding bevat veel minder vitaminen en mineralen dan pakweg 50 jaar geleden, met een gevarieerde voeding ben je er vaak nog niet.
Dat! Komt onder meer ook door de manier van bewerken en bewaren.
pi_119364816
Oh en over die crap "nooit ziek". Ik ben ook nooit ziek, maar ik eet amper groente en fruit. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik m'n vitamines niet uit m'n voeding haal. Ik leef al jaren op die voet en heb eigenlijk nooit extra genomen.
Nooit ziek is echt geen maatstaaf of je wel of niet te korten hebt.
pi_119365126
Hier net zo ticootje, ik krijg zelf ook niet genoeg vitamines, maar door mijn werk in de kinderopvang Heb ik een prima weerstand. Mijn dochter krijgt ook te weinig vitamines, maar die is wel altijd de klos bij elk virus wat rondwaart, nu maar extra vitamines proberen, baadt het niet dan schaadt het niet.....
pi_119365726
Mijn weerstand is denk ik niet hoger dan zonder. Ik bedoel, ik word net zo goed gewoon verkouden. Misschien dat het erger en langer zou zijn als ik geen vitamines slik, maar dat weet je toch niet.
Ik voel me lichamelijk wel een stuk beter met, en dat is de reden dat ik het blijf gebruiken. Elke winter werd ik bijvoorbeeld wel erg moe, beetje neerslachtig (goh raar). Ik merk gewoon dat m'n energielevel echt beter is.

Maar het is niet zo dat ik me echt jaren onwijs rot heb gevoeld, je merkt het gewoon niet totdat je gewent bent aan hoeveelheden die je lijf best kan gebruiken.
  zondag 18 november 2012 @ 22:54:10 #223
386633 Adnap
I love Life !
pi_119367149
Hier gewoon gezond eten,fruit en noten en geen pilletjes voor de kinderen, gelukkig heb ik slootgravers.
I live life, i love life
  zondag 18 november 2012 @ 23:18:05 #224
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_119368555
Ik las snotgravers :')
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 23:23:03 #225
37843 lady-wrb
kortaf
pi_119368786
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 18:13 schreef mikoxx het volgende:
de niet in water oplosbare vitamines idd

maar ook de andere zijn in overdosis niet gezond

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=5740
pi_119373384
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 23:18 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik las snotgravers :')
:D
  maandag 19 november 2012 @ 06:55:50 #227
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119373439
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 22:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
baadt het niet dan schaadt het niet.....
mooie spelfout, gezien het in-water-oplosbaar-criterium. ;)

hier krijgen ze van die davitamon kauwtabletjes. volgens mij geen overbodige luxe, omdat ze maar erg moeizaam groente eten. fruit gaat wel wat beter.
in de haak.
pi_119373517
Ik twijfelde al over de spelling idd...baat?
  maandag 19 november 2012 @ 07:33:58 #229
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_119373671
Gisteren Linusje terug naar de mama gebracht. We hebben er een fijne dag van gemaakt :) fijn dat hij er 14 dagen was. We zijn gaan uit eten, kinder rommelmarkt bezocht en een nieuw spelletje voor de WII gekocht, thuis avond gegeten, hem een badje met veel speelgoedjes gegeven en dan even UNO gespeeld :) wel weer weinig geslapen vannacht dus vanavond op tijd bed in en zal het wel weer een stuk beter gaan!
  maandag 19 november 2012 @ 07:57:57 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119373814
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 20:08 schreef Moonah het volgende:

[..]

En in marga-/halvarine.

Ik ben ook niet van het zomaar slikken van allerlei supplementen. Ik ben dan ook verbaasd over het gemak waarmee daarover wordt gepraat hier. :o
Maar goed, mijn kind is dan ook een goede gevarieerde eter, nooit ziek. Net als zijn ouders. *klopt af...
We zijn gisterenochtend naar Poep geweest. Bedankt voor de tip, het was echt superleuk! :Y Sasha en Oscar vonden het ook echt heel erg leuk. :Y
  † In Memoriam † maandag 19 november 2012 @ 08:07:21 #231
37843 lady-wrb
kortaf
pi_119373869
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 20:12 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat dus. Ik krijg op regelmatige basis 200.000 internationale eenheden ingespoten om het op peil te houden en zelfs dan zie je het gewoon omlaag gaan :P
Maar ik eet dan ook nauwelijks ontbijtgranen, laat staan dat ik het daaruit opneem. En aangezien ik niet naast mijn zonnepanelen op het dak lig, valt het vies tegen met wat je zelf aanmaakt.
ja duh, jij hebt aan je laten sleutelen. dat is appels met peren vergelijken.
pi_119374103
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:07 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ja duh, jij hebt aan je laten sleutelen. dat is appels met peren vergelijken.
het hele "50 jaar geleden hadden groentes en fruit een andere samenstelling" is appels met peren vergelijken. als je biologisch eet en zelf snijdt, klopt de stelling al niet meer. daarnaast: denk eens na jongens: ook maar 50 jaar geleden gingen mensen algeheel eerder dood. kan je beter stellen dat voorgesneden groenten (en fruit) domweg minder voedzaam zijn dan niet voorgesneden :)

maar nu gaat de discussie wel erg ver :P
pi_119374167
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:31 schreef simmu het volgende:

[..]

het hele "50 jaar geleden hadden groentes en fruit een andere samenstelling" is appels met peren vergelijken. als je biologisch eet en zelf snijdt, klopt de stelling al niet meer. daarnaast: denk eens na jongens: ook maar 50 jaar geleden gingen mensen algeheel eerder dood. kan je beter stellen dat voorgesneden groenten (en fruit) domweg minder voedzaam zijn dan niet voorgesneden :)

maar nu gaat de discussie wel erg ver :P
En dan vraag ik me meteen af, hoeveel mensen nu alles biologisch kopen of zelf kweken... Dat zijn er toch niet veel hoor... En wordt je niet enorm genept.. Als de biologische paprika in de fabriek op is en er moet wel worden geleverd, waar denk je dat ze de restanten dan vandaan pakken...

Vroegah...
pi_119374233
ik hou mn mond maar even over voor gesneden en bio producten denk ik :D

Ik heb iets te lang bij 's lands grootste groente snijderij gewerkt.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_119374267
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 20:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb ook nog nooit iets gegeven aan supplementen. Beide kinderen eten goed en zijn eigenlijk nooit ziek. Zelf heb ik ook nooit iets gehad trouwens.
Wat Tico zegt. :)
Vitaminetekort leidt vaak niet direct tot ziektes. Wel kun je op latere leeftijd klachten krijgen. Vooral vitamine d (vroeger levertraan) moet je echt niet onderschatten, Groof. Een tekort kan op latere leeftijden, vooral bij vrouwen, leiden tot ernstig zachte botten. Dat je dus op 50-jarige leeftijd je heup breekt.
pi_119374331
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 08:43 schreef Joene het volgende:
ik hou mn mond maar even over voor gesneden en bio producten denk ik :D

Ik heb iets te lang bij 's lands grootste groente snijderij gewerkt.
ik ben opgegroeid met een moestuin en we wonen nu op een plek alwaar de groentemeneer elke woensdag 'gewoon' met zn kar aan de deur staat O+ ik hak gewoon een kool in brokken, kook dat met taters en noem dat dan brokkenpap >:)
pi_119374367
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:51 schreef simmu het volgende:

[..]

ik ben opgegroeid met een moestuin en we wonen nu op een plek alwaar de groentemeneer elke woensdag 'gewoon' met zn kar aan de deur staat O+ ik hak gewoon een kool in brokken, kook dat met taters en noem dat dan brokkenpap >:)
Ja ik was in de gelukkige omstandigheid dat ons "dorpje" nog jaren lang over een groentewinkeltje beschikte O+

Maar goed ik ben niet tegen voorgesneden / verpakte groente, ik heb wel ernstige bedenken bij het "BIO" kenmerk :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_119374401
Een gezonde blanke huid is in in principe in staat om vrij snel grote hoeveelheden vitamine D aan te maken. Op de 52e breedtegraad, waarop Nederland ligt, wordt in de zomer (mei-september) midden op de dag bij onbewolkte hemel en heldere lucht al na enkele minuten blootstelling van een type-1 huid (blank), met 25% van het lichaamsoppervlak onbedekt en in horizontale positie, 25 microgram (1000 IE) vitamine D gemaakt. In de winter (november-maart) echter, is het op dezelfde breedtegraad onder geen enkele omstandigheid mogelijk om uitsluitend met behulp van zonlicht een adequate vitamine D-status te handhaven.

Metingen van de vitamine D-inname
In Ierland heeft bijna driekwart van de volwassenen lage vitamine D-innames (3,2 µg uit voedsel).

Chronische toxiciteit
De maximaal veilige dosis (bij chronisch gebruik) voor vitamine D3 is momenteel 50 µg (2000 IE) per dag. Volgens een risicoanalyse uit 2007 kan deze waarde zonder bezwaar worden vervijfvoudigd tot 250 µg (10.000 IE) per dag, 100 maal de huidige ADH voor personen tussen 4 en 50 jaar. Bij kortdurend gebruik kunnen veel hogere doseringen gegeven worden. Zo werd na het geven van injecties met 600.000 IE (15 mg) de calcidiolspiegel verhoogd van 2 ng/ml naar 22 ng/ml bij tien ouderen zonder enige aanwijzing voor toxiciteit. Dergelijke doses zijn niet alleen veilig, maar worden ook aanbevolen voor ouderen om vitamine D-deficiëntie in de winter te voorkomen.

Vitamine D-vergiftiging door voedingssupplementen
In Nederland is het vrijwel onmogelijk om toxische hoeveelheden vitamine D3 binnen te krijgen via voedingssupplementen. Vitamine D3 heeft pas toxische effecten bij serumwaarden van 600 nmol calcidiol per liter of meer. Dergelijke waarden worden pas bereikt bij chronisch gebruik van meer dan 40.000 IE (1000 µg) vitamine D3 per dag, 400 maal de huidige aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor volwassenen. Aangezien voedingssupplementen in Nederland maximaal 5 microgram per dag mogen bevatten, is het risico op overdosering van vitamine D3 door het gebruik van een voedingssupplement, mits men zich aan de aanbevolen dosering houdt, in Nederland daarom uitgesloten. (Wel is het denkbaar dat, als een combinatiepreparaat van vitamine A en D wordt gebruikt, er een overdosering van vitamine A wordt ingenomen.)
Bij suppletie van Ergocalciferol (D2) treedt eerder toxiciteit op dan bij D3 waarvoor de drempel voor toxiciteit veel hoger ligt.

[ Bericht 31% gewijzigd door Ticootje op 19-11-2012 09:03:16 ]
pi_119374421
ik heb juist iets tegen voorgesneden en voorverpakte groentes, juist vanwege het vitamineverlies. bio of niet boeit me geen zak. sangdrax wil altijd graag bio, ik niet. het is gewoon echtechtecht veel smaakvoller om zelf te snijden. ik proef echt verschil en sangdrax zegt van ook. maar goed; zoals gezegd; we zijn hier gezegend met een bizar uitgebreidde en goede groentewinkel, de groenteboer die elke woensdag langsrijdt en vriendinnen met een moestuin.
pi_119374533
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:57 schreef simmu het volgende:
ik heb juist iets tegen voorgesneden en voorverpakte groentes, juist vanwege het vitamineverlies. bio of niet boeit me geen zak. sangdrax wil altijd graag bio, ik niet. het is gewoon echtechtecht veel smaakvoller om zelf te snijden. ik proef echt verschil en sangdrax zegt van ook. maar goed; zoals gezegd; we zijn hier gezegend met een bizar uitgebreidde en goede groentewinkel, de groenteboer die elke woensdag langsrijdt en vriendinnen met een moestuin.
Ik kan je heel eerlijk zeggen , dat er door de manier van verwerken niet meer dan 10% vitamine verlies is .

De smaak is idd veel beter van zelf snijden , echter als ik de aantallen voorverpakte dingen zag gemiddeld 1,7 miljoen verpakkingen per week. Zie je dat vrij weinig mensen nog de moeite nemen om zelf te snijden.
  † In Memoriam † maandag 19 november 2012 @ 09:08:29 #242
37843 lady-wrb
kortaf
pi_119374560
er is me verteld dat als ik graag snel dood wil, ik alles uit eigen tuin moet eten.
de hele buurt is vroeger opgehoogd met sintels van de hoogovens.
pi_119374615
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:08 schreef lady-wrb het volgende:
er is me verteld dat als ik graag snel dood wil, ik alles uit eigen tuin moet eten.
de hele buurt is vroeger opgehoogd met sintels van de hoogovens.
Weerstand!

Nee zonder dollen, ik koop gewoon groente bij de supermarkt... Ik koop eigenlijk geen biologische groente, puur omdat ik het afzetterij vindt en onwijs duur. Voorgesneden groente pak ik wel eens de sperziebonen van omdat ik dan perse bonen wil eten die week en de bonen in het schap er niet uit zien.. En hutspot pak ik voorgesneden... Dat is nog steeds lomp van mezelf, want hoeveel moeite is het om een wortel en een ui te snijden...
pi_119374796
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 09:06 schreef Joene het volgende:

[..]

Ik kan je heel eerlijk zeggen , dat er door de manier van verwerken niet meer dan 10% vitamine verlies is .

De smaak is idd veel beter van zelf snijden , echter als ik de aantallen voorverpakte dingen zag gemiddeld 1,7 miljoen verpakkingen per week. Zie je dat vrij weinig mensen nog de moeite nemen om zelf te snijden.
nja, die 10% is alleen als je het dan direct gebruikt he! als je het dan eerst 3 dagen in de koelkast laat liggen verlies je alsnog meer. ah well; tis zoals wij doen lekkerder en goedkoper. overall ben ik heel tevreden met hoe we dingen doen hier :) ik O+ lekker eten! hoeft niet fancy te zijn, maar wel goed klaargemaakt zeg maar.

kan me prima voorstellen dat als je kind (of jijzelf) slecht eet en/of weinig buitenkomt dat je vitamines bijgeeft hoor. maar ik ben ook wel van mening dat het soms wat overtrokken is en dat je beter het via de huisarts en proper onderzoek kan doen als je echt ernstige tekorten vermoedt
  maandag 19 november 2012 @ 09:26:43 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119374887
Voor pastasaus gebruik ik over het algemeen zo'n zak, omdat dat de snelste manier is om toch een gezonde saus in elkaar te draaien en dat is op werkdagen toch wel mooi meegenomen.
Verder gebruik ik voorgesneden boerenkool en gisteren in een couscous recept ook voorgesneden koolraap. Gemak gaat soms echt voor vers bij mij. ;)
pi_119374994
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:26 schreef Brighteyes het volgende:
Voor pastasaus gebruik ik over het algemeen zo'n zak, omdat dat de snelste manier is om toch een gezonde saus in elkaar te draaien en dat is op werkdagen toch wel mooi meegenomen.
Verder gebruik ik voorgesneden boerenkool en gisteren in een couscous recept ook voorgesneden koolraap. Gemak gaat soms echt voor vers bij mij. ;)
Gemak is ook de grootste factor waar de snijderij op draait , sterker nog de Naam van de holding begint met Convenience :D
pi_119375024
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:21 schreef simmu het volgende:

[..]

nja, die 10% is alleen als je het dan direct gebruikt he! als je het dan eerst 3 dagen in de koelkast laat liggen verlies je alsnog meer. ah well; tis zoals wij doen lekkerder en goedkoper. overall ben ik heel tevreden met hoe we dingen doen hier :) ik O+ lekker eten! hoeft niet fancy te zijn, maar wel goed klaargemaakt zeg maar.

kan me prima voorstellen dat als je kind (of jijzelf) slecht eet en/of weinig buitenkomt dat je vitamines bijgeeft hoor. maar ik ben ook wel van mening dat het soms wat overtrokken is en dat je beter het via de huisarts en proper onderzoek kan doen als je echt ernstige tekorten vermoedt
Ik vermoed zeker geen tekorten... Maar dat wil ik ook graag zo houden. Daarom geef ik het wel.
pi_119375078
Ik koop zoveel mogelijk vers en ongesneden, behalve sla.
Aan biologisch doe ik niet, om dezelfde reden als Tico.
als de meiden hier wat minder fruit eten maakt M een.smoothie voor ze.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_119376596
Feit is gewoon dat landbouwgif slecht voor je is. En dat er nog steeds veel te veel gif gespoten wordt. Vooral druiven staan er stijf van. Het gaat (oa) om hormoonverstorende chemicaliën (EDC's) die het hormonale systeem van zowel het dierlijke als menselijk lichaam veranderen. Ze zorgen er bijv voor dat een insectenlarf niet doorgroeit naar volwaardig beest, maar vol altijd larf blijf. Best heftig spul dus, dat het dat voor elkaar krijgt. En er zijn best wat bewijzen te vinden die EDC's koppelen aan chronische ziekten, zoals verminderde vruchtbaarheid, hormoongerelateerde soorten kanker (borstkanker en prostaatkanker), hersenbeschadiging, obesitas en diabetes. Deze ziekten schijnen sowieso al toe te nemen in heel Europa.

Het gekke is ook dat hormoonverstorende middelen wél al steeds vaker geband worden uit cosmetica, babyflessen en speelgoed, maar dus niet uit voedingsmiddelen.

Ik vind het fijner om L (en mezelf :P ) biologische groenten en fruit te geven. En ook daar zal idd wel eens me gesjoemeld worden, zoals met zoveel. Maar dat vind ik geen reden om het dan maar helemaal niet meer te kopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Spring op 19-11-2012 10:56:24 ]
pi_119376806
als je jezelf en je kind echt een plezier wil doen kan je goed starten met biologische melk. vrienden van ons hier hebben een melkboerderij, dus ik weet hoe ze omgaan met dingen als antibiotica enzo in die industrie :X

doe mij maar biologische melk. (en ja; ik weet ook de eisen waaraan ze moeten voldoen om het propere keurmerk te krijgen :P )
  maandag 19 november 2012 @ 10:59:48 #251
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119376916
Ik vind het belangrijk om biologisch te eten omdat het net wat vriendelijker is voor de wereld. Er is geen smaak of vitaminevoordeel.
Maar wel voordeel in hoe de biologische landbouw de aarde ziet en hoe ze er mee omgaan. Aangezien ik ook voor mijn jongens graag nog wat wereld overhou kies ik dus biologisch.

En multivitjes als ik er aan denk. Vooral in het eerste jaar van de middelbare heb ik wel "bijgevoerd" het is een end fietsen, een uitputtingsslag, alles nieuw en anders dus maar wat vitamine-ondersteuning.

En idd vitamine D. Want er wordt steeds meer bekend over het ontstaan van chronische ziektes door een gebrek aan vitamine D
pi_119377020
Melk hebben wij ook biologisch.

Opvallend is trouwens ook dat neonicotinoïden, da's een insecticide, in onwijs veel Europese landen al verboden is omdat ie sterk in verband wordt gebracht met bijensterfte. En in Nederland is de bijensterfte enorm hoog atm. En op bijen moeten we vrij zuinig zijn, want als ze op zijn, is de mensheid binnen vier jaar uitgestorven.

Vinden andere Europese landen sterke aanwijzigen echter al voldoende om het middel te verbieden, Nederland wacht tot er écht bewijs is gevonden. Landbouwland. :)
pi_119377049
Waarom zijn bijen zo belangrijk?
pi_119377100
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:04 schreef Ticootje het volgende:
Waarom zijn bijen zo belangrijk?
Omdat ze voor bevruchting zorgen. En dus voor groente en fruit. In NL is de honingbij superbelangrijk voor onze voedselvoorziening. Hij bestuift ongeveer 80 procent van alle geteelde voedselgewassen. En dan gaat het dus alleen over eten. Ze bestuiven nl ook planten die die water en lucht zuiveren en zorgen voor een een vruchtbare bodem en zuurstofproductie. Bijen staan dus eigenlijk aan de basis van alles.
pi_119377101
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:59 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik vind het belangrijk om biologisch te eten omdat het net wat vriendelijker is voor de wereld. Er is geen smaak of vitaminevoordeel.
Maar wel voordeel in hoe de biologische landbouw de aarde ziet en hoe ze er mee omgaan. Aangezien ik ook voor mijn jongens graag nog wat wereld overhou kies ik dus biologisch.

En multivitjes als ik er aan denk. Vooral in het eerste jaar van de middelbare heb ik wel "bijgevoerd" het is een end fietsen, een uitputtingsslag, alles nieuw en anders dus maar wat vitamine-ondersteuning.

En idd vitamine D. Want er wordt steeds meer bekend over het ontstaan van chronische ziektes door een gebrek aan vitamine D
maar buuf, biologisch is niet noodzakelijkerwijs beter voor het milieu hoor. biologisch vlees is bv juist milieubelastender dan niet bioloisch
  maandag 19 november 2012 @ 11:09:25 #257
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119377185
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:06 schreef simmu het volgende:

[..]

maar buuf, biologisch is niet noodzakelijkerwijs beter voor het milieu hoor. biologisch vlees is bv juist milieubelastender dan niet bioloisch
daar heb ik wel eens wat over gehoord ja. Maar was ook discutabel. maar daar gaat het mij sec om het dierenwelzijn. Dat een koe, voor een koe, een goed leven heeft gehad.
pi_119377222
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:07 schreef -Spring het volgende:
Hoe kom je daar nou bij, Simmu?
was laatst toch aangetoond? iets met de co2 uitstoot ofzo.....
zou het moeten opzoeken maar ik ben ff lui en moet over 20 minuten weg :')
pi_119377257
en ik wil geen discussie starten, want we eten zelf bij voorkeur ook biologisch vlees hoor O-)
maar er staat me echt iets bij van dat het gewoon echt niet zo algemeen milieuvriendelijk is als veel mensen aannemen
pi_119377294
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:06 schreef -Spring het volgende:

[..]

Omdat ze voor bevruchting zorgen. En dus voor groente en fruit. In NL is de honingbij superbelangrijk voor onze voedselvoorziening. Hij bestuift ongeveer 80 procent van alle geteelde voedselgewassen. En dan gaat het dus alleen over eten. Ze bestuiven nl ook planten die die water en lucht zuiveren en zorgen voor een een vruchtbare bodem en zuurstofproductie. Bijen staan dus eigenlijk aan de basis van alles.

En ik vond het nog wel onwijze klote beesten.. :D
  maandag 19 november 2012 @ 11:16:08 #261
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119377413
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:03 schreef -Spring het volgende:
Melk hebben wij ook biologisch.

Opvallend is trouwens ook dat neonicotinoïden, da's een insecticide, in onwijs veel Europese landen al verboden is omdat ie sterk in verband wordt gebracht met bijensterfte. En in Nederland is de bijensterfte enorm hoog atm. En op bijen moeten we vrij zuinig zijn, want als ze op zijn, is de mensheid binnen vier jaar uitgestorven.

Vinden andere Europese landen sterke aanwijzigen echter al voldoende om het middel te verbieden, Nederland wacht tot er écht bewijs is gevonden. Landbouwland. :)
Hahaha! oh, kijk ons het eens eens zijn! :o ik heb al mijn vriendinnen al bijenhuisjes kado gedaan (voor solitaire bijen) en heb zoveel mogelijk bij-vriendelijke planten in mijn tuin. Red de bij!
  maandag 19 november 2012 @ 11:17:12 #262
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_119377440
Een bijenhuisje? Waar vind ik dat?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_119377536
Wat leuk! Heb je er zelf ook één, Buuf: werkt het?
  maandag 19 november 2012 @ 11:22:38 #264
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119377598
euh, aangezien we wat van kleuters en pubers afdwalen heb ik de discussie even meegenomen naar de SC :7
  maandag 19 november 2012 @ 11:52:53 #265
144006 chacama
Ondernemend!
pi_119378475
quote:
11s.gif Op maandag 19 november 2012 11:22 schreef debuurvrouw het volgende:
euh, aangezien we wat van kleuters en pubers afdwalen heb ik de discussie even meegenomen naar de SC :7
Oh, maar het is een enorm leuk knutselproject om met kleuters en pubers te maken. Een insectentoren voor bijen/lieveheersbeestjes en vlinders....

Vitaminen moet ik hier ook weer op tafel gaan zetten, zie dat Fleur ook erg goed reageerd (not) op de donkere dagen...en dat van vit D wist ik niet, maar ga ik me wel ff in verdiepen.

Vrijdag is mijn fruppie 6 geworden en heeft toen ook meteen d'r kinderfeestje gehad en gisteren het familiefeest...d'r afsluitende worden gisteren voor het slapen gaan waren; het was een fijn feest mama.... blij meisje dus!
pi_119379446
Wij eten voornamelijk biologisch omdat ik niet wil dat mijn kinderen al die troep binnenkrijgen. Vooral de antibiotica en andere medicijnen in vlees, vis en melk. Voor het milieu zouden we gewoon veel minder of geen vlees moeten eten.
pi_119379515
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 12:25 schreef snoopy het volgende:
Wij eten voornamelijk biologisch omdat ik niet wil dat mijn kinderen al die troep binnenkrijgen. Vooral de antibiotica en andere medicijnen in vlees, vis en melk. Voor het milieu zouden we gewoon veel minder of geen vlees moeten eten.
Maar dan moet je zeker aanvullen, mensen hebben het nodig.
pi_119379578
Ja, daarom eten wij wel vlees maar niet iedere dag. En wat ik zeg, ik ben niet zo milieubewust maar het gaat me om de troep die we binnenkrijgen.
pi_119379643
Waarom is biologisch vlees eigenlijk belastender?
pi_119379733
Belastender voor wat?
pi_119379800
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:30 schreef Ticootje het volgende:
Waarom is biologisch vlees eigenlijk belastender?
voor het milieu

voor kip is het aangetoond: http://www.rtl.nl/compone(...)echt-voor-milieu.xml
  maandag 19 november 2012 @ 12:58:03 #272
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_119380478
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar dan moet je zeker aanvullen, mensen hebben het nodig.
Ik eet al vanaf mijn 7e geen vlees meer en ik doe het nog prima, zo op mijn 38e. Dus nodig? Mwah, ik weet niet.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_119380521
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:58 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Ik eet al vanaf mijn 7e geen vlees meer en ik doe het nog prima, zo op mijn 38e. Dus nodig? Mwah, ik weet niet.
Ik eet mn hele leven al amper groente en fruit en leef ook nog...
Ik ben aanhanger van de 3 P's..
  maandag 19 november 2012 @ 13:02:50 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119380627
Wij eten een keer of 3 in de week vegetarisch en dat vind ik een prima mix, zowel voor ons als voor de kinderen.
pi_119380706
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:02 schreef Brighteyes het volgende:
Wij eten een keer of 3 in de week vegetarisch en dat vind ik een prima mix, zowel voor ons als voor de kinderen.
Als het aan mij ligt eten we nooit zonder vlees :D
pi_119380718
Wij eten elke maaltijd vlees erbij... al is het maar de spek door de hutspot en een rookworst.. Zonder vlees is mn maaltijd niet compleet.
pi_119380736
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2012 13:05 schreef Joene het volgende:

[..]

:')
  maandag 19 november 2012 @ 13:06:29 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119380764
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2012 13:05 schreef Joene het volgende:

[..]

Ik heb echt een werelds goed kookboek voor vegetarische recepten en laatst verzuchtte F. na een van die maaltijden: als ze allemaal zo lekker zijn hoef ik nooit meer vlees! :o
* Brighteyes is zo blij met een vent die niet van het standaard 'ik MOET elke dag vleesch' type is. :Y
pi_119380953
Hahaha, die van mij wilde juist graag veel vaker vegetarisch eten.. als compromis nu ca 2x/week (en 2x vis en verder wel vlees). :D

Vitaminepillen: je kunt ook pilletjes nemen waar niet alles 100% in zit maar bijv 50% en die dan niet 2x per dag geven maar 1x per dag of om de dag. Dan geef je waarschijnlijk niet snel teveel. :)
pi_119381120
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 13:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb echt een werelds goed kookboek voor vegetarische recepten en laatst verzuchtte F. na een van die maaltijden: als ze allemaal zo lekker zijn hoef ik nooit meer vlees! :o
* Brighteyes is zo blij met een vent die niet van het standaard 'ik MOET elke dag vleesch' type is. :Y
Ik kan nu al zeggen dat ik dat soort culinaire gerechten niet ga lusten... Soms baal ik er wel van hoe weinig ik lust en ik probeer het ook echt wel... Maar resultaat is dat ik dan kokhalzend mn eten weg zit te werken...
pi_119381275
quote:

[..]

Nou ik vind vlees of vis (jammer lust tico niet) het beste deel van de maaltijd :) en ik weiger het op te geven dan wel een vervanger erin te gooien.
  maandag 19 november 2012 @ 13:23:42 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119381386
Er zitten geen vervangers in, die zijn over het algemeen echt ranzig.

Het is wel jammer Tico, maar dan zou je jezelf er ook echt geen plezier mee doen.
pi_119381586
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:23 schreef Brighteyes het volgende:
Er zitten geen vervangers in, die zijn over het algemeen echt ranzig.

Het is wel jammer Tico, maar dan zou je jezelf er ook echt geen plezier mee doen.
Het is ook jammer... Want oh wat zou ik graag al dat soort dingen wel lusten, al is het maar voor de variatie... Veel verder dan bloemkool en sperziebonen kom ik niet. En ik zou de meiden gewoon zo graag dat meegeven dat ze alles lusten. Maar als ik ze het simpelweg niet aanbied, dan grote kans dat ze later ook niet proberen. Gelukkig hebben ze een papa die veel en veel meer gevarieerd eten aanbiedt.

Maar ook met lijnen, hoe heerlijk zou het zijn, als ik wel die salade zou lusten, en in de middag een bord vol met sla en tomaat ed...

Ja soms baal ik er ook wel behoorlijk van.
pi_119381921
quote:

[..]

Ik ben al tijden op zoek naar een goed vegetarisch kookboek, mag ik weten welke je hebt?
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  maandag 19 november 2012 @ 13:40:28 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119382012
Ja, ik moet het even opzoeken thuis want hij is niet makkelijk te vinden online.
Ik heb al eens eerder voor iemand gezocht (ik heb hem nl kado gekregen) en toen lukte het in eerste instantie ook niet.
  maandag 19 november 2012 @ 13:43:45 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119382110
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 13:38 schreef sproet-je het volgende:

[..]

Ik ben al tijden op zoek naar een goed vegetarisch kookboek, mag ik weten welke je hebt?
Toch gevonden: http://www.icob.nl/boek/9781445449074/vegetarisch-koken.html
Bij bol alleen 2e hands voor twee keer zo veel geld. :o :?
Het is echt een heel dik boek met heerlijke gerechten en zonder gebruik van vegaschijven en reepjes etc. etc. Er zitten wel wat recepten met tofoe bij, maar ook niet heel veel.
  maandag 19 november 2012 @ 14:19:12 #287
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119383317
Echt...zoonlief heeft ook altijd wat...Hij is vanochtend tegen een paal opgelopen op school;

SPOILER
Oh wbt eten....wij eten dus ook echt niet alle soorten groente, maar mn kinderen lusten best wel veel. En wat ze hier niet (of weinig) krijgen, dat eten ze wel een keer bij oma ;) (rode bieten ofzo...brrrr)
  maandag 19 november 2012 @ 14:20:09 #288
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_119383356
Ik eet nooit tofu, getver zeg....zo smakeloos. En 'nep'vlees eet ik ook nauwelijks, heel soms vind ik het wel lekker, maar daar blijft het bij.
Mijn man en kinderen eten wel vlees, maar door de manier waarop ik kook, misschien 2 of hooguit 3 keer in de week.

Wij eten bijna nooit AGV, maar vaker andere maaltijden (pasta, indiaas, etc) waar helemaal geen vlees bij hoeft. Ik ben ook blij dat mijn man dat allemaal wel prima vindt, terwijl hij vlees echt wel lekker vindt. Wanneer we uit eten gaan bijv, zal hij altijd een vleesgerecht bestellen. En mijn dochters geven er niet zo om, het maakt ze niet uit of er nu wel of geen vlees bij of door het eten zit.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_119383496
Ik eet geen vlees en vis meer sinds mijn 17de dus 24 jaar nu. Mijn echtgenoot ook niet.
We nemen ook geen voedingssupplementen en (haast) ook geen vleesvervangers.

De kinderen zijn vegetarisch eten zo gewend dat het niet zo'n beste vleeseters zijn maar ze eten het heel soms.
pi_119383591
Wij hebben 9 van de 10 keer wel vlees bij het avondeten. Hoort er voor mij ook wel een beetje bij. Wat ik tegenwoordig wel doe is, als er al gehakt door bijv. pastasaus zit, ik dus een éxtra stuk vlees achterwege laat. Of bij spekjes door de stamppot, etc. Maar da's meer een kostendingetje (vlees is echt knalduur) dan overtuiging ofzo. Alhoewel ik ook wel denk dat de wereld er net ff wat beter uit zou zien als er íetsiepietsie minder vlees zouden eten, maar ja. Whatchagonnado.
pi_119383597
Worden er vaak noten gebruikt bij die gerechten BE?
  maandag 19 november 2012 @ 14:31:23 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119383756
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:26 schreef snoopy het volgende:
Worden er vaak noten gebruikt bij die gerechten BE?
Nee, vrijwel niet. Het is echt voornamelijk groenten en kruiden. En dan pasta, couscous, linzen, kikkererwten etc.

Dit is de ISBN trouwens: 9781445449074
Dat zoekt makkelijker.
  maandag 19 november 2012 @ 14:32:42 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119383817
Zo hey PE! :o Da's een beste smak geweest! :o

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:20 schreef She-Wolf het volgende:
Ik eet nooit tofu, getver zeg....zo smakeloos. En 'nep'vlees eet ik ook nauwelijks, heel soms vind ik het wel lekker, maar daar blijft het bij.
Mijn man en kinderen eten wel vlees, maar door de manier waarop ik kook, misschien 2 of hooguit 3 keer in de week.

Wij eten bijna nooit AGV, maar vaker andere maaltijden (pasta, indiaas, etc) waar helemaal geen vlees bij hoeft. Ik ben ook blij dat mijn man dat allemaal wel prima vindt, terwijl hij vlees echt wel lekker vindt. Wanneer we uit eten gaan bijv, zal hij altijd een vleesgerecht bestellen. En mijn dochters geven er niet zo om, het maakt ze niet uit of er nu wel of geen vlees bij of door het eten zit.
Ik heb tot nu toe 1 tofu recept gemaakt en dat vond ik idd ook om te gruwelen. :Y
pi_119384061
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:31 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee, vrijwel niet. Het is echt voornamelijk groenten en kruiden. En dan pasta, couscous, linzen, kikkererwten etc.

Dit is de ISBN trouwens: 9781445449074
Dat zoekt makkelijker.
dank je :)
  maandag 19 november 2012 @ 14:40:44 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119384121
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:39 schreef snoopy het volgende:

[..]

dank je :)
Ik PM je wel wat scans van recepten, kan je kijken of het je wat lijkt.
  maandag 19 november 2012 @ 14:47:56 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_119384378
Oew BE, mag ik die PM ook?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 november 2012 @ 14:51:25 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119384511
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 14:47 schreef Troel het volgende:
Oew BE, mag ik die PM ook?
Jup!
pi_119384718
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Jup!
als je toch bezig bent :@

maar we eten het dankbaar hier :Y
pi_119384772
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:19 schreef PureEvil het volgende:
Echt...zoonlief heeft ook altijd wat...Hij is vanochtend tegen een paal opgelopen op school;

SPOILER
Oh wbt eten....wij eten dus ook echt niet alle soorten groente, maar mn kinderen lusten best wel veel. En wat ze hier niet (of weinig) krijgen, dat eten ze wel een keer bij oma ;) (rode bieten ofzo...brrrr)
oi, dat ziet er naar uit ;( heeftie er last van?
  maandag 19 november 2012 @ 14:59:32 #300
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119384825
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:58 schreef simmu het volgende:

[..]

oi, dat ziet er naar uit ;( heeftie er last van?
Nee niet echt, het doet wel een beetje pijn zegt ie..
pi_119384850
tofu is wmb gewoon evil trouwens. het spul is niet te vreten, hoe je het ook klaarmaakt en het kost me daar toch een partij regenwoud :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')