In groep 2 moet je 15 letters kennen, herkennen, schrijven en dergelijkequote:Op woensdag 7 november 2012 23:04 schreef Stiemie het volgende:
Oh het lijkt me zo leuk als ze echt gaan lezen. Hier maken ze in groep 2 al kennis met letters en ze moeten bepaalde letters ook al kennen voordat ze naar groep 3 gaan.
En maandag hebben we hier ook de 10-minuten gesprekken. Ben zo benieuwd. Op de vorige school hebben we in het begin van het jaar een gesprek gehad en aan het eind, maar dat laatste was niet zo boeiend want juf wist dat we gingen verhuizen en was zelf bijna aan haar zwangerschapsverlof toeDie deed er voor mijn gevoel niet zoveel moeite meer voor helaas. Maar volgens mij zit het allemaal wel goed want ze heeft het op deze nieuwe school erg naar haar zin.
En ze zijn afgelopen week naar de tv opnames van een school-tv programma geweest met de klas. Heel spannend en heel leuk. We horen nog wanneer het op tv komt.
Wettelijk gezien zijn het er 15quote:Op donderdag 8 november 2012 12:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik dacht dat het hier 18 letters was, en kunnen hakken-plakken..
Stiemie, wat leuk zo'n opname!
Hier hadden ze gisteren vossenjacht omdat school x jaar bestaat. Alle leraren verkleed in de binnenstad, en de kinderen in groepjes van 6 op zoek (gemengde leeftijd en met een ouder).
Vandaag stond er ook alweer een vraagteken op het bord, voor een verrassingactiviteit. Morgen ook nog studiedag. Dus niet zoveel echte les deze week
Ik gok dat in de wet staat dat er aan bepaalde voorwaarden moet voldoen en dat die voorwaarden ergens anders vastliggen, maar je snapt wel wat ik bedoelquote:Op donderdag 8 november 2012 12:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Staat dat in de wet, serieus? Nou, dat zal me de vergadering wel geweest zijn
Naar boven afwijken zal geen probleem zijn, naar beneden krijg je problemen met de inspectie gok ik.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik snap het.. Zal wel ergens een advies zijn, hier is het montessori, dus die wijken toch al vaker af van de standaarden...
Fleur succes !!!quote:Op maandag 5 november 2012 14:29 schreef chacama het volgende:
Thies <3 wat een mooi gedicht voor opa en oma!
Hier zijn ze meestal rond kwart over acht op school. Ze mogen niet naar binnen gebracht worden. Groep 1 en 2 wel. Maar omdat het zo is, is er ook geen moeite mee. Soms loop ik zelf wel even naar binnen om bv. iets van Maud weg te leggen.
10 minuten gesprekken zijn hier ook echt 10 minuten. eierwekkers staan dan naast de juf of meester.
En leren lezen is zoooo super. Ook hier veilig leren lezen en ook Maud vind het prachtig. Ze leest ook zoveel mogelijk alles wat ze ziet. Spellend en wel probeert ze dan te ontdekken wat er staan. En ze gaat zo hard. Ik denk nog te vaak dat ze boekjes nog niet kan lezen om vervolgens te horen dat ze dat al samen met d'r tutor (jongen uit groep 8) heeft gelezen. En de dame telt af...nog maar 11 nachtjes en dan is ze jarig! Dan is ze net als de rest van de klas: Eindelijk ook 6 mama! Dan ben ik dus helemaal geen Kleuter meer!. Nou, dat was ze voor mij allang niet meer....een kleine lieve wijsneus dat is ze wel.
Fleur heeft van de week haar eerste toets....topo! De provincies en de hoofdsteden. Ze kan ze dromen, zingen en vertellen welke provincie waar ligt. Dus denk dat het wel goed komt.
quote:Op donderdag 8 november 2012 16:53 schreef Adnap het volgende:
*kucht*....
iedereen behalve REWIMO mag hier klikken
Geef je hem Pokon tegenwoordig?quote:Op donderdag 8 november 2012 19:56 schreef lady-wrb het volgende:
L was vandaag bij de ggd en is officieel 1.54 m. verklaard
het gaat ineens hard hier
t is een puber he? en pubers haten regenpakken.quote:
Ah, is dat het hem?quote:Op donderdag 8 november 2012 20:02 schreef lady-wrb het volgende:
t is een puber he? en pubers haten regenpakken.
hij regent nogal nat de laatste tijd, groeizaam weer dus!
Dat is goed nieuwsquote:Op donderdag 8 november 2012 20:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Groeispurtje gehad lady?
Die nachtmerries van Chris zijn ook weer voorbij lijkt het.. Nu al een week niks mee gehad. Het zou fijn zijn!
quote:Op donderdag 8 november 2012 20:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Groeispurtje gehad lady?
Die nachtmerries van Chris zijn ook weer voorbij lijkt het.. Nu al een week niks mee gehad. Het zou fijn zijn!
Oh ik ga juist de kast uitmesten, alle 158/164 die ik over hou zal ik die bewaren?quote:Op donderdag 8 november 2012 20:04 schreef lady-wrb het volgende:
[..]eentje van 4 cm. kan ik straks al die broeken 146/152 de deur uitdoen
hij moet nu even stoppen hoor, t is nu geen uitverkoop
voor broeken houd ik me aanbevolen. het bovenwerk gaat voorlopig nog wel, denk ik. hij krijgt opvallend lange benen (voor iemand die vroeger juist korte pootjes hadquote:Op zaterdag 10 november 2012 06:20 schreef Adnap het volgende:
[..]
Oh ik ga juist de kast uitmesten, alle 158/164 die ik over hou zal ik die bewaren?
Ik gooi het in een zak, wat je kunt gebruiken gebruik je en de rest geef je maar aan wie het kan gebruiken of een goed doelquote:Op zaterdag 10 november 2012 08:43 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
voor broeken houd ik me aanbevolen. het bovenwerk gaat voorlopig nog wel, denk ik. hij krijgt opvallend lange benen (voor iemand die vroeger juist korte pootjes had)
Ze was al een uurtje aan het gillen op een apart kamertje...quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:37 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat goed stiemie! Fijn dat ze hier beter op haar plek is. Misschien voor haar ook fijn dat het verschil tussen haar en de klasgenootjes niet zo groot is..
Tico![]()
Hoe krijgt ze dat voor elkaar?
Bij Chris is er wel een jochie dat soms even af moet koelen, maar na 10 minuten is hij wel weer bij..
ik zou me er toch wel zorgen om gaan maken als dit nu al zo is.......quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ze was al een uurtje aan het gillen op een apart kamertje...
Waarom? Ze wilde haar schoenen niet aandoen...
Maar ik vraag me dus serieus wel af, wat zich daarvoor heeft afgespeeld.. Misschien wilde ze nog iets afmaken, of eerst dr popje pakken, of weet ik veel... Bovendien, als ze thuis een daram zou maken van schoenen aandoen, dan doe je ze toch niet aan? Prima..
Het zal een combi zijn van iets wat zij wilde en de manier waarop er is geprobeerd haar te kalmeren of te sussen... Ik snap dat je Jen niet in de klas kunt laten als ze zich zo gedraagt, maar een time-out maakt het wel erger.. Dus er liggen kansen open voor de school hoe ze dat willen aanpakken.
Ach... Het CB roept al jaren dat het gewoon normaal gedrag is...quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:52 schreef Adnap het volgende:
[..]
ik zou me er toch wel zorgen om gaan maken als dit nu al zo is.......
Want school is nu eenmaal doen wat je gezegd wordt en je eigen regels kun je daar niet bepalen...
jemig! heftig hoor, lijkt me ook schrikken als ze je zo even bellen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar ik vraag me dus serieus wel af, wat zich daarvoor heeft afgespeeld.. Misschien wilde ze nog iets afmaken, of eerst dr popje pakken, of weet ik veel... Bovendien, als ze thuis een daram zou maken van schoenen aandoen, dan doe je ze toch niet aan? Prima..
Het zal een combi zijn van iets wat zij wilde en de manier waarop er is geprobeerd haar te kalmeren of te sussen... Ik snap dat je Jen niet in de klas kunt laten als ze zich zo gedraagt, maar een time-out maakt het wel erger.. Dus er liggen kansen open voor de school hoe ze dat willen aanpakken.
dat laatste vooral, want normaal is het in mijn ogen zeker niet. Vreemd dat het CB dit normaal vind, kan me toch voorstellen dat je je als moeder zorgen maakt en toch hulp gaat zoekenquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
jemig! heftig hoor, lijkt me ook schrikken als ze je zo even bellen.
En ik begrijp uit je CB zegt dat het normaal is opmerking dat het wel meer speelt dus? ik vind het een heel heftige reactie voor zo'n klein meiske. Wat gaat er nu verder gebeuren?
Stel me voor dat school ook handvatten nodig heeft om dit niet weer te laten gebeuren?
het komt op mij over dat Tico dit aangegeven heeft maar geen gehoor vind? En misschien is ze wel "slechts" temperamentvol. maar dan nog heb je toch als school betere mogelijkheden dat het kind helemaal van de rel laten raken?quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:12 schreef Adnap het volgende:
[..]
dat laatste vooral, want normaal is het in mijn ogen zeker niet. Vreemd dat het CB dit normaal vind, kan me toch voorstellen dat je je als moeder zorgen maakt en toch hulp gaat zoeken
Ja en dan hulp bieden ipv het kind gewoon op laten halen door ouders.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
het komt op mij over dat Tico dit aangegeven heeft maar geen gehoor vind? En misschien is ze wel "slechts" temperamentvol. maar dan nog heb je toch als school betere mogelijkheden dat het kind helemaal van de rel laten raken?
Wat heerlijk ze !! En vaak is de donald duck samen lezen erg leuk of een samen lees boek.... ken je die ? HIj een regel, jij een stukjequote:Op dinsdag 13 november 2012 12:31 schreef HaerdenC het volgende:
Linus is 2 weken bij mijjippie
co-ouderschap is mogelijk de beste regeling maar het blijft toch soms verdomds zwaar ... vooral zo de eerste dagen als hij er niet is. Ik heb een open woning deuren die er zijn staan altijd open en wordt toch regelmatig wakker dat ik denk van damn ik hoor hem niet ademen
maar nu dus 2 weken bij mij omdat de mama een drukke agenda heeft. Verder ... gaat lezen stukken beter. Toen men mij in september zei dat hij tegen kerst de krant mee kon lezen had ik zo iets van jaja dat zal wel ... maar effectief ... we zijn nu november en hij begint zinnetjes te lezen.
Hij is wel niet altijd even gemotiveerd om te lezen dus ik ben van plan om interactiever te oefenen ... ik ga eens kijken of ik niks kan programmeren dat hij op mijn grote computer mag spelen en lezen ... samen met mij ... als hij goed leest komt er iets positiefs op het scherm wat hij leuk vind ... filmpje of zo
Eerst was het peuterpubertijd die misschien wat eerder aandiende... Het heftigste punt zou dan wel bereikt zijn.. Daarna konden ze natuurlijk zeggen dat het gewoon peutergedag was... Daarna werd het karakter...quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
het komt op mij over dat Tico dit aangegeven heeft maar geen gehoor vind? En misschien is ze wel "slechts" temperamentvol. maar dan nog heb je toch als school betere mogelijkheden dat het kind helemaal van de rel laten raken?
lastig is dat he, als ze niet willen lezen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:42 schreef HaerdenC het volgende:
Ja inderdaad nu ik heb gemerkt dat de schoolstof vrij technisch is en heel erg toegespitst is op leestechniek ... de zinstructuren zijn daarom soms echt belachelijk. Ook zitten er woorden tussen die je gewoon nooit gebruikt bv het woord "peen" dat is in Belgie praktisch niet gebruikt.
Ik heb een pak boeken liggen met bv 3d vouwdingen en zo in over onderwerpen die hem heel erg liggen zoals landbouw, tractoren, machienes, treinen, etc ... daar lezen we ... hij volgt mee en zegt als ik iets fout lees ... als hij het niet door heeft zeg ik iets in de aard van "oei was dat wel juist".
Iedere tijd van een opgroeiend kind heeft wel iets ... en kleutertijd was heel leuk maar deze tijd vind ik ook echt supergewoon zien hoe hij echt praktische dingen leert, heel erg handig wordt.
In feite hebben ze haar inderdaad beloont, want papa kwam halen... Ik weet niet of ze het ook echt als beloning heeft gezien...quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Tico, jammer dat ze op school dit niet konden oplossen. Als een kindje echt flipt, is in de klas blijven ook niet handig. Maar naar huis sturen is ook wel heftig. Nu weet ze ook dat ze gewoon herrie moet schoppen om naar huis te mogen.
Hopelijk kan school volgende keer het beter aanpakken. Of misschien kun je nu via school wel hulp krijgen?
HaerdenC. Fijn dat hij weer 2 weekjes bij je is!
Ik ken er nog een die al weken naar dezelfde datum aftelt. Ze leeft alleen nog voor der verjaardag. Zo lief!quote:Op maandag 5 november 2012 14:29 schreef chacama het volgende:
Thies <3 wat een mooi gedicht voor opa en oma!
En de dame telt af...nog maar 11 nachtjes en dan is ze jarig!
Maar dan, na dat prima? Stel nou dat het gaat om schoenen aan om buiten te spelen, ze kunnen haar dan toch moeilijk zonder schoenen mee naar buiten laten gaan?quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geen schoen = niet naar buiten.. Klopt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar dan, na dat prima? Stel nou dat het gaat om schoenen aan om buiten te spelen, ze kunnen haar dan toch moeilijk zonder schoenen mee naar buiten laten gaan?
Of zou jij dan opperen dat ze dan maar binnen moet blijven?
Hebben ze bij Oscar overigens wel eens gedaan op het kdv, maar daar heb je dan het voordeel dat hij even naar een andere groep kon, ik weet niet of die optie er ook zou zijn op school. Je kan haar toch ook moeilijk helemaal overstuur alleen in school laten toch?
Ja, maar op zich is het natuurlijk geen consequentie dan voor haar. Ok ze gaat niet naar de nso maar ze zou op school blijven, daar heeft zij weinig last van denk ik.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:38 schreef Ticootje het volgende:
Als ik om 6 uur langs school loop, dan zijn er ook nog mensen... Meestal is het gewoon 1 malig uitproberen en dan wie de langste adem heeft. Een volgende keer weet ze gewoon dat het geen zin heeft en luistert ze wel...
Zit de opvang in hetzelfde gebouw?quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geen schoen = niet naar buiten.. Klopt.
Het was aan het eind van de dag, dus ze zou naar de nso gaan... Ik had haar inderdaad ergens op de grond laten liggen tot ze klaar zou zijn met janken en als ze dan tot bedaren is nog eens vragen of ze de schoenen aan kan doen zodat ze naar de nso kan.... Doet ze dat niet, kun je ook niet naar de opvang.
Daar zit gewoon het probleem... Ik weet het soms ook gewoon niet...quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar op zich is het natuurlijk geen consequentie dan voor haar. Ok ze gaat niet naar de nso maar ze zou op school blijven, daar heeft zij weinig last van denk ik.
Daar heb je school meer mee dan zijzelf gok ik. En school kan en mag die verantwoordelijkheid wrsch ook helemaal niet nemen, dus ik snap in die zin wel dat zij in een lastige positie zitten dan.
Wel een rotsituatie, want daar waar jij idd je poot gewoon stijf zou houden kan school daar mss niet altijd in mee gaan.
Oh maar gelukkig had de dame vanmorgen eindelijk een aanvaring met papa... Eindelijk.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:57 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, makkelijk lullen vanaf hier, maar al jouw verhalen, opmerkingen en de paar keer dat ik haar wel IRL gezien heb denk ik echt ook wel dat het idd helemaal geen overbodige luxe is dat er eens een keer iemand echt met je mee kijkt. En dan niet één middagje bij het CB oid, maar een paar keer. Ook eens zonder jou etc. etc. Niet voor een sticker idd, maar wel om te kijken of er dingen mss op een andere manier aangepakt moeten/kunnen worden.
Wel heel irritant dat je ex het gedrag niet herkent, dan had je iig nog samen met je vuist op tafel kunnen slaan.
Heb je al eens geprobeerd contact op te nemen met een Centrum voor Jeugd en Gezin oid? Dus een stap verder dan het CB?
Dat dus. Daar zijn ze voor. Om je te helpen met opvoedingsvragen. Om te kijken welke weg te bewandelen. Samen uit te zoeken wat voor hulp nodig/gewenst is.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:57 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je al eens geprobeerd contact op te nemen met een Centrum voor Jeugd en Gezin oid?
Nah, je kunt ook zélf stappen nemen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:07 schreef Nijna het volgende:
Als je als moeder dat gevoel hebt en wilt dat ernaar gekeken wordt, waarom gebeurd er dan niks mee... Ik kan daar zo boos om worden.
Tuurlijk kan je zelf stappen nemen. Maar ik kreeg bij het CB en de huisarts geen gehoor en wist ook niet zo goed meer waar ik dan heen moest.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:41 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nah, je kunt ook zélf stappen nemen.
Wij voelden indertijd ook aan dat er 'iets' was met Thies. En we zijn er zelf achteraan gegaan om te laten uitzoeken wat en hoe.
Niet alles komt aanwaaien...
en soms krijg je ook geen antwoord op vragen....das nog frustrerender...quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:05 schreef Nijna het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je zelf stappen nemen. Maar ik kreeg bij het CB en de huisarts geen gehoor en wist ook niet zo goed meer waar ik dan heen moest.
Niet alles komt aanwaaien, maar het is ook niet altijd duidelijk waar je wel terecht kan met je vragen...
Mijn vorige berichtje kwam wat vinniger over dan ik bedoel.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:05 schreef Nijna het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je zelf stappen nemen. Maar ik kreeg bij het CB en de huisarts geen gehoor en wist ook niet zo goed meer waar ik dan heen moest.
Niet alles komt aanwaaien, maar het is ook niet altijd duidelijk waar je wel terecht kan met je vragen...
Ik denk al vanaf een jaar of 7?quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:14 schreef Vicky het volgende:
Vanaf welke leeftijd is Geronimo Stilton?
Tico
De boeken die ik heb gezien, hebben van die rare bladzijden, ik persoonlijk vind dat niet prettig voorlezen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:36 schreef livelink het volgende:
Geronimo is heel verschillend qua niveau. Je hebt er boeken bij voor kleinere kinderen, maar ook voor oudere kinderen. Ik lees ze wel voor en het is soms echt wel af en toe te moeilijk voor kleinere kinderen. Vooral de reizen door de tijd is echt voor de oudere kinderen.
Das wel balen dan.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:59 schreef livelink het volgende:
Ik lees het gewoon voor, het is jammer dat Job al die visuele dingetjes mist, maar daar is goed doorheen te lezen voor mij.
Helaas ben ik nu weer veroordeeld tot Pinkeltje en ik vind Pinkeltje pas echt erg om voor te lezen
Vertel mij wat. Ik heb kasten vol hele mooie kinderboeken en ik loop nu alsnog op rommelmarkten naar Pinkeltje te zoeken. Ik vond het als kind al vreselijke boeken en ik ben het nu nog steeds hartgrondig met mezelf eens op dat punt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:09 schreef Moonah het volgende:
Oeh, Pinkeltje...
En Geronimo Stilton vind ik ook echt he-le-maal niks. Maar ja, kinderen, die lopen ermee weg....
Heb je het al eens voorgelezen?!quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:54 schreef Vlindur het volgende:
Wat is er mis met Pinkeltje?
De GVR is ook tof
Neequote:Op dinsdag 13 november 2012 21:00 schreef Grijs het volgende:
[..]
Heb je het al eens voorgelezen?!
Pinkeltje vond ik het ergste om voor te lezen, dat doe ik niet meer. Ik hou best van voorlezen, ik lees ze zelfs de oudste nog regelmatig voor. Heb wel gezegd dat ik daarmee stop als ik het boek uit heb (dik boek: alle delen van Narnia, dus ik heb nog even te gaan).
Jaa <3 ik vond ze geweldig!! We hebben volgens mij best wel veel boeken thuisquote:
Ja! Die had ik ook, alleen geeeeen idee meer hoe ze heten. Ik had ook een boek ver een meisje, Valentijn ofzo? Ook met vampieren en heksen?quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:14 schreef Ticootje het volgende:
En later die griezelboeken kippevel. En je had die soort thriller serie?
Ik ookquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik vond de griezelbus te eng om te lezen.
Meerdere kerenquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:31 schreef Vlindur het volgende:
En god, de babysittersclub. Wel 30 boeken thuis en alle allemaal ook allemaal gelezen
Oh! Pitty! Geweldig vond ik die! Sowieso.. Enid Blytonquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:35 schreef simmu het volgende:
ik voel me opeens oud. ik ben opgegroeid met pinkeltje, afke's tiental en zelfs pitty (http://nl.wikipedia.org/wiki/Pitty_%28boekenreeks%29)
Ik ook! Jemig, niemand kent dit, maar jij dus ook ? Wauwquote:
Is dat van pinkeltje johquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:38 schreef Vicky het volgende:
Vlindur, er is ook een film van de GVR
Flitspoppers enzo
Ik vond Pinkeltje vroeger wel leuk... Het versje van de bibelobonseberg is me helemaal bijgebleven.
Jaquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:42 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik ook! Jemig, niemand kent dit, maar jij dus ook ? Wauw
Romana en ragebolquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:44 schreef Vlindur het volgende:
En oh, die serie met dat paard. Ramona? Romana?
Ik zat het net te Googelen, er is zelfs een film!! Uit 1995quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ja![]()
Serieus niemand die t kenthebben wat gemist.
Ik zou nog zo al die personages wéten..nou werden ze ook wel uitgebreid beschreven
Die heb ik wel eens gezienquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:46 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik zat het net te Googelen, er is zelfs een film!! Uit 1995![]()
Zal ik durven downloaden?
Uhm welke bedoel je? Kan me dat niet herinnere.. Wel kippenvel, die rl stine boeken enzo.quote:
Nee, de babysittersclub hadden ook griezelboekjes!quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:54 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Uhm welke bedoel je? Kan me dat niet herinnere.. Wel kippenvel, die rl stine boeken enzo.
Oh en hotel rozebottel
Ooooh diequote:Op dinsdag 13 november 2012 23:00 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nee, de babysittersclub hadden ook griezelboekjes!
De eerste was dat ze van een een of andere sportdag terug kwamen en pech onderweg kregen ofzo. En dan slapen in een heel groot eng huis
http://boeken.marktplaats(...)ersclub-mystery.html
Ik ook. Je bent niet het enige oudje hierquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:35 schreef simmu het volgende:
ik voel me opeens oud. ik ben opgegroeid met pinkeltje, afke's tiental en zelfs pitty (http://nl.wikipedia.org/wiki/Pitty_%28boekenreeks%29)
Het malle ding van Bobbistiekquote:Op woensdag 14 november 2012 09:10 schreef _evenstar_ het volgende:
De bende van vijf buuf?
Hier is momenteel favoriet wipneus en Pim. En roald dahl
! Ze las de big friendly giant , Mathilda en Charlie's chocolate factory !
Pikkeltje staat hier ook nog.. Van mij vroegah![]()
Verder vond ik vroeger leuk: Paul biegel , het malle ding van bobbistiek ( oid) Astrid lindgren boeken , Jacques vriens boekenbonje in het bonshotel was/is echt te leuk
De boeken van de witte boekhandel vind ik altijd wel lekker weglezen. Elven, sprookjes ect. Ik heb zelf het sprookjes boek van Marianne Brusser. Die leest erg lekker en is ook leuk. De verhaaltje zijn wel langer, maar goed op te knippen.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:53 schreef Luigi het volgende:
Ik zoek nog een leuk 'elke avond een verhaaltje' boek voor een meisje van 6. Type meisje-meisje, dus prinsessen, dieren, etc allemaal prima. Van die verhaaltjes die je in een paar minuutjes voorleest voor het slapen gaan. De meeste die ik zie zijn echt van die hele truttige. Iemand een tip op dat vlak?
Knofjequote:Op donderdag 15 november 2012 11:53 schreef Luigi het volgende:
Ik zoek nog een leuk 'elke avond een verhaaltje' boek voor een meisje van 6. Type meisje-meisje, dus prinsessen, dieren, etc allemaal prima. Van die verhaaltjes die je in een paar minuutjes voorleest voor het slapen gaan. De meeste die ik zie zijn echt van die hele truttige. Iemand een tip op dat vlak?
hier hebben we er daar ook een paar van, maar vooralsnog vindt Willem daar (nog?) niet zoveel aan.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:13 schreef p_iglet het volgende:
Of de serie voorleesboeken van arend van dam
lang geleden..
een hele kunst..
in een land hier ver vandaan..
overal en nergens
probeer het eens anders?quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:46 schreef Vicky het volgende:
Oke thnx Livelink!
Pffff waarom luistert mijn dochter niet?? Ik heb net 4x netjes gevraagd of mevrouw zich uit wilde gaan kleden. Luisteren, no way. Mevrouw ging op dr gemakkie een reclameblaadje zitten lezen. Toen verhief ik mijn stem en schrok ze behoorlijk met als gevolg 10 minuten janken om niks...
Sws huilt mevrouw steevast als ze haar zin niet krijgt of als het niet gaat zoals zij het zou willen. Ik word daar zo moe van.
ja, die zijn leuk!quote:Op donderdag 15 november 2012 16:06 schreef elvy het volgende:
De Eekhoorn en de Mier verhaaltjes van Toon Tellegen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 15 november 2012 16:36 schreef PureEvil het volgende:
kijk nou! Mn jongens hebben pietenmutsen gemaakt....heel VEEL pietenmutsen
Haha nou die heb je niet nodig voorlopig, wel papierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ze waren lekker crea bezig
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
nquote:Op donderdag 15 november 2012 13:49 schreef Luigi het volgende:
Jip en Janneke hebben we net uit, vandaar. En we zijn nu bezig in Winnie de Poeh, het echte originele boek dus, maar dat is vrij lastig opknippen (en toch ook wel een vrij lastig - en lang - verhaal met al die taaltruukjes erin) merk ik. Elke dag een hoofdstuk is wel prima denk ik
.
die serie is leuk ja. ik heb hier alle delen nog staan.quote:Op donderdag 15 november 2012 19:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
n
ik lees nu met Eva de kleuters van de grote beer. Die gaat over gr 1/2
En zo heb je vlgns mij over dezelfde kinderen, die dan in gr 3 zitten, 'ik lust een hele boekenkast. Etc
ik heb dat wel gedaan ja. Want hoe je het ook wendt of keert, alles zál straks om die baby draaien. that's what babies do...quote:Op donderdag 15 november 2012 20:43 schreef Ticootje het volgende:
Jen zat vandaag weer bij de directrice.
MAAR! Ze kwam thuis en het eerste wat ze vraagt is, is de baby al geboren. Zou ze daar zo druk mee zijn?
Hoe ga ik dat opvangen? Meer betrekken, boekjes lezen over baby's? Laten voelen?
Of juist niet, dat niet alles om die stomme baby gaat draaien?
Als een piet zn muts kwijtraakt dan liggen er hier reserve mutsenquote:Op donderdag 15 november 2012 17:11 schreef Nijna het volgende:
Hahaha PE, creatief hoor! En waar gaan ze al die pieten vandaan halen om de mutsen op te zetten?
niet. ik koop meer boekenkastquote:Op donderdag 15 november 2012 21:03 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
die serie is leuk ja. ik heb hier alle delen nog staan.
eigenlijk moet er een hele zooi boeken uit. er wordt niet meer naar omgekeken.
maar ik kan er zo slecht afstand van doen
hoe doen jullie dat?
in dozen op zolder, en wachten tot je ooit kleinkinderen krijgtquote:Op donderdag 15 november 2012 21:03 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
die serie is leuk ja. ik heb hier alle delen nog staan.
eigenlijk moet er een hele zooi boeken uit. er wordt niet meer naar omgekeken.
maar ik kan er zo slecht afstand van doen
hoe doen jullie dat?
ik weet niet of je een beetje into VSM (homeopathie) bent... Isa heeft een tijd lang VSM Caltrivat weerstandstabletjes gehad. En nu Mega Kid Multi van Source Naturals en omega 3 omdat ze vrij weinig vis eet.quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Question..... Gebruiken jullie voor de kinderen multivitamines? Meike heeft zo weinig weerstand, ze is zo vaak ziek....daarbij eet ze superslecht, 1 soort fruit, geen groente (ze zit altijd voor spek en bonen aan tafel savonds) dat ik dus een drankje had gehaald van dagravit, maar ze vindt het zooooo vies....ik Heb zelf geproefd, en ze heeft wel gelijk.... Maar wat is dan wel weg te krijgen?
niet alle vitamines plas je uit.quote:Op zondag 18 november 2012 12:10 schreef Ticootje het volgende:
Hier krijgen ze allebei de 3+ variant. Als ik lees op m'n supradin forte dat het vanaf 1 ook gegeven kan worden dan maak ik me weinig druk over dat de 3+ hoger gedoseerd is dan de 1+. Bovendien, wat je teveel krijgt plas je toch uit en tegenwoordig haal je al lang niet meer alle vitamine en mineralen uit groente en fruit. Leyla laat toch vaak haar tabletje liggen, dus ik ga geen aparte pot voor de meiden kopen.
En vitamine D hebben we wel van de etos. Die hoef je maar 5 druppels van en smaakt naar sinaasappel.
J en ik nemen allebei supradin forte en vitamine D als de meiden er zijn.
Klopt, maar een overdosering bij normaal gebruikt van kindervitamines bij kinderen, is ook zeer onwaarschijnlijk.quote:
maar daar reageer ik ook niet op. ik reageer op de bewering: wat je teveel inneemt, plas je uit.quote:Op zondag 18 november 2012 14:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Klopt, maar een overdosering bij normaal gebruikt van kindervitamines bij kinderen, is ook zeer onwaarschijnlijk.
Klopt, maar om te voorkomen dat iedereen nu denkt "ow, ik kan dus beter een pilletje minder geven", gaf ik dus die toevoegingquote:Op zondag 18 november 2012 15:15 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
maar daar reageer ik ook niet op. ik reageer op de bewering: wat je teveel inneemt, plas je uit.
en dat is dus niet bij alle vitamines zo. sterker nog een overdosering van bepaalde vitamines, kan juist ongezond zijn (maar dan moet je het wel heel bont maken)
Idd. K, D en E niet. Maar laten dat nu net ook de vitamines zijn die zo beetje iedereen te kort krijgt. 80% van de volwassenen heeft bijvoorbeeld een vitamine D tekort.quote:
Zelf kun je ook prima vitamine D nemen. Misschien dat als het in jouw routine zit om in te nemen dat je de kinderen sneller meeneemt daarin?quote:Op zondag 18 november 2012 16:18 schreef Brighteyes het volgende:
Hier krijgen ze meestal niks.
Soms vraag Sasha om een beertje, die hij dan uiteraard mag, maar ik denk er eigenlijk niet aan.
Gelukkig eten ze beide prima, dus ik maak me niet enorm druk over tekorten hoewel ik wel weet dat ik eig die vit D wel zou moeten geven.
Ik ga meteen het potje weer even in beeld zetten.![]()
vitamine A ook niet overigensquote:Op zondag 18 november 2012 16:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Idd. K, D en E niet. Maar laten dat nu net ook de vitamines zijn die zo beetje iedereen te kort krijgt. 80% van de volwassenen heeft bijvoorbeeld een vitamine D tekort.
Klopt, dat ezelsbruggetje leren wij ze nog steeds. Vitamine B, C, plas je weer uit maar te veel is nooit goed en kan even goed schade aan de nieren of lever opleveren.quote:Op zondag 18 november 2012 18:13 schreef mikoxx het volgende:
Ik heb altijd k a d e gekeerd als ezelsbruggetje over van welke vitamines je niet teveel binnen moet krijgen. Maar zoals gezegd, teveel heb je niet zomaar hoor. K a d e worden iig niet door het lichaam afgevoerd en kan dus schadelijk zijn bij herhaald teveel inname.
en laatdat nu een doelgroep van mijn leerlingen zijn.... dus vandaar. Ze lopen nl stage in oa verzorgingscentra en thuiszorgquote:Op zondag 18 november 2012 18:33 schreef Pvoesss het volgende:
Hoezo leren jullie dat? Want vitamine K kent geen max. dosis. ( het hoort wel bij E ,D en A omdat het een vetoplosser is en dus niet oplosbaar ) maar het heeft dan weer geen max dosis. (met uitzondering van mensen die bloedverdunners gebruiken.
Dat is prima maar die groep is niet de gehele bevolking,quote:Op zondag 18 november 2012 18:36 schreef Adnap het volgende:
[..]
en laatdat nu een doelgroep van mijn leerlingen zijn.... dus vandaar. Ze lopen nl stage in oa verzorgingscentra en thuiszorg
en dat zou misschien wel een goed idee zijn. De ESFA heeft de ADH pasgeleden verdubbelt, in de winter krijgt bijna niemand voldoende vit. D binnen.quote:
Dat vraag ik me af hoor, het gaat ten slotte om de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid en die zal voor kinderen ook lager liggen dan voor volwassenen.quote:Op zondag 18 november 2012 18:43 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat je behoorlijk wat tabletjes moet wegwerken wil je echt een overdosis aan vitamines krijgen.
Zeker van de kinderkauwtabletjes.
En in marga-/halvarine.quote:Op zondag 18 november 2012 20:05 schreef simmu het volgende:
als je daadwerkelijk een vitamine d deficientie hebt is de dosering zoals op die potjes en flesjes staat onvoldoende om die weg te werken trouwens. daarnaast krijg je het tegenwoordig niet alleen van zon. hell, het zit nog toegevoegd in onze ontbijtgranen
Dat dus. Ik krijg op regelmatige basis 200.000 internationale eenheden ingespoten om het op peil te houden en zelfs dan zie je het gewoon omlaag gaanquote:Op zondag 18 november 2012 20:05 schreef simmu het volgende:
als je daadwerkelijk een vitamine d deficientie hebt is de dosering zoals op die potjes en flesjes staat onvoldoende om die weg te werken trouwens. daarnaast krijg je het tegenwoordig niet alleen van zon. hell, het zit nog toegevoegd in onze ontbijtgranen
Hier ook de Kindermulti van Optimax in berenvorm en ik eet ze zelf dan ook. Voordeel is dat de dames het berensnoepjes noemen en er dus ook zelf naar vragenquote:Op zondag 18 november 2012 16:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zelf kun je ook prima vitamine D nemen. Misschien dat als het in jouw routine zit om in te nemen dat je de kinderen sneller meeneemt daarin?
Bij ons staan de potjes op tafel bij het ontbijt. Staat in hetzelfde kastje als de hagelslag en vlokken, dus pakken we automatisch mee met dekken.
Dat! Komt onder meer ook door de manier van bewerken en bewaren.quote:Op zondag 18 november 2012 20:12 schreef Sjeen het volgende:
Onze voeding bevat veel minder vitaminen en mineralen dan pakweg 50 jaar geleden, met een gevarieerde voeding ben je er vaak nog niet.
de niet in water oplosbare vitamines iddquote:Op zondag 18 november 2012 18:13 schreef mikoxx het volgende:
Ik heb altijd k a d e gekeerd als ezelsbruggetje over van welke vitamines je niet teveel binnen moet krijgen. Maar zoals gezegd, teveel heb je niet zomaar hoor. K a d e worden iig niet door het lichaam afgevoerd en kan dus schadelijk zijn bij herhaald teveel inname.
quote:
mooie spelfout, gezien het in-water-oplosbaar-criterium.quote:Op zondag 18 november 2012 22:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
baadt het niet dan schaadt het niet.....
We zijn gisterenochtend naar Poep geweest. Bedankt voor de tip, het was echt superleuk!quote:Op zondag 18 november 2012 20:08 schreef Moonah het volgende:
[..]
En in marga-/halvarine.
Ik ben ook niet van het zomaar slikken van allerlei supplementen. Ik ben dan ook verbaasd over het gemak waarmee daarover wordt gepraat hier.
Maar goed, mijn kind is dan ook een goede gevarieerde eter, nooit ziek. Net als zijn ouders. *klopt af...
ja duh, jij hebt aan je laten sleutelen. dat is appels met peren vergelijken.quote:Op zondag 18 november 2012 20:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat dus. Ik krijg op regelmatige basis 200.000 internationale eenheden ingespoten om het op peil te houden en zelfs dan zie je het gewoon omlaag gaan
Maar ik eet dan ook nauwelijks ontbijtgranen, laat staan dat ik het daaruit opneem. En aangezien ik niet naast mijn zonnepanelen op het dak lig, valt het vies tegen met wat je zelf aanmaakt.
het hele "50 jaar geleden hadden groentes en fruit een andere samenstelling" is appels met peren vergelijken. als je biologisch eet en zelf snijdt, klopt de stelling al niet meer. daarnaast: denk eens na jongens: ook maar 50 jaar geleden gingen mensen algeheel eerder dood. kan je beter stellen dat voorgesneden groenten (en fruit) domweg minder voedzaam zijn dan niet voorgesnedenquote:Op maandag 19 november 2012 08:07 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja duh, jij hebt aan je laten sleutelen. dat is appels met peren vergelijken.
En dan vraag ik me meteen af, hoeveel mensen nu alles biologisch kopen of zelf kweken... Dat zijn er toch niet veel hoor... En wordt je niet enorm genept.. Als de biologische paprika in de fabriek op is en er moet wel worden geleverd, waar denk je dat ze de restanten dan vandaan pakken...quote:Op maandag 19 november 2012 08:31 schreef simmu het volgende:
[..]
het hele "50 jaar geleden hadden groentes en fruit een andere samenstelling" is appels met peren vergelijken. als je biologisch eet en zelf snijdt, klopt de stelling al niet meer. daarnaast: denk eens na jongens: ook maar 50 jaar geleden gingen mensen algeheel eerder dood. kan je beter stellen dat voorgesneden groenten (en fruit) domweg minder voedzaam zijn dan niet voorgesneden
maar nu gaat de discussie wel erg ver
Wat Tico zegt.quote:Op zondag 18 november 2012 20:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb ook nog nooit iets gegeven aan supplementen. Beide kinderen eten goed en zijn eigenlijk nooit ziek. Zelf heb ik ook nooit iets gehad trouwens.
ik ben opgegroeid met een moestuin en we wonen nu op een plek alwaar de groentemeneer elke woensdag 'gewoon' met zn kar aan de deur staatquote:Op maandag 19 november 2012 08:43 schreef Joene het volgende:
ik hou mn mond maar even over voor gesneden en bio producten denk ik![]()
Ik heb iets te lang bij 's lands grootste groente snijderij gewerkt.
Ja ik was in de gelukkige omstandigheid dat ons "dorpje" nog jaren lang over een groentewinkeltje beschiktequote:Op maandag 19 november 2012 08:51 schreef simmu het volgende:
[..]
ik ben opgegroeid met een moestuin en we wonen nu op een plek alwaar de groentemeneer elke woensdag 'gewoon' met zn kar aan de deur staatik hak gewoon een kool in brokken, kook dat met taters en noem dat dan brokkenpap
Ik kan je heel eerlijk zeggen , dat er door de manier van verwerken niet meer dan 10% vitamine verlies is .quote:Op maandag 19 november 2012 08:57 schreef simmu het volgende:
ik heb juist iets tegen voorgesneden en voorverpakte groentes, juist vanwege het vitamineverlies. bio of niet boeit me geen zak. sangdrax wil altijd graag bio, ik niet. het is gewoon echtechtecht veel smaakvoller om zelf te snijden. ik proef echt verschil en sangdrax zegt van ook. maar goed; zoals gezegd; we zijn hier gezegend met een bizar uitgebreidde en goede groentewinkel, de groenteboer die elke woensdag langsrijdt en vriendinnen met een moestuin.
Weerstand!quote:Op maandag 19 november 2012 09:08 schreef lady-wrb het volgende:
er is me verteld dat als ik graag snel dood wil, ik alles uit eigen tuin moet eten.
de hele buurt is vroeger opgehoogd met sintels van de hoogovens.
nja, die 10% is alleen als je het dan direct gebruikt he! als je het dan eerst 3 dagen in de koelkast laat liggen verlies je alsnog meer. ah well; tis zoals wij doen lekkerder en goedkoper. overall ben ik heel tevreden met hoe we dingen doen hierquote:Op maandag 19 november 2012 09:06 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik kan je heel eerlijk zeggen , dat er door de manier van verwerken niet meer dan 10% vitamine verlies is .
De smaak is idd veel beter van zelf snijden , echter als ik de aantallen voorverpakte dingen zag gemiddeld 1,7 miljoen verpakkingen per week. Zie je dat vrij weinig mensen nog de moeite nemen om zelf te snijden.
Gemak is ook de grootste factor waar de snijderij op draait , sterker nog de Naam van de holding begint met Conveniencequote:Op maandag 19 november 2012 09:26 schreef Brighteyes het volgende:
Voor pastasaus gebruik ik over het algemeen zo'n zak, omdat dat de snelste manier is om toch een gezonde saus in elkaar te draaien en dat is op werkdagen toch wel mooi meegenomen.
Verder gebruik ik voorgesneden boerenkool en gisteren in een couscous recept ook voorgesneden koolraap. Gemak gaat soms echt voor vers bij mij.
Ik vermoed zeker geen tekorten... Maar dat wil ik ook graag zo houden. Daarom geef ik het wel.quote:Op maandag 19 november 2012 09:21 schreef simmu het volgende:
[..]
nja, die 10% is alleen als je het dan direct gebruikt he! als je het dan eerst 3 dagen in de koelkast laat liggen verlies je alsnog meer. ah well; tis zoals wij doen lekkerder en goedkoper. overall ben ik heel tevreden met hoe we dingen doen hierik
lekker eten! hoeft niet fancy te zijn, maar wel goed klaargemaakt zeg maar.
kan me prima voorstellen dat als je kind (of jijzelf) slecht eet en/of weinig buitenkomt dat je vitamines bijgeeft hoor. maar ik ben ook wel van mening dat het soms wat overtrokken is en dat je beter het via de huisarts en proper onderzoek kan doen als je echt ernstige tekorten vermoedt
Omdat ze voor bevruchting zorgen. En dus voor groente en fruit. In NL is de honingbij superbelangrijk voor onze voedselvoorziening. Hij bestuift ongeveer 80 procent van alle geteelde voedselgewassen. En dan gaat het dus alleen over eten. Ze bestuiven nl ook planten die die water en lucht zuiveren en zorgen voor een een vruchtbare bodem en zuurstofproductie. Bijen staan dus eigenlijk aan de basis van alles.quote:
maar buuf, biologisch is niet noodzakelijkerwijs beter voor het milieu hoor. biologisch vlees is bv juist milieubelastender dan niet bioloischquote:Op maandag 19 november 2012 10:59 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik vind het belangrijk om biologisch te eten omdat het net wat vriendelijker is voor de wereld. Er is geen smaak of vitaminevoordeel.
Maar wel voordeel in hoe de biologische landbouw de aarde ziet en hoe ze er mee omgaan. Aangezien ik ook voor mijn jongens graag nog wat wereld overhou kies ik dus biologisch.
En multivitjes als ik er aan denk. Vooral in het eerste jaar van de middelbare heb ik wel "bijgevoerd" het is een end fietsen, een uitputtingsslag, alles nieuw en anders dus maar wat vitamine-ondersteuning.
En idd vitamine D. Want er wordt steeds meer bekend over het ontstaan van chronische ziektes door een gebrek aan vitamine D
daar heb ik wel eens wat over gehoord ja. Maar was ook discutabel. maar daar gaat het mij sec om het dierenwelzijn. Dat een koe, voor een koe, een goed leven heeft gehad.quote:Op maandag 19 november 2012 11:06 schreef simmu het volgende:
[..]
maar buuf, biologisch is niet noodzakelijkerwijs beter voor het milieu hoor. biologisch vlees is bv juist milieubelastender dan niet bioloisch
was laatst toch aangetoond? iets met de co2 uitstoot ofzo.....quote:
En ik vond het nog wel onwijze klote beesten..quote:Op maandag 19 november 2012 11:06 schreef -Spring het volgende:
[..]
Omdat ze voor bevruchting zorgen. En dus voor groente en fruit. In NL is de honingbij superbelangrijk voor onze voedselvoorziening. Hij bestuift ongeveer 80 procent van alle geteelde voedselgewassen. En dan gaat het dus alleen over eten. Ze bestuiven nl ook planten die die water en lucht zuiveren en zorgen voor een een vruchtbare bodem en zuurstofproductie. Bijen staan dus eigenlijk aan de basis van alles.
Hahaha! oh, kijk ons het eens eens zijn!quote:Op maandag 19 november 2012 11:03 schreef -Spring het volgende:
Melk hebben wij ook biologisch.
Opvallend is trouwens ook dat neonicotinoïden, da's een insecticide, in onwijs veel Europese landen al verboden is omdat ie sterk in verband wordt gebracht met bijensterfte. En in Nederland is de bijensterfte enorm hoog atm. En op bijen moeten we vrij zuinig zijn, want als ze op zijn, is de mensheid binnen vier jaar uitgestorven.
Vinden andere Europese landen sterke aanwijzigen echter al voldoende om het middel te verbieden, Nederland wacht tot er écht bewijs is gevonden. Landbouwland.
Oh, maar het is een enorm leuk knutselproject om met kleuters en pubers te maken. Een insectentoren voor bijen/lieveheersbeestjes en vlinders....quote:Op maandag 19 november 2012 11:22 schreef debuurvrouw het volgende:
euh, aangezien we wat van kleuters en pubers afdwalen heb ik de discussie even meegenomen naar de SC
Maar dan moet je zeker aanvullen, mensen hebben het nodig.quote:Op maandag 19 november 2012 12:25 schreef snoopy het volgende:
Wij eten voornamelijk biologisch omdat ik niet wil dat mijn kinderen al die troep binnenkrijgen. Vooral de antibiotica en andere medicijnen in vlees, vis en melk. Voor het milieu zouden we gewoon veel minder of geen vlees moeten eten.
voor het milieuquote:Op maandag 19 november 2012 12:30 schreef Ticootje het volgende:
Waarom is biologisch vlees eigenlijk belastender?
Ik eet al vanaf mijn 7e geen vlees meer en ik doe het nog prima, zo op mijn 38e. Dus nodig? Mwah, ik weet niet.quote:Op maandag 19 november 2012 12:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar dan moet je zeker aanvullen, mensen hebben het nodig.
Ik eet mn hele leven al amper groente en fruit en leef ook nog...quote:Op maandag 19 november 2012 12:58 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ik eet al vanaf mijn 7e geen vlees meer en ik doe het nog prima, zo op mijn 38e. Dus nodig? Mwah, ik weet niet.
Als het aan mij ligt eten we nooit zonder vleesquote:Op maandag 19 november 2012 13:02 schreef Brighteyes het volgende:
Wij eten een keer of 3 in de week vegetarisch en dat vind ik een prima mix, zowel voor ons als voor de kinderen.
quote:Op maandag 19 november 2012 13:05 schreef Joene het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt eten we nooit zonder vlees
Ik heb echt een werelds goed kookboek voor vegetarische recepten en laatst verzuchtte F. na een van die maaltijden: als ze allemaal zo lekker zijn hoef ik nooit meer vlees!quote:Op maandag 19 november 2012 13:05 schreef Joene het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt eten we nooit zonder vlees
Ik kan nu al zeggen dat ik dat soort culinaire gerechten niet ga lusten... Soms baal ik er wel van hoe weinig ik lust en ik probeer het ook echt wel... Maar resultaat is dat ik dan kokhalzend mn eten weg zit te werken...quote:Op maandag 19 november 2012 13:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb echt een werelds goed kookboek voor vegetarische recepten en laatst verzuchtte F. na een van die maaltijden: als ze allemaal zo lekker zijn hoef ik nooit meer vlees!
* Brighteyes is zo blij met een vent die niet van het standaard 'ik MOET elke dag vleesch' type is.
Nou ik vind vlees of vis (jammer lust tico niet) het beste deel van de maaltijdquote:Op maandag 19 november 2012 13:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb echt een werelds goed kookboek voor vegetarische recepten en laatst verzuchtte F. na een van die maaltijden: als ze allemaal zo lekker zijn hoef ik nooit meer vlees!
* Brighteyes is zo blij met een vent die niet van het standaard 'ik MOET elke dag vleesch' type is.
Het is ook jammer... Want oh wat zou ik graag al dat soort dingen wel lusten, al is het maar voor de variatie... Veel verder dan bloemkool en sperziebonen kom ik niet. En ik zou de meiden gewoon zo graag dat meegeven dat ze alles lusten. Maar als ik ze het simpelweg niet aanbied, dan grote kans dat ze later ook niet proberen. Gelukkig hebben ze een papa die veel en veel meer gevarieerd eten aanbiedt.quote:Op maandag 19 november 2012 13:23 schreef Brighteyes het volgende:
Er zitten geen vervangers in, die zijn over het algemeen echt ranzig.
Het is wel jammer Tico, maar dan zou je jezelf er ook echt geen plezier mee doen.
Ik ben al tijden op zoek naar een goed vegetarisch kookboek, mag ik weten welke je hebt?quote:Op maandag 19 november 2012 13:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Toch gevonden: http://www.icob.nl/boek/9781445449074/vegetarisch-koken.htmlquote:Op maandag 19 november 2012 13:38 schreef sproet-je het volgende:
[..]
Ik ben al tijden op zoek naar een goed vegetarisch kookboek, mag ik weten welke je hebt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh wbt eten....wij eten dus ook echt niet alle soorten groente, maar mn kinderen lusten best wel veel. En wat ze hier niet (of weinig) krijgen, dat eten ze wel een keer bij oma(rode bieten ofzo...brrrr)
Nee, vrijwel niet. Het is echt voornamelijk groenten en kruiden. En dan pasta, couscous, linzen, kikkererwten etc.quote:Op maandag 19 november 2012 14:26 schreef snoopy het volgende:
Worden er vaak noten gebruikt bij die gerechten BE?
Ik heb tot nu toe 1 tofu recept gemaakt en dat vond ik idd ook om te gruwelen.quote:Op maandag 19 november 2012 14:20 schreef She-Wolf het volgende:
Ik eet nooit tofu, getver zeg....zo smakeloos. En 'nep'vlees eet ik ook nauwelijks, heel soms vind ik het wel lekker, maar daar blijft het bij.
Mijn man en kinderen eten wel vlees, maar door de manier waarop ik kook, misschien 2 of hooguit 3 keer in de week.
Wij eten bijna nooit AGV, maar vaker andere maaltijden (pasta, indiaas, etc) waar helemaal geen vlees bij hoeft. Ik ben ook blij dat mijn man dat allemaal wel prima vindt, terwijl hij vlees echt wel lekker vindt. Wanneer we uit eten gaan bijv, zal hij altijd een vleesgerecht bestellen. En mijn dochters geven er niet zo om, het maakt ze niet uit of er nu wel of geen vlees bij of door het eten zit.
dank jequote:Op maandag 19 november 2012 14:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, vrijwel niet. Het is echt voornamelijk groenten en kruiden. En dan pasta, couscous, linzen, kikkererwten etc.
Dit is de ISBN trouwens: 9781445449074
Dat zoekt makkelijker.
als je toch bezig bentquote:
quote:Op maandag 19 november 2012 14:19 schreef PureEvil het volgende:
Echt...zoonlief heeft ook altijd wat...Hij is vanochtend tegen een paal opgelopen op school;oi, dat ziet er naar uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh wbt eten....wij eten dus ook echt niet alle soorten groente, maar mn kinderen lusten best wel veel. En wat ze hier niet (of weinig) krijgen, dat eten ze wel een keer bij oma(rode bieten ofzo...brrrr)
heeftie er last van?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Nee niet echt, het doet wel een beetje pijn zegt ie..quote:Op maandag 19 november 2012 14:58 schreef simmu het volgende:
[..]
oi, dat ziet er naar uitheeftie er last van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |