In groep 2 moet je 15 letters kennen, herkennen, schrijven en dergelijkequote:Op woensdag 7 november 2012 23:04 schreef Stiemie het volgende:
Oh het lijkt me zo leuk als ze echt gaan lezen. Hier maken ze in groep 2 al kennis met letters en ze moeten bepaalde letters ook al kennen voordat ze naar groep 3 gaan.
En maandag hebben we hier ook de 10-minuten gesprekken. Ben zo benieuwd. Op de vorige school hebben we in het begin van het jaar een gesprek gehad en aan het eind, maar dat laatste was niet zo boeiend want juf wist dat we gingen verhuizen en was zelf bijna aan haar zwangerschapsverlof toeDie deed er voor mijn gevoel niet zoveel moeite meer voor helaas. Maar volgens mij zit het allemaal wel goed want ze heeft het op deze nieuwe school erg naar haar zin.
En ze zijn afgelopen week naar de tv opnames van een school-tv programma geweest met de klas. Heel spannend en heel leuk. We horen nog wanneer het op tv komt.
Wettelijk gezien zijn het er 15quote:Op donderdag 8 november 2012 12:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik dacht dat het hier 18 letters was, en kunnen hakken-plakken..
Stiemie, wat leuk zo'n opname!
Hier hadden ze gisteren vossenjacht omdat school x jaar bestaat. Alle leraren verkleed in de binnenstad, en de kinderen in groepjes van 6 op zoek (gemengde leeftijd en met een ouder).
Vandaag stond er ook alweer een vraagteken op het bord, voor een verrassingactiviteit. Morgen ook nog studiedag. Dus niet zoveel echte les deze week
Ik gok dat in de wet staat dat er aan bepaalde voorwaarden moet voldoen en dat die voorwaarden ergens anders vastliggen, maar je snapt wel wat ik bedoelquote:Op donderdag 8 november 2012 12:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Staat dat in de wet, serieus? Nou, dat zal me de vergadering wel geweest zijn
Naar boven afwijken zal geen probleem zijn, naar beneden krijg je problemen met de inspectie gok ik.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik snap het.. Zal wel ergens een advies zijn, hier is het montessori, dus die wijken toch al vaker af van de standaarden...
Fleur succes !!!quote:Op maandag 5 november 2012 14:29 schreef chacama het volgende:
Thies <3 wat een mooi gedicht voor opa en oma!
Hier zijn ze meestal rond kwart over acht op school. Ze mogen niet naar binnen gebracht worden. Groep 1 en 2 wel. Maar omdat het zo is, is er ook geen moeite mee. Soms loop ik zelf wel even naar binnen om bv. iets van Maud weg te leggen.
10 minuten gesprekken zijn hier ook echt 10 minuten. eierwekkers staan dan naast de juf of meester.
En leren lezen is zoooo super. Ook hier veilig leren lezen en ook Maud vind het prachtig. Ze leest ook zoveel mogelijk alles wat ze ziet. Spellend en wel probeert ze dan te ontdekken wat er staan. En ze gaat zo hard. Ik denk nog te vaak dat ze boekjes nog niet kan lezen om vervolgens te horen dat ze dat al samen met d'r tutor (jongen uit groep 8) heeft gelezen. En de dame telt af...nog maar 11 nachtjes en dan is ze jarig! Dan is ze net als de rest van de klas: Eindelijk ook 6 mama! Dan ben ik dus helemaal geen Kleuter meer!. Nou, dat was ze voor mij allang niet meer....een kleine lieve wijsneus dat is ze wel.
Fleur heeft van de week haar eerste toets....topo! De provincies en de hoofdsteden. Ze kan ze dromen, zingen en vertellen welke provincie waar ligt. Dus denk dat het wel goed komt.
quote:Op donderdag 8 november 2012 16:53 schreef Adnap het volgende:
*kucht*....
iedereen behalve REWIMO mag hier klikken
Geef je hem Pokon tegenwoordig?quote:Op donderdag 8 november 2012 19:56 schreef lady-wrb het volgende:
L was vandaag bij de ggd en is officieel 1.54 m. verklaard
het gaat ineens hard hier
t is een puber he? en pubers haten regenpakken.quote:
Ah, is dat het hem?quote:Op donderdag 8 november 2012 20:02 schreef lady-wrb het volgende:
t is een puber he? en pubers haten regenpakken.
hij regent nogal nat de laatste tijd, groeizaam weer dus!
Dat is goed nieuwsquote:Op donderdag 8 november 2012 20:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Groeispurtje gehad lady?
Die nachtmerries van Chris zijn ook weer voorbij lijkt het.. Nu al een week niks mee gehad. Het zou fijn zijn!
quote:Op donderdag 8 november 2012 20:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Groeispurtje gehad lady?
Die nachtmerries van Chris zijn ook weer voorbij lijkt het.. Nu al een week niks mee gehad. Het zou fijn zijn!
Oh ik ga juist de kast uitmesten, alle 158/164 die ik over hou zal ik die bewaren?quote:Op donderdag 8 november 2012 20:04 schreef lady-wrb het volgende:
[..]eentje van 4 cm. kan ik straks al die broeken 146/152 de deur uitdoen
hij moet nu even stoppen hoor, t is nu geen uitverkoop
voor broeken houd ik me aanbevolen. het bovenwerk gaat voorlopig nog wel, denk ik. hij krijgt opvallend lange benen (voor iemand die vroeger juist korte pootjes hadquote:Op zaterdag 10 november 2012 06:20 schreef Adnap het volgende:
[..]
Oh ik ga juist de kast uitmesten, alle 158/164 die ik over hou zal ik die bewaren?
Ik gooi het in een zak, wat je kunt gebruiken gebruik je en de rest geef je maar aan wie het kan gebruiken of een goed doelquote:Op zaterdag 10 november 2012 08:43 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
voor broeken houd ik me aanbevolen. het bovenwerk gaat voorlopig nog wel, denk ik. hij krijgt opvallend lange benen (voor iemand die vroeger juist korte pootjes had)
Ze was al een uurtje aan het gillen op een apart kamertje...quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:37 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat goed stiemie! Fijn dat ze hier beter op haar plek is. Misschien voor haar ook fijn dat het verschil tussen haar en de klasgenootjes niet zo groot is..
Tico![]()
Hoe krijgt ze dat voor elkaar?
Bij Chris is er wel een jochie dat soms even af moet koelen, maar na 10 minuten is hij wel weer bij..
ik zou me er toch wel zorgen om gaan maken als dit nu al zo is.......quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ze was al een uurtje aan het gillen op een apart kamertje...
Waarom? Ze wilde haar schoenen niet aandoen...
Maar ik vraag me dus serieus wel af, wat zich daarvoor heeft afgespeeld.. Misschien wilde ze nog iets afmaken, of eerst dr popje pakken, of weet ik veel... Bovendien, als ze thuis een daram zou maken van schoenen aandoen, dan doe je ze toch niet aan? Prima..
Het zal een combi zijn van iets wat zij wilde en de manier waarop er is geprobeerd haar te kalmeren of te sussen... Ik snap dat je Jen niet in de klas kunt laten als ze zich zo gedraagt, maar een time-out maakt het wel erger.. Dus er liggen kansen open voor de school hoe ze dat willen aanpakken.
Ach... Het CB roept al jaren dat het gewoon normaal gedrag is...quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:52 schreef Adnap het volgende:
[..]
ik zou me er toch wel zorgen om gaan maken als dit nu al zo is.......
Want school is nu eenmaal doen wat je gezegd wordt en je eigen regels kun je daar niet bepalen...
jemig! heftig hoor, lijkt me ook schrikken als ze je zo even bellen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar ik vraag me dus serieus wel af, wat zich daarvoor heeft afgespeeld.. Misschien wilde ze nog iets afmaken, of eerst dr popje pakken, of weet ik veel... Bovendien, als ze thuis een daram zou maken van schoenen aandoen, dan doe je ze toch niet aan? Prima..
Het zal een combi zijn van iets wat zij wilde en de manier waarop er is geprobeerd haar te kalmeren of te sussen... Ik snap dat je Jen niet in de klas kunt laten als ze zich zo gedraagt, maar een time-out maakt het wel erger.. Dus er liggen kansen open voor de school hoe ze dat willen aanpakken.
dat laatste vooral, want normaal is het in mijn ogen zeker niet. Vreemd dat het CB dit normaal vind, kan me toch voorstellen dat je je als moeder zorgen maakt en toch hulp gaat zoekenquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
jemig! heftig hoor, lijkt me ook schrikken als ze je zo even bellen.
En ik begrijp uit je CB zegt dat het normaal is opmerking dat het wel meer speelt dus? ik vind het een heel heftige reactie voor zo'n klein meiske. Wat gaat er nu verder gebeuren?
Stel me voor dat school ook handvatten nodig heeft om dit niet weer te laten gebeuren?
het komt op mij over dat Tico dit aangegeven heeft maar geen gehoor vind? En misschien is ze wel "slechts" temperamentvol. maar dan nog heb je toch als school betere mogelijkheden dat het kind helemaal van de rel laten raken?quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:12 schreef Adnap het volgende:
[..]
dat laatste vooral, want normaal is het in mijn ogen zeker niet. Vreemd dat het CB dit normaal vind, kan me toch voorstellen dat je je als moeder zorgen maakt en toch hulp gaat zoeken
Ja en dan hulp bieden ipv het kind gewoon op laten halen door ouders.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
het komt op mij over dat Tico dit aangegeven heeft maar geen gehoor vind? En misschien is ze wel "slechts" temperamentvol. maar dan nog heb je toch als school betere mogelijkheden dat het kind helemaal van de rel laten raken?
Wat heerlijk ze !! En vaak is de donald duck samen lezen erg leuk of een samen lees boek.... ken je die ? HIj een regel, jij een stukjequote:Op dinsdag 13 november 2012 12:31 schreef HaerdenC het volgende:
Linus is 2 weken bij mijjippie
co-ouderschap is mogelijk de beste regeling maar het blijft toch soms verdomds zwaar ... vooral zo de eerste dagen als hij er niet is. Ik heb een open woning deuren die er zijn staan altijd open en wordt toch regelmatig wakker dat ik denk van damn ik hoor hem niet ademen
maar nu dus 2 weken bij mij omdat de mama een drukke agenda heeft. Verder ... gaat lezen stukken beter. Toen men mij in september zei dat hij tegen kerst de krant mee kon lezen had ik zo iets van jaja dat zal wel ... maar effectief ... we zijn nu november en hij begint zinnetjes te lezen.
Hij is wel niet altijd even gemotiveerd om te lezen dus ik ben van plan om interactiever te oefenen ... ik ga eens kijken of ik niks kan programmeren dat hij op mijn grote computer mag spelen en lezen ... samen met mij ... als hij goed leest komt er iets positiefs op het scherm wat hij leuk vind ... filmpje of zo
Eerst was het peuterpubertijd die misschien wat eerder aandiende... Het heftigste punt zou dan wel bereikt zijn.. Daarna konden ze natuurlijk zeggen dat het gewoon peutergedag was... Daarna werd het karakter...quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
het komt op mij over dat Tico dit aangegeven heeft maar geen gehoor vind? En misschien is ze wel "slechts" temperamentvol. maar dan nog heb je toch als school betere mogelijkheden dat het kind helemaal van de rel laten raken?
lastig is dat he, als ze niet willen lezen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:42 schreef HaerdenC het volgende:
Ja inderdaad nu ik heb gemerkt dat de schoolstof vrij technisch is en heel erg toegespitst is op leestechniek ... de zinstructuren zijn daarom soms echt belachelijk. Ook zitten er woorden tussen die je gewoon nooit gebruikt bv het woord "peen" dat is in Belgie praktisch niet gebruikt.
Ik heb een pak boeken liggen met bv 3d vouwdingen en zo in over onderwerpen die hem heel erg liggen zoals landbouw, tractoren, machienes, treinen, etc ... daar lezen we ... hij volgt mee en zegt als ik iets fout lees ... als hij het niet door heeft zeg ik iets in de aard van "oei was dat wel juist".
Iedere tijd van een opgroeiend kind heeft wel iets ... en kleutertijd was heel leuk maar deze tijd vind ik ook echt supergewoon zien hoe hij echt praktische dingen leert, heel erg handig wordt.
In feite hebben ze haar inderdaad beloont, want papa kwam halen... Ik weet niet of ze het ook echt als beloning heeft gezien...quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Tico, jammer dat ze op school dit niet konden oplossen. Als een kindje echt flipt, is in de klas blijven ook niet handig. Maar naar huis sturen is ook wel heftig. Nu weet ze ook dat ze gewoon herrie moet schoppen om naar huis te mogen.
Hopelijk kan school volgende keer het beter aanpakken. Of misschien kun je nu via school wel hulp krijgen?
HaerdenC. Fijn dat hij weer 2 weekjes bij je is!
Ik ken er nog een die al weken naar dezelfde datum aftelt. Ze leeft alleen nog voor der verjaardag. Zo lief!quote:Op maandag 5 november 2012 14:29 schreef chacama het volgende:
Thies <3 wat een mooi gedicht voor opa en oma!
En de dame telt af...nog maar 11 nachtjes en dan is ze jarig!
Maar dan, na dat prima? Stel nou dat het gaat om schoenen aan om buiten te spelen, ze kunnen haar dan toch moeilijk zonder schoenen mee naar buiten laten gaan?quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geen schoen = niet naar buiten.. Klopt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar dan, na dat prima? Stel nou dat het gaat om schoenen aan om buiten te spelen, ze kunnen haar dan toch moeilijk zonder schoenen mee naar buiten laten gaan?
Of zou jij dan opperen dat ze dan maar binnen moet blijven?
Hebben ze bij Oscar overigens wel eens gedaan op het kdv, maar daar heb je dan het voordeel dat hij even naar een andere groep kon, ik weet niet of die optie er ook zou zijn op school. Je kan haar toch ook moeilijk helemaal overstuur alleen in school laten toch?
Ja, maar op zich is het natuurlijk geen consequentie dan voor haar. Ok ze gaat niet naar de nso maar ze zou op school blijven, daar heeft zij weinig last van denk ik.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:38 schreef Ticootje het volgende:
Als ik om 6 uur langs school loop, dan zijn er ook nog mensen... Meestal is het gewoon 1 malig uitproberen en dan wie de langste adem heeft. Een volgende keer weet ze gewoon dat het geen zin heeft en luistert ze wel...
Zit de opvang in hetzelfde gebouw?quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geen schoen = niet naar buiten.. Klopt.
Het was aan het eind van de dag, dus ze zou naar de nso gaan... Ik had haar inderdaad ergens op de grond laten liggen tot ze klaar zou zijn met janken en als ze dan tot bedaren is nog eens vragen of ze de schoenen aan kan doen zodat ze naar de nso kan.... Doet ze dat niet, kun je ook niet naar de opvang.
Daar zit gewoon het probleem... Ik weet het soms ook gewoon niet...quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar op zich is het natuurlijk geen consequentie dan voor haar. Ok ze gaat niet naar de nso maar ze zou op school blijven, daar heeft zij weinig last van denk ik.
Daar heb je school meer mee dan zijzelf gok ik. En school kan en mag die verantwoordelijkheid wrsch ook helemaal niet nemen, dus ik snap in die zin wel dat zij in een lastige positie zitten dan.
Wel een rotsituatie, want daar waar jij idd je poot gewoon stijf zou houden kan school daar mss niet altijd in mee gaan.
Oh maar gelukkig had de dame vanmorgen eindelijk een aanvaring met papa... Eindelijk.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:57 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, makkelijk lullen vanaf hier, maar al jouw verhalen, opmerkingen en de paar keer dat ik haar wel IRL gezien heb denk ik echt ook wel dat het idd helemaal geen overbodige luxe is dat er eens een keer iemand echt met je mee kijkt. En dan niet één middagje bij het CB oid, maar een paar keer. Ook eens zonder jou etc. etc. Niet voor een sticker idd, maar wel om te kijken of er dingen mss op een andere manier aangepakt moeten/kunnen worden.
Wel heel irritant dat je ex het gedrag niet herkent, dan had je iig nog samen met je vuist op tafel kunnen slaan.
Heb je al eens geprobeerd contact op te nemen met een Centrum voor Jeugd en Gezin oid? Dus een stap verder dan het CB?
Dat dus. Daar zijn ze voor. Om je te helpen met opvoedingsvragen. Om te kijken welke weg te bewandelen. Samen uit te zoeken wat voor hulp nodig/gewenst is.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:57 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je al eens geprobeerd contact op te nemen met een Centrum voor Jeugd en Gezin oid?
Nah, je kunt ook zélf stappen nemen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:07 schreef Nijna het volgende:
Als je als moeder dat gevoel hebt en wilt dat ernaar gekeken wordt, waarom gebeurd er dan niks mee... Ik kan daar zo boos om worden.
Tuurlijk kan je zelf stappen nemen. Maar ik kreeg bij het CB en de huisarts geen gehoor en wist ook niet zo goed meer waar ik dan heen moest.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:41 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nah, je kunt ook zélf stappen nemen.
Wij voelden indertijd ook aan dat er 'iets' was met Thies. En we zijn er zelf achteraan gegaan om te laten uitzoeken wat en hoe.
Niet alles komt aanwaaien...
en soms krijg je ook geen antwoord op vragen....das nog frustrerender...quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:05 schreef Nijna het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je zelf stappen nemen. Maar ik kreeg bij het CB en de huisarts geen gehoor en wist ook niet zo goed meer waar ik dan heen moest.
Niet alles komt aanwaaien, maar het is ook niet altijd duidelijk waar je wel terecht kan met je vragen...
Mijn vorige berichtje kwam wat vinniger over dan ik bedoel.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:05 schreef Nijna het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je zelf stappen nemen. Maar ik kreeg bij het CB en de huisarts geen gehoor en wist ook niet zo goed meer waar ik dan heen moest.
Niet alles komt aanwaaien, maar het is ook niet altijd duidelijk waar je wel terecht kan met je vragen...
Ik denk al vanaf een jaar of 7?quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:14 schreef Vicky het volgende:
Vanaf welke leeftijd is Geronimo Stilton?
Tico
De boeken die ik heb gezien, hebben van die rare bladzijden, ik persoonlijk vind dat niet prettig voorlezen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:36 schreef livelink het volgende:
Geronimo is heel verschillend qua niveau. Je hebt er boeken bij voor kleinere kinderen, maar ook voor oudere kinderen. Ik lees ze wel voor en het is soms echt wel af en toe te moeilijk voor kleinere kinderen. Vooral de reizen door de tijd is echt voor de oudere kinderen.
Das wel balen dan.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:59 schreef livelink het volgende:
Ik lees het gewoon voor, het is jammer dat Job al die visuele dingetjes mist, maar daar is goed doorheen te lezen voor mij.
Helaas ben ik nu weer veroordeeld tot Pinkeltje en ik vind Pinkeltje pas echt erg om voor te lezen
Vertel mij wat. Ik heb kasten vol hele mooie kinderboeken en ik loop nu alsnog op rommelmarkten naar Pinkeltje te zoeken. Ik vond het als kind al vreselijke boeken en ik ben het nu nog steeds hartgrondig met mezelf eens op dat punt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:09 schreef Moonah het volgende:
Oeh, Pinkeltje...
En Geronimo Stilton vind ik ook echt he-le-maal niks. Maar ja, kinderen, die lopen ermee weg....
Heb je het al eens voorgelezen?!quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:54 schreef Vlindur het volgende:
Wat is er mis met Pinkeltje?
De GVR is ook tof
Neequote:Op dinsdag 13 november 2012 21:00 schreef Grijs het volgende:
[..]
Heb je het al eens voorgelezen?!
Pinkeltje vond ik het ergste om voor te lezen, dat doe ik niet meer. Ik hou best van voorlezen, ik lees ze zelfs de oudste nog regelmatig voor. Heb wel gezegd dat ik daarmee stop als ik het boek uit heb (dik boek: alle delen van Narnia, dus ik heb nog even te gaan).
Jaa <3 ik vond ze geweldig!! We hebben volgens mij best wel veel boeken thuisquote:
Ja! Die had ik ook, alleen geeeeen idee meer hoe ze heten. Ik had ook een boek ver een meisje, Valentijn ofzo? Ook met vampieren en heksen?quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:14 schreef Ticootje het volgende:
En later die griezelboeken kippevel. En je had die soort thriller serie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |