abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 november 2012 @ 13:53:02 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_118846562
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Ik zei in het vorige topic:

Tien minuten gesprekken zijn hier al geweest :)

Hier vanaf kwart over acht de deur open trouwens :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118846958
Tien minuten gesprekken nog niet gehad...
Hier is vanaf kwart over 8 de juf/meester in de klas, dan kan je ze ook al de klas in brengen, half 9 beginnen ze.
Fake it till you make it...
pi_118848071
Thies <3 wat een mooi gedicht voor opa en oma!

Hier zijn ze meestal rond kwart over acht op school. Ze mogen niet naar binnen gebracht worden. Groep 1 en 2 wel. Maar omdat het zo is, is er ook geen moeite mee. Soms loop ik zelf wel even naar binnen om bv. iets van Maud weg te leggen.

10 minuten gesprekken zijn hier ook echt 10 minuten. eierwekkers staan dan naast de juf of meester.

En leren lezen is zoooo super. Ook hier veilig leren lezen en ook Maud vind het prachtig. Ze leest ook zoveel mogelijk alles wat ze ziet. Spellend en wel probeert ze dan te ontdekken wat er staan. En ze gaat zo hard. Ik denk nog te vaak dat ze boekjes nog niet kan lezen om vervolgens te horen dat ze dat al samen met d'r tutor (jongen uit groep 8) heeft gelezen. En de dame telt af...nog maar 11 nachtjes en dan is ze jarig! Dan is ze net als de rest van de klas: Eindelijk ook 6 mama! Dan ben ik dus helemaal geen Kleuter meer!. Nou, dat was ze voor mij allang niet meer....een kleine lieve wijsneus dat is ze wel.

Fleur heeft van de week haar eerste toets....topo! De provincies en de hoofdsteden. Ze kan ze dromen, zingen en vertellen welke provincie waar ligt. Dus denk dat het wel goed komt.
pi_118961601
Oh het lijkt me zo leuk als ze echt gaan lezen. Hier maken ze in groep 2 al kennis met letters en ze moeten bepaalde letters ook al kennen voordat ze naar groep 3 gaan.

En maandag hebben we hier ook de 10-minuten gesprekken. Ben zo benieuwd. Op de vorige school hebben we in het begin van het jaar een gesprek gehad en aan het eind, maar dat laatste was niet zo boeiend want juf wist dat we gingen verhuizen en was zelf bijna aan haar zwangerschapsverlof toe :') Die deed er voor mijn gevoel niet zoveel moeite meer voor helaas. Maar volgens mij zit het allemaal wel goed want ze heeft het op deze nieuwe school erg naar haar zin.

En ze zijn afgelopen week naar de tv opnames van een school-tv programma geweest met de klas. Heel spannend en heel leuk. We horen nog wanneer het op tv komt. :)
  donderdag 8 november 2012 @ 12:44:47 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_118974683
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:04 schreef Stiemie het volgende:
Oh het lijkt me zo leuk als ze echt gaan lezen. Hier maken ze in groep 2 al kennis met letters en ze moeten bepaalde letters ook al kennen voordat ze naar groep 3 gaan.

En maandag hebben we hier ook de 10-minuten gesprekken. Ben zo benieuwd. Op de vorige school hebben we in het begin van het jaar een gesprek gehad en aan het eind, maar dat laatste was niet zo boeiend want juf wist dat we gingen verhuizen en was zelf bijna aan haar zwangerschapsverlof toe :') Die deed er voor mijn gevoel niet zoveel moeite meer voor helaas. Maar volgens mij zit het allemaal wel goed want ze heeft het op deze nieuwe school erg naar haar zin.

En ze zijn afgelopen week naar de tv opnames van een school-tv programma geweest met de klas. Heel spannend en heel leuk. We horen nog wanneer het op tv komt. :)
In groep 2 moet je 15 letters kennen, herkennen, schrijven en dergelijke :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118974885
Ik dacht dat het hier 18 letters was, en kunnen hakken-plakken..

Stiemie, wat leuk zo'n opname!

Hier hadden ze gisteren vossenjacht omdat school x jaar bestaat. Alle leraren verkleed in de binnenstad, en de kinderen in groepjes van 6 op zoek (gemengde leeftijd en met een ouder).
Vandaag stond er ook alweer een vraagteken op het bord, voor een verrassingactiviteit. Morgen ook nog studiedag. Dus niet zoveel echte les deze week :P
  donderdag 8 november 2012 @ 12:52:30 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_118974966
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik dacht dat het hier 18 letters was, en kunnen hakken-plakken..

Stiemie, wat leuk zo'n opname!

Hier hadden ze gisteren vossenjacht omdat school x jaar bestaat. Alle leraren verkleed in de binnenstad, en de kinderen in groepjes van 6 op zoek (gemengde leeftijd en met een ouder).
Vandaag stond er ook alweer een vraagteken op het bord, voor een verrassingactiviteit. Morgen ook nog studiedag. Dus niet zoveel echte les deze week :P
Wettelijk gezien zijn het er 15 ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118975117
Staat dat in de wet, serieus? Nou, dat zal me de vergadering wel geweest zijn :P
  donderdag 8 november 2012 @ 12:58:46 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_118975188
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Staat dat in de wet, serieus? Nou, dat zal me de vergadering wel geweest zijn :P
Ik gok dat in de wet staat dat er aan bepaalde voorwaarden moet voldoen en dat die voorwaarden ergens anders vastliggen, maar je snapt wel wat ik bedoel ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118975266
Ik snap het.. Zal wel ergens een advies zijn, hier is het montessori, dus die wijken toch al vaker af van de standaarden...
  donderdag 8 november 2012 @ 13:01:56 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_118975296
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik snap het.. Zal wel ergens een advies zijn, hier is het montessori, dus die wijken toch al vaker af van de standaarden...
Naar boven afwijken zal geen probleem zijn, naar beneden krijg je problemen met de inspectie gok ik.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118975382
Ik weet dat er individuele gevallen zijn die wel eerder over gingen dan de standaard eis. Maar daar was dan de verwachting dat ze het in zouden lopen in het begin van volgend jaar. En dat gebeurde dan ook.
Bijv kind dat in alles goed meeliep of voor, alleen in taal een stuk achter. Dat hebben ze naar groep 3 gestuurd en daar liep ze halverwege het jaar alweer bij.
  donderdag 8 november 2012 @ 16:53:16 #13
386633 Adnap
I love Life !
pi_118984145
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_118984325
Haai !
Hier gaan we van SO naar PW naar Hoofdstuktoets. Mannen doen beide retegoed hun best alleen moet de jongste wel even leren dat huiswerk echt huiswerk is en dat je dat niet afraffelt. Maar goed dat komt ook wel weer goed.

tien minuten gesprekken zijn hier begeleid door de schoolbel, dus nooit langer dan 10 minuten.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_118984356
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:29 schreef chacama het volgende:

Hier zijn ze meestal rond kwart over acht op school. Ze mogen niet naar binnen gebracht worden. Groep 1 en 2 wel. Maar omdat het zo is, is er ook geen moeite mee. Soms loop ik zelf wel even naar binnen om bv. iets van Maud weg te leggen.

10 minuten gesprekken zijn hier ook echt 10 minuten. eierwekkers staan dan naast de juf of meester.

En leren lezen is zoooo super. Ook hier veilig leren lezen en ook Maud vind het prachtig. Ze leest ook zoveel mogelijk alles wat ze ziet. Spellend en wel probeert ze dan te ontdekken wat er staan. En ze gaat zo hard. Ik denk nog te vaak dat ze boekjes nog niet kan lezen om vervolgens te horen dat ze dat al samen met d'r tutor (jongen uit groep 8) heeft gelezen. En de dame telt af...nog maar 11 nachtjes en dan is ze jarig! Dan is ze net als de rest van de klas: Eindelijk ook 6 mama! Dan ben ik dus helemaal geen Kleuter meer!. Nou, dat was ze voor mij allang niet meer....een kleine lieve wijsneus dat is ze wel.

Fleur heeft van de week haar eerste toets....topo! De provincies en de hoofdsteden. Ze kan ze dromen, zingen en vertellen welke provincie waar ligt. Dus denk dat het wel goed komt.
Fleur succes !!!

Maud wat ben je een kanjer en een kleuter ?? dat ben je niet meer als je in groep 3 zit hoor !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2012 @ 17:10:05 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118984687
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 19:56:47 #17
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118991144
*O* L was vandaag bij de ggd en is officieel 1.54 m. verklaard *O*
het gaat ineens hard hier :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2012 @ 20:00:56 #18
13151 crew  Rewimo
pi_118991350
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:56 schreef lady-wrb het volgende:
*O* L was vandaag bij de ggd en is officieel 1.54 m. verklaard *O*
het gaat ineens hard hier :D
Geef je hem Pokon tegenwoordig? ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 20:02:03 #19
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118991401
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Geef je hem Pokon tegenwoordig? ^O^
t is een puber he? en pubers haten regenpakken.
hij regent nogal nat de laatste tijd, groeizaam weer dus!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2012 @ 20:03:08 #20
13151 crew  Rewimo
pi_118991458
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:02 schreef lady-wrb het volgende:
t is een puber he? en pubers haten regenpakken.
hij regent nogal nat de laatste tijd, groeizaam weer dus!
Ah, is dat het hem? :D Die van mij is nu even groot als ik :o 1,64 dus (ze hebben mij gisteren gemeten)
pi_118991475
Groeispurtje gehad lady?

Die nachtmerries van Chris zijn ook weer voorbij lijkt het.. Nu al een week niks mee gehad. Het zou fijn zijn!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2012 @ 20:04:14 #22
13151 crew  Rewimo
pi_118991520
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Groeispurtje gehad lady?

Die nachtmerries van Chris zijn ook weer voorbij lijkt het.. Nu al een week niks mee gehad. Het zou fijn zijn!
Dat is goed nieuws *G*
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 20:04:49 #23
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118991555
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Groeispurtje gehad lady?

:Y eentje van 4 cm. kan ik straks al die broeken 146/152 de deur uitdoen :{
hij moet nu even stoppen hoor, t is nu geen uitverkoop :{w
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2012 @ 20:07:27 #24
13151 crew  Rewimo
pi_118991698
Ja zeg, daar kan ie wel even rekening mee houden }:|
  zaterdag 10 november 2012 @ 06:20:18 #25
386633 Adnap
I love Life !
pi_119046820
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:04 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

:Y eentje van 4 cm. kan ik straks al die broeken 146/152 de deur uitdoen :{
hij moet nu even stoppen hoor, t is nu geen uitverkoop :{w
Oh ik ga juist de kast uitmesten, alle 158/164 die ik over hou zal ik die bewaren?
I live life, i love life
  † In Memoriam † zaterdag 10 november 2012 @ 08:43:17 #26
37843 lady-wrb
kortaf
pi_119047126
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 06:20 schreef Adnap het volgende:

[..]

Oh ik ga juist de kast uitmesten, alle 158/164 die ik over hou zal ik die bewaren?
voor broeken houd ik me aanbevolen. het bovenwerk gaat voorlopig nog wel, denk ik. hij krijgt opvallend lange benen (voor iemand die vroeger juist korte pootjes had :P )
  zondag 11 november 2012 @ 15:49:33 #27
386633 Adnap
I love Life !
pi_119087456
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 08:43 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

voor broeken houd ik me aanbevolen. het bovenwerk gaat voorlopig nog wel, denk ik. hij krijgt opvallend lange benen (voor iemand die vroeger juist korte pootjes had :P )
Ik gooi het in een zak, wat je kunt gebruiken gebruik je en de rest geef je maar aan wie het kan gebruiken of een goed doel
I live life, i love life
pi_119156403
Gisteren de 10-minuten gesprekken op school gehad en het gaat zo goed met mijn kleuter *O* Alles was goed of ruim voldoende. Op de vorige school deed ze een heel jaar niet veel meer dan kleuren dus was ik bang dat ze wat achter zou lopen, maar de juf was meer dan tevreden. Eigenlijk was er helemaal niets dat negatief was. Ze is een voorbeeldige leerling, luistert goed en heeft veel vriendinnetjes O+

En het allerbelangrijkste is wel dat ze tegenwoordig met veel plezier naar school gaat!
pi_119156541
Fijn Stiemie!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 november 2012 @ 10:29:12 #30
13151 crew  Rewimo
pi_119156627
Klinkt goed, Stiemie :)
  dinsdag 13 november 2012 @ 10:29:30 #31
386633 Adnap
I love Life !
pi_119156636
Stiemie wat fijn !!
I live life, i love life
pi_119156982
Wat fijn stiemie! Krijgt ze nu meer uitdaging of is het hier gewoon fijner op school?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_119157551
Ze krijgt hier veel meer uitdaging. :Y Hierdoor gaat ze ook met veel meer plezier naar school. Als ze nu eens niet wil, ligt dat vaak aan dat ze niet lekker of moe is.

Op de vorige school heeft ze over het hele jaar misschien 10 knutselwerkjes gemaakt en zo'n 100 tekeningen. Hier heeft ze werkboekjes waar ze speelse opdrachten uit moet maken en allerlei knutselopdrachten. En omdat ze beginnen met Dalton onderwijs, mag ze veel zelf kiezen en dat vindt ze ook heel fijn. Natuurlijk is er op school ook nog genoeg tijd om lekker te spelen. ;)

Ik vond het wel bijzonder om het niveauverschil van de scholen ook te zien. Op de vorige school deden ze alsof ze een soort hoogbegaafd was en nu komt ze gewoon lekker makkelijk mee met de rest. Gewoon omdat het niveau van de andere school blijkbaar lager lag :D

En hele geruststelling voor ons O+
pi_119157950
Mijn kleuter is gister de klas uitgezet :')

Best netjes voor een 4 jarige... Ze zat op het kantoortje van de directrice en mocht worden opgehaald, was niets meer mee te bereiken...

Mijn rare meiske...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119158403
Wat goed stiemie! Fijn dat ze hier beter op haar plek is. Misschien voor haar ook fijn dat het verschil tussen haar en de klasgenootjes niet zo groot is..

Tico :o
Hoe krijgt ze dat voor elkaar?
Bij Chris is er wel een jochie dat soms even af moet koelen, maar na 10 minuten is hij wel weer bij..
pi_119158448
Stiemie, zo fijn om te zien als ze hun draai kunnen vinden in de klas.
M zit ook op een dalton school en tot nu toe heb ik het idee dat het wel goed bij haar past.
Ze hebben een bord met taakjes, die moeten die week af en dat regelt ze zelf volgens mij. Leuk om te zien!

Ticootje, weet ze dan zelf wel wat er is? Gewoon haar dag niet ofzo?
pi_119158708
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:37 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat goed stiemie! Fijn dat ze hier beter op haar plek is. Misschien voor haar ook fijn dat het verschil tussen haar en de klasgenootjes niet zo groot is..

Tico :o
Hoe krijgt ze dat voor elkaar?
Bij Chris is er wel een jochie dat soms even af moet koelen, maar na 10 minuten is hij wel weer bij..
Ze was al een uurtje aan het gillen op een apart kamertje...

Waarom? Ze wilde haar schoenen niet aandoen...

Maar ik vraag me dus serieus wel af, wat zich daarvoor heeft afgespeeld.. Misschien wilde ze nog iets afmaken, of eerst dr popje pakken, of weet ik veel... Bovendien, als ze thuis een daram zou maken van schoenen aandoen, dan doe je ze toch niet aan? Prima..
Het zal een combi zijn van iets wat zij wilde en de manier waarop er is geprobeerd haar te kalmeren of te sussen... Ik snap dat je Jen niet in de klas kunt laten als ze zich zo gedraagt, maar een time-out maakt het wel erger.. Dus er liggen kansen open voor de school hoe ze dat willen aanpakken.
  dinsdag 13 november 2012 @ 11:52:10 #38
386633 Adnap
I love Life !
pi_119158950
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar ik vraag me dus serieus wel af, wat zich daarvoor heeft afgespeeld.. Misschien wilde ze nog iets afmaken, of eerst dr popje pakken, of weet ik veel... Bovendien, als ze thuis een daram zou maken van schoenen aandoen, dan doe je ze toch niet aan? Prima..
Het zal een combi zijn van iets wat zij wilde en de manier waarop er is geprobeerd haar te kalmeren of te sussen... Ik snap dat je Jen niet in de klas kunt laten als ze zich zo gedraagt, maar een time-out maakt het wel erger.. Dus er liggen kansen open voor de school hoe ze dat willen aanpakken.
ik zou me er toch wel zorgen om gaan maken als dit nu al zo is.......
Want school is nu eenmaal doen wat je gezegd wordt en je eigen regels kun je daar niet bepalen...
I live life, i love life
pi_119158998
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:52 schreef Adnap het volgende:

[..]

ik zou me er toch wel zorgen om gaan maken als dit nu al zo is.......
Want school is nu eenmaal doen wat je gezegd wordt en je eigen regels kun je daar niet bepalen...
Ach... Het CB roept al jaren dat het gewoon normaal gedrag is...
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:00:58 #40
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119159209
quote:

[..]

jemig! heftig hoor, lijkt me ook schrikken als ze je zo even bellen.
En ik begrijp uit je CB zegt dat het normaal is opmerking dat het wel meer speelt dus? ik vind het een heel heftige reactie voor zo'n klein meiske. Wat gaat er nu verder gebeuren?

Stel me voor dat school ook handvatten nodig heeft om dit niet weer te laten gebeuren?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:12:08 #41
386633 Adnap
I love Life !
pi_119159544
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:00 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

jemig! heftig hoor, lijkt me ook schrikken als ze je zo even bellen.
En ik begrijp uit je CB zegt dat het normaal is opmerking dat het wel meer speelt dus? ik vind het een heel heftige reactie voor zo'n klein meiske. Wat gaat er nu verder gebeuren?

Stel me voor dat school ook handvatten nodig heeft om dit niet weer te laten gebeuren?
dat laatste vooral, want normaal is het in mijn ogen zeker niet. Vreemd dat het CB dit normaal vind, kan me toch voorstellen dat je je als moeder zorgen maakt en toch hulp gaat zoeken
I live life, i love life
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:15:15 #42
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119159659
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:12 schreef Adnap het volgende:

[..]

dat laatste vooral, want normaal is het in mijn ogen zeker niet. Vreemd dat het CB dit normaal vind, kan me toch voorstellen dat je je als moeder zorgen maakt en toch hulp gaat zoeken
het komt op mij over dat Tico dit aangegeven heeft maar geen gehoor vind? En misschien is ze wel "slechts" temperamentvol. maar dan nog heb je toch als school betere mogelijkheden dat het kind helemaal van de rel laten raken?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:31:48 #43
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_119160203
Linus is 2 weken bij mij :) jippie :) co-ouderschap is mogelijk de beste regeling maar het blijft toch soms verdomds zwaar ... vooral zo de eerste dagen als hij er niet is. Ik heb een open woning deuren die er zijn staan altijd open en wordt toch regelmatig wakker dat ik denk van damn ik hoor hem niet ademen ;) maar nu dus 2 weken bij mij omdat de mama een drukke agenda heeft. Verder ... gaat lezen stukken beter. Toen men mij in september zei dat hij tegen kerst de krant mee kon lezen had ik zo iets van jaja dat zal wel ... maar effectief ... we zijn nu november en hij begint zinnetjes te lezen.

Hij is wel niet altijd even gemotiveerd om te lezen dus ik ben van plan om interactiever te oefenen ... ik ga eens kijken of ik niks kan programmeren dat hij op mijn grote computer mag spelen en lezen ... samen met mij ... als hij goed leest komt er iets positiefs op het scherm wat hij leuk vind ... filmpje of zo :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:37:47 #44
386633 Adnap
I love Life !
pi_119160388
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:15 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

het komt op mij over dat Tico dit aangegeven heeft maar geen gehoor vind? En misschien is ze wel "slechts" temperamentvol. maar dan nog heb je toch als school betere mogelijkheden dat het kind helemaal van de rel laten raken?
Ja en dan hulp bieden ipv het kind gewoon op laten halen door ouders.
Hopelijk krijg je snel hulp tico
I live life, i love life
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:39:14 #45
386633 Adnap
I love Life !
pi_119160437
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:31 schreef HaerdenC het volgende:
Linus is 2 weken bij mij :) jippie :) co-ouderschap is mogelijk de beste regeling maar het blijft toch soms verdomds zwaar ... vooral zo de eerste dagen als hij er niet is. Ik heb een open woning deuren die er zijn staan altijd open en wordt toch regelmatig wakker dat ik denk van damn ik hoor hem niet ademen ;) maar nu dus 2 weken bij mij omdat de mama een drukke agenda heeft. Verder ... gaat lezen stukken beter. Toen men mij in september zei dat hij tegen kerst de krant mee kon lezen had ik zo iets van jaja dat zal wel ... maar effectief ... we zijn nu november en hij begint zinnetjes te lezen.

Hij is wel niet altijd even gemotiveerd om te lezen dus ik ben van plan om interactiever te oefenen ... ik ga eens kijken of ik niks kan programmeren dat hij op mijn grote computer mag spelen en lezen ... samen met mij ... als hij goed leest komt er iets positiefs op het scherm wat hij leuk vind ... filmpje of zo :)
Wat heerlijk ze !! En vaak is de donald duck samen lezen erg leuk of een samen lees boek.... ken je die ? HIj een regel, jij een stukje
I live life, i love life
pi_119160478
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:15 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Eerst was het peuterpubertijd die misschien wat eerder aandiende... Het heftigste punt zou dan wel bereikt zijn.. Daarna konden ze natuurlijk zeggen dat het gewoon peutergedag was... Daarna werd het karakter...

Oh ja! We hebben 1x een mevrouw van het CB gehad, toen we net uit elkaar waren... Toen werden de buien natuurlijk wat heftiger... Die mevrouw die belde mij eerst op en trok meteen te conclusie dat het probleem toch primair bij mij lag... (zonder ook ons ook maar gezien te hebben..) Toen ze langskwam werd uiteraard alles op de scheiding gegooid...
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:42:21 #47
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_119160538
Ja inderdaad nu ik heb gemerkt dat de schoolstof vrij technisch is en heel erg toegespitst is op leestechniek ... de zinstructuren zijn daarom soms echt belachelijk. Ook zitten er woorden tussen die je gewoon nooit gebruikt bv het woord "peen" dat is in Belgie praktisch niet gebruikt.

Ik heb een pak boeken liggen met bv 3d vouwdingen en zo in over onderwerpen die hem heel erg liggen zoals landbouw, tractoren, machienes, treinen, etc ... daar lezen we ... hij volgt mee en zegt als ik iets fout lees ... als hij het niet door heeft zeg ik iets in de aard van "oei was dat wel juist".

Iedere tijd van een opgroeiend kind heeft wel iets ... en kleutertijd was heel leuk maar deze tijd vind ik ook echt super :) gewoon zien hoe hij echt praktische dingen leert, heel erg handig wordt.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2012 @ 12:49:02 #48
37843 lady-wrb
kortaf
pi_119160727
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:42 schreef HaerdenC het volgende:
Ja inderdaad nu ik heb gemerkt dat de schoolstof vrij technisch is en heel erg toegespitst is op leestechniek ... de zinstructuren zijn daarom soms echt belachelijk. Ook zitten er woorden tussen die je gewoon nooit gebruikt bv het woord "peen" dat is in Belgie praktisch niet gebruikt.

Ik heb een pak boeken liggen met bv 3d vouwdingen en zo in over onderwerpen die hem heel erg liggen zoals landbouw, tractoren, machienes, treinen, etc ... daar lezen we ... hij volgt mee en zegt als ik iets fout lees ... als hij het niet door heeft zeg ik iets in de aard van "oei was dat wel juist".

Iedere tijd van een opgroeiend kind heeft wel iets ... en kleutertijd was heel leuk maar deze tijd vind ik ook echt super :) gewoon zien hoe hij echt praktische dingen leert, heel erg handig wordt.
lastig is dat he, als ze niet willen lezen.
ik heb hier ook zo'n portret. gek op rekenen, technische dingetjes en computers.
lezen is corvee voor hem.

ik zou als ik jou was, niet helpen bij het voorlezen van die dingen, laat het hem zelf maar doen. samen, hij leest en jij bent erbij om hem eventueel te helpen.

hier hebben we in het begin veel met robbie konijn gedaan (spelletje op de pc)
later gingen we samen boekjes lezen, om de beurt een bladzij.

nederlands is hier overigens nog steeds een crime. maar om de een of andere reden, gaat engels juist weer heel goed :?
(ik vermoed dat het toch met het computergedoe te maken heeft)
pi_119162113
Tico, jammer dat ze op school dit niet konden oplossen. Als een kindje echt flipt, is in de klas blijven ook niet handig. Maar naar huis sturen is ook wel heftig. Nu weet ze ook dat ze gewoon herrie moet schoppen om naar huis te mogen.
Hopelijk kan school volgende keer het beter aanpakken. Of misschien kun je nu via school wel hulp krijgen?

HaerdenC. Fijn dat hij weer 2 weekjes bij je is!
pi_119162204
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Tico, jammer dat ze op school dit niet konden oplossen. Als een kindje echt flipt, is in de klas blijven ook niet handig. Maar naar huis sturen is ook wel heftig. Nu weet ze ook dat ze gewoon herrie moet schoppen om naar huis te mogen.
Hopelijk kan school volgende keer het beter aanpakken. Of misschien kun je nu via school wel hulp krijgen?

HaerdenC. Fijn dat hij weer 2 weekjes bij je is!
In feite hebben ze haar inderdaad beloont, want papa kwam halen... Ik weet niet of ze het ook echt als beloning heeft gezien...
pi_119162718
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:29 schreef chacama het volgende:
En de dame telt af...nog maar 11 nachtjes en dan is ze jarig!
Ik ken er nog een die al weken naar dezelfde datum aftelt. Ze leeft alleen nog voor der verjaardag. Zo lief!
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:29:43 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_119163756
ik denk niet dat Jen het als een beloning heeft gezien. Voor een kind is het ook niet leuk om zo over de rode te raken. Ik ben het met Ticootje eens dat je dat beter kunt voorkomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:34:30 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119163901
quote:

[..]

Maar dan, na dat prima? Stel nou dat het gaat om schoenen aan om buiten te spelen, ze kunnen haar dan toch moeilijk zonder schoenen mee naar buiten laten gaan?
Of zou jij dan opperen dat ze dan maar binnen moet blijven?
Hebben ze bij Oscar overigens wel eens gedaan op het kdv, maar daar heb je dan het voordeel dat hij even naar een andere groep kon, ik weet niet of die optie er ook zou zijn op school. Je kan haar toch ook moeilijk helemaal overstuur alleen in school laten toch?
pi_119163970
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:34 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar dan, na dat prima? Stel nou dat het gaat om schoenen aan om buiten te spelen, ze kunnen haar dan toch moeilijk zonder schoenen mee naar buiten laten gaan?
Of zou jij dan opperen dat ze dan maar binnen moet blijven?
Hebben ze bij Oscar overigens wel eens gedaan op het kdv, maar daar heb je dan het voordeel dat hij even naar een andere groep kon, ik weet niet of die optie er ook zou zijn op school. Je kan haar toch ook moeilijk helemaal overstuur alleen in school laten toch?
Geen schoen = niet naar buiten.. Klopt.
Het was aan het eind van de dag, dus ze zou naar de nso gaan... Ik had haar inderdaad ergens op de grond laten liggen tot ze klaar zou zijn met janken en als ze dan tot bedaren is nog eens vragen of ze de schoenen aan kan doen zodat ze naar de nso kan.... Doet ze dat niet, kun je ook niet naar de opvang.
pi_119164012
Als ik om 6 uur langs school loop, dan zijn er ook nog mensen... Meestal is het gewoon 1 malig uitproberen en dan wie de langste adem heeft. Een volgende keer weet ze gewoon dat het geen zin heeft en luistert ze wel...
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:41:34 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119164101
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:38 schreef Ticootje het volgende:
Als ik om 6 uur langs school loop, dan zijn er ook nog mensen... Meestal is het gewoon 1 malig uitproberen en dan wie de langste adem heeft. Een volgende keer weet ze gewoon dat het geen zin heeft en luistert ze wel...
Ja, maar op zich is het natuurlijk geen consequentie dan voor haar. Ok ze gaat niet naar de nso maar ze zou op school blijven, daar heeft zij weinig last van denk ik.
Daar heb je school meer mee dan zijzelf gok ik. En school kan en mag die verantwoordelijkheid wrsch ook helemaal niet nemen, dus ik snap in die zin wel dat zij in een lastige positie zitten dan.

Wel een rotsituatie, want daar waar jij idd je poot gewoon stijf zou houden kan school daar mss niet altijd in mee gaan.
pi_119164225
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Geen schoen = niet naar buiten.. Klopt.
Het was aan het eind van de dag, dus ze zou naar de nso gaan... Ik had haar inderdaad ergens op de grond laten liggen tot ze klaar zou zijn met janken en als ze dan tot bedaren is nog eens vragen of ze de schoenen aan kan doen zodat ze naar de nso kan.... Doet ze dat niet, kun je ook niet naar de opvang.
Zit de opvang in hetzelfde gebouw?
Bij ons (=werk) worden de kinderen om 15.00 door de taxi opgehaald, en die taxi, waar dus ook andere kinderen zitten, gaat op gegeven moment gewoon weg.
Dus dan zit je kind gewoon op school te kijken. Dat moet je ook niet willen.

Btw. Ik als leerkracht hou er niet van als kinderen op school hun schoenen uittrekken. Tenzij ze echt helemaal nat zijjn of wat dan ook, zie ik niet in waarom ze ze zouden uittrekken. Ook niet bij de kleuters.
pi_119164570
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:41 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar op zich is het natuurlijk geen consequentie dan voor haar. Ok ze gaat niet naar de nso maar ze zou op school blijven, daar heeft zij weinig last van denk ik.
Daar heb je school meer mee dan zijzelf gok ik. En school kan en mag die verantwoordelijkheid wrsch ook helemaal niet nemen, dus ik snap in die zin wel dat zij in een lastige positie zitten dan.

Wel een rotsituatie, want daar waar jij idd je poot gewoon stijf zou houden kan school daar mss niet altijd in mee gaan.
Daar zit gewoon het probleem... Ik weet het soms ook gewoon niet...
En ik word nergens gehoord, nou prima, eindelijk dat het er dan nu eens uitkomt... Ze weten het vanaf het kinderdagverblijf al, op de opvang zelf is ze ook al eens goed uit dr plaat gegaan...

Ik gaf vorig jaar al aan dat ze 5 dagen school niet trok, want het werd alleen maar erger. Dan krijg je het verhaal, ja misschien moet ze dan tussen de middag lekker thuis eten.. JA god, als dat kon zat ze niet op de overblijf he? Wat een briljant idee... En ondertussen maar pushen dat ze ook de woensdagochtend en de hele vrijdag moest komen... En een ex die zegt het gedrag niet te herkennen en dus meegaat in het gedram van de juf...

Maar prima, na de zomer 5 dagen naar school en de boel klapt. Wat dan natuurlijk weer wordt gegooid op dat de school net begonnen is. Dat ik dus een gesprek heb aangevraagd om haar toch die vrijdagmiddag thuis te houden, en als dat na haar 5e verjaardag nog niet lukt dat ze helemaal nog niet volledig leerplichtig is.. (oh is dat zo?)

Elke keer dat ik aangeef dat het een situatie is die gewoon niet normaal is, bedenken anderen weer een reden waarom ze zich zo zou gedragen.. Oh fase, oh spanning, oh sinterklaas, oh school net begonnen... Noem maar op... In plaats van dat er nu eens iemand zegt, misschien ligt het toch wel voor een deel bij Jen zelf en laten we daar eens mee aan de slag gaan... Nee... Die conclusie is nog steeds niet getrokken..

En nee, ik hoef geen sticker, ik denk ook helemaal niet dat er echt een sticker op hoeft. Maar als er nu gewoon eens een coach ofzo bijkomt, zodat we met zn allen een zelfde lijn kunnen hanteren, iemand die gewoon ervaring heeft met dit soort situaties, die je handvaten kan geven hoe je het beste in een dergelijke situatie kan handelen...

Nee, ondertussen is het gesprek met school alweer een paar weken geleden, en ze zullen het meenemen met de leerlingbespreking... Geen haast.. Geen nood..
pi_119164657
Oh en helemaal irritant vind ik het dan, toen de school weer net begon, er elke dag zo nadrukkelijk werd gezegd hoe goed het ging.. Of te wel, je zit er helemaal naast, kind kan het prima handelen.. En eigenlijk nog niet eens bij de auto begon het drama dan al...

En nu heb ik gewoon gezegd, ze komt niet meer op vrijdagmiddag, daar doen we gewoon niemand een plezier mee, vooral Jen niet. Opeens komen er dan signalen, ja ze is inderdaad wel moe...
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:57:35 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119164685
Nou ja, makkelijk lullen vanaf hier, maar al jouw verhalen, opmerkingen en de paar keer dat ik haar wel IRL gezien heb denk ik echt ook wel dat het idd helemaal geen overbodige luxe is dat er eens een keer iemand echt met je mee kijkt. En dan niet één middagje bij het CB oid, maar een paar keer. Ook eens zonder jou etc. etc. Niet voor een sticker idd, maar wel om te kijken of er dingen mss op een andere manier aangepakt moeten/kunnen worden.

Wel heel vervelend dat je ex het gedrag niet herkent, dan had je iig nog samen met je vuist op tafel kunnen slaan.
Heb je al eens geprobeerd contact op te nemen met een Centrum voor Jeugd en Gezin oid? Dus een stap verder dan het CB?
pi_119164752
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:57 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, makkelijk lullen vanaf hier, maar al jouw verhalen, opmerkingen en de paar keer dat ik haar wel IRL gezien heb denk ik echt ook wel dat het idd helemaal geen overbodige luxe is dat er eens een keer iemand echt met je mee kijkt. En dan niet één middagje bij het CB oid, maar een paar keer. Ook eens zonder jou etc. etc. Niet voor een sticker idd, maar wel om te kijken of er dingen mss op een andere manier aangepakt moeten/kunnen worden.

Wel heel irritant dat je ex het gedrag niet herkent, dan had je iig nog samen met je vuist op tafel kunnen slaan.
Heb je al eens geprobeerd contact op te nemen met een Centrum voor Jeugd en Gezin oid? Dus een stap verder dan het CB?
Oh maar gelukkig had de dame vanmorgen eindelijk een aanvaring met papa... Eindelijk.

Maar dan krijg ik, wat is er het weekend gebeurd.... AAAAARCH!!! NEE dit is gewoon Jen, dit is hoe ze zich gedraagt... Dit gebeurt er als ze haar zin niet krijgt...
pi_119164905
Oh maar ik moet er wel bij zeggen, er zijn dan ook weer hele dagen dan gaat het zo fijn en gezellig.. Het lijkt gewoon alsof ze af en toe even kijkt of dezelfde regels nog steeds gelden, en dan hebben we dus een boutdag... Maar als dat gewoon weer even is rechtgezet, dan heb je echt geen kind aan dr.

Ik kan bijvoorbeeld op vrijdag gewoon even boven gaan liggen, en dan gaat mn dame beneden heerlijk kleuren... Soms wel een uur lang dat je haar echt niet hoort.. Dan is ze gewoon heerlijk bezig.
Of een spel spelen, als Leyla slaapt, dat ze even heerlijk zelf aandacht krijgt.

Wat haar dan triggert om vanaf op staan meteen dr kont tegen de kribben te gooien en dat een volledige dag kan volhouden... Ja zeg het maar..
pi_119165884
Hier is voor dit soort gevallen 'VTO vroeghulp' voor kinderen van 0-7 jaar. Dit is eerstelijns en kan dus zelf aangevraagd worden, zonder tussenkomst van school, huisarts of cb.

Zit ook in jullie regio, maar heet dan net anders http://www.integralevroeg(...)s&sub=showpage&id=12

Het is er niet alleen voor ontspoorde kinderen of kansloze gezinnen ofzo, maar gewoon voor iedereen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_119167610
Tico, wat beroerd dat je het wel aangeeft en niet gehoord wordt. En wat klinkt het bekend, tegen die muur aanlopen.
Ik heb dan de "mazzel" gehad dat via mij het balletje aan het rollen is gegaan. En toen bleek er dus inderdaad iets aan de hand te zijn. Als je als moeder dat gevoel hebt en wilt dat ernaar gekeken wordt, waarom gebeurd er dan niks mee... Ik kan daar zo boos om worden.
Hier bij het CB was het ook normaal, huisarts vond dat ik me niet zo druk moest maken. En dan ben je de overbezorgde moeder en bla bla bla...
Misschien is die tip van McLaura helemaal niet verkeerd. Steek er eens je licht op, wie weet luisteren zij wel en kunnen zij beter duiden wat "normaal" is en wat "anders" is.
pi_119169029
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:57 schreef Brighteyes het volgende:

Heb je al eens geprobeerd contact op te nemen met een Centrum voor Jeugd en Gezin oid?
Dat dus. Daar zijn ze voor. Om je te helpen met opvoedingsvragen. Om te kijken welke weg te bewandelen. Samen uit te zoeken wat voor hulp nodig/gewenst is.

En nee, school zal een lijn moeten trekken. Ik snap best dat een kind, ook al is het een kleuter, dat zich zo gedraagt uit de klas wordt gehaald. Hoe zuur ook. Als het de LK niet lukt om een kind te kalmeren (en dat kan zijn door onervarenheid, maar ook door extreem gedrag van het kind) dan kan daar niet de hele klas onder te lijden hebben.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_119169138
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:07 schreef Nijna het volgende:
Als je als moeder dat gevoel hebt en wilt dat ernaar gekeken wordt, waarom gebeurd er dan niks mee... Ik kan daar zo boos om worden.

Nah, je kunt ook zélf stappen nemen.
Wij voelden indertijd ook aan dat er 'iets' was met Thies. En we zijn er zelf achteraan gegaan om te laten uitzoeken wat en hoe.
Niet alles komt aanwaaien...
pi_119170022
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:41 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nah, je kunt ook zélf stappen nemen.
Wij voelden indertijd ook aan dat er 'iets' was met Thies. En we zijn er zelf achteraan gegaan om te laten uitzoeken wat en hoe.
Niet alles komt aanwaaien...
Tuurlijk kan je zelf stappen nemen. Maar ik kreeg bij het CB en de huisarts geen gehoor en wist ook niet zo goed meer waar ik dan heen moest.
Niet alles komt aanwaaien, maar het is ook niet altijd duidelijk waar je wel terecht kan met je vragen...
  dinsdag 13 november 2012 @ 17:08:58 #68
386633 Adnap
I love Life !
pi_119170171
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:05 schreef Nijna het volgende:

[..]

Tuurlijk kan je zelf stappen nemen. Maar ik kreeg bij het CB en de huisarts geen gehoor en wist ook niet zo goed meer waar ik dan heen moest.
Niet alles komt aanwaaien, maar het is ook niet altijd duidelijk waar je wel terecht kan met je vragen...
en soms krijg je ook geen antwoord op vragen....das nog frustrerender...
I live life, i love life
pi_119170405
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:05 schreef Nijna het volgende:

[..]

Mijn vorige berichtje kwam wat vinniger over dan ik bedoel. :)
pi_119171724
Is je vergeven hoor Moonah :)

idd Adnap
pi_119172249
Vanaf welke leeftijd is Geronimo Stilton?

Tico :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_119172321
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:14 schreef Vicky het volgende:
Vanaf welke leeftijd is Geronimo Stilton?

Tico :*
Ik denk al vanaf een jaar of 7?
Ik was laatst met groep 4 in de bieb, en die kinderen hadden het ook allemaal over Geronimo.
Zijn wel leuke boeken. Maar echt om zelf in te lezen, ik vind ze persoonlijk niet zo geschikt om uit voor te lezen.
pi_119172451
Ik zal er binnnkort een halen uit de bieb.. eens kijken of Amber ht leuk vindt.
Tijdj geleden Mathilda van Roald Dahl gehaald maar die was nog te moeilijk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 13 november 2012 @ 18:36:19 #74
37150 livelink
pi_119172970
Geronimo is heel verschillend qua niveau. Je hebt er boeken bij voor kleinere kinderen, maar ook voor oudere kinderen. Ik lees ze wel voor en het is soms echt wel af en toe te moeilijk voor kleinere kinderen. Vooral de reizen door de tijd is echt voor de oudere kinderen.
pi_119173319
Oke thnx Livelink!

Pffff waarom luistert mijn dochter niet?? Ik heb net 4x netjes gevraagd of mevrouw zich uit wilde gaan kleden. Luisteren, no way. Mevrouw ging op dr gemakkie een reclameblaadje zitten lezen. Toen verhief ik mijn stem en schrok ze behoorlijk met als gevolg 10 minuten janken om niks...

Sws huilt mevrouw steevast als ze haar zin niet krijgt of als het niet gaat zoals zij het zou willen. Ik word daar zo moe van.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_119173695
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:36 schreef livelink het volgende:
Geronimo is heel verschillend qua niveau. Je hebt er boeken bij voor kleinere kinderen, maar ook voor oudere kinderen. Ik lees ze wel voor en het is soms echt wel af en toe te moeilijk voor kleinere kinderen. Vooral de reizen door de tijd is echt voor de oudere kinderen.
De boeken die ik heb gezien, hebben van die rare bladzijden, ik persoonlijk vind dat niet prettig voorlezen.
Dit idee zeg maar

hoewel een op een lezen natuurlijk wel kan, als je samen in het boek kunt kijken. Ik had mijn juffenpet op en bekeek het anders, aan een klas dit voorlezen schiet denk ik niet op.
pi_119173733
Je hebt ook de zus van geronimo. thea ofzo?
Hier in de bieb hebben ze het makkelijk lezen plein (voor kinderen die lezen moeilijk vinden) en daar stonden de boeken van die Thea (of hoe ze dan ook heet) tussen.
  dinsdag 13 november 2012 @ 18:59:39 #78
37150 livelink
pi_119173753
Ik lees het gewoon voor, het is jammer dat Job al die visuele dingetjes mist, maar daar is goed doorheen te lezen voor mij.

Helaas ben ik nu weer veroordeeld tot Pinkeltje en ik vind Pinkeltje pas echt erg om voor te lezen :X
pi_119173792
Ik zie op de site van de bieb dat deze vanaf 7jr is Vicky.
http://www.bol.com/nl/p/h(...)19/1001004002730839/
pi_119173807
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:59 schreef livelink het volgende:
Ik lees het gewoon voor, het is jammer dat Job al die visuele dingetjes mist, maar daar is goed doorheen te lezen voor mij.

Helaas ben ik nu weer veroordeeld tot Pinkeltje en ik vind Pinkeltje pas echt erg om voor te lezen :X
Das wel balen dan.
pi_119174096
Oeh, Pinkeltje... :{
En Geronimo Stilton vind ik ook echt he-le-maal niks. Maar ja, kinderen, die lopen ermee weg....
  dinsdag 13 november 2012 @ 20:09:19 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_119176667
Het vervelende is wel dat als je echt wat wilt doen, dat dan ook papa goedkeuring moet geven. En als papa niet inziet dat er wat mis is en het verband legt met het weekend of wat anders, dan kan je alsnog niets.

En tuurlijk is zo'n scheiding heftig, maar alles op de scheiding afschuiven is ook niet reeel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 13 november 2012 @ 20:20:16 #83
37150 livelink
pi_119177291
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:09 schreef Moonah het volgende:
Oeh, Pinkeltje... :{
En Geronimo Stilton vind ik ook echt he-le-maal niks. Maar ja, kinderen, die lopen ermee weg....
Vertel mij wat. Ik heb kasten vol hele mooie kinderboeken en ik loop nu alsnog op rommelmarkten naar Pinkeltje te zoeken. Ik vond het als kind al vreselijke boeken en ik ben het nu nog steeds hartgrondig met mezelf eens op dat punt.
Geronimo is ook niet leuk, nee. Het voordeel van Geronimo is dat de kinderen er nog wel iets van opsteken en dat ze iets mee krijgen van wat grotere boeken uit de literatuur.

Zelf heb ik laatst op aanraden van het boekentopic 'Ik en de rovers' voorgelezen en dat was wel leuk. En ik heb laatst ook 'De piraten van hiernaast' en 'De ninja's van de overkant' voorgelezen en dat was ook wel een feest.
En zo probeer ik langzaam wat variatie aan te brengen tussen Paul van Loon, Geronimo en Pinkeltje.
pi_119177742
Ik heb een.hoop ebooken van. Paul van Loon.. Ben benieiwd of Amber dat wat vindt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_119178794
Wat is er mis met Pinkeltje? :o

De GVR is ook tof :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:00:36 #86
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_119179124
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 20:54 schreef Vlindur het volgende:
Wat is er mis met Pinkeltje? :o

De GVR is ook tof :Y
Heb je het al eens voorgelezen?!
Pinkeltje vond ik het ergste om voor te lezen, dat doe ik niet meer. Ik hou best van voorlezen, ik lees ze zelfs de oudste nog regelmatig voor. Heb wel gezegd dat ik daarmee stop als ik het boek uit heb (dik boek: alle delen van Narnia, dus ik heb nog even te gaan).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:01:20 #87
37150 livelink
pi_119179160
Ik vind Pinkeltje gewoon heel slecht geschreven. En het is natuurlijk nu echt vreselijk oudbollig, maar dat terzijde.
pi_119179750
ik was als kind dol op pinkeltje, wat is er zo erg aan pinkeltje dan? ( :@ clueless hier)

tico, selene zou zo'n schema als dat van jullie echt nevernooitniet aankunnen. dat zou echt veel te druk zijn voor haar. ze hebben hier maandagen, woensdagen en vrijdagen enkel de ochtenden, dinsdag en donderdag hebben ze 's ochtends en 's middags. vlak na start deden we aan speelafspraken, maar sinds de herfstvakantie heb ik dat allemaal gestopt (tot ongenoegen van de andere moeders). ik merkte aan haar gedrag dat het haar allemaal teveel was. ze mag ook niet overblijven. vreemd genoeg ervaart ze het geren (ze is om 12 uur uit, dan zijn we kwart over 12 thuis en uiterlijk kwart voor 1 weer de deur uit) niet als vervelend, ze eet zelfs snelsnel 2 boterhammen :Y) ^O^

ik vergat gym. op vrijdag moet ze van 1 tot kwart voor 2 gymmen. dat is echte gym trouwens, ter voorbereiding op turnen :)

en nja, dat is het eigenlijk wel verder. in het weekend doen we op zaterdag boodschapjes en verder nog 1 'ding' en meer niet. heel saai allemaal, maar we varen er allemaal wel bij. zodra het meer wordt, dan worden dingen al snel lastig met muitende kinderen.

nja, ik hoop dat jullie de hulp krijgen om een goede oplossing te vinden!
:*

[ Bericht 3% gewijzigd door simmu op 13-11-2012 21:42:36 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 november 2012 @ 21:15:50 #89
13151 crew  Rewimo
pi_119179895
Pinkeltje heeft Christan ook nooit kunnen bekoren :D Ik las ze vroeger zelf wel. Maar ik las alles wat los en vast zat dus dat telt niet echt.

Vandaag waren er oudergesprekken op school. qltel moest er deze keer alleen heen. Gelukkig was de klasseleraar heel tevreden over Christan. Hij doet het goed, hij moet alleen georganiseerder werken. We controleren nu heel streng zijn huiswerk en agenda en nu gaat het goed. De klasseleraar zag de laatste tijd ook verbetering, dus dat gaat de goede kant op ^O^
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 november 2012 @ 21:27:45 #90
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_119180603
Isa is dol op Dolfje Weerwolfje en om voor te lezen is Pippi Langkous favoriet op het moment. Ik heb een paar keer met Geronimo Stilton in handen gestaan, maar persoonlijk trekt het mij niet.

Vrijdag rapport hier, ben eens benieuwd...

Tico, ik zou twee kanten op denken. Een rustiger schema voor Jen en begeleiding, hier gaan jullie allemaal aan onderdoor, lijkt me.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_119182458
Rustiger voor jen was ik inderdaad al mee bezig. We hebben bij mij dodelijk saaie routine, elke dag elk moment is hetzelfde op dezelfde tijden enz. Dat gaat ook gewoon goed.
Weekenden doen we de ene keer iets meer dan de anders keer. Standaard boodschappen en dan zien we wel.
pi_119183023
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:00 schreef Grijs het volgende:

[..]

Heb je het al eens voorgelezen?!
Pinkeltje vond ik het ergste om voor te lezen, dat doe ik niet meer. Ik hou best van voorlezen, ik lees ze zelfs de oudste nog regelmatig voor. Heb wel gezegd dat ik daarmee stop als ik het boek uit heb (dik boek: alle delen van Narnia, dus ik heb nog even te gaan).
Nee :D Rienk is nog niet van de hele verhaaltjes, we lezen nu vier boekjes voor en hij kan elke zin afmaken O+ :') Vaste volgorde en hij pakt ze zelf. De Pinkeltje boeken liggen bij m'n ouders, zal ze binnenkort eens verhuizen naar onze boekenkast.
pi_119183060
Pinkeltje, ik heb ze volgens mij allemaal gelezen. Ik vond ze echt heel erg leuk.
pi_119183162
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:13 schreef -Spring het volgende:
Ik ook. En Wolkewietje. <3
Jaa <3 ik vond ze geweldig!! We hebben volgens mij best wel veel boeken thuis O+
pi_119183169
En later die griezelboeken kippevel. En je had die soort thriller serie?
pi_119183314
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:14 schreef Ticootje het volgende:
En later die griezelboeken kippevel. En je had die soort thriller serie?
Ja! Die had ik ook, alleen geeeeen idee meer hoe ze heten. Ik had ook een boek ver een meisje, Valentijn ofzo? Ook met vampieren en heksen?

Edit: dit!! :D

http://www.griezel.net/?pid=3001&ID=86

(iPad, kan niet plaatjes posten)
pi_119183557
Boeken van rl stine!!
pi_119183683
Oooh jaaaa de Kippenvel boeken!! Had ik ook!
( En ik las wekelijks 7 boeken bij de bieb :') )
En had thuis ook megaveel O+
Sommige waren écht eng _O-
pi_119183774
Ik vond de griezelbus te eng om te lezen.
pi_119183855
Die weet ik niet meer. De delen erna heb ik sws niet meer gelezen. Daar was ik al te oud voor vond ik :P
pi_119183925
En god, de babysittersclub. Wel 30 boeken thuis en alle allemaal ook allemaal gelezen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')