Universiteit hè en ik praat met een prof, de ervaringen die ik heb is dat ze eigenlijk alleen maar vakinhoudelijk praten... het gaat zelden over bedrijfsmatige dingen. Ik zal wel de site van de betreffende groep doornemen maar die is ook uitsluitend vakinhoudelijk.quote:Op zondag 4 november 2012 22:21 schreef Staal het volgende:
[..]
Lees werkelijk alles over het bedrijf dat ze zelf ter promotie de wereld in helpt. Lees je in en pak die toon op. Dat is belangrijker dan je verdiepen in microscopie techniek. Dat komt erna.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat deze prof er dezelfde ideeën op na houdt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Dus in dit topic zou ik me niet hardop mogen afvragen waar er wat bij te vijzelen valt. Ik heb al veel bruikbare tips gekregen hier...quote:Op zondag 4 november 2012 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Eh nee. Maar je hoort me dan ook niet zeuren dat ik die baan niet krijg of me afvragen waarom iemand anders hem WEL krijgt.
Vertel vertelquote:Op zondag 4 november 2012 22:50 schreef mafkees10 het volgende:
Per 1 dec is deze jongeman niet meer werkloos maar wel student af. Na mijn master 1,5 maand bezig geweest met solliciteren en heb nu dus een aanbod gekregen waar ik op in ga
Had twee sollicitaties lopen en de eerste beviel mij direct
quote:Op zondag 4 november 2012 22:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Universiteit hè en ik praat met een prof de ervaringen die ik heb is dat ze eigenlijk alleen maar vakinhoudelijk praten... het gaat zelden over bedrijfsmatige dingen. Ik zal wel de site van de betreffende groep doornemen maar die is ook uitsluitend vakinhoudelijk.
Ik mik bij deze sollicitatie iets meer op de "wij leren van jou en jij leert van ons" dan in mijn vorige waar ik op exact hetzelfde onderzoeksonderwerp als mijn promotieonderzoek solliciteerd (alleen op een andere receptor van toepassing)
dat is wat ik mee heb gekregen uit de volgende feedbackKlinkt als iets dat moet klikken, Beetle. En dat geluk moet je hebben, zeker ook voor je eigen gemoed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat deze prof er dezelfde ideeën op na houdt.
Wanneer ga je op?Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
Donderdag.quote:Op zondag 4 november 2012 22:51 schreef Staal het volgende:
[..]
Klinkt als iets dat moet klikken, Beetle. En dat geluk moet je hebben, zeker ook voor je eigen gemoed.
Wanneer ga je op?
Wat ga je doen?quote:
gefeliciteerdquote:Op zondag 4 november 2012 22:50 schreef mafkees10 het volgende:
Per 1 dec is deze jongeman niet meer werkloos maar wel student af. Na mijn master 1,5 maand bezig geweest met solliciteren en heb nu dus een aanbod gekregen waar ik op in ga
Had twee sollicitaties lopen en de eerste beviel mij direct
Ik word Business Analist bij een groot IT bedrijf in Nederland. Ik heb Business Informatics gedaan aan de UU en dat is gewoon een gunstige sector; ook in deze tijd. Zijn overal erg op zoek naar juniors. Ik ga werken aan zakelijke oplossingen voor diverse klanten (allemaal private sector) van de organisatie! Kortom: precies wat ik in gedachten hadquote:Op zondag 4 november 2012 22:52 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Wat ga je doen?
Wat voor opleiding heb je afgerond?
Wel lekker hoor na 1,5 al een baan gevonden.
![]()
Ah netjes hoorquote:Op zondag 4 november 2012 22:54 schreef mafkees10 het volgende:
@hierboven: bedankt!
[..]
Ik word Business Analist bij een groot IT bedrijf in Nederland. Ik heb Business Informatics gedaan aan de UU en dat is gewoon een gunstige sector; ook in deze tijd. Zijn overal erg op zoek naar juniors. Ik ga werken aan zakelijke oplossingen voor diverse klanten (allemaal private sector) van de organisatie! Kortom: precies wat ik in gedachten had
Precies, dus ik hoop ook niet te lang thuis te zittenquote:Op zondag 4 november 2012 22:59 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ah netjes hoor![]()
Lees wel vaker dat je best snel een baan kan hebben in de ICT. Wel moet je dan HBO of WO hebben, maar toch zijn de kansen er nog wel. Ik zou het ook wel willen, maar ik zou eerst mbo moeten doenEn hoor de laatste tijd dat dat nou niet echt heel leerzaam en leuk is.
![]()
Maar gefeliciteerd hoor!
Wat voor werk doe je nu, en wat zou je willen doen?quote:Op zondag 4 november 2012 23:04 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb op dit moment een baan, waar ik al bijna 3,5 jaar werk. Maar ik merk aan mezelf dat ik er wel een beetje klaar mee ben nu. Ik kan steeds moeilijker de energie opbrengen om nog te gaan werken, werk is elke dag het zelfde en ik kan er niet echt mijn ei in kwijt.
Maar ja, een vaste baan opgeven in deze tijd is ook niet echt makkelijk lijkt mij. Ik ben wel aan het rondkijken naar vacatures enzo, maar dat zijn er maar weinig.
Ik denk dat ik een beetje steun wel kan gebruiken.....
Wat doe je nu dan?quote:Op zondag 4 november 2012 23:07 schreef M1stral het volgende:
Er zijn toch sectoren genoeg waar men personeel zoekt?
Wellicht mogelijkheden tot omscholing of iets dergelijks? Ikzelf ben de 25 ook ruimschoots gepasseerd, maar volg nog steeds een opleiding. Het kan dus echt wel.
Wat voor steun? Bijstand?quote:Op zondag 4 november 2012 23:04 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb op dit moment een baan, waar ik al bijna 3,5 jaar werk. Maar ik merk aan mezelf dat ik er wel een beetje klaar mee ben nu. Ik kan steeds moeilijker de energie opbrengen om nog te gaan werken, werk is elke dag het zelfde en ik kan er niet echt mijn ei in kwijt.
Maar ja, een vaste baan opgeven in deze tijd is ook niet echt makkelijk lijkt mij. Ik ben wel aan het rondkijken naar vacatures enzo, maar dat zijn er maar weinig.
Ik denk dat ik een beetje steun wel kan gebruiken.....
Jeez, jij bent echt stokoud al. Fijn dat het jou wel lukt allemaal en die buurman met zijn 54 jaar niet he.quote:Op zondag 4 november 2012 23:07 schreef M1stral het volgende:
Er zijn toch sectoren genoeg waar men personeel zoekt?
Wellicht mogelijkheden tot omscholing of iets dergelijks?
Ikzelf ben de 25 ook ruimschoots gepasseerd, maar volg nog steeds een opleiding. Het kan dus echt wel.
Stokoud niet nee. Maar het was meer om het argument te ontkrachtigen dat als je al enige tijd schoolverlater bent (en dus geen diploma of aantoonbare werkervaring in een bepaalde branche hebt) je toch kansen hebt op de arbeidsmarkt.quote:Op zondag 4 november 2012 23:14 schreef Staal het volgende:
[..]
Ikzelf ben de 25 ook ruimschoots gepasseerd, maar volg nog steeds een opleiding. Het kan dus echt wel.
Jeez, jij bent echt stokoud al. Fijn dat het jou wel lukt allemaal en die buurman met zijn 54 jaar niet he.
Juist wel. En dan krijg je tips. Maar van Staal mag je hier geen tips geven want dat is arrogant blijkbaar.quote:Op zondag 4 november 2012 22:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus in dit topic zou ik me niet hardop mogen afvragen waar er wat bij te vijzelen valt. Ik heb al veel bruikbare tips gekregen hier...
Ik post hier nog maar recent hoor en heb niet meegekregen dat er enige argumentatie viel te ontkrachten m.b.t. schoolverlaters zonder diploma en aantoonbare werkervaring. Zestig topics is ook wat veel om in te lezen he.quote:Op zondag 4 november 2012 23:16 schreef M1stral het volgende:
[..]
Stokoud niet nee. Maar het was meer om het argument te ontkrachtigen dat als je al enige tijd schoolverlater bent (en dus geen diploma of aantoonbare werkervaring in een bepaalde branche hebt) je toch kansen hebt op de arbeidsmarkt.
Ik heb toevallig je hele discussie met Swets gelezen, maar dat wil niet zeggen dat je direct zo geirriteerd hoeft te reageren.
Het was ook geen aanval, zo moet je het niet zien. Ik opperde alleen iets, gebaseerd op dingen die ik regelamatig voorbij zie komen. Ik noem een Balisto, een FerryNL.quote:Op zondag 4 november 2012 23:22 schreef Staal het volgende:
Ik post hier nog maar recent hoor en heb niet meegekregen dat er enige argumentatie viel te ontkrachten m.b.t. schoolverlaters zonder diploma en aantoonbare werkervaring. Zestig topics is ook wat veel om in te lezen he.
Overigens ben ik het met je eens dat jongeren en ja, daar val jij ook nog wel een beetje onder met je 25 lentes gerust een andere weg in kunnen slaan. Is er ergens geen brood mee te verdienen dan heb je nog de leeftijd om wat anders te kiezen. Dat is zeker wel een aanrader.
Klopt, als ik iets wil is het wel het doorontwikkelen van mezelf. Maar juist de bedrijven die veel mogelijkheden bieden laten het afwetenquote:Op zondag 4 november 2012 23:26 schreef M1stral het volgende:
[..]
Het was ook geen aanval, zo moet je het niet zien. Ik opperde alleen iets, gebaseerd op dingen die ik regelamatig voorbij zie komen. Ik noem een Balisto, een FerryNL.
Overigens ben ik geen 25 lentes jong meer
Maargoed, omscholen kan dus lonen. En sommige werkgevers hebben budget om jezelf verder te ontwikkelen, doe er je voordeel mee.
Kleuter.quote:Op zondag 4 november 2012 23:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Juist wel. En dan krijg je tips. Maar van Staal mag je hier geen tips geven want dat is arrogant blijkbaar.
Ik zou dan om concrete implementaties van wat je gemaakt/bedacht hebt willen zien, en sommigen willen ook nog stukken code van je zien.quote:Op zondag 4 november 2012 23:29 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Klopt, als ik iets wil is het wel het doorontwikkelen van mezelf. Maar juist de bedrijven die veel mogelijkheden bieden laten het afweten
Ik zit nu mezelf nog C# aan te leren via zelfstudie en boeken, maar zelfs als je zegt dat je basiskennis hebt lijken ze nog huiverig te zijn.
Ik kan al het gevraagde aanleveren, dat is het probleem niet. Alles volgens 3-tier model ontwikkeld en het is erg overzichtelijk en functioneel. Maar blijkbaar vonden ze dat al te 'basic'.quote:Op zondag 4 november 2012 23:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zou dan om concrete implementaties van wat je gemaakt/bedacht hebt willen zien, en sommigen willen ook nog stukken code van je zien.
Precies, maar voor mij is het stukje techniek belangrijk om goede specs te kunnen maken voor softwareoplossingen (vind ik dan).quote:Op zondag 4 november 2012 23:33 schreef M1stral het volgende:
Is je basiskennis aantoonbaar? En kan je het beargumenteren waarom je die kennis verder zou willen ontwikkelen?
Vast wel, maar een werkgever ervan overtuigen is vast een stuk moeilijker. Als je al ergens onder de pannen bent, kan het wel een opstapje zijn naar hogere functies, denk ik. Mits je de mogelijkheden krijget dan.
Ik ben dat ook wel van plan. Ik wil het meer gebruiken om de basic know-how te weten als er in een project over de technische zaken wordt gesproken. Ik kan het al redelijk en ik kan code ook lezen en begrijpen, maar nog niet goed genoeg mijns inziens. Vandaar dat ik als ik de basis heb afgerond ik een stapje verder ga.quote:Op zondag 4 november 2012 23:41 schreef M1stral het volgende:
Nu ben ik niet echt thuis in de zelfstudie markt, maar wat kun je als je daadwerkelijk C+ afgerond hebt?
Ik vraag me meer af in jou geval, of je jezelf niet op eigen kracht kunt verder ontwikkelen, dus met minder basic stuff komen als je bijvoorbeeld een stuk code moet laten zien of een asessment moet maken.
Ik wil mezelf ook nog wel omscholen, maar moet gewoon eerlijk zeggen dat het wel lastig word. Ik ben net 26 geworden en ben net als bovenstaande personen lang niet naar school geweest. Daarbij is het HBO helaas voor mij te hoog gegrepen, waardoor ik toch eerst een mbo traject moet afleggen, Maar ik hoor ook steeds meer verhalen dat het mbo echt geen reet voorstelt.quote:Op zondag 4 november 2012 23:26 schreef M1stral het volgende:
[..]
Het was ook geen aanval, zo moet je het niet zien. Ik opperde alleen iets, gebaseerd op dingen die ik regelamatig voorbij zie komen. Ik noem een Balisto, een FerryNL.
Maargoed, omscholen kan dus lonen. En sommige werkgevers hebben budget om jezelf verder te ontwikkelen, doe er je voordeel mee.
Ik zou ook zeggen ICT. Die wereld staat qua technieken niet stil, en als je het interessant vind en aanleg voor hebt kan je hier ver in doorgroeien. Komt ook nog bij dat ICT heel breed is, dus je kan vrij veel kanten op. En met een MBO-diploma in de ICT kan je ook ver komenquote:Op maandag 5 november 2012 00:21 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ik wil mezelf ook nog wel omscholen, maar moet gewoon eerlijk zeggen dat het wel lastig word. Ik ben net 26 geworden en ben net als bovenstaande personen lang niet naar school geweest. Daarbij is het HBO helaas voor mij te hoog gegrepen, waardoor ik toch eerst een mbo traject moet afleggen, Maar ik hoor ook steeds meer verhalen dat het mbo echt geen reet voorstelt.![]()
Ik twijfel zelf nog tussen 2 opleidingen, maar vraag mezelf af welke beter is in verband met mijn leeftijd. Ik bedoel daarmee of ik wel nog enigszins een baangarantie heb bij 1 van die 2.
Ik twijfel zelf nog tussen de Retail of de ICT. Als ik nu wat topics terug lees, zie ik wel dat ik net op FerryNL lijkt. Maar die twijfelde nog over meer dingen (zorg, administratie etc) wat mij al helemaal niet aanspreekt.
De ICT is puur zoals heel veel mensen zeggen. Je vind het leuk om met computers te werken en je wilt er steeds meer van leren. Het is gewoon een steeds grotere hobby van je, en je wilt er uiteindelijk iets mee doen.
De Retail lijkt me ook heel leuk, maar ben bang dat ik daar eigenlijk al te oud voor ben. Zeker als ik pas met die opleiding klaar ben. En zoals ik al in het vorige topic had gelezen, had iemand gezegd dat je als 20 jarige of ouder het al heel moeilijk krijgt in de retail.
Wat zouden jullie persoonlijk doen als je tussen deze 2 moest kiezen?Ik denk dat veel mensen zullen zeggen de ICT, omdat daar toch het grotere geld kan worden verdient.
Je hebt helemaal gelijk. Zodra het kan ga ik weer een opleiding volgen. Maar dan moet het wel te betalen zijn. Op dit moment kan ik geen geld opzij zetten voor het volgen van een opleiding. Ik heb acuut geld nodig om überhaupt in mijn levensonderhoud te kunnen voorzien. En ik word nog niet eens voor het meest simpele rotwerk aangenomen.quote:Op zondag 4 november 2012 23:26 schreef M1stral het volgende:
[..]
Hoeveel sollicitaties heb je al gedaan naar simpel rotwerk?quote:Op maandag 5 november 2012 00:36 schreef Balisto het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. Zodra het kan ga ik weer een opleiding volgen. Maar dan moet het wel te betalen zijn. Op dit moment kan ik geen geld opzij zetten voor het volgen van een opleiding. Ik heb acuut geld nodig om überhaupt in mijn levensonderhoud te kunnen voorzien. En ik word nog niet eens voor het meest simpele rotwerk aangenomen.
Wat zie jij als simpel rotwerk?quote:Op maandag 5 november 2012 00:36 schreef Balisto het volgende:
En ik word nog niet eens voor het meest simpele rotwerk aangenomen.
Schoonmaakwerk (alleen heel soms via uitzendbureaus een paar uurtjes)quote:
Lees: u bent te duur of u bent te oud.quote:Op maandag 5 november 2012 01:25 schreef Balisto het volgende:
[..]
Schoonmaakwerk (alleen heel soms via uitzendbureaus een paar uurtjes)
Productiewerk (idem)
McDonald's (ja, ik ben zelfs daar afgewezen)
etc.
Ik ben altijd overgekwalificeerd of "pas niet in het team" of wat dan ook.![]()
Ik werd juist pissig omdat ie daarmee iedereen die schoonmaakt (en dat zijn er wel wat in mijn familie en vriendenkring) afzeikt.quote:Op maandag 5 november 2012 02:01 schreef Staal het volgende:
[..]
Lees: u bent te duur of u bent te oud.
Ja, ik weet nog dat je een klein beetje werd aangevallen dat je niet dat baantje aannam om publiekelijk schoon te maken waarbij je allemaal bekenden zou tegen komen.
Heb toen niet gepost maar begreep het wel want het bleek ook al snel dat je je niet te goed voelde maar dat het zou voelen als een schandpaal voor een paar uurtjes loon. En daar werd ik pissig om vandaar dat ik het onthouden heb. Of dat nu eigen idee is of niet. Het is toch verdomde verrot om gevoelsmatig zo'n vernedering door te moeten maken. Kan me goed voorstellen dat je daar voor bedankte.
Hij zeek niet af. Heb je enig idee hoe kut het is om die grens over te gaan naar een kutbaan? Bang zijn dat je je CV verneukt door werk te doen die er niet op aansluit. Je bent zo goed als je laatste werk, weet je nog?quote:Op maandag 5 november 2012 02:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik werd juist pissig omdat ie daarmee iedereen die schoonmaakt (en dat zijn er wel wat in mijn familie en vriendenkring) afzeikt.
Door te zeggen dat je je schaamt als je X werk zou doen zeik je weldegelijk de mensen af die dat werk ook daadwerkelijk doen.quote:Op maandag 5 november 2012 02:14 schreef Staal het volgende:
[..]
Hij zeek niet af. Heb je enig idee hoe kut het is om die grens over te gaan naar een kutbaan?
Balisto voelde zich helemaal niet te goed. Maar liever anoniem ergens op kantoor boenen.
Zou jij graag wc's willen schoonmaken tijdens de reünie van je middelbare school?quote:Op maandag 5 november 2012 02:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Door te zeggen dat je je schaamt als je X werk zou doen zeik je weldegelijk de mensen af die dat werk ook daadwerkelijk doen.
Je wilt het gewoon niet begrijpen ook he.quote:Op maandag 5 november 2012 02:23 schreef Maanvis het volgende:
En door te zeggen dat je je ervoor schaamt kwets je mensen die dat werk doen, of kinderen van menseen die dat werk doen (zoals ik zo'n kind ben van een schoonmaakster en een productiemedewerker)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |