abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 22:48:36 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118830397
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

*Mensen die zich geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We hoeven dat gepoch er niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht erop kunnen eigen topics geopend worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 22:48:44 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118830399
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:21 schreef Staal het volgende:

[..]

Lees werkelijk alles over het bedrijf dat ze zelf ter promotie de wereld in helpt. Lees je in en pak die toon op. Dat is belangrijker dan je verdiepen in microscopie techniek. Dat komt erna.
Universiteit hè en ik praat met een prof, de ervaringen die ik heb is dat ze eigenlijk alleen maar vakinhoudelijk praten... het gaat zelden over bedrijfsmatige dingen. Ik zal wel de site van de betreffende groep doornemen maar die is ook uitsluitend vakinhoudelijk.

Ik mik bij deze sollicitatie iets meer op de "wij leren van jou en jij leert van ons" dan in mijn vorige waar ik op exact hetzelfde onderzoeksonderwerp als mijn promotieonderzoek solliciteerde (alleen op een andere receptor van toepassing)

dat is wat ik mee heb gekregen uit de volgende feedback

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat deze prof er dezelfde ideeën op na houdt.
pi_118830468
Per 1 dec is deze jongeman niet meer werkloos maar wel student af. Na mijn master 1,5 maand bezig geweest met solliciteren en heb nu dus een aanbod gekregen waar ik op in ga :)
Had twee sollicitaties lopen en de eerste beviel mij direct :)
pi_118830474
Topics vliegen erdoorheen :P
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 22:50:14 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118830480
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Eh nee. Maar je hoort me dan ook niet zeuren dat ik die baan niet krijg of me afvragen waarom iemand anders hem WEL krijgt.
Dus in dit topic zou ik me niet hardop mogen afvragen waar er wat bij te vijzelen valt. Ik heb al veel bruikbare tips gekregen hier...
pi_118830496
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:50 schreef mafkees10 het volgende:
Per 1 dec is deze jongeman niet meer werkloos maar wel student af. Na mijn master 1,5 maand bezig geweest met solliciteren en heb nu dus een aanbod gekregen waar ik op in ga :)
Vertel vertel :D
pi_118830537
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:50 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Vertel vertel :D
Nja.. wat wil je weten? :P
  zondag 4 november 2012 @ 22:51:33 #8
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_118830549
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 22:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Universiteit hè en ik praat met een prof de ervaringen die ik heb is dat ze eigenlijk alleen maar vakinhoudelijk praten... het gaat zelden over bedrijfsmatige dingen. Ik zal wel de site van de betreffende groep doornemen maar die is ook uitsluitend vakinhoudelijk.

Ik mik bij deze sollicitatie iets meer op de "wij leren van jou en jij leert van ons" dan in mijn vorige waar ik op exact hetzelfde onderzoeksonderwerp als mijn promotieonderzoek solliciteerd (alleen op een andere receptor van toepassing)

dat is wat ik mee heb gekregen uit de volgende feedback

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat deze prof er dezelfde ideeën op na houdt.
Klinkt als iets dat moet klikken, Beetle. En dat geluk moet je hebben, zeker ook voor je eigen gemoed.

Wanneer ga je op?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 22:52:20 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118830589
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:51 schreef Staal het volgende:

[..]

Klinkt als iets dat moet klikken, Beetle. En dat geluk moet je hebben, zeker ook voor je eigen gemoed.

Wanneer ga je op?
Donderdag.
pi_118830598
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:51 schreef mafkees10 het volgende:

[..]

Nja.. wat wil je weten? :P
Wat ga je doen?
Wat voor opleiding heb je afgerond?

Wel lekker hoor na 1,5 al een baan gevonden.

;) ;)
  zondag 4 november 2012 @ 22:53:25 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118830654
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:50 schreef mafkees10 het volgende:
gefeliciteerd :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118830749
@hierboven: bedankt! :)
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:52 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Wat ga je doen?
Wat voor opleiding heb je afgerond?

Wel lekker hoor na 1,5 al een baan gevonden.

;) ;)
Ik word Business Analist bij een groot IT bedrijf in Nederland. Ik heb Business Informatics gedaan aan de UU en dat is gewoon een gunstige sector; ook in deze tijd. Zijn overal erg op zoek naar juniors. Ik ga werken aan zakelijke oplossingen voor diverse klanten (allemaal private sector) van de organisatie! Kortom: precies wat ik in gedachten had :)
pi_118830963
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:54 schreef mafkees10 het volgende:
@hierboven: bedankt! :)

[..]

Ik word Business Analist bij een groot IT bedrijf in Nederland. Ik heb Business Informatics gedaan aan de UU en dat is gewoon een gunstige sector; ook in deze tijd. Zijn overal erg op zoek naar juniors. Ik ga werken aan zakelijke oplossingen voor diverse klanten (allemaal private sector) van de organisatie! Kortom: precies wat ik in gedachten had :)
Ah netjes hoor :)

Lees wel vaker dat je best snel een baan kan hebben in de ICT. Wel moet je dan HBO of WO hebben, maar toch zijn de kansen er nog wel. Ik zou het ook wel willen, maar ik zou eerst mbo moeten doen :{ En hoor de laatste tijd dat dat nou niet echt heel leerzaam en leuk is. :N

Maar gefeliciteerd hoor! *O*
pi_118831198
Bedankt! :) Het kan inderdaad erg snel gaan, maar laat je niet afschrikken door het traject. Ik heb ook MBO, hbo en WO gedaan opeenvolgend. Door de jaren heen heb ik veel technische en bedrijfskundige kennis opgedaan. Ook de combinatie van het praktische (hbo) en wetenschappelijke (wo) heeft mij geen windeieren gelegd en maakt mij een zeer interessante kandidaat voor een junior :)
Kortom: gewoon doen als je het wilt/kunt. Het levert altijd wat op!

@hieronder: Bedankt! Ben erg benieuwd ja :)
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 23:03:45 #15
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_118831223
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:59 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ah netjes hoor :)

Lees wel vaker dat je best snel een baan kan hebben in de ICT. Wel moet je dan HBO of WO hebben, maar toch zijn de kansen er nog wel. Ik zou het ook wel willen, maar ik zou eerst mbo moeten doen :{ En hoor de laatste tijd dat dat nou niet echt heel leerzaam en leuk is. :N

Maar gefeliciteerd hoor! *O*
Precies, dus ik hoop ook niet te lang thuis te zitten :P

Maar mafkees01, gefeliciteerd met je nieuwe/eerste baan!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 4 november 2012 @ 23:04:13 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_118831251
Ik heb op dit moment een baan, waar ik al bijna 3,5 jaar werk. Maar ik merk aan mezelf dat ik er wel een beetje klaar mee ben nu. Ik kan steeds moeilijker de energie opbrengen om nog te gaan werken, werk is elke dag het zelfde en ik kan er niet echt mijn ei in kwijt.

Maar ja, een vaste baan opgeven in deze tijd is ook niet echt makkelijk lijkt mij. Ik ben wel aan het rondkijken naar vacatures enzo, maar dat zijn er maar weinig.

Ik denk dat ik een beetje steun wel kan gebruiken.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 23:06:14 #17
Brabo Bastard
pi_118831366
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:04 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb op dit moment een baan, waar ik al bijna 3,5 jaar werk. Maar ik merk aan mezelf dat ik er wel een beetje klaar mee ben nu. Ik kan steeds moeilijker de energie opbrengen om nog te gaan werken, werk is elke dag het zelfde en ik kan er niet echt mijn ei in kwijt.

Maar ja, een vaste baan opgeven in deze tijd is ook niet echt makkelijk lijkt mij. Ik ben wel aan het rondkijken naar vacatures enzo, maar dat zijn er maar weinig.

Wat voor werk doe je nu, en wat zou je willen doen?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 4 november 2012 @ 23:07:51 #18
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_118831455
Er zijn toch sectoren genoeg waar men personeel zoekt?

Wellicht mogelijkheden tot omscholing of iets dergelijks? Ikzelf ben de 25 ook ruimschoots gepasseerd, maar volg nog steeds een opleiding. Het kan dus echt wel.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_118831655
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:07 schreef M1stral het volgende:

Wellicht mogelijkheden tot omscholing of iets dergelijks? Ikzelf ben de 25 ook ruimschoots gepasseerd, maar volg nog steeds een opleiding. Het kan dus echt wel.
Wat doe je nu dan? ;)
  zondag 4 november 2012 @ 23:12:52 #20
42366 Staal
pi_118831690
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:04 schreef karr-1 het volgende:

Wat voor steun? Bijstand?

Wat voor studie je ook hebt gedaan, wat voor werk je ook hebt. Hou er rekening mee dat het vrijwel altijd wel een sleur is. Zowel als vuilnisman en als chirurg. Je krijgt in het geheel altijd maar een klein takje toegespeeld. Meer is het niet.

Ik weet niet hoe je privé zit. maar koophuis, twee wasbakjes in de badkamer en een kookeilandje in de keuken betekent tegenwoordig dat je blij moet zijn met zekerheid.
Un certain jeune homme
  zondag 4 november 2012 @ 23:13:31 #21
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_118831727
Ik ben werkzaam in de techniek. Denk, richting huishoudelijke apparatuur.
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zondag 4 november 2012 @ 23:14:40 #22
42366 Staal
pi_118831792
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:07 schreef M1stral het volgende:

Wellicht mogelijkheden tot omscholing of iets dergelijks?
Ikzelf ben de 25 ook ruimschoots gepasseerd, maar volg nog steeds een opleiding. Het kan dus echt wel.
Jeez, jij bent echt stokoud al. Fijn dat het jou wel lukt allemaal en die buurman met zijn 54 jaar niet he.
Un certain jeune homme
  zondag 4 november 2012 @ 23:16:58 #23
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_118831912
quote:
9s.gif Op zondag 4 november 2012 23:14 schreef Staal het volgende:

[..]

Ikzelf ben de 25 ook ruimschoots gepasseerd, maar volg nog steeds een opleiding. Het kan dus echt wel.

Jeez, jij bent echt stokoud al. Fijn dat het jou wel lukt allemaal en die buurman met zijn 54 jaar niet he.
Stokoud niet nee. Maar het was meer om het argument te ontkrachtigen dat als je al enige tijd schoolverlater bent (en dus geen diploma of aantoonbare werkervaring in een bepaalde branche hebt) je toch kansen hebt op de arbeidsmarkt.

Ik heb toevallig je hele discussie met Swets gelezen, maar dat wil niet zeggen dat je direct zo geirriteerd hoeft te reageren.
Blog
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 23:20:26 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118832079
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 22:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dus in dit topic zou ik me niet hardop mogen afvragen waar er wat bij te vijzelen valt. Ik heb al veel bruikbare tips gekregen hier...
Juist wel. En dan krijg je tips. Maar van Staal mag je hier geen tips geven want dat is arrogant blijkbaar.
  zondag 4 november 2012 @ 23:22:47 #25
42366 Staal
pi_118832176
Misschien moet die
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:16 schreef M1stral het volgende:

[..]

Stokoud niet nee. Maar het was meer om het argument te ontkrachtigen dat als je al enige tijd schoolverlater bent (en dus geen diploma of aantoonbare werkervaring in een bepaalde branche hebt) je toch kansen hebt op de arbeidsmarkt.

Ik heb toevallig je hele discussie met Swets gelezen, maar dat wil niet zeggen dat je direct zo geirriteerd hoeft te reageren.
Ik post hier nog maar recent hoor en heb niet meegekregen dat er enige argumentatie viel te ontkrachten m.b.t. schoolverlaters zonder diploma en aantoonbare werkervaring. Zestig topics is ook wat veel om in te lezen he.

Overigens ben ik het met je eens dat jongeren en ja, daar val jij ook nog wel een beetje onder met je 25 lentes gerust een andere weg in kunnen slaan. Is er ergens geen brood mee te verdienen dan heb je nog de leeftijd om wat anders te kiezen. Dat is zeker wel een aanrader.
Un certain jeune homme
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 23:22:59 #26
Brabo Bastard
pi_118832183
Tips of advies, arrogant of niet, ik ben er in ieder geval blij mee.
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 4 november 2012 @ 23:26:54 #27
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_118832362
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 23:22 schreef Staal het volgende:

Ik post hier nog maar recent hoor en heb niet meegekregen dat er enige argumentatie viel te ontkrachten m.b.t. schoolverlaters zonder diploma en aantoonbare werkervaring. Zestig topics is ook wat veel om in te lezen he.

Overigens ben ik het met je eens dat jongeren en ja, daar val jij ook nog wel een beetje onder met je 25 lentes gerust een andere weg in kunnen slaan. Is er ergens geen brood mee te verdienen dan heb je nog de leeftijd om wat anders te kiezen. Dat is zeker wel een aanrader.
Het was ook geen aanval, zo moet je het niet zien. Ik opperde alleen iets, gebaseerd op dingen die ik regelamatig voorbij zie komen. Ik noem een Balisto, een FerryNL.

Overigens ben ik geen 25 lentes jong meer ;)

Maargoed, omscholen kan dus lonen. En sommige werkgevers hebben budget om jezelf verder te ontwikkelen, doe er je voordeel mee.
Blog
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 23:29:45 #28
Brabo Bastard
pi_118832475
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:26 schreef M1stral het volgende:

[..]

Het was ook geen aanval, zo moet je het niet zien. Ik opperde alleen iets, gebaseerd op dingen die ik regelamatig voorbij zie komen. Ik noem een Balisto, een FerryNL.

Maargoed, omscholen kan dus lonen. En sommige werkgevers hebben budget om jezelf verder te ontwikkelen, doe er je voordeel mee.
Klopt, als ik iets wil is het wel het doorontwikkelen van mezelf. Maar juist de bedrijven die veel mogelijkheden bieden laten het afweten :')

Ik zit nu mezelf nog C# aan te leren via zelfstudie en boeken, maar zelfs als je zegt dat je basiskennis hebt lijken ze nog huiverig te zijn.
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 4 november 2012 @ 23:33:05 #29
42366 Staal
pi_118832617
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Juist wel. En dan krijg je tips. Maar van Staal mag je hier geen tips geven want dat is arrogant blijkbaar.
Kleuter.
Un certain jeune homme
  zondag 4 november 2012 @ 23:33:14 #30
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_118832625
Is je basiskennis aantoonbaar? En kan je het beargumenteren waarom je die kennis verder zou willen ontwikkelen?

Vast wel, maar een werkgever ervan overtuigen is vast een stuk moeilijker. Als je al ergens onder de pannen bent, kan het wel een opstapje zijn naar hogere functies, denk ik. Mits je de mogelijkheden krijget dan.
Blog
  zondag 4 november 2012 @ 23:35:01 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118832713
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:29 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Klopt, als ik iets wil is het wel het doorontwikkelen van mezelf. Maar juist de bedrijven die veel mogelijkheden bieden laten het afweten :')

Ik zit nu mezelf nog C# aan te leren via zelfstudie en boeken, maar zelfs als je zegt dat je basiskennis hebt lijken ze nog huiverig te zijn.
Ik zou dan om concrete implementaties van wat je gemaakt/bedacht hebt willen zien, en sommigen willen ook nog stukken code van je zien.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 23:37:52 #32
Brabo Bastard
pi_118832838
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik zou dan om concrete implementaties van wat je gemaakt/bedacht hebt willen zien, en sommigen willen ook nog stukken code van je zien.
Ik kan al het gevraagde aanleveren, dat is het probleem niet. Alles volgens 3-tier model ontwikkeld en het is erg overzichtelijk en functioneel. Maar blijkbaar vonden ze dat al te 'basic'.
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:33 schreef M1stral het volgende:
Is je basiskennis aantoonbaar? En kan je het beargumenteren waarom je die kennis verder zou willen ontwikkelen?

Vast wel, maar een werkgever ervan overtuigen is vast een stuk moeilijker. Als je al ergens onder de pannen bent, kan het wel een opstapje zijn naar hogere functies, denk ik. Mits je de mogelijkheden krijget dan.
Precies, maar voor mij is het stukje techniek belangrijk om goede specs te kunnen maken voor softwareoplossingen (vind ik dan).
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 4 november 2012 @ 23:41:39 #33
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_118833007
Nu ben ik niet echt thuis in de zelfstudie markt, maar wat kun je als je daadwerkelijk C+ afgerond hebt?

Ik vraag me meer af in jou geval, of je jezelf niet op eigen kracht kunt verder ontwikkelen, dus met minder basic stuff komen als je bijvoorbeeld een stuk code moet laten zien of een asessment moet maken.
Blog
  Moderator / Redactie FP maandag 5 november 2012 @ 00:14:05 #34
Brabo Bastard
pi_118834130
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:41 schreef M1stral het volgende:
Nu ben ik niet echt thuis in de zelfstudie markt, maar wat kun je als je daadwerkelijk C+ afgerond hebt?

Ik vraag me meer af in jou geval, of je jezelf niet op eigen kracht kunt verder ontwikkelen, dus met minder basic stuff komen als je bijvoorbeeld een stuk code moet laten zien of een asessment moet maken.
Ik ben dat ook wel van plan. Ik wil het meer gebruiken om de basic know-how te weten als er in een project over de technische zaken wordt gesproken. Ik kan het al redelijk en ik kan code ook lezen en begrijpen, maar nog niet goed genoeg mijns inziens. Vandaar dat ik als ik de basis heb afgerond ik een stapje verder ga.

Wat ze misschien basic vonden is hoe ik classes had opgebouwd en hoe ik bepaalde functies aanriep. Moet er wel bij zeggen dat het mijn oude afstudeerproject was, en die ben ik nu voor mezelf als oefening aan het herschrijven om te kijken wat ik eventueel anders had kunnen doen en welke functies ik kan toevoegen.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_118834330
quote:

[..]

Ik wil mezelf ook nog wel omscholen, maar moet gewoon eerlijk zeggen dat het wel lastig word. Ik ben net 26 geworden en ben net als bovenstaande personen lang niet naar school geweest. Daarbij is het HBO helaas voor mij te hoog gegrepen, waardoor ik toch eerst een mbo traject moet afleggen, Maar ik hoor ook steeds meer verhalen dat het mbo echt geen reet voorstelt. :N
Ik twijfel zelf nog tussen 2 opleidingen, maar vraag mezelf af welke beter is in verband met mijn leeftijd. Ik bedoel daarmee of ik wel nog enigszins een baangarantie heb bij 1 van die 2.

Ik twijfel zelf nog tussen de Retail of de ICT. Als ik nu wat topics terug lees, zie ik wel dat ik net op FerryNL lijkt. Maar die twijfelde nog over meer dingen (zorg, administratie etc) wat mij al helemaal niet aanspreekt.

De ICT is puur zoals heel veel mensen zeggen. Je vind het leuk om met computers te werken en je wilt er steeds meer van leren. Het is gewoon een steeds grotere hobby van je, en je wilt er uiteindelijk iets mee doen.

De Retail lijkt me ook heel leuk, maar ben bang dat ik daar eigenlijk al te oud voor ben. Zeker als ik pas met die opleiding klaar ben. En zoals ik al in het vorige topic had gelezen, had iemand gezegd dat je als 20 jarige of ouder het al heel moeilijk krijgt in de retail.

Wat zouden jullie persoonlijk doen als je tussen deze 2 moest kiezen? :@ Ik denk dat veel mensen zullen zeggen de ICT, omdat daar toch het grotere geld kan worden verdient.
  Moderator / Redactie FP maandag 5 november 2012 @ 00:28:29 #36
Brabo Bastard
pi_118834478
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 00:21 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ik wil mezelf ook nog wel omscholen, maar moet gewoon eerlijk zeggen dat het wel lastig word. Ik ben net 26 geworden en ben net als bovenstaande personen lang niet naar school geweest. Daarbij is het HBO helaas voor mij te hoog gegrepen, waardoor ik toch eerst een mbo traject moet afleggen, Maar ik hoor ook steeds meer verhalen dat het mbo echt geen reet voorstelt. :N
Ik twijfel zelf nog tussen 2 opleidingen, maar vraag mezelf af welke beter is in verband met mijn leeftijd. Ik bedoel daarmee of ik wel nog enigszins een baangarantie heb bij 1 van die 2.

Ik twijfel zelf nog tussen de Retail of de ICT. Als ik nu wat topics terug lees, zie ik wel dat ik net op FerryNL lijkt. Maar die twijfelde nog over meer dingen (zorg, administratie etc) wat mij al helemaal niet aanspreekt.

De ICT is puur zoals heel veel mensen zeggen. Je vind het leuk om met computers te werken en je wilt er steeds meer van leren. Het is gewoon een steeds grotere hobby van je, en je wilt er uiteindelijk iets mee doen.

De Retail lijkt me ook heel leuk, maar ben bang dat ik daar eigenlijk al te oud voor ben. Zeker als ik pas met die opleiding klaar ben. En zoals ik al in het vorige topic had gelezen, had iemand gezegd dat je als 20 jarige of ouder het al heel moeilijk krijgt in de retail.

Wat zouden jullie persoonlijk doen als je tussen deze 2 moest kiezen? :@ Ik denk dat veel mensen zullen zeggen de ICT, omdat daar toch het grotere geld kan worden verdient.
Ik zou ook zeggen ICT. Die wereld staat qua technieken niet stil, en als je het interessant vind en aanleg voor hebt kan je hier ver in doorgroeien. Komt ook nog bij dat ICT heel breed is, dus je kan vrij veel kanten op. En met een MBO-diploma in de ICT kan je ook ver komen ;)
"Omae wa mou shindeiru."
pi_118834658
quote:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Zodra het kan ga ik weer een opleiding volgen. Maar dan moet het wel te betalen zijn. Op dit moment kan ik geen geld opzij zetten voor het volgen van een opleiding. Ik heb acuut geld nodig om überhaupt in mijn levensonderhoud te kunnen voorzien. En ik word nog niet eens voor het meest simpele rotwerk aangenomen.

Dan kan iedereen wel zeggen dat ik het in een supermarkt moet proberen ("want daar zie ik ook wel oudere mensen werken") of in de horeca ("de ervaring kan je bluffen") of voor mezelf beginnen ("geen startkapitaal is geen probleem") en als dit allemaal niet lukt, ligt het natuurlijk weer aan mijn houding en niet aan het feit dat deze mogelijkheden met mijn leeftijd en ervaring totaal onrealistisch zijn.
  maandag 5 november 2012 @ 00:49:58 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118834899
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 00:36 schreef Balisto het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. Zodra het kan ga ik weer een opleiding volgen. Maar dan moet het wel te betalen zijn. Op dit moment kan ik geen geld opzij zetten voor het volgen van een opleiding. Ik heb acuut geld nodig om überhaupt in mijn levensonderhoud te kunnen voorzien. En ik word nog niet eens voor het meest simpele rotwerk aangenomen.
Hoeveel sollicitaties heb je al gedaan naar simpel rotwerk?
Een gedicht over Maanvis
  maandag 5 november 2012 @ 00:54:31 #39
42366 Staal
pi_118834983
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 00:36 schreef Balisto het volgende:

En ik word nog niet eens voor het meest simpele rotwerk aangenomen.

Wat zie jij als simpel rotwerk?
Un certain jeune homme
pi_118835205
quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 00:54 schreef Staal het volgende:

[..]

In mijn geval was dat wiet verkopen in de shop, zelfs daar word ik niet voor aangenomen :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 5 november 2012 @ 01:23:03 #41
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118835293
Komende werk( :+ )week weer eens minimaal 15 sollicitatiemails de deur uitdoen. Tenminste, da's mijn doelstelling.
pi_118835320
quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 00:54 schreef Staal het volgende:

[..]

Schoonmaakwerk (alleen heel soms via uitzendbureaus een paar uurtjes)
Productiewerk (idem)
McDonald's (ja, ik ben zelfs daar afgewezen :') )
etc.

Ik ben altijd overgekwalificeerd of "pas niet in het team" of wat dan ook. }:|
  Moderator / Redactie FP maandag 5 november 2012 @ 01:46:18 #43
Brabo Bastard
pi_118835528
Goed, nog ff een open sollicitatie naar Atos gedaan. Ik ga naar bed, welterusten allen! Morgen weer een dag :W
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 5 november 2012 @ 02:01:55 #44
42366 Staal
pi_118835629
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 01:25 schreef Balisto het volgende:

[..]

Schoonmaakwerk (alleen heel soms via uitzendbureaus een paar uurtjes)
Productiewerk (idem)
McDonald's (ja, ik ben zelfs daar afgewezen :') )
etc.

Ik ben altijd overgekwalificeerd of "pas niet in het team" of wat dan ook. }:|
Lees: u bent te duur of u bent te oud.

Ja, ik weet nog dat je een klein beetje werd aangevallen dat je niet dat baantje aannam om publiekelijk schoon te maken waarbij je allemaal bekenden zou tegen komen.
Heb toen niet gepost maar begreep het wel want het bleek ook al snel dat je je niet te goed voelde maar dat het zou voelen als een schandpaal voor een paar uurtjes loon. En daar werd ik pissig om vandaar dat ik het onthouden heb. Of dat nu eigen idee is of niet. Het is toch verdomde verrot om gevoelsmatig zo'n vernedering door te moeten maken. Kan me goed voorstellen dat je daar voor bedankte.

Bij mij zelf is het niet veel beter hoor. Ik heb een mooi CV, ben niet alleen veel hoger geschoold dan Swets en ik zie er ook nog eens veel beter uit. Dat is gewoon zo.
Niks wat zelfvertrouwen in de weg staat. Lullen en sociaal zijn kan ik ook nog eens beter.

Als ik mijn eigen winkeltje voor elkaar wil krijgen moet ik het komende jaar op mijn knieën gewassen rooien en zaaien. Dat is meneer dan te min en moet je the eye of the tiger zijn.
Ik heb een vaste baan op een boerderij, bij zo'n toffe familie. Niks Polen of Roemenen. Samen werken. En je deelt zo veel in toch wel erg geestdodend werk.

Hard gevallen. Maar niet met tegenzin.

Misschien is het een idee om je op sociaal vrijwilligerswerk te storten. A. ben je aan de gang en krijg je geen tijd om in die put te hangen en B. doe je contacten op.
Un certain jeune homme
  maandag 5 november 2012 @ 02:04:06 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118835640
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 02:01 schreef Staal het volgende:

[..]

Lees: u bent te duur of u bent te oud.

Ja, ik weet nog dat je een klein beetje werd aangevallen dat je niet dat baantje aannam om publiekelijk schoon te maken waarbij je allemaal bekenden zou tegen komen.
Heb toen niet gepost maar begreep het wel want het bleek ook al snel dat je je niet te goed voelde maar dat het zou voelen als een schandpaal voor een paar uurtjes loon. En daar werd ik pissig om vandaar dat ik het onthouden heb. Of dat nu eigen idee is of niet. Het is toch verdomde verrot om gevoelsmatig zo'n vernedering door te moeten maken. Kan me goed voorstellen dat je daar voor bedankte.
Ik werd juist pissig omdat ie daarmee iedereen die schoonmaakt (en dat zijn er wel wat in mijn familie en vriendenkring) afzeikt.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 5 november 2012 @ 02:14:15 #46
42366 Staal
pi_118835705
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 02:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik werd juist pissig omdat ie daarmee iedereen die schoonmaakt (en dat zijn er wel wat in mijn familie en vriendenkring) afzeikt.
Hij zeek niet af. Heb je enig idee hoe kut het is om die grens over te gaan naar een kutbaan? Bang zijn dat je je CV verneukt door werk te doen die er niet op aansluit. Je bent zo goed als je laatste werk, weet je nog?

Balisto voelde zich helemaal niet te goed. Maar liever anoniem ergens op kantoor boenen.

Maan, jij zal die gozer wel respecteren omdat hij van aanpakken weet. Maar Balisto ziet zoiets als een vernedering, en ik begrijp dat wel. Niemand wil publiekelijk vallen. Jij ook niet hoor. Er was geen sprake van dat hij zich te goed voelde want hij pakte die baantjes gewoon wel aan.
Un certain jeune homme
  maandag 5 november 2012 @ 02:18:02 #47
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118835729
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 02:14 schreef Staal het volgende:

[..]

Hij zeek niet af. Heb je enig idee hoe kut het is om die grens over te gaan naar een kutbaan?
Balisto voelde zich helemaal niet te goed. Maar liever anoniem ergens op kantoor boenen.

Door te zeggen dat je je schaamt als je X werk zou doen zeik je weldegelijk de mensen af die dat werk ook daadwerkelijk doen.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 5 november 2012 @ 02:19:32 #48
42366 Staal
pi_118835734
Ik vind het eigenlijk al ruk om hier te posten omdat ene ClaudiaX zich even kwam melden om te zeggen dat ze mensen mag aannemen en dan zgn. tips gaat geven.

Zo'n bakfiets.
Un certain jeune homme
  maandag 5 november 2012 @ 02:22:40 #49
42366 Staal
pi_118835745
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 02:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Door te zeggen dat je je schaamt als je X werk zou doen zeik je weldegelijk de mensen af die dat werk ook daadwerkelijk doen.
Zou jij graag wc's willen schoonmaken tijdens de reünie van je middelbare school?

Dat heeft niets met afzeiken te maken maar met schaamte. Snap je dat?
Un certain jeune homme
  maandag 5 november 2012 @ 02:23:50 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118835748
En door te zeggen dat je je ervoor schaamt kwets je mensen die dat werk doen, of kinderen van menseen die dat werk doen (zoals ik zo'n kind ben van een schoonmaakster en een productiemedewerker)
Een gedicht over Maanvis
  maandag 5 november 2012 @ 02:31:10 #51
42366 Staal
pi_118835779
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 02:23 schreef Maanvis het volgende:
En door te zeggen dat je je ervoor schaamt kwets je mensen die dat werk doen, of kinderen van menseen die dat werk doen (zoals ik zo'n kind ben van een schoonmaakster en een productiemedewerker)
Je wilt het gewoon niet begrijpen ook he.
Jij werkt gewoon lekker voor een baas en dat gaat allemaal goed.
En ik gun het je van harte trouwens. Op naar het pensioen. Maar dat is niet iedereen gegeven, Maan.

Je geeft ook geen antwoord op mijn vraag he.

Zou jij graag wc's willen schoonmaken tijdens de reünie van je middelbare school?
Un certain jeune homme
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')