Klopt. In mijn reactie hieronder stel ik van niet o.a. omdat ik dat 'verkeerd zeggen' betrek op wat linke humor e.d. en bepaalde gevatheid wat op het randje kan zitten. Een mening is nooit wat verkeerd mee, zolang je het ook niet op een hele rare manier meldt als het een mening is die negatief voor haar is tenminstequote:Op dinsdag 6 november 2012 13:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dit is heel normaal lijkt me, vrijwel iedereen geeft zich niet direct helemaal bloot maar kijkt eerst de kat uit de boom.
Alleen dat laatste slaat nergens op, wat is ''iets verkeerds'' ?
Geef gewoon jouw eigen ongezouten mening op alles, als het dan in haar ogen ''verkeerd'' is, zegt dat eigenlijk niets meer dan dat jullie van mening verschillen.
edit: Wat ik eigenlijk wil zeggen is, zolang jij achter je eigen uitspraken staat is geen enkele ''verkeerd''.
Zo'n date is er natuurlijk vooral om elkaar beter te leren kennen, om te kijken of je qua interesses, meningen e.d. ook een beetje matcht.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:57 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Klopt. In mijn reactie hieronder stel ik van niet o.a. omdat ik dat 'verkeerd zeggen' betrek op wat linke humor e.d. en bepaalde gevatheid wat op het randje kan zitten. Een mening is nooit wat verkeerd mee, zolang je het ook niet op een hele rare manier meldt als het een mening is die negatief voor haar is tenminsteMaar in het algemeen zeg je niet zo snel iets verkeerds nee
Nee maar je hebt ook niets aan de date als je niet op je woorden let en meiden je daarom afwijzen. Kan best kortzichtig van die meiden zijn, dom van hen en alles en nog wat. Maar uiteindelijk heb je dan zelf niks, om welke redenen dat dan ook mag zijn. Denk daarom dat het wel goed is om gewoon in ieder geval er wat bewust van te zijn en een beetje gematigd te houden zulke dingen (zeker als je er al wat angst voor hebt). Die echte ik leert ze ook niet kennen als ze hem afwijzen na de eerste date. Is een beetje een afweging en gewoon situatieafhankelijk en tot in welke gradatie je stelt van dit zeg ik niet en dit zeg ik wel. Toch?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:02 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Zo'n date is er natuurlijk vooral om elkaar beter te leren kennen, om te kijken of je qua interesses, meningen e.d. ook een beetje matcht.
Als je dan constant op je eigen woorden gaat letten, bang dat je misschien iets zegt dat haar niet bevalt, dan leert zij dus niet je echte ''ik'' kennen, en heb je uiteindelijk ook helemaal niets aan de date gehad toch ?
gewoon doen. want blijkbaar ben jij zo, als het "verkeerd" is dan zijn jullie bljkbaar geen goede matchquote:Op dinsdag 6 november 2012 13:57 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Klopt. In mijn reactie hieronder stel ik van niet o.a. omdat ik dat 'verkeerd zeggen' betrek op wat linke humor e.d. en bepaalde gevatheid wat op het randje kan zitten.
Tuurlijk wel, dan weet je toch dat het geen match is ?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:07 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nee maar je hebt ook niets aan de date als je niet op je woorden let en meiden je daarom afwijzen.
Tsja ik sta er misschien gewoon anders in dan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:07 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Kan best kortzichtig van die meiden zijn, dom van hen en alles en nog wat. Maar uiteindelijk heb je dan zelf niks, om welke redenen dat dan ook mag zijn. Denk daarom dat het wel goed is om gewoon in ieder geval er wat bewust van te zijn en een beetje gematigd te houden zulke dingen (zeker als je er al wat angst voor hebt). Die echte ik leert ze ook niet kennen als ze hem afwijzen na de eerste date. Is een beetje een afweging en gewoon situatieafhankelijk en tot in welke gradatie je stelt van dit zeg ik niet en dit zeg ik wel. Toch?
Zo raar is het nou ook weer niet, komt waarschijnlijk gewoon omdat je nog weinig ervaring hebt met dat soort gesprekken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:11 schreef Idioteque het volgende:
Ja, jullie hebben helemaal gelijk. Van te voren is er niet gebeld o.i.d. Alleen Whatsapp. Ik moet er alleen wel bij zeggen dat ik misschien zelfs nog iets onzekerder lijk te zijn dan dat ik al ben.
Het klinkt misschien een beetje raar, maar bij een eerste date, of als ik bijvoorbeeld boos ben, of een gesprek moet beginnen waarbij ik mezelf of iemand anders kan teleurstellen, begin ik ook een beetje te trillen.
Dit is echt alleen in het begin maar echt heel irritant.
Ik kan me voorstellen dat als je iemand drie zoenen geeft bij een ontmoeting en diegene voelt dat, dat dat best af kan schrikken. Enkele minuten later is dat helemaal weg en is er ook niks aan de hand wat dat betreft.
Ja maar ja als je onzeker bent en dan telkens afgewezen wordt en nooit een 'match' hebt in de eerste date dan moet je toch wat.. dan kan je beter wat gematigder zijn dan telkens je ongezouten mening te geven. Maar ja zo denk ik. Beetje het idee van als je ruzie hebt en je wint de ruzie maar daardoor verlies je een goede verstandshouding heb je feitelijk verloren. Zo ook hier als je maar je ongezouten mening geeft terwijl je al wat onzeker bent (waarbij je minder fel bent sowieso al) en je verliest steeds de date dan heb je gewonnen omdat je 'jezelf' bent gebleven 100% maar eigenlijk heb je toch verloren omdat je dus weer geen vriendin hebt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:12 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, dan weet je toch dat het geen match is ?
[..]
Tsja ik sta er misschien gewoon anders in dan.
Als ik een 1e date heb probeer ik zo dicht mogelijk bij mezelf te blijven zeg maar, en zo ongezouten mogelijk mijn mening te geven.
Als het haar dan niet bevalt en ik word afgewezen, weet ik dat zij en ik geen match zullen worden, dus kan ik mezelf gaan focussen op iemand anders.
Even een vraagje, hoe oud ben je? Ik herinner me nu dat toen ik 15 was ik ook nog wel trillende handen had bij telefoneren soms.. nu ben ik 27 en sinds mijn 18e zoiets al helemaal niet meer. Maar wil maar zeggen dat je het nog wel over kan gaan na wat meer ervaring/dates als je nu nog wat jong bent.. vandaar de vraagquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:11 schreef Idioteque het volgende:
Ja, jullie hebben helemaal gelijk. Van te voren is er niet gebeld o.i.d. Alleen Whatsapp. Ik moet er alleen wel bij zeggen dat ik misschien zelfs nog iets onzekerder lijk te zijn dan dat ik al ben.
Het klinkt misschien een beetje raar, maar bij een eerste date, of als ik bijvoorbeeld boos ben, of een gesprek moet beginnen waarbij ik mezelf of iemand anders kan teleurstellen, begin ik ook een beetje te trillen.
Dit is echt alleen in het begin maar echt heel irritant.
Ik kan me voorstellen dat als je iemand drie zoenen geeft bij een ontmoeting en diegene voelt dat, dat dat best af kan schrikken. Enkele minuten later is dat helemaal weg en is er ook niks aan de hand wat dat betreft.
Maar dan is je hoofddoel een vriendin hebben an sich, of ze nou bij je past of niet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:15 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ja maar ja als je onzeker bent en dan telkens afgewezen wordt en nooit een 'match' hebt in de eerste date dan moet je toch wat.. dan kan je beter wat gematigder zijn dan telkens je ongezouten mening te geven. Maar ja zo denk ik. Beetje het idee van als je ruzie hebt en je wint de ruzie maar daardoor verlies je een goede verstandshouding heb je feitelijk verloren. Zo ook hier als je maar je ongezouten mening geeft terwijl je al wat onzeker bent (waarbij je minder fel bent sowieso al) en je verliest steeds de date dan heb je gewonnen omdat je 'jezelf' bent gebleven 100% maar eigenlijk heb je toch verloren omdat je dus weer geen vriendin hebt.
het beeld van geen vriendin hebben is verliezen en een vriendin hebben is winnen!quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:15 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ja maar ja als je onzeker bent en dan telkens afgewezen wordt en nooit een 'match' hebt in de eerste date dan moet je toch wat.. dan kan je beter wat gematigder zijn dan telkens je ongezouten mening te geven. Maar ja zo denk ik. Beetje het idee van als je ruzie hebt en je wint de ruzie maar daardoor verlies je een goede verstandshouding heb je feitelijk verloren. Zo ook hier als je maar je ongezouten mening geeft terwijl je al wat onzeker bent (waarbij je minder fel bent sowieso al) en je verliest steeds de date dan heb je gewonnen omdat je 'jezelf' bent gebleven 100% maar eigenlijk heb je toch verloren omdat je dus weer geen vriendin hebt.
Nou ja hij gaat toch op date omdat hij hoopt op meer lijkt me, een vriendin. Bedoel je moet niet genoegen nemen met iemand die je niks vind (maar wel krijgt omdat je je inhoudt met de 'ongezouten mening'). Maar je mag je toch best wat aanpassen als het ervoor zorgt dat je een grotere kans hebt op een leuke meid? Voor iemand die telkens op de eerste date gefriendzoned wordt is het wel verliezen op den duur als het elke keer gebeurd toch?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:19 schreef rival het volgende:
[..]
het beeld van geen vriendin hebben is verliezen en een vriendin hebben is winnen!
dat beeld moet je kwijt raken!
Nou ja aanpassen toch. De personen die niet bij je passen hoef je ook niet helemaal zo bij aan te passen dat het wel wat wordt... alleen bij sommige meiden die best relatiemateriaal kunnen worden is dat niet verkeerd. En zijn hoofddoel is een vriendin lijkt me.. betekent niet dat je plotseling al je normen e.d. overboord gooit als je je wat aanpast (niet alles zegt wat in je opkomt en als negatief ervaren kan worden).quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:19 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Maar dan is je hoofddoel een vriendin hebben an sich, of ze nou bij je past of niet.
En dat is toch niet de bedoeling lijkt me ?
Je moet zo'n afwijzing ook niet zien als nederlaag ofzo, mensen passen nou eenmaal niet altijd bij elkaar, dat is geen negatief iets verder.
Een 1e date is toch puur ter kennismaking IRL ?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:22 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou ja hij gaat toch op date omdat hij hoopt op meer lijkt me, een vriendin. Bedoel je moet niet genoegen nemen met iemand die je niks vind (maar wel krijgt omdat je je inhoudt met de 'ongezouten mening'). Maar je mag je toch best wat aanpassen als het ervoor zorgt dat je een grotere kans hebt op een leuke meid? Voor iemand die telkens op de eerste date gefriendzoned wordt is het wel verliezen op den duur als het elke keer gebeurd toch?
Zeker weten!!quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:27 schreef Idioteque het volgende:
Ik ben 28 en heb het al zo lang ik het me kan herinneren. Misschien heeft het inderdaad met ervaring te maken. Ik heb niet veel dates gehad en misschien komt het daar dan door.
Ik had dit ook met sollicitatiegesprekken voorheen, maar dat is helemaal weg doordat ik dat op een andere manier ben gaan aanpakken. Nu ik er zo over nadenk is dat waarschijnlijk ook wat ik met dates moet doen. Ik wil te graag dat het een succes wordt, ongeacht of het een perfecte match is of niet.
Van te voren eerst bellen lijkt me in ieder geval wel een erg goed idee. De stap tussen whatsapp/chat en ontmoeting is toch best groot. Door eerst even te bellen krijg je al een betere indruk van hoe die persoon echt is. Ook hoe de zinnen die ze schrijft nou eigenlijk bedoelt (je kan een zin op veel verschillende manieren/tonen lezen).
Bij een eerste date ben ik wat terughoudend. Ik maak bijvoorbeeld niet zo snel een sarcastische opmerking o.i.d. omdat ik bang ben dat het verkeerd wordt begrepen. En zo zijn er nog wel een paar dingetjes. Dit soort dingen kunnen denk ik goed verholpen worden door eerst te bellen of door me simpelweg niet van te voren al druk te maken over hoe de reactie eventueel zou kunnen zijn. Ik hou altijd iets te veel rekening met de 'worst case scenario'.
Nou ja beetje lastig uit te leggen voor mij nu. Maar als je je wat aan kan passen dan is dat dus ook onderdeel van hoe jij bent, een vaardigheid. Als je weet wat je verkeerd doet (negatieve punten) maar je kan het compenseren doordat je wel andere vaardigheden hebt (beetje gematigd uitlaten wanneer dat nuttig kan zijn) dan is het uiteindelijk ook goed denk ik. Het is niet zo dat je je anders voor doet dan dat je bent, het zit dan blijkbaar zo in je dat je je zo kan aanpassen. Dat idee van niet jezelf zijn en aanpassen is een fijne lijn. Het kan een positief effect hebben en negatief ja.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:27 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Een 1e date is toch puur ter kennismaking IRL ?
Als je bij iedere 1e date ernaartoe gaat met de gedachte dat dit misschien weleens je vriendin zou kunnen worden, dan kan ik me best voorstellen dat je altijd zenuwachtig bent.
Je wat aanpassen moet natuurlijk kunnen, maar zelf zou ik er voor kiezen om dat zo min mogelijk te doen, daar creëer je misschien wel een verkeerd beeld van jezelf mee wat uiteindelijk niet zal helpen, toch ?
Nou het is natuurlijk uiteindelijk wel zo dat je gaat daten in de hoop je toekomstige vriendin te vinden, maar een 1e date zou ik niet zo in gaan, dan ligt de lat direct zo hoog!quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:32 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou ja beetje lastig uit te leggen voor mij nu. Maar als je je wat aan kan passen dan is dat dus ook onderdeel van hoe jij bent, een vaardigheid. Als je weet wat je verkeerd doet (negatieve punten) maar je kan het compenseren doordat je wel andere vaardigheden hebt (beetje gematigd uitlaten wanneer dat nuttig kan zijn) dan is het uiteindelijk ook goed denk ik. Het is niet zo dat je je anders voor doet dan dat je bent, het zit dan blijkbaar zo in je dat je je zo kan aanpassen. Dat idee van niet jezelf zijn en aanpassen is een fijne lijn. Het kan een positief effect hebben en negatief ja.
En nou ja bij mijn vorige exen was mijn insteek van dates wel een relatie vandaar. Denk ik anders over dan dus. Maar bij mij was het wel zo dat ik met meiden afsprak waarmee ik een relatie wel zag zitten en dat ik ook wel weer een relatie wou. Maar ja was misschien een verkeerde aanname van mij dat hij dat ook zo ziet
Ja dat met die sarcastische opmerkingen is wat ik bedoelde. Je mening geven kan op heel veel fronten. Maar bij zulke opmerkingen moet je ook een gevat tegenantwoord kunnen verzinnen en het goed weten te brengen. Als je wat onzeker bent is dat niet verstandig om direct te doen. Dat is de gematigdheid waarover ik praat. Waarvan ik het idee heb dat het goed is om je aan te passen op die manier dat je dat niet direct doet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:27 schreef Idioteque het volgende:
Ik ben 28 en heb het al zo lang ik het me kan herinneren. Misschien heeft het inderdaad met ervaring te maken. Ik heb niet veel dates gehad en misschien komt het daar dan door.
Ik had dit ook met sollicitatiegesprekken voorheen, maar dat is helemaal weg doordat ik dat op een andere manier ben gaan aanpakken. Nu ik er zo over nadenk is dat waarschijnlijk ook wat ik met dates moet doen. Ik wil te graag dat het een succes wordt, ongeacht of het een perfecte match is of niet.
Van te voren eerst bellen lijkt me in ieder geval wel een erg goed idee. De stap tussen whatsapp/chat en ontmoeting is toch best groot. Door eerst even te bellen krijg je al een betere indruk van hoe die persoon echt is. Ook hoe de zinnen die ze schrijft nou eigenlijk bedoelt (je kan een zin op veel verschillende manieren/tonen lezen).
Bij een eerste date ben ik wat terughoudend. Ik maak bijvoorbeeld niet zo snel een sarcastische opmerking o.i.d. omdat ik bang ben dat het verkeerd wordt begrepen. En zo zijn er nog wel een paar dingetjes. Dit soort dingen kunnen denk ik goed verholpen worden door eerst te bellen of door me simpelweg niet van te voren al druk te maken over hoe de reactie eventueel zou kunnen zijn. Ik hou altijd iets te veel rekening met de 'worst case scenario'.
Zo ging ik inderdaad de eerste dates in.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:35 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nou het is natuurlijk uiteindelijk wel zo dat je gaat daten in de hoop je toekomstige vriendin te vinden, maar een 1e date zou ik niet zo in gaan, dan ligt de lat direct zo hoog!
Zie het gewoon zo, als het online contact goed is, is het een ‘go’ voor een 1e date.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:41 schreef Idioteque het volgende:
De dates die ik had waren vooral omdat de andere personen echt onwijs enthousiast waren en op een date aanstuurden. Ik heb daarom niet het idee dat er weinig interesse was. Maar misschien heb ik het wel verkeerd en zien zij een eerste date inderdaad gewoon als eerste kennismaking en daarna pas de eventuele echte interesse.
Niet meer doen dus, en denk aan je sollicitaties en hoe dat is veranderd in goede zin.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:41 schreef Idioteque het volgende:
Zo ging ik inderdaad de eerste dates in.
Ik zou het gewoon van tevoren zeggen als ik jou was. Geef in een chat of in de mail aan dat je nog wel eens wat onzeker kan over komen bij een eerste ontmoeting, maak er een geintje van, vertel het luchtig. Afhankelijk van haar reactie denk ik dat het dan bij de ontmoeting ook een stuk minder zal zijn. Maar maak het bespreekbaar, dan blijf jij er ook niet zo op gefocust en ben je denk ik meer op je gemak.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:27 schreef Idioteque het volgende:
quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:04 schreef Sekhmet het volgende:
Mijn advies zou zijn om er niet te krampachtig over te doen, dan wordt het ook minder een issue. Als iemand van tevoren op een luchtige (dus zonder er gelijk een groot probleem van te maken en zelfs op de chat onzeker over te komen) manier tegen mij zou zeggen dat hij nog wel eens wat onzeker over kan komen op een eerste date dan zou ik daar ook weer op terug kunnen reageren met iets wat ik doe wat misschien minder aantrekkelijk/leuk is op een eerste date. Zo leer je elkaar gelijk wat beter kennen, heb je niet alleen maar koetje en kalfjes gesprekken en kun je lachen om jullie eigen tekortkomingen op eerste dates.
Ik vind het één van de beste vormen van humor en het relativeert zo lekkerquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:08 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ook wel een goede tip inderdaad.
Van een beetje zelfspot is nog nooit iemand overleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |