Ik geloof niet dat dat het beste voorbeeld isquote:Op zondag 4 november 2012 20:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij waren vandaag in zo'n indoorspeeltuin... mèn wat lopen er een hoop onopgevoede kinderen rond zeg. En nog erger, want je kan het de kinderen niet kwalijk nemen natuurlijk, ouders die nergens te bekennen zijn terwijl hun kind de boel terroriseert. Mijn man heeft nog even korte metten met een paar schoffies gemaakt. Er was een heleboel soort van mega-lego en Lisa wilde ook wat blokjes stapelen. Dat mocht niet want de schoffies bouwden een fort en of hij even weg wilde gaan want Lisa was een meisje en te klein om met de blokken te spelen. Toen heeft mijn, man dus even een stuk fort gesloopt en Lisa de blokjes gegeven om mee te spelen.
Herkenbaar +10quote:Op zondag 4 november 2012 20:22 schreef -Spring het volgende:
Hoe beter ik in mn vel zit, hoe makkelijk L is.
dat.heb.ik met Amberquote:Op zondag 4 november 2012 20:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Herkenbaar +10
Ik merk het heel erg met Jenny. Jen en ik hebben een versterkend effect op elkaar.
Ik had niet opnieuw ingeschonken. Dan niet. Water voor het slapen gaan, en morgen is er weer melk.quote:Op zondag 4 november 2012 20:23 schreef Meimeltje het volgende:
Ik ben best wel geduldig, maar wil wel duidelijk blijven in wat er wel in niet kan. Vanavond gooide Dyon expres een glas melk om aangezien hij geen melk wilde maar iets anders. Toen hij niets anders mocht drinken wilde hij toch melk. Tja helaas maar daar moest hij maar even op wachten dan.
Amber en Jen zijn zo uitwisselbaar he vick? Ik denk dat we het verschil niet merken als we ze ruilen.quote:
L weigerde vanavond om dr glas met twee handen vast te pakken. Ook na waarschuwen. Toen ze vervolgens de helft over de grond gooide, werd N behoorlijk boos. Deels terecht, deels omdat ie ook wel érg slecht tegen rotzooi kan.quote:Op zondag 4 november 2012 20:23 schreef Meimeltje het volgende:
Ik ben best wel geduldig, maar wil wel duidelijk blijven in wat er wel in niet kan. Vanavond gooide Dyon expres een glas melk om aangezien hij geen melk wilde maar iets anders. Toen hij niets anders mocht drinken wilde hij toch melk. Tja helaas maar daar moest hij maar even op wachten dan.
Dat lijkt me idd lastig.. Ik denk dat ik zelf wel de consequentie zou benoemen. "Tja dat komt er dan van, nu heb je minder te drinken".quote:Op zondag 4 november 2012 20:31 schreef -Spring het volgende:
[..]
L weigerde vanavond om dr glas met twee handen vast te pakken. Ook na waarschuwen. Toen ze vervolgens de helft over de grond gooide, werd N behoorlijk boos. Deels terecht, deels omdat ie ook wel érg slecht tegen rotzooi kan.
Lastige situaties altijd. Ik weet en zie namelijk dat ze het zelf óók rot vindt om te knoeien. En ze was érg moe (slaapt niet meer 's middags terwijl ze dat echt nog nodig heeft). Zonder N af te vallen probeer ik r dan te troosten, maar dat begrijpt N niet altijd even goed.
We hebben ook niet opnieuw ingeschonken (was tijdens het avondeten), maar hij krijgt 's avonds voor het slapen gaan nog een flesje melk (lukt nog niet om zonder te gaan slapen). Dat zou ik dus een iets te heftige straf hebben gevonden.quote:Op zondag 4 november 2012 20:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik had niet opnieuw ingeschonken. Dan niet. Water voor het slapen gaan, en morgen is er weer melk.
Vermoeidheid is gewoon weten dat er dwars gedrag volgt. Ik merk het bij beiden. Leyla wordt heel huilerig en Jen heel opstandig.quote:Op zondag 4 november 2012 20:31 schreef -Spring het volgende:
[..]
L weigerde vanavond om dr glas met twee handen vast te pakken. Ook na waarschuwen. Toen ze vervolgens de helft over de grond gooide, werd N behoorlijk boos. Deels terecht, deels omdat ie ook wel érg slecht tegen rotzooi kan.
Lastige situaties altijd. Ik weet en zie namelijk dat ze het zelf óók rot vindt om te knoeien. En ze was érg moe (slaapt niet meer 's middags terwijl ze dat echt nog nodig heeft). Zonder N af te vallen probeer ik r dan te troosten, maar dat begrijpt N niet altijd even goed.
Om de hoeveelheid van dr drinken ging het helemaal niet. N kan sowieso al érg slecht tegen geknoei met eten, maar weet zich meestal wel in te houden. Behalve als het mis gaat na een waarschuwing.quote:Op zondag 4 november 2012 20:34 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd lastig.. Ik denk dat ik zelf wel de consequentie zou benoemen. "Tja dat komt er dan van, nu heb je minder te drinken".
Dan zou je jezelf straffen.quote:Op zondag 4 november 2012 20:36 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
We hebben ook niet opnieuw ingeschonken (was tijdens het avondeten), maar hij krijgt 's avonds voor het slapen gaan nog een flesje melk (lukt nog niet om zonder te gaan slapen). Dat zou ik dus een iets te heftige straf hebben gevonden.
Wij zijn hier beiden wel een soort allergisch voor rommel. Maar het eten hebben we echt opgegeven. We vegen gewoon standaard na het eten. Scheelt frustratie.quote:Op zondag 4 november 2012 20:39 schreef -Spring het volgende:
[..]
Om de hoeveelheid van dr drinken ging het helemaal niet. N kan sowieso al érg slecht tegen geknoei met eten, maar weet zich meestal wel in te houden. Behalve als het mis gaat na een waarschuwing.
Had je nog gezien dat ik je vroeg de schoenen aan Lamb mee te geven?
L alletwee.quote:Op zondag 4 november 2012 20:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vermoeidheid is gewoon weten dat er dwars gedrag volgt. Ik merk het bij beiden. Leyla wordt heel huilerig en Jen heel opstandig.
Ik vraag het dan ook gewoon. Ben je moe? Dat geeft niets, je kan zo even op de bank liggen/ het is zo bedtijd. Ergens vind ik het fijner als ik dan weet waar het van komt dan dat er strijd is en ik gewoon een idee heb wat er nou aan de hand is.
Dat sowieso. En hoewel ik ook hekel aan knoeien heb, besef ik altijd wel dat dat vooral mijn eigen 'gebrek' is en dat ik niet van een peuter kan verwachten dat ze netjes eet. Bovendien vind ik het veel belangrijker dat het gezellig is aan tafel.quote:Op zondag 4 november 2012 20:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij zijn hier beiden wel een soort allergisch voor rommel. Maar het eten hebben we echt opgegeven. We vegen gewoon standaard na het eten. Scheelt frustratie.
Nouja, mijn man heeft 10 blokjes gepakt van een fort van wel 1000 blokjes ofzo. Er waren ook geen losse blokjes meer, die waren in het fort en het fort was meer dan een meter hoog. Maar als het mijn kind zou zijn die daar een fort aan het bouwen was en ik zou erbij zijn dan zou ik dus echt willen dat Lisa een paar blokjes aan het andere kindje geeft of dat het andere kindje mee mag doen.quote:Op zondag 4 november 2012 20:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat het beste voorbeeld isPrima om ze erop aan te spreken dat er meer kinderen willen spelen met de blokken, maar zomaar het fort kapot maken is ook zoiets. Als ik met de jongens in een binnenspeeltuin zoiets doe, vind ik het ook niet leuk als de jongens iets moois bouwen en een andere ouder breekt het af terwijl zij er nog mee aan het spelen zijn.
En, samen spelen, samen delen, prima. Maar soms moet je ook kunnen zeggen dat je niet samen wilt spelen.
Sterker nog, ik sprak juist een kind erop aan dat er iets kapot gemaakt werd, terwijl er nog zat losse stenen warenBleek later het kind van een oud-collega te zijn
A en T zijn.beide zo... Gezellig joh..quote:Op zondag 4 november 2012 20:42 schreef -Spring het volgende:
[..]
L alletwee.![]()
Maar eens. Ik vind het ook fijn om te beseffen dat ze moe is. Dat zal ze alleen zelf nóóit toegeven.
Oeps nee....had nog helemaal geen reactie van je gekregen (dacht ik dusquote:Op zondag 4 november 2012 20:39 schreef -Spring het volgende:
[..]
Had je nog gezien dat ik je vroeg de schoenen aan Lamb mee te geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |