Sorry, maar ik heb de luxe dat ik normaal pas om 7:45 begin. Als ik de 12522 ga nemen, weet ik nu al zeker dat mijn collega's mij dagelijks zullen begroeten met een welgemeend 'goedemiddag'quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ochtend? Hoezo? Dat zijn getallen die op mijn klok niet voorkomen
We gebruiken hier geen treinnummers, en als je dat wel doet. Graag vertrektijden van treinen melden bij stations.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:00 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik heb de luxe dat ik normaal pas om 7:45 begin. Als ik de 12522 ga nemen, weet ik nu al zeker dat mijn collega's mij dagelijks zullen begroeten met een welgemeend 'goedemiddag'
Dat inderdaad.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:04 schreef b2py het volgende:
[..]
We gebruiken hier geen treinnummers, en als je dat wel doet. Graag vertrektijden van treinen melden bij stations.
erg fraai landschapquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:59 schreef greavy het volgende:
Kwam deze fraaie foto op Flickr tegen:
[ link | afbeelding ]
Der Mammut der Schienen
541.104, Mammut schob einem Container bei Zanigrad bergwärts.
Fotograaf: Gábor Árv
We vermelden bij treinseries altijd het traject. En bij treinnummers vertrektijd vanaf startstationquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:09 schreef Anno1982 het volgende:
Jaja, maar de laatste paar pagina's begonnen een beetje treinnummerig te worden, maar dat is in de toekomst dus de trein van 7:48 uit Zwolle richting Utrecht.
wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef Flodder450 het volgende:
De nieuwe GTWs voor de vechtdal-lijn zijn nu weg van Groningen CS
Ah, het is een hele wetenschap begrijp ik. Misschien iets om de OP eens op aan te passen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef b2py het volgende:
[..]
We vermelden bij treinseries altijd het traject. En bij treinnummers vertrektijd vanaf startstation
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?
mja, ik bedoelde meer dat ze de ene dag op Zwolle - Emmen rijden en de andere dag in het noorden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me nogal inefficiënt en onhandig. Dan krijg je dat personeel minstens een uur betaald moet passagieren, zowel heen als terug. En onhandig omdat je in geval van een verstoring tussen Zwolle en Groningen of Leeuwarden ook de diensten van het personeel van Arriva een puinzooi wordt.
Algemeen bekend.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ah, het is een hele wetenschap begrijp ik. Misschien iets om de OP eens op aan te passen?
Ik denk dat het grootste verschil nog wel zal zijn dat de een ATB-NG heeft en de ander ATB-EG.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
En het lijkt mij best logisch als ze het personeel mengen
Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont. Dan moet dat personeel als nog _minstens_ een uur betaald passagieren naar Groningen of Leeuwarden om daar te rijden en 's middags ook weer betaald terug. Gaat dus never niet gebeuren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik bedoelde meer dat ze de ene dag op Zwolle - Emmen rijden en de andere dag in het noorden.
een elektrische trein trekt iets sneller op, maar omdat het allemaal GTW's zijn bij Arriva zullen de verschillen kleiner zijn dan normaal als je van type trein wisselt. enige echte verschil is ATB-EG en ATB-NGquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
thanksquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een elektrische trein trekt iets sneller op, maar omdat het allemaal GTW's zijn bij Arriva zullen de verschillen kleiner zijn dan normaal als je van type trein wisselt. enige echte verschil is ATB-EG en ATB-NG
Mooi moment voor een servicerondje, vind je ook niet?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me nogal inefficiënt en onhandig. Dan krijg je dat personeel minstens een uur betaald moet passagieren, zowel heen als terug.
In een trein van een andere maatschappij?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi moment voor een servicerondje, vind je ook niet?
aan de andere kant kan het wel veiliger zijn, want er is meer afwisseling voor het personeel. Het kan ervoor zorgen dat er bijvoorbeeld minder STS-passages zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont. Dan moet dat personeel als nog _minstens_ een uur betaald passagieren naar Groningen of Leeuwarden om daar te rijden en 's middags ook weer betaald terug. Gaat dus never niet gebeuren.
Tja kut voor je, maar zo werkt het nou eenmaal these days met aanbestede spoorlijnen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat nou echt ZO raar ja? Men maakt zich liever druk om het "moeten passagieren" dan om wat service te verlenen aan een reiziger? Iedereen heeft een railpocket, iedereen kan een overstapadvies geven. Ik kots van die eilandjescultuur
Concurrentie he. Dan krijg je die eilandcultuur. Eerst zorgen dat je eigen winkel draait. Dan kijken we wel verder.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat nou echt ZO raar ja? Men maakt zich liever druk om het "moeten passagieren" dan om wat service te verlenen aan een reiziger? Iedereen heeft een railpocket, iedereen kan een overstapadvies geven. Ik kots van die eilandjescultuur
Nee dat blijkt. "Geef ons al je geld, hou je bek en barst".quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja sorry maar daar wordt echt geen rekening mee gehouden.
Heeft geen reiziger om gevraagd hoorquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
zo werkt het nou eenmaal these days met aanbestede spoorlijnen.
Hij draait wel, alleen zijn het het type winkeleigenaar die de boel al sluiten om 17:30 als ze tot 18:00 open zijnquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:32 schreef Cherna het volgende:
[..]
Concurrentie he. Dan krijg je die eilandcultuur. Eerst zorgen dat je eigen winkel draait. Dan kijken we wel verder.
Jawel, want iedereen betaalt graag minder belasting en iemand heeft het volk wijsgemaakt dat aanbesteden de boel beter en goedkoper maakt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft geen reiziger om gevraagd hoor
Nee, Het is een kwestie van mat. kennis.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
Ook dat is onzin. Nu betaal je soms meer omdat het geld nu vanuit de provincie moet komen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jawel, want iedereen betaalt graag minder belasting en iemand heeft het volk wijsgemaakt dat aanbesteden de boel beter en goedkoper maakt.
hmm, jammer dat wat dat betreft de markt te veel regeert. Het was wel een kans geweest om minder eilandjes te hebbenquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja sorry maar daar wordt echt geen rekening mee gehouden. Het kost simpelweg teveel om personeel van lijn A naar lijn B te passagieren. Ivm hun standplaats is dat allemaal betaald en gaat dus af van de tijd dat ze daadwerkelijk productief kunnen zijn voor Arriva.
Vraag me dat toch enigzins af. Hier NL verloopt de decentralisatie vh spoor toch minder chaotisch dan in UK. Torenhoge prijzen kennen we hier eigenlijk niet, maar daaraan gaat de boel in de UK wel aan kapot.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:41 schreef Cherna het volgende:
Die hele private kwestie is een hype. Zo was het vroeger ook. Bij de oprichting van het spoor was het privaat. Destijds werkte dat niet en maakte men er een grote hap van. Nu gaat men weer terug in de tijd. En straks komt men er weer achter dat het beter is alles onder een hand te plaatsen. De geschiedenis laat dit ook zien in de UK. Dat hele gedoe is een harmonica effect.
De privatisering in het VK is overhaast uitgevoerd omdat er verkiezingen in aantocht waren, het uit de peilingen duidelijk was dat Labour zou winnen, en Labour had helemaal geen trek in privatisering. Om te voorkomen dat Labour de plannen zouden schrappen werd er snel wetgeving ingevoerd waarmee het lot van British Rail werd bezegeld.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:47 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Vraag me dat toch enigzins af. Hier NL verloopt de decentralisatie vh spoor toch minder chaotisch dan in UK. Torenhoge prijzen kennen we hier eigenlijk niet, maar daaraan gaat de boel in de UK wel aan kapot.
En dat zie ik zo gauw niet gebeuren in dit kikkerlandje waar iedereen naar zichzelf kijkt en niet naar elkaar.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:17 schreef James1988 het volgende:
Wat dan wel van belang is zijn goede afspraken over aansluitingen, tariefintegratie en samenwerking bij verstoringen.
Dan zul je daar actief op moeten sturen als overheid.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:19 schreef b2py het volgende:
[..]
En dat zie ik zo gauw niet gebeuren in dit kikkerlandje waar iedereen naar zichzelf kijkt en niet naar elkaar.
Ik beweer toch ook niet dat het waar is.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:37 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ook dat is onzin. Nu betaal je soms meer omdat het geld nu vanuit de provincie moet komen.
Dat lukt ze nu al niet.. Zie de aansluitingen met nieuwe dienstregeling te Leeuwarden..quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan zul je daar actief op moeten sturen als overheid.
Die zal er zsm wel uitvliegen dan. Dit kan natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:20 schreef b2py het volgende:
http://www.vkmag.com/maga(...)helemaal_loepzuiver/
LOL! Conductrice is omgekocht!
Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Die zal er zsm wel uitvliegen dan. Dit kan natuurlijk niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |