De pleegouders wilden Mauro adopteren maar daarvoor moest zijn moeder afstand van hem doen en zij kreeg de papieren niet rond.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:39 schreef paddy het volgende:
Mauro heeft blijkbaar een moeder die hem hier wil houden. Adoptie? Ik als moeder die mijn kind uit de ellende wil halen en koste wat het kost in een (veilig) land wil onderbrengen zou uit liefde afstand doen van mijn kind wanneer het op die manier wel zou lukken. Ik heb die vraag eerder gesteld geloof ik, maar geen antwoord op gekregen.
Hebben de pleegouders nooit adoptie overwogen? Zo nee, waarom niet?
Jawel, 2 pogingen gewaagd ook. Op Jure.nl staan de uitspraken daarvan. Die zijn hier al eens geplaatst.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:39 schreef paddy het volgende:
Mauro heeft blijkbaar een moeder die hem hier wil houden. Adoptie? Ik als moeder die mijn kind uit de ellende wil halen en koste wat het kost in een (veilig) land wil onderbrengen zou uit liefde afstand doen van mijn kind wanneer het op die manier wel zou lukken. Ik heb die vraag eerder gesteld geloof ik, maar geen antwoord op gekregen.
Hebben de pleegouders nooit adoptie overwogen? Zo nee, waarom niet?
Ik knip je bullshit maar weg zonder verder nog aandacht aan deze onzin te besteden. Je blijft mijn mening verdraaien, dus we zijn uitgepraat.quote:
mening verdraaien? ik reageer er gewoon op met inhoudelijke argumenten; dat de inhoud daarvan je niet bevalt was overigens al wel 10 posts geleden duidelijk.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:34 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik knip je bullshit maar weg zonder verder nog aandacht aan deze onzin te besteden. Je blijft mijn mening verdraaien, dus we zijn uitgepraat.
Je reageert helemaal niet. Je knipt alles weg wat ik heb gezegd en maakt nog eens een karikatuur van mijn mening, met opmerkingen als "leed van de rest van de wereld op me nemen" en andere bullshit.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:37 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
mening verdraaien? ik reageer er gewoon op; dat de inhoud daarvan je niet bevalt was overigens al wel 10 posts geleden duidelijk.
quote:Verblijfsvergunning Mauro in zicht
` Het kabinet heeft de criteria voor
het 'kinderpardon' bekendgemaakt.
Staatssecretaris Teeven denkt dat ook
de uitgeprocedeerde Angolees Mauro aan
de voorwaarden voldoet en dus ook een
verblijfsvergunning zal krijgen.
Teeven verwacht dat zo'n 800 kinderen
van de regeling profiteren en ook een
aantal van hun familieleden.Het gaat om
kinderen die vóór hun 18e verjaardag
ruim vijf jaar in Nederland verblijven,
zonder zicht op een vergunning.
Mensen die illegaal in Nederland zijn,
kunnen straks een boete krijgen of een
celstraf.Het helpen van een illegaal om
humanitaire redenen is niet strafbaar.
En wij kunnen weer met z'n allen betalen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:32 schreef Dwersdriever het volgende:
Da's dus weer een hele woonwijk. De overheid ook altijd met zijn slappe knieën.
nouzeg, betalen voor een jongen die MBO doetquote:Op vrijdag 21 december 2012 22:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En wij kunnen weer met z'n allen betalen.![]()
![]()
En de andere 799 en hun familieleden. En die 800 zal wel veel te laag ingeschat zijn. Iedere asieladvocaat likt zijn lippen al af bij de gedachte aan allemaal nieuwe procedures.quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nouzeg, betalen voor een jongen die MBO doet
Uit De Volkskrantquote:Op zaterdag 22 december 2012 00:47 schreef Gia het volgende:
Hoezo ook familieleden?
Waar staan de letters AMA voor?
Als ze familie hebben in hun thuisland, dan kan beter die ene terug naar huis, dan meerdere familieleden hierheen te halen. En geen smoesjes meer over de taal niet kennen en hier geworteld zijn. Die familieleden kennen ook de Nederlandse taal niet.
quote:Asielzoekende kinderen en de andere leden van hun gezin die al zeker 5 jaar in Nederland zijn, kunnen hier blijven als zij aan bepaalde voorwaarden voldoen.
NRC Handelsblad heeft meer informatiequote:Op zaterdag 22 december 2012 11:15 schreef Gia het volgende:
En dan hoor je nu ineens dat kinderen die met hun familie zijn gekomen, en uitgeprocedeerd zijn ook mogen blijven.
Zoals gezegd, de champagneflessen kunnen open op de advocatenkantoren van de asielindustrie. Allemaal discutabele voorwaarden die bestreden kunnen worden. Het is wachten tot via de VARA een volgend kind naar voren wordt geschoven wiens vader en moeder 4 jaar in Nederland zijn. De hartverscheurende beelden van het afscheid. De petitie van klasgenoten, die zich huilend tot Hart van Nederland richten. Kamervragen van Groen Links, de PvdA-achterban die oproept tot 'menselijkheid'. De minister die onder druk de regeling aanpast. En het circus begint weer van voor af aan.quote:Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven (VVD) verwacht dat zo’n achthonderd kinderen in aanmerking komen voor de regeling. Het gezin waar zij deel van uitmaken mag ook blijven. Teeven stelt als voorwaarden onder meer dat de gezinsleden gedurende vijf jaar ook daadwerkelijk in Nederland verbleven en zich niet langer dan drie maanden onttrokken hebben aan het toezicht van de overheid. Vertrek naar een land buiten de Europese Unie zorgt er ook voor dat geen vergunning wordt verstrekt.
De staatssecretaris zei dat er voor gevallen die net buiten de boot vallen alsnog gekeken wordt of een oplossing mogelijk is.
“Dat moeten we echt per geval bekijken. Ik kan dan altijd nog gebruikmaken van mijn discretionaire bevoegdheid.”
Inderdaad, weer een leger kanslozen hier naar toe, goed beleid hoor.quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:15 schreef Gia het volgende:
Dit topic gaat al 10 delen over de kinderen die door hun familie naar Nederland zijn gestuurd en dus niet terug kunnen omdat ze niemand meer hebben.
En dan hoor je nu ineens dat kinderen die met hun familie zijn gekomen, en uitgeprocedeerd zijn ook mogen blijven.
Wordt weer een toeloop van nieuwe gevallen. Vijf jaar procederen en je mag blijven.
Mooie overwinning voor Mauro en de andere 800 gewortelden en hun gezin.quote:Op zaterdag 22 december 2012 08:51 schreef GJonline het volgende:
[..]
Schijt kabinet. Maar niks is nog zeker
Had je al gepost. Dubbelop.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:23 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Mooie overwinning voor Mauro en de andere 800 gewortelden en hun gezin.
Mooi kabinet!
Nee niet echt, maar vind dit wel bijzonder genoeg om meerdere malen bij stil te slaan. Ik kan mij de lange discussies en de verwensingen aan het adres van die kinderen hier goed herinneren.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Had je al gepost. Dubbelop.
Of vond je het vervelend dat mijn post als laatste er stond?
Had ik je al verteld dat je zo doorzichtig bent als een goedkoop plastic boterhamzakje?quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:27 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee niet echt, maar vind dit wel bijzonder genoeg om meerdere malen bij stil te slaan.
Moment. Jij bent toch die de_guidance die me dagelijks in POL-SC achter mijn rug om zwart probeert te maken?quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:36 schreef De_Guidance het volgende:
Niet zo op de man zuigen aub. Ik speel op de bal en uit mijn mening wat mijn goed recht is.
Nooit achter je rug om maar ben wel vaak in het openbaar kritisch naar jou geweest, inderdaad.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Moment. Jij bent toch die de_guidance die me dagelijks in POL-SC achter mijn rug om zwart probeert te maken?
Buiten dat. Ik zeg niks vreemds. Je bent echt zo.
quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:48 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nooit achter je rug om maar...
quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:21 schreef 3-voud het volgende:
Wat doen we toch moeilijk zeg. Maak van de hele wereld "Nederland". Dan zijn er geen buitenlanders meer en valt iedereen onder de Nederlandse wet met recht op uitkering en alle benodigde documentjes.
We hebben toch geld zat en nu hebben enkel die lucky few dat recht terwijl die al in de voordeelpositie zaten, financieel gezien, om de reis naar hier te maken. Dat is dubbel voortrekken en een enorme douw in de gezichten van de rest van de arme sloebers in de wereld.
Diegene die daar halleluja voor roepen zijn hypocriet tot op het bot.
Daarbij, die rechtse verderfelijke kapitalisten betalen dat wel joh. Eitje. Die linkse betweters denken dat er altijd nog meer rek in zet dan de vorige keer, dus rek het dan maar helemaal uit.
quote:Mauro heeft verblijfsvergunning
Mauro mag in Nederland blijven.Hij
heeft donderdag een verblijfsvergunning
gekregen,in het kader van het
kinderpardon.Dat bevestigt het
ministerie van Veiligheid en Justitie.
Mauro Manuel werd in 2011 nationaal
nieuws toen minister Leers besloot dat
de 18-jarige jongen terug naar Angola
moest.Hij was op zijn negende naar
Nederland gekomen en werd opgevangen
door pleegouders in het Limburgse