abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118874189
Sinds wanneer krijg je een studentenvisum voor een MBO opleiding :S

(zal wel sinds altijd zijn, maar toch .. een MBO opleiding .. willen we dat soort scholieren wel echt aantrekken? los van het hele Mauro gedoe)
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 5 november 2012 @ 23:26:36 #77
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_118874251
quote:
15s.gif Op maandag 5 november 2012 22:45 schreef Boldface het volgende:
Mauro is inmiddels gehecht aan zijn pleegouders. Los daarvan is hij ook totaal vernederlandst, gaat hij in Nederland naar school, naar de voetbal en heeft hij gewoon een Nederlandse vriendengroep. Daar komt bij dat hij niet of nauwelijks binding heeft met Angola, de taal amper spreek en de cultuur niet kent.
dat is niet ons probleem.

Inmiddels is hij volwassen en kan hij daar zichzelf op voorbereiden; aan ons te taak om nooit meer toe te staan dat procedures gestapeld kunnen worden en überhaupt langer kunnen duren dan een half jaar.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 5 november 2012 @ 23:27:56 #78
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_118874312
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:25 schreef probeer het volgende:

(zal wel sinds altijd zijn, maar toch .. een MBO opleiding .. willen we dat soort scholieren wel echt aantrekken? los van het hele Mauro gedoe)
Als jij voor mij de straat wilt asfalteren, m'n brood wilt gaan bakken, m'n bejaarde buurvrouw d'r derrière wilt gaan wassen en het vuilnis wilt komen ophalen, dan vind ik het prima.
  dinsdag 6 november 2012 @ 00:16:26 #79
3542 Gia
User under construction
pi_118875806
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:25 schreef probeer het volgende:

Is ook niet standaard, maar gedaan om hem de mogelijkheid te geven zijn opleiding af te maken, onder voorwaarde dat hij daarna ook vertrekt.

Of trouwt met een Nederlands meisje.

En dat laatste zal het wel worden, denk ik.

Overigens is hij niet meer minderjarig, dus kan zijn familie niet over laten komen.
pi_118879990
quote:
99s.gif Op maandag 5 november 2012 23:21 schreef dr.dunno het volgende:
Dat is het wel. Doel is geweest het verstrekt krijgen van een verblijfsstatus. Daarbij zijn onwaarheden medegedeeld en die worden (terecht) aangerekend. Het gaat hier niet om een spelfout o.i.d. En wat Leers ervan vindt doet aan de constatering dat fraude is gepleegd niets af; het viel binnen zijn discretionaire bevoegdheid om dat te negeren. Echter, omdat ook discretionaire bevoegdheid geen willekeur mag vertonen, heeft hij uiteindelijk toch niet dat feit genegeerd en hem toch niet op basis van de discretionaire bevoegdheid hem die status gegeven, anders had hij namelijk hetzelfde moeten doen bij al die anderen die óók fraude plegen.

Zoals ik eerder al zei, het heeft geen zin om regels te hebben als je ze niet naleeft, zeker niet met zo'n enorme toestroom van economische vluchtelingen (gelukszoekers dus) als wij jaarlijks mee te maken hebben. Regels zijn regels. En als je niet wordt geaccepteerd moet je wieberen, klaar.

Dat het jou niet bevalt, prima, maar het maatschappelijk belang zit in het naleven van de regels en daarmee voorkomen dat we worden overspoeld met gelukszoekers zoals ook Mauro en z'n familie. Hij heeft een fantastische start gekregen in Nederland, een die hij in Angola niet had gekregen en die kan hij nu mooi daar ten gelde maken, in Angola.

Of wellicht hier, dat zou kunnen als hij binnen de nieuwe kaders toch een verblijfsstatus zou kunnen krijgen (wat kwalijk zou zijn, gelet op z'n fraude, maar omdat hij nuttig kan zijn mag dat in zijn specifieke geval wat mij betreft wel), maar dan heeft hij in ieder geval niet meer het recht om z'n familie (= kansloos) over te laten komen op basis van het feit dat hij minderjarig is. En daar zit hem het maatschappelijk belang van iedereen die hier belasting betaalt (en dat is nogal wat).
Je verwart het doel van de ingediende aanvraag met het doel te "frauderen", wat in deze zaak een enorme overdrijving is. De "fraude" betreft het verstrekken van vaders achternaam. Dat is geen opzettelijke fraude. Verder is een fout gemaakt met de geboortedatum; die wijkt precies 3 dagen af, dus ook daar kan geen bijbedoeling achter zitten. Stel dat er 1-2 jaar verschil in zat, dan zou je nog kunnen proberen om daar een motief bij te zoeken, maar bij 3 dagen verschil is er gewoon sprake van een foutje. Daarbij speelt nog mee dat de verstrekking van paspoorten in Angola destijds een puinhoop was. Zelfs Leers heeft gewoon aangegeven dat Mauro te goeder trouw was.

De fout (dit "fraude" noemen, is zwaar overdreven) is Mauro niet aangerekend. Dat Leers zijn discretionaire bevoegdheid niet gebruikte, was om andere redenen, niet vanwege vermeende fraude, want zoals al uitgelegd, is dat hem niet aangerekend.

Verder deel ik je opvattingen over gelukszoekers, maar we hebben hier een andere situatie. We hebben een kind van 10 jaar dat in Nederland is gedumpt, waar we 4 jaar mee aanklooien, dat we laten wortelen in de Nederlandse samenleving en dat gaandeweg steeds minder heeft met het land van herkomst. Ik word zo onderhand strontziek van het toontje alsof Mauro één of andere slimme, berekenende, leugenachtige volwassene is. Leer in vredesnaam eens de realiteit onder ogen zien: het was een jochie van 10 jaar!

Het maatschappelijk belang zit niet alleen in het naleven van regels. Het zit ook in zorgvuldigheid, humaniteit én in betere procedures, die sneller worden afgewikkeld dan in het verleden is gebeurd. Mauro heeft hier geen start gekregen, hij is hier geworteld. Hij is omstreeks oktober/november 2002 hier aangekomen, waarschijnlijk kort voor zijn 10e verjaardag. Deze maand wordt -ie 20. Die jongen is nergens anders beter op z'n plaats dan in Nederland; het land waar -ie het grootste deel van z'n leven verblijft en dat hem heeft gevormd. In Angola heeft hij niks meer te zoeken.

Dat hij geen familie meer mag laten overkomen uit Angola, is evident. Dat is bovendien sowieso niet aan de orde, aangezien hij meerderjarig is.
pi_118880051
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Je kind voorbereiden op het volwassen leven is niet een van de taken van (pleeg)ouders?

Die knul heeft zelf op geen enkele manier meegeholpen of initiatief getoond in die voorbereiding op uitzetting. Moet de overheid hem daar dan toe dwingen?
Ja! Ik vind dat de overheid uitgeprocedeerde asielzoekers bij de hand moet nemen en moet dwingen om zich voor te bereiden op terugkeer.

Als een kind naar de middelbare school gaat, zeggen we toch ook niet: "Als je wilt, kun je een stapel boeken ophalen en daarna moet je het verder maar zien". Nee, er is een leerplicht en we zorgen voor lesroosters, proefwerken en examens, noem maar op. Jongeren worden begeleid en gestuurd. Waarom zou je dan van een 15-jarige asielzoeker verwachten dat hij alles zelf wel even regelt?
pi_118880155
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 23:23 schreef dr.dunno het volgende:
Nee, gewoon retour afzender sturen; hij heeft geen Nederlands paspoort en dat doen we ook met andere ongewenste vreemdelingen.
Simplisme en populisme in één zin. Je zult altijd eerst moeten toetsen of terugsturen verantwoord is.

quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 23:26 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

dat is niet ons probleem.

Inmiddels is hij volwassen en kan hij daar zichzelf op voorbereiden; aan ons te taak om nooit meer toe te staan dat procedures gestapeld kunnen worden en überhaupt langer kunnen duren dan een half jaar.
Dat is wél ons probleem, want we hebben jarenlang aangemodderd met Mauro en zijn lotgenoten. We hebben inadequate procedures, we hebben het laten gebeuren dat die jongeren zich aan Nederland zijn gaan hechten.

Je oplossingsrichting voor de toekomst deel ik. Procedures snel, maar zorgvuldig afhandelen. Bij negatieve uitkomst niet in een pleeggezin laten, maar naar een uitzendcentrum en concreet (dus ook verplicht) voorbereiden op terugkeer, onder meer door het bieden van passend onderwijs.
  Moderator dinsdag 6 november 2012 @ 11:44:15 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_118883002
of gewoon de regeltjes eens concreet gaan naleven

gewoon zeggen 'hey jongens, hier is je nieuwe zoon ... have fun, op zijn 18de gaat hij terug no matter what'

en ook gewoon terugsturen en spreek je de taal niet dan heb je pech, je hebt er ruim de tijd voor gehad
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:16:32 #84
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_118884112
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 november 2012 09:52 schreef Boldface het volgende:

[hoop emotioneel gelul]
juridisch fraude is juridisch fraude; welke betekenis, of rechtvaardiging jij eraan geeft is niet relevant; als jurist kijk ik uitsluitend naar de toepassing van de regels.

quote:
Het maatschappelijk belang zit niet alleen in het naleven van regels. Het zit ook in zorgvuldigheid, humaniteit én in betere procedures, die sneller worden afgewikkeld dan in het verleden is gebeurd. Mauro heeft hier geen start gekregen, hij is hier geworteld. Hij is omstreeks oktober/november 2002 hier aangekomen, waarschijnlijk kort voor zijn 10e verjaardag. Deze maand wordt -ie 20. Die jongen is nergens anders beter op z'n plaats dan in Nederland; het land waar -ie het grootste deel van z'n leven verblijft en dat hem heeft gevormd. In Angola heeft hij niks meer te zoeken.
niet mijn probleem; regels moet je consequent naleven en je kunt niet voor individuele gevallen stelselmatig uitzonderingen maken; dat hij hier zo lang is gebleven is verder ook aan zichzelf te wijten, plus natuurlijk linkse rakkers als jij die het mogelijk maken dat in de zieligheidsindustrie procedures gestapeld konden worden; dat is nu gelukkig voorbij.

quote:
Dat hij geen familie meer mag laten overkomen uit Angola, is evident. Dat is bovendien sowieso niet aan de orde, aangezien hij meerderjarig is.
dat was het wél toen hij z'n aanvankelijke aanvragen deed en is het nog steeds onder de oude regels; derhalve wel degelijk relevant.
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:20:00 #85
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_118884222
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 november 2012 09:59 schreef Boldface het volgende:

[..]

Simplisme en populisme in één zin. Je zult altijd eerst moeten toetsen of terugsturen verantwoord is.
die toets ligt besloten in de afhandeling van de asielaanvraag, het is verantwoord, Angola is veilig genoeg.

en kom niet aanhuilen met dat er in Angola worden mensen vermoord, want dat wordt hier ook gedaan en ook in de VS en Rusland, die sturen we ook terug.

quote:
Dat is wél ons probleem, want we hebben jarenlang aangemodderd met Mauro en zijn lotgenoten. We hebben inadequate procedures, we hebben het laten gebeuren dat die jongeren zich aan Nederland zijn gaan hechten.
alleen als je het leed van de hele wereld op je wilt nemen; ik wil dat niet, we hebben hier in dit land genoeg problemen; de situatie is anders voor echte asielzoekers die niet gelukszoekers zijn, maar ook beperkt (aangezien we er verhoudingsgewijs al veel meer opnemen dan andere EU-lidstaten).

quote:
Je oplossingsrichting voor de toekomst deel ik. Procedures snel, maar zorgvuldig afhandelen. Bij negatieve uitkomst niet in een pleeggezin laten, maar naar een uitzendcentrum en concreet (dus ook verplicht) voorbereiden op terugkeer, onder meer door het bieden van passend onderwijs.
nee, door ze het land uit te kieperen en niet langer in Nederland te laten dan nodig is voor de afhandeling van hun verblijfsaanvraag plus twee weken.
pi_118885036
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:16 schreef dr.dunno het volgende:
Juridisch fraude is juridisch fraude; welke betekenis, of rechtvaardiging jij eraan geeft is niet relevant; als jurist kijk ik uitsluitend naar de toepassing van de regels.
Wat jij samenvat als een "hoop emotioneel gelul" was een inhoudelijke toelichting op de omvang van iets wat amper de naam fraude mag dragen. En wat Mauro dan ook terecht niet wordt aangerekend. Er is een verschil tussen doelbewust foute gegevens verstrekken, en per abuis foute gegevens verstrekken. In het geval van Mauro is overduidelijk van dat laatste sprake. Dat jij als een soort autist de jurist gaat uithangen, verandert niets aan de zeer geringe omvang van Mauro's fout, namelijk het geven van de achternaam van zijn vader (in plaats van moeder) en een geboortedatum die 3 dagen afwijkt. Het is echt peanuts.

Elke jurist - ja zélfs de wat meer autistisch aangelegde - met gezond verstand zal beamen dat het hier echt nergens om gaat. En het is dan ook bij herhaling gesteld dat die twee afwijkingen geen enkele invloed hebben op het verloop van de procedure.

quote:
niet mijn probleem; regels moet je consequent naleven en je kunt niet voor individuele gevallen stelselmatig uitzonderingen maken; dat hij hier zo lang is gebleven is verder ook aan zichzelf te wijten, plus natuurlijk linkse rakkers als jij die het mogelijk maken dat in de zieligheidsindustrie procedures gestapeld konden worden; dat is nu gelukkig voorbij.
Procedures moeten correct en liefst ook snel worden doorlopen. In het geval van Mauro (en consorten) was het één grote puinhoop. Die kinderen zijn jarenlang hier gebleven, opgevangen in Nederlandse gezinnen, gingen naar Nederlandse scholen, enzovoort. En juist omdat het hier om minderjarigen gaat, heeft dat grote effecten.

Bij elke regel zul je oog moeten hebben voor de omstandigheden. Iemand die 's nachts met 120 over een 80-kilometerweg scheurt? Mag niet, maar wordt alweer een ander verhaal wanneer hij met spoed zijn hoogzwangere vrouw naar het ziekenhuis brengt. Dan zal de dienstdoende agent eerder een oogje toeknijpen. Regels zijn een uitgangspunt, je zult altijd oog moeten houden voor individuele omstandigheden. En die ruimte is er dan ook.

Verder zou je eens moeten ophouden met mijn argumenten weg te knipppen en te vervangen door "hoop emotioneel gelul" om dan vervolgens mij wél weer neer te zetten als vertegenwoordiger van de linkse zieligheidsindustrie. Dat soort zielige opmerkingen heb je kennelijk nodig om je rammelende argumentatie kracht bij te zetten.

Ik ben lang niet zo links als jij denkt. En als je beter had gelezen, pleit ik voor wat betreft de toekomst op een streng, efficiënt traject, waarbij proces weliswaar zorgvuldig, maar ook snel worden afgehandeld. Wat dat is precies de manier waarop je voorkomt dat minderjarigen - waar dáár hebben we het hier over - zich hier wortelen.

quote:
dat was het wél toen hij z'n aanvankelijke aanvragen deed en is het nog steeds onder de oude regels; derhalve wel degelijk relevant.
Nee, het was ook toen niet relevant, want één van de argumenten om Mauro hier te laten was juist dat het contact met zijn biologische ouders nagenoeg geheel verdwenen was. Vervolgens is een adoptieverzoek ingediend (wat dus betrekking heeft op de pleegouders en wat dus absoluut geen rechten toekent aan de biologische ouders) en tot slot is het pad bewandeld van het recht op een gezinsleven (EVRM), ook weer gericht op de relatie van Mauro en diens pleegouders.
pi_118885561
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:20 schreef dr.dunno het volgende:
Die toets ligt besloten in de afhandeling van de asielaanvraag, het is verantwoord, Angola is veilig genoeg.

En kom niet aanhuilen met dat er in Angola worden mensen vermoord, want dat wordt hier ook gedaan en ook in de VS en Rusland, die sturen we ook terug.
Angola is volgens de huidige criteria veilig genoeg, inderdaad. Een Angolees kind van 10 dat vandaag hier aankomt in z'n eentje, kan gewoon weer terug. Dat heb ik nooit bestreden. Al pleit ik wel voor een (snelle) zorgvuldige toetsing, in plaats van onmiddellijk op het vliegtuig terug zetten.

In 2002/2003, toen Mauro net hier was, is echter anders gehandeld. Ik typ het niet nog een keer in, want dat heb ik al 300 keer gedaan. Feit is dat we hem hebben laten wortelen in Nederland. En precies daarom ontstaat na verloop van tijd een andere situatie. Daarbij gaat het niet meer om de vraag of Angola veilig is, maar om de vraag of het humaan is om een vernederlandste jongen terug te sturen naar een land waarmee hij niet of nauwelijks nog binding heeft.

quote:
alleen als je het leed van de hele wereld op je wilt nemen; ik wil dat niet, we hebben hier in dit land genoeg problemen; de situatie is anders voor echte asielzoekers die niet gelukszoekers zijn, maar ook beperkt (aangezien we er verhoudingsgewijs al veel meer opnemen dan andere EU-lidstaten).
Stop eens met een karikatuur maken van mijn opvatting; het begint knap irritant te worden. Ik wil niet al het leed van de wereld op me nemen. Ik wil slechts een humane oplossing voor kinderen als Mauro, waarme wee als land veel te lang hebben aangeklooid en die nu eenmaal hierheen zijn gekomen. Als het om tienduizenden kinderen ging, zou ik ook een stuk sceptischer zijn, maar dat is niet het geval. Het gaat om honderd of hooguit een paar honderd gevallen.

Ook zou je eens kunnen ophouden met het loslaten van argumentatie van volwassen asielzoekers (dus die bij aankomst in Nederland al meerderjarig zijn) op kinderen van 10. Ja, als een Angolees van 23 zich morgen hier meldt, vind ik dat ook een gelukszoeker. En dan mag hij van mij ook rechtsomkeert terug. Maar een kind van 10 dat hier wordt gedumpt, is geen gelukszoeker, maar een slachtoffer. Daar moet een oplossing voor komen. Die oplossing kan terugkeer zijn, maar dan moet er wel snel worden gehandeld.

quote:
nee, door ze het land uit te kieperen en niet langer in Nederland te laten dan nodig is voor de afhandeling van hun verblijfsaanvraag plus twee weken.
Je kunt kinderen niet het land uitkieperen voordat de verblijfsaanvraag is afgehandeld. Als je (naast zorgvuldigheid) ook snelheid in het proces wilt, moet je dus zorgen dat dergelijke aanvragen met voorrang worden behandeld. Bij mijn weten heeft elk kind recht op onderwijs, dus ook een kind dat buiten zijn schuld in Nederland wordt gedumpt.

En let wel: hoe beter we dit regelen, hoe sneller we dit soort zaken afhandelen en hoe minder dergelijke kinderen zich hier kunnen wortelen, des te duidelijker is ook het signaal naar landen als Angola. Angolese ouders die overwegen om hun kind in Nederland te dumpen, zullen snel in de gaten hebben dat er hier geen enkele eer valt te behalen. En dat is dus ook de gewenste situatie.

We zitten wat dat betreft dus redelijk op één lijn. Het verschil is alleen dat jij 10-jarigen ziet als berekenende, frauderende, volwassen gelukszoekers, terwijl ik zie ze als slachtoffers, die bovendien al zo lang in Nederland zijn, dat ze hier zijn geworteld. Ik kies er dus voor om richting deze specifieke, afgebakende groep humaan te zijn. Dat woord komt in jouw juridische vocabulaire kennelijk niet voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2012 13:04:52 ]
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:08:14 #88
3542 Gia
User under construction
pi_118890116
Hij heeft wel binding met dat land. Zijn familie woont er. Hij heeft nog contact met zijn moeder.

Geef hem een verblijfsvergunning en het eerste wat hij doet is op vakantie gaan naar zijn moeder in Angola. Hij is geen wees, dus heeft binding met dat land. Dat hij niet bekend is met de cultuur en de taal niet meer zo goed beheerst, ligt aan het feit dat zijn pleegouders hem dit niet hebben bijgebracht.

Vrienden van mij hebben een jongetje geadopteerd uit Ethiopië. Zij kijken als Ethiopië moet voetballen. Hij heeft spulletjes met de vlag van Ethiopië. Ze praten erover, laten foto's zien van het land. Kortom, als hij volwassen is, en daarnaar toe wil, dat weet hij er al heel wat vanaf.
En dit kind is nota bene geadopteerd.

Een pleegkind uit een ander land in huis nemen en hem helemaal laten vervreemden van het land van herkomst is m.i. kindermishandeling. Daar!
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:57:43 #89
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_118892175
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:00 schreef Boldface het volgende:

[oeverloos geleuter]

Kerel, je kunt lullen wat je wilt, maar wat krom is kun je niet recht lullen. Wie fraude pleegt moet retour afzender, klaar. Er zijn geen gradaties in fraude en dat weet iedereen, behalve de mensen die er een belang bij hebben en die het niet willen zien.

Ik ben het met je eens dat de procedures sneller moeten, maar het einddoel daarbij verschilt nogal tussen ons. Jij wilt ze een aai over de bol geven en vanuit je elitaire standpunt in het fantastische Nederland de grote weldoener spelen van andermans geld, ik wil niet het leed van de rest van de wereld op me nemen en iedereen die géén bijdrage levert aan onze samenleving (met om te beginnen primair kunnen voorzien op legale wijze in zijn eigen onderhoud en dat van hen die van hem afhankelijk zijn.

Een kind van 10 kan geen bijdrage leveren, als dat kind als niet-economische vluchteling hier komt heb ik daar in beginsel echter geen problemen mee, voor zover het zich beperkt tot tijdelijke opvang, waarbij niet a priori wordt gezegd dat het kind hier geaard zal zijn en dus nooit meer terug kan. Dat moet altijd het uitgangspunt zijn en blijven, anders krijgen we een enorme toestroom van asielzoekers die hun kind op de post doen, op die basis de rest van het gezin laten overkomen en is het einde helemaal zoek.
pi_118893952
Mauro heeft blijkbaar een moeder die hem hier wil houden. Adoptie? Ik als moeder die mijn kind uit de ellende wil halen en koste wat het kost in een (veilig) land wil onderbrengen zou uit liefde afstand doen van mijn kind wanneer het op die manier wel zou lukken. Ik heb die vraag eerder gesteld geloof ik, maar geen antwoord op gekregen.

Hebben de pleegouders nooit adoptie overwogen? Zo nee, waarom niet?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:48:44 #91
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_118899383
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 16:39 schreef paddy het volgende:
Mauro heeft blijkbaar een moeder die hem hier wil houden. Adoptie? Ik als moeder die mijn kind uit de ellende wil halen en koste wat het kost in een (veilig) land wil onderbrengen zou uit liefde afstand doen van mijn kind wanneer het op die manier wel zou lukken. Ik heb die vraag eerder gesteld geloof ik, maar geen antwoord op gekregen.

De pleegouders wilden Mauro adopteren maar daarvoor moest zijn moeder afstand van hem doen en zij kreeg de papieren niet rond.
En zonder bureaucratie gebeurt er niks :{

http://nl.wikipedia.org/wiki/Asielzaak_Mauro_Manuel

Manuels oorspronkelijke asielaanvraag werd al in 2007 definitief afgewezen. Een adoptieprocedure werd ingezet. De moeder van Mauro zou daarvoor toestemming hebben gegeven. Afdoende gelegaliseerde formulieren konden echter niet worden overgelegd. De rechtbank kon derhalve niet onomstotelijk vaststellen dat de moeder inderdaad akkoord ging met adoptie. De adoptie werd afgewezen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:40:55 #92
3542 Gia
User under construction
pi_118905274
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 16:39 schreef paddy het volgende:

Jawel, 2 pogingen gewaagd ook. Op Jure.nl staan de uitspraken daarvan. Die zijn hier al eens geplaatst.
Reden waarom het niet kon is dat ze geen getekende verklaring van afstand van zijn ouders voor elkaar kregen. Er was alleen een zogenaamde telefonische toezegging van moeder, maar die is niet rechtsgeldig. En dan zijn de handen van de rechter gebonden.
pi_118908821
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:57 schreef dr.dunno het volgende:
<knip>
Ik knip je bullshit maar weg zonder verder nog aandacht aan deze onzin te besteden. Je blijft mijn mening verdraaien, dus we zijn uitgepraat.
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:37:50 #94
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_118909031
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:34 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik knip je bullshit maar weg zonder verder nog aandacht aan deze onzin te besteden. Je blijft mijn mening verdraaien, dus we zijn uitgepraat.
mening verdraaien? ik reageer er gewoon op met inhoudelijke argumenten; dat de inhoud daarvan je niet bevalt was overigens al wel 10 posts geleden duidelijk.
pi_118909278
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:37 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

mening verdraaien? ik reageer er gewoon op; dat de inhoud daarvan je niet bevalt was overigens al wel 10 posts geleden duidelijk.
Je reageert helemaal niet. Je knipt alles weg wat ik heb gezegd en maakt nog eens een karikatuur van mijn mening, met opmerkingen als "leed van de rest van de wereld op me nemen" en andere bullshit.

Het heeft niks meer met inhoud of een meningsverschil te maken, maar met een bizarre manier van discussiëren. Of beter gezegd: discussiemijdend gedrag. Prima, maar dan zijn we gewoon uitgeluld.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 december 2012 @ 18:19:41 #96
862 Arcee
Look closer
pi_120605772
quote:
Verblijfsvergunning Mauro in zicht

` Het kabinet heeft de criteria voor
het 'kinderpardon' bekendgemaakt.
Staatssecretaris Teeven denkt dat ook
de uitgeprocedeerde Angolees Mauro aan
de voorwaarden voldoet en dus ook een
verblijfsvergunning zal krijgen.

Teeven verwacht dat zo'n 800 kinderen
van de regeling profiteren en ook een
aantal van hun familieleden.Het gaat om
kinderen die vóór hun 18e verjaardag
ruim vijf jaar in Nederland verblijven,
zonder zicht op een vergunning.

Mensen die illegaal in Nederland zijn,
kunnen straks een boete krijgen of een
celstraf.Het helpen van een illegaal om
humanitaire redenen is niet strafbaar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:32:38 #97
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_120617247
Da's dus weer een hele woonwijk. De overheid ook altijd met zijn slappe knieën.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_120617418
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:32 schreef Dwersdriever het volgende:
Da's dus weer een hele woonwijk. De overheid ook altijd met zijn slappe knieën.
En wij kunnen weer met z'n allen betalen. :( :( :(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 21 december 2012 @ 22:36:22 #99
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120617447
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En wij kunnen weer met z'n allen betalen. :( :( :(
nouzeg, betalen voor een jongen die MBO doet :(
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:16:29 #100
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_120619234
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:36 schreef rubbereend het volgende:

[..]

nouzeg, betalen voor een jongen die MBO doet :(
En de andere 799 en hun familieleden. En die 800 zal wel veel te laag ingeschat zijn. Iedere asieladvocaat likt zijn lippen al af bij de gedachte aan allemaal nieuwe procedures.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')