http://www.telegraaf.nl/b(...)premier_Rutte__.htmlquote:Kort geding tegen premier Rutte
AMSTERDAM - RTL Nieuws is van plan maandag een kort geding aan te spannen tegen Algemene Zaken, het ministerie van premier Rutte, als dat niet alle stukken openbaar maakt over de omstreden koopkrachtgevolgen van de inkomensafhankelijke zorgpremie. Dat staat op de website van RTL Nieuws.
„In de kakofonie van meningen is het politiek en maatschappelijk noodzakelijk om alle juiste informatie openbaar te krijgen. Temeer nu hoofdrolspelers elkaar publiekelijk tegenspreken over de effecten en wat daarvan wel of niet bekend was”, aldus adjunct-hoofdredacteur Pieter Klein van RTL Nieuws.
Vrijdag diende RTL Nieuws al een Wob-verzoek (Wet openbaarheid van bestuur) in om alle documenten boven tafel te krijgen. Het gaat om doorrekeningen van de koopkrachteffecten van de ministeries van Algemene Zaken, Financiën, Sociale Zaken en Volksgezondheid.
Waarschijnlijk zijn de stukken er niet?quote:Op zondag 4 november 2012 21:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)premier_Rutte__.html
Wat heeft ie te verbergen?
Oej, niet door laten rekenen...quote:Op zondag 4 november 2012 21:50 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn de stukken er niet?
Ben volledig afgekeurd, wat denk je zelf?quote:Op zondag 4 november 2012 20:48 schreef eriksd het volgende:
Heb jij eigenlijk nog steeds een uitkering Gia?
Representatie? Gaat over kleding neem ik aan? Waarom besteeds iemand met een minimumloon daar per jaar ¤1025,- meer aan dan iemand met een uitkering? Het lijkt me niet dat iemand die het minimumloon verdient een dusdanige baan heeft dat hij in kleding op zijn werk moet verschijnen die hij niet in zijn vrije tijd draagt. Als dat wel zo is, zal er sprake zijn van een uniform dat door de werkgever wordt verschaft.quote:Op zondag 4 november 2012 20:56 schreef Wokkel het volgende:
Hier nog zo´n leuke, alleenstaande in verschillende situaties:
[ afbeelding ]
http://www.denhaagtekijk.(...)e_spekkoper_2012.htm
Flauw om er op te wijzen dat je blijkbaar wel "beeldschermwerk" kan doen?quote:Op zondag 4 november 2012 22:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben volledig afgekeurd, wat denk je zelf?
Wat houd je tegen? Laat maar zienquote:Op maandag 5 november 2012 04:22 schreef Lemans24 het volgende:
Ik mag hopen dat de VVD en PvdA héél snel met een uitleg komen, waarin ze laten zien dat er niets klopt van de berekeningen die in de verschillende media verschenen en daarmee kunnen laten zien dat de zorgkosten veel minder gaan stijgen dan veel mensen nu denken.
Doen zij het niet, doe ik het...
Ik kan alles, thuis. Maar aan telewerk, in loondienst kom je niet als hartpatient en kankerpatient. En voor mezelf beginnen is ook niet mogelijk, omdat ik me niet kan verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid, wat in mijn situatie toch wel verstandig zou zijn.quote:Op maandag 5 november 2012 07:25 schreef DroogDok het volgende:
Flauw om er op te wijzen dat je blijkbaar wel "beeldschermwerk" kan doen?
Alsof je niet via een uitzendbureau vanuit huis kunt werken.quote:Op maandag 5 november 2012 07:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kan alles, thuis. Maar aan telewerk, in loondienst kom je niet als hartpatient en kankerpatient. En voor mezelf beginnen is ook niet mogelijk, omdat ik me niet kan verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid, wat in mijn situatie toch wel verstandig zou zijn.
Juist, dat geldt alleen niet overal hè, daar ben je je van bewust?quote:Op zondag 4 november 2012 20:56 schreef Wokkel het volgende:
Hier nog zo´n leuke, alleenstaande in verschillende situaties:
[ afbeelding ]
http://www.denhaagtekijk.(...)e_spekkoper_2012.htm
Daar heb ik allang naar geinformeerd. Schijnbaar ben ik een te groot risico om in dienst te nemen. Ook voor een uitzendbureau. En ook daar ligt het telewerk niet voor het oprapen.quote:Op maandag 5 november 2012 07:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Alsof je niet via een uitzendbureau vanuit huis kunt werken.
Dat het niet voor het oprapen ligt lijkt me duidelijk, maar waarom zou je over je beperkingen beginnen als je naar werk zoekt?quote:Op maandag 5 november 2012 07:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar heb ik allang naar geinformeerd. Schijnbaar ben ik een te groot risico om in dienst te nemen. Ook voor een uitzendbureau. En ook daar ligt het telewerk niet voor het oprapen.
Dat rekent zo lekker naar je punt toe, toch?quote:Op maandag 5 november 2012 07:25 schreef DroogDok het volgende:
Representatie? Gaat over kleding neem ik aan? Waarom besteeds iemand met een minimumloon daar per jaar ¤1025,- meer aan dan iemand met een uitkering? Het lijkt me niet dat iemand die het minimumloon verdient een dusdanige baan heeft dat hij in kleding op zijn werk moet verschijnen die hij niet in zijn vrije tijd draagt. Als dat wel zo is, zal er sprake zijn van een uniform dat door de werkgever wordt verschaft.
Daar lijkt het wel op inderdaad. De inkomensmobiliteit van werkenden is ook veel groter dan van een uitkeringstrekker, wordt niet beschouwd.quote:Op maandag 5 november 2012 08:01 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat rekent zo lekker naar je punt toe, toch?
Nee, want sowieso kan ik nog maar 50% werken, waardoor ik er, mocht het toch niet gaan, mogelijk op achteruit ga. 75% laatstverdiende loon. Stel ik werk een jaar en verdien wat ik nu aan WAO heb. En ik krijg opnieuw kanker, dan krijg ik nog maar 75% van wat ik nu heb.quote:Op maandag 5 november 2012 07:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat het niet voor het oprapen ligt lijkt me duidelijk, maar waarom zou je over je beperkingen beginnen als je naar werk zoekt?Als het niet gaat kun je altijd weer stoppen.
Wij hebben al veel geld uitgegeven aan kokskleding voor onze zoon.quote:Op maandag 5 november 2012 07:25 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Representatie? Gaat over kleding neem ik aan? Waarom besteeds iemand met een minimumloon daar per jaar ¤1025,- meer aan dan iemand met een uitkering? Het lijkt me niet dat iemand die het minimumloon verdient een dusdanige baan heeft dat hij in kleding op zijn werk moet verschijnen die hij niet in zijn vrije tijd draagt. Als dat wel zo is, zal er sprake zijn van een uniform dat door de werkgever wordt verschaft.
Dat zijn dus geen kosten die een werkende wel heeft en een uitkeringsgerechtigde niet.quote:Op maandag 5 november 2012 08:13 schreef Gia het volgende:
Wij hebben al veel geld uitgegeven aan kokskleding voor onze zoon.
Moet binnenkort weer het een en ander vervangen.
Dat gaat weer over iets heel anders.quote:Op maandag 5 november 2012 08:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij hebben al veel geld uitgegeven aan kokskleding voor onze zoon.
Moet binnenkort weer het een en ander vervangen.
Niet overal. Waar hij nu werkt moet hij zelf zijn kleding betalen.quote:Op maandag 5 november 2012 09:23 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat gaat weer over iets heel anders.
Een kok in loondienst krijgt kleding van zijn werkgever.
Maar dan mag hij aantrekken wat hij wil neem ik aan?quote:Op maandag 5 november 2012 09:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet overal. Waar hij nu werkt moet hij zelf zijn kleding betalen.
Nope, koksbroek, buis, sloof en schoenen met stalen neuzen.quote:Op maandag 5 november 2012 10:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar dan mag hij aantrekken wat hij wil neem ik aan?
Horeca of instelling?quote:Op maandag 5 november 2012 10:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Nope, koksbroek, buis, sloof en schoenen met stalen neuzen.
Hij is nog wel leerling, maar bbl, dus in loondienst.
De meeste kleren zijn aangeschaft toen hij nog bol bezig was, maar dat begint aardig te verslijten.
Horeca. Instelling is alleen productie, dan leer je niet koken.quote:Op maandag 5 november 2012 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Horeca of instelling?
Ik kan eerlijk gezegd mensen alleen maar afraden in de horeca te gaan werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |