Ik Vertrek Serie reportages waarin Nederlanders, die hun geluk in het buitenland gaan beproeven, worden gevolgd. Om uiteenlopende redenen vertrekken steeds meer mensen uit Nederland. De zon, de vrijheid, de mentaliteit of ouderwets ondernemersschap spelen een rol in de verstrekkende beslissing om je voorgoed in het buitenland te vestigen en hier huis en haard op te zeggen. Ook dit seizoen volgen we uiteenlopende gezinnen en stellen. Waar gaan ze naar toe? Waarom en wat laten ze achter? We zien de laatste voorbereidingen in Nederland, het emotionele afscheid van vrienden en familie en de eerste onzekere stappen in het land van bestemming. Van alle voorspoed en tegenslag is de kijker direct getuige gedurende de eerste spannende maanden in het nieuwe thuisland.
Met zulke jonge kinderen moet je alles wel goed plannen, maar dat zouden zij zonder kinderen ook doen gok ik.
Kein gewalt! Wir sind das volk! Steps taken forwards but sleepwalking back again. ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages And that is the news.''
Waarom is het altijd zo moeilijk om een vergunning te krijgen? En waarom duurt het altijd ook echt zoooooo lang?? Het lijkt wel op pesterij eigenlijk. Want het is bijna standaard dat gedoe met die vergunningen. Eindelijk een stel dat alles op tijd en perfect klaar heeft en nu dus geen vergunning.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
Tip top in orde zeg. Wel respect dat het ze zo is gelukt.
Kein gewalt! Wir sind das volk! Steps taken forwards but sleepwalking back again. ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages And that is the news.''