Bram Moszkowicz heeft 'last van bekend zijn'Als Bram Moszkowicz een ding in zijn leven zou kunnen veranderen, dan zou hij geen bekende Nederlander meer willen zijn. In het NTR-programma '5 jaar later', dat vanavond weer start, verklaart hij: 'Omdat ik er zakelijk en privé last van heb'.
Moszkowicz antwoordt daarmee op een vraag van presentator Jeroen Pauw. In het programma blikken Pauw en verschillende gasten op een interview dat vijf jaar geleden met dezelfde persoon werd opgenomen. Dit seizoen komen onder anderen Freek de Jonge, Matthijs van Nieuwkerk en dus Bram Moszkowicz voorbij. Volkskrant.nl bekeek de uitzending met de advocaat vast.
In de aflevering praat Moszkowicz uitgebreid over het mogelijk einde van zijn functie als advocaat. In oktober werd de advocaat door de Raad van Discipline uit zijn ambt gezet, onder meer omdat hij de regels omtrent contante betalingen zou hebben geschonden en omdat zijn bijscholing niet op orde zou zijn. Dit voorjaar zal het Hof van Discipline het hoger beroep behandelen.
Moszkowicz erkent tegenover Jeroen Pauw dat hij 'natuurlijk ook fouten heeft gemaakt'. Hij volgt inmiddels een bijscholingscursus: 'Ik ben mijn punten aan het halen.'
Maar er waren meer tegenslagen voor Moszkowicz: de Belastingdienst legde vorig jaar ook een extra hypotheek van 1,5 miljoen op zijn kantoorpand. 'Ik weet waarom de Belastingdienst bij mij is gekomen', verklaart Moszkowicz daarover. Hij laat overigens ook weten dat de breuk met presentatrice Eva Jinek niet kwam door de problemen waar hij mee te kampen kreeg. Hij noemt Eva als iemand die in dergelijke situaties juist achter hem zou staan.
5 Jaar Later (NTR) wordt vrijdagavond 4 januari uitgezonden op Nederland 1, 23.05 - 00.00 uur.
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)an-bekend-zijn.dhtml
ijdelheid kent geen grenzen