Ik wilde het net zeggen! Nivelleren, prima, maar doe het dan een beetje eerlijk.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dit is juist niet nivelleren , dit is stelen van de middenklasse, de hogere inkomens blijven buiten schot of hebben voordeel
nivelleren=stelenquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik wilde het net zeggen! Nivelleren, prima, maar doe het dan een beetje eerlijk.
Sowieso nivelleren via de zorgpremie willen bereikenquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik wilde het net zeggen! Nivelleren, prima, maar doe het dan een beetje eerlijk.
Je slaat de grond onder alle solidariteit weg met dit voorstel.\als je wilt verzanden in oneindige en oncontroleerbare regelzucht, fraude en bureaucratie, dan is dit een fantastisch voorstel. Het bereikt alles wat je niet wilt. Persoonlijk ben ik tegen elke vorm van nivelleren, maar als je het dan doet, hou het dan alsjeblieft bij de IB en schuif desnoods wat met de tarieven.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sowieso nivelleren via de zorgpremie willen bereikendat slaat echt als een tang op een varken. Doe het dan op de manier waarop het zou moeten, gewoon via de IB.
En waar gaan we dan op stemmen?? In ieder geval niet VVD of Pvda...quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De commotie loopt zo hoog op , dat er in het land totaal geen draagvlak is voor dit idiote zorgplan. Zelfs PvdA kiezers lijken in te gaan zien dat dit een misgeboorte is. Het kan niet lang duren voor het van tafel gaat, misschien valt het kabinet dan al voor het gestart is, zou ook een unicum zijn.
En hoe wou je zonder die partijen tot een coalitie komen? En SP en PVV hebben in elk geval geen beter doordacht verhaal...quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:19 schreef Chahna het volgende:
[..]
En waar gaan we dan op stemmen?? In ieder geval niet VVD of Pvda...
En hoe zit het met de koopkracht effecten van de overige maatregelen dan...?quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De PvdA kan gewoon dit zorgplan laten varen, als ze er met een verstandige blijk naar kijken mag ik toch ook aannemen dat dit geen probleem is. Iedereen vergist zich wel eens. Het levert voor de schatkist toch niets op, dus er hoeft elders niet bezuinigd te worden. Als de PvdA hier geen principieel punt van gaat maken , kan het zonder problemen van tafel.
hoe bedoel je? Het gaat erom dat het geen enkel probleem is dit punt uit het programma te schrappen omdat het toch al geen geld oplevert. Je hoeft dus verder niets te veranderen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:40 schreef FTWO het volgende:
[..]
En hoe zit het met de koopkracht effecten van de overige maatregelen dan...?
Zou het graag willen maar ze blijven er achter staan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De commotie loopt zo hoog op , dat er in het land totaal geen draagvlak is voor dit idiote zorgplan. Zelfs PvdA kiezers lijken in te gaan zien dat dit een misgeboorte is. Het kan niet lang duren voor het van tafel gaat, misschien valt het kabinet dan al voor het gestart is, zou ook een unicum zijn.
Goede vraag, ik heb begrepen zelfde als zvw en dus inclusief auto.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:50 schreef harry83 het volgende:
Is die 11,1% zorgpremie nu over fiscaal loon? Of over loon na aftrek HRA?
ik denk dat als we weer genoeg schooljuffen, zwemsters en cdboeren in de politiek komen dat we dan inderdaad zulke maatregelen krijgen ja.quote:Op vrijdag 2 november 2012 20:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als compensatie zou men ook een zorgtoeslag, maar nu juist voor de hogere inkomens kunnen invoeren, dus progressief, zodat je netto weer op die max. 100 euro uitkomt, je kunt ter compensatie het basispakket uitkleden tot alleen levensreddende hulp, waarbij alle aanvullende verzekeringen wel weer vrij geprijsd zijn. Ik denk dat je aan dit soort reparatiemaatregelen moet denken straks.
Sowioso op basis van je totaalinkomen van je belastingaangifte van 1 of 2 jaar eerder, lijkt me. Dus dan ook na aftrek HRA, veronderstel ik.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:50 schreef harry83 het volgende:
Is die 11,1% zorgpremie nu over fiscaal loon? Of over loon na aftrek HRA?
en als je een onregelmatig inkomen hebt, wordt het dan steeds weer gecompenseerd via de jaarlijkse belastingaangifte neem ik aan.... zo niet, dan is nog oneerlijker dan dat het nu al is.quote:Op vrijdag 2 november 2012 20:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Sowioso op basis van je totaalinkomen van je belastingaangifte van 1 of 2 jaar eerder, lijkt me. Dus dan ook na aftrek HRA, veronderstel ik.
Dan zul je een behoorlijke variabele premie betalen dus per jaar, lijkt me.quote:Op vrijdag 2 november 2012 20:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
en als je een onregelmatig inkomen hebt, wordt het dan steeds weer gecompenseerd via de jaarlijkse belastingaangifte neem ik aan.... zo niet, dan is nog oneerlijker dan dat het nu al is.
allemaal leuk en aardig, maar de PvdA zou ook uit kunnen leggen dat ze een inkomensafhankelijke zorgpremie hebben zonder het hele systeem overhoop te gooien. Men zou bv de zorgtoeslag kunnen verhogen voor de lagere inkomens , hier kun je makkelijk aan die nivelleringsknoppen draaien, ter compensatie verhoog je gewoon de basispremie voor iedereen door de subsidie aan de zorgverzekeraars terug te schroeven! Enorm simpel uit te voeren, geen gezeik en toch nivelllering!quote:Op vrijdag 2 november 2012 21:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Op zich vond ik het de afgelopen dagen erg vermakelijk om de VVD-leden zo spastisch te zien reageren. Henk Kamp die met veel conflictgedrag reageert op het moment dat Rutger (PowNews) wijst op zijn persvoorlichter (valt me tegen van Kamp dat hij die überhaupt gebruikt), VVD-leden die huilie huilie doen, andere VVD-leden die stellen dat het toch niet anders kan dan dat er een foutje is geslopen in de berekeningen enzovoorts.
Erg grappig.
Reken er echter maar op dat het bitter voor de PvdA nog gaat komen. De inkomstenbelasting is verlaagd voor de rijkeren, de BTW is verhoogd terwijl de uitkeringen (inclusief WW!) niet hierop zijn aangepast, straks gaan er nogal harde maatregelen worden aangekondigd voor mensen die een uitkering hebben.
Mijn advies aan de VVD: in plaats van zo spastisch te reageren zou je beter erop wijzen dat ook de PvdA vervelend nieuws heeft uit te leggen aan haar achterban en dat de VVD toch al die lagere inkomstenbelasting heeft binnengesleept.
Geloof me...deze Nederlandse ellende blijft zo, de politiek als geheel heeft geen sturende invloed meer !!quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En hoe wou je zonder die partijen tot een coalitie komen? En SP en PVV hebben in elk geval geen beter doordacht verhaal...
Waar is "hier"?quote:Op vrijdag 2 november 2012 21:37 schreef cempexo het volgende:
[..]
Geloof me...deze Nederlandse ellende blijft zo, de politiek als geheel heeft geen sturende invloed meer !!
Voorbeeld hoe het hier is, de werkelijkheid dus en trek er lering uit wat er in nederland gaat gebeuren:
Inkomen werknemer 10.-15% netto hoger met dezelfde baan en werkweek
Premie ziektekostenverzekering: nul komma nul
Hypotheek rente 0.893%, 100% fiscaal aftrekbaar
Mijn woonruimte: 750 M3 inhoud op 5000 m2 grond, prijs 98.000 euro
Files: Nee
Vrijheid Ja
en je vergeet weer het gemis van HRAquote:Op vrijdag 2 november 2012 21:16 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nogmaals, er is niets dubbel. Als jij in plaats van een auto van je baas zo'n 7500 euro bij je salaris zou krijgen betaal je exact hetzelfde.
[..]
Of je rijdt gewoon niet meer dan 500km prive met je lease auto, dan heb je ook geen bijtelling.
Ik ga dit even narekenen morgen...quote:Op vrijdag 2 november 2012 23:41 schreef boxdrie het volgende:
De getallen die in de media gebruikt worden kloppen gewoon niet. Wel schokkend dat niemand dat opvalt. Rekenen is een verloren gegane kunst.
Feit: nu (in 2012) betalen we 50% van de zorgpremie zelf (de nominale premie, ca ¤100 p.m.), en 50% betaalt onze werkgever (gemiddeld). Dat laatste deel is al inkomensafhankelijk: 7.1% van alles wat je boven het minimumloon verdient, (zeg maar beginnend bij ¤20.000), tot aan ¤50.000 (bruto inkomen). Dus maximaal 7.1% van ¤30.000, ofwel ¤2.130.
Als dus besloten zou worden die andere 50% ook helemaal inkomensafhankelijk te maken, op dezelfde basis, dan zou je dus ook op 7.1% van je inkomen uitkomen. Niet 11.1%, zoals telkens genoemd wordt!
MAAR:
In het regeerakkoord staat ook dat zowel het nominale als het werkgeversdeel voortaan berekend zullen worden over het inkomen tot 3x modaal, d.w.z. ¤66.000. Bij gelijkblijvende opbrengst (en iedereen benadrukt tot nu toe dat dit een operatie is die de schatkist niets oplevert) moet het percentage dus lager zijn. Als je het precies uitrekent (met de verdeling van de bruto inkomens zoals die door het CBS wordt gepresenteerd) kom je op 5.55% uit. Dus het maximum wat je gaat betalen is 5.55% van ¤46.000, ofwel ¤2.553. Iets meer dan die ¤2.130 van dit jaar, omdat er ook anderen zijn die niet aan het maximum zaten, en iets minder betalen (5.55% i.p.v. de huidige 7.1%).
Dus het werkgeversdeel van de hoge inkomens gaat ¤423 p.j. omhoog, en omdat dat belast is als box 1 inkomen betaal je daar dan zo'n ¤211 extra belasting over. De nominale premie stijgt voor hen van ¤1.200 naar ¤2.553, ofwel ¤1.353. Totaal ¤1.564.
Daar staat een belastingverlaging van 3-4% tegenover in de hoogste twee schijven. Dat levert voor die inkomens al snel een voordeel van ¤1.200 p.j. op. Een alleenstaande met een inkomen van ¤66.000 zou dus maar ¤364 p.j. meer gaan betalen. (Zeg maar 3 tientjes in de maand.)
Met een niet-verdienende partner zal die partner natuurlijk niet jouw inkomen toegedicht krijgen. Anders zou er toch meer worden opgehaald dan nu (in 2012) het geval is. Zo werkt ons belastingstelsel nu eenmaal niet, dat je aangeslagen wordt voor inkomen dat een ander verdient (en hij zelf nog eens).
Het lijkt er dus op dat alles wat hierover geroepen wordt in de media pure onzin is. En dat politici dit niet kunnen weerspreken, omdat die er zoals gewoonlijk geen flauw benul van hebben waar ze eigenlijk over praten.
ben benieuwd!quote:Op zaterdag 3 november 2012 04:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ga dit even narekenen morgen....
Je vergeet alleen dat je eigen risico ook enorm is, dus je zal het toch voor het merendeel zelf betalen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 04:00 schreef Trebo het volgende:
het lijkt mij dat wanneer iemand ¤400,- p.m. betaald aan premie daar ook goed gebruik van gaat maken. Tenminste dat zou ik doen. Pijntje hier, pijntje daar. Foto'tje hier, foto'tje daar. Blauwe vinger, op consult! Zere teen, op consult! Keutel die er niet uit wil, naar de dokter!
Tokkies in de bijstand of met een minimum inkomen houden lekker p.m ¤100 extra over. Kunnen ze weer meer halve liters halen, meer patat vreten en wat extra zware sjekjes kopen, zodat ze weer eerder bij de dokter zitten met klachten.
Dit wordt een echte win-win situatie!
Behalve mensen met Münchausen by proxy of huismoeders die even willen kleppen met de doc denk ik niet dat er verder iemand voor zijn plezier gebruikmaakt van huisartsen/ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 04:00 schreef Trebo het volgende:
het lijkt mij dat wanneer iemand ¤400,- p.m. betaald aan premie daar ook goed gebruik van gaat maken. Tenminste dat zou ik doen. Pijntje hier, pijntje daar. Foto'tje hier, foto'tje daar. Blauwe vinger, op consult! Zere teen, op consult! Keutel die er niet uit wil, naar de dokter!
En mensen die zoveel premie moeten betalen, zijn meestal harde werkers, en hebben geen tijd voor dit soort onzin, hypochondrisch gedrag past meer bij mensen die teveel tijd hebben.quote:Op zaterdag 3 november 2012 05:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Behalve mensen met Münchausen by proxy of huismoeders die even willen kleppen met de doc denk ik niet dat er verder iemand voor zijn plezier gebruikmaakt van huisartsen/ziekenhuizen.
Waar is dat Walhalla?quote:Op vrijdag 2 november 2012 21:37 schreef cempexo het volgende:
[..]
Geloof me...deze Nederlandse ellende blijft zo, de politiek als geheel heeft geen sturende invloed meer !!
Voorbeeld hoe het hier is, de werkelijkheid dus en trek er lering uit wat er in nederland gaat gebeuren:
Vrijheid Ja
Denemarken en hij moet zichzelf om de zoveel tijd (lees: de hele tijd) overtuigen dat hij fijn woont tussen de xenofoben.quote:
Noem ook de minpunten op is wel zo eerlijk :quote:Op vrijdag 2 november 2012 21:37 schreef cempexo het volgende:
[..]
Vrijheid Ja
Blijf daar...je snapt het niet !quote:Op zaterdag 3 november 2012 07:47 schreef jisba het volgende:
[..]
Noem ook de minpunten op is wel zo eerlijk :
IB : 50%
BTW : 25%
een van de saaiste landen van europa : Ja
Mensen zonder deens paspoort mogen geen grond kopen/bezitten.
Ja, zorg is gratis, maar daarvoor levert iedereen de helft van zijn salaris in. Dan toch liever NL.
Blijf daar, ja typisch Deens, xenophobisch.quote:
Ga...maar ik geloof je niet. Je valt voor mij onder de Nederlandsche groep die luidkeels schreeuwt: Ik wil ook, maarre....quote:Op zaterdag 3 november 2012 08:05 schreef jisba het volgende:
[..]
Blijf daar, ja typisch Deens, xenophobisch.
gelukkig niet, ik ben het met je eens, NL ellende zal de komende periode alleen maar veel erger worden. Maar Denemarken is qua mentaliteit en cultuur gewoon een soort NL in het kwadraat, ja ik ben er een paar keer geweest, ik vertrek wel ergens naar een meditteraans land, mocht het zover komen.
Ja leuk enzo, maar, afgezien dat ik een NL paspoort heb, beschouwen de autochtone Nederlanders mij als allochtoon, ook al is mijn moeder nederlandse en ben ik in NL geboren en getogen, dus ik schaar mezelf dan niet onder jouw "Nederlandsche groep". Verder hoef je me niet te geloven, als ik het maar geloof.quote:Op zaterdag 3 november 2012 08:07 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ga...maar ik geloof je niet. Je valt voor mij onder de Nederlandsche groep die luidkeels schreeuwt: Ik wil ook, maarre....
Geen aandacht aan besteden. Compexo is gewoon wat gefrustreerd.quote:Op zaterdag 3 november 2012 08:42 schreef jisba het volgende:
[..]
Ja leuk enzo, maar, afgezien dat ik een NL paspoort heb, beschouwen de autochtone Nederlanders mij als allochtoon, ook al is mijn moeder nederlandse en ben ik in NL geboren en getogen, dus ik schaar mezelf dan niet onder jouw "Nederlandsche groep". Verder hoef je me niet te geloven, als ik het maar geloof.
Uiterlijk is slechts een rol van betekenis de eerste paar seconden nadat je iemand voor het eerst ziet. Allochtoon zijn heeft volgens mij dan ook niets te maken met de verpakking.quote:Op zaterdag 3 november 2012 08:42 schreef jisba het volgende:
[..]
Ja leuk enzo, maar, afgezien dat ik een NL paspoort heb, beschouwen de autochtone Nederlanders mij als allochtoon, ook al is mijn moeder nederlandse en ben ik in NL geboren en getogen, dus ik schaar mezelf dan niet onder jouw "Nederlandsche groep". Verder hoef je me niet te geloven, als ik het maar geloof.
Dat zou ik ook zijn als ik onder het juk van een Scandinavisch regime zou moeten leven.quote:Op zaterdag 3 november 2012 08:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Geen aandacht aan besteden. Compexo is gewoon wat gefrustreerd.
Gratis bestaat niet.quote:Op zaterdag 3 november 2012 07:47 schreef jisba het volgende:
[..]
Noem ook de minpunten op is wel zo eerlijk :
IB : 50%
BTW : 25%
een van de saaiste landen van europa : Ja
Mensen zonder deens paspoort mogen geen grond kopen/bezitten.
Ja, zorg is gratis, maar daarvoor levert iedereen de helft van zijn salaris in. Dan toch liever NL.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |