abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:32:35 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_118736487
AMSTERDAM - De zorgpremies kunnen twintig tot 482 euro per maand gaan bedragen als ze inkomensafhankelijk worden.

Dat meldt de NOS dinsdagavond op basis van berekeningen.

De VVD en PvdA zijn van plan de zorgpremie afhankelijk te maken van de hoogte van het inkomen, staat in het maandag gepresenteerde regeerakkoord van de twee partijen.

De premie van 482 euro geldt voor mensen met een bruto jaarinkomen van meer dan zeventigduizend euro. Voor mensen in de bijstand zou een premie van twintig euro kunnen gaan gelden.

Modaal salaris

Iemand met een modaal salaris gaat per maand 140 euro betalen. Nu zijn mensen gemiddeld nog zo'n honderd euro per maand kwijt.

Lagere belastingen moeten de hogere premies deels compenseren. Mensen die meer dan zeventigduizend euro verdienen, zijn bijvoorbeeld 126 euro minder kwijt aan inkomstenbelasting.

Die korting op de IB was overigens ook al ter compensatie van het verminderen van de HRA. Een schandalige nivellerende regeling?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:33:32 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_118736514
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dit is juist niet nivelleren , dit is stelen van de middenklasse, de hogere inkomens blijven buiten schot of hebben voordeel
Ik wilde het net zeggen! Nivelleren, prima, maar doe het dan een beetje eerlijk.
KuikenGuppy
pi_118737209
volgens de bekerening nu moet ik 55% meer premie betalen, geen idee hoeveel door loonbelasting gecompenseerd word, dus kan er nog weinig nuttigs over zeggen
  vrijdag 2 november 2012 @ 12:04:50 #4
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118737440
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik wilde het net zeggen! Nivelleren, prima, maar doe het dan een beetje eerlijk.
nivelleren=stelen
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_118737466
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Sowieso nivelleren via de zorgpremie willen bereiken :') dat slaat echt als een tang op een varken. Doe het dan op de manier waarop het zou moeten, gewoon via de IB.
  vrijdag 2 november 2012 @ 12:09:03 #6
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118737551
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2012 12:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sowieso nivelleren via de zorgpremie willen bereiken :') dat slaat echt als een tang op een varken. Doe het dan op de manier waarop het zou moeten, gewoon via de IB.
Je slaat de grond onder alle solidariteit weg met dit voorstel.\als je wilt verzanden in oneindige en oncontroleerbare regelzucht, fraude en bureaucratie, dan is dit een fantastisch voorstel. Het bereikt alles wat je niet wilt. Persoonlijk ben ik tegen elke vorm van nivelleren, maar als je het dan doet, hou het dan alsjeblieft bij de IB en schuif desnoods wat met de tarieven.

Zelfs als je voor nivelleren bent en je kijkt naar de uitvoerbaarheid en alle praktische problemen en bezwaren rond dit voorstel kun je hier al niet voor zijn. Hoe kan een partij als de PvdA met zo'n gedrocht komen en hoe kan het dat weldenkende mensen hier geen blokkade opwerpen. Men roept nu wel over repareren, maar waarom houden we niet het huidige zorgstelsel met de vaste premie toeslag, dat werkt prima! Nu ga je eerst iets goeds skapot maken, om vervolgens met pleisters een volslagen gehandicapt geboren systeem te gaan repareren, dat de schatkist nog niets (behalve veel meer uitvoeringskosten) oplevert ook, het slaat echt nergens op!!

[ Bericht 4% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 02-11-2012 12:14:15 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:01:23 #7
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118738935
De commotie loopt zo hoog op , dat er in het land totaal geen draagvlak is voor dit idiote zorgplan. Zelfs PvdA kiezers lijken in te gaan zien dat dit een misgeboorte is. Het kan niet lang duren voor het van tafel gaat, misschien valt het kabinet dan al voor het gestart is, zou ook een unicum zijn.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_118741579
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De commotie loopt zo hoog op , dat er in het land totaal geen draagvlak is voor dit idiote zorgplan. Zelfs PvdA kiezers lijken in te gaan zien dat dit een misgeboorte is. Het kan niet lang duren voor het van tafel gaat, misschien valt het kabinet dan al voor het gestart is, zou ook een unicum zijn.
En waar gaan we dan op stemmen?? In ieder geval niet VVD of Pvda...
pi_118742293
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:19 schreef Chahna het volgende:

[..]

En waar gaan we dan op stemmen?? In ieder geval niet VVD of Pvda...
En hoe wou je zonder die partijen tot een coalitie komen? En SP en PVV hebben in elk geval geen beter doordacht verhaal...
  vrijdag 2 november 2012 @ 17:38:18 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118748115
De PvdA kan gewoon dit zorgplan laten varen, als ze er met een verstandige blijk naar kijken mag ik toch ook aannemen dat dit geen probleem is. Iedereen vergist zich wel eens. Het levert voor de schatkist toch niets op, dus er hoeft elders niet bezuinigd te worden. Als de PvdA hier geen principieel punt van gaat maken , kan het zonder problemen van tafel.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_118748190
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De PvdA kan gewoon dit zorgplan laten varen, als ze er met een verstandige blijk naar kijken mag ik toch ook aannemen dat dit geen probleem is. Iedereen vergist zich wel eens. Het levert voor de schatkist toch niets op, dus er hoeft elders niet bezuinigd te worden. Als de PvdA hier geen principieel punt van gaat maken , kan het zonder problemen van tafel.
En hoe zit het met de koopkracht effecten van de overige maatregelen dan...?
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:40:28 #12
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118749623
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:40 schreef FTWO het volgende:

[..]

En hoe zit het met de koopkracht effecten van de overige maatregelen dan...?
hoe bedoel je? Het gaat erom dat het geen enkel probleem is dit punt uit het programma te schrappen omdat het toch al geen geld oplevert. Je hoeft dus verder niets te veranderen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_118750682
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Zou het graag willen maar ze blijven er achter staan.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_118751899
Is die 11,1% zorgpremie nu over fiscaal loon? Of over loon na aftrek HRA?
pi_118752566
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:50 schreef harry83 het volgende:
Goede vraag, ik heb begrepen zelfde als zvw en dus inclusief auto.

HRA??
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:49:14 #16
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118754408
Als compensatie zou men ook een zorgtoeslag, maar nu juist voor de hogere inkomens kunnen invoeren, dus progressief, zodat je netto weer op die max. 100 euro uitkomt, je kunt ter compensatie het basispakket uitkleden tot alleen levensreddende hulp, waarbij alle aanvullende verzekeringen wel weer vrij geprijsd zijn. Ik denk dat je aan dit soort reparatiemaatregelen moet denken straks.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Eindredactie Games vrijdag 2 november 2012 @ 20:51:55 #17
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_118754520
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als compensatie zou men ook een zorgtoeslag, maar nu juist voor de hogere inkomens kunnen invoeren, dus progressief, zodat je netto weer op die max. 100 euro uitkomt, je kunt ter compensatie het basispakket uitkleden tot alleen levensreddende hulp, waarbij alle aanvullende verzekeringen wel weer vrij geprijsd zijn. Ik denk dat je aan dit soort reparatiemaatregelen moet denken straks.
ik denk dat als we weer genoeg schooljuffen, zwemsters en cdboeren in de politiek komen dat we dan inderdaad zulke maatregelen krijgen ja.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 november 2012 @ 20:55:39 #18
862 Arcee
Look closer
pi_118754701
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:50 schreef harry83 het volgende:
Sowioso op basis van je totaalinkomen van je belastingaangifte van 1 of 2 jaar eerder, lijkt me. Dus dan ook na aftrek HRA, veronderstel ik.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:59:56 #19
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118754922
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:55 schreef Arcee het volgende:

[..]

Sowioso op basis van je totaalinkomen van je belastingaangifte van 1 of 2 jaar eerder, lijkt me. Dus dan ook na aftrek HRA, veronderstel ik.
en als je een onregelmatig inkomen hebt, wordt het dan steeds weer gecompenseerd via de jaarlijkse belastingaangifte neem ik aan.... zo niet, dan is nog oneerlijker dan dat het nu al is.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 november 2012 @ 21:00:55 #20
862 Arcee
Look closer
pi_118754973
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
en als je een onregelmatig inkomen hebt, wordt het dan steeds weer gecompenseerd via de jaarlijkse belastingaangifte neem ik aan.... zo niet, dan is nog oneerlijker dan dat het nu al is.
Dan zul je een behoorlijke variabele premie betalen dus per jaar, lijkt me.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 2 november 2012 @ 21:05:14 #21
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118755180
ik ken iemand die verdient de ene maand 30.000 euro en dan soms maanden niets, of weinig. vandaar dat ik het vraag, niet iedereen is in loondienst. Als je een eigen bedrijf hebt, kun je je salaris gewoon op minimaal zetten om zo de zorgpremie te ontwijken en dan de rest uit je bedrijf halen als onkosten. Die kun je ook weer aftrekken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_118755526
Op zich vond ik het de afgelopen dagen erg vermakelijk om de VVD-leden zo spastisch te zien reageren. Henk Kamp die met veel conflictgedrag reageert op het moment dat Rutger (PowNews) wijst op zijn persvoorlichter (valt me tegen van Kamp dat hij die überhaupt gebruikt), een beveiliger die zich volkomen onnodig ervoor gooit op het moment dat Rutger dat VVD-meisje interviewt die nu minister van defensie wordt, VVD-leden die huilie huilie doen dat ze zoveel moeten gaan betalen (ach god, wat erg als je in een villa woont, een lidmaatschapij bij een sjieke golfclub kan betalen en twee keer per jaar een luxe vakantie hebt), andere VVD-leden die stellen dat het toch niet anders kan dan dat er een foutje is geslopen in de berekeningen enzovoorts.
Erg grappig.
Reken er echter maar op dat het bitter voor de PvdA nog gaat komen. De inkomstenbelasting is verlaagd voor de rijkeren, de BTW is verhoogd terwijl de uitkeringen (inclusief WW!) niet hierop zijn aangepast, straks gaan er nogal harde maatregelen worden aangekondigd voor mensen die een uitkering hebben.
Mijn advies aan de VVD: in plaats van zo spastisch te reageren zou je beter erop wijzen dat ook de PvdA vervelend nieuws heeft uit te leggen aan haar achterban en dat de VVD toch al die lagere inkomstenbelasting heeft binnengesleept.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 2 november 2012 @ 21:17:46 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118755785
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 21:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Op zich vond ik het de afgelopen dagen erg vermakelijk om de VVD-leden zo spastisch te zien reageren. Henk Kamp die met veel conflictgedrag reageert op het moment dat Rutger (PowNews) wijst op zijn persvoorlichter (valt me tegen van Kamp dat hij die überhaupt gebruikt), VVD-leden die huilie huilie doen, andere VVD-leden die stellen dat het toch niet anders kan dan dat er een foutje is geslopen in de berekeningen enzovoorts.
Erg grappig.
Reken er echter maar op dat het bitter voor de PvdA nog gaat komen. De inkomstenbelasting is verlaagd voor de rijkeren, de BTW is verhoogd terwijl de uitkeringen (inclusief WW!) niet hierop zijn aangepast, straks gaan er nogal harde maatregelen worden aangekondigd voor mensen die een uitkering hebben.
Mijn advies aan de VVD: in plaats van zo spastisch te reageren zou je beter erop wijzen dat ook de PvdA vervelend nieuws heeft uit te leggen aan haar achterban en dat de VVD toch al die lagere inkomstenbelasting heeft binnengesleept.
allemaal leuk en aardig, maar de PvdA zou ook uit kunnen leggen dat ze een inkomensafhankelijke zorgpremie hebben zonder het hele systeem overhoop te gooien. Men zou bv de zorgtoeslag kunnen verhogen voor de lagere inkomens , hier kun je makkelijk aan die nivelleringsknoppen draaien, ter compensatie verhoog je gewoon de basispremie voor iedereen door de subsidie aan de zorgverzekeraars terug te schroeven! Enorm simpel uit te voeren, geen gezeik en toch nivelllering!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_118755890
Dat begrijp ik ook niet. ;)
Misschien denken ze dat het goedkoper kan door het via de belasitngsdiens te verrekenen?
Een voordeel is in ieder geval wel dat het dan niet meer mogelijk is dat iemand zijn zorgtoeslag gestolen wordt door de eigen overheid omdat hij het te laat aanvraagt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_118756713
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En hoe wou je zonder die partijen tot een coalitie komen? En SP en PVV hebben in elk geval geen beter doordacht verhaal...
Geloof me...deze Nederlandse ellende blijft zo, de politiek als geheel heeft geen sturende invloed meer !!

Voorbeeld hoe het hier is, de werkelijkheid dus en trek er lering uit wat er in nederland gaat gebeuren:

Inkomen werknemer 10.-15% netto hoger met dezelfde baan en werkweek
Premie ziektekostenverzekering: nul komma nul
Hypotheek rente 0.893%, 100% fiscaal aftrekbaar
Mijn woonruimte: 750 M3 inhoud op 5000 m2 grond, prijs 98.000 euro
Files: Nee
Vrijheid Ja
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_118756755
.

[ Bericht 99% gewijzigd door cempexo op 02-11-2012 21:38:39 ]
pi_118756768
sorry...jetlag
pi_118758535
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 21:37 schreef cempexo het volgende:

[..]

Geloof me...deze Nederlandse ellende blijft zo, de politiek als geheel heeft geen sturende invloed meer !!

Voorbeeld hoe het hier is, de werkelijkheid dus en trek er lering uit wat er in nederland gaat gebeuren:

Vrijheid Ja
Waar is "hier"?
pi_118759020
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 21:16 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Nogmaals, er is niets dubbel. Als jij in plaats van een auto van je baas zo'n 7500 euro bij je salaris zou krijgen betaal je exact hetzelfde.

[..]

Of je rijdt gewoon niet meer dan 500km prive met je lease auto, dan heb je ook geen bijtelling.
en je vergeet weer het gemis van HRA

Ik betaal al dik over mijn auto, onzin dat er IAP over gaat.
  vrijdag 2 november 2012 @ 23:41:40 #30
388277 boxdrie
iemand die nog kan rekenen
pi_118761651
De getallen die in de media gebruikt worden kloppen gewoon niet. Wel schokkend dat niemand dat opvalt. Rekenen is een verloren gegane kunst.

Feit: nu (in 2012) betalen we 50% van de zorgpremie zelf (de nominale premie, ca ¤100 p.m.), en 50% betaalt onze werkgever (gemiddeld). Dat laatste deel is al inkomensafhankelijk: 7.1% van alles wat je boven het minimumloon verdient, (zeg maar beginnend bij ¤20.000), tot aan ¤50.000 (bruto inkomen). Dus maximaal 7.1% van ¤30.000, ofwel ¤2.130.

Als dus besloten zou worden die andere 50% ook helemaal inkomensafhankelijk te maken, op dezelfde basis, dan zou je dus ook op 7.1% van je inkomen uitkomen. Niet 11.1%, zoals telkens genoemd wordt!

MAAR:

In het regeerakkoord staat ook dat zowel het nominale als het werkgeversdeel voortaan berekend zullen worden over het inkomen tot 3x modaal, d.w.z. ¤66.000. Bij gelijkblijvende opbrengst (en iedereen benadrukt tot nu toe dat dit een operatie is die de schatkist niets oplevert) moet het percentage dus lager zijn. Als je het precies uitrekent (met de verdeling van de bruto inkomens zoals die door het CBS wordt gepresenteerd) kom je op 5.55% uit. Dus het maximum wat je gaat betalen is 5.55% van ¤46.000, ofwel ¤2.553. Iets meer dan die ¤2.130 van dit jaar, omdat er ook anderen zijn die niet aan het maximum zaten, en iets minder betalen (5.55% i.p.v. de huidige 7.1%).

Dus het werkgeversdeel van de hoge inkomens gaat ¤423 p.j. omhoog, en omdat dat belast is als box 1 inkomen betaal je daar dan zo'n ¤211 extra belasting over. De nominale premie stijgt voor hen van ¤1.200 naar ¤2.553, ofwel ¤1.353. Totaal ¤1.564.

Daar staat een belastingverlaging van 3-4% tegenover in de hoogste twee schijven. Dat levert voor die inkomens al snel een voordeel van ¤1.200 p.j. op. Een alleenstaande met een inkomen van ¤66.000 zou dus maar ¤364 p.j. meer gaan betalen. (Zeg maar 3 tientjes in de maand.)

Met een niet-verdienende partner zal die partner natuurlijk niet jouw inkomen toegedicht krijgen. Anders zou er toch meer worden opgehaald dan nu (in 2012) het geval is. Zo werkt ons belastingstelsel nu eenmaal niet, dat je aangeslagen wordt voor inkomen dat een ander verdient (en hij zelf nog eens).

Het lijkt er dus op dat alles wat hierover geroepen wordt in de media pure onzin is. En dat politici dit niet kunnen weerspreken, omdat die er zoals gewoonlijk geen flauw benul van hebben waar ze eigenlijk over praten.
  vrijdag 2 november 2012 @ 23:52:14 #31
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118762127
je moet die 2 zaken niet met elkaar verwarren , de IB heeft NIETS te maken met de zorgpremie!! Het gaat erom dat je voor een reep chocola, of een liter benzine meer moet betalen omdat je meer verdient. Dat principe klopt gewoon niet!! Je kunt ook zeggen dat iemand meer moet betalen dat hij neger is, maar dan zou men natuurlijk moord en brand schreeuwen en naar de rechter stappen. Ik zie niet veel verschil met discriminatie op inkomen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_118766428
het lijkt mij dat wanneer iemand ¤400,- p.m. betaald aan premie daar ook goed gebruik van gaat maken. Tenminste dat zou ik doen. Pijntje hier, pijntje daar. Foto'tje hier, foto'tje daar. Blauwe vinger, op consult! Zere teen, op consult! Keutel die er niet uit wil, naar de dokter!

Tokkies in de bijstand of met een minimum inkomen houden lekker p.m ¤100 extra over. Kunnen ze weer meer halve liters halen, meer patat vreten en wat extra zware sjekjes kopen, zodat ze weer eerder bij de dokter zitten met klachten.

Dit wordt een echte win-win situatie!
pi_118766467
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:41 schreef boxdrie het volgende:
De getallen die in de media gebruikt worden kloppen gewoon niet. Wel schokkend dat niemand dat opvalt. Rekenen is een verloren gegane kunst.

Feit: nu (in 2012) betalen we 50% van de zorgpremie zelf (de nominale premie, ca ¤100 p.m.), en 50% betaalt onze werkgever (gemiddeld). Dat laatste deel is al inkomensafhankelijk: 7.1% van alles wat je boven het minimumloon verdient, (zeg maar beginnend bij ¤20.000), tot aan ¤50.000 (bruto inkomen). Dus maximaal 7.1% van ¤30.000, ofwel ¤2.130.

Als dus besloten zou worden die andere 50% ook helemaal inkomensafhankelijk te maken, op dezelfde basis, dan zou je dus ook op 7.1% van je inkomen uitkomen. Niet 11.1%, zoals telkens genoemd wordt!

MAAR:

In het regeerakkoord staat ook dat zowel het nominale als het werkgeversdeel voortaan berekend zullen worden over het inkomen tot 3x modaal, d.w.z. ¤66.000. Bij gelijkblijvende opbrengst (en iedereen benadrukt tot nu toe dat dit een operatie is die de schatkist niets oplevert) moet het percentage dus lager zijn. Als je het precies uitrekent (met de verdeling van de bruto inkomens zoals die door het CBS wordt gepresenteerd) kom je op 5.55% uit. Dus het maximum wat je gaat betalen is 5.55% van ¤46.000, ofwel ¤2.553. Iets meer dan die ¤2.130 van dit jaar, omdat er ook anderen zijn die niet aan het maximum zaten, en iets minder betalen (5.55% i.p.v. de huidige 7.1%).

Dus het werkgeversdeel van de hoge inkomens gaat ¤423 p.j. omhoog, en omdat dat belast is als box 1 inkomen betaal je daar dan zo'n ¤211 extra belasting over. De nominale premie stijgt voor hen van ¤1.200 naar ¤2.553, ofwel ¤1.353. Totaal ¤1.564.

Daar staat een belastingverlaging van 3-4% tegenover in de hoogste twee schijven. Dat levert voor die inkomens al snel een voordeel van ¤1.200 p.j. op. Een alleenstaande met een inkomen van ¤66.000 zou dus maar ¤364 p.j. meer gaan betalen. (Zeg maar 3 tientjes in de maand.)

Met een niet-verdienende partner zal die partner natuurlijk niet jouw inkomen toegedicht krijgen. Anders zou er toch meer worden opgehaald dan nu (in 2012) het geval is. Zo werkt ons belastingstelsel nu eenmaal niet, dat je aangeslagen wordt voor inkomen dat een ander verdient (en hij zelf nog eens).

Het lijkt er dus op dat alles wat hierover geroepen wordt in de media pure onzin is. En dat politici dit niet kunnen weerspreken, omdat die er zoals gewoonlijk geen flauw benul van hebben waar ze eigenlijk over praten.
Ik ga dit even narekenen morgen... ;).
I´m back.
  zaterdag 3 november 2012 @ 05:36:28 #34
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118766539
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 04:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ga dit even narekenen morgen... ;).
ben benieuwd!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_118766543
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 04:00 schreef Trebo het volgende:
het lijkt mij dat wanneer iemand ¤400,- p.m. betaald aan premie daar ook goed gebruik van gaat maken. Tenminste dat zou ik doen. Pijntje hier, pijntje daar. Foto'tje hier, foto'tje daar. Blauwe vinger, op consult! Zere teen, op consult! Keutel die er niet uit wil, naar de dokter!

Tokkies in de bijstand of met een minimum inkomen houden lekker p.m ¤100 extra over. Kunnen ze weer meer halve liters halen, meer patat vreten en wat extra zware sjekjes kopen, zodat ze weer eerder bij de dokter zitten met klachten.

Dit wordt een echte win-win situatie!
Je vergeet alleen dat je eigen risico ook enorm is, dus je zal het toch voor het merendeel zelf betalen.
  † In Memoriam † zaterdag 3 november 2012 @ 05:51:06 #36
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_118766550
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 04:00 schreef Trebo het volgende:
Behalve mensen met Münchausen by proxy of huismoeders die even willen kleppen met de doc denk ik niet dat er verder iemand voor zijn plezier gebruikmaakt van huisartsen/ziekenhuizen.
Carpe Libertatem
pi_118766553
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 november 2012 05:51 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Behalve mensen met Münchausen by proxy of huismoeders die even willen kleppen met de doc denk ik niet dat er verder iemand voor zijn plezier gebruikmaakt van huisartsen/ziekenhuizen.
En mensen die zoveel premie moeten betalen, zijn meestal harde werkers, en hebben geen tijd voor dit soort onzin, hypochondrisch gedrag past meer bij mensen die teveel tijd hebben.
  zaterdag 3 november 2012 @ 06:02:50 #38
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_118766558
quote:

[..]

Vrijheid Ja
Waar is dat Walhalla?
a man convinced against his will is of the same opinion still
  † In Memoriam † zaterdag 3 november 2012 @ 06:19:25 #39
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_118766574
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 06:02 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Waar is dat Walhalla?
Denemarken en hij moet zichzelf om de zoveel tijd (lees: de hele tijd) overtuigen dat hij fijn woont tussen de xenofoben.
Carpe Libertatem
pi_118766658
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 06:02 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Waar is dat Walhalla?
600 kilometer van je vandaan
pi_118766683
quote:

[..]

Vrijheid Ja
Noem ook de minpunten op is wel zo eerlijk :

IB : 50%
BTW : 25%
een van de saaiste landen van europa : Ja
Mensen zonder deens paspoort mogen geen grond kopen/bezitten.

Ja, zorg is gratis, maar daarvoor levert iedereen de helft van zijn salaris in. Dan toch liever NL.
pi_118766711
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 07:47 schreef jisba het volgende:

[..]

Ja, zorg is gratis, maar daarvoor levert iedereen de helft van zijn salaris in. Dan toch liever NL.
Blijf daar...je snapt het niet !
pi_118766731
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 08:00 schreef cempexo het volgende:

[..]

Blijf daar...je snapt het niet !
Blijf daar, ja typisch Deens, xenophobisch.

gelukkig niet, ik ben het met je eens, NL ellende zal de komende periode alleen maar veel erger worden. Maar Denemarken is qua mentaliteit en cultuur gewoon een soort NL in het kwadraat, ja ik ben er een paar keer geweest, ik vertrek wel ergens naar een meditteraans land, mocht het zover komen.
pi_118766739
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 08:05 schreef jisba het volgende:

[..]

Blijf daar, ja typisch Deens, xenophobisch.

gelukkig niet, ik ben het met je eens, NL ellende zal de komende periode alleen maar veel erger worden. Maar Denemarken is qua mentaliteit en cultuur gewoon een soort NL in het kwadraat, ja ik ben er een paar keer geweest, ik vertrek wel ergens naar een meditteraans land, mocht het zover komen.
Ga...maar ik geloof je niet. Je valt voor mij onder de Nederlandsche groep die luidkeels schreeuwt: Ik wil ook, maarre....
pi_118766869
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 08:07 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ga...maar ik geloof je niet. Je valt voor mij onder de Nederlandsche groep die luidkeels schreeuwt: Ik wil ook, maarre....
Ja leuk enzo, maar, afgezien dat ik een NL paspoort heb, beschouwen de autochtone Nederlanders mij als allochtoon, ook al is mijn moeder nederlandse en ben ik in NL geboren en getogen, dus ik schaar mezelf dan niet onder jouw "Nederlandsche groep". Verder hoef je me niet te geloven, als ik het maar geloof.
  † In Memoriam † zaterdag 3 november 2012 @ 08:50:13 #46
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_118766908
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 08:42 schreef jisba het volgende:

[..]

Ja leuk enzo, maar, afgezien dat ik een NL paspoort heb, beschouwen de autochtone Nederlanders mij als allochtoon, ook al is mijn moeder nederlandse en ben ik in NL geboren en getogen, dus ik schaar mezelf dan niet onder jouw "Nederlandsche groep". Verder hoef je me niet te geloven, als ik het maar geloof.
Geen aandacht aan besteden. Compexo is gewoon wat gefrustreerd.
Carpe Libertatem
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:27:00 #47
379943 Paper_Tiger
pi_118767187
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 08:42 schreef jisba het volgende:

[..]

Uiterlijk is slechts een rol van betekenis de eerste paar seconden nadat je iemand voor het eerst ziet. Allochtoon zijn heeft volgens mij dan ook niets te maken met de verpakking.
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:27:47 #48
379943 Paper_Tiger
pi_118767194
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 november 2012 08:50 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Geen aandacht aan besteden. Compexo is gewoon wat gefrustreerd.
Dat zou ik ook zijn als ik onder het juk van een Scandinavisch regime zou moeten leven.
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:28:38 #49
379943 Paper_Tiger
pi_118767203
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 07:47 schreef jisba het volgende:

[..]

Gratis bestaat niet.
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:33:04 #50
379943 Paper_Tiger
pi_118767249
En nog even dit...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: