abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:28:09 #1
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118736363

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Agenda:

- 28 oktober 2012 - De 4e Motorrijders New/Oldbierit
Meer informatie en aanmelden kan in het volgende topic:
[aanmelden!] De 4e Motorrijders New/Oldbierit! 28-10-2012 #8

In de planning:
- Voorjaarsrit met BBQ

Honda CBR600F '94 - (dribbel79)
Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085)
Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje)
Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier)
Suzuki GS500e- (Cocktailprikker)
Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie)
Suzuki GSX750F '05 - (bwt)
Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie)
Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon)
Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK)
Yamaha SZR660 - (-XX-)
Yamaha XJ600 '91 - (Geerd)
Yamaha XJ900 '92 - (whY...)
Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-)

Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982)
Honda Transalp XL600V '94 - (Anne)
Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria)
Honda VFR800Fi '00 - (Mirgeam)
Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys)
Kawasaki ZX10R '05 - (peterzx9r)
Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee)
Suzuki GSX600f '97 - (WhiteJoker)
Suzuki SV650S '01 - (Tankiej)
Suzuki SV650S '07 - (mstx)
Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi)
Yamaha SRX 600 '86 - (Skv)
Yamaha XT660Z Tenere '12 - (Salatrel)

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard.
Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

*; Waar komen jullie vandaan?
Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

(8> Wie maakt de topics?
Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden :)

B-) Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt.
Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P

Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
BPM-Calculator
Tarieven snelheidsovertredingen

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Ontwerp je eigen motorpak

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez

Motorreparatie
Motorcycle repair
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.

vrijdag 2 november 2012 @ 11:30:25 #2
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_118736430
Lijkt me ook wel tof om eens te doen, met de bike een filmploegje vormen :)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_118736457
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:27 schreef Paxlie het volgende:
Zondag verplicht motorrijden. Ik ga met een fotograaf en filmvrouwtje achterop een wielrengroep volgen. Best irritant dat het koud en nat wordt :')
Met zijn drietjes op 1 motor?
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:32:18 #4
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_118736482
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:25 schreef Anne het volgende:
Ah, dan was het dus een Hayabuswa.
_O-
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:32:45 #5
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_118736494
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:27 schreef lipjes het volgende:

[..]

Lekker toch :P
Alleen hopen dat je niet over kinderkopjes hoeft :(
Nee koud!
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:31 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik switch tussen de duo van fotograaf en filmert.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_118736513
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:32 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Nee koud!

[..]

Ik switch tussen de duo van fotograaf en filmert.
Dan weet ik al wie er het meeste achterop mag B-). Het filmvrouwtje.
pi_118736531
quote:
Zondag verplicht motorrijden. Ik ga met een fotograaf en filmvrouwtje achterop een wielrengroep volgen. Best irritant dat het koud en nat wordt :')
niet te vergeten die wielrenners die constant voor je blijven rijden
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:34:11 #8
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_118736533
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:30 schreef whY... het volgende:
Lijkt me ook wel tof om eens te doen, met de bike een filmploegje vormen :)
Ik vond tijdens de tour die motoren altijd wel vet die bidons brachten 8-)
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:37:01 #9
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118736618
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:31 schreef Anne het volgende:

[..]

Een man zit op zijn brommer, zonder handen te rijden.
Meneer agent ziet dat en vraagt: meneer, waarom heeft u uw handen niet aan uw stuur?
Waarop de meneer zegt: God stuurt mij!
De agent kijkt even verbaasd, maar laat hem verder rijden.

Even later ziet die agent weer die man op zijn brommer zitten, maar deze keer met iemand achterop en weer zonder handen.
De agent houd die man weer aan en vraagt: meneer, waarom rijd u in godsnaam zonder handen?
Waarop de meneer weer zegt: God stuurt mij!

Waarop de agent zegt: Ja meneer, dat is dan een boete, u mag niet met zijn 3en op de brommer zitten.
pi_118737167
quote:
Volgens mij is dat nog best lastig.
  vrijdag 2 november 2012 @ 12:48:36 #11
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118738622
Godverdomme, wil je naar de friettent lopen.
Komen ze hier vrolijk binnen met 3 schalen met broodjes kroket :9
pi_118738642
Wat is daar godverdomme aan?
  vrijdag 2 november 2012 @ 12:50:13 #13
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118738662
Is in de positieve zin
  vrijdag 2 november 2012 @ 12:52:26 #14
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_118738713
Moet nog een week wachten op m'n voorwiel -O-
  vrijdag 2 november 2012 @ 12:53:18 #15
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_118738731
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:54 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Volgens mij is dat nog best lastig.
Ik hoop inderdaad wel dat ze een beetje doorfietsen, anders wordt het heel veel me een slippende koppeling rijden vrees ik :')
pi_118739319
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 12:53 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Ik hoop inderdaad wel dat ze een beetje doorfietsen, anders wordt het heel veel me een slippende koppeling rijden vrees ik :')
Als het gefilmd gaat worden zullen ze vast wel een beetje doorrijden. Maar met zo'n cameraman achterop die allerlei rare fratsen gaat uithalen, hoop ik dat je nog een beetje evenwicht kan houden _O-
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:18:50 #17
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_118739484
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:13 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Als het gefilmd gaat worden zullen ze vast wel een beetje doorrijden. Maar met zo'n cameraman achterop die allerlei rare fratsen gaat uithalen, hoop ik dat je nog een beetje evenwicht kan houden _O-
Die krijgt een hele goede speech vooraf. En anders stapt ze maar lekker in de volgauto. De fotograaf is een goede vriend van me en die heeft die speech al een keer gehad ;)
Zeker bij lage snelheden moeten ze niet in ene naast mijn motor gaan hangen :')
pi_118739538
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:18 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Die krijgt een hele goede speech vooraf. En anders stapt ze maar lekker in de volgauto. De fotograaf is een goede vriend van me en die heeft die speech al een keer gehad ;)
Zeker bij lage snelheden moeten ze niet in ene naast mijn motor gaan hangen :')
Lijkt me verstandig om te doen :Y
pi_118743732
:{

Net aangereden op de motor. Stond stil te wachten achter een vrachtwagen die met alarmlicht op de weg stond, komt er uit een oprit een blik achteruit de weg op gedraaid. Tegen de rechter achterkant van mijn motor aan :{ Kon hem gelukkig nog houden, tegen die idioot gebaard dat ie moest volgen. Sta ik 100 meter verder op de stoep, rijdt die idioot straal voorbij :{

Belachelijk gedoe. Gelukkig kenteken kunnen noteren en politie gebeld. Die kwam meteen, vijf minuten later kwam er een andere politie auto met de auto die me had aangereden achter zich aan _O- Enorme speech gekregen van de politie. Schadeformulier hoefde van mij niet, want dat laten opmaken voor een niet goedgekeurde demper zonder DB killer leek me niet zo'n strak plan. Politie vanallas genoteerd, en meneer koekblik moest volgen naar het bureau in verband met het plegen van een misdrijf.

Gelukkig niet veel schade, wat krasjes op de demper, maar ik hoop dat ze die idioot flink pakken. Hij zei nog toen hij aan kwam "Ja, sorry, ik had je niet gezien!". :|W En de agent die er als eerste was, ook motorrijder, stond ook zo van :|W.

Mongolen. Koekblikken verbieden. Stuk veiliger. :|W
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 2 november 2012 @ 15:20:44 #20
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118743837
Lekker dan -O-
Zelf niks?

Maar zou gewoon altijd schadeformulier invullen.
Weet niet hoe hard het ging (neem aan niet echt) maar er kan altijd verborgen schade zijn.

heb ook wel eens een kop-staart met de auto gehad, klapte er 1tje op de trekhaak, zag niks, maar toch even adres, naam en telnr meegenomen om als er nog iets aan de hand was na controle, we het nog konden regelen
pi_118743909
Nee zelf niks, beetje last van mijn benen omdat rechts die auto zat en ik met links 300 kilo overeind moest houden. Ik stond stil, die idoot kwam met hooguit 10 km/h van die oprit af. Hard ging het dus niet, gelukkig. Heb het rubber ook onder kunnen houden.

Naam en telefoonnummer uitwisselen was achteraf misschien nog wel slimmer geweest ja.. Als ik nog iets kan vinden kan ik altijd de politie bellen, die hebben alles genoteerd.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 2 november 2012 @ 15:30:49 #22
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_118744161
quote:
18s.gif Op vrijdag 2 november 2012 15:17 schreef BlackLining het volgende:
:{

Net aangereden op de motor. Stond stil te wachten achter een vrachtwagen die met alarmlicht op de weg stond, komt er uit een oprit een blik achteruit de weg op gedraaid. Tegen de rechter achterkant van mijn motor aan :{ Kon hem gelukkig nog houden, tegen die idioot gebaard dat ie moest volgen. Sta ik 100 meter verder op de stoep, rijdt die idioot straal voorbij :{

Belachelijk gedoe. Gelukkig kenteken kunnen noteren en politie gebeld. Die kwam meteen, vijf minuten later kwam er een andere politie auto met de auto die me had aangereden achter zich aan _O- Enorme speech gekregen van de politie. Schadeformulier hoefde van mij niet, want dat laten opmaken voor een niet goedgekeurde demper zonder DB killer leek me niet zo'n strak plan. Politie vanallas genoteerd, en meneer koekblik moest volgen naar het bureau in verband met het plegen van een misdrijf.

Gelukkig niet veel schade, wat krasjes op de demper, maar ik hoop dat ze die idioot flink pakken. Hij zei nog toen hij aan kwam "Ja, sorry, ik had je niet gezien!". :|W En de agent die er als eerste was, ook motorrijder, stond ook zo van :|W.

Mongolen. Koekblikken verbieden. Stuk veiliger. :|W
Toch mooi dat de pliesie zo snel op de been was :Y)
pi_118744261
Yup, wat dat betreft kudo's voor politie Hollands Midden :) Naar wat ik hoorde over hun portofoon die aan stond zijn ze ook meteen achter die auto aangegaan en hadden ze het bedrijf waar hij voor reed ook al aan de telefoon.

Het ging er mij hoofdzakelijk om dat ze hem goed op zijn flikker zouden geven, hij zal er allicht van geschrokken zijn toen ie mee kon komen. Moet ie maar opletten.

"Sorry mate, I didn't see you" :|W
  vrijdag 2 november 2012 @ 15:44:31 #24
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118744610
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 15:34 schreef BlackLining het volgende:
Yup, wat dat betreft kudo's voor politie Hollands Midden :) Naar wat ik hoorde over hun portofoon die aan stond zijn ze ook meteen achter die auto aangegaan en hadden ze het bedrijf waar hij voor reed ook al aan de telefoon.

Het ging er mij hoofdzakelijk om dat ze hem goed op zijn flikker zouden geven, hij zal er allicht van geschrokken zijn toen ie mee kon komen. Moet ie maar opletten.

"Sorry mate, I didn't see you" :|W
Gewoon 2 volle vuisten op zijn ogen.
Dan is de SMIDSY teminnste geloofwaardig :+
pi_118744628
En dan mag BL ook meteen mee naar het bureau *O* goed plan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')