of niksquote:Op vrijdag 2 november 2012 08:50 schreef Tchock het volgende:
Ik kom trouwens veel te laat, trein was stuk alles.
15 minuten, valt goed te doen. Probeer maar op een andere manier naar de poort te komen, dan mag je met 15 minuten in je handjes knijpenquote:Op vrijdag 2 november 2012 08:53 schreef Tchock het volgende:
Bijna bij CS terwijl deze trein :41 daar had moeten zijn. NS
LAAT effe weten hoe die wg gaat. weet ik ook wat ik kan verwachtenquote:Op vrijdag 2 november 2012 08:53 schreef Tchock het volgende:
Bijna bij CS terwijl deze trein :41 daar had moeten zijn. NS
Dan volg ik het extensief, ik doe het 50/50 aangezien ambtenarenrecht ook opgenomen wordt.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:00 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Succes!
Tot volgende week?
Jij was gewoon die autist en nu ben je bang om die colleges te volgenquote:Op vrijdag 2 november 2012 09:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dan volg ik het extensief, ik doe het 50/50 aangezien ambtenarenrecht ook opgenomen wordt.
Update: saaiquote:Op vrijdag 2 november 2012 09:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
LAAT effe weten hoe die wg gaat. weet ik ook wat ik kan verwachten
Oké, betrapt. Ik zal de rest van mijn dagen nu moeten slijten in mijn keldertje, ver weg van de grote boze buitenwereld.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:54 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Jij was gewoon die autist en nu ben je bang om die colleges te volgen
Gek genoeg volg ik nog een ander vak waarbij ook opnames worden gemaakt, een werkgroep wel te verstaan. Het moet niet gekker worden!quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oké, betrapt. Ik zal de rest van mijn dagen nu moeten slijten in mijn keldertje, ver weg van de grote boze buitenwereld.
Maar.. ik volg Ar gelijktijdig met een ander vak. Beetje onhandig rooster, maar klaarblijkelijk speelt Ar daar op in door de colleges ook op blackboard aan te bieden. Dat mogen wel meer vakken doen.
Gewoon als een eckte baas toch gaan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Drana,, echt geen zin en moeilijk brakkig.
denk dat ik gewoon weer eens lekker de motor pak. nog amper gedaan dit jaar ten slote.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Gewoon als een eckte baas toch gaan.
Dus je gaat welquote:Op vrijdag 2 november 2012 10:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
denk dat ik gewoon weer eens lekker de motor pak. nog amper gedaan dit jaar ten slote.
1:kijken wat er in ro 3.3 staat.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:42 schreef Duderd het volgende:
Iemand misschien een voorbeeld van een correcte arrest analyse?
Als je écht een analyse van een arrest wilt maken/schrijven zul je gewoon het hele arrest incl.procesverloop moeten lezen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
1:kijken wat er in ro 3.3 staat.
2:Staat daar niks, 3.4
3: Nog niks, dan alles van de hr lezen.
prutser, je moet sowieso een nieuwe kopen elk jaarquote:Op vrijdag 2 november 2012 10:49 schreef Tchock het volgende:
Veel wijzigingen in burg. Rv, dat wordt toch een nieuwe Kluwer
Tips voor een dingetje enkel burgerlijk wetboek + rv? Zoiets is wel lekker handzaamquote:Op vrijdag 2 november 2012 10:51 schreef Actaeon het volgende:
Je moet gewoon een brugerlijk bundel kopen.
Gewoon even handmatig de ¤5000 in ¤25000 veranderen mbt de competentie van de kantonrechter en klaarquote:Op vrijdag 2 november 2012 10:49 schreef Tchock het volgende:
Veel wijzigingen in burg. Rv, dat wordt toch een nieuwe Kluwer
Uhm de Kluwer heeft er een. Ars Aequi heeft er een. SDU vast ook wel maar die ken ik niet. Heb zelf een tijdje die van de Kluwer gehad. Wel fijn ding. Ook op normaal papier dus niet zoals de wettenbundels. Heb nu zo'n gratis ding van LoLo. Ook prima.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tips voor een dingetje enkel burgerlijk wetboek + rv? Zoiets is wel lekker handzaam
Dat had ik al gedaan, maar dat is lang niet alles :pquote:Op vrijdag 2 november 2012 10:54 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Gewoon even handmatig de €5000 in €25000 veranderen mbt de competentie van de kantonrechter en klaar
Altijd goed. Leer je veel van.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:49 schreef Morera het volgende:
Heeft het nut om in het bestuur te gaan van een stichting die niets met rechten te maken heeft?
Ik heb een aantal jaar als vrijwilliger bij een stichting gezeten, vervolgens projecten opgezet etc. en nu mag ik in het bestuur alleen kost het ook weer allemaal extra tijd. Ik zal de stichting ook vrijwillig van juridisch advies voorzien, om ervaring op te doen.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:54 schreef Ryon het volgende:
Als ze bij de stichting economen zoeken dan heeft het weinig nut![]()
Maar bestuurlijke ervaring opdoen en wat verantwoordelijkheid nemen id altijd goed. Dat staat over het algemeen los van het juridisch gebeuren.
Tuurlijk niet. Je leert toch al veel van het besturen zelf. Sowieso is het ook goed denk ik als je wat dingen buiten rechten/je studie om doet. Om ook met andere vakgebieden/type mensen in aanraking te komen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:23 schreef Morera het volgende:
[..]Ze hebben mij wel nodig, maar het ging er om dat ik straks na mijn studie dus niet het volgende te horen krijg: " Leuk hoor mevrouw Morera, maar die stichting doet niets juridisch dus die ervaring telt niet mee" .
Het 'telt' ook gewoon mee hoor. Je toont daarmee aan dat je buiten het halen van tentamens en het lezen van boeken ook jezelf verder hebt willen ontplooien.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:23 schreef Morera het volgende:
[..]Ze hebben mij wel nodig, maar het ging er om dat ik straks na mijn studie dus niet het volgende te horen krijg: " Leuk hoor mevrouw Morera, maar die stichting doet niets juridisch dus die ervaring telt niet mee" .
ligt aan jouquote:Op vrijdag 2 november 2012 17:50 schreef Snax het volgende:
Ben ik de enige bij wie Blackboard er finaal uitligt? Vrij irritant, wilde nog even de rest van een verdiepingscollege bekijken en dan weekend vieren. Dan nu maar weekend vieren
Als je je alleen maar bezig houdt met de verplichte stof die je bij college's naar binnen gelepeld krijgt heb je aan het eind van je studie weinig geleerd inderdaad.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:07 schreef Yreal het volgende:
Die werkgroep burgerlijk procesrecht. Wat een dramaIk begrijp niet waarom dat 3 uur moet zijn, de beste man ging vreselijk traag, dubbele pauzes en dan nog binnen 2.5 uur klaar
![]()
En het enige dat ik heb geleerd is dat we naar 10 rechtbanken en 4 hoven gaan![]()
Wel veel leuke dames trouwens
Vu...quote:
Daarom is het belangrijk dat je antwoordenmodellen oefent. Zeker bij strafrecht heeft het geen nut om briljante verhalen op te schrijven. Aangezien je met name punten krijgt voor het gestructureerd noemen van het juiste arrest, wetsartikelen en rechtsoverweging. Kwestie van stampen.quote:Op zondag 4 november 2012 10:47 schreef EiPet het volgende:
[..]
Vu...
Heb het idee dat ik gewoon structureel de mist inga qua opbouw van mijn redeneringen. Voor de enige 2 100% multiple - choice tentamens had ik een 7,5 en een 8... De kennis zit er wat dat betreft dus wel in, maar tijdens zo'n tentamen schrijf ik het een beetje te chaotisch op ben ik bang.
Dat heb ik ook juist gedaan nuquote:Op zondag 4 november 2012 10:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Daarom is het belangrijk dat je antwoordenmodellen oefent. Zeker bij strafrecht heeft het geen nut om briljante verhalen op te schrijven. Aangezien je met name punten krijgt voor het gestructureerd noemen van het juiste arrest, wetsartikelen en rechtsoverweging. Kwestie van stampen.
Dat hangt er vanaf hoe goed je erin bent, In principe zijn dergelijke vakken makkelijk te halen puur op samenvattingen aangezien er nauwelijks enige toepassing of oefening in voorkomt en het zoals je zegt inderdaad kennisvakken zijn. Dat betekent dat een paar dagen hard stampen evenveel of misschien zelfs meer effect kan hebben dan elke week een paar hoofdstukken lezen.quote:Op zondag 4 november 2012 11:05 schreef JiggyJ het volgende:
Drukke periode nu met 4 vakken ( 2 van dit jaar, 2 van vorig jaar.) Toen had ik mijn been gebroken, en ben ik 4 weken lang niet naar de werkgroepen geweest.
Dat wordt dus aanpoten, maar het moet in principe te doen zijn met toeweiding. Over een ding ben ik echter niet zo blij : Voor het vak staatsrecht 2 hebben ze dit jaar besloten om 2 (!) werkgroepen + een HC in de week te doen.
Daardoor ben ik erg veel heen- en weer aan het reizen en heb ik doordeweeks geen een dag dat ik mezelf van 9 tot 5 in de bieb kan opsluiten om te leren zoals afgelopen periode( wat erg goed werkte).
Zit er eigenlijk aan te denken om die werkgroepen staatsrecht lekker te laten voor wat het is. Blijft toch een puur kennisvak, en niet bepaald technisch. Daarnaast had ik vorig jaar op enkel de samenvattingen een 5. Als ik nu gewoon alles bijhou alsof ik naar de wg ga, te doen of niet handig?
Via Legal Intelligence zijn ze allemaal makkelijk te vinden, de rest van de verplichte lijst ookquote:Op zondag 4 november 2012 09:47 schreef Friden het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom ik de onderstaande arresten nergens kan vinden op rechtspraak.nl of Nederlandse Jurisprudentie?. Heb allerlei zoektermen geprobeerd, maar niets lukt... .
• HR 30 januari 1959, NJ 1959, 548 (Quint-Te Poel);
• HR 13 maart 1981, NJ 1981, 635 (Haviltex);
• HR 10 april 1981, NJ 1981, 532 (Hofland-Hennis);
• HR 11 december 1959, NJ 1960, 230 (Eelman-Hin);
• HR 31 januari 1919, W10365 (Lindebaum-Cohen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |