abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 17:58:14 #151
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_118814779
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, maar als ik zijn wensen zie denk ik dat je het beste als functioneel ontwerper, interaction designer of informatie architect kunt solliciteren.
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nou, dat doe ik dus. Maar op mijn functieomschrijving staat gewoon 'developer' ;).
Bij kleinere bedrijven ben je als deveoper ook al die andere dingen.
En dat doe ik ook :)

Het jammerlijke is dat veel bedrijven je nu de kans niet gunnen om je te bewijzen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 17:59:09 #152
Brabo Bastard
pi_118814804
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heb je al relevante ervaring eigenlijk?
Ik heb een jaar als analist gewerkt bij een bedrijf in Boxtel waar het naast functioneel ook veel technisch ontwerpen was.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 4 november 2012 @ 17:59:43 #153
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118814822
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:58 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

[..]

En dat doe ik ook :)

Het jammerlijke is dat veel bedrijven je nu de kans niet gunnen om je te bewijzen.
Daarom kun je het beste op developerbaantjes solliciteren. Dan kun je vanzelf je ontwerpvaardigheden bewijzen ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118814853
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:59 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik heb een jaar als analist gewerkt bij een bedrijf in Boxtel waar het naast functioneel ook veel technisch ontwerpen was.
Ik PM je even een vacature bij ons :0
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 18:02:29 #155
Brabo Bastard
pi_118814887
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik PM je even een vacature bij ons :0
Thanks!
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 4 november 2012 @ 18:03:38 #156
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118814912
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:59 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Boxtel, als je daar kunt komen zit je eigenlijk wel in een hele goede regio, dus komt alllicht goed jouw zoektocht :).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 18:05:52 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118814973
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:52 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik heb het andersom. Ik zou ontzettend goed passen in het team, maar de kennis is niet toereikend. Erg frustrerend als je dat elke keer weer hoort.
Dan moet je dus bijleren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 18:07:08 #158
Brabo Bastard
pi_118815018
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Boxtel, als je daar kunt komen zit je eigenlijk wel in een hele goede regio, dus komt alllicht goed jouw zoektocht :).
Kom zelf uit Tilburg en heb al op verschillende plaatsen gewerkt. De pech die ik heb is dat ik er werd buitengezet omdat ik er zelf geen aard had, of dat ik geen vaste aanstelling kreeg vanwege de crisis. Bedrijf in Boxtel heb ik ook nog ong 9 maanden op support gewerkt, toch ook een hoop geleerd.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 18:08:13 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118815046
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat zit in je of dat zit niet in je :). Wel kun je het een beetje faken tijdens het gesprek, door gewoon een goeie klik te maken met de mensen tegenover je.
met andere woorden het is dus gewoon persoonlijke voorkeur van degene die tegenover je zit... dan kun je toch nooit een baan krijgen... :r

dat is gewoon zo krom aan het hele solliciteer gebeuren.. het maakt niet uit wat je kunt het gaat alleen maar om de mensen die goed kunnen lullen

maarja zo is het met alles in de wereld.
  zondag 4 november 2012 @ 18:10:38 #160
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118815106
Ja wat wil je dan? Dat ze je aannemen uit medelijden?
Je hebt wel wat te verantwoorden tegenover je collega's als je een droeftoeter aanneemt die niet in het team past en die iedereen na 2 weken al zat is.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 18:11:48 #161
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118815133
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:52 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik ben goed in het gehele voortraject: Klantcontact, wensen & eisen vastleggen, ontwerpen opstellen, front-end developen, en daarna testen, implementeren en nazorg. Wat ik wil is vooral het klantcontact om daaruit een goed ontwerp uit te kunnen maken voor het project. Ik blijf net zolang vissen totdat ik alle info heb die ik nodig heb.

Eerste post hier van me was ook dat ik iets zoek als functioneel ontwerper, en wat daarbij komt kijken.
Klinkt meer als Projectmanager.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 18:40:24 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118816022
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:10 schreef Maanvis het volgende:
Ja wat wil je dan? Dat ze je aannemen uit medelijden?
Je hebt wel wat te verantwoorden tegenover je collega's als je een droeftoeter aanneemt die niet in het team past en die iedereen na 2 weken al zat is.
Ja ik verantwoord me voor de dingen die ik kan. Ik zou graag zien dat ze me aannemen voor de dingen die ik kan. En niet voor de dingen die ik niet kan, en hoe goed ik kan verbloemen dat ik ze eigenlijk niet kan.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 18:52:01 #163
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118816459
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 18:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja ik verantwoord me voor de dingen die ik kan. Ik zou graag zien dat ze me aannemen voor de dingen die ik kan. En niet voor de dingen die ik niet kan, en hoe goed ik kan verbloemen dat ik ze eigenlijk niet kan.
Maar ik denk dat jij veel meer kan als dat je credits voor neemt. Het is met name angst.
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 18:56:46 #164
Brabo Bastard
pi_118816648
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Klinkt meer als Projectmanager.
Dan als een assistent-projectmanager eerder. Heb Prince2 basiskennis maar nog niet de mogelijkheid gehad die toe te passen.
"Omae wa mou shindeiru."
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 19:01:36 #165
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118816830
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:56 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dan als een assistent-projectmanager eerder. Heb Prince2 basiskennis maar nog niet de mogelijkheid gehad die toe te passen.
Door dat soort futiliteiten moet je je helemaal niet tegen laten houden. Ik heb geen Prince2, BiSL, ITIL of welke projectmatige of procedurele utopische certificering dan ook.

Bij bedrijven waar het nog niet geïmplementeerd is moet iedereen het nog leren, en bij bedrijven waar het wel geïmplementeerd is is het OF verankerd in de werkprocedures of niemand houdt zich eraan. Daarnaast heb ik wel een Prince2 boekje hier liggen en het heeft sowieso een enorm "ja dúh!" gehalte

Ik word ook gewoon door werkgevers uitgenodigd voor gesprekken en niemand tilt er aan als ik zeg "Nee, ik heb geen ervaring met prince2, maar ik snap het concept en ik neem aan dat het verankerd is in jullie procedures?"
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 19:03:50 #166
Brabo Bastard
pi_118816918
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Door dat soort futiliteiten moet je je helemaal niet tegen laten houden. Ik heb geen Prince2, BiSL, ITIL of welke projectmatige of procedurele utopische certificering dan ook.

Bij bedrijven waar het nog niet geïmplementeerd is moet iedereen het nog leren, en bij bedrijven waar het wel geïmplementeerd is is het OF verankerd in de werkprocedures of niemand houdt zich eraan. Daarnaast heb ik wel een Prince2 boekje hier liggen en het heeft sowieso een enorm "ja dúh!" gehalte

Ik word ook gewoon door werkgevers uitgenodigd voor gesprekken en niemand tilt er aan als ik zeg "Nee, ik heb geen ervaring met prince2, maar ik snap het concept en ik neem aan dat het verankerd is in jullie procedures?"
Zal die laatste tekst van je onthouden. Concept van een project snap ik ook wel, en bijschaven kan altijd.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 19:08:11 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118817072
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar ik denk dat jij veel meer kan als dat je credits voor neemt. Het is met name angst.
Het zal er een deel van zijn. Maar ook capaciteiten, als je iets leert in 'het academische wereldje' is het wat goed zijn in 'iets' betekent. En dus ook waar je zwakke plekken liggen. En dan kun je beter onderkennen dat je iets nog niet helemaal doorgrond dan dat je zegt dat je het wel weet....
  zondag 4 november 2012 @ 19:09:07 #168
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118817115
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 18:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zo werkt de wereld niet, er is nog meer bij het werk dan wat je kan, je moet ook qua persoonlijkheid bij het bedrijf passen. Anders voel jij je niet op je plek en ergeren je collega's zich dood aan je.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 19:13:25 #169
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118817298
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zo werkt de wereld niet, er is nog meer bij het werk dan wat je kan, je moet ook qua persoonlijkheid bij het bedrijf passen. Anders voel jij je niet op je plek en ergeren je collega's zich dood aan je.
m.a.w. sommige mensen kunnen overal werken en anderen nergens :?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 19:14:41 #170
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118817360
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 19:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Verbaast je dat? Sommige mensen vallen inderdaad buiten de boot.
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 19:18:29 #171
Brabo Bastard
pi_118817507
quote:
5s.gif Op zondag 4 november 2012 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Altijd zo geweest, dus hierin geef ik je wel gelijk.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 19:22:26 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118817673
quote:
5s.gif Op zondag 4 november 2012 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja dat verbaast mij... Vooral hoe vanzelfsprekend er hier over gedaan wordt. Dat het geen flikker uitmaakt wat voor opleiding je gedaan hebt, slechts of je in het team past. Ik vind dat een uitholling van het onderwijssysteem die er toch voor is zodat mensen kennis vergaren.

Ik vind het erg vreemd dat vervolgens die vergaarde kennis aan de kant wordt gezet voor iets zo triviaals als persoonlijkheid. Ikzelf heb doorgeleerd zodat ik op een punt ben gekomen zodat ik over bepaalde onderwerpen iets af weet, en dan wordt vervolgens van mij verwacht dat ik iets moet gaan doen waar ik niets van af weet, dat is toch het ondergraven van mijn opleiding...

Dan zou je bijna aan mensen die moleculair bioloog willen worden adviseren om informatica te gaan studeren zodat ze na het promoveren zich via via op moleculaire biologie kunnen focussen :?
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 19:25:03 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118817768
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:18 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Altijd zo geweest, dus hierin geef ik je wel gelijk.
Oh als ik dat zo lees dan kan ik er beter mee ophouden dus.
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 19:25:21 #174
Brabo Bastard
pi_118817776
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 19:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja dat verbaast mij... Vooral hoe vanzelfsprekend er hier over gedaan wordt. Dat het geen flikker uitmaakt wat voor opleiding je gedaan hebt, slechts of je in het team past. Ik vind dat een uitholling van het onderwijssysteem die er toch voor is zodat mensen kennis vergaren.

Ik vind het erg vreemd dat vervolgens die vergaarde kennis aan de kant wordt gezet voor iets zo triviaals als persoonlijkheid. Ikzelf heb doorgeleerd zodat ik op een punt ben gekomen zodat ik over bepaalde onderwerpen iets af weet, en dan wordt vervolgens van mij verwacht dat ik iets moet gaan doen waar ik niets van af weet, dat is toch het ondergraven van mijn opleiding...

Dan zou je bijna aan mensen die moleculair bioloog willen worden adviseren om informatica te gaan studeren zodat ze na het promoveren zich via via op moleculaire biologie kunnen focussen :?
Het komt neer op een combinatie van die twee dingen is mijn ervaring. Tot nu toe, met een enkele uitzondering, heb ik altijd leuke collega's gehad wat het werk ook draaglijker en leuker maakte.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 19:25:41 #175
Brabo Bastard
pi_118817785
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 19:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Oh als ik dat zo lees dan kan ik er beter mee ophouden dus.
Niet te snel opgeven ;)
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 19:26:43 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118817840
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:25 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Niet te snel opgeven ;)
Ik moet dus iets gaan doen waarvoor ik niet geleerd heb, niet kan, niet leuk vind, in een team dat bij mij past, en niet opgeven...

wat leven we toch in een kutwereld :r
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 19:28:23 #177
Brabo Bastard
pi_118817910
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 19:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik moet dus iets gaan doen waarvoor ik niet geleerd heb, niet kan, niet leuk vind, in een team dat bij mij past, en niet opgeven...

wat leven we toch in een kutwereld :r
Zoals je in een eerdere reactie van me zag gaat het om een combinatie van die twee factoren. Maar het is ook hoe je jezelf opstelt natuurlijk. Ik durf te wedden dat er vast een baan is die bij je past en waar leuke collega's bij inbegrepen zijn.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 19:30:40 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118818003
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:28 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat er vast een baan is die bij je past en waar leuke collega's bij inbegrepen zijn.
oh zat maar ik pas niet in die teams, of mijn opleiding is te passend :O

Dat is waar deze hele discussie over ging.. ik vind het vreemd dat iemand juist niet moet solliciteren op de dingen die hij goed kan. En wel moet solliciteren op de dingen die hij niet kan.

Of beter gezegd wel wordt aangenomen op baantjes waaruit de cv blijkt dat hij het (nog) niet kan. En niet op baantjes waaruit de cv blijkt dat hij het kan.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 19:33:44 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118818137
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 19:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Eh nee dat zegt niemand. Wat we zeggen is dat uit alle kandidaten die geschikt zijn degene die het best in het team past wordt uitgekozen. En er zijn mensen die dus altijd buiten de boot vallen bij gelijke geschiktheid.

quote:
Zoek dan werk in je opleidingsrichting. Als dat er niet is... dan zal je wat moeten gaan doen wat je niet kan of dénkt dat je niet kan. Dat... of werkloosheid.

quote:
Nee, je zou mensen die een studie gaan volgen waarin de kans op werk klein is adviseren een andere studie te gaan volgen. En dan nog is je persoonlijkheid wel degelijk een deel van de som.
  zondag 4 november 2012 @ 19:34:09 #180
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118818156
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 19:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je een oncollegiaal persoon bent kun je nergens werken behalve als je voor jezelf begint :).
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')