Dat ook weer niet. Laat mensen gewoon voor zichzelf bepalen hoe dik ze willen zijn, ze worden toch wel uitgelachen.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:00 schreef Micson het volgende:
Er moet maatschappelijk opgetreden worden tegen dikke mensen.
Aan het einde van een leven kost vrijwel iedereen een hoop geld (uitgezonderd de groep die opeens dood is - waaronder ook een hoop te zware mensen), en het gemiddelde leven van mensen met overgewicht duurt minder lang, dus netto zal dat wel meevallen.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:00 schreef Micson het volgende:
Ik heb het niet eens enkel over morele motieven, ook financiële. Deze dikkerds kosten handenvol geld. Denk eens na over hoeveel dichtgeslibte aders, hartinfarcten en vaatziekten van ons belastinggeld behandeld worden. In deze tijden van crisis is dit niet meer te verantwoorden.
Nee zo werkt het niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:04 schreef SuperVeloce het volgende:
[..]
Dat ook weer niet. Laat mensen gewoon voor zichzelf bepalen hoe dik ze willen zijn, ze worden toch wel uitgelachen.
Dat plaatje vind ik wel mee vallen.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:06 schreef switchboy het volgende:
oorzaak van het probleem:
[ afbeelding ]
Dat plaatje is prima, het gaat om het idee achter die campagne.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:10 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat plaatje vind ik wel mee vallen.
Heel erg dik is niet erg smakelijk, maar die vel over been anorexia jongens en meisjes zien er vele malen erger uit.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:08 schreef Micson het volgende:
[..]
Nee zo werkt het niet.
Rokers wordt het steeds moeilijker gemaakt, je krijgt een boete als je je riem niet omdoet in de auto en euthenasie is verboden. Daarom moeten ook dikke mensen eens flink aangepakt worden.
Mee eens.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:11 schreef switchboy het volgende:
[..]
Dat plaatje is prima, het gaat om het idee achter die campagne.
Daar krijg je echt geen boete voor hoor.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:08 schreef Micson het volgende:
[..]
je krijgt een boete als je je riem niet omdoet in de auto
Maar anorexia wordt maatschappelijk juist weer niet geaccepteerd.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:11 schreef cricket het volgende:
[..]
Heel erg dik is niet erg smakelijk, maar die vel over been anorexia jongens en meisjes zien er vele malen erger uit.
Daar is niks mis mee, liever mensen die de lift nemen, dan mensen die zich elke dag volduwen bij de mac, en vervolgns de trap pakken, omdat het zo gezond is.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:13 schreef Geelman het volgende:
Tja, mensen nemen al voor 2 verdiepingen de lift en zo. Luie samenleving.
Dikkerdjes worden ook gepest hoor...quote:Op donderdag 1 november 2012 21:14 schreef Micson het volgende:
[..]
Maar anorexia wordt maatschappelijk juist weer niet geaccepteerd.
Als je als meisje te mager bent wordt er over je geroddeld, je wordt gepest op school en daarna wordt je naar de psycholoog gestuurd. 'Want het is hardstikke ongezond voor je'
Is toch te hypocriet voor woorden?
Als het vel over been is niet meer, maar te mager wordt wel redelijk gepromoot. Te mager kan net zo ongezond zijn als te dik.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:14 schreef Micson het volgende:
Maar anorexia wordt maatschappelijk juist weer niet geaccepteerd.
Onzin. Lichamelijke beweging is veel belangrijker. En werkelijk niemand eet elke dag bij de mac. Vieze, rokende ecto's die vel over been zijn en nooit een stap te veel zetten, da's pas treurnis...quote:Op donderdag 1 november 2012 21:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Daar is niks mis mee, liever mensen die de lift nemen, dan mensen die zich elke dag volduwen bij de mac, en vervolgns de trap pakken, omdat het zo gezond is.
Gelukkig wel ja, maar dat is alleen maar natuurlijke selectie. In de klas wordt de zwakste eruit gepikt en gepest door de sterksten. Dat is vaak de dikste van de klas.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dikkerdjes worden ook gepest hoor...
Geen onzin, als je structureel teveel en te vet eet, en dat denkt te compenseren door dagelijks een trap 1 keer op en 1 keer af te lopen, ben je verschrikkelijk hypocriet. En 1 keer een trap lopen op je werk, maar wel de auto pakken om boodschappen te doen, zet ook geen zoden aan de dijkquote:Op donderdag 1 november 2012 21:16 schreef Geelman het volgende:
[..]
Onzin. Lichamelijke beweging is veel belangrijker. En werkelijk niemand eet elke dag bij de mac. Vieze, rokende ecto's die vel over been zijn en nooit een stap te veel zetten, da's pas treurnis...
Dat zou je nog verbazen. Vaak bij de Mac eten hoeft trouwens niet uit te maken voor gewicht, het hangt er vanaf hoeveel je elke keer naar binnen werkt. Afhankelijk van wat je naar binnen werkt kan het best zo zijn dat iemand die eigenlijk te zwaar is uiteindelijk gezonder is dan iemand met een gezond gemiddeld gewict.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:16 schreef Geelman het volgende:
En werkelijk niemand eet elke dag bij de mac.
Waarom mag je dat zelf weten? Je helpt je lichaam helemaal naar de klote, en zoals al gezegd wordt dit in het geval van rokers, verkeersveiligheid en mensen met zelfmoordneigingen ook bestreden.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:17 schreef Kyubey het volgende:
Wat een onterechte klacht. Je mag toch zelf weten hoe veel je eet? Er kwam volgens mij ook vettaks, of niet? Dan vreten de 200kg mensen zich maar dood, moeten ze lekker zelf weten.
Nee, ik ben niet dik.
Dan zal anorexia wel heel populair wordenquote:Op donderdag 1 november 2012 21:19 schreef kastenmakersboy2 het volgende:
gewoon het bmi van een persoon nemen als percentage voor de zorgpremie
Een BMI is een gemiddelde voor een groep, dat zegt niets over te zwaar of te licht zijn bij een individu.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:19 schreef kastenmakersboy2 het volgende:
gewoon het bmi van een persoon nemen als percentage voor de zorgpremie
Mijn hemel, je hersens kunnen wel een paar vetzuren gebruiken denk ik...quote:Op donderdag 1 november 2012 21:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Geen onzin, als je structureel teveel en te vet eet, en dat denkt te compenseren door dagelijks een trap 1 keer op en 1 keer af te lopen, ben je verschrikkelijk hypocriet. En 1 keer een trap lopen op je werk, maar wel de auto pakken om boodschappen te doen, zet ook geen zoden aan de dijk
Rokers, mensen die geen riem dragen in de auto, en zelfmoordenaars moeten het ook zelf weten.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:20 schreef Micson het volgende:
[..]
Waarom mag je dat zelf weten? Je helpt je lichaam helemaal naar de klote, en zoals al gezegd wordt dit in het geval van rokers, verkeersveiligheid en mensen met zelfmoordneigingen ook bestreden.
..maar worden wel door de maatschappij en wetgeving beperkt in hun doen en laten. Die hypocrisie het hele punt dat ik probeer te maken.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:22 schreef cricket het volgende:
[..]
Rokers, mensen die geen riem dragen in de auto, en zelfmoordenaars moeten het ook zelf weten.
Helaas is die vettaks op voedsel en niet op onderkinnen. Gemiste kans.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:17 schreef Kyubey het volgende:
Wat een onterechte klacht. Je mag toch zelf weten hoe veel je eet? Er kwam volgens mij ook vettaks, of niet? Dan vreten de 200kg mensen zich maar dood, moeten ze lekker zelf weten.
Nee, ik ben niet dik.
Dat snap ik, maar je kunt het argument net zo goed andersom maken.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:25 schreef Micson het volgende:
[..]
..maar worden wel door de maatschappij en wetgeving beperkt in hun doen en laten. Die hypocrisie het hele punt dat ik probeer te maken.
Tuurlijk joh....quote:Op donderdag 1 november 2012 21:22 schreef Geelman het volgende:
[..]
Mijn hemel, je hersens kunnen wel een paar vetzuren gebruiken denk ik...![]()
Het gaat mij om de tendens in de samenleving, waarom een lift pakken als je ook een trap kan nemen? Dat heeft niets te maken met je volproppen bij de mac.
Verder raad ik je de docu 'Fathead' aan. Je kan beter vet voedsel eten dan voedsel met veel simpele koolhydraten.
Limburg, maar mijn inspiratiebron is vooral de vele mensen die ik elke dag op Utrecht Centraal zie.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:27 schreef Sinosappel het volgende:
Waar wonen dit soort TSen altijd vraag ik me af
Dat valt inderdaad te betwisten, de inconsequentie echter niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:26 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar je kunt het argument net zo goed andersom maken.
Genoeg bewegen is schijnheilig gezond en bewust doen?!quote:Op donderdag 1 november 2012 21:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tuurlijk joh....
Het gaat mij om het schijnheilig gezond en bewust doen.. Mensen die ongezond eten, en ook teveel, maar de schijn hoog willen houden voor collega's of andere bekenden, dat ze er alles aan doen om af te vallen of niet te dik te worden.
En of je nou veel of weinig vet eet kan mijn reet niet roesten.
Waarom een lift? omdat dat apparaat er ook niet voor niks is ingezet.
lol ok doeiquote:Op donderdag 1 november 2012 21:31 schreef Micson het volgende:
[..]
Limburg, maar mijn inspiratiebron is vooral de vele mensen die ik elke dag op Utrecht Centraal zie.
Dat is niet altijd schijnheilig, maar is vaak meer te wijten aan een gebrek aan informatie. Gezond leven (op het gebied van gewicht) wordt vaak gedefineerd in termen als 'half uur bewegen per dag' en 'vaker de trap nemen'. Daarbij wordt er vaak niet bijgezegd dat dat is om niet aan te komen.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:27 schreef tja77 het volgende:
Het gaat mij om het schijnheilig gezond en bewust doen.. Mensen die ongezond eten, en ook teveel, maar de schijn hoog willen houden voor collega's of andere bekenden, dat ze er alles aan doen om af te vallen of niet te dik te worden.
Regelmatig traplopen is inderdaad vaak beter voor de conditie dan bijvoorbeeld gaan joggen.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:31 schreef Geelman het volgende:
En ja, een trap nemen ipv. de lift is ook lichaamsbeweging. Goede lichaamsbeweging zelfs. Oja, die trap is er ook niet voor niets neergezet.
Dat is een van de redenen waarom je eigenlijk niet uit kunt gaan van een BMI voor maar 1 persoon. Ik heb hetzelfde 'probleem', mijn BMI zit tussen 22-23, maar ik krijg wel af en toe commentaar dat ik er te mager uitzie.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:32 schreef wesleydie het volgende:
Mijn bmi is 23, maar ik heb een best brede bouw.
bmi houd ook geen rekening met spiermassaquote:Op donderdag 1 november 2012 21:36 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat is een van de redenen waarom je eigenlijk niet uit kunt gaan van een BMI voor maar 1 persoon. Ik heb hetzelfde 'probleem', mijn BMI zit tussen 22-23, maar ik krijg wel af en toe commentaar dat ik er te mager uitzie.
Je mag het wel zelf weten, maar dan zou je dus ook de gevolgen moeten dragen. Als je er echt bewust voor kiest jezelf zo vol te proppen, dan moet je ook accepteer dat je uitgelachen, beschimpt, minderwaardig behandeld en met voorwerpen bekogeld wordt.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:17 schreef Kyubey het volgende:
Nee, ik ben niet dik.
Klopt, met veel meer dingen niet. Voor een gemiddeld persoon is het een prima berekening, maar het aantal mensen dat daadwerkelijk overeenkomt met het gemiddelde van de groep waarop het wordt berekend is vrij klein.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:37 schreef wipes66 het volgende:
[..]
bmi houd ook geen rekening met spiermassa
Die bh van die tweede van rechts.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:06 schreef switchboy het volgende:
oorzaak van het probleem:
[ afbeelding ]
Rechts > linksquote:Op donderdag 1 november 2012 21:38 schreef MAHL het volgende:
[ afbeelding ]
Maar Christina Aguilera is zelf heel tevreden met haar gewicht hoor! Lekker volslank, veel beter dan die gratenpakhuizen van de catwalk.
True. Maar vind haar er nu wel goed uitzien hoor, happy enzo.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:42 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Die linker is sowieso fake, zij is nooit zo dun geweest.
Hele dag geen zak bewegen, en dan de trap nemen omdat het zo gezond is, dat is schijnheilig. Te lui om van je reet te komen, maar wel de trap nemen. Om aan iedereen te laten zien hoe "gezond en bewust" je bezig bent. Een trap oplopen is idd lichaamsbeweging, maar wat verband je 10kcal? Wat eet je er bij de mac of de chinees aan 1000-1500kcal?quote:Op donderdag 1 november 2012 21:31 schreef Geelman het volgende:
[..]
Genoeg bewegen is schijnheilig gezond en bewust doen?!Mensen die bewust genoeg bewegen eten vaak ook niet elke dag bij de mac.
En ja, een trap nemen ipv. de lift is ook lichaamsbeweging. Goede lichaamsbeweging zelfs. Oja, die trap is er ook niet voor niets neergezet.
My my, we've harpooned ourselves a whale with this topic, haven't we?quote:Op donderdag 1 november 2012 21:47 schreef Nikita-Lubovj het volgende:
Of je hebt iets gemist in je jeugd of je loopt al bij een psycholoog of je hebt niks beters te doen..voor mensen die denken zoals jij hebben ze instellingen.. Je had je zeker fijn gevoeld tijdens de tweede wereld oorlog! Laat die mensen gewoon met rust en kijk naar je oppervlakkige zelf! Beter een dikkert dan een skelet op straat.. Laat iedereen in z'n waarde en als het je stoort kijk dan de andere kant op!
Een lift die veel wordt gebruikt kost relatief ook meer aan onderhoud, een trap heeft daarmee vergeleken een stuk minder last van slijtage, en zeker minder last van storingen.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:48 schreef tja77 het volgende:
Een trap is ten eerste goedkoop in aanschaf en in onderhoud. Een lift kost klauwen vol met geld aan aanschaf en onderhoud. Dus des te beter om die WEL te gebruiken. Is anders zonde van het geld hè.
Conditie en cardio ook niet onderschatten, ook belangrijk om het hart af en toe stevig te laten werken en het bloed goed te laten doorpompen.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:51 schreef Sapstengel het volgende:
Voeding > al het andere.
Cardio is ook overschat, yay ik heb 300 kcal verbrand door een half uur op de crosstrainer te staan. Ja, als je die 3 koekjes niet eet krijg je die 300kcal niet eens binnen, dus is de hele crosstrainer overbodig.
Maar, jouw stelling is dat je iedereen in z'n waarde moet laten, maar toch hang je een waardeoordeel aan 'een skelet'?quote:Op donderdag 1 november 2012 21:47 schreef Nikita-Lubovj het volgende:
Of je hebt iets gemist in je jeugd of je loopt al bij een psycholoog of je hebt niks beters te doen..voor mensen die denken zoals jij hebben ze instellingen.. Je had je zeker fijn gevoeld tijdens de tweede wereld oorlog! Laat die mensen gewoon met rust en kijk naar je oppervlakkige zelf! Beter een dikkert dan een skelet op straat.. Laat iedereen in z'n waarde en als het je stoort kijk dan de andere kant op!
quote:Op donderdag 1 november 2012 21:50 schreef MAHL het volgende:
[..]
My my, we've harpooned ourselves a whale with this topic, haven't we?
Liften zijn voor luie ecto's en dikkertjes, troll dat je bent.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hele dag geen zak bewegen, en dan de trap nemen omdat het zo gezond is, dat is schijnheilig. Te lui om van je reet te komen, maar wel de trap nemen. Om aan iedereen te laten zien hoe "gezond en bewust" je bezig bent. Een trap oplopen is idd lichaamsbeweging, maar wat verband je 10kcal? Wat eet je er bij de mac of de chinees aan 1000-1500kcal?
Een trap is ten eerste goedkoop in aanschaf en in onderhoud. Een lift kost klauwen vol met geld aan aanschaf en onderhoud. Dus des te beter om die WEL te gebruiken. Is anders zonde van het geld hè.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
Dat doen dikke vrouwen altijd. Als je dik bent is er geen probleem, maar die gratenpakhuizen en anorexiawijven moeten gewoon normaal doenquote:Op donderdag 1 november 2012 21:52 schreef cricket het volgende:
[..]
Maar, jouw stelling is dat je iedereen in z'n waarde moet laten, maar toch hang je een waardeoordeel aan 'een skelet'?
Tsja als je te dom bent om te kakken wel ja.quote:
Dikkie dikkerdje vat het persoonlijk op zie ik aan haar post.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:47 schreef Nikita-Lubovj het volgende:
Neequote:Op donderdag 1 november 2012 21:58 schreef Sinosappel het volgende:
Sapstengel ben jij een natural ecto ofzo? Dat je zo opgefokt doet
Nee hoor, ik erger me gewoon aan oppervlakkige mensen van deze maatschappij.. Ik zou idd liever dik zijn dan dom en oppervlakkig.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:03 schreef wesleydie het volgende:
[..]
Dikkie dikkerdje vat het persoonlijk op zie ik aan haar post.
quote:Op donderdag 1 november 2012 22:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee. Ik moet mijzelf beter in bedwang leren houden, maar ik kan nooit tegen die acceptatie van dikke vrouwen en alle bagger die daarbij komt kijken.
Kijk zoals dit:
[ afbeelding ]
rage
Adem in adem uitquote:Op donderdag 1 november 2012 22:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee. Ik moet mijzelf beter in bedwang leren houden, maar ik kan nooit tegen die acceptatie van dikke vrouwen en alle bagger die daarbij komt kijken.
Kijk zoals dit:
[ afbeelding ]
rage
kunnen nog wel wat pondjes bijquote:Op donderdag 1 november 2012 22:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Kijk zoals dit:
[ afbeelding ]
rage
Yup.quote:
Nou, als het dan geen persoonlijke frustratie is: Leg eens uit waarom het normaal is dat mensen in grote getalen zichzelf helemaal misvormd laten raken? Dan is er toch iets mis, dan is de maatschappij waarin je leeft toch ziek?quote:Op donderdag 1 november 2012 22:06 schreef Nikita-Lubovj het volgende:
[..]
Nee hoor, ik erger me gewoon aan oppervlakkige mensen van deze maatschappij.. Ik zou idd liever dik zijn dan dom en oppervlakkig.
Je bent vergeten antwoord te geven op de gestelde vraag/opmerking over waarom 'dik' beter is dan 'skelet'. Dat is net zo oppervlakkig namelijk.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:06 schreef Nikita-Lubovj het volgende:
[..]
Nee hoor, ik erger me gewoon aan oppervlakkige mensen van deze maatschappij..
Ooit een programma over gezien. Dan mag je van mij echt willekeurig op de dag een pak slaag krijgen van vreemden.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:08 schreef luckass het volgende:
[..]
kunnen nog wel wat pondjes bij![]()
gr gr een feeder
Care.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:10 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Yup.
Overigens heb ik helemaal geen probleem met dikke(re) vrouwen. Over het algemeen val ik ook wel op de beetje "chubby" meisjes. Alleen het is dat gedrag waarmee sommigen proberen te bewijzen dat zij het nieuwe schoonheidsideaal zijn.
Daar vergis je je dus in. Bij een lift zit een onderhoudscontract. De kosten daarvan zullen altijd even hoog zijn, bij weinig of veel gebruik. Enige wat stijgt bij meer gebruik is het stroomverbuik. Of een lift veel of weinig wordt gebruikt, de levensduur en onkosten zullen vrijwel gelijk blijven.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:51 schreef cricket het volgende:
[..]
Een lift die veel wordt gebruikt kost relatief ook meer aan onderhoud, een trap heeft daarmee vergeleken een stuk minder last van slijtage, en zeker minder last van storingen.
Als je daar al boos om kan worden.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Kijk zoals dit:
[ afbeelding ]
rage
Hoe onzeker ben je dan, he.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:21 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Als je daar al boos om kan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |