Jullie moeten weten, lieve mensen, dat ik enorm walg van dikke mensen. Ik walg echter nog meer van de huidige maatschappij. Deze maakt het immers mogelijk dat een schrikbarend groot deel van de bevolking eruit ziet als iets dat slechts een karikatuur is van hoe een mens eruit hoort te zien.
Als je er nuchter naar kijkt, is het toch van de zotte dat je niet eens meer omkijkt als je iemand ziet die compleet misvormd is door voedselmisbruik? Ik zie dagelijks vele mensen die moeite hebben met het voortbewegen door hun door vet opgezwollen ledematen. Eigenlijk zouden deze mensen overal bespot en beschimpt moeten worden, zodat zij zich bewust worden van hun abnormaalheid en als de wiedeweerga gaan afvallen. Dan hou je alleen een enkeling over die door een of andere aandoening te dik is. En die kun je dan weer ongemakkelijk aanstaren als je ze tegenkomt, zoals dat bij andere mensen met een handicap ook gebeurd.
Ik heb het niet eens enkel over morele motieven, ook financiële. Deze dikkerds kosten handenvol geld. Denk eens na over hoeveel dichtgeslibte aders, hartinfarcten en vaatziekten van ons belastinggeld behandeld worden. In deze tijden van crisis is dit niet meer te verantwoorden.
Er moet maatschappelijk opgetreden worden tegen dikke mensen. Rokers worden inmiddels volop beperkt in hun hobby, waarom vetzakken niet? Weiger ze in de bus, weiger ze in de restaurants. Maar nee, er wordt helemaal niet opgetreden tegen dikke mensen. De markt wordt er zelfs op aangepast. XXL kleding vindt gretig aftrek bij de misvormde mens, en 'volslanke' varkens doen hun intrede in de modellenwereld. Als het zo doorgaat wordt je binnenkort raar aangekeken als je niet met drie kinnen over straat strompelt.
Dit alles naar aanleiding van een stereotype vadsig meisje van ongeveer 18 jaar tegenovermij in de trein, die met een te strak truitje aan ongegeneerd twee koude frikandelbroodjes naar binnen schrokte. Wat doen wij Westerlingen onszelf toch aan? Walgelijk is het .
[ Bericht 0% gewijzigd door Micson op 01-11-2012 21:05:58 ]