En dus mag je niks meer zeggen ? waarom kijken mensen altijd naar wat je gebruikt van de belastingen en dus ook je eigen geld maar nooit naar dat je je hele leven verplicht moet afdragen voor zaken waar je niet zelf voor hebt gekozen .quote:Op zondag 4 november 2012 13:51 schreef Copycat het volgende:
Verder maak je ook helemaal geen gebruik van de zaken die bekostigd worden door belastingen.
Dat is nu eenmaal de maatschappij waarin we allemaal leven en waarin we allemaal gebruik maken van ik noem maar wat: de parken, het straatmeubilair, nieuwe wegen, onderhoud van wegen en ga zo nog maar een poosje door.quote:Op zondag 4 november 2012 14:10 schreef Summers het volgende:
[..]
En dus mag je niks meer zeggen ? waarom kijken mensen altijd naar wat je gebruikt van de belastingen en dus ook je eigen geld maar nooit naar dat je je hele leven verplicht moet afdragen voor zaken waar je niet zelf voor hebt gekozen .
Er is geen liefde zonder niet-liefde. Daarom ben ik je dankbaar voor de liefdesloosheid in je woorden, omdat het me laat inzien hoezeer ik bof dat ik mijn liefde, hoop en inspiratie kan delen. Net als dat ik een zwerver dank wanneer ik hem een aalmoes biedt; omdat ik het heb kan ik het aanbieden.quote:Op zondag 4 november 2012 14:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Precies. Zo kunnen we allemaal wel wat rondblaten.
"Alles is liefde"... hoppa.
Mooi gezegd Gray ! Toppiequote:Op zondag 4 november 2012 14:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Er is geen liefde zonder niet-liefde. Daarom ben ik je dankbaar voor de liefdesloosheid in je woorden, omdat het me laat inzien hoezeer ik bof dat ik mijn liefde, hoop en inspiratie kan delen. Net als dat ik een zwerver dank wanneer ik hem een aalmoes biedt; omdat ik het heb kan ik het aanbieden.
Ik zal je helpen, dat heet haat.quote:Op zondag 4 november 2012 14:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Er is geen liefde zonder niet-liefde. Daarom ben ik je dankbaar voor de liefdesloosheid in je woorden, omdat het me laat inzien hoezeer ik bof dat ik mijn liefde, hoop en inspiratie kan delen. Net als dat ik een zwerver dank wanneer ik hem een aalmoes biedt; omdat ik het heb kan ik het aanbieden.
We zijn geboren in een systeem , het systeem is niet het leven dus hoef je het ook niet te accepteren .quote:Op zondag 4 november 2012 14:13 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat is het mooie juist van dit systeem, iedereen is afhankelijk van elkaar, dus een andersdenkende is al gauw slecht, aangezien hij gebruik maakt van voorzieningen die de anderen opbrengen.
Maar dat je hier geen keuze in hebt is gauw vergeten. Maw, je kunt niet anders dan meedoen.
Waar zeg ik dat precies? Ik vind die dubbele pick 'n choose standaard simpelweg lachwekkend, maar zeg wat je wil.quote:
Klopt. Toch blijf je er wel lekker in omdat het buiten dat systeem te zwaar voor je is.quote:Op zondag 4 november 2012 14:23 schreef Summers het volgende:
[..]
We zijn geboren in een systeem , het systeem is niet het leven dus hoef je het ook niet te accepteren .
Het dedain.quote:Op zondag 4 november 2012 14:15 schreef Gray het volgende:
Er is geen liefde zonder niet-liefde. Daarom ben ik je dankbaar voor de liefdesloosheid in je woorden,
Je hoeft iemand niet te haten om ze niet lief te hebben.quote:
Liefde in combinatie met wijsheid maakt compassie. De enige voorkeur die daarbij kijken komt is het verlichten van het lijden van anderen.quote:En liefde is selectief. Het bevestigd je voorkeur. Niks meer. En je kunt als mens niet alles als voorkeur hebben.
Wat zeg je dan, want ik heb nog niets inhoudelijks gelezen van je op deze pagina?quote:Het zijn mooie woorden maar ook in het dagelijks leven heb jij te maken met hetgeen wat ik zeg. enkel geef je het niet toe omdat je je op een forum mooier kunt voor doen dan je bent.
Als ik niets raak schiet, verdwijnt de ammunitie in het luchtledige. Gebakken lucht kan niemand verkopen.quote:Ik mag dan recht voor de raap zijn, ik ben wel eerlijk. En houd er niet van te koop te lopen op een forum met de goeie dingen van mezelf. Die werden al beloond liefde/feedback op moment van uitvoer.
Aangezien je spreekt in kleuren zoek je al bevestiging van jouw visie van de werkelijkheid.quote:Als ik juist bevestigingen moet zoeken op een forum door het extreem uit te spreken mag ik aan mezelf twijfelen of de waarde wel zo hoog ligt als de werkelijkheid.
Okay.quote:Nuchter.
Als jij het zegt.quote:
Was het maar zo simpel. Helaas kun je er niet omheen. Ik ben ook niet compleet tegen want er is zeker net zoveel goeds aan te wijzen. Alleen denk ik dat het beter en anders zou kunnen.quote:Op zondag 4 november 2012 14:23 schreef Summers het volgende:
[..]
We zijn geboren in een systeem , het systeem is niet het leven dus hoef je het ook niet te accepteren .
Doe je dat echt?quote:Op zondag 4 november 2012 14:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Sorryquote:Op zondag 4 november 2012 13:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij gaat ervan uit dat mensen die laat wakker worden niet slapen werken.
We kunnen er ook niet omheen dat het systeem niet werkt en aan het afbrokkelen is en er wereldwijd steeds meer mensen tegen in opstand komen .quote:Op zondag 4 november 2012 14:32 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel. Helaas kun je er niet omheen. Ik ben ook niet compleet tegen want er is zeker net zoveel goeds aan te wijzen. Alleen denk ik dat het beter en anders zou kunnen.
Ik denk ook dat daar je pijlen naar toe moeten wijzen, naar de veranderingen die nog kunnen plaatsvinden.
Vind je dat niet een beetje pervers?quote:Op zondag 4 november 2012 14:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Waarop doel je?quote:Op zondag 4 november 2012 18:56 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Vind je dat niet een beetje pervers?
De zwerver kan zich natuurlijk best beledigd voelen of op zijn minst neerbuigend behandeld als iemand hem een euro geeft en hem bedankt dát hij hem die euro mag geven. Dat kan heel raar overkomen.quote:Op zondag 4 november 2012 19:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik lees vooral de dankbaarheid in de reactie voor het feit dat hij dingen kan bieden die anderen nodig hebben.
Dat kan een dankbaar gevoel geven, maar om dan gelijk te zeggen dat altruïsme niet bestaat gaat wel wat ver.
Ik weet natuurlijk niet exact wat Gray bedoeld, maar kan mij het neerbuigende niet voorstellen, ook niet vanuit de zwerver gezien eerlijk gezegd want die is blij dat hij hulp of geld ontvangt.
Ik ben dan ook benieuwd naar het antwoord van Gray. Ik dacht eigenlijk dat Gray dat verkeerd had opgeschreven, of meer in de trant van de dankbaarheid voelen, en niet uitspreken als zodanig.quote:Op zondag 4 november 2012 20:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De zwerver kan zich natuurlijk best beledigd voelen of op zijn minst neerbuigend behandeld als iemand hem een euro geeft en hem bedankt dát hij hem die euro mag geven. Dat kan heel raar overkomen.
Want waarom zou je zoiets zeggen? Voor wiens gevoel is dat dan het fijnste? Voor de gever of voor de ontvanger?
Het is niet zozeer dat je die persoon dankbaar bent, maar dat je dankbaar bent voor je omstandigheden.quote:Op zondag 4 november 2012 19:21 schreef Copycat het volgende:
Op mij komt het vooral neerbuigend en aanmatigend over om een zwerver te bedanken voor het feit dat jij via de tegenstelling tussen zijn armoede en jouw rijkdom jouw zogenaamd altruïsme tentoongesteld kunt spreiden.
Onderstreept wel mijn mening dat echt altruïsme niet bestaat.
Uiteraard bedoel je het niet zo, maar ergens heeft het imo iets heel beledigends.
In het verre oosten is het ook een traditie bij in ieder geval monniken. Die vragen om almen, maar danken niet. In plaats daarvan is het gebruikelijk om hen te bedanken. De gever zou dankbaar moeten zijn; het leven heeft hem zoveel gegund dat hij de plaats van de gever kan bezetten. Bovendien is zonder ontvanger geen gever mogelijk. Zou je kunnen kiezen dan koos je de positie van de gever. Maar je kan niet kiezen en dus moet je dankbaar zijn voor je positie. En die dank geef je aan de ontvanger, zonder wie jij niet een gever kon zijn.quote:Op zondag 4 november 2012 19:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik lees vooral de dankbaarheid in de reactie voor het feit dat hij dingen kan bieden die anderen nodig hebben.
Dat kan een dankbaar gevoel geven, maar om dan gelijk te zeggen dat altruïsme niet bestaat gaat wel wat ver.
Ik weet natuurlijk niet exact wat Gray bedoeld, maar kan mij het neerbuigende niet voorstellen, ook niet vanuit de zwerver gezien eerlijk gezegd want die is blij dat hij hulp of geld ontvangt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |