Was voor mijn tijdquote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:39 schreef Paul het volgende:
Tong vertel ons een verhaal over u vroeger en the beach boys
quote:
En van Love Actually natuurlijk!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:53 schreef Paul het volgende:
[..]
OMG die ken ik ook wel ja van een bruiloft
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:54 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
En van Love Actually natuurlijk!
quote:
deze opmerking is zeer banwaardigquote:Op woensdag 11 februari 2009 00:27 schreef blckbb het volgende:
Beatles zijn toch veel beter : slotje
Ze waren een inspiratie voor de Beatles. Ik hoorde dat 'God only knows' het favoriete nummer van McCartney is.quote:Op woensdag 11 februari 2009 00:27 schreef blckbb het volgende:
Beatles zijn toch veel beter : slotje
McCartney geeft in Anthology ook aan dat ze 'over de Beach Boys' heen wilden met hun stemmen, wat uiteindelijk resulteerde in Paperback writer. De inspiratie voor Pet sounds was dan weer Sgt. Pepper. En dan hebben we natuurlijk ook de dikke vette knipoog van McCartney naar The Beach Boys met Back in the USSR.quote:Op woensdag 11 februari 2009 08:34 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ze waren een inspiratie voor de Beatles. Ik hoorde dat 'God only knows' het favoriete nummer van McCartney is.
Net andersom, Sgt. Pepper's (1967) is deels geïnspireerd op Pet Sounds (1966). Sgt. Pepper's wordt echter wel eens gezien als mogelijke oorzaak dat het album Smile nooit door de Beach Boys is uitgebracht en dat Brian Wilson in een depressie is geraakt en paranoïde is geworden, omdat ze het nooit zouden kunnen evenaren. Wat er allemaal van waar is weet ik niet, maar The Beach Boys en The Beatles hadden iig een creatieve strijd die het beste bij beiden naar boven heeft gehaaldquote:Op woensdag 11 februari 2009 11:56 schreef belsen het volgende:
De inspiratie voor Pet sounds was dan weer Sgt. Pepper.
Ze hadden in ieder geval eerder een plaat uit ("Surfin' Safari" oktober '62, "Please Please Me" maart '63).quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:52 schreef Paul het volgende:
Dus the beach boys zijn de leraren van de beatles
Jazekerquote:
Oja, hij wilde daar weer overheen, uit de documentaire Smile! bleek dat, ja.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Net andersom, Sgt. Pepper's (1967) is deels geïnspireerd op Pet Sounds (1966). Sgt. Pepper's wordt echter wel eens gezien als mogelijke oorzaak dat het album Smile nooit door de Beach Boys is uitgebracht en dat Brian Wilson in een depressie is geraakt en paranoïde is geworden, omdat ze het nooit zouden kunnen evenaren. Wat er allemaal van waar is weet ik niet, maar The Beach Boys en The Beatles hadden iig een creatieve strijd die het beste bij beiden naar boven heeft gehaald
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |