abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5488928
Aangezien er nog geen Beach Boys-topic is, wil ik er gelijk maar een centraal topic van maken.

Ik wil dus Pet Sounds gaan aanschaffen.Dus ik naarfrs.nl. Zie ik daar Pet Sounds voor €9,99. Dus ik doe 'm in m'n winkelwagentje. Bekijk ik de tracklist, zit er geen Good Vibrations bij...

Op plato.nl staan er 3 versies van Pet Sounds met zeer verschillende prijzen.

Welke moet ik nu kiezen?

donderdag 22 augustus 2002 @ 11:56:26 #2
20223 Carterman
Is een Tilburger!
pi_5488993
Ik zou voor de original gaan, en als je een keer geld over hebt koop je die sessions erbij...
T'is wel mono, maar jah het is ook mono gemaakt dus dan krijg je ook te horen zoals ze het toen bedoelden.

BTW Brian Wilson is een fok!ing genius!

Cart,

Time is what keeps everything from happening at once.
pi_5489012
Staat 'Good Vibrations' sowieso wel op een andere uitgave van Pet Sounds? Niet op de originele lp in ieder geval..

Evengoed, het is natuurlijk een legendarische plaat, gewoon kopen zou'k zeggen.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5489026
beach boys! mijn fav. liedjes zijn toch wel Good Vibrations, I Get Around en Sloop John B.
yankee charlie dinges
pi_5489095
Dus het beste is om te gaan voor die van de Free Record? (ik ben nu nl. ook wat meer cd's aan het bestellen...)
pi_5489446
whoo hooo, surfing usa

verbaasde me gister toch echt hoeveel mp3's ik wel niet van de beach boys heb, en het swingt nog altijd

Problemen bestaan niet, je weet alleen de oplossing niet.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 augustus 2002 @ 12:32:47 #7
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_5489470
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 12:03 schreef Citroentje het volgende:
Dus het beste is om te gaan voor die van de Free Record? (ik ben nu nl. ook wat meer cd's aan het bestellen...)
Ik zou deze kopen eerlijk gezegd :
07/23/99 Beach Boys Pet Sounds=original Mono = CD 9.50 De originele mono opnamen en de geremixte stereo-opnamen. (van de site van Plato dus)
pi_5489478
Mijn versie van pet Sounds heeft ook geen Good Vibrations. Maar ik heb dan ook een vage Japanse versie, vond ik voor weinig bij de Plaatboef
... na vijf jaar
pi_5489690
'k weet niet of ze die aanbieding van de Plato nog hebben lopen, maar ongeveer een half jaar geleden waren alle geremasterde platen van de beachboys in de aanbieding. dat zijn die versies die twee platen op een ceedee hebben staan (behalve dan pet sounds)

Daar kun je ongezien/ongehoord onmiddellijk van kopen de ceedee's SMILEY SMILE/WILD HONEY en SUNFLOWER/SURF'S UP...

Klassieke platen, en je krijgt er good vibrations ook nog bij, gratis en voor niets.

gratis en voor niet
pi_5489778
Pet Sounds heeft geen Good Vibriations. Simpelweg omdat dat nummer niet op die cd staat (maar wel op Smiley Smile) en er ook nooit op heeft gestaan. Als je gewoon voor de leuke zonnige hits wilt gaan kan je beter voor een verzamelaar gaan. Als je de zonnige deuntjes van de Beach Boys leuk vindt moet je iig niet beginnen met Pet Sounds.
Hmmzz....
  donderdag 22 augustus 2002 @ 13:13:24 #11
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_5489995
Even niet over Pet Sounds:

Hebben jullie ooit de autobiografie van Brian Wilson (Wouldn't it be nice, geloof ik) gelezen? Eén van de meest aangrijpende muziekboeken die ik ooit gelezen heb. Ik had hem in één adem uit. Helaas heb ik hem zelf niet in mijn bezit.

Inderdaad, een genie met een triest verhaal. Maar wel een 'survivor'.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_5490052
Mijn favoriete Beach Boys liedje is 'Disney Girls'. Zo mooi! En dan ook al zo oud, dat verbaast me iedere keer weer.
Aldus.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 13:23:04 #13
1986 Jane
pi_5490150
En even wél over Pet Sounds:

God, wat is dat God Only Knows toch een briljant mooi nummer! Om tranen van in je ogen te krijgen. (en dat bedoel ik dus positief, voor de lolbroeken)

GOD ONLY KNOWS

I may not always love you
But long as there are stars above you
You never need to doubt it
I'll make you so sure about it
God only knows what I'd be without you

If you should ever leave me
Though life would still go on, believe me
The world could show nothing to me
So what good would living do me?

If you should ever leave me
Though life would still go on, believe me
The world could show nothing to me
So what good would living do me?

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 22-08-2002 19:31]

donderdag 22 augustus 2002 @ 14:00:58 #14
20223 Carterman
Is een Tilburger!
pi_5490709
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 13:23 schreef Jane het volgende:
En even wél over Pet Sounds:

God, wat is dat God Only Knows toch een briljant mooi nummer! Om tranen van in ogen te krijgen. (en dat bedoel ik dus positief, voor de lolbroeken)

GOD ONLY KNOWS

lap tekst

God only knows is meesterlijk! En Brian Wilson is echt een genie, laatst nog een docu op de BBC van hem gezien. Die heeft echt een rock and roll leventje gehad. Heel vaag, veel drugs maar heeft het (als een van de weinigen) wel overleefd. Als je hem nu ziet is het bijna een lieve opa.

p.s. Jane wat is dat woord onder je naam??

Cart,

pi_5490731
Ik zou je aanraden de cd Brian Wilson presents Pet Sounds live!!

Erg gave 2002 versie

You only live once
  donderdag 22 augustus 2002 @ 14:04:20 #16
20223 Carterman
Is een Tilburger!
pi_5490750
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 14:02 schreef kezmania het volgende:
Ik zou je aanraden de cd Brian Wilson presents Pet Sounds live!!

Erg gave 2002 versie

Ja in die docu zag ik ook dat hij weer aan het touren was om mensen nog eenmaal van zijn muziek te laten genieten. Het was wel een beetje triest want de helft is dood. Dus zat hij min of meer alleen op het podium.
Ik zal in elk geval die CD in de gaten houden.

Cart,

pi_5490757
Koop "Pet Sounds" en "Smiley Smile" en je hebt naar mijn mening de Beach Boys essentials. De live versie van Pet Sounds Brian Wilson die laatst is uitgebracht is ook niet te versmaden, niet beter maar anders.

En idd, "God Only Knows" is hemeltergend mooi...

Of doe net als MuadDib en koop de box "Pet Sound Sessions" met geremasterde mono versie, stereo versie en verschillende studio-outtakes.

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 22 augustus 2002 @ 14:14:01 #18
1986 Jane
pi_5490892
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 14:00 schreef Carterman het volgende:
Heel vaag, veel drugs maar heeft het (als een van de weinigen) wel overleefd. Als je hem nu ziet is het bijna een lieve opa.
Veel drugs ja, maar sowieso al geestelijk niet zo stabiel, geloof ik. Misschien hoort dat bij een genie? Het is dan ook wel een beetje (tragi-)ironisch dat hij zijn beide broers heeft overleefd. Tenminste, zo voel ik dat.
quote:
p.s. Jane wat is dat woord onder je naam??
Een woord dat ik wat meer onder de aandacht wil brengen. Het bleek namelijk laatst in een topic dat veel mensen het niet kenden.
pi_5492505
Ok, nu weet ik wel welke Pet Sounds ik aan moet schaffen. Ik ga gewoon voor de originele en dus niet de digital geremasterde versie.

Verder koop ik nog wel een x een verzamelaar met hun grote hits. Doet het altijd wel leuk op feesten.

pi_5492960
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 13:13 schreef Jane het volgende:
Even niet over Pet Sounds:

Hebben jullie ooit de autobiografie van Brian Wilson (Wouldn't it be nice, geloof ik) gelezen? Eén van de meest aangrijpende muziekboeken die ik ooit gelezen heb. Ik had hem in één adem uit. Helaas heb ik hem zelf niet in mijn bezit.

Inderdaad, een genie met een triest verhaal. Maar wel een 'survivor'.

Ja, ik heb het in de kast staan.
Vooral de fragmenten waar hij over The Beatles praat vond ik leuk om te lezen.
Het is wel triest om te lezen hoe hij zich de vernieling in heeft geholpen en ook hoe hij misbruikt werd door anderen.
Mike Love was blijkbaar een grote boze wolf.
Wel jammer dat er na dat boek niets meer overblijft van dat zonnige imago dat ze hadden.

p.s. Eindelijk een Beach Boys-topic. Echt een van mijn favoriete band's.

Keeping an eye on the world going by my window.
pi_5492990
mooie muziek van de beach boys
Booonnie bonnie bonnie kom je buiten spelen!!! Bonnie kom je gauw op straat? Bonnie kheb nog kauwgom om te delen :{ Bonnie Ik heb een echte pop die praat, die herinnering raak je niet kwijt..... waar is ie gebleven die tijd? ;( :D ;)
pi_5493027
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 12:52 schreef TomBombadil het volgende:
'k weet niet of ze die aanbieding van de Plato nog hebben lopen, maar ongeveer een half jaar geleden waren alle geremasterde platen van de beachboys in de aanbieding. dat zijn die versies die twee platen op een ceedee hebben staan (behalve dan pet sounds)

Daar kun je ongezien/ongehoord onmiddellijk van kopen de ceedee's SMILEY SMILE/WILD HONEY en SUNFLOWER/SURF'S UP...

Klassieke platen, en je krijgt er good vibrations ook nog bij, gratis en voor niets.

Daar mag je van mij meteen ook 'Friends/20/20' aan toevoegen.
Daar staan oa een paar mooie nummers op van de miskende componist Dennis Wilson, de drummer dus. De enige die kon surfen en toch verzoop.

edit: typo

[Dit bericht is gewijzigd door Thelonious op 22-08-2002 19:22]

Keeping an eye on the world going by my window.
pi_5494710
Ah, ik zat me al af te vragen wat nou verder essentiele BB-platen zijn naast Pet Sounds en een verzamelaar van 'de early years', dat zijn nl. de enige platen die ik heb.

Verder vind ik de hele legende rond Brian Wilson altijd een beetje tragisch, er zijn zoveel bizarre verhalen over hem in omloop dat het soms moeilijk is om feiten van fictie te onderscheiden (had hij bijvoorbeeld nou echt een zandbak in de studio laten neerzetten? En een ander vreemd verhaal dat ik ergens gelezen heb is dat hij delen van de mastertapes van de Smile-plaat verbrand heeft omdat hij er van overtuigd was dat de muziek de oorzaak was van enkele grote branden die toendertijd in LA uit waren gebroken...)

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5494744
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 13:16 schreef Z het volgende:
Mijn favoriete Beach Boys liedje is 'Disney Girls'. Zo mooi! En dan ook al zo oud, dat verbaast me iedere keer weer.
Nog een liefhebber, prachtig liedje.
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 19:18 schreef Zander het volgende:
En een ander vreemd verhaal dat ik ergens gelezen heb is dat hij delen van de mastertapes van de Smile-plaat verbrand heeft omdat hij er van overtuigd was dat de muziek de oorzaak was van enkele grote branden die toendertijd in LA uit waren gebroken...)
En het verhaal dat hij toen Paul McCartney bij hem op bezoek kwam zich verschool onder een tafel. Hij had net Sgt. Pepper gehoord en mede daarom het Smile project afgeblazen. Dat was niet te overtreffen. Bij dat jubileum laatst waren ze samen te zien, dat was wel leuk.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 19:32:26 #25
1986 Jane
pi_5494868
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 19:22 schreef the-O het volgende:
Bij dat jubileum laatst waren ze samen te zien, dat was wel leuk.
Ja, dat vond ik ook leuk.
Ik moest toen ook gelijk aan dat verhaal denken, inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')