Ik wil dus Pet Sounds gaan aanschaffen.Dus ik naarfrs.nl. Zie ik daar Pet Sounds voor €9,99. Dus ik doe 'm in m'n winkelwagentje. Bekijk ik de tracklist, zit er geen Good Vibrations bij...
Op plato.nl staan er 3 versies van Pet Sounds met zeer verschillende prijzen.
Welke moet ik nu kiezen?
BTW Brian Wilson is een fok!ing genius!
Cart,
Evengoed, het is natuurlijk een legendarische plaat, gewoon kopen zou'k zeggen.
verbaasde me gister toch echt hoeveel mp3's ik wel niet van de beach boys heb, en het swingt nog altijd
quote:Ik zou deze kopen eerlijk gezegd :
Op donderdag 22 augustus 2002 12:03 schreef Citroentje het volgende:
Dus het beste is om te gaan voor die van de Free Record? (ik ben nu nl. ook wat meer cd's aan het bestellen...)
Daar kun je ongezien/ongehoord onmiddellijk van kopen de ceedee's SMILEY SMILE/WILD HONEY en SUNFLOWER/SURF'S UP...
Klassieke platen, en je krijgt er good vibrations ook nog bij, gratis en voor niets.
Hebben jullie ooit de autobiografie van Brian Wilson (Wouldn't it be nice, geloof ik) gelezen? Eén van de meest aangrijpende muziekboeken die ik ooit gelezen heb. Ik had hem in één adem uit. Helaas heb ik hem zelf niet in mijn bezit.
Inderdaad, een genie met een triest verhaal. Maar wel een 'survivor'.
God, wat is dat God Only Knows toch een briljant mooi nummer! Om tranen van in je ogen te krijgen. (en dat bedoel ik dus positief, voor de lolbroeken)
GOD ONLY KNOWS
I may not always love you
But long as there are stars above you
You never need to doubt it
I'll make you so sure about it
God only knows what I'd be without you
If you should ever leave me
Though life would still go on, believe me
The world could show nothing to me
So what good would living do me?
If you should ever leave me
Though life would still go on, believe me
The world could show nothing to me
So what good would living do me?
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 22-08-2002 19:31]
quote:God only knows is meesterlijk! En Brian Wilson is echt een genie, laatst nog een docu op de BBC van hem gezien. Die heeft echt een rock and roll leventje gehad. Heel vaag, veel drugs maar heeft het (als een van de weinigen) wel overleefd. Als je hem nu ziet is het bijna een lieve opa.
Op donderdag 22 augustus 2002 13:23 schreef Jane het volgende:
En even wél over Pet Sounds:God, wat is dat God Only Knows toch een briljant mooi nummer! Om tranen van in ogen te krijgen. (en dat bedoel ik dus positief, voor de lolbroeken)
GOD ONLY KNOWS
lap tekst
p.s. Jane wat is dat woord onder je naam??
Cart,
Erg gave 2002 versie
quote:Ja in die docu zag ik ook dat hij weer aan het touren was om mensen nog eenmaal van zijn muziek te laten genieten. Het was wel een beetje triest want de helft is dood. Dus zat hij min of meer alleen op het podium.
Op donderdag 22 augustus 2002 14:02 schreef kezmania het volgende:
Ik zou je aanraden de cd Brian Wilson presents Pet Sounds live!!Erg gave 2002 versie
Cart,
En idd, "God Only Knows" is hemeltergend mooi...
Of doe net als MuadDib en koop de box "Pet Sound Sessions" met geremasterde mono versie, stereo versie en verschillende studio-outtakes.
quote:Veel drugs ja, maar sowieso al geestelijk niet zo stabiel, geloof ik. Misschien hoort dat bij een genie? Het is dan ook wel een beetje (tragi-)ironisch dat hij zijn beide broers heeft overleefd. Tenminste, zo voel ik dat.
Op donderdag 22 augustus 2002 14:00 schreef Carterman het volgende:
Heel vaag, veel drugs maar heeft het (als een van de weinigen) wel overleefd. Als je hem nu ziet is het bijna een lieve opa.
quote:Een woord dat ik wat meer onder de aandacht wil brengen. Het bleek namelijk laatst in een topic dat veel mensen het niet kenden.
p.s. Jane wat is dat woord onder je naam??
Verder koop ik nog wel een x een verzamelaar met hun grote hits. Doet het altijd wel leuk op feesten.
quote:Ja, ik heb het in de kast staan.
Op donderdag 22 augustus 2002 13:13 schreef Jane het volgende:
Even niet over Pet Sounds:Hebben jullie ooit de autobiografie van Brian Wilson (Wouldn't it be nice, geloof ik) gelezen? Eén van de meest aangrijpende muziekboeken die ik ooit gelezen heb. Ik had hem in één adem uit. Helaas heb ik hem zelf niet in mijn bezit.
Inderdaad, een genie met een triest verhaal. Maar wel een 'survivor'.
p.s. Eindelijk een Beach Boys-topic. Echt een van mijn favoriete band's.
quote:Daar mag je van mij meteen ook 'Friends/20/20' aan toevoegen.
Op donderdag 22 augustus 2002 12:52 schreef TomBombadil het volgende:
'k weet niet of ze die aanbieding van de Plato nog hebben lopen, maar ongeveer een half jaar geleden waren alle geremasterde platen van de beachboys in de aanbieding. dat zijn die versies die twee platen op een ceedee hebben staan (behalve dan pet sounds)Daar kun je ongezien/ongehoord onmiddellijk van kopen de ceedee's SMILEY SMILE/WILD HONEY en SUNFLOWER/SURF'S UP...
Klassieke platen, en je krijgt er good vibrations ook nog bij, gratis en voor niets.
edit: typo
[Dit bericht is gewijzigd door Thelonious op 22-08-2002 19:22]
Verder vind ik de hele legende rond Brian Wilson altijd een beetje tragisch, er zijn zoveel bizarre verhalen over hem in omloop dat het soms moeilijk is om feiten van fictie te onderscheiden (had hij bijvoorbeeld nou echt een zandbak in de studio laten neerzetten? En een ander vreemd verhaal dat ik ergens gelezen heb is dat hij delen van de mastertapes van de Smile-plaat verbrand heeft omdat hij er van overtuigd was dat de muziek de oorzaak was van enkele grote branden die toendertijd in LA uit waren gebroken...)
quote:Nog een liefhebber, prachtig liedje.
Op donderdag 22 augustus 2002 13:16 schreef Z het volgende:
Mijn favoriete Beach Boys liedje is 'Disney Girls'. Zo mooi! En dan ook al zo oud, dat verbaast me iedere keer weer.
quote:En het verhaal dat hij toen Paul McCartney bij hem op bezoek kwam zich verschool onder een tafel. Hij had net Sgt. Pepper gehoord en mede daarom het Smile project afgeblazen. Dat was niet te overtreffen. Bij dat jubileum laatst waren ze samen te zien, dat was wel leuk.
Op donderdag 22 augustus 2002 19:18 schreef Zander het volgende:
En een ander vreemd verhaal dat ik ergens gelezen heb is dat hij delen van de mastertapes van de Smile-plaat verbrand heeft omdat hij er van overtuigd was dat de muziek de oorzaak was van enkele grote branden die toendertijd in LA uit waren gebroken...)
quote:Ja, dat vond ik ook leuk.
Op donderdag 22 augustus 2002 19:22 schreef the-O het volgende:
Bij dat jubileum laatst waren ze samen te zien, dat was wel leuk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |