Exact.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, als je ook nog wilt roken en zuipen kun je geen auto meer betalen. Het is inderdaad geen vetpot. Je kunt er echter prima van rondkomen en dat is voldoende.
En jij kan zo achter je computertje beoordelen dat Notice niet onder één van die groepen valt? Held.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:17 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Voor chronisch zieken, mensen die afgekeurd zijn, ouderen en gehandicapten betaal ik met liefde belasting, maar het spekken van niet-willers, lamzakken en mensen die voor al hun persoonlijke problemen allerlei smoesjes verzinnen en altijd de oorzaak buiten zichzelf leggen daarvan mogen ze van mij per direct de uitkering stopzetten. Je gaat maar werken voor je centen.
Doen wij ook.
Heerlijk al die VVD'ers die huilie-juilie doentwitter:Tiemetwietert twitterde op woensdag 31-10-2012 om 17:16:39Hoe snel kunnen we dit kabinet om zeep helpen! #zorgpremie #vvd #markrutte mafkezen word nog betaald ook door ons reageer retweet
Huh?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:17 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Voor chronisch zieken, mensen die afgekeurd zijn, ouderen en gehandicapten betaal ik met liefde belasting, maar het spekken van niet-willers, lamzakken en mensen die voor al hun persoonlijke problemen allerlei smoesjes verzinnen en altijd de oorzaak buiten zichzelf leggen daarvan mogen ze van mij per direct de uitkering stopzetten. Je gaat maar werken voor je centen.
Doen wij ook.
Als je zuipt mag je toch geen auto rijdenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, als je ook nog wilt roken en zuipen kun je geen auto meer betalen. Het is inderdaad geen vetpot. Je kunt er echter prima van rondkomen en dat is voldoende.
Je hebt last van je oogkleppen en je vooroordelen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je in de bijstand zit ben je niet "tijdelijk" werkloos, dan had je nl. een WW uitkering gehad.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
En jij kan zo achter je computertje beoordelen dat Notice niet onder één van die groepen valt? Held.
Overigens kan men ook tijdelijk werkloos zijn, niet altijd stroomt men zo van de ene in de andere baan.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
En jij kan zo achter je computertje beoordelen dat Notice niet onder één van die groepen valt? Held.
Overigens kan men ook tijdelijk werkloos zijn, niet altijd stroomt men zo van de ene in de andere baan.
No clue at all,ga lekker tuinieren ofzoquote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:24 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Als je in de bijstand zit ben je niet "tijdelijk" werkloos, dan had je nl. een WW uitkering gehad.
En als je vrijwilligerswerk kunt doen, dan kun je ook betaald werk doen.
En ja; dat klinkt hard, maar ik zit ook niet heel de week op mijn krent om af en toe - als ik zin heb - wat vrijwilligerswerk te doen.
Nee hoor, de WW kan ook ophouden na 3 maanden, of men kan ook gewerkt hebben en geen recht hebben op WW doordat men een te korte arbeidsgeschiedenis kent bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:24 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Als je in de bijstand zit ben je niet "tijdelijk" werkloos, dan had je nl. een WW uitkering gehad.
En als je vrijwilligerswerk kunt doen, dan kun je ook betaald werk doen.
En ja; dat klinkt hard, maar ik zit ook niet heel de week op mijn krent om af en toe - als ik zin heb - wat vrijwilligerswerk te doen.
Ik vind je zielig hoor.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:24 schreef notitice het volgende:
[..]
No clue at all,ga lekker tuinieren ofzo
Mijn moeder heeft al 20 jaar een mild progressieve vorm van MS en werkt 20 uur per week bij een verzekeringsmaatschappij waar ze, in goed overleg, heel goed aan de slag kan met haar ziekte en beperkingen. Niet eens omdat ze het geld nodig heeft, want dat is gelukkig niet zo, maar gewoon omdat ze te trots is om haar hand op te houden en omdat ze waarde hecht aan deelname in het arbeidsproces, persoonlijke ontwikkeling, contacten enz. enz.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:24 schreef notitice het volgende:
[..]
No clue at all,ga lekker tuinieren ofzo
Was het maar zo'n feest.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je hebt last van je oogkleppen en je vooroordelen.
Elk bedrijf neemt natuurlijk mensen met een beperking aan. Uiteraard is al het werk geschikt voor mensen met een beperking. Man man man, ga toch een eind heen met je voorbeeld.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:28 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft al 20 jaar een mild progressieve vorm van MS en werkt 20 uur per week bij een verzekeringsmaatschappij waar ze, in goed overleg, heel goed aan de slag kan met haar ziekte en beperkingen. Niet eens omdat ze het geld nodig heeft, want dat is gelukkig niet zo, maar gewoon omdat ze te trots is om haar hand op te houden en omdat ze waarde hecht aan deelname in het arbeidsproces, persoonlijke ontwikkeling, contacten enz. enz.
Ik heb wel degelijk een clue. Het is gewoon niet zo leuk om te horen dat je een lamzak bent als je uit 1986 komt en je in de bijstand zit.
Ongelooflijk dit...jammer dat je oordeelt over iets waar je geen enkel idee van hebt,duidelijk.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:28 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft al 20 jaar een mild progressieve vorm van MS en werkt 20 uur per week bij een verzekeringsmaatschappij waar ze, in goed overleg, heel goed aan de slag kan met haar ziekte en beperkingen. Niet eens omdat ze het geld nodig heeft, want dat is gelukkig niet zo, maar gewoon omdat ze te trots is om haar hand op te houden en omdat ze waarde hecht aan deelname in het arbeidsproces, persoonlijke ontwikkeling, contacten enz. enz.
Ik heb wel degelijk een clue. Het is gewoon niet zo leuk om te horen dat je een lamzak bent als je uit 1986 komt en je in de bijstand zit.
Want de mogelijkheden van je moeder staan symbool voor iedereen met - insert aandoening - ? Ook dat is natuurlijk weer een beetje te kort door de bocht.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:28 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Dan ga je toch een opleiding doen? In de bijstand heb je tijd zat. Ondertussen kun je misschien onbetaald werk verrichten in de betreffende sector. Er zijn genoeg sectoren geschikt voor onbetaald werk voor mensen met een beperking en zo doe je ondertussen ook werkervaring op.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Elk bedrijf neemt natuurlijk mensen met een beperking aan. Uiteraard is al het werk geschikt voor mensen met een beperking. Man man man, ga toch een eind heen met je voorbeeld.
Voel je vooral geroepen om iets constructievers bij te dragen dan enkel "ongelooflijk" en "geen idee".quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:32 schreef notitice het volgende:
[..]
Ongelooflijk dit...jammer dat je oordeelt over iets waar je geen enkel idee van hebt,duidelijk.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus niet op jou specifiek gericht. Maar over huilen gesproken; ik zie alleen maar VVDers die lopen te klagen dat ze wellicht in de toekomst een paar honderd euro meer kwijt zijn met hun riante inkomen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:28 schreef Murdera het volgende:
[..]
Oh, was ik hier ook aan het huilen dat ik het allemaal niet kan bolwerken?
Ook dat is altijd makkelijk roepen voor mensen die altijd alles voor de wind is gegaan en nooit enige tegenslag heeft gekend. Dan heb je inderdaad de "kansen" voor het grijpen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:34 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Dan ga je toch een opleiding doen? In de bijstand heb je tijd zat. Ondertussen kun je misschien onbetaald werk verrichten in de betreffende sector. Er zijn genoeg sectoren geschikt voor onbetaald werk voor mensen met een beperking en zo doe je ondertussen ook werkervaring op.
Het probleem van mensen in de bijstand is dat ze veek teveel denken in rechten, problemen en onmogelijkheden en veel te weinig in uitdagingen, kansen en plichten.
Klagen en janken, dat is makkelijker dan je realiseren dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen leven en niemand anders.
Iedereen hier in Nederland heeft de kans of de kans gehad om te studerenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ook dat is altijd makkelijk roepen voor mensen die altijd alles voor de wind is gegaan en nooit enige tegenslag heeft gekend. Dan heb je inderdaad de "kansen" voor het grijpen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat mensen met een uitkering geen eigen verantwoordelijkheid zouden hebben en meer durf ten toon zouden mogen spreiden, een opleiding is helemaal geen slecht plan bijvoorbeeld, al moet die ook gefinancierd worden natuurlijk, en garanties heb je daarna ook niet.
Omdat jouw dikke moeder het kan, kan iedereen het?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:28 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat creeërt nog geen gelijk speelveld voor iedereen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:44 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Iedereen hier in Nederland heeft de kans of de kans gehad om te studeren
En wie betaalt die opleiding? Zij zelf? Waarvan?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:34 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Dan ga je toch een opleiding doen? In de bijstand heb je tijd zat.
Vrijwilligerswerk? Of wil je bedrijven gaan subsidiëren met gratis arbeidskrachten, Dezelfde bedrijven die janken dat de overheid niet met hun moet bemoeien?quote:Ondertussen kun je misschien onbetaald werk verrichten in de betreffende sector. Er zijn genoeg sectoren geschikt voor onbetaald werk voor mensen met een beperking en zo doe je ondertussen ook werkervaring op.
Het probleem van mensen die andere mensen veroordelen zonder de achtergrond te kennen is een groter probleem dan een mens die in de put zit en daar niet mee ruit kan komen.quote:Het probleem van mensen in de bijstand is dat ze veek teveel denken in rechten, problemen en onmogelijkheden en veel te weinig in uitdagingen, kansen en plichten.
Als je zo'n samenleving wenst neem je dan ook de gevolgen daarvan?quote:Klagen en janken, dat is makkelijker dan je realiseren dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen leven en niemand anders.
Ik moest lachen, sorry.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:45 schreef Chai het volgende:
[..]
Omdat jouw dikke moeder het kan, kan iedereen het?godverdomme.
Wie zijn 'wij' ?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:40 schreef Klondike_Kat het volgende:
Wij pakken alles af van jullie rijke tattas. Deal with it.
Mijn reacties zijn nergens klagend geweest over inleveren, ik verdien zelf niet meer dan modaal.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus niet op jouw specifiek gericht. Maar over huilen gesproken; ik zie alleen maar VVDers die lopen te klagen dat ze wellicht in de toekomst een paar honderd euro meer kwijt zijn met hun riante inkomen.
De tering. Wat is er mis met jouquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:55 schreef Yi-Long het volgende:
BTW, de zorg, huisvesting, en waarschijnlijk ook het onderwijs, lijkt me in Cuba een stuk beter geregeld dan hier in NL.
PvdA gestemd?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:30 schreef Murdera het volgende:
[..]
Mijn reacties zijn nergens klagend geweest over inleveren, ik verdien zelf niet meer dan modaal.
Wel zet ik mijn vraagtekens bij de weg die we inslaan.
Dat lijkt me niet de juiste weg.
Blijkbaar ben ik het resultaat van het matige Nederlandse onderwijssysteem.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:34 schreef IkBenSjoerd het volgende:
[..]
De tering. Wat is er mis met jou_______!
Nog denken in landen anno 2012quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als PVV-er kan ik zeggen dat Wilders gelijk heeft gehad toen hij zei dat als je Rutte om drie uur 's nachts wakker maakte, hij als eerste zou vragen "Waar kan ik tekenen om geld te geven aan de EU?"
En nu blijkt Rutte inderdaad een vieze vuile linkse landverrader te zijn.
Nee hoor, Rutte heeft compromissen gesloten met de PVDA. Aangezien op de laatste ook heel veel mensen hebben gestemd, weet je nogquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als PVV-er kan ik zeggen dat Wilders gelijk heeft gehad toen hij zei dat als je Rutte om drie uur 's nachts wakker maakte, hij als eerste zou vragen "Waar kan ik tekenen om geld te geven aan de EU?"
quote:
Want mensen die wat meer verdienen hebben hier geen recht op? Die hebben hier voor geknokt, gewerkt. Ze verdienen niet voor niets meer dan een ander. Wat een onzin om alles eerlijk te verdelen, dan is er toch totaal geen motivatie meer om veel te gaan verdienen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:31 schreef Klondike_Kat het volgende:
[..]
Zo is het. De meeste VVD'ers hebben nooit te hoeven struggelen om rond te komen, werken niet voor een minimumloon en kijken vaak neer op de minder bedeelden in dit land. Het is gewoon tijd dat alles eerlijk verdeeld wordt en dat de rekening eens voor de graaiers zelf is.
Inderdaad. Alsof ze voor niets zo hard werken en dat hebben bereikt. "Ja, lever maar weer in aan de armen, wel zo eerlijk".quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:35 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Die mensen mogen niet genieten van hun hard verdiende geld?
Ik kan er zo niet tegen als mensen gaan zeiken om dingen die andere zich wel kunnen veroorloven
Oh, wat dacht je van deze situatie: Pa, ma, 5 kinderen ..? Dat loopt hard op met de kosten als ik zo die plannen lees met de inkomens vanaf 75K. Jij bent onredelijk, waarom zou iemand die hard heeft gewerkt en nu een hoog inkomen heeft alles maar weggeven aan een pauper. Iedereen is verantwoordelijk voor z'n eigen daden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:42 schreef notitice het volgende:
[..]
Lol,jij begrijpt het echt niet.
Ga maar eens een paar jaar met mijn inkomen zitten.
Zeker mogen mensen genieten van hun zuurverdiende geld,maar ga nu niet zielig doen over een paar honderd euro extra per maand als je er al zoveel hebt.
Zelfs als iemand met 75 k bijna 500 euro per maand moet geven aan de zorg houdt diegene alsnog ergens rond de 2500-4000 euro per maand over.
Dat is geeneens te vergelijken met een inkomen onder de 1000 euro.
Ik heb een hekel aan mensen die alleen maar aan zichzelf denken,en zielig beginnen te doen als ze erachter komen dat ze met nog meer mensen in Nederland wonen die niet allemaal elk jaar minstens 1 keer op vakantie kunnen.
Wel eens de gemiddelde uitkeringtrekker gezien?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Droom lekker verder. Nogal een vertekend wereldbeeld heb jij schijnbaar.
Er zullen ongetwijfeld uitkeringstrekkers zijn die van dat geld kunnen autorijden of zelfs kunnen sparen, maar dat is echt geen gemeengoed. Denk eens realistisch man.
Een beetje huurwoning kost al gauw 300 euro per maand (en na huurtoeslag netto zo'n 200 euro), zorgverzekering eraf, diverse andere verzekeringen, gas, water en licht, eten en drinken, nee de gemiddelde Bijstandsgerechtigde houdt echt niets over hoor.
Jouw beeld van uitkeringstrekkers.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:16 schreef .FuckFace. het volgende:
Wel eens de gemiddelde uitkeringtrekker gezien?Overal een grote flatscreen, dure gadgets en vakanties alsof ze miljonair zijn. Wat klopt er niet.
Henkie! Misschien had Geert er dan niet uit moeten stappen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:53 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee hoor PVV gestemd, ik had dit wel zien aankomen
Vreemde vorm van humor inderdaadquote:Op donderdag 1 november 2012 00:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben geen VVD-er. Maar volgens mij is er niets te lachen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |