abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12711050
Wanneer komen ze weer naar Nederland? Ik heb het vorige optreden helaas gemist, omdat ik examen had
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  maandag 25 augustus 2003 @ 22:01:35 #122
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_12714099
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 20:31 schreef spacemangraig het volgende:
Wanneer komen ze weer naar Nederland? Ik heb het vorige optreden helaas gemist, omdat ik examen had
Ze zijn dit jaar sowieso nog bezig in de VS, ik denk dat een Europese tour nog wel even op zich laa wachten
pi_12718431
geen nood er komt genoeg goeie muziek naar nederland ondertussen.

alleen al in september oa:

02/09 The Cherry Valence 013 Tilburg
03/09 The Cherry Valence + Immortal Lee County Killers Vera Groningen
18/09 The Cramps Paradiso Amsterdam
21/09 Jon Spencer Blues Explosion Melkweg Amsterdam

euh en veel meer.
hmm sjah als white stripes fan vind ik dit allemaal best wel heel fijne muziek maar ik heb ze gelukkig ook nog in paradiso gezien, jeej.

verder op whitestripes.net legale* downloads van een concert van Jack White en The Bricks en binnnenkort weer veel nieuwe live-downloads

* legaal = 99% zeker dat het legaal is. aangezien het op een officiële zustersite staat van de officiële White Stripes site.

[url=http://rockandroll.community.nl/weblog/pages.php?page=Downloads]Lots of punk/garage/rock Downloads[/url]
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 00:16:37 #124
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_12718580
Ik kende ze helemaal niet, maar Seven Nation Army is een heerlijk nummer... Draai hem dan ook zeker 10 keer per dag .

* SpleeffY is meer van de hip-hop

dinsdag 26 augustus 2003 @ 12:21:08 #125
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_12726238
Ik ben nu The White Stripes aan het luisteren, met het geweldige nummer Ball and Biscuit! Vooral dat instrumentale gitaarsolo stuk...wow dude ! The White Stripes heersen echt! Hoewel ik dan White Blood Cells beter vind dat Elephant...
lief, saai & lui
pi_12732469
quote:
Op maandag 6 januari 2003 23:05 schreef Grobbel het volgende:Ah ja... Ik heb nu eindelijk dat zogenaamde bewijs gevonden dat ze getrouwd zijn dat over het Internet circuleerde, zal dan hoogstwaarschijnlijk een vervalsing zijn...
Jezus, ik wist niet dat mensen serieus dachten dat ze getrouwd zijn, wat een onzin. Dat document is sowieso geen bewijs aangezien de zanger Jack White heet en niet John nogwat. Echt super lame hoe mensen altijd sensatie zoeken.

Ze zijn dus broer en zus, ik mag hopen dat iedereen dat inmiddels weet. Je kan het ook zien aan hun uiterlijk trouwens..

pi_12732534
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:49 schreef scatterbrain het volgende:
Ze zijn dus broer en zus, ik mag hopen dat iedereen dat inmiddels weet. Je kan het ook zien aan hun uiterlijk trouwens..
En zoals iedereen weet zijn er nog nooit huwelijken tussen broer en zus gesloten, dus het bewijs is geleverd .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 16:00:56 #128
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_12732818
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:49 schreef scatterbrain het volgende:

[..]

Jezus, ik wist niet dat mensen serieus dachten dat ze getrouwd zijn, wat een onzin. Dat document is sowieso geen bewijs aangezien de zanger Jack White heet en niet John nogwat. Echt super lame hoe mensen altijd sensatie zoeken.

ik eis een DNA - onderzoek!
Ik dacht dat het nu alkgemeen aanvaard was dat ze geen broer en zus waren, dat dacht ik trouwens ook, maar goed, maakt niet veel uit.
Een juiste keuze trouwens voor de nieuwe single, een potentiele hit volgens mij. Het is weliswaar het enige niet zelfgeschreven nummer...
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:35:17 #129
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_12736233
Wat maakt het uit lieve mensen...
lief, saai & lui
pi_12736799
De nieuwe single wordt trouwens I Don't Know What To Do With Myself.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:03:25 #131
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_12736937
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:57 schreef keijz het volgende:
De nieuwe single wordt trouwens I Don't Know What To Do With Myself.
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:03 schreef RockandRoll.nl het volgende:
Hmm...hier kan je hun nieuwe video bekijken: http://www.cissme.com/bgroup/rm/xl/white/video/xls166cd-01_rvs.ram
including Kate Moss aan het paaldansen
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:28:16 #132
64792 Mryc
play me one more song
pi_12737550
op www.whitestripes.net kun je de clip downloaden.

White Stripes; hype of niet (vind het hier in NL nog wel meevallen..), ik vind ze goed

woensdag 27 augustus 2003 @ 10:38:39 #133
52684 TIC
Drank de Buffel komt later
pi_12750960
Er zijn gewoon veel mensen die ze kennen, maar gelukkig geen echte hype dat zou ik niet zo leuk vinden.
Ik zeg maar zo ik zeg maar niks dan zeg ik al veel te veel.
www.hetknakkertje.nl
pi_12753007
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:35 schreef Spleed het volgende:
Wat maakt het uit lieve mensen...
ja niet zo veel.. maar ik irriteer me gewoon aan die OMG ze zijn getrouwd sfeer.. en dan alles geloven wat je op internet leest. is dom.
pi_12754440
ik hoorde dat in amerika de nieuwe single 'the hardest button to button' wordt, inclusief clip van michel gondry (die ook de lego clip deed en die van 'dead leaves and the dirty ground')
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_12755159
Kan iemand mij vertellen hoe ze live spelen? Naar ik heb gehoord, staan ze met zijn tweeen op het podium, met een gitaar en een drum. Dat kan volgens mij of alleen maar slecht klinken of ze spelen met een bandje/ bassist die het publiek niet ziet.
Yeeeehhhtttttt! Savunun len!
pi_12755249
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 13:39 schreef Biology het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ze live spelen? Naar ik heb gehoord, staan ze met zijn tweeen op het podium, met een gitaar en een drum. Dat kan volgens mij of alleen maar slecht klinken of ze spelen met een bandje/ bassist die het publiek niet ziet.
Toen de White Stripes Hotel Yorba (hun toenmalige single) bij Jools Holland speelden, speelde ze ook alleen maar drums en gitaar en dat klonk prima, dus een extra uitvulling van het geluid hoeft niet nodig te zijn.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 27 augustus 2003 @ 14:04:36 #138
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_12755823
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 13:39 schreef Biology het volgende:
Meg speelt de drums, en Jack White wisselt af tussen gitaar en keyboard, en het klinkt helemaal niet slecht life. Live klinken de nummers zelfs nog een stuk beter als op de CD's. Zoals ik al zei trouwens, is er op White bloodcells zelfs geen enkele keer een basgitaar gebruikt, en da's nu net hun beste CD.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 16:41:54 #139
13973 ranja
image means nothing
pi_12760214
Live inderdaad alleen drum en gitaar, klinkt wel fantastisch, moet je horen om te geloven. Ik heb ook een live lp thuis, klinkt ook goed. Je hoort bijna geen verschil met de studio-opnamen (op de live lp staat gelukkig wel Jolene). Beste lp vind ik trouwens De Stijl.

Live speelden ze toen I don't know what to do with myself ook al, vond ik toen ook al een erg goede versie. Nu vind ik het ook een van de beste nummers van Elephant. Misschien wel het beste nummer van dat album.

woensdag 27 augustus 2003 @ 17:17:37 #140
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_12761342
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 16:41 schreef ranja het volgende:
Live inderdaad alleen drum en gitaar, klinkt wel fantastisch, moet je horen om te geloven. Ik heb ook een live lp thuis, klinkt ook goed. Je hoort bijna geen verschil met de studio-opnamen (op de live lp staat gelukkig wel Jolene). Beste lp vind ik trouwens De Stijl.

Live speelden ze toen I don't know what to do with myself ook al, vond ik toen ook al een erg goede versie. Nu vind ik het ook een van de beste nummers van Elephant. Misschien wel het beste nummer van dat album.

De stijl vind ik de meest gevoelige plaat, het doet me echt goed om die op te leggen, zeker nummers als "I'm bound to pack it up"
terwijl wbc echt een uitleefplaat is, en ondanks de beperkte uitvoering zeer gevarieerd.
ben er nog altijd niet uit welke van de twee ik de beste vind
over I don't know heb je misschien wel gelijk, alhoewel ik "the air near your fingers" nog net iets leuker vind
  woensdag 27 augustus 2003 @ 18:18:11 #141
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_12762758
Oweeeee zonet weer ff een live versie Black Math bekeken, wat een bril-jan-te song

Check ook eempies www.whitestripes.net > downloads.

[Dit bericht is gewijzigd door hyperfuzz op 27-08-2003 18:56]

yankee charlie dinges
pi_12779887
the white stripes zijn zo hot, ze hebben zelf hun eigen game
http://www.whitestripes.net/WhiteStripes.zip
pi_13371376
jaaaaaaa..!

The White Stripes zijn GE-WEL-DIG!!!
ik "spaar" al een paar jaartjes hun cd's...en ongeveer een half jaar geleden heb ik dan eindelijk De Stijl kunnen bemachtigen! YEAH!
verzameling compleet... hoera

-HELAAS PINDABOTER-
  maandag 22 september 2003 @ 22:26:53 #144
13973 ranja
image means nothing
pi_13371655
quote:
Op maandag 22 september 2003 22:19 had romina het volgende icoon:

Ook niet verkeerd trouwens
pi_13388447
nee he?!

ja ik heb wel smaak...

weet jij of ze van plan zijn ooit nog eens in europa te touren? ik wil ze echt heeeel graag eens live zien!

-HELAAS PINDABOTER-
  dinsdag 23 september 2003 @ 17:07:37 #146
13973 ranja
image means nothing
pi_13388916
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 16:50 schreef romina het volgende:
nee he?!

ja ik heb wel smaak...

weet jij of ze van plan zijn ooit nog eens in europa te touren? ik wil ze echt heeeel graag eens live zien!

In 2002 stonden ze op Pukkelpop, toen heb ik ze gezien. Erg gaaf. Maar van een nieuwe tour weet ik niks, is ook niet niks om van Nieuw Zeeland naar Europa te reizen
pi_13389229
De eerste keer dat ik ze zag, op foto's dus, kreeg ik een nare Twarres smaak in mijn mond maar die spoelde lekker snel weg met hun muziek

ideale lekker ongecompliceerde muziek voor onder het werk

Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_13396584
quote:
en ongeveer een half jaar geleden heb ik dan eindelijk De Stijl kunnen bemachtigen! YEAH!
toen pas, heb je ook niet echt je best gedaan met zoeken toch goed dat je 'm hebt hoor

Scatterbrain, wees nou maar niet te zeker van jezelf als het gaat om broer/zus enzo.
Jack White heet wel degelijk (ook) John Anthony Gillis

[url=http://rockandroll.community.nl/weblog/pages.php?page=Downloads]Lots of punk/garage/rock Downloads[/url]
pi_13396706
http://www.grunnenrocks.nl/bands/w/whitejack.htm

wat meer over Jack White dus. bandjes enzo

quote:
Johnny Walker of The Soledad Brothers appears on Suzy Lee and I Fought Piranhas (both on the 1st album).
dus ws fans haal die soledad brothers cd's (of liever: vinyl) in huis. sowiezo doen trouwens.
pi_13398092
White Stripes
  woensdag 24 september 2003 @ 04:11:23 #151
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_13402800
ik dig die 1e 6 nummers echt te goed.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  woensdag 24 september 2003 @ 13:11:00 #152
13973 ranja
image means nothing
pi_13407997
weet niet of het al in dit topic staat, maar ga even lui doen...

ik kan ook iedereen The von bondies aanraden. Hun album 'Lack of communication' is hoorbaar geproduceerd door Jack White. De band bestaat uit 4 personen, 2 man en 2 vrouw waarbij 1 man de (meeste) leadzang heeft.

pi_13414419
Heeft iemand de remix van Adam Freeland al gehoord op bootleg. Zo ja, wat vinden jullie er van?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 25 september 2003 @ 23:06:41 #154
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_13447756
Bekijk hier de nieuwe ( volgens mij tenminste nieuwe) video van The White Stripes: The Hardest Button To Button
pi_13457888
quote:
Op donderdag 25 september 2003 23:06 schreef Timo20 het volgende:
Bekijk hier de nieuwe ( volgens mij tenminste nieuwe) video van The White Stripes: The Hardest Button To Button
whaa wat een vaaage clip!
pi_13630879
Even een schopje, Rolling Stone magazine veegt de vloer aan met Meg White....
quote:
Stripes Leave Denver Cold
White's stripped-down approach wearing thin

Jack and Meg White share a stage surname, a flair for feeding rumors, and a predilection for white and red color schemes. What they don't share, unfortunately, is a talent for their respective instruments.
Over four albums, Jack White has proven that he is a fantastic guitarist and an immense songwriting talent. But it might take another act covering the White Stripes to make that clear, because seeing the duo in concert is like watching a gifted artist cut a demo. It's as if he says to Meg, "Hey, can you just keep time for me while I get this stuff down on tape?"

As soon as the Stripes hit Denver's Fillmore Auditorium Friday night, they launched speechlessly into the early tune "The Big Three Killed My Baby." A string of songs from 2001's White Blood Cells followed: "Dead Leaves and the Dirty Ground," "Hotel Yorba" and "I'm Finding It Harder to Be a Gentleman." Then the set diversified, bouncing between albums and ultimately evenly spanning their recorded history: from their eponymous debut to this year's Elephant.

The songs blurred like the years and spoken words slurred into one another, and the whole thing slowly turned into a bunch of electro pseudo-blues gobbledy gook. But when the crowd settled down about an hour into the ninety-minute show, the band's flaws really started to show.

Meg's simplistic skin-pounding, her child-like delivery and coy posturing resemble a stunt more than they suggest unique technique or talent. Even the White Stripes' positioning onstage -- Jack frequently singing incoherently into a mike behind the drums, Meg playing directly to him at all times -- suggested as much. The only thing that made her a better choice than a drum machine was her partner's ability to control her tempo without physically pushing a button. Well, she's cute, too.

With the magic of multi-tracking, the White Stripes' albums are full enough to squeak by as complete; the raw minimalism comes off as edgy rather than lacking. Some tunes, like "Yorba Hotel" and "I Want to be the Boy that Warms Your Mother's Heart," withstood the live strip-down. And Meg shone on her sultry vocal showcase "In the Cold Cold Night." But too many songs sounded downright thin.

As Jack claimed during a two-song encore that ended with Leadbelly's "Boll Weevil," a "Seven Nation Army" might not be able to hold him back. But eventually his apparent aversion to forming a real band might.

One man army
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 20:07:12 #157
13973 ranja
image means nothing
pi_13631034
Tja, ben het er totaal niet mee eens. Ik vind dat het wel degelijk toegevoegde waarde heeft. Ten eerste natuurlijk omdat ze een mens is en geen machine. Ten tweede omdat een ander mens waarschijnlijk meer zou willen of meer gaan doen, terwijl dat nou juist niet de bedoeling is. Het simplistische van haar drummen is precies wat bij de muziek past. Vind ik dan...
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 12:20:44 #158
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_13642335
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:07 schreef ranja het volgende:
Tja, ben het er totaal niet mee eens. Ik vind dat het wel degelijk toegevoegde waarde heeft. Ten eerste natuurlijk omdat ze een mens is en geen machine. Ten tweede omdat een ander mens waarschijnlijk meer zou willen of meer gaan doen, terwijl dat nou juist niet de bedoeling is. Het simplistische van haar drummen is precies wat bij de muziek past. Vind ik dan...
Helemaal mee eens!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_14467066
Hoe heet dat nummer van hun dat word gebruikt in The Trip van MTV?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_14467173
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 19:00 schreef mrcool het volgende:
Hoe heet dat nummer van hun dat word gebruikt in The Trip van MTV?
7 Nation Army
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_14485773
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 19:05 schreef Dezz het volgende:

[..]

7 Nation Army

Thanx!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_14860053
Die clip van The Hardest Button To Button is echt geweldig . Maar ja, alle clips van The White Stripes zijn cool.
pi_14901872
The White Stripes zijn echt super!

Het nummer 'Jolene', het origineel is van Dolly Parton, is echt prachtig gecoverd door J & M, er zit zoveel emotie in, kippenvel!!!

Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  maandag 24 november 2003 @ 22:31:00 #164
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_14902727
quote:
Op zondag 23 november 2003 12:45 schreef Tom_Tom- het volgende:
Die clip van The Hardest Button To Button is echt geweldig . Maar ja, alle clips van The White Stripes zijn cool.
klopt die video is echt vet maar kvind Seven Nation Army video toch nog wel wat beter
pi_14937356
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 11:02 schreef habermas het volgende:
Ik zie dat deze 'saviors of Rock n' Roll' nog geen eigen topic hebben...

The White Stripes zijn broer en (stief-?)zus òf man en (ex-?)vrouw Jack White en Meg White (niemand weet precies wat hun relatie is, in concert heeft Jack het altijd over z'n zusje). Ze komen uit Detroit (Yeah Baby!), en in 1999 kwam hun eerste cd uit: The White Stripes:

Broer en zus
quote:
[afbeelding]

In 2000 volgde De Stijl:

[afbeelding]

Afgelopen jaar braken ze definitief door met White Blood Cells (2001), met daarop de topper "Dead Leaves And The Dirty Ground":

[afbeelding]

Met hun minimalistische rock (Meg speelt drums, Jack gitaar, zang en soms keyboards) behalen ze maximaal resultaat, en hebben ze de de rock 'n roll op hun eigen wijze nieuw leven ingeblazen. Vergelijkbaar met: The Strokes, Black Rebel Motorcycle Club, en wat verder terug The Stones en The Doors...

Go check 'em out!

Met dank aan Dinosaur_Sr

heb ik gedaan ..... ze zijn echt vet
  woensdag 26 november 2003 @ 11:00:07 #166
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_14937538
quote:
Op woensdag 26 november 2003 10:52 schreef majesticzero het volgende:

Broer en zus

Volgens mij zijn ze getrouwd geweest... dus ex-man en ex-vrouw..
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_14937554
quote:
Op woensdag 26 november 2003 11:00 schreef DaisyDuke het volgende:
Gezellig, inteelt! .
  woensdag 26 november 2003 @ 11:02:53 #168
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_14937602
quote:
Op woensdag 26 november 2003 11:00 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

allemaal roddels
pi_15190474
quote:
Jack White Contributes Five Cuts to Cold Mountain Soundtrack
"No, dude, I'm pretty sure the Union soldiers didn't wear white parachute pants"
[Posted Thursday, December 4th, 2003 06:00:00 Pitchfork Central Time]

Micah C. Harding reports:
Not since Alice Sebold's Lovely Bones has a book brought more tears to the eyes of middle-aged housewives and more scorn from the tongues of popular university critics than Charles Frazier's Civil War drama Cold Mountain. In the recent trend of Oprah Book Club-esque best sellers becoming mediocre feature films (White Oleander, The House of Sand and Fog) so will Cold Mountain hit the big screen with leading ladies Nicole Kidman and Renee Zellweger along with British-born actor Jude Law. But another personage, someone you might know a bit better than Law or Zellweger (unless you're still spinning that Chicago soundtrack while you shower) remains unpromoted from the official cast of Cold Mountain: our very own Jack White.

Not only will Mr. White make a cameo appearance in the Civil War epic (thus explaining the hook-up with Renee Zellweger), but he will also contribute five cuts to the film's official soundtrack, due for release on December 16th courtesy of DMZ/Columbia. Three are traditional music in the style of the period: "Wayfaring Stranger," "Sittin' on Top of the World" (actually a Howlin' Wolf number) and "Great High Mountain," courtesy of Ralph Stanley. The two original tracks White penned for the film are titled "Never Far Away" and "Christmas Time Will Soon Be Over." And with the end of the four-month Christmas season (that's some birthday party) comes the release of the feature film Cold Mountain on the big day. Tracklist:

01 Jack White: "Wayfaring Stranger"
02 Reeltime Travelers: "Like a Songbird That Has Fallen"
03 Tim Eriksen, Riley Baugus & Tim O'Brien: "I Wish My Baby Was Born"
04 Alison Krauss: "The Scarlet Tide"
05 Tim Eriksen & Riley Baugus: "The Cuckoo"
06 Jack White: "Sittin' on Top of the World"
07 Tim Eriksen: "Am I Born To Die?"
08 Alison Krauss: "You Will Be My Ain True Love"
09 Sacred Harp Singers at Liberty Church: "I'm Going Home"
10 Jack White: "Never Far Away"
11 Jack White: "Christmas Time Will Soon Be Over"
12 Stuart Duncan & Dirk Powell: "Ruby With the Eyes That Sparkle"
13 Cassie Franklin: "Lady Margret"
14 Jack White: "Great High Mountain"
15 Gabriel Yared: "Anthem"
16 Gabriel Yared: "Ada Plays"
17 Gabriel Yared: "Ada and Inman"
18 Gabriel Yared: "Love Theme"
19 Sacred Harp Singers at Liberty Church: "Idumea"

Along with the up-and-coming movie debut, The White Stripes' latest single, "The Hardest Button to Button," (backed by the Stripes' live version of The Soledad Brothers' "St Ides Of March") was released on November 17th. The single's video, directed by Michel Gondry, features the band performing live from a New York stage amongst percussion and amp stacks galore. And while all this is taking place, The Stripes are circling the globe on their world tour hitting stops such as New Zealand, Brazil, Australia, Japan and the U.S. of A. UK dates follow into the new year.

Bron

....ik bedoel hè, nieuw materiaal

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 25 december 2003 @ 20:18:19 #170
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_15700480
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:07 schreef ranja het volgende:
Het ziet er wel niet uit. Ze heeft weinig of geen uitstraling en zit daar precies dik tegen haar zin wat met stokjes te meppen. Ik ben dus géén fan van haar.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 30 december 2003 @ 17:29:53 #171
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_15830982
Ben ze eigenlijk pas net voor het eerst tegengekomen , ik heb blijkbaar een tijdje zitten slapen. Maar ik moet zeggen dat ik het echt vier (?) hele goede albums vind. Ik heb ook een aantal van de clips opgezocht maar ik kan die van "just don't know what to do with myself" nergens op een fatsoelijke kwaliteit vinden. Heeft iemand hem toevallig?
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
pi_15831280
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:29 schreef BlackJack het volgende:
Ben ze eigenlijk pas net voor het eerst tegengekomen , ik heb blijkbaar een tijdje zitten slapen. Maar ik moet zeggen dat ik het echt vier (?) hele goede albums vind. Ik heb ook een aantal van de clips opgezocht maar ik kan die van "just don't know what to do with myself" nergens op een fatsoelijke kwaliteit vinden. Heeft iemand hem toevallig?
http://www.cissme.com/bgroup-de/rm/xl/white/video/xls166cd-01_rvh.ram

van

http://videos.antville.org/topics/the+white+stripes/

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 2 januari 2004 @ 22:01:15 #173
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_15911731
Ik heb ze ook pas net ontdekt eigenlijk. N.a.v. dat liedje van The Trip, heb ik twee albums gedownload (Elephant en White Blood Cells). Vind het tot nu toe super muziek
De rest ook maar eens downloaden
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_15921825
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 22:01 schreef texelonia het volgende:
Ik heb ze ook pas net ontdekt eigenlijk. N.a.v. dat liedje van The Trip, heb ik twee albums gedownload (Elephant en White Blood Cells). Vind het tot nu toe super muziek
De rest ook maar eens downloaden
gefeliciteerd
ik ben benieuwd wat je van de rest gaat vinden
  zondag 4 januari 2004 @ 20:54:28 #175
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_15963074
Kan iemand me nou vertellen waar Seven Nation Army nou eigenlijk over gaat? Ik ben denk ik wat te dom voor de fijnere nuances
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_15963146
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:54 schreef Rahl het volgende:
Kan iemand me nou vertellen waar Seven Nation Army nou eigenlijk over gaat? Ik ben denk ik wat te dom voor de fijnere nuances
Jack zelf:
"Seven Nation Army is about this character who is involved in the realm of gossip with his friends and family and is so enraged by it that he wants to leave town."
pi_15966205
Vind 7 Nation Army en Hardest Button To Button wel goed
maar als je de rest van het album luisterd hoor je wel dat die 2 nummers echt gebruikt zijn om ze Comercieel te maken vind ik..

Staan wel OK nummers op maar meh..
Had beter verwacht..

7/10

pi_15968850
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:43 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
maar als je de rest van het album luisterd hoor je wel dat die 2 nummers echt gebruikt zijn om ze Comercieel te maken vind ik..
Tuurlijk jongen.
Hmmzz....
pi_15973442
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:43 schreef The-Brahma-Bull het volgende:

Staan wel OK nummers op maar meh..
Had beter verwacht..

7/10

hoogstens commercieel gemaakt door mtv en tmf...
pi_15982637
Inderdaad, de nummers zijn niet op het album gezet om het commercieel te maken: TMF/MTV hebben het commercieel gemaakt helaas. Daarom heb je het idee dat het commercieel is bedoeld als je het album luistert. Maar dat is denk ik wel bij meer albums.

Ik vind Elephant echt een geweldig album. Er staan wel wat nummers op die ik maar oversla. Verder vind ik het album beter dan de vorige albums.. (Al is 'White Blood Cells' ook erg goed.)

pi_15983667
Ik vind alleen You've Got Her in Your Pocket minder geslaagd van Elephant.

De rest is echt goed.

dinsdag 6 januari 2004 @ 14:34:13 #182
68892 Guidosaurus
United chaos and anarchy
pi_16009615
White Stripes vind ik erg origineel geluid en erg knap. Toch mis ik het geluid van een band en klinkt het erg kaal.
Wie de bal kaatst moet z'n bek houden.
pi_16009843
Ik vind de White Stripes echt goed, maar die Meg mag wel wat strakker drummen...

You've got her in your pocket is het beste nummer op Elephant....

[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 06-01-2004 14:46]

pi_16016727
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 14:41 schreef Tranceptor het volgende:
Ik vind de White Stripes echt goed, maar die Meg mag wel wat strakker drummen...

You've got her in your pocket is het beste nummer op Elephant....

dat meen je niet. Het laatste nr. van de cd is duidelijk de beste.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 19:13:11 #185
64792 Mryc
play me one more song
pi_16017282
Op de een of andere manier vind ik Little Acorns erg Nirvana-achtig...
pi_16017873
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 19:13 schreef Mryc het volgende:
Op de een of andere manier vind ik Little Acorns erg Nirvana-achtig...
Vind ik één van de beste nr.s van de cd. Dat intro is ook wel droog
pi_16018528
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 19:41 schreef spacemangraig het volgende:
Vind ik één van de beste nr.s van de cd. Dat intro is ook wel droog
Echt zo'n R&P nummer .
pi_16020630
Is wel leuk af en toe, niet helemaal mijn straatje. Maar toch, als ik soms ff geen zin heb om electronische muziek te luisteren pak ik ff een rock cdtje

of The White Stripes - Seven Nation Army (Adam Freeland Remix) natuurlijk

'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_16020645
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:45 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

dat meen je niet. Het laatste nr. van de cd is duidelijk de beste.

Dat vind ik dus echt een flauw nummer, beetje lollig bedoeld. Little Acorns is wel cool...

Nee het laatste nummer doet me denken aan Eminems teksten; 1 keer leuk, 2 keer leuk, maar de derde keer .....:O

pi_16022799
mijn top 3 van het album:
1. Balls and Biscuit
2. Black Math
3. You've got her in your pocket
pi_16072310
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:38 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

http://www.cissme.com/bgroup-de/rm/xl/white/video/xls166cd-01_rvh.ram

Bijzonder prettig clipje
Voorproefje op studio brussel: http://www.stubru.be/stubru_master/muziek/video/thewhitestripes_katemoss/index.html.
Real player, dat dan weer wel..
Maar goed, Kate moss aan het paaldansen terwijl een man op de achtergrond zeurt dat hij niet weet wat hij met zichzelf aan moet.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_16073912
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:30 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Dat vind ik dus echt een flauw nummer, beetje lollig bedoeld. Little Acorns is wel cool...

Nee het laatste nummer doet me denken aan Eminems teksten; 1 keer leuk, 2 keer leuk, maar de derde keer .....:O

Mja, maar dat vind ik ook van jouw favoriet, daarom zei ik het. Vind ik de twee minste nr.s van het album. White Stripes moeten rocken!
pi_16074001
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:13 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Echt zo'n R&P nummer .

watte?
  Redactie Games donderdag 8 januari 2004 @ 17:05:34 #194
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_16074101
Seven Nation Army heeft een leuk introotje
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_16074607
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:03 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

watte?

Ik denk Relatie & Psychologie? (het Fok!subforum)
pi_16597645
Voor mensen die het ook allemaal niet meer bij kunnen houden: De zangeres Joss Stone heeft een cover gedaan en uitgebracht van Fell In Love With A Girl.
pi_16600116
pfff wat een kutnummer...
pi_16600998
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:29 schreef Tom_Tom- het volgende:
Voor mensen die het ook allemaal niet meer bij kunnen houden: De zangeres Joss Stone heeft een cover gedaan en uitgebracht van Fell In Love With A Girl.
Da's Soul hè, ach, 't is niet erg hoor
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:21:21 #199
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_17112535
Ik kon nog geen link vinden naar deze Peel-session-downloads dus ik voeg 'm maar even toe. Er staat ook een video van het optreden bij de Grammys:
http://www.whitestripes.net/downloads.php
pi_17231583
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:21 schreef Meadowmeal het volgende:
Ik kon nog geen link vinden naar deze Peel-session-downloads dus ik voeg 'm maar even toe. Er staat ook een video van het optreden bij de Grammys:
http://www.whitestripes.net/downloads.php
Super dat optreden! Ik hoop echt dat ze dit jaar naar Nederland komen.
pi_22981612
Megaschop. .

Ik zag van de week een livevideo van Jolene op MTV. Deze kwam van een livealbum of DVD. Op de website van de White Stripes zag ik er niks over.
Wie weet meer? .
  zondag 31 oktober 2004 @ 19:59:17 #202
13973 ranja
image means nothing
pi_22981900
Jolene spelen ze wel vaker live. Staat ook op bijna elke bootleg van hun. En ongetwijfeld ook op hun komende dvd.
  † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 01:01:30 #203
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_22998845
Jolene is als single uitgebracht en staat ook op de live-cd Live at the Forum. Ik heb inmiddels alle vier de cd's, een vinyl singeltje van The hardest button en een dvd; Candy Coloured Blues.
  maandag 1 november 2004 @ 15:24:39 #205
13973 ranja
image means nothing
pi_22998990
Is die dvd Candy Coloured Blues nog interessant? Staan er alleen interviews enzo op of ook beelden?
pi_22999096
Eigenlijk niet, ik heb hem maar 1 keer gekeken. Er staat een ministukje interview op van een halve minuut. De rest bestaat uit mensen die vertellen over WS en wat beelden van 'vroeger'.
  maandag 1 november 2004 @ 15:32:01 #207
13973 ranja
image means nothing
pi_22999145
Dat dacht ik al, daar kan ik dus wel zonder
De nieuwe dvd wordt wel interessant natuurlijk. Ik heb nu 2 songs live met beeld op dvd, 1 op de dvd-single van I don't know what to do with myself (Black math) en 1 op de verzameldvd van Later with Jools Holland, daarop staat Hotel Yorba.
pi_22999196
Je kan zeker wel zonder, zo interessant was ie ook niet, helaas... Ik zal mn vriendje een vragen (werkt in een platenzaak) of die nog aan leuke singletjes kan komen
pi_49205335
Toffe schop

Binnekort nieuwe cd en heb er al wat van gehoord
Echt super vet
Gister op 3fm zeiden ze dat als je goed zoekt op internet dat je hem kan vinden, maar dat lukt me niet
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:45:17 #210
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_49221241
Net Icky Thumb gehoord op 3fm, superlekker plaatje
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_49240143
Icky Thumb is tof inderdaad. Erg 70's rock and roll. AC/DC style
  dinsdag 15 mei 2007 @ 20:09:36 #212
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_49414863
Ik hoorde ook net "Icky Thump" (met een p, dus) voor het eerst, maar wat is dat een ongelooflijk foute plaat, zeg. Die jaren '70 solo's.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:43:00 #213
11502 nipeng
The last ride is free
pi_49422240
Jaren 70, eens luisteren dan
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:46:31 #214
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_49422468
Is die nieuwe CD iets? Want die laatste van hun was echt tenenkrommend.

"My Doorbell"
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_49422950
Alle cd's van hun zijn tof
pi_49451661
Tuurlijk zijn alle CD's tof. Icky Thumb wil ik zo snel mogelijk in mijn bezit hebben. En hoewel het nummer Icky Thumb een beetje cliché klinkt, vind ik het echt geweldig gedaan!
pi_51263562
Weet iemand wanneer ze in NL gaan optreden ? op hun site zie ik geen europese tour staan.
Hoop dat t snel gebeurd want na me eerste kennismaking met hun muziek paar dgn geleden ben ik verkocht !! oh menn wat een energie, wat n grooove, wat n gitaar solo's !!!
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_51287236
'Catch Hell Blues' heeft echt heerlijk gitaarspel .
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:47:52 #219
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_53355515
En wat vinden we van het nieuwe album?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:49:14 #220
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_53355555
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:47 schreef One_conundrum het volgende:
Bijna de beste tot nu toe.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_53363349
Zeker niet verkeerd, beter dan Elephant wat mij betreft, gaat weer wat terug naar de oude waarden.

Als ik ze op volgorde zet krijg ik momenteel dit:

1. White Blood Cells
2. De Stijl
3. Get Behind Me Satan
4. Icky Thump
5. Elephant
6. The White Stripes
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 21 september 2007 @ 19:12:57 #222
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_53363384
1. De Stijl
2. The White Stripes
3. White Blood Cells
4. Icky Thump
5. Elephant
6. Get Behind Me Satan

.
pi_53383124
1. De Stijl
2. White Blood Cells
3. Icky thump
4. The White Stripes
5. Elephant
6. Get Behind Me Satan
pi_53383637
1. Elephant
2. Icky Thump
3. De Stijl
4. White Blood Cells
5. Get Behind Me Satan
6. The White Stripes
pi_53748257
Any news?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:36:24 #226
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_53971241
Als we dan toch met lijstjes bezig zijn, waarom dan niet een van je favoriete White Stripes nummers ?

1. Expecting
2. Seven Nation Army
3. Catch Hell Blues
4. Jimmy The Exploder
5. Truth Doesn't Make A Noise
pi_53985929
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:47 schreef One_conundrum het volgende:
Tegen mijn verwachting in is het een heel gaaf album.
pi_53991258
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 16:36 schreef Fir3fly het volgende:
Als we dan toch met lijstjes bezig zijn, waarom dan niet een van je favoriete White Stripes nummers ?

1. Expecting
2. Seven Nation Army
3. Catch Hell Blues
4. Jimmy The Exploder
5. Truth Doesn't Make A Noise
Ook leuk, maar dat doe ik wel als het forum weer beter werkt.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 17 oktober 2007 @ 23:18:07 #229
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_54000065
Het forum werkt weer, ik wacht .
pi_54000748
1. Ball and Biscuit
2. Death Letter
3. Catch Hell Blues
4. Jack The Ripper (live-versie)
5. I Just Don't Know What To Do With Myself
pi_54009731
1. Death Letter
2. Black Math
3. Hello Operator
4. Little Cream Soda
5. Ball and Bicuit
pi_54015188
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:18 schreef Fir3fly het volgende:
Het forum werkt weer, ik wacht .
Heb er een top 10 van gemaakt

1 Dead Leaves And The Dirty Ground
2 Jolene
3 The Air Near My Fingers
4 Truth Doesn't Make A Noise
5 Hotel Yorba
6 Fell In Love With A Girl
7 I'm Lonely (But I Ain't That Lonely Yet)
8 Hypnotize
9 A Martyr For My Love For You
10 I'm Bound To Pack It Up
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:17:04 #233
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_54054208
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 16:36 schreef Fir3fly het volgende:

1. Expecting
2. Seven Nation Army
3. Catch Hell Blues
4. Jimmy The Exploder
5. Truth Doesn't Make A Noise Apple Blossom
6. Truth Doesn't Make A Noise
Even een kleine wijziging .
  zondag 21 oktober 2007 @ 18:07:06 #234
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_54073701
is er al over de camera's gepraat? wat een beauty's, maar ik kan ze niet betalen. baggerrrr.

mijn top 5:

1 apple blossom
2 death letter
3 astro
4 girl, you have no faith in medicine
5 now mary

maar ik houd van zoveel meer liedjes van hen.. ze doen me denken aan 15 zijn.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:09:54 #236
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_66318026
Jammer dat het zo'n stom nummer is, maar goed om te zien dat ze terug zijn .
  woensdag 25 februari 2009 @ 15:39:15 #237
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_66448415
Ah geweldig dat ze weer terug zijn inderdaad.

Wist helemaal niet van het bestaan van dit topic af, en heb zojuist even alles doorgelezen!
Leuk om te zien hoe er een paar jaar geleden overgeschreven werd: van het begin (13 in een dozijn, e.d.; de eeuwige vergelijking met The Strokes wie? hoor ik je nu denken ) t/m de superhit Seven Nation Army en de laatste twee vernieuwende albums.

Ikzelf heb in de loop der jaren het nodige werk van ze verzameld, zal het hier binnenkort eens posten.
Zijn hier nog mensen met bijzondere cd's of vinyl uitgave?
  woensdag 25 februari 2009 @ 15:53:20 #238
13973 ranja
image means nothing
pi_66448950
Ik heb wel een paar live albums van ze maar die kun je overal krijgen, niet zo bijzonder dus.
Ook heb ik een paar 7" singles die op ebay veel te duur worden aangeboden.

Hopelijk dit jaar een nieuw album, als Jack weer even uitgespeeld (letterlijk en figuurlijk) is met The Raconteurs?
  woensdag 25 februari 2009 @ 15:55:29 #239
13973 ranja
image means nothing
pi_66449044
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:11 schreef methodmich het volgende:
Als ik ze op volgorde zet krijg ik momenteel dit:
ik:

1. The White Stripes
2. De Stijl
3. White Blood Cells
4. Icky Thump
5. Elephant
6. Get Behind Me Satan

Moeilijkst kiezen vind ik tussen 5 en 6. Satan heeft meer goede nummers dan Elephant denk ik maar Elephant heeft een paar toppers die Satan dan weer mist.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:00:34 #240
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_78933323
Lekker lekker, die nieuwe live-plaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')