Ik ben al eens 24 kilo kwijt geraakt in 3 maanden..(En dat was feitelijk met hetzelfde als wat ik nu doe, alleen minder hardlopen dan nu) Dus waarom niet?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:34 schreef Mirjam het volgende:
Tien kilo in vijf weken is niet echt reeel.
omdat het teveel te snel is. Prima als het je lukt, maar ik zou gaan voor een wat geleidelijker gewichtsverlies.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben al eens 24 kilo kwijt geraakt in 3 maanden..(En dat was feitelijk met hetzelfde als wat ik nu doe, alleen minder hardlopen dan nu) Dus waarom niet?
Ok, dan weet ik dat. Dan dump ik de koffie.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:34 schreef koekii het volgende:
Veel bewegen veel meer gezonde maaltijden nemen op een dag en dumpen die koffie.
15 minuten hardlopen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:32 schreef Braddie het volgende:
minderen met eten, 15 minuten hardlopen per dag (+ 60 minuten gewoon lopen per dag)
Hoe oud ben je en hoeveel weeg je nu?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben al eens 24 kilo kwijt geraakt in 3 maanden..(En dat was feitelijk met hetzelfde als wat ik nu doe, alleen minder hardlopen dan nu) Dus waarom niet?
Ja klopt.. maar ik heb echt géén conditie, en ik wil dit rustig aan een beetje gaan opbouwen, dus ik begin eerst maar met 15 minuten hardlopen, vind ik wel prima eventjes.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
15 minuten hardlopen?Dat is de tijd van een warming-up en cooling-down... 30 minuten intensieve intervaltraining lijkt me nuttiger.
21 en weeg rond de 100 kilo (Al even niet gewogen... 1 maand geleden was ik 102.6 maar ik ben wel wat afgevallen merk ik)quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:44 schreef koekii het volgende:
[..]
Hoe oud ben je en hoeveel weeg je nu?
Ik was in een maand 8 kilo kwijt... dus opzich kan het wel.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:44 schreef Kekaa het volgende:
Wauw..... Ik ben begonnen met harlopen (evy) en anders eten. Eigenlijk geen brood meer, wel cruesli en crackers... niet meer snoepen etc... (af en toe best wel zondigen als er een verjaardag is... niet superstreng zijn voor jezelf en jezelf helemaal niks meer gunnen). En ben in een maand ongeveer 3 kilo kwijt...
Volgens mij wil je teveel te snel..
Heel veel kan.. maar of het gezond is?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik was in een maand 8 kilo kwijt... dus opzich kan het wel.
Woog je destijds toen je 24 kg afviel 124 kg? Of ben je nu weer te snel aangekomen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
21 en weeg rond de 100 kilo (Al even niet gewogen... 1 maand geleden was ik 102.6 maar ik ben wel wat afgevallen merk ik)
Dat is zo, maar goed, 1 snee brood s`ochtends, 2 s`middags en 1 - 2 borden warm s`avonds.. lijken me prima toch?quote:
Probleem is alleen dat je vaak uiteindelijk weer aankomt, terwijl dat risico veel kleiner is als je langzaam je eetpatroon en gewoontes aanpast.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waarom zou je nou weer twee borden nemen? Je moet gewoon veel meer eten maar dan gezonden. Neem fruit en vooral heel veel groenten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is zo, maar goed, 1 snee brood s`ochtends, 2 s`middags en 1 - 2 borden warm s`avonds.. lijken me prima toch?
Toen ik die 24 kg afviel (ongeveer 1 jaartje geleden nu) woog ik 91 kilo... nu ben ik weer 8-9 kilo aangekomen helaas.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:47 schreef koekii het volgende:
[..]
Woog je destijds toen je 24 kg afviel, 124 kg of ben je nu weer te snel aangekomen?
1 snee brood 's ochtends is niks... Je kunt zelfs nog beter 's ochtends goed eten en gedurende de dag minder dan andersom. Want 2 borden avondeten vind ik dan weer veel als je wil afvallen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is zo, maar goed, 1 snee brood s`ochtends, 2 s`middags en 1 - 2 borden warm s`avonds.. lijken me prima toch?
Als het kleine porties zijnquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:47 schreef davako het volgende:
[..]
Waarom zou je nou weer twee borden nemen?
Ok.. naja, dan maak ik daar 2 van?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
1 snee brood 's ochtends is niks... Je kunt zelfs nog beter 's ochtends goed eten en gedurende de dag minder dan andersom. Want 2 borden avondeten vind ik dan weer veel als je wil afvallen.
En waar eet je dan fruit bij? Of eet je dat uberhaupt niet?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ok.. naja, dan maak ik daar 2 van?Meer heb ik eigenlijk niet nodig, ik zit al vol als ik s`ochtends s`middags totaal 4 sneetjes brood eet (Dan heb ik totaal geen honger gevoel meer)
Ik eet eigenlijk geen fruit.. (Ook niet gedaan toen ik die 24KG afviel)quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En waar eet je dan fruit bij? Of eet je dat uberhaupt niet?
En als je dit terug leest denk je nog steeds dat het beter is om in 5 weken 10kg af te vallen met een redelijk crash dieet, dan gewoon gelijdelijk met iets dat je jaren vol kunt houden?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:48 schreef Braddie het volgende:
[..]
Toen ik die 24 kg afviel (ongeveer 1 jaartje geleden nu) woog ik 91 kilo... nu ben ik weer 8-9 kilo aangekomen helaas.
Het zwaarste wat ik na het 24kg afvallen heb gewogen was 106... dus er is wel weer wat af (Sinds 1,5 maand ongeveer)
Ahh, ok! Dus het is eigenlijk unaniem gewoon eht beste als ik gelijdelijk ga doen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:55 schreef mirannie het volgende:
[..]
En als je dit terug leest denk je nog steeds dat het beter is om in 5 weken 10kg af te vallen met een redelijk crash dieet, dan gewoon gelijdelijk met iets dat je jaren vol kunt houden?
Jojo'en is het slechtste wat je kunt doen. Ooit was ik er een ster in. Sinds ik gestopt ben met crashdieten, weeg ik al zo'n 10 jaar ongeveer hetzelfde.
Ja.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ahh, ok! Dus het is eigenlijk unaniem gewoon eht beste als ik gelijdelijk ga doen?
Het aantal eetmomenten maakt niet uit. Minder eetmomenten is zelfs makkelijker met afvallen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:04 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk zelfs dat je te weinig eet hoor....
In elk geval te weinig eetmomenten..
Nee dat is niet prima.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Elke 2 uur wat eten is juist goed voor je stofwisseling..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:50 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Het aantal eetmomenten maakt niet uit. Minder eetmomenten is zelfs makkelijker met afvallen.
Is zwaar achterhaald. Verdiep je eens in intermittant fasting etc.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Elke 2 uur wat eten is juist goed voor je stofwisseling..
Dit.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:56 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Is zwaar achterhaald. Verdiep je eens in intermittant fasting etc.
Het aantal eetmomenten per dag heeft geen invloed op je stofwisseling. De hoeveelheid eetmomenten heeft wel invloed op je hongergevoel.
Je eet echt te weinig.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Blessure?...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:36 schreef dijon het volgende:
100 kg bij welke lengte?
Afvallen kun je sowieso beter doen door je verbranding te vergroten, dan door de inname van calorieën beneden een normaal niveau te brengen.
Zorg dat je gewoon 2500 kcal binnenkrijgt en verdeel dit over 6 momenten per dag, dan loop je niet met een hongergevoel dus is de kans dat je een vreetbui krijgt ook lager.
Tenzij je skinny wilt worden kun je het beste krachttraining gaan doen op volume (weinig reps, veel gewicht), daarmee vergroot je je verbranding tevens in rust.
Ik ben nu een paar maanden bezig en ben zelfs aangekomen, maar ben wel 10cm buikomtrek kwijt.
Mijn startgewicht was 92kg met een buikomtrek van 110cm bij 1,93m lengte. Ik zit nu op 97kg bij 99cm buik.
Crashen heb ik jaren geleden gedaan, dat heeft me uiteindelijk een permanente blessure en jojo-effect opgeleverd. Absoluut geen aanrader!
Ik weeg op dit moment 100 kilo met een lengte van 1,80.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:39 schreef wesleydie het volgende:
Ik snap niet hoe het voor velen nog zo'n mysterie is hoe je (op gezonde wijze) afvalt.Ik ga niet eens vertellen wat TS moet doen tenzij hij mij vertelt hoeveel hij weegt met welke lengte en wat hem ertoe aanzet dit keer weer vet te verliezen; permanent, of weer zoals je reeds deed: tijdelijk?
Ik eet gewoon 3x per dag.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:47 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ga dan eten, met dit rare gedoe val je niet af.
Ok, naja.. van de koffie blijf ik af vanaf vandaag..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:50 schreef Deliah het volgende:
In plaats je uit te hongeren 's morgens een goed ontbijt en goede lunch met voldoende gezond vet eten. Alle toegevoegde suiker weglaten, geen zoetjes meer, maar bijvoorbeeld een appel. Zo zorg je ervoor dat je 's avonds niet te veel eet en hetgeen je 's morgens en ´s middags eet verbrandt.
Nee, nog steeds te weinigquote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ok, naja.. van de koffie blijf ik af vanaf vandaag..
Ik neem 2 s`neetjes s`ochtends en 4 s`middags...
Lijkt me om eerlijk te zijn ook wel gelijk wat gezonder, dingen zoals vruchtensap uit pak en andere frisdranken blijf ik óók af.
Gewoon water/crystal clear, en misschien af en toe (Als ik uitga op zaterdag) een of 2 colatjes (Ik drink geen bier/alcohol)
Is dat al prima?...
Ja en dat is dus te weinig.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:07 schreef Braddie het volgende:
Ik krijg per dag... 1000-1200 calorien binnen (Komt ook door het calorie arme brood)
En dat is nou net véél te weinig voor jouw lengte en gewicht.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:07 schreef Braddie het volgende:
Dat lijkt me toch normaal?...
Is de hele bedoeling van afvallen niet gewoon "Je moet meer verbranden dan je binnen krijgt? "
Ik krijg per dag... 1000-1200 calorien binnen (Komt ook door het calorie arme brood)
Okee, daar kunnen we wat mee. Wat ik je kan aanbevelen is om een paar gewichten te kopen, een springtouw, eventueel een bokszak ophangen en piston dumbells.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik weeg op dit moment 100 kilo met een lengte van 1,80.
Wat mij er toe aan zet is dat ik graag prettiger in m`n vel wil zitten, en me wat fijner wil voelen als ik met wat gasten muziek maak op een podium (Dat lukt me niet echt i.v.m gewicht)
Of niet, want je bent daarna toch weer aangekomen? Ik neem aan in een rap tempo?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Laat de TS nu eerst haar voedsel inname op orde krijgen. En dan verder kijken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:11 schreef wesleydie het volgende:
[..]
Okee, daar kunnen we wat mee. Wat ik je kan aanbevelen is om een paar gewichten te kopen, een springtouw, eventueel een bokszak ophangen en piston dumbells.
Je kunt thuis zowel kracht, als cardio-oefeningen samenvoegen tot een training. Zorg ervoor dat je een stopwatch gebruikt om exact te zien hoelang je al aan het trainen bent. (online programma kan je ook gebruiken)
Verder stel ik voor dat je zoveel mogelijk oefeningen bedenkt om elke lichaamsdeel te kunnen trainen. De meeste.mensen trainen enkele lichaamsspieren per trainen, dus maandag schouders en biceps, triceps, woensdag borst en buik, en vrijdag benen .. maar.in het begin kunnen je spieren geen lange training aan wanneer je steeds dezelfde.belast. Buikspieren kan je ook staan uitvoeren met gewichten. Gewoon je bovenlichaam naar voren leunen en terugtrekken met.je buikspieren...Na elke oefening ongeveer 60 seconden rust, en dump voorlopig je weegschaal en ruil hem in voor een grote spiegel. Tijdens het trainen ook gewoon de spiegel gebruiken en er met.blote bovenlichaam voor staan trainen. Zie dat je lichaam vreselijk is, dat je het haat en dat je er alles aan zal doen om dat te veranderen, beetje bij beetje. Na een paar maanden begin je minder walging te hebben wanneer je de.spiegel in kijkt en zo blijf je gemotiveerd.
Qua voeding, eet gewoon normaal. Ontbijt!! En vreet veel magere kwark ( veel eiwit) en drink voldoende water en melk. Blijf koste wat kost van de cola af, tyfuszooi is dat. Probeer ook gewoon af en toe een snack, maar niet meer dan eens in de week. Ook als je gaat hardlopen, vantevoren even een banaan eten.
Daarna ben ik aangekomen, maar dat was niet in rap tempo, ik kwam vorige maand pas weer wat aan nadat ik 91 KG bleef... daarna ben ik weer gaan eten s`nachts en toen ging het weer mis (maar ik at dan ook 8 -12 sneetjes brood s`nachts)quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:13 schreef yvonne het volgende:
[..]
Of niet, want je bent daarna toch weer aangekomen? Ik neem aan in een rap tempo?
Een banaan bevat snelle suikers / koolhydraten die je een energieboost geven; handig voor wanneer je gaat hardlopen, lees het in alle bladen. Banaan, de lievelingsvoer van elke hardloper.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Laat de TS nu eerst haar voedsel inname op orde krijgen. En dan verder kijken.
En een banaan eten voor het hardlopen? Grapje zeker?
Van de hardloper die op gewicht is ja.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:19 schreef wesleydie het volgende:
[..]
Een banaan bevat snelle suikers en koolhydraten die je een energieboost geven; handig voor wanneer je gaat hardlopen, lees het in alle bladen. Banaan, de lievelingsvoer van elke hardloper.
Vanavond een groot bord broccoli en een schnitzel.quote:
9 kilo aankomen in een maand noem je niet rap?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
Daarna ben ik aangekomen, maar dat was niet in rap tempo, ik kwam vorige maand pas weer wat aan nadat ik 91 KG bleef... daarna ben ik weer gaan eten s`nachts en toen ging het weer mis (maar ik at dan ook 8 -12 sneetjes brood s`nachts)
Ik mag er 2000-2500 dat weet ik... maar dat kan ik onmogelijk verbranden per dag..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja en dat is dus te weinig.
Lees http://www.slank-en-sterk.nl/ eens door.
Je mist nogal wat algemene kennis over voeding/afvallen enzo.
Vervang de volgende keer de schnitzel voor kipquote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
Vanavond een groot bord broccoli en een schnitzel.
Normaal gesproken aardappels met groente en een stuk vlees.
Jawel, maar dat kwam omdat ik 12 snee-en brood per avond at gedurende... 3 weken ongeveer...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
9 kilo aankomen in een maand noem je niet rap?
Omdat?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:20 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik mag er 2000-2500 dat weet ik... maar dat kan ik onmogelijk verbranden per dag..
Als een auto gaat rijden moet ie toch alvorens benzine hebben. Het is hoe dan ook goed voedsel voor 't hardlopen ongeacht of je dik bent of niet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Van de hardloper die op gewicht is ja.
Niet voor de te dikke hardloper die hardloopt om af te vallen.
Waarom eet je eik snachts? Wisselende diensten of gewoon trek?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
Daarna ben ik aangekomen, maar dat was niet in rap tempo, ik kwam vorige maand pas weer wat aan nadat ik 91 KG bleef... daarna ben ik weer gaan eten s`nachts en toen ging het weer mis (maar ik at dan ook 8 -12 sneetjes brood s`nachts)
Dat voedsel is lichaamsvet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:21 schreef wesleydie het volgende:
[..]
Als een auto gaat rijden moet ie toch alvorens benzine hebben. Het is hoe dan ook goed voedsel voor 't hardlopen ongeacht of je dik bent of niet.
Ik eet niet meer s`nachts al 2 weken niet meer, en in die 2 weken ben ik zo`n 4-5 kg kwijt geraakt alweer (Van 106 naar nu .. 99-100)quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
Waarom eet je eik snachts? Wisselende diensten of gewoon trek?
Wat zou ik moeten doen om zóveel te verbranden?.. ik fietste 1,5-2 uur per dag.. en tegenwoordig loop ik 60 minuten per dag...quote:
Je hebt je metabolisme om zeep geholpen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wat zou ik moeten doen om zóveel te verbranden?.. ik fietste 1,5-2 uur per dag.. en tegenwoordig loop ik 60 minuten per dag...
En ik ben 1x per week in de sportschool (Dan doe ik 30-60 minuten crosstrainer en buikspier oefeningen 3x 15)
Maar het lijkt me niet haalbaar (ondanks dat ik in 2 weken 4-5 kg ben kwijt geraakt sinds midden oktober)
De vezels in de banaan zorgen voor een landurig voldaan gevoel en het bevordert de stofwisseling, wat op z'n beurt weer de vetverbranding stimuleert. Het is juist een "superfood" onder de afvallers die bezig zijn met cardio.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat voedsel is lichaamsvet.
Hoezo heb ik dat?..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je hebt je metabolisme om zeep geholpen.
Begin nou maar eerst met een normaal eetpatroon aan te leren.
Dat komt de rest straks wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |