Als VVD en CDA samen regeren ook hoor.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:06 schreef Luigi het volgende:
Als PvdA en VVD samen gaan regeren is de middenmoot altijd de klos namelijk.
Nou ja, Gelukkig kan ik nog gaan werken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:06 schreef Luigi het volgende:
Als PvdA en VVD samen gaan regeren is de middenmoot altijd de klos namelijk.
Ja en dat heeft dus niks te maken met welke partij uiteindelijk in het kabinet zitquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:10 schreef Luigi het volgende:
Iedereen die denkt de komende 5 tot 10 jaar buiten schot te blijven leeft op Griekse voet en in een droomwereld. Vooruit denken mensen, de vooruitzichten waren er al een jaar of 5 he.
Wij hebben het opgelost met ouders onderling. Werkt prima. Voor ons dusquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:11 schreef Ticootje het volgende:
Opa's en oma's... Mooi verhaal, maar mijn ouders zijn nog jong en ook die werken gewoon... Bij mijn opa en oma brengen... Zal ik 2 mensen van bijna 80 even niet lastig vallen met een dwarse kleuter en een klimgeit peuter... Daar zijn ze gewoon te oud voor.
Maar breng jij ook meer op met hogere opvangkosten, minder kinderbijslag en een inkomensafhankelijke zorgpremie?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:13 schreef Estrys het volgende:
quote][ afbeelding ] Op woensdag 31 oktober 2012 12:06 schreef Ticootje het volgende: [..] Ik kan creatief doen wat ik wil, maar 32 uur werken en een partner die 40 uur werkt, dan heb je gewoon opvang nodig.. Ja of ik moet minder gaan werken ja.. Dan vervalt de opvang, maar komt er ook minder binnen... En ik breng nog steeds meer op dan de opvang me kost.
Prima als dat kan ja... Maar ik vind het erg vervelend als ik zo moet leunen op een ander voor 4 dagen, en ik dus maar hooguit 1 dag andere kinderen zou kunnen opvangen...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:13 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wij hebben het opgelost met ouders onderling. Werkt prima. Voor ons dus.
Ja, maar voor de kinderopvang telt het salaris van beiden he?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Er moet wel heel wat gebeuren wil ik niet meer opbrengen dan de stijging in kosten en dan verdien ik nog niet modaal in mijn eentje (omgerekend naar fulltime).
Ja, ik kan inderdaad thuis blijven en een beetje met mn poes spelen op een kratje schultebrau...quote:
Gewoon doen wat je moet doen om je dak boven je hoofd te behouden en je kinderen te eten te geven. De rest is bijzaak.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, ik kan inderdaad thuis blijven en een beetje met mn poes spelen op een kratje schultebrau...
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, ik kan inderdaad thuis blijven en een beetje met mn poes spelen op een kratje schultebrau...
Je wilt me he?quote:
Gewoon doen!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik had zojuist een mooi lek gevonden in het systeem van een ander bedrijf... Netjes gemaild natuurlijk en een bedankje terug... Zal ik nu terug mailen dat dat tevens mn sollicitatie was?
Maar dit zorggedoe is toch helemaal geen bezuiniging, maar gewoon inkomenspolitiek? Ik denk dat niemand daarop gerekend heeft hoor...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:10 schreef Luigi het volgende:
Iedereen die denkt de komende 5 tot 10 jaar buiten schot te blijven leeft op Griekse voet en in een droomwereld. Vooruit denken mensen, de vooruitzichten waren er al een jaar of 5 he.
Nog steeds zomertijd?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:37 schreef Armageddon het volgende:
Pffff ik kan wel een paar uur slaap gebruiken.
Och ik had in deze tijden geen belastingverlaging verwacht en die komt er wel.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar dit zorggedoe is toch helemaal geen bezuiniging, maar gewoon inkomenspolitiek? Ik denk dat niemand daarop gerekend heeft hoor...
Wil je erover praten?quote:
Lastenverzwaring had ik best verwacht, maar ik vind wel dat ze daarin nu erg ver gaan. En de verkeerde mensen te hard raken, namelijk de midden- en net wat hogere inkomens.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Och ik had in deze tijden geen belastingverlaging verwacht en die komt er wel.
Wel afbouw HRA.
Ik verbaas me hier niet echt over. Of het nou in de zorgpremie zit of dat de WW premie weer een werknemerspremie wordt om maar een dwarsstraat te noemen.
Lastenverzwaring had ik hoe dan ook wel verwacht en waar het dan nu vandaan komt maakt toch helemaal niet zo uit?
Tuurlijk... Enge film gekeken? Of Britt en Ymke?quote:
Ja ben je verbaasd daarover?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lastenverzwaring had ik best verwacht, maar ik vind wel dat ze daarin nu erg ver gaan. En de verkeerde mensen te hard raken, namelijk de midden- en net wat hogere inkomens.
Britt & Imke ja.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tuurlijk... Enge film gekeken? Of Britt en Ymke?
Raar dan dat je slecht slaapt?quote:
Ik ben verbaasd over de impact van deze lastenverzwaring, ja. En ik had gedacht dat VVD en PvdA samen een rechts beleid met een links sausje of een links beleid met een rechts sausje in elkaar zouden flansen, maar dit is alleen maar links.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja ben je verbaasd daarover?
Ik heb van elk kabinet weer het idee dat ze vooral de middeninkomens treffen.
Echt...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:00 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Elke keer badend in het zweet wakker worden door dat hoofd met die bril.![]()
[ afbeelding ]
ARGGGHHHHHHH!!!!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Echt...
Stel je eens voor dat het aan je leuter hangt.
Ik deel dat gevoel. Dit is gewoon links met een paar symbolische rechtse maatregelen, zoals het burkagedoe en bezuinigen op ontwikkelingshulp. In de kern is het volledig links. Hetgeen betekent dat Rutte wel héél graag de baas wil blijven spelen en da's alleen maar triest.....quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben verbaasd over de impact van deze lastenverzwaring, ja. En ik had gedacht dat VVD en PvdA samen een rechts beleid met een links sausje of een links beleid met een rechts sausje in elkaar zouden flansen, maar dit is alleen maar links.
Een heleboel van deze maatregelen kan ik begrijpen en zelfs achter staan. Zoals gezegd: ik snap zeker wel dat er bezuinigd moet worden. Helemaal prima.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik deel dat gevoel niet.
De AOW leeftijd verhogen en de belastingtarieven verlagen is echt geheel rechts gedachtegoed hoor.
Idem voor de AWBZ ombouwen, ingrijpen in de WW rechten, schrappen van veel kindregelingen of er op bezuinigen zoals de kinderopvangtoeslag, afschaffen basisbeurs en OV kaart, budget van ontwikkelingssamenwerking omzetten in budget voor defensie, de verhogingen in de huurmarkt.
Ik vind daar helemaal niks links aan.
Hear hear!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:40 schreef -Spring het volgende:
Een rechts kabinet zou voor onze portemonnee stukken beter zijn. Toch hebben N en ik beiden links gestemd. Ik ben namelijk erg voor premies ed naar draagkracht.
Mijn moeder stemde altijd hartstikke rechts. Had met mijn vader een eigen zaak, verdiende goed en had altijd een erg duidelijke mening over mensen die in de ww of de wao zaten. Tót ze een hersenbloeding kreeg en zélf niet meer kon werken. Vanaf dat moment stemt ze links.
Daar heb ik van geleerd.
Ik ben helemaal VOOR het principe van de sterkste schouders de zwaarste lasten te laten dragen. De situatie die we nu hebben is dat een hele berg sterke schouders het verdommen om te dragen, waardoor de sterke schouders die WEL willen dubbel zwaar belast worden. Op den duur zal dat kapitaalvlucht betekenen waardoor die zwakkere schouders simpelweg -niets- overhouden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:40 schreef -Spring het volgende:
Een rechts kabinet zou voor onze portemonnee stukken beter zijn. Toch hebben N en ik beiden links gestemd. Ik ben namelijk erg voor premies ed naar draagkracht.
Mijn moeder stemde altijd hartstikke rechts. Had met mijn vader een eigen zaak, verdiende goed en had altijd een erg duidelijke mening over mensen die in de ww zaten of de wao zaten. Tót ze een hersenbloeding kreeg en zélf niet meer kon werken. Vanaf dat moment stemt ze links.
Daar heb ik van geleerd.
GEEN CENT naar Griekenland...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Aan mij heeft het niet gelegen. Ik wilde gewoon alle allochtoniers het land uit en besparen op Grieken enSpanjaarden
Kapitaalvlucht? Als in mensen die dus vertrekken?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben helemaal VOOR het principe van de sterkste schouders de zwaarste lasten te laten dragen. De situatie die we nu hebben is dat een hele berg sterke schouders het verdommen om te dragen, waardoor de sterke schouders die WEL willen dubbel zwaar belast worden. Op den duur zal dat kapitaalvlucht betekenen waardoor die zwakkere schouders simpelweg -niets- overhouden.
Ja, en in dat opzicht ben ik dus hardstikke links, wat voor mensen die niet kunnen, heb ik alle begrip en die hoeven van mij niet op een houtje te bijten. Naar mijn mening is het draagvlak voor die groep weggevallen door links beleid dat mensen die niet willen met dezelfde egards behandelde.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:40 schreef -Spring het volgende:
Mijn moeder stemde altijd hartstikke rechts. Had met mijn vader een eigen zaak, verdiende goed en had altijd een erg duidelijke mening over mensen die in de ww of de wao zaten. Tót ze een hersenbloeding kreeg en zélf niet meer kon werken. Vanaf dat moment stemt ze links.
Daar heb ik van geleerd.
Vertrekken, creatief boekhouden, you name it.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kapitaalvlucht? Als in mensen die dus vertrekken?
En dat is nou precies rechtsquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben helemaal VOOR het principe van de sterkste schouders de zwaarste lasten te laten dragen. De situatie die we nu hebben is dat een hele berg sterke schouders het verdommen om te dragen, waardoor de sterke schouders die WEL willen dubbel zwaar belast worden. Op den duur zal dat kapitaalvlucht betekenen waardoor die zwakkere schouders simpelweg -niets- overhouden.
Creatief boekhouden wordt wel in de hand gewerkt ja... Hoeveel belasting ontduikers hadden we al.. Met alle rekeningen in het buitenland...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vertrekken, creatief boekhouden, you name it.
Rechts? mensen die te besodemieterd zijn een baan te zoeken? Dat lijkt me niet rechts hoor.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
En dat is nou precies rechts
Ik ben het grotendeels met je eens. Ik heb dan ook neit rechts gestemd.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:40 schreef -Spring het volgende:
Daar heb ik van geleerd.
Ik zag het als de rijksten die vooral niet meer willen betalen. Maar jij bedoelt er een andere doelgroep mee.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Rechts? mensen die te besodemieterd zijn een baan te zoeken? Dat lijkt me niet rechts hoor.
Nivelleren is natuurlijk HET stokpaardje van links. Die zeggen simpelweg dat er mensen zijn die het nog minder breed hebben dus dat JIJ het best kan missen. Punt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het grotendeels met je eens. Ik heb dan ook neit rechts gestemd.
Ik vind echter deze nivillering echt heel moeilijk te verteren. Als het financieel zo gaat zijn als nu wordt voorgerekend, is het voor ons echt niet op te brengen, denk ik. En niet alleen voor ons. Welk normaal gezin kan nu ineens honderden euro's per maand extra missen?
Ik heb het niet in ieder gevalquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het grotendeels met je eens. Ik heb dan ook neit rechts gestemd.
Ik vind echter deze nivillering echt heel moeilijk te verteren. Als het financieel zo gaat zijn als nu wordt voorgerekend, is het voor ons echt niet op te brengen, denk ik. En niet alleen voor ons. Welk normaal gezin kan nu ineens honderden euro's per maand extra missen?
Wahahaha! mijn ouders stemden haske links (toen ze zelf in de bijstand zaten) en zijn nu haske rechts. mijn vader is ondernemer en "dus" rechts.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:40 schreef -Spring het volgende:
Daar heb ik van geleerd.
Dat is juist het gevolg. Iemand met anderhalf keer modaal betaald over de bovenkant van zijn salaris al meer dan de helft aan belasting he.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik zag het als de rijksten die vooral niet meer willen betalen.
En dat bedoel ik dus met dat ik dit een te linkse actie vindt voor een kabinet waar VVD bij zit.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nivelleren is natuurlijk HET stokpaardje van links. Die zeggen simpelweg dat er mensen zijn die het nog minder breed hebben dus dat JIJ het best kan missen. Punt.
Nog net niet als we heel eerlijk rekenenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is juist het gevolg. Iemand met anderhalf keer modaal betaald over de bovenkant van zijn salaris al meer dan de helft aan belasting he.
Nog los van de belasting krijg je met dat inkomen ook geen enkele toeslag. Wat dat betreft kan je beter net onder modaal dan er net boven verdienen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nog net niet als we heel eerlijk rekenenmaar ik zal niet muggenziften verder
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:48 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Wahahaha! mijn ouders stemden haske links (toen ze zelf in de bijstand zaten) en zijn nu haske rechts. mijn vader is ondernemer en "dus" rechts.
daar krijg je D66-ers van
Je zit gebakken joh met 15,2 uur werken en een kratje schultenbrauquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nog los van de belasting krijg je met dat inkomen ook geen enkele toeslag. Wat dat betreft kan je beter net onder modaal dan er net boven verdienen.
Dat vraag ik me nou echt af.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nog los van de belasting krijg je met dat inkomen ook geen enkele toeslag. Wat dat betreft kan je beter net onder modaal dan er net boven verdienen.
ook maar net een hypotheek. en als je dan denkt "ik blijf wel huren!" krijg je een extra huurverhoging omdat je dan opeens "scheefhuurder" bentquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das toch nog steeds meer dan nietsquote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat vraag ik me nou echt af.
Samen moet je best wat netto inleveren wil je voor toeslagen in aanmerking komen en die toeslagen lonen eigenlijk pas echt als je niet aan de bovenkant zit want anders krijg je maar een paar euro per maand.
Dat keerpunt ligt volgens mij niet net onder modaal, maar toch een flink stuk eronder.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das toch nog steeds meer dan niets
Hoe meer je verdiend, des te meer belasting je gaat betalen en des te minder toeslagen je krijgt. Er zit ergens een keerpunt he, waarbij het totaal aan belastingen + uitblijven van toeslagen tov je inkomen een lager resultaat geeft dan wanneer je een lager inkomen hebt.
Van dattum ^^quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:06 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Dat keerpunt ligt volgens mij niet net onder modaal, maar toch een flink stuk eronder.
Maar ik kan het mis hebben.
Blijft toch lood om oud ijzer waar dat keerpunt ligt? Het gaat erom dat meer werken niet per definitie gestimuleerd wordt in Nederland. Het is toch van de zotte dat je met meer verdienen per saldo minder overhoudt?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:06 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Dat keerpunt ligt volgens mij niet net onder modaal, maar toch een flink stuk eronder.
Mijn punt was dat jij en ik zoveel meer verdienen dat dit keerpunt voor ons niet interessant.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Blijft toch lood om oud ijzer waar dat keerpunt ligt? Het gaat erom dat meer werken niet per definitie gestimuleerd wordt in Nederland. Het is toch van de zotte dat je met meer verdienen per saldo minder overhoudt?
Dat ben ik met je eens, maar de stelling: "je kunt beter net onder modaal verdienen dan erboven want dan hou je meer over" gaat niet op. Met een modaal inkomen hou je nog steeds meer over dan iemand met een inkomen van 75% modaal, bijvoorbeeld. Toeslagen en alles meegerekend.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Blijft toch lood om oud ijzer waar dat keerpunt ligt? Het gaat erom dat meer werken niet per definitie gestimuleerd wordt in Nederland. Het is toch van de zotte dat je met meer verdienen per saldo minder overhoudt?
Dat betwijfel ik. Zeker als we het over individueel inkomen hebben en niet over gezinsinkomen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:12 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar de stelling: "je kunt beter net onder modaal verdienen dan erboven want dan hou je meer over" gaat niet op. Met een modaal inkomen hou je nog steeds meer over dan iemand met een inkomen van 75% modaal, bijvoorbeeld. Toeslagen en alles meegerekend.
Dat maakt verschil uit qua belastingen, maar de hoogte van je aftrekposten hebben daar ook invloed op.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Zeker als we het over individueel inkomen hebben en niet over gezinsinkomen.
nou, het keerpunt dat je *mindr* toeslagen krijgt zit idd een flink stuk onder modaal, maar dan heb je opeens een heel groot stuk waarin je langzaam elk jaar meer verdient, meer belasting betaalt en steeds minder toeslagen krijgt. pas daarna komt er zeg maar weer schot in de zaak. deze maatregelen vergroten dat proces nog ff een stukjequote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:06 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Duidelijk. Ik moet minimumloon gaan verdienen. Dan houden we ook nog 2000 euro extra over.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:32 schreef Ticootje het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)rgpremie-kloppen.xml
A seberian film?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:59 schreef Armageddon het volgende:
Even een paar horror films in de download zetten voor vanavond.
Niets van niets zei je toch?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow ik zie nu ook dat ik volgend jaar 8% huurverhoging krijg
oh kijk, als ik daarvanuit ga is het voor ons tientjeswerk op jaarbasisquote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:32 schreef Ticootje het volgende:
8 !?!?!?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow ik zie nu ook dat ik volgend jaar 8% huurverhoging krijg
Nou ja, scheelt 35 euro per maand. Maar ik begrijp die hele maatregel niet.quote:
Ik werd al onwel bij de trailer...quote:
Ik denk dat je dan meer huurtoeslag krijgt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, scheelt 35 euro per maand. Maar ik begrijp die hele maatregel niet.
Stel je voor, buurman en ik. Hij in de bijstand, ik werk en verdien bovenmodaal. MIjn huur stijgt 8%, zijn huur 1,5% gaat zo een paar jaar door.
Dan slaat de recessie echt toe en kom ik ook in de bijstand. Krijg ik dan opeens een huurverlaging van ettelijke tientallen euro's zodat mijn huur weer gelijk is aan de buurman die tussentijds nooit gewerkt heeft?
Mits je niet boven de grens uitkomt..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:39 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan meer huurtoeslag krijgt.
Mits ik door al die extra huurverhoging niet boven de sociale huurgrens ben uitgekomen...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:39 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan meer huurtoeslag krijgt.
quote:De huurverhoging is inkomensafhankelijk. Voor huishoudens met een inkomen tot 33.000 euro mag de huur met 1,5 procent worden verhoogd, bovenop de inflatie. Voor inkomens tussen de 33.000 en 43.000 euro gaat het om 2,5 procent en boven de 43.000 euro om 6,5 procent.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:32 schreef Ticootje het volgende:
*Steekt vinger op. Dat zijn wij. Dank voor de berekening.quote:Maar voor een alleenverdiener met een inkomen van twee keer modaal zijn de gevolgen veel drastischer. Die gaat er, ondanks de goedkopere verzekering van zijn partner, 1813 euro per jaar op achteruit in 2017.
Ja, want jullie zijn heel rijk.... Je kan het makkelijk missen... Vindt de PvdA.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:42 schreef -Spring het volgende:
[..]
[..]
*Steekt vinger op. Dat zijn wij. Dank voor de berekening.
Hoe heet ie?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik werd al onwel bij de trailer...
Sommige dingen kan ik echt niet hebben...
die weet ik alleen vanuit de oude situatie van de huursubsidie. die ging altijd uit van het inkomen van 2 jaar voor het uitkeerjaar en dat was soms dikke vette pech. dan kon je er bij de gemeente om vragen, die de meest onmogelijke berekeningen die voor geen meter klopten en altijd negatief voor jou uitkwam, erop loslaten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, scheelt 35 euro per maand. Maar ik begrijp die hele maatregel niet.
Stel je voor, buurman en ik. Hij in de bijstand, ik werk en verdien bovenmodaal. MIjn huur stijgt 8%, zijn huur 1,5% gaat zo een paar jaar door.
Dan slaat de recessie echt toe en kom ik ook in de bijstand. Krijg ik dan opeens een huurverlaging van ettelijke tientallen euro's zodat mijn huur weer gelijk is aan de buurman die tussentijds nooit gewerkt heeft?
Mákkelijk idd.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, want jullie zijn heel rijk.... Je kan het makkelijk missen... Vindt de PvdA.
Koophuis?quote:
Je gelooft toch niet dat wanneer ik 5 jaar lang een huurverhoging heb gekregen van +6.5% ik dan opeens een huurverlaging krijg van 37% krijg als ik in de bijstand kom? Dat is dus het kromme van dit plan. Je wordt als werkende weer benadeeld tov iemand die simpelweg -niet- werkt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:44 schreef simmu het volgende:
[..]
die weet ik alleen vanuit de oude situatie van de huursubsidie. die ging altijd uit van het inkomen van 2 jaar voor het uitkeerjaar en dat was soms dikke vette pech. dan kon je er bij de gemeente om vragen, die de meest onmogelijke berekeningen die voor geen meter klopten en altijd negatief voor jou uitkwam, erop loslaten.
nu kan je toch gewoon elk jaar je verwachtte inkomen opgeven? dus ja; als jij verwacht in de bijstand te komen staat het je vrij om dat in te vullen (is wel kut als nadien blijkt dat het niet zo was)maar goed; daar ben ik dus niet geel zeker van....
tico, wat voor hypotheek is dat dan, want wij krijgen onze maandlasten echt niet zo laag met zo'n hypotheekbedrag!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Koophuis?
Bestaande hypotheken, midden- en lagere inkomens
De middeninkomens zullen de netto hypotheeklasten sneller zien toenemen. In 2014 gaan de tweede en derde belastingschijf omlaag met ruim 4%. De derde schijf, waar nu de meeste mensen hun hypotheekaftrek hebben, gaat omlaag van 42% naar 38% (tweede schijf komt uit op 37,95%). Dit betekent dus minder hypotheekrenteaftrek. Hopelijk wordt dit voldoende gecompenseerd doordat deze groep mensen meer geld overhouden van hun bruto inkomen omdat ze minder inkomstenbelasting hoeven te betalen.
Rekenvoorbeeld:
Stel iemand heeft een hypotheek van ¤ 200.000 (en betaalt 5% rente) en een inkomen van ¤ 45.000. Bruto betaalt deze persoon dan ¤ 833 rente per maand (de eventuele aflossingen en eigenwoningforfait laten we hier buiten beschouwing). Netto (alleen de rente) is dat nu ¤ 483.
Vanaf 2014 neemt de netto rentelast toe met ¤ 33 per maand naar ¤ 516. Hopelijk wordt dit voldoende gecompenseerd door de lagere inkomstenbelastingtarieven.
Ik gok volledig aflosvrij...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:48 schreef simmu het volgende:
[..]
tico, wat voor hypotheek is dat dan, want wij krijgen onze maandlasten echt niet zo laag met zo'n hypotheekbedrag!
nah, ik vrees dat iedereen de pisang is. zie na die 5 jaar dan maar eens als startende jongere een betaalbare woning te krijgen! ik zie de woningbouwverenigingen echt niet netjes de huur van een vrijgekomen woning terugschroeven hoor.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je gelooft toch niet dat wanneer ik 5 jaar lang een huurverhoging heb gekregen van +6.5% ik dan opeens een huurverlaging krijg van 37% krijg als ik in de bijstand kom? Dat is dus het kromme van dit plan. Je wordt als werkende weer benadeeld tov iemand die simpelweg -niet- werkt.
tsja...... dan ben je idd wel goed en grondig het zaadje ja.quote:
Starters:quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:50 schreef simmu het volgende:
[..]
nah, ik vrees dat iedereen de pisang is. zie na die 5 jaar dan maar eens als startende jongere een betaalbare woning te krijgen! ik zie de woningbouwverenigingen echt niet netjes de huur van een vrijgekomen woning terugschroeven hoor.
en als ik zo eens om me heen kijk huurt half hurend nederland scheef volgens die voorwaarden
ik bedoelde startende huurdersquote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Starters:
Hoewel er niets over in het regeerakkoord staat (maar wel in het Belastingplan 2013), kun je vanaf 2013 de bijkomende kosten steeds minder meefinancieren. Op dit moment kun je meer lenen dan de waarde van de woning. Zo kun je bijkomende kosten meefinancieren. Vanaf 2013 gaat de maximale lening stapsgewijs omlaag:
2012 : 106% van de waarde van de woning 2016 : 102%
2013 : 105% 2017 : 101%
2014 : 104% 2018 : 100%
2015 : 103%
Nou dat gok ik ook. 43K GEZINSINKOMEN. Dus als je met z'n 2'en meer verdient dan 3317,90 bruto per maand en je woont in een sociale huurwoning (tenminste, ik neem aan dat het alleen voor sociale huur geldt?) ga je volgend jaar inflatie+6.5% meer betalen. En je doorgesnoven buurman met bijstand en huursubsidie krijgt inflatie +1.5%. En elk jaar loopt het verschil verder op.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:50 schreef simmu het volgende:
[..]
nah, ik vrees dat iedereen de pisang is. zie na die 5 jaar dan maar eens als startende jongere een betaalbare woning te krijgen! ik zie de woningbouwverenigingen echt niet netjes de huur van een vrijgekomen woning terugschroeven hoor.
en als ik zo eens om me heen kijk huurt half hurend nederland scheef volgens die voorwaarden
bruto?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Verdienen je meissie en jij samen meer dan 3317,90 per maand? Ja... dan jij ook.
Maar even...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou dat gok ik ook. 43K GEZINSINKOMEN. Dus als je met z'n 2'en meer verdient dan 3317,90 bruto per maand en je woont in een sociale huurwoning (tenminste, ik neem aan dat het alleen voor sociale huur geldt?) ga je volgend jaar inflatie+6.5% meer betalen. En je doorgesnoven buurman met bijstand en huursubsidie krijgt inflatie +1.5%. En elk jaar loopt het verschil verder op.
Ja.quote:
Ik ga het proberenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
http://cinema.blog.nl/rec(...)ensie-a-serbian-film
Succes. Denk ik...
Echt? Sikko...quote:
dat zal de infameuze starterslening zijn...... die was bij ons in april al op en was alleen geldig voor de nieuwbouwwijk. de zwaar overpriced nieuwbouwwijk die voorlopig niet meer afgebouwd gaat worden. die. fijn een paar jaar in de modder wonenquote:De coalitie schrijft in het regeerakkoord dat de gunstige leningsfaciliteit voor starters van de Stichting Volkshuisvesting Nederland zal worden uitgebreid.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar even...
Uiteindelijk komen er dan dus een hoop huizen boven de sociale huur uit, en vallen ze in de vrije sector? En moet er niet een bepaald percentage beschikbaar zijn van brussel voor de lagere inkomens?
Dat verdien ik alleen en arma ook denk ik.quote:
Prima, maar jij zit niet in een sociale huurwoning...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:59 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat verdien ik alleen en arma ook denk ik.
Sure ?quote:
Uuhhhh!?quote:
quote:Is this film ok for my 9 and 10 year old sons to see?
I don't like horror movies but my sons love them and i saw that they had bought this film online. I read on the backside of it and it stated that it was about a porn star. My question to you are if this is ok for them to see? They have seen films like Scream and The Shining (even I can't see them)so i wonder if they are tough enough for it?
Ja, wij ook.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:42 schreef -Spring het volgende:
[..]
[..]
*Steekt vinger op. Dat zijn wij. Dank voor de berekening.
ja hoor.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:31 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, wij ook.
Ik vind het echt te gek voor woorden.
Ik heb 6 jaar lang gestudeerd, 15 jaar lang studieschuld terugbetaald en 10 jaar hard gewerkt om te komen waar ik nu ben. Nu ben ik kostwinner en heb 5 monden te voeden en omdat ik (bijna) 2 keer modaal in mijn eentje verdien ben ik nu de sjaak?
Ik werk ook niet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:11 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Syl werkt niet meer. De trendsetter!
werken loont meer hoor. Krijg je arbeidskorting enzo.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:49 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik werk ook niet.
Manlief verdient boven modaal. ik zou werk gaan zoeken, maar denk dat ik dat maar laat..
Zo moet je het niet zien. Jij bent rijk. Geld van jou afpakken voor asocialen die niet willen werken is eerlijk.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:31 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, wij ook.
Ik vind het echt te gek voor woorden.
Ik heb 6 jaar lang gestudeerd, 15 jaar lang studieschuld terugbetaald en 10 jaar hard gewerkt om te komen waar ik nu ben. Nu ben ik kostwinner en heb 5 monden te voeden en omdat ik (bijna) 2 keer modaal in mijn eentje verdien ben ik nu de sjaak?
Kan je beter wel doen en manlief een dag minder werken. Per saldo zelfde inkomen, minder belast.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:49 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik werk ook niet.
Manlief verdient boven modaal. ik zou werk gaan zoeken, maar denk dat ik dat maar laat..
Klinkt goed. Hij heeft het al druk genoeg met zn school er naast (HBOinformatica)quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kan je beter wel doen en manlief een dag minder werken. Per saldo zelfde inkomen, minder belast.
The fuck? Ik ben in mijn arbeidsverleden al best veel mensen tegen gekomen die stotteren en toch een baan hebben waar ze moeten praten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:18 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Klinkt goed. Hij heeft het al druk genoeg met zn school er naast (HBOinformatica)
Maar ik was allang aan het werk geweest als cassiere ofzoiets simpels als mn pols had meegewerkt.
Noem eens een baan waarbij je je polsen niet intensief hoeft te belasten en het liefst ook niet hoeft te praten?(kapotte linkerpols en ik stotter)
2014 en slecht...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ik lees alleen de flarden hier en snap er geen hol van.Ik hoor wel van F die alles op de voet volgt hoe we er voor staan volgend jaar.
Ja, maar helpdesk is écht niks voor mij. Een gewone baan is prima, maar als mn werk bestaat uit praten laat ik hem aan me voorbij gaanquote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
The fuck? Ik ben in mijn arbeidsverleden al best veel mensen tegen gekomen die stotteren en toch een baan hebben waar ze moeten praten.
Als je elke baan waarbij je moet praten aan je voorbij laat gaan omdat je stottert wil je gewoon niet werken. Punt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:25 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja, maar helpdesk is écht niks voor mij. Een gewone baan is prima, maar als mn werk bestaat uit praten laat ik hem aan me voorbij gaan
En ach. WTF. Ik moet gewoon een baan zoeken. Ik zoek altijd een excuus![]()
Ja, zo ver was ik ook ja.quote:
Eh, profvoetballer ofzoquote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:18 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Noem eens een baan waarbij je je polsen niet intensief hoeft te belasten en het liefst ook niet hoeft te praten?(kapotte linkerpols en ik stotter)
Das nog eens een salaris ja. Hoe zouden hun dat gaan merken?quote:
o jij ook al? ik wou wat leuks over mijn laatste werkdag plaatsen, maar dat staat hier dan wel erg misplaatst tussen al die ellendequote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ik lees alleen de flarden hier en snap er geen hol van.Ik hoor wel van F die alles op de voet volgt hoe we er voor staan volgend jaar.
Maar om het tweede te doen is het eerste ook nodig (zonder zuur te doen kan dat ook hoor)quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Verder ga ik me maar niet verdiepen in 'wat als' scenario's en zuur gedoe over hoe pietjepuk een heel stuk meer krijgt dan ons want zusenmezo want daar valt toch geen fuck aan te doen. Maar zo goed mogelijk proberen het hier voor onszelf betaalbaar en leefbaar te houden.
Ik bedoelde met dat 'wat als' meer kijken hoe makkelijk ik het zou hebben in de bijstand, dat is vlgs mij zinloos en levert alleen maar frustratie op.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:32 schreef lily het volgende:
[..]
Maar om het tweede te doen is het eerste ook nodig (zonder zuur te doen kan dat ook hoor)
En dan ook nog eens een dik eigen risico. Terwijl dikke tokkies op hun scootmobiel lekker langs de McDonalds puffen om nog maar eens 3 big macs weg te werken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:41 schreef lily het volgende:
Maar honderden euro's aan zorg per maand meer betalen frustreert desondanks toch wel. Dat is nogal wat zeg.
Verhuizen denk ik al helemaal niet aan.
Ik heb nog geen idee waar we op uit gaan komen heel eerlijk gezegd. Ik weet wat ik verdien, en dat is veel zeg maar, maar wel part time en ik ben niet de enige verdiener hier in huis, dus waar het dan op neer komt weet ik niet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:41 schreef lily het volgende:
Maar honderden euro's aan zorg per maand meer betalen frustreert desondanks toch wel. Dat is nogal wat zeg.
Verhuizen denk ik al helemaal niet aan.
wat is jullie verzamelinkomen dan ongeveer?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb nog geen idee waar we op uit gaan komen heel eerlijk gezegd. Ik weet wat ik verdien, en dat is veel zeg maar, maar wel part time en ik ben niet de enige verdiener hier in huis, dus waar het dan op neer komt weet ik niet.
ieder voor zich, zoals ik het begrijp. Maar het laatste woord is er nog niet over gezegd.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb nog geen idee waar we op uit gaan komen heel eerlijk gezegd. Ik weet wat ik verdien, en dat is veel zeg maar, maar wel part time en ik ben niet de enige verdiener hier in huis, dus waar het dan op neer komt weet ik niet.
wrum? vrolijkt toch juist lekker op? anders vervallen mensen toch maar in doemerig en jaloers ge-"ik wil ook in de bijstand"-gelul terwijl ze eigenlijk ergens toch ook wel weten dat zulks echt niet zo lollig en luxe gaat zijnquote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:31 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o jij ook al? ik wou wat leuks over mijn laatste werkdag plaatsen, maar dat staat hier dan wel erg misplaatst tussen al die ellende
Ergens tussen de 80 en de 90 geloof ik. Ik zit iig op 41.000 (voor 24 uur, maar ik weet niet of dat verder nog wat uit maakt).quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
wat is jullie verzamelinkomen dan ongeveer?
Holy Moly BEquote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ergens tussen de 80 en de 90 geloof ik. Ik zit iig op 41.000 (voor 24 uur, maar ik weet niet of dat verder nog wat uit maakt).
Dat dus, ik lees wel in allerlei topics mensen die roepen dat ze net zo goed in de bijstand zouden kunnen zitten, maar als het er op aankomt weten ze zelf ook wel dat het nonsens is en dat ze dan serieus anders zouden moeten gaan leven, want het gros zou het nog geen jaar volhouden op zo'n inkomen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:36 schreef simmu het volgende:
[..]
wrum? vrolijkt toch juist lekker op? anders vervallen mensen toch maar in doemerig en jaloers ge-"ik wil ook in de bijstand"-gelul terwijl ze eigenlijk ergens toch ook wel weten dat zulks echt niet zo lollig en luxe gaat zijn![]()
proost simmu! dan trek ik die fles van mijn werk ook even open!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:36 schreef simmu het volgende:
[..]
wrum? vrolijkt toch juist lekker op? anders vervallen mensen toch maar in doemerig en jaloers ge-"ik wil ook in de bijstand"-gelul terwijl ze eigenlijk ergens toch ook wel weten dat zulks echt niet zo lollig en luxe gaat zijn![]()
weet je wat: ik start; ik heb al een maand een flesje wijn opgespaard voor een speciale gelegenheid, die ga ik *nu* opentrekken. wegens virusje ben ik toch wel beroerd en duizelig, dan ken dat net zo goed van iets lollig komenproost! en leuke dingen! ik wil leuke dingen lezen!
Natuurlijk zou ik niet in de bijstand willen zitten. Maar ik vind het idee structureel enkele honderden euro's per maand meer vaste lasten te hebben, wel iets om toch enigszins verontrust over te zijn.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dus, ik lees wel in allerlei topics mensen die roepen dat ze net zo goed in de bijstand zouden kunnen zitten, maar als het er op aankomt weten ze zelf ook wel dat het nonsens is en dat ze dan serieus anders zouden moeten gaan leven, want het gros zou het nog geen jaar volhouden op zo'n inkomen.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ergens tussen de 80 en de 90 geloof ik. Ik zit iig op 41.000 (voor 24 uur, maar ik weet niet of dat verder nog wat uit maakt).
gelukkig haha, dacht al, ff de loonwzijer check doenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zit ook maar op de helft voor 24 uur per week hoor en dat is fulltime precies modaal
Proost en nog gefeliciteerd met je diploma.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:01 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
proost simmu! dan trek ik die fles van mijn werk ook even open!
dat soort dingen vind ik zo geweldig aan pg
Dus je stemt ook niet?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:29 schreef Brighteyes het volgende:
Verder ga ik me maar niet verdiepen in 'wat als' scenario's en zuur gedoe over hoe pietjepuk een heel stuk meer krijgt dan ons want zusenmezo want daar valt toch geen fuck aan te doen.
nja, eens gestemd valt er toch niks aan te doen verder?quote:
de volgende keer op de goede partij stemmen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:21 schreef simmu het volgende:
[..]
nja, eens gestemd valt er toch niks aan te doen verder?
En dat is volgens jou?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
de volgende keer op de goede partij stemmen?
maar welke is dat dan, want ze liegen allemaalquote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
de volgende keer op de goede partij stemmen?
Ja hoor, ik ga gewoon stemmen, net als de vorige keer.quote:
Ligt hier op de 90k met een vrij gelijke verdeling tussen man en vrouw. Wij gaan 200 euro per maand extra betalen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, het is te overzien, bij ons ook zeker. Zullen iets minder gaan sparen maar a la.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:48 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is te overzien dan... Niet leuk natuurlijk...
Als ik niet ontslagen was, wij ook.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:58 schreef -Spring het volgende:
Eens. Ook met die extra lasten hebben wij het straks nog prima.
gefeliciteerd met je promotiequote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ga gewoon stemmen, net als de vorige keer.
Enneh hetismij, ik zei niet voor niets van de week dat ik al jaren overbetaald werd en daarom nu geen stuiver erbij kreeg toen ik promotie maakte gisteren.
oke,niet genoeg gelurkt hier v/d week dusquote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ga gewoon stemmen, net als de vorige keer.
Enneh hetismij, ik zei niet voor niets van de week dat ik al jaren overbetaald werd en daarom nu geen stuiver erbij kreeg toen ik promotie maakte gisteren.
Das inderdaad niet heel gekquote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:44 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom moet ik niet zeiken? Ik vind dat altijd zo'n non-argument.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:55 schreef simmu het volgende:
met 90k per jaar moet je eerlijk gezegd niet zeiken
en wat je zelf zegt nielsch; ja goed. dan kan je iets minder sparen. well hell, de rest van ons is allang blij dat vwe elke maand een paar tientjes sparen!
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:55 schreef simmu het volgende:
met 90k per jaar moet je eerlijk gezegd niet zeiken
ik reageer op zn post. waar hij klaagt dan minder te kunnen sparen. nja. dan moet je in deze tijden imho idd niet zeiken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Wie ben jij om dat te bepalen?
Dat vind ik altijd zo vreemd. Alsof je je leven niet gaat inrichten naar die 90K.
En nogmaals waarom zou hij daar niet over mogen klagen? Waarom heb je opeens meer 'recht' op klagen als je inkomen lager is?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:58 schreef simmu het volgende:
[..]
ik reageer op zn post. waar hij klaagt dan minder te kunnen sparen. nja. dan moet je in deze tijden imho idd niet zeiken.
on the other hand: hij mekkert niet dat hij liever in de bijstand zou zitten
diploma is nog niet binnen hoor!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:16 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Proost en nog gefeliciteerd met je diploma.
Leuk verhaal en herkenbaar.
Ga je nu solliciteren richting pg?
het klinkt grappigquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:01 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
diploma is nog niet binnen hoor!
stage is met goed resultaat afgesloten
ik moet het panelgesprek nog doorkomen en een suf rekentoetsje.
maar dat moet idd wel goedkomen.
en over pg gesproken zo hadden we vanmiddag nog een babylonische spraakverwarring:
er wordt op de post aangeklopt en een mevrouw komt zeggen dat er een mevrouw in een rolstoel zit, die in het appartement woont waar vroeger mevrouw s. woonde, terug naar huis wil.
ik weet dat in dat huis nu mevrouw. p woont en loop de zaal in, maar zie nergens mevrouw p.
ik zie wel een drietal dames, waarvan er één aan me vraagt of ik mevrouw b terug wil brengen, die in een rolstoel zit. ik zeg dat ik eigenlijk op zoek was naar mevrouw p, die in het appartement van mevrouw s. woont. waarop de ene dame zegt: dat is het appartement naast mevrouw s.
dat klopt niet hoor, zeg ik. het is wel het huis naast dat van voorheen mevrouw s, maar wel een verdieping lager.
nummer drie mengt zich er ook in (behoorlijk dement) en roept verontwaardigd: maar dat zeg ik toch! ik ben toch niet gek!
want alleen zeiken op mensen die minder verdienen is socially acceptablequote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:27 schreef Ticootje het volgende:
Mooi altijd van die mensen die menen dat je niet mag zeiken als je meer verdiend.
owja, dat ken natuurlijkquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:20 schreef poemojn het volgende:
Iemand met een hoger inkomen heeft misschien wel een veel hogere restschuld om tegenop te sparen dan jullie Simmu
Misschien moet je er dan mee stoppenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:47 schreef simmu het volgende:
ik word gewoon niet zo blij van al het gebitch
nee natuurlijk nietquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:44 schreef simmu het volgende:
niet veregeten je wat-als! want als jij een uitkering hebt, dan heb je het goed! want dat is een vetpot! dat wil je ook!
Met de dalende huizenprijzen valt er weinig aan op te eten als je nu nog een huis moet kopen. En je mag idd wat overwaarde overhouden naast wat je moet opeten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:57 schreef lady-wrb het volgende:
mag je in de bijstand je huis houden? dat moet je toch opeten ofzo?
of is dat weer achterhaald?
quote:Publiek-private karakter
ZN denkt dat de plannen met de premie mogelijk strijdig zijn met het publiek-private karakter van het zorgstelsel en bovendien beperkend zijn voor de concurrentie tussen de zorgverzekeraars. De koepel weet niet of de maatregelen de Europeesrechtelijke toets doorstaan.
Als je overwaarde op je huis hebt wordt bijstand in principe een lening.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:57 schreef lady-wrb het volgende:
mag je in de bijstand je huis houden? dat moet je toch opeten ofzo?
of is dat weer achterhaald?
Ik heb niets tegen sterke schouders die lasten dragen. Ik pleit daar juist voor. Ik vond Nederland daar altijd wel sterk in.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:52 schreef lady-wrb het volgende:
ik voel me anders wel regelmatig aangesproken als het hier over het stereotypebeeld van uitkeringstrekkers gaat.
dan kan er makkelijk gezegd worden: ja maar je moet je niet aangesproken voelen.
waarom niet? ik ben toch die uitkeringstrekker?
goeie postquote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:20 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen sterke schouders die lasten dragen. Ik pleit daar juist voor. Ik vond Nederland daar altijd wel sterk in.
Ik ben "links", maar met een toevallig (eigenlijk helemaal niet toevallig maar soit) "rechts" inkomen. Ik vind het absoluut niet erg om voor "zwakkeren" op te komen en wat af te geven.
Maar als wij, gezonde werkende HBO/WO-ers (en dus de bovenmodaalverdieners), moeten besluiten dat, door overheidsbesluiten, het serieus beter voor je portemonnee is om minder te gaan werken, dan zijn wij als Nederlanders niet goed bezig, lijkt me.
en daar sluit ik graag de avond mee afquote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:40 schreef mignonne het volgende:
maar wat moet moet en we zullen er altijd wel weer een oplossing op kunnen bedenken. Eerst maar eens de concrete plannen afwachten en dan 2013 heelhuids doorkomen.
Plus dat de prikkel om wél te gaan werken als je in de bijstand zit bijna verdwenen is. Je moet wel heel veel meer dan bijstandsniveau verdienen wil het 'lonend' zijn. Want voor je het weet huur je scheef, ga je meer premie betalen en ben je per saldo slechter af.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:20 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen sterke schouders die lasten dragen. Ik pleit daar juist voor. Ik vond Nederland daar altijd wel sterk in.
Ik ben "links", maar met een toevallig (eigenlijk helemaal niet toevallig maar soit) "rechts" inkomen. Ik vind het absoluut niet erg om voor "zwakkeren" op te komen en wat af te geven.
Maar als wij, gezonde werkende HBO/WO-ers (en dus de bovenmodaalverdieners), moeten besluiten dat, door overheidsbesluiten, het serieus beter voor je portemonnee is om minder te gaan werken, dan zijn wij als Nederlanders niet goed bezig, lijkt me.
nou ja, als je dan ietsje meer verdient ben je al de sjaak. Het omslagpunt zit al bij 20.000 euro dacht ik. Maar geen idee hoe dat dan met belastingvoordeel werkt enzo...quote:Op donderdag 1 november 2012 07:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou dat is ook niet helemaal waar denk ik want met minimumloon huur je niet scheef, is de zorgpremie niet duurder maar je houdt er netto wel meer aan over.
Ik denk dat een kleiner verschil tussen bijstand of het loon bij werken juist meer lonend is eigenlijk.
Bijstand stijgt per definitie mee, want het is aan het minimumloon gekoppeld.quote:Op donderdag 1 november 2012 07:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik moet bekennen dat de bijstand voor paren hoger is dan ik dacht.
In je eentje minimumloon verdienen levert netto meer op maar niet zodanig veel dat men er de moeite voor wilt doen denk ik.
Plus dat ik niet weet of je in de bijstand vrijstelling hebt van bepaalde belastingen en met minimumloon niet.
Ik vond dat het minimumloon best aardig was gestegen de laatste jaren maar de bijstand is net zo mee gegaan blijktSchiet lekker op.
Alleenstaande ouder 939 euro.quote:Op donderdag 1 november 2012 07:35 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ja, als je dan ietsje meer verdient ben je al de sjaak. Het omslagpunt zit al bij 20.000 euro dacht ik. Maar geen idee hoe dat dan met belastingvoordeel werkt enzo...
Geen idee wat de bijstand tegenwoordig is?
Maar t idee dat je niet mág klagen omdat je heus wel veel verdient staat me tegen. Nou, wij worden gewoon van twee kanten genaaid.
oh! Dan moet je wel fulltime gaan werken wil het lonend zijn! Wat ik aan salarissen zie voor 24 uur....quote:Op donderdag 1 november 2012 07:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Alleenstaande ouder 939 euro.
En als alleenstaande ouder raak je niet zomaar je huurtoeslag kwijt als je wel gaat werken![]()
Dat ligt natuurlijk ook aan je vakgebied. Voor 24 uur zou ik een aantal jaar geleden een 1750 op maandbasis verdienen. Moet nog wel alles van af, maar als alleenstaande ouder krijg je nog wel toeslagen hier en daar natuurlijk.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:01 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oh! Dan moet je wel fulltime gaan werken wil het lonend zijn! Wat ik aan salarissen zie voor 24 uur....
voor volgend jaar wist ik, maar voor dit jaar ook?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:21 schreef livelink het volgende:
Ja, dat is nu van de baan, Lady-wrb.
het zit een beetje ingewikkeld: http://www.nu.nl/nieuws/2(...)rste-rechtszaak.htmlquote:Op donderdag 1 november 2012 08:08 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
voor volgend jaar wist ik, maar voor dit jaar ook?
dilemma dus.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Helemaal eens Mignonne maar moet je dan dus mensen in de bijstand verder korten opdat de prikkel groter is maar het risico dat ze in de schulden komen en wellicht op straat ook groter?
daar heb je ook wel weer een punt.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:24 schreef Joene het volgende:
ik vind het maar een vervelend topic zo met al dat negatieve gedoe, we moeten eerst maar afwachten wat van deze bizarre plannen uiteindelijk uitgevoerd gaat worden.
Lijkt me afhangen van wie er begraven wordt? Jong/oud, dichtbij of ver weg in je kring enz?quote:Op donderdag 1 november 2012 08:33 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
daar heb je ook wel weer een punt.
Dus over naar de orde van de dag.
Ik heb zo een begrafenis. (T wordt er niet vrolijker op, sorry) en heb een beetje een kledingcrisis.
Wat draag je dan? Effen zwart staat gelijk zo plechtig, en voor de rest heb ik best veel kleur in de kast. Spijkerbroek....
What to wear?
oooh irritant is dat he? Dat je dan idd heel erg afsteekt.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:43 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, de vader van een vriendin, ik heb de man wel ontmoet maar ken m niet supergoed. Het was wel een man die van die formele dingen hield als bull uitreikingen enzo, maar ook een motorrijder.
Nou ja, ik zie wel, wat jij zegt Mignonne, met groen is wel een goeie! (Mijn kast is niet zo vol nog, gezien veel afvallen en weinig bijkopen![]()
De vorige crematie waar ik was stak ik nogal af.zat daar de hele m&s plus collectie in full colour, sta ik daar in mijn zwarte jurkje.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?quote:Op donderdag 1 november 2012 08:50 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja, zoiets gaat het worden.
Eerst zien dat ik in beweging kom.heb gister op fenomenale wijze een spier ónder mijn voet gekneusd ofzo.echt hè, ik kan dingen. Alleen loopt het iets minder lekker.
Valt me sowieso op de laatste jaren.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:55 schreef She-Wolf het volgende:
Ik zou in het zwart gaan, maar goed dat is mijn standaard kledingkeuze voor elke willekeurige dag.
De laatste begrafenissen/crematies waar ik ben geweest zaten mensen er ook allemaal nogal casual gekleed bij.
En al bijna uitverkocht.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:55 schreef Joene het volgende:
Voor de disney / parijs freaks onder ons :
http://www.clicktobuy.nl/(...)sneyland?n=dm&o=cust
Prima aanbieding!
Nou ja, ik heb een berg met oude router meuk verkocht (soms wil je niet meer aan een bepaald merk herinnerd wordenquote:Op donderdag 1 november 2012 09:01 schreef Luigi het volgende:
[..]
En al bijna uitverkocht.. Ik maak me nog even geen zorgen over de crisis als mensen even een dikke 500 euro lappen (4 * 89 euro in het geval van een gezin + brandstofkosten) om 'ff' naar Disneyland te gaan he?
Maar als je het niet doet hou je 500 euro in de pocket en vang je waarschijnlijk voor een groot deel alle maatregelen van komend jaar opquote:Op donderdag 1 november 2012 09:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb een berg met oude router meuk verkocht (soms wil je niet meer aan een bepaald merk herinnerd worden) en zou daarvan iets leuks kunnen doen. Betekent niet dat de crisis niet hard zou toeslaan in huize Swets.
Zolang je gewoon een redelijk inkomen hebt hoeft dat momenteel ook nietquote:Op donderdag 1 november 2012 09:01 schreef Luigi het volgende:
[..]
En al bijna uitverkocht.. Ik maak me nog even geen zorgen over de crisis als mensen even een dikke 500 euro lappen (4 * 89 euro in het geval van een gezin + brandstofkosten) om 'ff' naar Disneyland te gaan he?
De nieuwe mac's zijn ook mooiquote:Op donderdag 1 november 2012 09:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb een berg met oude router meuk verkocht (soms wil je niet meer aan een bepaald merk herinnerd worden) en zou daarvan iets leuks kunnen doen. Betekent niet dat de crisis niet hard zou toeslaan in huize Swets.
quote:Op donderdag 1 november 2012 09:05 schreef Luigi het volgende:
Ik kan straks half december ook nog wel even dagelijks fotootjes maken van de parkeerplaats van de Intratuin hier om de crisis te illustreren?.
ja zo ken ik ook nog wel een aantal plekken , ik denk dat de komende weken de speelgoedwinkels in de weekenden ook weer redelijk druk bevolkt zijn . Etc.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:05 schreef Luigi het volgende:
Ik kan straks half december ook nog wel even dagelijks fotootjes maken van de parkeerplaats van de Intratuin hier om de crisis te illustreren?.
Zo een Geyle ForeRunnerquote:Op donderdag 1 november 2012 09:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Het wordt waarschijnlijk een hardloophorloge.
Alleenstaande moeder met 21000 aan inkomen heeft nog wel huurtoeslag en kinderopvangtoeslag en dergelijkequote:Op donderdag 1 november 2012 08:25 schreef mignonne het volgende:
Daar was ooit een heel artikel over in een of ander tijdschrift geloof ik toch? Waar doen ze het van heette het geloof ik, over bijstandsmoeders, ik dacht ook alleenstaand.
Die haalden per maand 950 euro ongeveer binnen aan bijstand (wat troel zegt), dan nog kindgebonden budget, kinderbijslag (x aantal kinderen, gedeeld door 3 maanden), zorgtoeslag, huurtoeslag, alleenstaande ouder iets en nog wat. En dat kwam dan zo netto op inkomen 1600,- per maand.
Die moeders hadden ook nog recht op kwijtschelding gemeentelijke belastingen en heffingen enzo, en daarnaast hadden ze gebruik gemaakt van allerlei regelingen zoals sportfondsen van de gemeente waardoor hun kind gratis kon sporten, een of ander pc-plan waardoor er gewoon een pc gefinancieerd werd, vrijstelling van schoolgeld of schoolbijdrages en weet ik veel wat nog meer. Allemaal van die bijzondere bijstand dingetjes.
Ik ben het met iedereen eens die zegt dat werken meer loont dan bijstand/uitkering, al was het maar om je pensioen opbouw en je cv opbouw enz enz enz. En ik ben óók van mening dat het heel goed is dat dit soort regelingen bestaan, (relatieve) armoede is vreselijk en daar zou een kind niet de dupe van moge zijn.
Maar als je dan kijkt naar die werkende alleenstaande moeder, die geen recht heeft op die belastingkortingen, en als ze meer dan 21000 verdient (ofzo? waar ligt die grens voor alleenstaande?) heeft ze ook geen recht meer op huurtoeslag, kgb gaat omlaag, er is geen of minder speciale bijstand etc etc. Als iemand 30.000 op jaarbasis verdient incl 13e maand enz. Dan krijg je netto per maand 1535 binnen aan loon. Dan zijn er nog wel enkele voordelen die je op kunt tellen of af kunt trekken maar t zijn er niet heel veel. Het verschil is tientjeswerk, hooguit. En 30k voor een alleenstaande moeder vind ik vrij veel. Dan heb je of een baan met leuk salaris, of je werkt (bijna) fulltime.
Nouja goed, /rant
ik kan me voorstellen dat er voor een aantal groepen toch echt wel een grotere prikkel nodig zou zijn.
Sorry , Garmin Freak.quote:
Dat klinkt als hielspoor. Moet je maar eens op googlen. Maar niets kopen, hoor, de huis-tuin-en-keuken tips helpen het best. [/]ervaringsdeskundigequote:Op donderdag 1 november 2012 08:50 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja, zoiets gaat het worden.
Eerst zien dat ik in beweging kom.heb gister op fenomenale wijze een spier ónder mijn voet gekneusd ofzo.echt hè, ik kan dingen. Alleen loopt het iets minder lekker.
quote:
ervaringsdeskundigequote:Op donderdag 1 november 2012 09:17 schreef phluphy het volgende:
[..]
Dat klinkt als hielspoor. Moet je maar eens op googlen. Maar niets kopen, hoor, de huis-tuin-en-keuken tips helpen het best.
Huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebondenbudget enz.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Alleenstaande moeder met 21000 aan inkomen heeft nog wel huurtoeslag en kinderopvangtoeslag en dergelijke
Conclusie: werken levert meer op dan de bijstandquote:Op donderdag 1 november 2012 09:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebondenbudget enz.
Het vervelende is dat in dat "Blij in de bijstand" artikel waar graag mee geschermd wordt alles meegeteld is, en mensen dat het liefst vergelijken met hun eigen inkomen zonder kinderbijslag, kindgebondenbudget, huurtoeslag of HRA.
Ik heb pas in een topic dezelfde berekening als in dat artikel gemaakt voor een alleenstaande moeder met 3 kinderen die het wettelijk minimumloon per maand verdient (1457 bruto) en die heeft met diezelfde berekening zo'n ¤ 2200 per maand, en dan heb ik geen kinderopvangtoeslag berekend.
ervaringsdeskundigequote:Op donderdag 1 november 2012 09:17 schreef phluphy het volgende:
[..]
Dat klinkt als hielspoor. Moet je maar eens op googlen. Maar niets kopen, hoor, de huis-tuin-en-keuken tips helpen het best.
en dan moet je voor de gein diezelfde berekening eens maken voor een gezin, drie kinderen, 1 inkomen van ca. 2500 bruto per maand...quote:Op donderdag 1 november 2012 09:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebondenbudget enz.
Het vervelende is dat in dat "Blij in de bijstand" artikel waar graag mee geschermd wordt alles meegeteld is, en mensen dat het liefst vergelijken met hun eigen inkomen zonder kinderbijslag, kindgebondenbudget, huurtoeslag of HRA.
Ik heb pas in een topic dezelfde berekening als in dat artikel gemaakt voor een alleenstaande moeder met 3 kinderen die het wettelijk minimumloon per maand verdient (1457 bruto) en die heeft met diezelfde berekening zo'n ¤ 2200 per maand, en dan heb ik geen kinderopvangtoeslag berekend.
Ja, nogal.... ik had hier de berekening gemaakt: "Zorgpremie (deels) inkomensafhankelijk"quote:Op donderdag 1 november 2012 09:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Conclusie: werken levert meer op dan de bijstand
waarvan er twee naar de middelbare school gaan en dus ouder dan 6 zijn.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:10 schreef E.T. het volgende:
[..]
en dan moet je voor de gein diezelfde berekening eens maken voor een gezin, drie kinderen, 1 inkomen van ca. 2500 bruto per maand...
Maar zelfs dan, dan wordt er weer geroepen dat je in de bijstand kwijtschelding krijgt van allerlei zaken, maar dat valt hier in het dorp schijnbaar vies tegen. Maar misschien is dat omdat het een dorp is.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, nogal.... ik had hier de berekening gemaakt: "Zorgpremie (deels) inkomensafhankelijk"
Ja, netto wel uiteindelijk. Maar de bijstand moet mensen stimuleren om aan het werk te gaan. Als iemand gratis geld, gratis sporten, gratis computers, gratis televisies, gratis kinderopvang, gratis eten, gratis lidmaatschap van de sportvereniging, (bijna) gratis wonen en nu dus ook nog eens gratis zorg krijgt is die stimulering er absoluut niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Conclusie: werken levert meer op dan de bijstand
Ja, maar dat is voor iemand met een minimuminkomen ook zo...quote:Op donderdag 1 november 2012 10:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Om nog maar even niet te vergeten dat je voor je 200 euro premie per maand nog geeneens zorg krijgt, want de eerste 595 euro zijn lekker voor eigen rekening.
Ga ik er even vanuit dat dat gezin ook in een huurwoning van 550 woont, dan krijgen ze dus iig al geen huurtoeslag meer.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:10 schreef E.T. het volgende:
[..]
en dan moet je voor de gein diezelfde berekening eens maken voor een gezin, drie kinderen, 1 inkomen van ca. 2500 bruto per maand...
Inderdaad. Dan ben je 400 euro per maand kwijt en als je in december dan een keer zorg nodig hebt kan dit niet omdat die maand ook net de wasmachine kapot was gegaan.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Om nog maar even niet te vergeten dat je voor je 200 euro premie per maand nog geeneens zorg krijgt, want de eerste 595 euro zijn lekker voor eigen rekening.
Die berekeningen gaan vooral mis als je de alleenstaande ouder in de bijstand vergelijkt met een gezin met een inkomen uit arbeid.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, maar ik heb gisteren een berekeningetje gemaakt van net onder modaal vergeleken met net boven modaal, waarbij je netto maar 38% overhoudt van wat je bruto meer verdient. En trek je het door naar anderhalf keer modaal houdt je netto zelfs maar 28% over van wat je bruto meer pakt.
Natuurlijk is de bijstand geen pretje, maar als je tussen netto en bruto 72% verbrandt als je 50% meer gaat verdienen is er iets serieus mis in je belastingstelsel.
Als alleenstaande ouder met het minimumloon krijg je ook kwijtschelding gemeentelijke belastingen en waterschap, want daarvoor geldt in vrijwel iedere gemeente de grens van 120% van het de jouw situatie geldende bijstandsnorm, en gezien een alleenstaande ouder 90% van het minimumloon krijgt, is het minimumloon minder dan 120% van de bijstandsnorm voor een alleenstaande ouder.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar zelfs dan, dan wordt er weer geroepen dat je in de bijstand kwijtschelding krijgt van allerlei zaken, maar dat valt hier in het dorp schijnbaar vies tegen. Maar misschien is dat omdat het een dorp is.
Ik heb pas doodleuk zitten beweren dat je met een inkomen van 25k rustig huurtoeslag kan krijgen. Ja, als je alleenstaand bent met kinderen ja, want in je eentje krijg je het dan echt niet. Komt omdat het inkomen van de kinderen ook meegeteld wordt ofzo.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die berekeningen gaan vooral mis als je de alleenstaande ouder in de bijstand vergelijkt met een gezin met een inkomen uit arbeid.
Die alleenstaande werkende ouder houdt simpelweg ook ruimschoots meer over dan die alleenverdiener met een partner.
Hier op de site staan geen getallen, maar wellicht bedoelen ze inderdaad die getallen met deze tekst:quote:Op donderdag 1 november 2012 10:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als alleenstaande ouder met het minimumloon krijg je ook kwijtschelding gemeentelijke belastingen en waterschap, want daarvoor geldt in vrijwel iedere gemeente de grens van 120% van het de jouw situatie geldende bijstandsnorm, en gezien een alleenstaande ouder 90% van het minimumloon krijgt, is het minimumloon minder dan 120% van de bijstandsnorm voor een alleenstaande ouder.
Voor de huurtoeslag wordt een onderscheid gemaakt tussen een eenpersoonshuishouden en een meerpersoonshuishouden.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb pas doodleuk zitten beweren dat je met een inkomen van 25k rustig huurtoeslag kan krijgen. Ja, als je alleenstaand bent met kinderen ja, want in je eentje krijg je het dan echt niet. Komt omdat het inkomen van de kinderen ook meegeteld wordt ofzo.
Ik hoop vooral dat ik de komende jaren rustig een hoger inkomen op kan geven voor eventuele toeslagen, dat je dus aan het einde van het jaar erop, als je daadwerkelijke inkomen bekend is en het (uiteraard) veel lager is dan opgegeven, je alsnog wat centen opstrijkt. Liever tussentijds wat minder ontvangen dan aan het eind veel bij moeten betalen.
Mede daarom weet ik dus van die 25k, helaas is dat niet mijn inkomen
Ze zijn ook aardig aan het schrappen, dus als ze van 120% naar 110% willen verlagen dan is het makkelijker om niet veel duidelijker te zijn dan "op of rond bijstandsniveau".quote:Op donderdag 1 november 2012 10:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier op de site staan geen getallen, maar wellicht bedoelen ze inderdaad die getallen met deze tekst:
Als uw netto besteedbaar inkomen op of rond het bijstandsniveau ligt, komt u in principe voor kwijtschelding in aanmerking.
Maar hier kan ik vrij weinig uit afleiden.
Dat dusquote:Op donderdag 1 november 2012 10:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze zijn ook aardig aan het schrappen, dus als ze van 120% naar 110% willen verlagen dan is het makkelijker om niet veel duidelijker te zijn dan "op of rond bijstandsniveau".
Zie hier.. 1000 (!!) euro bruto meer, 250 netto meer te besteden en een mond extra te voeden en te kleden.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ga ik er even vanuit dat dat gezin ook in een huurwoning van 550 woont, dan krijgen ze dus iig al geen huurtoeslag meer.
¤ 1.820,00 netto loon
¤ 232,71 Kinderbijslag (drie kinderen van 5, 7 en 12 jaar, totaal ¤ 698,14 per kwartaal)
¤ 169,41 Algemene heffingskorting niet werkende partner.
¤ 134,00 Kindgebonden budget
¤ 88,00 Zorgtoeslag
¤ 2444,12
Dat de partner gaat werken gaat dus al snel opleveren, zeker als dat onder schooltijd kan en er geen kosten kinderopvang zijn.
Nee ook in de eigen risico komt een staffel naar inkomenquote:Op donderdag 1 november 2012 10:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar dat is voor iemand met een minimuminkomen ook zo...
Ah, dat scheelt voor mij dan weerquote:Op donderdag 1 november 2012 10:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nee ook in de eigen risico komt een staffel naar inkomen
Wederom omdat je een alleenstaande ouder met een gezin vergelijkt.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:44 schreef E.T. het volgende:
[..]
Zie hier.. 1000 (!!) euro bruto meer, 250 netto meer te besteden en een mond extra te voeden en te kleden.
Dat is toch krom?
Ja, maar we vergelijken toch altijd al de appels met de perenquote:Op donderdag 1 november 2012 10:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wederom omdat je een alleenstaande ouder met een gezin vergelijkt.
Als die alleenverdiener een alleenstaande ouder met ¤ 2.500 bruto zou zijn dan zou hij/zij nog eens ¤ 250-275 per maand meer hebben.
Dan zou het verschil bruto dus ¤ 1.000 zijn en netto ruim ¤ 500.
Niets vreemds in de Nederlandse belastingstructuur.
De partner van de alleenverdiener kan gaan werken, de alleenstaande ouder heeft geen partner die kan gaan werken.
Men wil sowieso de arbeidsparticipatie vergroten, en helemaal die van alleenstaande ouders, dus voor die groep is het simpelweg een stuk aantrekkelijker om te werken.
Maar goed, ik zou zeggen; uit elkaar, co-ouderschap, kinderen verdelen qua adres, allebei gaan werken, allebei de voordelen van de werkende alleenstaande ouder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |