Als VVD en CDA samen regeren ook hoor.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:06 schreef Luigi het volgende:
Als PvdA en VVD samen gaan regeren is de middenmoot altijd de klos namelijk.
Nou ja, Gelukkig kan ik nog gaan werken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:06 schreef Luigi het volgende:
Als PvdA en VVD samen gaan regeren is de middenmoot altijd de klos namelijk.
Ja en dat heeft dus niks te maken met welke partij uiteindelijk in het kabinet zitquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:10 schreef Luigi het volgende:
Iedereen die denkt de komende 5 tot 10 jaar buiten schot te blijven leeft op Griekse voet en in een droomwereld. Vooruit denken mensen, de vooruitzichten waren er al een jaar of 5 he.
Wij hebben het opgelost met ouders onderling. Werkt prima. Voor ons dusquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:11 schreef Ticootje het volgende:
Opa's en oma's... Mooi verhaal, maar mijn ouders zijn nog jong en ook die werken gewoon... Bij mijn opa en oma brengen... Zal ik 2 mensen van bijna 80 even niet lastig vallen met een dwarse kleuter en een klimgeit peuter... Daar zijn ze gewoon te oud voor.
Maar breng jij ook meer op met hogere opvangkosten, minder kinderbijslag en een inkomensafhankelijke zorgpremie?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:13 schreef Estrys het volgende:
quote][ afbeelding ] Op woensdag 31 oktober 2012 12:06 schreef Ticootje het volgende: [..] Ik kan creatief doen wat ik wil, maar 32 uur werken en een partner die 40 uur werkt, dan heb je gewoon opvang nodig.. Ja of ik moet minder gaan werken ja.. Dan vervalt de opvang, maar komt er ook minder binnen... En ik breng nog steeds meer op dan de opvang me kost.
Prima als dat kan ja... Maar ik vind het erg vervelend als ik zo moet leunen op een ander voor 4 dagen, en ik dus maar hooguit 1 dag andere kinderen zou kunnen opvangen...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:13 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wij hebben het opgelost met ouders onderling. Werkt prima. Voor ons dus.
Ja, maar voor de kinderopvang telt het salaris van beiden he?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Er moet wel heel wat gebeuren wil ik niet meer opbrengen dan de stijging in kosten en dan verdien ik nog niet modaal in mijn eentje (omgerekend naar fulltime).
Ja, ik kan inderdaad thuis blijven en een beetje met mn poes spelen op een kratje schultebrau...quote:
Gewoon doen wat je moet doen om je dak boven je hoofd te behouden en je kinderen te eten te geven. De rest is bijzaak.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, ik kan inderdaad thuis blijven en een beetje met mn poes spelen op een kratje schultebrau...
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, ik kan inderdaad thuis blijven en een beetje met mn poes spelen op een kratje schultebrau...
Je wilt me he?quote:
Gewoon doen!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik had zojuist een mooi lek gevonden in het systeem van een ander bedrijf... Netjes gemaild natuurlijk en een bedankje terug... Zal ik nu terug mailen dat dat tevens mn sollicitatie was?
Maar dit zorggedoe is toch helemaal geen bezuiniging, maar gewoon inkomenspolitiek? Ik denk dat niemand daarop gerekend heeft hoor...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:10 schreef Luigi het volgende:
Iedereen die denkt de komende 5 tot 10 jaar buiten schot te blijven leeft op Griekse voet en in een droomwereld. Vooruit denken mensen, de vooruitzichten waren er al een jaar of 5 he.
Nog steeds zomertijd?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:37 schreef Armageddon het volgende:
Pffff ik kan wel een paar uur slaap gebruiken.
Och ik had in deze tijden geen belastingverlaging verwacht en die komt er wel.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar dit zorggedoe is toch helemaal geen bezuiniging, maar gewoon inkomenspolitiek? Ik denk dat niemand daarop gerekend heeft hoor...
Wil je erover praten?quote:
Lastenverzwaring had ik best verwacht, maar ik vind wel dat ze daarin nu erg ver gaan. En de verkeerde mensen te hard raken, namelijk de midden- en net wat hogere inkomens.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Och ik had in deze tijden geen belastingverlaging verwacht en die komt er wel.
Wel afbouw HRA.
Ik verbaas me hier niet echt over. Of het nou in de zorgpremie zit of dat de WW premie weer een werknemerspremie wordt om maar een dwarsstraat te noemen.
Lastenverzwaring had ik hoe dan ook wel verwacht en waar het dan nu vandaan komt maakt toch helemaal niet zo uit?
Tuurlijk... Enge film gekeken? Of Britt en Ymke?quote:
Ja ben je verbaasd daarover?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lastenverzwaring had ik best verwacht, maar ik vind wel dat ze daarin nu erg ver gaan. En de verkeerde mensen te hard raken, namelijk de midden- en net wat hogere inkomens.
Britt & Imke ja.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tuurlijk... Enge film gekeken? Of Britt en Ymke?
Raar dan dat je slecht slaapt?quote:
Ik ben verbaasd over de impact van deze lastenverzwaring, ja. En ik had gedacht dat VVD en PvdA samen een rechts beleid met een links sausje of een links beleid met een rechts sausje in elkaar zouden flansen, maar dit is alleen maar links.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja ben je verbaasd daarover?
Ik heb van elk kabinet weer het idee dat ze vooral de middeninkomens treffen.
Echt...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:00 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Elke keer badend in het zweet wakker worden door dat hoofd met die bril.![]()
[ afbeelding ]
ARGGGHHHHHHH!!!!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Echt...
Stel je eens voor dat het aan je leuter hangt.
Ik deel dat gevoel. Dit is gewoon links met een paar symbolische rechtse maatregelen, zoals het burkagedoe en bezuinigen op ontwikkelingshulp. In de kern is het volledig links. Hetgeen betekent dat Rutte wel héél graag de baas wil blijven spelen en da's alleen maar triest.....quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben verbaasd over de impact van deze lastenverzwaring, ja. En ik had gedacht dat VVD en PvdA samen een rechts beleid met een links sausje of een links beleid met een rechts sausje in elkaar zouden flansen, maar dit is alleen maar links.
Een heleboel van deze maatregelen kan ik begrijpen en zelfs achter staan. Zoals gezegd: ik snap zeker wel dat er bezuinigd moet worden. Helemaal prima.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik deel dat gevoel niet.
De AOW leeftijd verhogen en de belastingtarieven verlagen is echt geheel rechts gedachtegoed hoor.
Idem voor de AWBZ ombouwen, ingrijpen in de WW rechten, schrappen van veel kindregelingen of er op bezuinigen zoals de kinderopvangtoeslag, afschaffen basisbeurs en OV kaart, budget van ontwikkelingssamenwerking omzetten in budget voor defensie, de verhogingen in de huurmarkt.
Ik vind daar helemaal niks links aan.
Hear hear!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:40 schreef -Spring het volgende:
Een rechts kabinet zou voor onze portemonnee stukken beter zijn. Toch hebben N en ik beiden links gestemd. Ik ben namelijk erg voor premies ed naar draagkracht.
Mijn moeder stemde altijd hartstikke rechts. Had met mijn vader een eigen zaak, verdiende goed en had altijd een erg duidelijke mening over mensen die in de ww of de wao zaten. Tót ze een hersenbloeding kreeg en zélf niet meer kon werken. Vanaf dat moment stemt ze links.
Daar heb ik van geleerd.
Ik ben helemaal VOOR het principe van de sterkste schouders de zwaarste lasten te laten dragen. De situatie die we nu hebben is dat een hele berg sterke schouders het verdommen om te dragen, waardoor de sterke schouders die WEL willen dubbel zwaar belast worden. Op den duur zal dat kapitaalvlucht betekenen waardoor die zwakkere schouders simpelweg -niets- overhouden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:40 schreef -Spring het volgende:
Een rechts kabinet zou voor onze portemonnee stukken beter zijn. Toch hebben N en ik beiden links gestemd. Ik ben namelijk erg voor premies ed naar draagkracht.
Mijn moeder stemde altijd hartstikke rechts. Had met mijn vader een eigen zaak, verdiende goed en had altijd een erg duidelijke mening over mensen die in de ww zaten of de wao zaten. Tót ze een hersenbloeding kreeg en zélf niet meer kon werken. Vanaf dat moment stemt ze links.
Daar heb ik van geleerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |