das jammer.....quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:12 schreef T42 het volgende:
[..]
dan valt 70% van de oldtimers af... allemaal geimporteerd ooit.
zelf auto's die jonger zijn zij er al een heleboel import (1990 tot 2012)
Dat laatste stuk ben ik met je eens. Wat daar boven stond was gewoon mooi maar deed niet ter zake.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:04 schreef Evienne het volgende:
Dat ze nu elke oldtimer laten boeten, is tekenend voor de werkelijke gedachte erachter. Het gaat niet om het zogenaamde misbruik imho, maar een omfloerste manier om iedereen overal de volle mep voor te laten betalen. Dat wil ik maar even gezegd hebben want ik vind het zo jammer.
Ja, die wil ik ook wel. Eigenlijk zocht ik al jaren naar een van, maar nu is het inmiddels onbetaalbaar.quote:
Zelf koop.quote:
Thanks, ik heb er mijn best op gedaan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:22 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Dat laatste stuk ben ik met je eens. Wat daar boven stond was gewoon mooi maar deed niet ter zake.
Het heeft niets met milieu, of iets anders te maken, het is gewoon makkelijk graaien, waardoor inderdaad velen de dupe worden.
Nu ik nog even hoor. Je hebt het over 'ze', als je het over je auto hebt. Hoe zit dat, Frans of zo? Kom je 's morgens al pratende naar haar toe en wrijf je dan even zachtjes over de lak, fluisterend: 'Nee schatje, je weet best dat jij de HEMA niet in kan en mag, maar ik beloof dat ik je voor het raam zal parkeren én we gaan samen aan het eind van de middag héérlijk door de wasstraat!'.
Of dat niet?
Het is zo vervelend dat je niet meer zonder auto kán. Nou ja, in bepaalde gevallen als je dicht bij je werk zit misschien, maar anders houdt het snel op. De enige auto die in mijn bezit was en bijna als oldtimer door kon gaan, hield het technisch voor gezien. Dan is het moment aangebroken dat ik ze een naam geef. Die zijn vrij kort.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:39 schreef Evienne het volgende:
[..]
Thanks, ik heb er mijn best op gedaan.En over het belangrijkste zijn we het eens, het gáát helemaal niet om een nobel doel, maar gewoon om geld. Laten we met zijn allen gaan fietsen! Lopen! Paardrijden! Eens zien of 'ze' dát zo leuk vinden!
Nou, als je mijn autootje ziet is ze overduidelijk een meisje hoor. Ik praat er nog net niet liefkozend tegen, heb haar wel eens een kusje op het stuur gegeven nadat ze een uitslover in een Audi op zijn neus liet kijken. Ze heeft wel een naam trouwens, Turq, vanwege haar kleur. Maar dat is vooral leuk als ik iets te mopperen heb. En ja, ik besef me terdege dat ik waarschijnlijk de enige ben die dat grappig vindt, maar zo geven we allemaal wel eens iets een naam, wat eigenlijk geen naam mag hebben, toch?
Ik dacht dat je beter wist.....quote:Op vrijdag 2 november 2012 20:40 schreef T42 het volgende:
[..]
ah joh wat doe je hier?jij hebt niet eens een oldtimer?
bedoelde je bent geen liefhebber danquote:Op vrijdag 2 november 2012 21:19 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je beter wist.....
dat is toch ieder voor zich, ik ken mensen die in een 2000 euro aangeschafte W124 rijden als "liefhebber", kan best zijn natuurlijk, maar ik wil niet lijden omdat mensen er dagelijks vervoer van hebben gemaakt.quote:
Nou, hoe durven die ordinaire paupers de vrije jongens af te remmen! Affreus, abject en infaam!quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:42 schreef Hyperdude het volgende:
Dan ga je, bv. als Jaguar XK rijder nog wat meer neerkijken op die nouveau-pauvre's met hun niet kapot/vooruit te krijgen 200D's![]()
Dus als Rutte joun mening deelt zit ik veilig?quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:00 schreef Hyperdude het volgende:
Als er geen GTI op je oude Golf staat (en niet de 1.3 versie) is het geen klassieker en mot je betalen of in de pers.
Maakt mij niet uit of je Tukker of Turk bent.
meeste auto werden pas klasieker na een tijd.. een kever kocht je vroeger ook voor een kratjebier..quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:00 schreef Hyperdude het volgende:
Als er geen GTI op je oude Golf staat (en niet de 1.3 versie) is het geen klassieker en mot je betalen of in de pers.
Maakt mij niet uit of je Tukker of Turk bent.
Wtf? Turq.??quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:39 schreef Evienne het volgende:
Nou, als je mijn autootje ziet is ze overduidelijk een meisje hoor. Ik praat er nog net niet liefkozend tegen, heb haar wel eens een kusje op het stuur gegeven nadat ze een uitslover in een Audi op zijn neus liet kijken. Ze heeft wel een naam trouwens, Turq, vanwege haar kleur. Maar dat is vooral leuk als ik iets te mopperen heb.
het is niet illegaal officieel.quote:Op vrijdag 2 november 2012 22:31 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
dat is toch ieder voor zich, ik ken mensen die in een 2000 euro aangeschafte W124 rijden als "liefhebber", kan best zijn natuurlijk, maar ik wil niet lijden omdat mensen er dagelijks vervoer van hebben gemaakt.
Ja, want het verschil tussen elektro auto's en brandstof auto's qua uitstoot is gelijk aan 0.quote:Op zaterdag 3 november 2012 16:17 schreef borbit het volgende:
Terecht aso's in vieze stink auto's die geen belasting betalen. Per direct invoeren, en de elektrische auto belastingvoordeel geven. En dan natuurlijk ook het nemen van zonnepanelen promoten met een feed-in tarief.
Als je tegelijkertijd de aanleg van zonnepanelen stimuleert, kun je wel veel besparen ja. Tegelijkertijd worden we minder afhankelijk de olielanden. Waar het op het moment nou niet bepaald stabiel is.quote:Op zaterdag 3 november 2012 17:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, want het verschil tussen elektro auto's en brandstof auto's qua uitstoot is gelijk aan 0.
daar heb ik geen zonnepaneel voor nodigquote:Op zaterdag 3 november 2012 17:42 schreef borbit het volgende:
[..]
Als je tegelijkertijd de aanleg van zonnepanelen stimuleert, kun je wel veel besparen ja. Tegelijkertijd worden we minder afhankelijk de olielanden. Waar het op het moment nou niet bepaald stabiel is.
Dat is de volgende stap als zonne energie en dergelijken niet krachtig genoeg zijn. Ieder autotje een klein reactortje. Dan heb je ook een veel minder groot probleem als wanneer zo'n grote centrale iets mee mis gaat.quote:Op zaterdag 3 november 2012 17:46 schreef T42 het volgende:
[..]
daar heb ik geen zonnepaneel voor nodigKERN POWER!!!
juist no dangerquote:Op zaterdag 3 november 2012 17:48 schreef borbit het volgende:
[..]
Dat is de volgende stap als zonne energie en dergelijken niet krachtig genoeg zijn. Ieder autotje een klein reactortje. Dan heb je ook een veel minder groot probleem als wanneer zo'n grote centrale iets mee mis gaat.
nee maar een reactortje zo klein dat er enkel een auto op kan rijden kan niet zo veel kwaad. Daar zit natuurlijlk ook niet zoveel radiostraling spul inquote:Op zaterdag 3 november 2012 17:50 schreef daNpy het volgende:
Ja want kernenergie is gezond als het mis gaat.
diesel 3 euro de liter? Dan zie ik de oost europeanen al met paard en wagen de grens oversteken, en kost mijn boodschappenkar 2 keer zoveel.quote:Op zaterdag 3 november 2012 16:07 schreef T42 het volgende:
[..]
het is niet illegaal officieel.
laat ze diesel maar gewoon 3 euro per liter maken dan
bestaat al... Maar op het bamboe op het dak van de eigen auto laten groeien naquote:Op zaterdag 3 november 2012 18:18 schreef borbit het volgende:
anders moeten we gewoon op hout gaan rijden. IEts als bamboe kun je dan op het dak kweken en ombuigen zodat het direct de verbrandingsoven in groeit. Dan hoef je nooit meer te tanken. En het is veiliger dan kernenergie.
http://www.bovagrai.info/(...)o/auto/2012/1.7.htmlquote:Op zaterdag 3 november 2012 18:27 schreef ellevehC86 het volgende:
Marktplaats zegt:
626 resultaten in Oldtimers Uw zoekcriteria: Mercedes-Benz 1984 - 1986
350 resultaten in Oldtimers Uw zoekcriteria: tot: ¤ 5.000 Mercedes-Benz 1984 - 1986
176 resultaten in Oldtimers Uw zoekcriteria: tot: ¤ 5.000 Mercedes-Benz 1984 - 1986 Diesel
Om maar eens een vergelijk te trekken met een eche oldtimer:
25 resultaten in Oldtimers Uw zoekcriteria: Chevrolet 1960 - 1970
1 resultaat in Oldtimers Uw zoekcriteria: tot: ¤ 5.000 Chevrolet 1960 - 1970
Dan mag je pas zeggen dat je met iets exclusiefs rijdt dat het behouden van cultureel erfgoed daadwerkelijk ook waard is.
ow dan komt het in jouw straatje en dan is het wel slecht? ik rij ook een dieselquote:Op zaterdag 3 november 2012 18:15 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
diesel 3 euro de liter? Dan zie ik de oost europeanen al met paard en wagen de grens oversteken, en kost mijn boodschappenkar 2 keer zoveel.
Nee, ik wil gewoon de W124's, de W201,s de E30's en de Audi 80's uit de kliek gedonderd hebben.
hout gas generatorquote:Op zaterdag 3 november 2012 18:18 schreef borbit het volgende:
anders moeten we gewoon op hout gaan rijden. IEts als bamboe kun je dan op het dak kweken en ombuigen zodat het direct de verbrandingsoven in groeit. Dan hoef je nooit meer te tanken. En het is veiliger dan kernenergie.
stoom auto's werkte op een vloeistof die door zijn eigen verhitting vergast wordquote:Op zaterdag 3 november 2012 18:26 schreef SergeantFluffy het volgende:
[..]
bestaat al... Maar op het bamboe op het dak van de eigen auto laten groeien na.
namelijk een vergasser op de inlaat van de auto doen.
google op houtvergasser auto en car gassifier e.d.
vlak voor en na de tweede wereldoorlog werd het wegens benzinegebrek toegepast.
kan dus al "makkelijk" ook op bestaande autos gemaakt worden.
of een stoomauto waar je van alles in kan stoken natuurlijk!
maar op die usa bak kunnen wel 10 benzen rijden...quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:27 schreef ellevehC86 het volgende:
Marktplaats zegt:
626 resultaten in Oldtimers Uw zoekcriteria: Mercedes-Benz 1984 - 1986
350 resultaten in Oldtimers Uw zoekcriteria: tot: ¤ 5.000 Mercedes-Benz 1984 - 1986
176 resultaten in Oldtimers Uw zoekcriteria: tot: ¤ 5.000 Mercedes-Benz 1984 - 1986 Diesel
Om maar eens een vergelijk te trekken met een eche oldtimer:
25 resultaten in Oldtimers Uw zoekcriteria: Chevrolet 1960 - 1970
1 resultaat in Oldtimers Uw zoekcriteria: tot: ¤ 5.000 Chevrolet 1960 - 1970
Dan mag je pas zeggen dat je met iets exclusiefs rijdt dat het behouden van cultureel erfgoed daadwerkelijk ook waard is.
dus?quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:54 schreef T42 het volgende:
[..]
maar op die usa bak kunnen wel 10 benzen rijden...
ik meer flipperkasten dan auto onderdelen dus? ik sleutel zelf ook niet meer zoveel laat het nu vaker doen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:10 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
dus?
Ik heb meer de steeksleutel in mijn klauwen dan 100 van die benzrijders.
Da's bij een Benz ook veel minder nodigquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:10 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
dus?
Ik heb meer de steeksleutel in mijn klauwen dan 100 van die benzrijders.
godverdomme, ik moet ook alles gaan verantwoorden hierquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:29 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Da's bij een Benz ook veel minder nodig
Flipperkasten verlies je ook trouwens.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:28 schreef T42 het volgende:
[..]
ik meer flipperkasten dan auto onderdelen dus? ik sleutel zelf ook niet meer zoveel laat het nu vaker doen.
maar zie me zelf wel als liefhebber
jup jij weet het allemaalquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:45 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Flipperkasten verlies je ook trouwens.
En laten we eerlijk zijn T42, op die 69 Mercedes die je verkocht hebt na staat er alleen nog een grote puinhoop aan keveronderdelen, voor een liefhebber onwaardig.
miskoop of niet, dat was een mooi apart ding.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:54 schreef T42 het volgende:
[..]
jup jij weet het allemaal![]()
en die benz was mijn grote miskoop hoor... (nooit meer een benz heb ik toen gezegt)
jup duur en niemand wou hem mercedes classics bedrijven gooide de deur gewoon dicht omdat hij 4 deuren hadquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:55 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
miskoop of niet, dat was een mooi apart ding.
jup dat was een probleem en had er veel geld ingestoken en toen heb ik hem nog maar voor een 3500 verkochtquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:58 schreef Scrutinizer het volgende:
Mijn Benz, een tweedeurs, was m'n fijnste auto ooit. Die deed het altijd, maar roesten deed-ie helaas ook vrij goed.
Ik heb wel eens een foto gezien van de jouwe hier op FOK! Mooie wagenquote:Op zaterdag 3 november 2012 20:00 schreef T42 het volgende:
[..]
jup dat was een probleem en had er veel geld ingestoken en toen heb ik hem nog maar voor een 3500 verkocht(ofjah kreeg er een T3 camper voor terug)
roest had ie niet, alles gereviseerd, nieuwe lak, lpg ingebouwd.
nou jah was niks voor mijquote:Op zaterdag 3 november 2012 20:04 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een foto gezien van de jouwe hier op FOK! Mooie wagen![]()
Zo zonde dat we dit soort auto's door het afschaffen van de vrijstelling een stuk minder op de weg gaan zien.
Mijn klassieker heeft een "winterverzekering", zou er niet eens mee naar dit protest kunnen gaan. Tegelijk zie je dan dat ik de volle mep mag betalen terwijl dat ding momenteel van eind oktober tot begin zomertijd in de garage staat.Hopelijk bedenken ze toch wat in de trant van de ouderwetsche 60 dagen kaart.quote:Op zondag 4 november 2012 10:07 schreef Prowl het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)h+.aspx&action=media
Kwam daar nou die bak uit flodder voorbij?
slecht geregeld ik had ook mee willen rijden....quote:Op zondag 4 november 2012 10:07 schreef Prowl het volgende:
ik heb meetings in de winter waar ik wel gewoon naartoe rijquote:Op zondag 4 november 2012 12:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn klassieker heeft een "winterverzekering", zou er niet eens mee naar dit protest kunnen gaan. Tegelijk zie je dan dat ik de volle mep mag betalen terwijl dat ding momenteel van eind oktober tot begin zomertijd in de garage staat.Hopelijk bedenken ze toch wat in de trant van de ouderwetsche 60 dagen kaart.
Anders ben ik, uit zelfrespect, gedwongen, elders de fiscus met een soort gelijk bedrag te flessen.
en hij is dan 200 euro waard.. net als die swift in v&a....quote:Op zondag 4 november 2012 12:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja dat wordt dan de auto gewoon vaak schorsen. Je moet minstens 3 maanden schorsen toch, anders kan je alsnog terugbetalen? Met een beetje planning is dat mogelijk
Ik betaal 600 voor de zomertijdperiode. Hele jaar is iets van 750, dus zoveel scheelt dat idd. niet.quote:Op zondag 4 november 2012 12:37 schreef T42 het volgende:
[..]
ik heb meetings in de winter waar ik wel gewoon naartoe rij![]()
maar voor 160 euro ben ik heel jaar allrisk verzekerd zonder winter zomer ding?
750 perjaar? heb je dan onbeperkt km?quote:Op zondag 4 november 2012 12:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik betaal 600 voor de zomertijdperiode. Hele jaar is iets van 750, dus zoveel scheelt dat idd. niet.
Maar ik rij er toch niet mee in de winter, pekel enzo. Als het een keer een mooie droge dag is pak ik de oude pekelmotorfiets
Dat is dan altijd nog een optiequote:Op zondag 4 november 2012 13:05 schreef Hyperdude het volgende:
Is een oude 911. Verzekerd tegen taxatiewaarde.
Als ie in de sloot gaat krijg ik 25K, uit mijn hoofd.
7500 kms.
ah snap emquote:Op zondag 4 november 2012 13:05 schreef Hyperdude het volgende:
Is een oude 911. Verzekerd tegen taxatiewaarde.
Als ie in de sloot gaat krijg ik 25K, uit mijn hoofd.
7500 kms.
Als ik er geen verlies op zou maken, misschien wel.quote:
ik zag idd een roze 73/74 Impala/Capricequote:Op zondag 4 november 2012 10:07 schreef Prowl het volgende:
das ook weer zoquote:Op zondag 4 november 2012 15:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als ik er geen verlies op zou maken, misschien wel.
Raar bericht. Als ik niet optimaal rijd met een auto is het logisch dat 'ie het opgegeven verbruik niet haalt. Als je optimaal rijdt met zo'n auto (veel opladen, veel elektrisch rijden) dan haalt 'ie het opgegeven verbruik wel, zo niet dan wordt het inderdaad een stuk minder.quote:Op maandag 5 november 2012 14:06 schreef T42 het volgende:
nog een ding om van de belasting vrij af te gooien.
http://www.anwb.nl/auto/n(...)helemaal-niet-zuinig
op de radio werd het even uitgelegdquote:Op maandag 5 november 2012 14:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Raar bericht. Als ik niet optimaal rijd met een auto is het logisch dat 'ie het opgegeven verbruik niet haalt. Als je optimaal rijdt met zo'n auto (veel opladen, veel elektrisch rijden) dan haalt 'ie het opgegeven verbruik wel, zo niet dan wordt het inderdaad een stuk minder.
Logisch ook.quote:Op maandag 5 november 2012 14:31 schreef T42 het volgende:
[..]
op de radio werd het even uitgelegd
lease rijders waren het probleem omdat die hun auto dus nooit opladen want dat was te veel werk en dus op de benzine motor bleven rijden met motto de baas betaald toch.
en dan ook nog links gingen rijden met 150kmh
truequote:Op maandag 5 november 2012 16:36 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Logisch ook.
Op je werk bij een opdrachtgever/klant heb je eigenlijk nooit een oplaadpunt, en als je thuis ook geen oplaadpunt hebt met een eigen meter waarbij de baas het stroomverbruik vergoed ben je wel gek
om hem thuis op te laden natuurlijk.
Bijna alle leaserijders rijden die dingen voor het fiscale voordeel, niet voor het milieu
dan ben je een behoorlijk schurftige eikel. Trouwens, ik las een paar dagen geleden dat over die dingen vanaf 2014 ook weer belasting betaald moest worden, of heb ik het verkeerd? Dat tikt aardig door met iets van 40k per stuk.quote:Op maandag 5 november 2012 14:31 schreef T42 het volgende:
[..]
op de radio werd het even uitgelegd
lease rijders waren het probleem omdat die hun auto dus nooit opladen want dat was te veel werk en dus op de benzine motor bleven rijden met motto de baas betaald toch.
en dan ook nog links gingen rijden met 150kmh
ze waren zo slechter dan een normale autoquote:Op maandag 5 november 2012 19:43 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dan ben je een behoorlijk schurftige eikel. Trouwens, ik las een paar dagen geleden dat over die dingen vanaf 2014 ook weer belasting betaald moest worden, of heb ik het verkeerd? Dat tikt aardig door met iets van 40k per stuk.
Nee, de uitstoot moet minder zijn dan 50 gram.quote:Op maandag 5 november 2012 21:06 schreef T42 het volgende:
[..]
ze waren zo slechter dan een normale auto
maar die blijven wel belasting vrij dacht ik?
Kortom. De MRB-vrijstelling is om zeep geholpen door het gelobby van een van onze prinsen met zijn elektrische autosekte en niet te vergeten de importfraudeurs met hun stinkende Golfjes 2 met moderne TDI techniek (na ombouw) en de ransapen die woonwerk zijn gaan rijden met een gore 190D.quote:Op maandag 5 november 2012 14:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Raar bericht. Als ik niet optimaal rijd met een auto is het logisch dat 'ie het opgegeven verbruik niet haalt. Als je optimaal rijdt met zo'n auto (veel opladen, veel elektrisch rijden) dan haalt 'ie het opgegeven verbruik wel, zo niet dan wordt het inderdaad een stuk minder.
rot een eind op man jaloerse ratquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:57 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Kortom. De MRB-vrijstelling is om zeep geholpen door het gelobby van een van onze prinsen met zijn elektrische autosekte en niet te vergeten de importfraudeurs met hun stinkende Golfjes 2 met moderne TDI techniek (na ombouw) en de ransapen die woonwerk zijn gaan rijden met een gore 190D.
Blergh, als de tarieven hetzelfde blijven ga ik van ¤0 naar ¤70 per maand wegenbelasting. Dat is even ¤840 per jaar extra dokken. Veel erger nog dus dan die zorgpremiequote:Op maandag 5 november 2012 23:59 schreef MaGNeT het volgende:
Je zal maar deze Tatra T613 rijden en dan...
Toch 1700 kilo...
hmm. Dat zou idd wel leuk zijn. Ben nog steeds van plan namelijk volgend jaar een klassieker aan te schaffen (Fiero of een ouwe 4kante Lada, als 't ff kan 2102 met dikke velgenquote:Op woensdag 7 november 2012 15:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Hebben "de echte liefhebbers" zich al gerealiseerd dat oude auto's straks veel goedkoper zullen worden? Een 26 jaar oude auto die nu voor 7000 euro verkocht wordt, is straks vrijwel niets meer waard! Die koop je dan goedkoper dan een 15 jaar oude auto.
In dat laatste punt heeft ie gelijk, hoor.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:34 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
rot een eind op man jaloerse rat
ja, of gesloopt. en dat is nou dus juist niet de bedoeling.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Hebben "de echte liefhebbers" zich al gerealiseerd dat oude auto's straks veel goedkoper zullen worden?
die 'echte liefhebbers' hebben zelf al een auto die ook gekelderd is. Het is net als met aandelen, na een flinke daling heb je soms ff geen geld om op een gunstig moment in te stappenquote:Op woensdag 7 november 2012 15:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Hebben "de echte liefhebbers" zich al gerealiseerd dat oude auto's straks veel goedkoper zullen worden? Een 26 jaar oude auto die nu voor 7000 euro verkocht wordt, is straks vrijwel niets meer waard! Die koop je dan goedkoper dan een 15 jaar oude auto.
Nee, die gaan gewoon het land uit.. sterker nog, als dat gebeurd word het hier een walhalla voor autohandelaartjes.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:52 schreef RemcoDelft het volgende:
al die stinkhokken nederland uitquote:Op woensdag 7 november 2012 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, die gaan gewoon het land uit.. sterker nog, als dat gebeurd word het hier een walhalla voor autohandelaartjes.
ik heb geen EEN buitelander gezien met een 1.9tdi mk2 golf/jetta.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:01 schreef Skv het volgende:
[..]
In dat laatste punt heeft ie gelijk, hoor.
Ja.. maar geen een met een tdi blok Judas..quote:Op woensdag 7 november 2012 21:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hahaha ik zie alleen maar mohammeds rijden met golfjes 2 diesel
Boeiend, diesel blijft diesel.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja.. maar geen een met een tdi blok Judas..
Nee. Sorry David, zit een behoorlijk verschil in tussen een oldie diesel blok en een geavanceerd tdi motor..quote:Op woensdag 7 november 2012 22:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Boeiend, diesel blijft diesel.
onderbouw eeens waarom benzine wel maar diesel niet..quote:Op woensdag 7 november 2012 22:23 schreef ColtZ40 het volgende:
Echte liefhebbers van oldtimers rijden alleen in het weekend of met goed weer. Ik ben er voor dat ze alleen oldtimers op benzine vrijstellen van belastingplicht.
Wat ik net al aangaf. Een oldtimer moet een hobby/liefhebberij zijn. Geen fiscaal voordeeltje. Daarbij is een golf 2 geen oldtimer maar eerder een te goed gebouwde auto die te lang mee gaat. Het is toch te gek voor woorden dat een Passat CC met roetfilter en nox filter 2400 euro per jaar belasting moet betalen en jij met je stink diesel niks....quote:Op woensdag 7 november 2012 22:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
onderbouw eeens waarom benzine wel maar diesel niet..
en een hobbyist/liefhebber mag geen diesel rijden? Ik ben een hobbyist en liefhebber v.d. golf 2..quote:Op woensdag 7 november 2012 22:36 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Wat ik net al aangaf. Een oldtimer moet een hobby/liefhebberij zijn. Geen fiscaal voordeeltje. Daarbij is een golf 2 geen oldtimer maar eerder een te goed gebouwde auto die te lang mee gaat. Het is toch te gek voor woorden dat een Passat CC met roetfilter en nox filter 2400 euro per jaar belasting moet betalen en jij met je stink diesel niks....
nee.. hoezo? Gewoon laten zoals het is en niet mierenneuken.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:39 schreef TC_Artemis het volgende:
Een weekend kenteken aka weekenteken is de optie.
Net alsof je opgefokte TDI zonder kat minder vervuilend is als de originele motor die er in zat...quote:Op woensdag 7 november 2012 22:43 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
en een hobbyist/liefhebber mag geen diesel rijden? Ik ben een hobbyist en liefhebber v.d. golf 2..
Ter informatie, mijn golf is geboren als een benzine, maar ik verkies de velemalen zuiniger em schoner diesel blok 10x boven de ouderwetse vervuilende benzine slurpende 1.3 carburateur blok..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |