truequote:Op maandag 5 november 2012 16:36 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Logisch ook.
Op je werk bij een opdrachtgever/klant heb je eigenlijk nooit een oplaadpunt, en als je thuis ook geen oplaadpunt hebt met een eigen meter waarbij de baas het stroomverbruik vergoed ben je wel gek
om hem thuis op te laden natuurlijk.
Bijna alle leaserijders rijden die dingen voor het fiscale voordeel, niet voor het milieu
dan ben je een behoorlijk schurftige eikel. Trouwens, ik las een paar dagen geleden dat over die dingen vanaf 2014 ook weer belasting betaald moest worden, of heb ik het verkeerd? Dat tikt aardig door met iets van 40k per stuk.quote:Op maandag 5 november 2012 14:31 schreef T42 het volgende:
[..]
op de radio werd het even uitgelegd
lease rijders waren het probleem omdat die hun auto dus nooit opladen want dat was te veel werk en dus op de benzine motor bleven rijden met motto de baas betaald toch.
en dan ook nog links gingen rijden met 150kmh
ze waren zo slechter dan een normale autoquote:Op maandag 5 november 2012 19:43 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dan ben je een behoorlijk schurftige eikel. Trouwens, ik las een paar dagen geleden dat over die dingen vanaf 2014 ook weer belasting betaald moest worden, of heb ik het verkeerd? Dat tikt aardig door met iets van 40k per stuk.
Nee, de uitstoot moet minder zijn dan 50 gram.quote:Op maandag 5 november 2012 21:06 schreef T42 het volgende:
[..]
ze waren zo slechter dan een normale auto
maar die blijven wel belasting vrij dacht ik?
Kortom. De MRB-vrijstelling is om zeep geholpen door het gelobby van een van onze prinsen met zijn elektrische autosekte en niet te vergeten de importfraudeurs met hun stinkende Golfjes 2 met moderne TDI techniek (na ombouw) en de ransapen die woonwerk zijn gaan rijden met een gore 190D.quote:Op maandag 5 november 2012 14:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Raar bericht. Als ik niet optimaal rijd met een auto is het logisch dat 'ie het opgegeven verbruik niet haalt. Als je optimaal rijdt met zo'n auto (veel opladen, veel elektrisch rijden) dan haalt 'ie het opgegeven verbruik wel, zo niet dan wordt het inderdaad een stuk minder.
rot een eind op man jaloerse ratquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:57 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Kortom. De MRB-vrijstelling is om zeep geholpen door het gelobby van een van onze prinsen met zijn elektrische autosekte en niet te vergeten de importfraudeurs met hun stinkende Golfjes 2 met moderne TDI techniek (na ombouw) en de ransapen die woonwerk zijn gaan rijden met een gore 190D.
Blergh, als de tarieven hetzelfde blijven ga ik van ¤0 naar ¤70 per maand wegenbelasting. Dat is even ¤840 per jaar extra dokken. Veel erger nog dus dan die zorgpremiequote:Op maandag 5 november 2012 23:59 schreef MaGNeT het volgende:
Je zal maar deze Tatra T613 rijden en dan...
Toch 1700 kilo...
hmm. Dat zou idd wel leuk zijn. Ben nog steeds van plan namelijk volgend jaar een klassieker aan te schaffen (Fiero of een ouwe 4kante Lada, als 't ff kan 2102 met dikke velgenquote:Op woensdag 7 november 2012 15:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Hebben "de echte liefhebbers" zich al gerealiseerd dat oude auto's straks veel goedkoper zullen worden? Een 26 jaar oude auto die nu voor 7000 euro verkocht wordt, is straks vrijwel niets meer waard! Die koop je dan goedkoper dan een 15 jaar oude auto.
In dat laatste punt heeft ie gelijk, hoor.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:34 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
rot een eind op man jaloerse rat
ja, of gesloopt. en dat is nou dus juist niet de bedoeling.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Hebben "de echte liefhebbers" zich al gerealiseerd dat oude auto's straks veel goedkoper zullen worden?
die 'echte liefhebbers' hebben zelf al een auto die ook gekelderd is. Het is net als met aandelen, na een flinke daling heb je soms ff geen geld om op een gunstig moment in te stappenquote:Op woensdag 7 november 2012 15:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Hebben "de echte liefhebbers" zich al gerealiseerd dat oude auto's straks veel goedkoper zullen worden? Een 26 jaar oude auto die nu voor 7000 euro verkocht wordt, is straks vrijwel niets meer waard! Die koop je dan goedkoper dan een 15 jaar oude auto.
Nee, die gaan gewoon het land uit.. sterker nog, als dat gebeurd word het hier een walhalla voor autohandelaartjes.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Hebben "de echte liefhebbers" zich al gerealiseerd dat oude auto's straks veel goedkoper zullen worden? Een 26 jaar oude auto die nu voor 7000 euro verkocht wordt, is straks vrijwel niets meer waard! Die koop je dan goedkoper dan een 15 jaar oude auto.
al die stinkhokken nederland uitquote:Op woensdag 7 november 2012 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, die gaan gewoon het land uit.. sterker nog, als dat gebeurd word het hier een walhalla voor autohandelaartjes.
ik heb geen EEN buitelander gezien met een 1.9tdi mk2 golf/jetta.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:01 schreef Skv het volgende:
[..]
In dat laatste punt heeft ie gelijk, hoor.
Ja.. maar geen een met een tdi blok Judas..quote:Op woensdag 7 november 2012 21:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hahaha ik zie alleen maar mohammeds rijden met golfjes 2 diesel
Boeiend, diesel blijft diesel.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja.. maar geen een met een tdi blok Judas..
Nee. Sorry David, zit een behoorlijk verschil in tussen een oldie diesel blok en een geavanceerd tdi motor..quote:Op woensdag 7 november 2012 22:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Boeiend, diesel blijft diesel.
onderbouw eeens waarom benzine wel maar diesel niet..quote:Op woensdag 7 november 2012 22:23 schreef ColtZ40 het volgende:
Echte liefhebbers van oldtimers rijden alleen in het weekend of met goed weer. Ik ben er voor dat ze alleen oldtimers op benzine vrijstellen van belastingplicht.
Wat ik net al aangaf. Een oldtimer moet een hobby/liefhebberij zijn. Geen fiscaal voordeeltje. Daarbij is een golf 2 geen oldtimer maar eerder een te goed gebouwde auto die te lang mee gaat. Het is toch te gek voor woorden dat een Passat CC met roetfilter en nox filter 2400 euro per jaar belasting moet betalen en jij met je stink diesel niks....quote:Op woensdag 7 november 2012 22:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
onderbouw eeens waarom benzine wel maar diesel niet..
en een hobbyist/liefhebber mag geen diesel rijden? Ik ben een hobbyist en liefhebber v.d. golf 2..quote:Op woensdag 7 november 2012 22:36 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Wat ik net al aangaf. Een oldtimer moet een hobby/liefhebberij zijn. Geen fiscaal voordeeltje. Daarbij is een golf 2 geen oldtimer maar eerder een te goed gebouwde auto die te lang mee gaat. Het is toch te gek voor woorden dat een Passat CC met roetfilter en nox filter 2400 euro per jaar belasting moet betalen en jij met je stink diesel niks....
nee.. hoezo? Gewoon laten zoals het is en niet mierenneuken.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:39 schreef TC_Artemis het volgende:
Een weekend kenteken aka weekenteken is de optie.
Net alsof je opgefokte TDI zonder kat minder vervuilend is als de originele motor die er in zat...quote:Op woensdag 7 november 2012 22:43 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
en een hobbyist/liefhebber mag geen diesel rijden? Ik ben een hobbyist en liefhebber v.d. golf 2..
Ter informatie, mijn golf is geboren als een benzine, maar ik verkies de velemalen zuiniger em schoner diesel blok 10x boven de ouderwetse vervuilende benzine slurpende 1.3 carburateur blok..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |