mag ik je af en toe bellen? of uh, DM-en als ik weer in een dipje zit?quote:Op donderdag 8 november 2012 09:52 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nou. Bedankt voor de glimlach weer jongen.
Je mag mij altijd DM-en. Ik ben er voor iedereen. Behalve voor DS4. Die heeft het goed verpest.quote:Op donderdag 8 november 2012 09:53 schreef woid het volgende:
[..]
mag ik je af en toe bellen? of uh, DM-en als ik weer in een dipje zit?
ay, je maakt me zoooo blij![]()
![]()
arme DS4 ... nou ben je niet aardigquote:Op donderdag 8 november 2012 09:54 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Je mag mij altijd DM-en. Ik ben er voor iedereen. Behalve voor DS4. Die heeft het goed verpest.
inderdaad, ze blijkt ook een egoistisch mens te zijnquote:Op donderdag 8 november 2012 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, de ware communist komt wel weer naar boven bij Tanja. Ze verblijft in El Laguito en niet in een van de woonkazernes die op instorten staan in Havanna.
Alle dieren zijn gelijk, maar dit beest is meer gelijk
cuba? of colombia?quote:Op donderdag 8 november 2012 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Krijgt Cuba eigenlijk ontwikkelingshulp?
Allebei niet.quote:Op donderdag 8 november 2012 09:10 schreef woid het volgende:
[..]
of je hebt een enorme plaat voor je kop, of je loopt te trollen.
wat is het?
Ik denk niet dat de meerderheid van rechtse mensen ook maar enige band met de werkelijkheid heeft. Hedendaags rechts, afgezien van wat intelligente conservatieven en dergelijke, berust op een radicale afzwering van enige werkelijkheidszin (natuurlijk gepaard haar tegengestelde: een sterke drang om het cynische wereldbeeld als het enige "realistische" te portretteren). Je lost het niet op door ze met feiten te confronteren omdat rechts-zijn meestal een psychologisch probleem behelst.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Doe het zelf mr zogenaamd genuanceerd.
Ik denk dat jij niet zo goed begrijpt waarom dit soort bewegingen op zijn gekomen, waar ze tegen strijden, ik denk dat jij alleen kijkt naar het beeld wat je in de Westerse media ervan meekrijgt en vervolgens daar op concludeert.
Vooral als je dat aanvult met de zaak dat ze zich dezelfde tijd wel laten leiden door neo-liberalen die met enorme hoeveelheden kapitaal diezelfde wereld veranderen in arm versus rijk, dat ze die neergang weigeren te zien, verblind door de producten van de consumptiemaatschappij.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:14 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de meerderheid van rechtse mensen ook maar enige band met de werkelijkheid heeft. Hedendaags rechts, afgezien van wat intelligente conservatieven en dergelijke, berust op een radicale afzwering van enige werkelijkheidszin (natuurlijk gepaard haar tegengestelde: een sterke drang om het cynische wereldbeeld als het enige "realistische" te portretteren). Je lost het niet op door ze met feiten te confronteren omdat rechts-zijn meestal een psychologisch probleem behelst.
Ja, dat zal het zijnquote:Op donderdag 8 november 2012 17:14 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de meerderheid van rechtse mensen ook maar enige band met de werkelijkheid heeft. Hedendaags rechts, afgezien van wat intelligente conservatieven en dergelijke, berust op een radicale afzwering van enige werkelijkheidszin (natuurlijk gepaard haar tegengestelde: een sterke drang om het cynische wereldbeeld als het enige "realistische" te portretteren). Je lost het niet op door ze met feiten te confronteren omdat rechts-zijn meestal een psychologisch probleem behelst.
De term "neoliberaal" wantrouw ik een beetje, omdat hij eigenlijk op dezelfde manier wordt gebruikt als de uitgestorven term "neoconservatief" 10 jaar geleden. Rond dezelfde tijd vond je op universiteiten nog overal textboeken die begonnen met "dit is een neoliberaal boek". Neoliberalisme is niet hetzelfde als nihilistisch cynisme, en wordt wel degelijk door sommigen "geloofd" (getuige het feit dat het ooit een bona fide theorie was), alleen kunnen die minimale idealen die het neoliberalisme nog omarmt (zoals het terugdringen van bureaucratie, op zich niet een verkeerd iets) niet worden bereikt door het neoliberalisme zelf.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vooral als je dat aanvult met de zaak dat ze zich dezelfde tijd wel laten leiden door neo-liberalen die met enorme hoeveelheden kapitaal diezelfde wereld veranderen in arm versus rijk, dat ze die neergang weigeren te zien, verblind door de producten van de consumptiemaatschappij.
De idealistische droomwereld is de uwe, waarin dingen zo kunnen doorgaan als ze nu doen, in al hun vulgariteit.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn. Alledaagse constateringen doen die je overal kan zien en horen ipv een idealistische droomwereld nastreven. Goh, wie staat er nou buiten de werkelijkheid?
Neoliberaal is een term om een link met de klassieke variant van het liberalisme aan te dragen. Waar mensen al in de gaten kregen door wie die term werd ingevuld was dat met deze term anders. Zeker na de periode Reagan en de val van de Sovjet-Unie leek de term toekomst en potentie te hebben. Maar niets was minder waar, het was slechts een middel om de geprivilegieerde inwoners van een land rijker en machtiger te krijgen, en eveneens om geprivilegieerde landen rijker en machtiger te krijgen.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:20 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
De term "neoliberaal" wantrouw ik een beetje, omdat hij eigenlijk op dezelfde manier wordt gebruikt als de uitgestorven term "neoconservatief" 10 jaar geleden. Rond dezelfde tijd vond je op universiteiten nog overal textboeken die begonnen met "dit is een neoliberaal boek". Neoliberalisme is niet hetzelfde als nihilistisch cynisme, en wordt wel degelijk door sommigen "geloofd" (getuige het feit dat het ooit een bona fide theorie was), alleen kunnen die minimale idealen die het neoliberalisme nog omarmt (zoals het terugdringen van bureaucratie, op zich niet een verkeerd iets) niet worden bereikt door het neoliberalisme zelf.
Ik denk dat het soort radicaal-rechts wat je op fok en dergelijke aantreft een soort radicaal kwaad is, een actieve doodsdrang.
Ik denk dat dat laatste, de drang tot zelfvernietiging, in zekere zin juist het doel is.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Neoliberaal is een term om een link met de klassieke variant van het liberalisme aan te dragen. Waar mensen al in de gaten kregen door wie die term werd ingevuld was dat met deze term anders. Zeker na de periode Reagan en de val van de Sovjet-Unie leek de term toekomst en potentie te hebben. Maar niets was minder waar, het was slechts een middel om de geprivilegieerde inwoners van een land rijker en machtiger te krijgen, en eveneens om geprivilegieerde landen rijker en machtiger te krijgen.
Dat je de term wantrouwt is dus niet meer dan terecht en dient gestimuleerd te worden. Wat je op FOK aantreft zijn de vrijwel hersenlozen die niet snappen welk gevaar ze met dat soort ideeën niet alleen over andere mensen afroepen maar ook over zichzelf.
Ik had nog een aanvulling, excuus, ik denk dat het neoliberalisme er wel voor zorgt dat mensen cynischer worden maar dat ze tegelijkertijd toch, paradoxaal genoeg, blijven vasthouden aan vage termen als het neoliberalisme alsof daar nog enig brood in zit. Het is misschien een drang tot 'zelfvernietiging' of 'anders' maar wel eentje die in toom wordt gehouden. Eentje die mensen koest weten te houden, stil als het ware, mensen worden op die manier onder controle gehouden en cynisch als ze zijn accepteren ze dat van mensen van wie ze denken daarmee eens te zijn.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:27 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Ik denk dat dat laatste, de drang tot zelfvernietiging, in zekere zin juist het doel is.
quote:Op donderdag 8 november 2012 17:34 schreef DS4 het volgende:
...drugshandel, .... Het is misdadig, punt!
Hahahaquote:Op donderdag 8 november 2012 17:14 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Het door linkse mensen gehuldigde collectivistische gedachtengoed heeft zich in de twintigste bewezen als een realistische en objective kijk op de werkelijkheid. Helaas speelde de werkelijkheid vals door zich niet aan de theorie te houden. Dit moest veranderd worden door de werkelijkheid aan te passen.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:14 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Helaas bestaat geen collectivistischer ingestelde tijd dan het heden. Je hebt filosofie gestudeerd, dan weet je dus dat vrijheid niet bestaat zonder onderwerping aan universele waarheid.quote:Op donderdag 8 november 2012 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het door linkse mensen gehuldigde collectivistische gedachtengoed heeft zich in de twintigste bewezen als een realistische en objective kijk op de werkelijkheid. Helaas speelde de werkelijkheid vals door zich niet aan de theorie te houden. Dit moest veranderd worden door de werkelijkheid aan te passen.
Heerlijk hoe je mijn punt niet snap, er zelfs niet in de buurt komt en op de man probeert te spelen. Oh, en spot de drogredenatie trouwens, welke is het?quote:Op donderdag 8 november 2012 22:26 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Helaas bestaat geen collectivistischer ingestelde tijd dan het heden. Je hebt filosofie gestudeerd, dan weet je dus dat vrijheid niet bestaat zonder onderwerping aan universele waarheid.
Heerlijk hoe je zijn punt lijkt te bevestigen.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heerlijk hoe je mijn punt niet snap, er zelfs niet in de buurt komt en op de man probeert te spelen. Oh, en spot de drogredenatie trouwens, welke is het?
heerlijk hoe jij iedereen verkeerd begrijpt.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Heerlijk hoe je zijn punt lijkt te bevestigen.
Dus iedereen is het met me eens wil je zeggenquote:Op vrijdag 9 november 2012 08:54 schreef woid het volgende:
[..]
heerlijk hoe jij iedereen verkeerd begrijpt.
Nou, mensen die het in dezen met jou eens zijn, zijn wat mij betreft gestoord.quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:59 schreef DeParo het volgende:
Dus iedereen is het met me eens wil je zeggen![]()
.
Gelukkig zeg jij het dus maar.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, mensen die het in dezen met jou eens zijn, zijn wat mij betreft gestoord.
Per wanneer? En kan jij dat wel, verstandige dingen posten?quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik pas me aan aan jouw manier van posten![]()
.
Per net!quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Per wanneer? En kan jij dat wel, verstandige dingen posten?
Jij denkt ook dat een terroriste een heldin is, dus jouw beoordelingsvermogen is kennelijk niets om over naar huis te schrijven.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Per net!
Ik denk dat ik dat beter dan jij kan vriend!
Het is een pubertje van een jaar of 14-15quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij denkt ook dat een terroriste een heldin is, dus jouw beoordelingsvermogen is kennelijk niets om over naar huis te schrijven.
Als jij op de hand bent van de misdadige Colombiaanse regering is het duidelijk dat jij haar als terrorist ziet. Dat betekent niet dat je onzin over mij hoeft te spuien.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij denkt ook dat een terroriste een heldin is, dus jouw beoordelingsvermogen is kennelijk niets om over naar huis te schrijven.
Loopt hij achter in zijn ontwikkeling dan?quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is een pubertje van een jaar of 14-15
Ja, als je de misdaden van een terroriste veroordeelt ben je natuurlijk op de hand van de Colombiaanse regering...quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:02 schreef DeParo het volgende:
Als jij op de hand bent van de misdadige Colombiaanse regering is het duidelijk dat jij haar als terrorist ziet. Dat betekent niet dat je onzin over mij hoeft te spuien.
Jammer dat je het zo ziet, maar ja, anders zou je haar niet als een terroriste zien.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, als je de misdaden van een terroriste veroordeelt ben je natuurlijk op de hand van de Colombiaanse regering...
Veel verder dan zwart en wit ben je nog niet gekomen kennelijk.
Jij ziet haar niet als terrorist? Want als je dat niet doet, dan geloof je kennelijk niet eens in haar politieke doel...quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:20 schreef DeParo het volgende:
Jammer dat je het zo ziet, maar ja, anders zou je haar niet als een terroriste zien.
Ik vind haar idealen dus prima.quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij ziet haar niet als terrorist? Want als je dat niet doet, dan geloof je kennelijk niet eens in haar politieke doel...
Dat staat volstrekt los van het feit dat ze met geweld die politieke idealen wenst te verwezenlijken en dat maakt haar een terroriste.quote:
Er is veel discussie over wat nu de juiste definitie is voor een terrorist, maar kennelijk denk jij het te weten, grappig dat je daarvoor wel een definitie gebruikt die daarvoor niet eens kloptquote:Op vrijdag 9 november 2012 23:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat staat volstrekt los van het feit dat ze met geweld die politieke idealen wenst te verwezenlijken en dat maakt haar een terroriste.
Het is dus een feitelijke constatering.
Dus je verwijt mij nu dat ik het denk te weten terwijl jij vervolgens claimt dat jij het weet. Heel veel dommer kun je niet meer worden, is het wel?quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:20 schreef DeParo het volgende:
Er is veel discussie over wat nu de juiste definitie is voor een terrorist, maar kennelijk denk jij het te weten, grappig dat je daarvoor wel een definitie gebruikt die daarvoor niet eens klopt![]()
.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Er is veel discussie over wat nu de juiste definitie is voor een terrorist, maar kennelijk denk jij het te weten, grappig dat je daarvoor wel een definitie gebruikt die daarvoor niet eens klopt![]()
.
Nee hoor, die klopt prima.quote:Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |