abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:09:31 #51
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_118890160
Mensen die de FARC verdedigen en de regering zonder enige kennis in een kwaad daglicht zetten zonder zich te realiseren dat die regering gewoon elke vijf jaar verandert, kunnen zich beter direct aansluiten bij een terroristische groep die ooit, 40 jaar geleden, nog wat idealen had.

Het is heel simpel: Colombia wil de FARC niet. Wie ben je dan als Nederlander om te zeggen dat de FARC wél goed is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Strani op 06-11-2012 16:10:06 ]
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:36:09 #52
215628 woid
let's get Friendly
pi_118891267
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:09 schreef Strani het volgende:
Mensen die de FARC verdedigen en de regering zonder enige kennis in een kwaad daglicht zetten zonder zich te realiseren dat die regering gewoon elke vijf jaar veranderd, kunnen zich beter direct aansluiten bij een terroristische groep die ooit, 40 jaar geleden, nog wat idealen had.

Het is heel simpel: Colombia wil de FARC niet. Wie ben je dan als Nederlander om te zeggen dat de FARC wél goed is?
thank you
pi_118894512
Tanja is geen vrijheidstrijder, zij lijkt duidelijk op een infiltrante om de FARC vredig via besprekingen te ontwapenen, oplossen, laten beeindigen. Net zoals de IRA en ETA valt de FARC beweging in precies hetzelfde plaatje. Als je namelijk een wereldimperium aan het oprichten bent wil je niet zulke zwaar bewapende bewegingen in de wereld zien (daarom probeerde men ook al de Taliban de kop in te drukken) Elke beweging tegen deze nieuwe wereldorde die aan het opkomen is ziet men liever niet, zijn straks aan sta in de weg. Net zoals het bewapende Amerikaanse volk (de grondleggers wisten dat er ooit een tiranieke tijd als deze zou komen, daarom bewapende men het volk, in Zwitserland heeft ook elke burger een wapen in huis, volksleger tegen een tiraniek regiem, Zwitserland was onafhankelijk in de Tweede wereldoorlog) Het zit heel anders in elkaar allemaal dan je denkt en wordt vertelt door de media en de politiek.
  dinsdag 6 november 2012 @ 16:52:17 #54
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_118894596
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 16:50 schreef Synthercell het volgende:
Tanja is geen vrijheidstrijder, zij lijkt duidelijk op een infiltrante om de FARC vredig via besprekingen te ontwapenen, oplossen, laten beeindigen. Net zoals de IRA en ETA valt de FARC beweging in precies hetzelfde plaatje. Als je namelijk een wereldimperium aan het oprichten bent wil je niet zulke zwaar bewapende bewegingen in de wereld zien (daarom probeerde men ook al de Taliban de kop in te drukken) Elke beweging tegen deze nieuwe wereldorde die aan het opkomen is ziet men liever niet, zijn straks aan sta in de weg. Net zoals het bewapende Amerikaanse volk (de grondleggers wisten dat er ooit een tiranieke tijd als deze zou komen, daarom bewapende men het volk, in Zwitserland heeft ook elke burger een wapen in huis, volksleger tegen een tiraniek regiem, Zwitserland was onafhankelijk in de Tweede wereldoorlog) Het zit heel anders in elkaar allemaal dan je denkt en wordt vertelt door de media en de politiek.
Oh.. dus dáárom houdt de FARC zich bezig met drugshandel en ontvoeringen? Nee, nou is het allemaal duidelijk!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:24:10 #55
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118896099
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hoe kan je dat nou zeggen over iemand die wel strijdt voor haar idealen.
Hitler streed ook voor zijn idealen. Vind je dat ook een toffe peer?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:25:48 #56
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118896180
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

We hebben het over Colombia, ze zijn daar allemaal hypocriet, kan je FARC niet alleen verwijten. Hoe dan ook, laten we vooral niet vergeten waarvoor en tegen wie FARC strijdt, en het niet als een willekeurige terreurbende zien dus.
De FARC strijdt voor de FARC, tegen de (plattelands)bevolking van Colombia. Het is geen willekeurige terreurbende, het is een van de grootste en wreedste terreurbendes ter wereld.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:28:18 #57
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118896286
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Amsterdam is Staphorst op zondagochtend in vergelijking met Bogota!
Wat is nou je probleem, nogmaals als de FARC dit als een noodzakelijk iets zit om bepaalde idealen te bewerkstelligen, en laten we dan vooral niet vergeten dat waar Amerika in Colombia voor staat dat precies is wat de FARC bestrijdt!

[..]

Goed beargumenteerd!
Och nee toch niet!
Je bent duidelijk nog nooit in Bogota geweest. Drugsgebruik in Amsterdam, London, New York en Madrid ligt echt veeeeeel hoger dan in Bogota.

En ik ben het zeker niet met de Amerikaanse War on Drugs eens, maar dat betekent niet dat ik dan maar een stel meedogenloze terroristen ga steunen...
pi_118898102
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:24 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hitler streed ook voor zijn idealen. Vind je dat ook een toffe peer?
Zeker niet.
Maar dat heb ik al uitgelegd.
pi_118898124
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:28 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je bent duidelijk nog nooit in Bogota geweest. Drugsgebruik in Amsterdam, London, New York en Madrid ligt echt veeeeeel hoger dan in Bogota.

En ik ben het zeker niet met de Amerikaanse War on Drugs eens, maar dat betekent niet dat ik dan maar een stel meedogenloze terroristen ga steunen...
Ik had het niet over drugsgebruik ik had het over leven daar in het algemeen.
Schijnbaar maakt dat beetje coke dus niet zoveel uit.

Jij steunt liever de moorddadige Colombiaanse regering kennelijk.

Moet jij zelf weten.
pi_118898153
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

De FARC strijdt voor de FARC, tegen de (plattelands)bevolking van Colombia. Het is geen willekeurige terreurbende, het is een van de grootste en wreedste terreurbendes ter wereld.
Daar zit jij verkeerd.
pi_118898185
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:09 schreef Strani het volgende:
Mensen die de FARC verdedigen en de regering zonder enige kennis in een kwaad daglicht zetten zonder zich te realiseren dat die regering gewoon elke vijf jaar verandert, kunnen zich beter direct aansluiten bij een terroristische groep die ooit, 40 jaar geleden, nog wat idealen had.

:') :')
Die corrupte regering die vijf jaar verandert, nou nou, wat een feest.
pi_118898205
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:23 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Nee! Je zou juist kunnen discussiëren over de goedheid van die idealen. Niet over de middelen, die zijn gewoon in en in slecht! Punt.
Ben ik het dus niet met je eens.
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:24:22 #63
385100 Psychotomimetic
Always hallucinating.....
pi_118898384
Wat Tanja nastreeft is een ideaal. Echter een slechte immorele ideaal. Je bereikt niks met het opblazen van bussen en verkopen van drugs. Juist door dit soort handelingen wordt de boodschap van de FARC teniet gedaan. Ik schaam me dat Tanja een Nederlandse is. Heeft ze nooit op school tolerantie geleerd...Vrede bereik je niet door geweld.
Bad trip or good trip, take me on the trip, and find out...
pi_118898524
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:17 schreef DeParo het volgende:

[..]

Daar zit jij verkeerd.
Goed onderbouwd antwoord ook! Ik ben vooral onder de indruk van je bronnen. :D
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_118898974
quote:
Colombia: FARC must go further and put an end to all kidnapping and hostage-taking

The release of 10 members of the security forces by the Revolutionary Armed Forces of Colombia (FARC) highlights the need for a serious commitment by all guerrilla groups in the South American country to halt the kidnapping of civilians and put an end to hostage taking, said Amnesty International today.
The FARC yesterday released six polices officers and four soldiers held captive since the late 1990s. These are thought to be the last remaining members of the security forces still held captive by the guerrilla group.
“Yesterday's release will bring relief to the former captives and to their loved ones after an ordeal that has lasted more than a decade. But the unimaginable anguish of the families of the hundreds of civilians still believed to be held by the FARC and by the National Liberation Army (ELN) continues,” said Marcelo Pollack, Colombia researcher at Amnesty International.
According to the NGO País Libre, the FARC still holds some 400 civilians. Around three-quarters were kidnapped for ransom, a practice the FARC said in February it would end.
“Although the FARC’s pledge to stop the kidnapping of civilians for ransom is positive, it does not go far enough. It must commit to ending all kidnapping, all hostage-taking and release those civilians still under their control. They must also reveal the whereabouts of those who were either killed or who died in captivity. The ELN must also do the same,” said Marcelo Pollack.
“The FARC and the ELN must also immediately and unconditionally commit to put a definitive end to all other human rights abuses and violations of international humanitarian law, including the deliberate killing of civilians, the deployment of land mines and the use of child soldiers.”
According to official statistics, there were 305 kidnappings in 2011 compared to 282 in 2010. Most were attributed to criminal gangs, but guerrilla groups were responsible for the vast majority of conflict-related kidnappings. On 26 November, FARC guerrillas reportedly executed four members of the security forces they had been holding captive for at least 12 years.
Paramilitary groups and the security forces, either acting alone or in collusion with each other, are also responsible for crimes under international law, including unlawful killings, enforced disappearances, sexual violence and forced displacement.
http://www.amnesty.org/en(...)g-and-hostage-taking

Dus het ontvoeren en vasthouden van burgers voor losgeld, het plaatsen van landmijnen die vooral burgers verwonden of doden en dan heb je blijkbaar ook nog mensen, o.a. een Nederlands meisje, die bommen aan boord van bussen met burgers plaatsen. Ja, het klinkt alsof de bloeddorstige, door het volk gekozen, regering van Colombia echt het grootste probleem van Colombia is, gelukkig hebben we de nobele FARC die de strijd oppakt tegen de regering. Sorry, de strijd oppakt tegen burgers. :D
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:42:35 #66
104871 remlof
Europees federalist
pi_118899114
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:02 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Ja, haar moeder is nog wel bij haar in de beurt geweest en via de radio een oproep gedaan, haar moeder wilde naar Oslo maar daar mocht Tanja niet in, ach die ouders lezen alleen maar in de krant hoe het met Tanja gaat.
Gaan haar ouders nu nog naar Cuba om haar te ontmoeten?
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:48:47 #67
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118899388
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zeker niet.
Maar dat heb ik al uitgelegd.
Kan je die uitleg even quoten aub? Ik zie in dit topic geen uitleg.
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:51:03 #68
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118899492
quote:

[..]

Ik had het niet over drugsgebruik ik had het over leven daar in het algemeen.
Schijnbaar maakt dat beetje coke dus niet zoveel uit.

Jij steunt liever de moorddadige Colombiaanse regering kennelijk.

Moet jij zelf weten.
Net als de meeste Colombianen steun ik inderdaad de democratisch verkozen regering. Ik weet dat de regering en het leger niet perfect zijn, maa als het om misdaden gaat dan gaat de FARC de regering en het leger echt ver voorbij. Maar jij vindt dus de regering moorddadig en de FARC niet?
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:51:43 #69
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118899521
quote:

[..]

Daar zit jij verkeerd.
Praat eens met Colombianen over de FARC. Of lees iets over ze.
pi_118899728
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:28 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Goed onderbouwd antwoord ook! Ik ben vooral onder de indruk van je bronnen. :D
Ze komen juist op voor de bevolking daar, dat ze in conflict raken met mensen die hun tegenwerken, dat is een ander verhaal.
pi_118899770
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:51 schreef Viajero het volgende:

[..]

Praat eens met Colombianen over de FARC. Of lees iets over ze.
Doe het zelf mr zogenaamd genuanceerd.
Ik denk dat jij niet zo goed begrijpt waarom dit soort bewegingen op zijn gekomen, waar ze tegen strijden, ik denk dat jij alleen kijkt naar het beeld wat je in de Westerse media ervan meekrijgt en vervolgens daar op concludeert.
pi_118899803
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:48 schreef Viajero het volgende:

[..]

Kan je die uitleg even quoten aub? Ik zie in dit topic geen uitleg.
Zoek maar even terug, iemand met de naam Wasp (ofzo iets) die zei het al, toen zei ik specifiek deze idealen dus niet elk ideaal haha.
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:58:41 #73
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_118899823
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ze komen juist op voor de bevolking daar, dat ze in conflict raken met mensen die hun tegenwerken, dat is een ander verhaal.
De manier waarop is iets waar je vraagtekens bij kan hebben. Vraag me af of de bevolking er vrede mee heeft dat Farc hun kindjes in 10 tallen stukken blaast om een punt te maken.
pi_118899837
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:51 schreef Viajero het volgende:

[..]

Net als de meeste Colombianen steun ik inderdaad de democratisch verkozen regering. Ik weet dat de regering en het leger niet perfect zijn, maa als het om misdaden gaat dan gaat de FARC de regering en het leger echt ver voorbij. Maar jij vindt dus de regering moorddadig en de FARC niet?
Moorddadig corrupt en nog veel meer negatieve zaken. Zag je wel toen die Betancourt ofzo vrij kwam, wat deed ze, geld eisen van degene die haar zogenaamd geholpen hadden.
pi_118899866
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:58 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

De manier waarop is iets waar je vraagtekens bij kan hebben. Vraag me af of de bevolking er vrede mee heeft dat Farc hun kindjes in 10 tallen stukken blaast om een punt te maken.
Dat is natuurlijk altijd erg treurig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')