abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125094518
ik snap die politici echt niet he :N gewoon helemaal niet. van gedoe over gedogen via wietpas terug naar gedoe over gedogen naar gereguleerde wiettheelt. juist. een helder goed consequent beleid :')

wat zouden al die maatregelen gekost hebben?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 9 april 2013 @ 23:59:06 #252
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_125097924
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:57 schreef simmu het volgende:
ik snap die politici echt niet he :N gewoon helemaal niet. van gedoe over gedogen via wietpas terug naar gedoe over gedogen naar gereguleerde wiettheelt. juist. een helder goed consequent beleid :')

There is no win or lose. There is only change.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_125112962
quote:
Maak je niet druk. Zolang de kont van een bejaarde nog gewassen wordt, is er nog wel ergens geld te halen voor nieuw beleid.
  donderdag 11 april 2013 @ 11:20:45 #254
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_125147301
quote:
WIETKWEKER IN JE HUIS - 11 APRIL 2013

Veel huiseigenaren zijn door de crisis gedwongen om hun onverkoopbare woning te verhuren. Makelaars en verhuurbemiddelaars storten zich massaal op deze groeimarkt. Het grote aanbod van huurwoningen trekt ook criminelen aan die zich voordoen als betrouwbare huurders. Maar eenmaal binnen bouwen ze de woning om tot een wietkwekerij.

Als de politie zo’n plantage oprolt, blijkt hoe groot de schade aan het huis is. Die loopt al gauw in de tienduizenden euro’s. De criminelen zijn vaak gevlogen en de eigenaar draait op voor de kosten.

Hoe komen cannabiskwekers zo makkelijk aan een huurwoning? In de aflevering ‘Wietkweker in je huis’ – aanstaande donderdag 11 april om 21.10 uur bij de VARA op Nederland 2 - onderzoekt ZEMBLA de dubieuze praktijken van de verhuurmakelaars.

Jaarlijks rollen speciale hennepteams van de politie 5.500 hennepplantages op. Dat zijn er zo’n vijftien per dag. De plantages leveren veel schade en gevaren op. Zo zorgen ze voor bijna dertig procent van alle woningbranden. En door het illegaal aftappen van de elektriciteit lopen de energiemaatschappijen de inkomsten van een miljard kWh mis, op jaarbasis zo’n 180 miljoen euro.

Research: Hans van Dijk.
Samenstelling en regie: Jos Slats.
Eindredactie: Manon Blaas.

ZEMBLA: ‘Wietkweker in je huis’, aanstaande donderdag 11 april om 21.10 uur bij de VARA op Nederland 2.
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  vrijdag 12 april 2013 @ 17:32:53 #255
pi_125202452
quote:
quote:
Illegale drugsdealers in Maastricht gaan steeds agressiever te werk. Door de toegenomen pakkans werken ze ook steeds vaker in groepjes en gedragen ze zich gejaagder. Het aantal illegale verkopers op straat is vervier- of -vijfvoudigd. Dat blijkt uit een vrijdag gepresenteerd onderzoek van de Politieacademie.

Het aantal buitenlandse drugstoeristen liep terug van 2,7 miljoen voor invoering van de wietpas op 1 mei 2012 naar enkele honderdduizenden nu. Het aantal meldingen van drugsoverlast verdubbelde sinds 1 mei vorig jaar, van 1500 naar 3000.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_125202974
Prachtig! Ivo zal vanmiddag wel een fijne borrel op zijn succes gedronken hebben. Ik las een tijdje geleden dat de Nederlandse kiezer Ivo Opstelten als één van de meest succesvolle en daadkrachtige bewindslieden beschouwt.
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:50:57 #257
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_125209788
quote:

de belastingbetalen betaald, lekker boeiend _O_
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:53:50 #258
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_125209918
enne, proost, gall & gall heeft altijd iets in de aanbieding!
  dinsdag 16 april 2013 @ 21:43:39 #259
16715 Mylene
*schatje*
pi_125372524
quote:
'Drugshandel verplaatst zich naar buitenland'

De productie van cannabis, cocaïne en synthetische drugs als xtc verplaatst zich naar het buitenland. Dat zei minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) dinsdag tijdens een debat in de Tweede Kamer over de sleutelrol van Nederland in de drugshandel.

Opstelten zei dat deze verschuiving een gevolg is van het teruggedrongen drugstoerisme in Nederland. 'Drugstoeristen hebben we buiten de poort weten te houden. Elk onderzoek toont aan dat drugstoerisme enorm is afgenomen en zelfs bijna is verdwenen. Daarin vindt wel een verschuiving plaats naar andere landen.'

Grote rol
De minister bevestigde dat Nederland nog steeds een grote rol speelt in drugshandel, maar dat de productie verschuift naar België en Duitsland. Om dit aan te pakken drong Opstelten erop aan dat internationaal moet worden samengewerkt. In 60 procent van de onderzoeken werkt de nationale recherche al samen met organisaties in onder meer België, het Verenigd Koninkrijk en Marokko.

Ook maakte Opstelten bekend dat het kabinet op koers ligt in het aanpakken van criminele organisaties, die zich bezighouden met bijvoorbeeld drugshandel, mensenhandel en witwassen. In 2012 zijn rond de 650 criminele bendes aangepakt tegenover 400 in 2009, een stijging van 30 procent. In 2014 moet 40 procent van de groepen zijn aangepakt.
bron

|:(
pi_125372982
Dus al die verhalen over toegenomen overlast zijn niet waar?

[ Bericht 0% gewijzigd door Scrutinizer op 16-04-2013 22:16:33 ]
pi_125374270
En al die vaten chemisch afval die in de bossen gevonden worden?

http://www.nu.nl/binnenla(...)dklok-xtc-afval.html
  dinsdag 16 april 2013 @ 22:14:15 #262
111528 Viajero
Who dares wins
pi_125374358
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 23:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

There is no win or lose. There is only change.
- It's Never over, so we never lose.
- Then you never win either.
- So long, Jack.

(uit de film Havanna)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_125376981
Opstelten wilde niet op zijn hoogtepunt stoppen en het karwei afmaken.
De man heeft niets te verliezen, gaat het mis dan lonkt een prima pensioen.
  zaterdag 20 april 2013 @ 14:29:04 #264
pi_125521990
quote:
Aboutaleb: zet gemeentewiet in tegen criminaliteit

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb wil gemeentewiet inzetten in de strijd tegen criminaliteit en overlast rond coffeeshops. Hij stelt voor om hoogwaardige wietsoorten te kweken onder gemeentelijk toezicht. Een in het leven te roepen stichting met bestuurders van onbesproken gedrag moet de wietplantage, in een buitengebied of op een industrieterrein, exploiteren.

Dat schrijft Aboutaleb in een brief aan de gemeenteraad. Hij wil het voorstel op 25 april met de raad bespreken. Bij voldoende steun voor zijn plan vraagt de burgemeester minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) om een experiment met gereguleerde wietteelt mogelijk te maken.

De gemeenteraad bepaalt volgens de plannen hoeveel coffeeshops bij het experiment worden betrokken. De wietstichting kweekt niet meer dan nodig is voor de afzet van de deelnemende coffeeshops en die verkopen alleen wiet die door de gemeentelijke kwekerij wordt geleverd. Verkoop aan derden is verboden. De gemeente ziet onder meer toe op de kwaliteit van de wiet. In een laboratorium wordt gecontroleerd of het THC-gehalte (de werkzame stof) niet te hoog is.

Legaal
Als het plan slaagt, wil Aboutaleb het invoeren in de hele stad. Hij denkt dat zo de criminaliteit vermindert en de veiligheid in de woonwijken verbetert. Daarnaast is een THC-plafond volgens hem beter voor de gezondheid van de blowers. Coffeeshops kopen de gemeentewiet legaal in en kunnen dus hun boekhouding inzichtelijker maken voor de Belastingdienst.

Ook in steden als Eindhoven, Utrecht, Leeuwarden en Tilburg leven ideeën voor gereguleerde wietteelt. Nog in december zei minister Opstelten dat dit strafbaar is en tegen de Europese regels. Toch zegde hij onlangs de Tweede Kamer toe de mogelijkheden te onderzoeken.
Is een half ei beter dan een lege dop? Het gevaar is dat als dit mislukt (bijvoorbeeld omdat blowers zelf wel bepalen hoe sterk hun wiet moet zijn) dat weer een argument is voor een heviger War on Weed.
pi_125523422
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 april 2013 14:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Is een half ei beter dan een lege dop? Het gevaar is dat als dit mislukt (bijvoorbeeld omdat blowers zelf wel bepalen hoe sterk hun wiet moet zijn) dat weer een argument is voor een heviger War on Weed.
Er lijkt mij hier sprake van 2 misvattingen. Die behoefte aan sterkere wiet is er vooral een van de overheid zelf. Die rekent kwekers, handelaars en smokkelaars immers af op grammen. Daarnaast is THC zeker niet de enige werkzame stof.

Uiteraard gaan mensen altijd op zoek naar het sterkere, naast de fascinatie met de overtreffende trap in het algemeen is het ook een manier om gewenningsverschijnselen tegen te gaan. Toch zijn er weinig 20-plussers die net zo enthousiast kunnen doen over strohrum of absinth met hoge percentages als pubers dat kunnen. Het lijkt me dat zonder verkeerde overheidsinvloed op de samenstelling de drugs zich vanzelf zal ontwikkelen richting de meer evenwichtige varianten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 20 april 2013 @ 16:32:26 #266
pi_125525073
pi_125721471
quote:
Maastricht had coffeeshop niet mogen sluiten

Burgemeester Onno Hoes van Maastricht had coffeeshop Easy Going vorig jaar niet mogen sluiten toen de politie de coffeeshop had betrapt op het binnenlaten van buitenlanders.

Hoes heeft dat besluit onvoldoende gemotiveerd. Hij had moeten aantonen waarom een minder vergaande maatregel niet mogelijk zou zijn.

De rechtbank in Maastricht oordeelde dat donderdag in een zaak die eigenaar Marc Josemans van Easy Going had aangespannen tegen de sluiting.

Easy Going stapte vorig jaar naar de rechter toen Hoes na invoering van de wietpas in mei de coffeeshop sloot. Eigenaar Marc Josemans liet toen weten het verplicht weren van buitenlanders discriminatie te vinden.

Uitleggen

De rechtbank vindt dat Hoes had moeten uitleggen waarom alle buitenlanders geweerd moeten worden.

In dit verband verwijst de rechtbank naar een protocol van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). Moet je alle buitenlanders uit coffeeshops weren om een kleine groep overlastgevers te weren, of zijn ook minder vergaande maatregelen mogelijk?

Dat had Hoes volgens de rechtbank onder verwijzing naar het EVRM moeten uitleggen
Als ik de logica van deze rechtbank volg had dus zelfs minister opstelten zijn wietpasbeleid en het willen weigeren van buitenlanders moeten uitleggen. En aangezien deze dat nog niet gedaan heeft zou je daaruit zelf kunnen stellen dat de hele wietpas regeling onwettig zijn. Maar dat zal wel weer te zwart wit gezien worden door mij.
  donderdag 25 april 2013 @ 16:05:00 #268
pi_125722224
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als ik de logica van deze rechtbank volg had dus zelfs minister opstelten zijn wietpasbeleid en het willen weigeren van buitenlanders moeten uitleggen. En aangezien deze dat nog niet gedaan heeft zou je daaruit zelf kunnen stellen dat de hele wietpas regeling onwettig zijn. Maar dat zal wel weer te zwart wit gezien worden door mij.
Onno Hoes: "De coffeshops moeten hun verantwoordelijkheid nemen! :( "
pi_125722801
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 08:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gaat de ME nu blowers de shops in meppen?
_O-

Ik zie t al voor me :')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_125747743
quote:
Prullenbak dreigt voor wietwet

Het voorstel om sterke wiet en hasj op de harddrugslijst te zetten is onuitvoerbaar. Dat stellen experts, tot zorg van de Tweede Kamer, waaronder de coalitie. Bij hen rijst de vraag of het plan niet de prullenbak in moet.

Minister Opstelten (Veiligheid en Justitie) en staatssecretaris Van Rijn (Volksgezondheid) willen coffeeshops verbieden om cannabis te verkopen met meer dan 15 procent thc. Dit is de belangrijkste werkzame stof in de drugs.

Reden voor het voornemen is dat nederwiet door de jaren heen veel sterker is geworden, en daardoor schadelijker zou zijn voor de volksgezondheid. In de praktijk zou het kabinetsplan zorgen voor onwerkbare situaties bij coffeeshops en de opsporing, waarschuwen experts.
Currency War, Trade War, Real War
  zaterdag 27 april 2013 @ 10:38:16 #271
pi_125790204
quote:
Cannabisgebruik in Nederland relatief beschaafd

Nederlandse cannabisgebruikers zijn minder extreem dan hun Europese collega's. Ze roken geen enorme hoeveelheden, doen vaak tabak in hun joint, kopen niet al te veel wiet in één keer en delen hun jointje vaak met anderen. Dat blijkt uit een onderzoek van het Trimbos-instituut.

Nederlanders gebruiken, in vergelijking met andere Europeanen, een beschaafde hoeveelheid cannabis per jaar. Per intensieve gebruiker gaat er 310 gram doorheen, iets minder dan het gemiddelde van de in totaal 7 onderzochte landen. Engeland en Wales spannen de kroon met 374 gram.

'Over de hele linie genomen is het cannabisgebruik laag. Het gebruik onder jongeren ligt wat hoger dan gemiddeld in Europa, maar onder volwassenen juist lager'', verduidelijkt onderzoeker Franz Trautmann van het Trimbos-instituut. 'Er wordt dus niet meer gebruikt omdat wij een gedoogbeleid hebben. Jongeren experimenteren wel, maar stoppen er veelal daarna weer mee.''

Ook blijkt uit het onderzoek dat 9 op de 10 cannabisrokers in Nederland tabak toevoegt aan een jointje. Alleen in Portugal rookt een kleiner percentage 'puur', terwijl dat in Bulgarije, Tsjechië en het Verenigd Koninkrijk veel meer voorkomt: ongeveer 30 procent rookt daar joints met alleen wiet of hasj.

Ongeveer 4 op de 5 Nederlandse cannabisgebruikers deelt bovendien zijn of haar jointje met anderen, heel gemiddeld in Europa.
Tja, dit kan natuurlijk niet. We moeten in NL net zo repressief optreden als in de rest van Europa.
pi_125791169
Hoe zit het nu ook weer met die wietpas (in Zuid-Nederland). Vorig jaar heb ik me ingeschreven bij zo'n shop en deze week ga ik weer eens een paar jointjes kopen. Moet ik dan iets meenemen of zo, of zien ze die registratie van vorig jaar nog? Het is bij dezelfde shop.
  zaterdag 27 april 2013 @ 13:06:13 #273
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_125793136
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoe zit het nu ook weer met die wietpas (in Zuid-Nederland). Vorig jaar heb ik me ingeschreven bij zo'n shop en deze week ga ik weer eens een paar jointjes kopen. Moet ik dan iets meenemen of zo, of zien ze die registratie van vorig jaar nog? Het is bij dezelfde shop.
In de meeste steden hoef je tegenwoordig weer alleen maar je idkaart te laten zien, dus je hoeft niet meer ingeschreven te zijn. In Eindhoven is het nog wel volgens mij
O)))
pi_125794003
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 13:06 schreef arucard het volgende:

[..]

In de meeste steden hoef je tegenwoordig weer alleen maar je idkaart te laten zien, dus je hoeft niet meer ingeschreven te zijn. In Eindhoven is het nog wel volgens mij
Bedankt! Ik blow maar een paar keer per jaar, dus weet soms niet meer hoe het allemaal werkt.....
  zaterdag 27 april 2013 @ 13:47:22 #275
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_125794054
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 april 2013 10:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tja, dit kan natuurlijk niet. We moeten in NL net zo repressief optreden als in de rest van Europa.
Leuk onderzoek enzo....

Maar hoeveel mensen roken hun eigen wietje die niet uit de shop komt..? ;)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_125854310
quote:

[..]

In de meeste steden hoef je tegenwoordig weer alleen maar je id kaart te laten zien,
dus je hoeft niet meer ingeschreven te zijn.
In alleen Eindhoven is het nog wel volgens mij.
^O^
  woensdag 1 mei 2013 @ 16:09:02 #277
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_125944867
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:43 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

|:(
wat een verhalen schud die clown toch weer uit mouwen om zijn eigen hachje te redden
  woensdag 1 mei 2013 @ 16:10:26 #278
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_125944922
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 april 2013 22:12 schreef JackHerrer het volgende:
En al die vaten chemisch afval die in de bossen gevonden worden?

http://www.nu.nl/binnenla(...)dklok-xtc-afval.html
die zijn verboden dus bestaan niet
  woensdag 1 mei 2013 @ 16:13:14 #279
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_125945011
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

dat klopt, daarom is is het international gerechtshof ed zo over de zeik over hoe nederland de wet invoerde; dat mocht helemaal niet gebeuren, toen is dat aangekaart door rechters maar die werden teruggefluiten en mochten niets meer zeggen
pi_125949107
cda wil van wietpas naar regulering coffeeshops: http://softdrugsontmoedig(...)de-subsidiering.html

het cda mensen!
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:45:36 #281
pi_125949312
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:39 schreef Deeltjesversneller het volgende:
cda wil van wietpas naar regulering coffeeshops: http://softdrugsontmoedig(...)de-subsidiering.html

het cda mensen!
Neeeeeeeeee, echt? :o :D
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:47:32 #282
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_125949386
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:39 schreef Deeltjesversneller het volgende:

het cda mensen!
fuck, waar kun je die subsidie aanvragen? _O-
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:48:05 #283
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_125949411
quote:
Doelen:
+ De vraag naar softdrugs verminderen, dit door te kiezen voor een ontmoedigingsbeleid.
+ De criminele winsten aanpakken op een effectieve en efficiënte manier.
+ De weerbaarheid tegen tabak, alcohol en (soft)drugs vergroten.
the vvd is strong with this one :')
pi_125949420
Opstelten begint dement te worden en Teeven is te druk met andere dingen.
Ze zijn beide die wietpas spontaan vergeten.
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:50:11 #285
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_125949476
het is meer dat hun gedrag nu in het buitenland aandacht trekt en ze dondersgoed weten dat dat hun einde betekend
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:52:56 #286
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_125949553
van diezelfde site:

(wiet)pas op softdrugs is schadelijk _O-
pi_125980082
quote:
Maastricht waarschuwt opstandige coffeeshops

Burgemeester Onno Hoes van Maastricht gaat zondag ingrijpen als de coffeeshops in zijn gemeente zondag wiet gaan verkopen aan mensen die niet in Nederland wonen.

Dat heeft Hoes donderdag in een verklaring laten weten.

''In overleg met het Openbaar Ministerie is besloten om bij overtreding zowel strafrechtelijk als bestuursrechtelijk op te treden'', schrijft de burgemeester.

Hoes reageert op de aankondiging van de Vereniging Officiële Coffeeshops Maastricht (VOCM) dat 13 coffeeshops in Maastricht op Bevrijdingsdag voor alle volwassenen de deur openen, ook voor buitenlanders.

Easy Going

Voorzitter Marc Josemans van de VOCM wees daarbij op de uitspraak van de rechtbank vorige week. Die stelde dat burgemeester Onno Hoes coffeeshop Easy Going niet had mogen sluiten omdat er wiet aan buitenlanders werd verkocht. Volgens de rechtbank had de burgemeester duidelijk moeten maken waarom een minder vergaande maatregel niet voldoende was.

Voor de coffeeshops is dit een signaal om buitenlanders weer toe te laten. Een andere reden is dat boven de grote rivieren wel nog wiet wordt verkocht aan buitenlanders. Verder hopen de coffeeshops met hun actie de illegale straatdealers wind uit de zeilen te nemen.

Hoger beroep

Hoes kondigde donderdag aan in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak van de rechtbank. Voor Hoes staan regels om buitenlanders buiten de coffeeshop te houden, niet ter dicussie, zei hij.
Dus onze overheid blijft gewoon regels maken die door rechtbanken nietig verklaard worden en dan alsnog waarschuwen dat shops zich aan die niet wettelijke regels moeten houden.

Is dat nu fatsoenlijk bestuur?

Wil hoes graag opstelten opvolgen wanneer deze nog meer last krijgt van de door alcohol veroorzaakte corsakov.
pi_125983164
Dat CDJA rapport over softdrugs, kun je dat oproken?

http://softdrugsontmoedig(...)softdrugsbeleid.html

Ik zoek een rokertje.
Hou niet van banenenschillen.
pi_125988905
quote:

[..]

Nee ook niet, ik was met Koninginnendag in Eindhoven en hoefde niks te laten zien, ook geen ID, kreeg zo mee wat ik wilde.
pi_125989544
Elsevier: Legale cannabis goed voor gezondheid, veiligheid en economie!

beetje amateuristisch geschreven soms, maar de insteek is goed.

op naar regulering ^O^

[ Bericht 14% gewijzigd door Deeltjesversneller op 02-05-2013 18:47:17 ]
  vrijdag 3 mei 2013 @ 08:21:36 #291
pi_126011005
Onno Hoes op radio1:

"waarom houden mensen zich niet aan de wet?"
"coffeeshop houders zijn geen onschuldige ondernemers"
"de shops zijn weken dicht gegaan en hebben zo straathandel gecreëerd"

:')
  † In Memoriam † vrijdag 3 mei 2013 @ 17:26:50 #292
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_126028716
Wacht ff, beweert die Hoes nu dat straathandel ontstaat doordat shops dichtgaan? Terwijl het sluiten van shops zijn favoriete bezigheid lijkt te zijn? Die vent is echt van het padje af 8)7
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 18:04:07 #293
pi_126029936
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:26 schreef Barbaaf het volgende:
Wacht ff, beweert die Hoes nu dat straathandel ontstaat doordat shops dichtgaan? Terwijl het sluiten van shops zijn favoriete bezigheid lijkt te zijn? Die vent is echt van het padje af 8)7
Standaard tactiek. Je creëert problemen met een wet, en gebruikt de resulterende problemen als argument voor die wet.
pi_126031063
Die Onno Hoes is tegen softdrugs toeristen.

Gevolg:
- Minder parkeerinkomsten voor Maastricht
- De achterdeur van de coffeeshops blijven crimineel omdat dat probleem blijft liggen
- Een toename van straathandel
- Medewerkers van coffeeshops die zijn (worden) ontslagen

Degenen die profiteren van de situatie zijn de criminele toeleveranciers van coffeeshops en de straathandelaren.

http://softdrugsontmoedig(...)de-subsidiering.html

Ach je kunt het ook zo bekijken, die criminelen hoeven ten minste niet naar de voedselbank met hun dure bakken. Tja, terwijl Onno Hoes alle softdrugs toeristen wegjaagt, heeft hij geen tijd om de echte criminelen aan te pakken. Ieder zijn hobby.
Hou niet van banenenschillen.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 22:27:28 #295
319262 Cannabist
THC gets me thru my day...
  zaterdag 4 mei 2013 @ 22:31:47 #296
319262 Cannabist
THC gets me thru my day...
pi_126075640
[video] Als toerist uitziende rechercheur fouilleert op klaarlichte dag toeristen!

MAASTRICHT - Preventief fouilleren in het centrum van Maastricht. De een geeft het een veilig gevoel, terwijl de ander het juist een enge gedachte vindt dat sinds de invoering van de wietpas een jaar geleden, en de verscherpte politiecontrole in het kader van het project Frontière, iedere burger zomaar op straat staande kan worden gehouden en gefouilleerd – vooral als hij er een beetje buitenlands uitziet.
Mediwiet gebruiker.
  zondag 5 mei 2013 @ 21:59:35 #297
pi_126109276
So far so good:

quote:
Gezellige sfeer rond Maastrichtse coffeeshops

Vele honderden, zo niet duizenden buitenlanders hebben zondag de coffeeshops in Maastricht bezocht om er wiet te kopen. De sfeer was ontspannen, ook op de straten in het centrum. De anders uitdrukkelijk aanwezige criminele straatdealers lieten zich niet zien.

Patrouillewagens van politie en gemeentelijke handhaving reden af en aan langs de shops. Rond twee uur zondagmiddag was nog nergens ingegrepen, hoewel burgemeester Onno Hoes (VVD) van Maastricht daar wel mee gedreigd had. Ook coffeeshops Sky in Roermond en Skunk in Sittard lieten buitenlanders binnen. Volgens eigenaar Peter Hendriks van beide zaken heeft de politie in Roermond vooral parkeerbonnen uitgeschreven.

'Maar de straatdealers blijven weg', zei hij tevreden.
Eigenaar Marc Josemans van coffeeshop Easy Going in Maastricht is tevreden. 'Wat we hier zien, is een groep mensen die door de burgemeester is weggezet als uitschot', zei Josemans. 'Ze hadden ook elders hun drugs kunnen kopen. Maar ze doen het hier, in de coffeeshop, omdat ze weten dat het hier veilig is en omdat ze zo niet in contact hoeven te komen met criminelen.'

'Dit is voor mij letterlijk een bevrijdingsdag', aldus Josemans, wiens zaak op 2 mei 2012 door Hoes werd gesloten. Sinds zondag is hij weer open, en de buitenlandse klanten zijn bereid om meer dan 20 minuten in de rij te wachten om wiet te kopen.

Uitbater Stephan Korsten van drugsboot Mississippi is verbaasd over de drukte. 'Het afgelopen jaar zag je hier normaal rond de middag een man of vier, vijf binnen. Nu is de boot stampvol', zei hij tevreden.

'Dit had ik niet verwacht'
De 23-jarige Benjamin Gallo uit Luik is blij met de openstelling voor buitenlanders. 'In Luik moet je zoeken en je weet nooit bij wie je de wiet koopt, en of die goed is', zei hij in coffeeshop Easy Going. 'Op straat kopen kan gevaarlijk zijn. Hier weten we waar we aan toe zijn. We komen hier graag.'

'We blijven open voor buitenlanders, niet alleen vandaag dus', kondigde Josemans nog aan.
  maandag 6 mei 2013 @ 21:42:47 #298
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_126148692
quote:
Politie Maastricht pakt coffeeshops aan

De politie in Maastricht is maandagavond even na 21:00u uitgerukt om coffeeshops aan te pakken die softdrugs verkopen aan buitenlanders.
Met zeker 12 busjes zijn agenten naar de coffeeshops aan de Wilhelminakade vertrokken. Daar liggen drugsboten Mississipi en Smoky.

De twee drugsboten verkopen sinds zondag ook softdrugs aan Belgen en Duitsers. Dat is in strijd met het ingezetenencriterium, dat alleen verkoop aan mensen uit Nederland toestaat. De gemeente Maastricht had al aangekondigd actie te ondernemen.
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_126158344
quote:
Applaus van straatdealers voor inval

Uitgelaten criminele straatdealers zijn maandagavond van coffeeshops naar coffeeshop in Maastricht getrokken om daar hun blijdschap te laten blijken over het ingrijpen door de politie bij coffeeshop Mississippi.

'Ze staken hun handen de lucht in en reden juichend langs'', zei voorzitter Marc Josemans van de Vereniging van Officiële Coffeeshops in Maastricht.

De straatdealers hadden zich zondag en maandag niet laten zien toen de coffeeshops wiet aan buitenlanders verkochten. Maandagavond bekeken ze de inval van de politie met applaus.
T was vanavond -voor de inval- echt n stuk rustiger op de wilhelminakade dan het afgelopen jaar qua criminele straatdealers, achja Hoes begrijpt t allemaal gewoon écht niet
pi_126159554
Op zich heeft Hoes gelijk. Zolang de nationale wet nog zegt dat alle buitenlanders, dan wel Nederlanders als ik, die wiet willen kopen in Nederland melaats zijn, kan je als gemeente niet bepalen dat je wel buitenlanders toelaat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')