abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118649977
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Orkaan is minimaal windkracht 12 geloof ik.
De Beaufort-schaal gaat niet verder dan 12.
pi_118650045
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:24 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Niet fake.
[ afbeelding ]
Je weet dat Global Warming een fucking grote hoax is he?
If not now, then when.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:40:03 #178
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_118650109
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Je weet dat Global Warming een fucking grote hoax is he?
Nee. Alleen dat het door de mens komt is wellicht een hoax. Het klimaat veranderd nog steeds vrij snel. Dat heeft het altijd al gedaan natuurlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:40:11 #179
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_118650118
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:31 schreef rakotto het volgende:
Is het nou getroll of de waarheid dat de storm richting Europa komt?
Het is niet Sandy dat vrijdag voor onstuimig weer zal zorgen. Beetje meer wind en wat regen zal er wel komen. Vanmiddag zeiden ze er dit over....

Vrijdag grote kans op stevige herfststorm

In de maand oktober is ons een herfststorm vooralsnog bespaard gebleven, maar als we Weerplaza mogen geloven lijkt een stevige herfststorm vrijdag zijn intrede te doen. De tweede van dit jaar, want de eerste gure herfststorm trok op 24 september over ons land. Marco Verhoef van Weerplaza schat de kans voor een storm met windkracht 9 in op 60 procent.
Weerplaza baseert deze voorspelling op resultaten van het Amerikaanse GFS-model. 'Dit model voorziet vrijdag een windkracht 9 langs de westkust met uitschieters naar windkracht 10 en 11 langs de Wadden. Dat deze storm daadwerkelijk over Nederland trekt is volgens Verhoef met 60 procent zekerheid te zeggen.'Op dit soort termijnen, van meerdere dagen vooruit, moet je wel oorzichtig zijn met harde uitspraken', benadrukt Verhoef. 'Het Europese weermodel was meer terughoudend qua windsterkte, maar dat het GFS-model met een extreme uitschieter komt, geeft wel aan dat de atmosfeer onrustig is. En dan is er van alles mogelijk.' De storm zou volgens hem ook kunnen uitgroeien naar een zware storm met windsnelheden boven de 120 km per uur, maar zou ook kunnen uitwijken naar bijvoorbeeld Frankrijk. 'Het is nu nog te vroeg om daar een definitieve uitspraak over te doen'.

Weeralarm
Mocht het lagedrukgebied, dat zich nu boven Noorwegen en Schotland bevindt, zich gaan ontwikkelen tot een storm met windsnelheden boven de 120 km dan kan het KNMI zo'n 48 tot 24 uur van tevoren een waarschuwing afgeven. 'Een weeralarm zullen ze pas tot zo'n 6 uur van tevoren doen', aldus Verhoef van Weerplaza.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_118650198
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee. Alleen dat het door de mens komt is wellicht een hoax. Het klimaat veranderd nog steeds vrij snel. Dat heeft het altijd al gedaan natuurlijk.
De aarde wordt in ieder geval niet warmer, en al helemaal niet door de mens. :) Is gewoon aangetoond hoor.
If not now, then when.
pi_118650276
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

De aarde wordt in ieder geval niet warmer, en al helemaal niet door de mens. :) Is gewoon aangetoond hoor.
Voel je vrij om de peer-reviewed papers die dat bewijzen te posten in het Global Warming topic in WKN. Hier hebben we het over Sandy.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:46:10 #182
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_118650408
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Voor het gemak ;)

Het Grote Klimaatverandering Topic #3 De ondergang van Heartland
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_118652481
pi_118653617
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat is vaak zo, geen getroll. Alleen als de storm hier aankomt is het hooguit windkracht 8 met wat regen. Niks boeiends. Het heeft dan ook niet meer die draaikolk vorm.
jammer.. een keertje een echte storm kunnen we ook hier wel eens gebruiken..
pi_118653834
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 01:51 schreef mschol het volgende:

[..]

jammer.. een keertje een echte storm kunnen we ook hier wel eens gebruiken..
Je woont niet in de randstad? Wij liggen onder zeeniveau, als hier zo'n storm komt heeft dat waarschijnlijk miljoenen slachtoffers. Omdat de helft van Nederland ongeveer 8 tot 1 meter onder water komt te staan.

pi_118654042
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 02:20 schreef practics het volgende:

[..]

Je woont niet in de randstad? Wij liggen onder zeeniveau, als hier zo'n storm komt heeft dat waarschijnlijk miljoenen slachtoffers. Omdat de helft van Nederland ongeveer 8 tot 1 meter onder water komt te staan.

[ afbeelding ]
modellen, ik geloof er niet echt in.. allemaal voorspellingen gebaseerd op aannames.. ik denk dat een goeie storm (ik zeg niet DIE storm) wel eens goed kan zijn voor ons...
pi_118654084
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 03:01 schreef mschol het volgende:

[..]

modellen, ik geloof er niet echt in.. allemaal voorspellingen gebaseerd op aannames.. ik denk dat een goeie storm (ik zeg niet DIE storm) wel eens goed kan zijn voor ons...
Omdat?
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_118654094
..Ik had toch meer leuke beelden verwacht op de tv!
Bedoel ze laten bijna niks zien, sensatie nada! Pffffff
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_118654114
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 03:07 schreef zhe-devilll het volgende:
..Ik had toch meer leuke beelden verwacht op de tv!
Bedoel ze laten bijna niks zien, sensatie nada! Pffffff
Ramptoeristje... :)
Pulp Fiction
pi_118654125
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 03:11 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Ramptoeristje... :)
:P Nee echt gisteren leek het erop dat dit een maya end of the worlds was en nu valt het mee en schaamt men zich oid?
Of komen de beelden morgen pas?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_118654135
quote:

[..]

[ afbeelding ]
De Nederlandse dijken zijn wel even wat beter dan die Amerikaanse rommel hoor. Eerder terug in de topicreeks heb ik al laten zien dat de Nederlandse dijken Sandy zonder enig probleem hadden doorstaan.

Edit: Zie hier
pi_118654140
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 03:05 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Omdat?
we een zacht eitje zijn geworden wat betreft weer: als er 2 blaadjes vallen rijden treinen niet, en bij 1 vlokje sneeuw staan alle (snel)wegen vol met geparkeerde auto's :')
onder andere...
pi_118654146
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 03:13 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

:P Nee echt gisteren leek het erop dat dit een maya end of the worlds was en nu valt het mee en schaamt men zich oid?
Of komen de beelden morgen pas?
Je hebt eik wel gelijk. De beelden waren tegenvallend aangezien ze het idd over dood en verderf etc hadden.
Geen geknakte empire state building...
Pulp Fiction
pi_118654170
quote:
10s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 03:18 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Je hebt eik wel gelijk. De beelden waren tegenvallend aangezien ze het idd over dood en verderf etc hadden.
Geen geknakte empire state building...
een 'alleen-in-de-nacht' stralende Empire state building had ook wel wat hoor..

was het toch het middelpunt van de nacht :+
pi_118654177
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 03:29 schreef mschol het volgende:

[..]

een 'alleen-in-de-nacht' stralende Empire state building had ook wel wat hoor..

was het toch het middelpunt van de nacht :+
:D
Ja, dat had ook wel wat.

Btw, je hebt gelijk wat betreft de rotzooi die hier ontstaat als er een stormpje langs komt. Maar of een orkaan nu de oplossing is. Ach, misschien opent het wat ogen...
Pulp Fiction
pi_118654206
Blij dat ik toch aan de veilig kant van NY State zat.

pi_118654219
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 03:15 schreef Kowloon het volgende:

[..]

De Nederlandse dijken zijn wel even wat beter dan die Amerikaanse rommel hoor. Eerder terug in de topicreeks heb ik al laten zien dat de Nederlandse dijken Sandy zonder enig probleem hadden doorstaan.

Edit: Zie hier
Amerikaanse rommel?? Moet je eens kijken hoe ze 1 van de belangrijkste gebouwen in de stad beschermen:

Een muur van zandzakken van maar liefst 30cm hoog die bijna helemaal om de ingang van de NY stock exchange is heen gebouwd!

:')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_118654274
Een live blog van nederlandse studenten journalistiek (Utrecht) op excursie in NY.

http://postwashington.nl/liveblog/

Met ook een kort verslag over de (opvang van) zwervers in NY.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 07:35:54 #200
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_118654678
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Nee, hoor. Wij hebben in het verleden vaker dit soort orkanen gehad, wij kunnen er tegen omdat wij voor 10 miljard aan Deltawerken hebben liggen. Amerikanen hebben gewoon geen enkele Deltawerken.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')